Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-04-2002, 15:37
Secreet
Secreet is offline
Citaat:
wicce schreef:

idd, vinik ook...
ik zag laatst een meisje van 9 dat wattestokjes at om dun te blijven, en een meisje van 5 dat geobsedeert was met de "blijf dun" reclames.. en moeder dronk ook natuurlijk weer middeltjes om af te vallen
hoezo goede voorbeeld..
mjah moet je bif naked - I'm afraid of britney spears eens downloaden...zit echt veel in...

mensen worden doodgegooid met dat soort figuurtjes, en het is misschien leuk om te zien, maar ze krijgen het idee dat iedereen er zo BEHOORT uit te zien...best ziek...

perfectie is niet eens mooi
Oud 09-04-2002, 15:37
Shock
Shock is offline
Citaat:
Secreet schreef:

ik vind jongens met wat meer vet om het lijf toch al veel aantrekkelijker...

en ik ken hele knappe meisjes die ongelooflijk dik zijn zelfs...

Als je eens op scheveningen loopt hebbik wel eenz zoiets van: kijk uit, dalijk waai je weg
Veel vet hoeft van mij helemaal niet, maar die ingepakte skeletjes vind ik gewoonweg eng.. meestal zijn ze ook zo ijdel als de pest, niet echt leuk
Oud 09-04-2002, 15:38
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Shock85 schreef:

Groot gelijk... Iedereen vindt zichzelf vet... en al die meisjes die zo verschrikkelijk dun zijn vind ik eng, pak je ze één keer beet, breken ze
Kom maar eens hier! Ik zal jou laten breken

Enneuh deze ommezwaai naar "dikke mensen zijn mooi, dunne mensen lelijk" maakt weer dat dunne mensen onzeker worden (ik niet hoor, verrot mij het nou ). En zo blijven we aan de gang. Hoewel dik worden minder ongezond is dan afvallen. Maar depressies zijn niet echt jofel..
Oud 09-04-2002, 15:41
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
wicce schreef:

idd, vinik ook...
ik zag laatst een meisje van 9 dat wattestokjes at om dun te blijven, en een meisje van 5 dat geobsedeert was met de "blijf dun" reclames.. en moeder dronk ook natuurlijk weer middeltjes om af te vallen
hoezo goede voorbeeld..
AAAAAAAAAAAAAH OPRAAAAAAAAAAH!

Ja heb ik ook gezien, ja ik kijk ook af en toe oprah
Oud 09-04-2002, 15:41
Secreet
Secreet is offline
Citaat:
Evil-Cherry schreef:
Kom maar eens hier! Ik zal jou laten breken

Enneuh deze ommezwaai naar "dikke mensen zijn mooi, dunne mensen lelijk" maakt weer dat dunne mensen onzeker worden (ik niet hoor, verrot mij het nou ). En zo blijven we aan de gang. Hoewel dik worden minder ongezond is dan afvallen. Maar depressies zijn niet echt jofel..
Hehe neej...maar het is alleen zo zonde dat het beeld wat je van tv e.d. krijgt, dun is...Het kan beidden mooi zijn, maar gezien iedere model rond de 50 moet wegen wordt je een heel ander beeld voorgespiegelt...
Oud 09-04-2002, 15:50
Shock
Shock is offline
Citaat:
Secreet schreef:

Hehe neej...maar het is alleen zo zonde dat het beeld wat je van tv e.d. krijgt, dun is...Het kan beidden mooi zijn, maar gezien iedere model rond de 50 moet wegen wordt je een heel ander beeld voorgespiegelt...
Precies... Iedereen is mooi op zijn/haar manier, maar je ziet dat niemand er tevreden mee is, dik of dun...
Oud 09-04-2002, 16:03
Verwijderd
Ik ken best veel mensen met eetstoornissen..
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 16:10
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Shock85 schreef:

Precies... Iedereen is mooi op zijn/haar manier, maar je ziet dat niemand er tevreden mee is, dik of dun...
Ligt eraan op welke manier. Enige waar ik een hekel aan heb is dat niets me staat en dat niets past.. Maar of dat echte ontevredenheid is.

