Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Niet precies mithril, maar ik weet er ook niet meer zo veel van af. Hier staat het wat netter uitgelegt.
Een gespleten persoonlijkheid is dus 'Dissociatieve Identiteitsstoornis'. Een Dissociatieve stoornis is dacht wanneer samenwerkende functies zoals iemand zijn bewustzijn en geheugen is verminderd of verbroken. Denk bijvoorbeeld aan wanneer er iets ernstigs gebeurt en je raakt (vaak tijdelijk) in een soort van trance. Maar ook dat kan ik fout hebben Ps DIS staat dus wel in DSM. Tussen vijf andere dissociatieve stoornissen. De moeder van me blackrose had ook gelijk ik citeer 'Er zijn psychosen beschreven die primair dissociatief van aard zijn' |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ook ineens alles een neurologisch probleem kunnen noemen: een bot breuk, bloed armoede etc. Het is natuurlijk maar een naam, en 'een neurologische' aandoening is ook gewoon 'maar' een verzamel naam? Maar goed, ook hierbij geld: ik kan er naast zitten. |
![]() |
|
hoi,
ik heb iemand (niet goed) gekend, hij was ook schizofreen. hij voelde ratten over zijn borst lopen (die er dus niet waren) en hij kreeg van stemmen in zijn hoofd vaak opdracht zelfmoord te plegen, wat hij uiteindelijk ook gedaan heeft. maar hoe zou je dit dan noemen? men heeft mij verteld dat hij schizofreen was, maar als ik lees wat hier staat is dat dus niet helemaal zo. en aan mij is ook niet alles verteld over die man.
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
PWS schizofrenie tessaentiana | 1 | 04-11-2015 19:51 | |
Psychologie |
vriend met schizofrenie concitaala | 3 | 12-09-2010 14:13 | |
Psychologie |
Schizofrenie? blurred | 13 | 06-07-2008 16:24 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
'Meer kans op schizofrenie in gemengde wijken ijscoman | 13 | 17-12-2007 20:18 | |
Psychologie |
schizofrenie --> negatieve en positieve symptonen>?! Fantôme | 40 | 01-11-2003 20:54 | |
Drugs & Alcohol |
depressie en schizofrenie van weed? BlackMystery | 17 | 10-04-2003 11:00 |