Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-05-2003, 15:39
Sebadoh
Sebadoh is offline
Blauwe muur een veel nieuwe skateboards aan de muur.
Oud 23-05-2003, 17:06
duifeltje
duifeltje is offline
ooeee deze vraag is bestemd voor mijn oren (ogen)

-veel ruimte
-groot zacht oprolbaar kleed op de grond
-mooie heeeele grote zwarte hoekbank met felgekleurde kussentjes erop
-een paar rolbare tafeltjes (met wieltjes dus)
-veel zitzakken en andere zitdingen die je gewoon in en hoek kan smijten
-genoeg ruimte zodat je lekker druk kan doen
-oja de muren worden 1 donkerblauw en ook 1 heeel lichtroze en de rest wit maar wel met leuke schilderijen erop
-twee hondjes
-bioscoopscherm
-radiootje voor naast de bank en een hele grote cdspeler
-de vloer is goudbruin ik ben de naam ff kwijt, van die plankjes....

maargoed het moet dus heel gezellig worden
Oud 23-05-2003, 20:25
freakje
freakje is offline
Ik zou het zeker een vrolijk kleurtje geven, met een of ander patroon erin (denk aan cirkels of zo, maar niet overdreven, moeilijk om uit te leggen) in donkeroranje of donkerroze. Maar niet alles in dezelfde kleur. Dan een knus bedhoekje, met een grote matras op een soort beddenbak-verhoog, met errond kussens waarin je heerlijk kan relaxen. Ook een klein rekje om de afstandsbediening van de radio op te leggen en een boek ofzow. Mag een beetje afgeschermd zijn van de rest van de kamer, door dat kamertje (zie verder ...)

Dan ook nog een fijne zithoek met een relax-zetel (niet te groot, maar wel een hoekzitter, want dat is zalig om in te liggen) en een handige muziekinstallatie, pakken cd's. Ook een televisie met video misschien, maar die moet ik kunnen verstoppen in een kastje ofzow, want ik vind dat eigenlijk niet zo mooi, maar wel heel handig.

Een kleine eet- kookhoek met eiland en zo'n retro-koelkast (love it), moet niet te groot zijn, vooral heel handig en overgaan in de rest van de kamer

Alles aangekleed met moderne en vrolijke dingen, grappige accessoires (geen kitch, is niet mooi). Enkele kaders met posters: ééntje, die ik gezien heb in IKEA, met kindervoetjes erin. Daarnaast ook nog een 1,50 op 1,50 bord voor foto's aan te hangen. Aan de wand ook enkele rekjes, waarop ik kaarsen kan zetten (in glazen kaarsenhouders).

Verder ook nog een soort afscheiding gemaakt door een soort kamertje met daarin één wand met planken en hangers voor kleren en de rest een mini-badkamertje met een bubbelbad. Dit geverfd in lichte kleuren, blauwig of gelig.
Oud 25-05-2003, 15:20
Synonym
Synonym is offline
Ten eerste zou ik de ruimte verdelen in een paar kleinere ruimtes, dat vind ik gewoon wat gezelliger. Ik zou ze scheiden met roze, verplaatsbare muren (met wieltjes eronder) . De rest van de muren wil ik basic houden met een lichte creme kleur op de muur, tevens het plafond. Op de vloer komt notenhout parket te liggen. Het zit en keuken en slaapgedeelte moeten aan de raamkant (met van die superhoge, brede ramen), het 'badkamer' gedeelte niet.

In het zitgedeelte zou ik een schouw plaatsen met roze en groen bloemetjesbehang, en een open haard, natuurlijk . Aan de schouw zou ik drie mooie zwart wit foto's hangen met een zilveren lijst. Ik wil graag een witte/cremekleurige bank (Ikea, Klippan) waar ik een zooi kussens op gooi, en een rood/roze slaapbank (Ikea, Lycksele). Ik heb een héél mooi tapijt gezien van Danskina. Die heeft van die grote lussen zeg maar, en ik zou hem dan graag in wit/cremekleur willen hebben. Verder zet ik naast de bankjes bijzettafeltjes neer, met schattige lampjes erop.