Maar het valt mij gewoon op dat er overal zo overdreven gezegd wordt dat dikke mensen zoooooooooo mooi zijn en dunne mensen eng. Krijg je beetje omgekeerde wereld..
Oud 09-04-2002, 21:28
de abt van sion
de abt van sion is offline
Mensen met anorexia of boulimia moeten zichzelf aanpakken en zich nuttig gaan maken.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 21:30
Verwijderd
Hmja, ik ken redelijk veel mensen met eetstoornissen, 1 van m'n vriendinnen is er al maanden door thuis..
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 21:42
Verwijderd
WAS
en dat heb ik niet meegemaakt .. me schoonmama
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 21:55
roosjes
roosjes is offline
Citaat:
fruitmand schreef:
We hadden vandaag een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang gesprek over anorexische en boulimische mensen, en toen vroegen ze ons of we iemand kenden die dat was, en HEEL veel mensen staken hun hand op. kennen/kenden jullie iemand die anorexisch of boulimisch is/was? En hoe liep het met hen af?

Ikke trouwens wel, en het is stukken beter met haar gegaan, ze is nu weer fit. Ze hield echt een heel schema bij van "vandaag met lunch 2 hapjes brood, een slokje appelsap" "vanavond 10 minuten joggen!" "daarna een crackertje ZONDER boter!"
was echt vet zielig het is nu een hele goede vriendin van me geworden, en het gaat echt goed met haar.
jah de zus van mijn beste vriednin had/heeft boulimia... en ik heb soort van hele niet erge vorm van anorexia gehad (ik at 1 alleen 1 bordje avondeten per dag want dat was het enige dat mun ouders konden controleren enz en soms een halve appel als ik heeel erg hogner had) maar dat is nu wel stuk beter
Oud 10-04-2002, 00:53
Krugdinho
Krugdinho is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Mensen met anorexia of boulimia moeten zichzelf aanpakken en zich nuttig gaan maken.
mjah en serie moordenaars mogen hun eigen straffen kiezen
Oud 10-04-2002, 07:37
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Zaagmanz schreef:

mjah en serie moordenaars mogen hun eigen straffen kiezen
Lol!
Oud 10-04-2002, 07:49
miro
miro is offline
Ik verplaats hem naar L&G.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2002, 08:16
Anne
Anne is offline
Citaat:
Shock85 schreef:

Is dat echt zo? Of zijn het allemaal van die Amerikaanse hamburger gasten
Thank you IK ben een meisje, ik weeg ook rond de 80 en ik ben geen Amerikaanse hamburger gast.

Om even door te gaan op het onderwerp: Ja, ik ken een meisje dat boulimia heeft en ik moet zeggen dat ik zelf ook erg geneigd ben naar dat soort dingen. Heb er ongeveer een jaar last van gehad en dat kwam dan vooral door bovenstaande opmerkingen. Gelukkig ben ik nu sterker...
Oud 10-04-2002, 08:48
stella
stella is offline
ja charlie van gtst heeft anorexia
nee maar ik ken niemand die anorexia en of boulumia heeft, gelukkig.
ik heb ook het gevoel dat het aantal mensen met eetproblemen de laatste tijd achteruit zal gaan, omdat het tegenwoordig echt niet meer in is om dun te zijn.
paar jaar geleden werd je bijvoorbeeld nog gepest als je een kontje had, nu is dit juist een teken van gezondheid én veel mensen vinden het mooi.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2002, 14:34
*Fallen_Tear*
*Fallen_Tear* is offline
Ik ken wel iemand die last heeft gehad van een vrij lichte vorm van anorexia ( net zo als roosjes hierboven mij schreef)
Met haar is alles gelukkig weer goed gekomen en ze eet nu weer volkomen normaal en is hardstikke gelukkig met haar lijf
Oud 10-04-2002, 15:15
iebke*
iebke* is offline
ja... een vriendin van mij !!
Oud 10-04-2002, 15:51
Verwijderd
een hele goeie vriendin van mij heeft anorexia. nou de laatste tijd gaat het wel een stuk beter, maar ze heb wel in het ziekenhuis gelegen enz.
en nou een andere vriendin van me die eet bijna nix en die heeft pillen en weet ik het, en ik praat wel met haar want ik wil niet dat zij ook in het ziekenhuis beland, maar ze luisterd niet.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2002, 20:38
beestje
beestje is offline
ja, ik ken 2 meisjes die ernstig anorexia hebben (gehad, eentje is nu ver beter) en een meisje dat boulimia heeft...
Oud 12-04-2002, 00:29
miep
miep is offline
Citaat:
fruitmand schreef:
voor 1.79 moet je ongeveer 60 of boven wegen denkik
nee, ongeveer 70...
60 is heel licht voor 1.79
en 50 helemaal! jezu!
lijkt me niet gezond
Oud 12-04-2002, 12:41
Verwijderd
hmppfff jezus kijk nou hoeveel mensen een eetstoornis hebben.......

