![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]() Enneuh deze ommezwaai naar "dikke mensen zijn mooi, dunne mensen lelijk" maakt weer dat dunne mensen onzeker worden (ik niet hoor, verrot mij het nou ![]()
||
Citaat:
Ja heb ik ook gezien, ja ik kijk ook af en toe oprah ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Maar het valt mij gewoon op dat er overal zo overdreven gezegd wordt dat dikke mensen zoooooooooo mooi zijn en dunne mensen eng. Krijg je beetje omgekeerde wereld..
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Om even door te gaan op het onderwerp: Ja, ik ken een meisje dat boulimia heeft en ik moet zeggen ![]()
|
![]() |
ja charlie van gtst heeft anorexia
![]() nee maar ik ken niemand die anorexia en of boulumia heeft, gelukkig. ik heb ook het gevoel dat het aantal mensen met eetproblemen de laatste tijd achteruit zal gaan, omdat het tegenwoordig echt niet meer in is om dun te zijn. paar jaar geleden werd je bijvoorbeeld nog gepest als je een kontje had, nu is dit juist een teken van gezondheid én veel mensen vinden het mooi. |
![]() |
|
![]() |
Ik ken wel iemand die last heeft gehad van een vrij lichte vorm van anorexia ( net zo als roosjes hierboven mij schreef)
Met haar is alles gelukkig weer goed gekomen en ze eet nu weer volkomen normaal en is hardstikke gelukkig met haar lijf ![]()
|
Verwijderd
|
een hele goeie vriendin van mij heeft anorexia. nou de laatste tijd gaat het wel een stuk beter, maar ze heb wel in het ziekenhuis gelegen enz.
en nou een andere vriendin van me die eet bijna nix en die heeft pillen en weet ik het, en ik praat wel met haar want ik wil niet dat zij ook in het ziekenhuis beland, maar ze luisterd niet. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ik ken een meisje die wel een soort eetprobleem had, ik weet niet wat ze precies had, maar het was iets in die richting. gelukkig was het niet heel ernstig (ze is nooit graatmager geweest en heeft ook niet in het ziekenhuis gelegen) het was ook meer iets psychologisch geloof ik |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
ik leid eigenlijk al jaren aan een vorm van boulimia, op dit moment gaat het eigenlijk beter als ooit tevoren. ik heb veel problemen met mijn uiterlijk maar ook thuis en gewoon met mezelf, als dat beter gaat, gaat het ook beter met mijn zelfbeeld wat dus weer een reactie geeft op mijn eetgedrag. ik heb een tijd gehad dat k het spijt me dat ik het zeg, hunkerde naar de moed om anorexia te hebben, het was een ideaal, mensen met anorexia zijn sterk, en eigenlijk ben ik dat nog niet helemaal kwijt. ana is not a disease, it is not a game, anorexia is a skill, only perfected by a few... het probleem is alleen dat ik mijn eetproblemen probeer opte lossen met te lijnen zodat ik dan niet meer dunner hoef te worden maar dat is bullshit, je verlegt je grenzen steeds en er zit gewoon geen einde aan.
|
Ik ken wel een meisje die anorexia had. Die is in een kliniek geweest. Maar nu is het nog niet lekker want ze eet constant en is heeel dik geworden. Dikker dan dat ze ooit is geweest.
En ze steelt ook.. is ze laatst op betrapt.. Ze is op zich best wel een zielig meisje, zonder vrienden en zo.. en toch doen weinig mensen er wat aan.. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Als het nu ook nog eens zou KUNNEN, zou dat heel mooi geweest zijn. Cat ps. kom, laat ik mezelf maar eens gaan aanpakken en een stapel boterhammen gaan eten zonder ze uit te kotsen en me vervolgens eens nuttig gaan maken ![]() Ik maak me trouwens al nuttig ![]()
|
![]() |
Mijn beste vriendin vertelde laatst dat ze anorexia gehad heeft. Ik had er echt helemaal niks van gemerkt... nou ja ik wist wel dat ze graag wilde afvallen ze was eerst bestwel mollig maar daarna is ze dus heel erg afgevallen en dat vond ik juist heel knap van haar.
Ik wist niet dat het zo obsessief was. Soms zei ze dat ze hoofdpijn had en duizelig was en dan vroeg ik wel van eet je wel genoeg en dan zei ze altijd van wel. Nu voel ik me bestwel schuldig ik ben zelf namelijk bestwel dun en misschien heeft ze zich wel gespiegeld aan mij? En ik heb het niet eens echt gemerkt! .... |
![]() |
||
Citaat:
Mensen die dat dus hebben kunnen dus heel moeilijk er nog afkomen zonder (veel) hulp en steun van mensen uit hun omgeving.
||
![]() |
Citaat:
![]() Maar het is idd zo dat je vaak niet kan zien aan iemand dat die persoon een eetprobleem heeft. Vooral boulimia patienten hebben vaak een gemiddeld, gezond gewicht, maar zijn toch ongezond bezig. Het is alleen zo jammer dat veel buitenstaanders dan niet begrijpen dat er iets aan de hand is.. Cat
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
Ik ken wel iemand die anorexia misschien krijgt, die ging ook al een x bijna huilend uit de klas weg omdat ze 3 dagen NIKS gegeten had
![]() Ik probeer haar nu wel te steunen door te zeggen dat ze niet dik is (wat ze overigens ook helemaal niet is, ze heeft echt een prachtfiguur), maar voor mij is dat ook wel moeilijk omdat ik zelf ook telkens minder probeer te eten ![]() |
![]() |
|
|