Achter het zitgedeelte komt het keukengedeelte. Gewoon een paar leuke kastjes (cremekleur) met een mooi zwart aanrecht en alle benodigde dingen In het zitgedeelte komt ook een mooie strakke houten tafel te staan, met wit/cremekleurige 'verweerde' stoeltjes erbij. Boven de tafel komen van die grote alluminium-achtige lampkappen te hangen

In het slaapgedeelte komt een mooi houten bed te staan, met schattig bloemetjes dekbed en kussens. Natuurlijk ook nachtkastjes (houten). In plaats van een kledingkast wil ik zo'n rek waar je je kleren aan kan hangen. Verder wat leuke lampjes. En lieve waxinelichthoudertjes.

In het badkamergedeelte moeten van die minitegeltjes aan de muur komen. Ik wil zo'n lekker groot vierkant bubbelbad, met mooi wit/cremekleurig verweerd kastje en met gordijntjes die in de kastdeurtjes hangen (roze/witte streepjesstof). En zo'n superstrak wasbak/fontein dingetje. En een wc ook nog .

Ja ik verveel me
Oud 27-05-2003, 16:40
Firefly
Firefly is offline
Ik wil zo'n haal-buiten-binnen kamer. (zag ik laatst in een blad).
Langharige, grasgroene vloerbedekking
behang van een waterval of een bospad
klimoppen e.d.
veel kleur bij het groen
takken ed aan de muren en bovenlangs
Oud 27-05-2003, 17:34
Ieme
Ieme is offline
Citaat:
Firefly schreef op 27-05-2003 @ 17:40:
Ik wil zo'n haal-buiten-binnen kamer. (zag ik laatst in een blad).
Langharige, grasgroene vloerbedekking
behang van een waterval of een bospad
klimoppen e.d.
veel kleur bij het groen
takken ed aan de muren en bovenlangs
Oh wat hip!! Waar zag je dat? Dat wil ik ook!!
Oud 27-05-2003, 17:40
Firefly
Firefly is offline
Citaat:
Ieme schreef op 27-05-2003 @ 18:34:
Oh wat hip!! Waar zag je dat? Dat wil ik ook!!
Elsevier THEMA: wonen

Ik neem em dinsdag wel voor je mee
Oud 27-05-2003, 21:14
nps
nps is offline
Muren:
Paars/Blauw met rock'n roll vlammen

Véél lfyers, posters, foto's, vriemelkastjes en andere meuk

Bankje in 'n egale kleur. Alles behalve bloemetjes.

Kleedje met foute print (panter ofzo) uiteraard van nepbont

Bed met laken en deken

Irritante dingetjes op plafond
Oud 28-05-2003, 07:16
Verwijderd
Zo groot is 50 m2 niet, hoor. Drie kwart van de mensen die hier reageerd, zou echt in een volgestouwde kamer komen te zitten.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 08:33
Ieme
Ieme is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 28-05-2003 @ 08:16:
Zo groot is 50 m2 niet, hoor.
Niet?? Volgens mij is het behoorlijk. Een studentenkamer is vaak toch rond de 15 m2? Nou, aannemende dat die wat krap zijn, dan is 30 m2 toch al riant. Volgens mij is 50 m2 dan toch best groot!

In elk geval zou ik het lekker vol proppen. Maar wel zo dat je lekker de ruimte hebt waar je het wilt. Zorgen dat je de kamer indeelt in 'hoekjes' zegmaar. En veel planten, veel buiten-binnen
Oud 28-05-2003, 09:17
Verwijderd
Een lila hoekbank van de basic wonen in Goes
Euhm...Lange zilveren gordijnen van de Xenos
Een klok met smoesjes om te laat te komen ipv de uren, van de Sizzlers geloof ik..