Ik ken zelf een meisje dat anorexia had, maar het gaat nu beter met haar gelukkig...
Met citaat reageren
Oud 12-04-2002, 13:39
Stier17
Stier17 is offline
Bij mij in de klas heeft ook een meisje met anorexia gezeten. dat was al een paar jaar terug en het gaat nu voor zover ik weet goed met haar
Oud 12-04-2002, 18:27
the tourist
the tourist is offline
Citaat:
Evil-Cherry schreef:
Mijn nichtje heeft annorexia en boulimia (gehad?)..

Al een jaar of 9...
9 jaar?? jee.................
ik ken een meisje die wel een soort eetprobleem had, ik weet niet wat ze precies had, maar het was iets in die richting.
gelukkig was het niet heel ernstig (ze is nooit graatmager geweest en heeft ook niet in het ziekenhuis gelegen)
het was ook meer iets psychologisch geloof ik
Met citaat reageren
Oud 12-04-2002, 22:02
PiNoW
PiNoW is offline
2 vriendinnen van mij die zijn dr nu mee bezig, ze stoken elkaar allemaal op en luisteren net naar wat iemand zegt ensow, is echt klote
mijn moeder heeft het vroeger ook gehad.
en een vriendin had het ook
Oud 13-04-2002, 20:32
basje!
basje! is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
ja makkelijk te zeggen maarrrrr heb je het wel eens geprobeerd uit te voeren. doesn't work baby!
Oud 14-04-2002, 12:20
PiNoW
PiNoW is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
...
krijg eerst zelf maar ens goed anorexia, en dan kun je pas zien hoe moeilijk het is
denk ens na voordat je iets post, kneus
Oud 14-04-2002, 14:03
~sweetgirl~
~sweetgirl~ is offline
Ja ik ken 'n meisje die 't heeft gehad en ik ken 2 meisjes die zo weinig eten dat ze zichzelf bijna uithongeren
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 14:22
MelodyofÐeath
MelodyofÐeath is offline
ik leid eigenlijk al jaren aan een vorm van boulimia, op dit moment gaat het eigenlijk beter als ooit tevoren. ik heb veel problemen met mijn uiterlijk maar ook thuis en gewoon met mezelf, als dat beter gaat, gaat het ook beter met mijn zelfbeeld wat dus weer een reactie geeft op mijn eetgedrag. ik heb een tijd gehad dat k het spijt me dat ik het zeg, hunkerde naar de moed om anorexia te hebben, het was een ideaal, mensen met anorexia zijn sterk, en eigenlijk ben ik dat nog niet helemaal kwijt. ana is not a disease, it is not a game, anorexia is a skill, only perfected by a few... het probleem is alleen dat ik mijn eetproblemen probeer opte lossen met te lijnen zodat ik dan niet meer dunner hoef te worden maar dat is bullshit, je verlegt je grenzen steeds en er zit gewoon geen einde aan.
Oud 15-04-2002, 17:56
DaRealEvE
DaRealEvE is offline
Ik ken wel een meisje die anorexia had. Die is in een kliniek geweest. Maar nu is het nog niet lekker want ze eet constant en is heeel dik geworden. Dikker dan dat ze ooit is geweest.

En ze steelt ook.. is ze laatst op betrapt..

Ze is op zich best wel een zielig meisje, zonder vrienden en zo.. en toch doen weinig mensen er wat aan..
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 13:57
Janet
Janet is offline
ik zelf,ik had het niet zo erg(anorectia)maar ik ben er vanaf gekomme maar ik ken allez eten en kom niet aan....
Oud 16-04-2002, 16:41
DarkCat
DarkCat is offline
Ik ben er zelf eentje naar het schijnt..

kan er alleen moeilijk mee aankomen.. ik krijg gegarandeerd te horen:

"maar je bent toch helemaal niet dun?"

Oud 16-04-2002, 16:47
DarkCat
DarkCat is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Beste abt, dankjewel voor je op zeer nuttige wijze confronterende uitspraak die een enorme toevoeging betekend voor dit topic.

Als het nu ook nog eens zou KUNNEN, zou dat heel mooi geweest zijn.

Cat

ps. kom, laat ik mezelf maar eens gaan aanpakken en een stapel boterhammen gaan eten zonder ze uit te kotsen en me vervolgens eens nuttig gaan maken
Ik maak me trouwens al nuttig
Oud 16-04-2002, 17:19
Demi
Demi is offline
Mijn beste vriendin vertelde laatst dat ze anorexia gehad heeft. Ik had er echt helemaal niks van gemerkt... nou ja ik wist wel dat ze graag wilde afvallen ze was eerst bestwel mollig maar daarna is ze dus heel erg afgevallen en dat vond ik juist heel knap van haar.
Ik wist niet dat het zo obsessief was. Soms zei ze dat ze hoofdpijn had en duizelig was en dan vroeg ik wel van eet je wel genoeg en dan zei ze altijd van wel.
Nu voel ik me bestwel schuldig ik ben zelf namelijk bestwel dun en misschien heeft ze zich wel gespiegeld aan mij?
En ik heb het niet eens echt gemerkt! ....
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 17:47
Darkened Sky
Darkened Sky is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Heej Nerd, wist je dat met anorexia/boulimia er een probleem is met de hersenen?? Het is namelijk een neurologisch probleem. De balans is 'uit elkaar'. Er is geen evenwicht meer.

Mensen die dat dus hebben kunnen dus heel moeilijk er nog afkomen zonder (veel) hulp en steun van mensen uit hun omgeving.
Oud 18-04-2002, 13:58
Anne
Anne is offline
Citaat:
DarkCat schreef:

"maar je bent toch helemaal niet dun?"

Ik ben ook niet dun (jij trouwens wel, vind ik) maar ik heb ook problemen gehad.
Oud 18-04-2002, 16:21
DarkCat
DarkCat is offline
Citaat:
Anneee schreef:

Ik ben ook niet dun (jij trouwens wel, vind ik) maar ik heb ook problemen gehad.
Ja, eerst was ik wel een beetje dun maar nu allang niet meer hoor!
Maar het is idd zo dat je vaak niet kan zien aan iemand dat die persoon een eetprobleem heeft. Vooral boulimia patienten hebben vaak een gemiddeld, gezond gewicht, maar zijn toch ongezond bezig. Het is alleen zo jammer dat veel buitenstaanders dan niet begrijpen dat er iets aan de hand is..

Cat
Oud 18-04-2002, 16:29
Darkened Sky
Darkened Sky is offline
Citaat:
DarkCat schreef:

Ja, eerst was ik wel een beetje dun maar nu allang niet meer hoor!
Maar het is idd zo dat je vaak niet kan zien aan iemand dat die persoon een eetprobleem heeft. Vooral boulimia patienten hebben vaak een gemiddeld, gezond gewicht, maar zijn toch ongezond bezig. Het is alleen zo jammer dat veel buitenstaanders dan niet begrijpen dat er iets aan de hand is..

Cat
Jah.... en sommige mensen denken dan dat mensen met eetproblemen het allemaal voor de mode doen.
Oud 19-04-2002, 12:02
Anne
Anne is offline
Dat is helemaal onzin. Ik heb me er nooit voor geinteresseerd eigenlijk, maar ik heb toch echt wel problemen met eten (gehad).
Oud 20-04-2002, 15:06
Mara
Mara is offline
Ik ken wel iemand die anorexia misschien krijgt, die ging ook al een x bijna huilend uit de klas weg omdat ze 3 dagen NIKS gegeten had
Ik probeer haar nu wel te steunen door te zeggen dat ze niet dik is (wat ze overigens ook helemaal niet is, ze heeft echt een prachtfiguur), maar voor mij is dat ook wel moeilijk omdat ik zelf ook telkens minder probeer te eten
Met citaat reageren
Oud 20-04-2002, 15:42
Sneeuwwitje1985NMGN
Sneeuwwitje1985NMGN is offline
Een paar vriendinnen van me hebben an gehad.En me oudere nichie ook,

Regels voor berichten