En schilderijtjes van Keith gevalletje
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 20:51
Verwijderd
Citaat:
Ieme schreef op 28-05-2003 @ 09:33:
Niet?? Volgens mij is het behoorlijk. Een studentenkamer is vaak toch rond de 15 m2? Nou, aannemende dat die wat krap zijn, dan is 30 m2 toch al riant. Volgens mij is 50 m2 dan toch best groot!
Mwah, een verdieping van mijn huis is 60m2 en echt super groot is dat toch niet, hoor... Die 60m2 is verdeeld in een gang, een woonkamer (L-vormig, waarin een kachel, bank, een stoel, twee bureau's, kasten, keyboard en kattenspullen (kattenkrabpaal, kattenbak ed) staan), een (zeer smalle) keuken en een slaapkamer (met een bed, een heel grote klerenkast en een kast met spiegel). Stel dat die 60m2 50m2 zou zijn en je zou er een keukeneilandgedoe in zetten, dan zou je al heel veel ruimte kwijt zijn. Als je die 50m2 dan ook nog in verschillende ruimtes wilt verdelen en al die andere dingen er nog ik kwijt wilt...dan lukt je dat niet meer, hoor.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 21:26
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
hmm, dat is dan alleen het slaap-woon gedeelte bij mij anders hou ik te weinig ruimte over
Donkerrode of donkerpaarse vloerbedekking
donkerpaarse en bordeauxrode muren
een plafond met lichtjes erin (als sterretjes)
veel gordijnen en dingetjes in donkerpaars en donkerrood
een groot hemelbed, 2persoons, met hemel er omheen met vlinders erin (nep of course..)
kandelaren en lampjes aan de muur
veel kaarsjes
heel veel kussentjes
meubels van hout, donker
Oud 28-05-2003, 21:49
melkpakje
melkpakje is offline
mij lijken zwart en witte vakjes wel wat
en verder gewoon..spullen
Iig een lekkere zachte plofbank, het liefst een rode.
Oud 28-05-2003, 23:12
zabbah
zabbah is offline
ik zou:
er een oude houten vloer inleggen... die witschilderen en er dan grof met een schuurmachine overheen gaan.
't lieft heb ik een ongelijke vloer waar wit en hout elkaar tegenkomt...

(De kamer is in mijn geval langwerpig)
Een derde gedeelte zou ik afschermen met openschuivende deuren met raampjes daarin. gemaakt van schroot-hout.

dus: dichtgedeelte-deur-deur-dichtgedeelte.

De deuren zullen vrijwel altijd openstaan en ik wil er dan witte lichte gordijnen hebben hangen die lekker open kunnen waaien als er een briesje langskomt. binnenin de gecreerde kamer staat midden tegen de achterwand een bed. met witte lakens en 4 kussentjes. (3 aubergine en 1 olijfgroen).

In de grote overgebleven kamer wordte een open-keuken gecreerd met een minimalistiche keuken/gastel etc.

Ik wil geen roestvrijstaal kookeiland!

in het middelste gedeelte staat een linnen-bank met veel kussens... de bank ik "wit" en de kleine kussens zijn olijfgroen en een paar aubergine... de grote kussens zijn wit.

achter de bank is de muur in vieren gedeeld en zijn de vlakken als volgt geschildert.

aubergine-olijfgroen
olijfgroen-aubergine.

en verder een huiten kastje met maximale hoogte van40 cm. (langwerpig ding dus) van oud-houd met de t.v. erop.

Tis wel grappig want deze kamer heb ik pas gedroomd en zo wil ik later echt gaan wonen... mocht ik oooit in de buurt van het succes van viktor en rolf komen
Oud 29-05-2003, 10:12
Verwijderd
ik zou een matras jatten van het grof vuil en gaan slapen.

(nou eigenlijk... ik zou een muur roze verven en eentje zwart. ik zou hele grote ramen laten aanbrengen met hele dikke rode gordijnen er voor. ik zou heel veel cactussen willen die ik allemaal rutger en menno noem. een mooi groot bed met witte lakens en dekens. Op de muur die nog over is zou ik kaarten / posters / foto's plakken. ik wil zo'n cool kookeiland in het midden en ik wil hoogpolige vloerbedekking. ik wil zeven katten (hoe heten de zeven dwergen ook al weer?) en ik wil een douche. en een bureau. weet ik veel. ik heb toch geen verdieping en al helemaal geen geld om die in te richten)
Met citaat reageren
Oud 29-05-2003, 18:48
Dromer
Dromer is offline
50 m2 lijkt me echt het einde!! (met mijn 9m2 die ik nu heb is het ook riant)

Ik zou het heel licht houden, grote ramen, wel rode gordijnen, anders is het s nachts te licht.
Houten (laminaat mag ook) vloer.

Verder zou ik een enorme eettafel kopen 3 * 1,5 meter ofzo met lekkere stoelen een aan een uiteinde m'n computer erop o nee, met veel geld koop ik dan ook gelijk een laptop
Dan een grote bank en een tv-tje. grote kledingkast en een tweepersoonshemelbed in een hoekje.

Als er geen keuken is in ieder geval een wasbak en een grote spiegel waarin ik mezelf helemaal kan zien. Anders wel een klein keukentje in de hoek met koelkast, gasfornuis met 4 pitten en een combi magnetron-oven.

Aan de licht geverfde muren (gebroken wit, of nauwelijks zichtbaar lichtblauw of grijs) grote zwartwit foto's of posters.

ow... geweldig ik wil zo'n kamer!!!! (maar ja... ik heb straks niet eens meer m'n kleine kamertje...)
Oud 31-05-2003, 17:21
Real McCoy
Real McCoy is offline
groot bed, houten vloer, kledingkast en veel planten
kleuren vooral blauw gecombineerd met natuurlijke kleuren (houtkleur, voor kastjes enz)
voor de rest pleur je een minikeuken erin en zorgen dat je genoeg plek overhoudt voor je muziekinstrumenten

het geld dat ik overhoud gebruik ik voor een grote reis
Oud 31-05-2003, 17:37
Ms Rose
Ms Rose is offline
In twee delen verdelen en daarna in leuke levendige kleuren schilderen. Van het ene deel maak ik een woonkamer (met keuken) en het andere gedeelte wordt een soort slaapkamer met heel veel bedden. Daarna zou ik daar een soort opvangtehuis voor kinderen van maken.
Okee klinkt misschien heel onrealistisch en dromerig en zo, maar ik vind het leuk om met kinderen om te gaan.
Oud 31-05-2003, 20:26
DaKonium
DaKonium is offline
paar muren erin:

1e ruimte: gitaar rag hok: gitaar, bas, pils

2e ruimte: chill out room: cdspeler, pils, bank

3e ruimte: pc room: pc, pils

4e ruimte: slaap dinges, bed (neuh, geen pils)

ruimte die over is: gang (pils is optioneel)
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 11:02
Sundae
Sundae is offline
Ik zou de kamer verdelen in stukken, d.m.v kamerschermen ofzo, of muren bouwen. Dan verdelen in woongedeelte, slaapgedeelte, keuken, zithoek, muziekgedeelte, etc.
De zitkamer moet iig iets van oudroze of bordeauxrode muren krijgen met veel grote kussens, zitzakken, een enorme bank, enz. Het eetgedeelte wil ik in iets van beige of ecru hebben met een grote grof houten eettafel en stoelen met rieten bekleding. Het slaapgedeelte wordt iets rustgevends, dus iets van blauwe wolkjes behang ofzo En ik wil een enooooooorm hemelbed.
In het muziekgedeelte een vleugel, een (paar) goeie versterker(s), een mengtafel, gitaartjes, microfoontjes...tralala
Verder...achja...dat wordt een flink bedrag
Oud 02-06-2003, 16:32
Verwijderd
een warme, gezellige en knusse kamer, maar wel met kleur! er moet in ieder geval een grote gezellige bank inzitten met veel kussens in mooie kleuren. ene hoogpollig tapijt, en mooie dimlichten aan de muur. mooie schilderijen erin, en een piano. mn hoorn zou ik aan de muur hangen. ook mag er wel een beetje speling in de kamer zijn, dus t moet klassiek maar bewoonbaar zijn.

*Heel vaag....*
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten