Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-05-2003, 16:08
Talon
Talon is offline
Citaat:
Vice schreef op 26-05-2003 @ 17:05:
Sommige mensen roken 2 pakjes per dag.

die zijn dus echt verslaafd!
die roken zelfs het pakje erbij op!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-05-2003, 16:35
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Pffff...als ik zo alle reacties lees, vraag ik me af of er op dit forum nog wel mensen zijn die niet roken...

Enneh, dat je met het roken van sigaretten niemand anders behalve jezelf doodt is dus niet waar. Want anderen kunnen heel veel last van je hebben als jij rookt (het stinkt gewoon vreselijk!) en bij roken tijdens zwangerschap is de kans op een miskraam groter, dus dood je daarmee ook eventueel iemand anders dan jezelf

Maar ja, eigenlijk moet ik hier niet reageren, want ik rook niet en ik heb het ook nog nooit uitgeprobeerd ofzo
Met citaat reageren
Oud 26-05-2003, 16:49
Secreet
Secreet is offline
Citaat:
Talon schreef op 26-05-2003 @ 10:22:
ja lekker die gore as en rook smaak in je strot
Precies, en ik lust geen witlof...
Oud 26-05-2003, 16:51
Secreet
Secreet is offline
Citaat:
Talon schreef op 26-05-2003 @ 12:20:
ik vond het eigenlijk wel lekker. niet echt van mmmmmmmmmmmjammie. maar toch wel voor herhaling vatbaar
hm..
ja sommige mensen vinden het ook lekker als ze geslagen worden met een zweep.. die sporen ook niet [/B][/QUOTE]

Hmpf en sommigen houden ervan zichzelf te snijden, en anderen houden van alcohol, sommigen van drugs, anderen weer van anderen snijden...

laat ieder lekker op zijn eigen manier doodgaan zeg...
Oud 26-05-2003, 16:54
Secreet
Secreet is offline
Citaat:
Boeing 747-400 schreef op 26-05-2003 @ 18:35:
Pffff...als ik zo alle reacties lees, vraag ik me af of er op dit forum nog wel mensen zijn die niet roken...

Enneh, dat je met het roken van sigaretten niemand anders behalve jezelf doodt is dus niet waar. Want anderen kunnen heel veel last van je hebben als jij rookt (het stinkt gewoon vreselijk!) en bij roken tijdens zwangerschap is de kans op een miskraam groter, dus dood je daarmee ook eventueel iemand anders dan jezelf

Maar ja, eigenlijk moet ik hier niet reageren, want ik rook niet en ik heb het ook nog nooit uitgeprobeerd ofzo
echt waar?

Dan zal ik maar stoppen als ik zwanger word he....

Of wacht, ik heb laatst gehoord dat het je kans op vruchtbaarheid erg verminderd dus hoef me er niet eens druk over te maken

Owjah, en rokers zijn natuurlijk zo asociaal om te roken daar waar anderen er last van hebben, want roken staat immers voor asociale mensen....

Oud 26-05-2003, 17:06
Talon
Talon is offline
Citaat:
Secreet schreef op 26-05-2003 @ 17:54:
want roken staat immers voor asociale mensen....
nee hoor.. staat voor domme mensen
Met citaat reageren
Oud 26-05-2003, 17:07
elledc
elledc is offline
Ik was 17 denk ik, samen met een vriendin wouden we het eens 'proberen' en soort van stoerheid hoort er wel bij..
Eigenlijk wel belachelijk. Nu rook ik 1 pak per week of zelf minder, ben dus niet verslaafd maar vind het af en toe wel lekker.

Ik voel me wel steeds 'vuil' als ik rook en soms vraag ik me af waarom mensen roken maar dan heb ik er plots zelf zin in

Mijn vriend rookt 1 pak / dag. Het is een verslaving maar hij wil niet minderen, zelfs niet voor mij!
Met citaat reageren
Oud 26-05-2003, 17:10
Boeing 747-400
Citaat:
Secreet schreef op 26-05-2003 @ 17:54:
Owjah, en rokers zijn natuurlijk zo asociaal om te roken daar waar anderen er last van hebben, want roken staat immers voor asociale mensen....
Heb ik gezegd dat roken staat voor asociale mensen? Nee hoor. Dat is ook helemaal niet zo. Het is alleen asociaal als je gaat roken, en iemand vraagt of je je sigaret even uit wil doen omdat hij/zij er last van heeft en je gaat dan gewoon door. Dŕt is asociaal. Verder moeten rokers vooral zelf weten wat ze met hun lichaam doen.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2003, 17:11
Secreet
Secreet is offline
Citaat:
Talon schreef op 26-05-2003 @ 19:06:
nee hoor.. staat voor domme mensen
Ik geloof niet echt dat je intelligentie daalt op het moment dat je begint met roken...overigens staat sigaren roken voor een status en sigaretten voor domheid?
Ik denk dat je maatschappelijke beeld door je bekrompenheid zo is aangepast dat je jezelf dus duidelijk "slimmer"acht dan rokers, kortom je bent erg bevooroordelend bezig als je nu zegt dat intellect gekoppeld is aan het roken of niet roken.
Eten alleen kleine kinderen ijsjes?
Oud 26-05-2003, 17:13
Secreet
Secreet is offline
Citaat:
Boeing 747-400 schreef op 26-05-2003 @ 19:10:
Heb ik gezegd dat roken staat voor asociale mensen? Nee hoor. Dat is ook helemaal niet zo. Het is alleen asociaal als je gaat roken, en iemand vraagt of je je sigaret even uit wil doen omdat hij/zij er last van heeft en je gaat dan gewoon door. Dŕt is asociaal. Verder moeten rokers vooral zelf weten wat ze met hun lichaam doen.
Ben ik het mee eens, maar zoiets ligt in de aard van het mens en niet aan het feit dat rokers dus maar zo zijn. Op mijn werk is er ook iemand die er absoluut niet tegen kan, dan ga ik ook op de gang of buiten zitten, dat heet gewoon rekening met elkaar houden. Maar om nu meteen te beweren dat dat rokers daar geen rekening mee houden is misschien slechts een klein percentage.
Oud 26-05-2003, 17:15
Talon
Talon is offline
Citaat:
Secreet schreef op 26-05-2003 @ 18:11:
Ik geloof niet echt dat je intelligentie daalt op het moment dat je begint met roken...overigens staat sigaren roken voor een status en sigaretten voor domheid?
Ik denk dat je maatschappelijke beeld door je bekrompenheid zo is aangepast dat je jezelf dus duidelijk "slimmer"acht dan rokers, kortom je bent erg bevooroordelend bezig als je nu zegt dat intellect gekoppeld is aan het roken of niet roken.
Eten alleen kleine kinderen ijsjes?
wat probeer je weer intelligent over te komen

is het verstandig en gezond om te roken? nee.
meer hoef je niet te onthouden, zou niet zo moeilijk hoeven te zijn
Met citaat reageren
Oud 26-05-2003, 17:19
Boeing 747-400
Citaat:
Secreet schreef op 26-05-2003 @ 18:13:
Ben ik het mee eens, maar zoiets ligt in de aard van het mens en niet aan het feit dat rokers dus maar zo zijn. Op mijn werk is er ook iemand die er absoluut niet tegen kan, dan ga ik ook op de gang of buiten zitten, dat heet gewoon rekening met elkaar houden. Maar om nu meteen te beweren dat dat rokers daar geen rekening mee houden is misschien slechts een klein percentage.
Hm, maar dan zijn we het toch eigenlijk ook met elkaar eens? Enige 'regel' die ik heb, is dat er in mijn huis niet gerookt mag worden. Simpelweg omdat ik maar 1 kamer heb, en dan gaat mijn bed er ook naar ruiken enzo. Maar ik kom ook gewoon bij anderen thuis die roken hoor. En ik klaag er eigenlijk zelden over!

Maar de reden dat ik dit zei, is omdat mijn moeder laatst een soort van mishandelt is toen ze dat vriendelijk vroeg ergens....maar ja, dat is een ander verhaal en dat slaat zeker niet op alle rokers! Sommige kunnen best lief zijn hoor
Met citaat reageren
Oud 26-05-2003, 17:19
damaetas
damaetas is offline
Citaat:
Talon schreef op 26-05-2003 @ 11:19:
ja echt
voor de gezelligheid kanker bij elkaar naar binnen blazen
goed bezig
wat heb jij eigenlijk zo verschrikkelijk tegen roken?
Oud 26-05-2003, 17:22
Talon
Talon is offline
Citaat:
damaetas schreef op 26-05-2003 @ 18:19:
wat heb jij eigenlijk zo verschrikkelijk tegen roken?
ik heb er last van als iemand in mijn omgeving het zo nodig vind om die gore zooi in mijn gezicht te blazen, en overal waar rokers zijn hangt ook zo'n gore walm
Met citaat reageren
Oud 26-05-2003, 21:03
Krugdinho
Krugdinho is offline
Citaat:
Talon schreef op 26-05-2003 @ 18:15:
wat probeer je weer intelligent over te komen

is het verstandig en gezond om te roken? nee.
meer hoef je niet te onthouden, zou niet zo moeilijk hoeven te zijn
Is junk food goed voor je?
Er zijn meer kwesties van cholesterol momenteel dan longkanker of iets dergelijks wat je aan roken over kunt houden...

Betekent dat dat je dom ben als je junk food eet?

En blijkbaar is dat idd het enige wat je onthouden hebt...
Oud 26-05-2003, 21:03
Krugdinho
Krugdinho is offline
Citaat:
Zaagmanz schreef op 26-05-2003 @ 22:03:
Er zijn meer kwesties van cholesterol momenteel dan longkanker of iets dergelijks wat je aan roken over kunt houden...

*Secreet dus*
Oud 26-05-2003, 21:27
Verwijderd
Citaat:
Het interesseert mij geen moer of iemand zich dood wil eten, roken of drinken, maar feit is dat je bij die laatste twee ook anderen blootstelt aan onaanvaardbare risico's voor de gezondheid. Meeroken is bewezen schadelijk voor de gezondheid, en door alchohol worden er jaarlijks vele ongelukken veroorzaakt waardoor mensen overlijden of levenslang letsel oplopen.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 07:10
Talon
Talon is offline
Citaat:

van het eten van junkfood heeft je omgeving geen last.
het interesseert me geen moer of jij nog dood junkfood overlijden zal of door roken. Zolang ik er geen last van heb is het oke.

maarja.. valt er wel te praten met iemand wiens verstand blijkbaar al is aangetast doordat de ouders het kind vroeger uit de wieg hebben laten vallen, vanwege het feit dat ze haar eigenlijk niet wilde hebben?
verklaart wel meteen die drang tot zelfvernietiging: roken.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 12:13
Vice
Vice is offline
Ik heb niks tegen rokers. Waar ik me wel aan erger is dat mensen roken omdat het anders niet gezellig is. Dus dat mensen die niet roken ook niet gezellig zijn.
Oud 27-05-2003, 13:44
timpie
timpie is offline
begonnen langs een paar vrienden , ze gingen een jointje roken en ik wou ook wel maar ik wist niet hoe dat ge moest inhaleren en hoe dat dat zat dus heb ik eerst geprobeert met een sigaret en sindsdien rook ik
Oud 27-05-2003, 18:39
Secreet
Secreet is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 26-05-2003 @ 23:27:
Het interesseert mij geen moer of iemand zich dood wil eten, roken of drinken, maar feit is dat je bij die laatste twee ook anderen blootstelt aan onaanvaardbare risico's voor de gezondheid. Meeroken is bewezen schadelijk voor de gezondheid, en door alchohol worden er jaarlijks vele ongelukken veroorzaakt waardoor mensen overlijden of levenslang letsel oplopen.
Maar er zijn ook mensne die daar rekening mee houden en niet roken wanneer anderen er last van kunnen hebben....dat vergeten jullie hier steeds...
Oud 27-05-2003, 18:41
Secreet
Secreet is offline
Citaat:
Talon schreef op 27-05-2003 @ 09:10:
van het eten van junkfood heeft je omgeving geen last.
het interesseert me geen moer of jij nog dood junkfood overlijden zal of door roken. Zolang ik er geen last van heb is het oke.

maarja.. valt er wel te praten met iemand wiens verstand blijkbaar al is aangetast doordat de ouders het kind vroeger uit de wieg hebben laten vallen, vanwege het feit dat ze haar eigenlijk niet wilde hebben?
verklaart wel meteen die drang tot zelfvernietiging: roken.
Pffft dit slaat ook weer als een lul op een drumstel...
Oud 27-05-2003, 21:38
Verwijderd
Citaat:
Secreet schreef op 27-05-2003 @ 19:39:
Maar er zijn ook mensne die daar rekening mee houden en niet roken wanneer anderen er last van kunnen hebben....dat vergeten jullie hier steeds...
Dat zijn er maar weinig anders. Bovendien ga ik in een vol restaurant/discotheek etc. niet aan iedereen vragen of ze niet willen roken.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 22:27
Roxy
Roxy is offline
begonnen uit meeloperij uiteraard..
mn eerste was ongeveer op mn 13de denk ik maar tot mn 17de heb ik niet echt echt gerookt.. toen kon ik ook rustig een maandje zonder ofzo maar dat lukt me nou toch nie meer..
kheb dr opzich wel spijt van maar ik zou het nou wel moeilijk vinden om te stoppen... soms dan is het echt even een momentje rust nemen met een sigaretje en dat is gewoon een fijn gevoel.. maar ik zou wel wat willen minderen naar alleen die sigaretjes van echt het fijne gevoel..
Oud 28-05-2003, 08:09
Secreet
Secreet is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 27-05-2003 @ 23:38:
Dat zijn er maar weinig anders. Bovendien ga ik in een vol restaurant/discotheek etc. niet aan iedereen vragen of ze niet willen roken.
Daar kun je dan ook verwachten dat er word gerookt niet waar? In een restaurant kun je nog een tafeltje op een neit rokers plek vragen, en in een discotheek zijn er enkele voorzieningen voor aangebracht maar het is geven en nemen van beidden kanten...je kunt niet op een openbare plek verwachten dat mensen niet roken denk ik...
Oud 28-05-2003, 08:16
JUH
JUH is offline
Citaat:
Secreet schreef op 28-05-2003 @ 09:09:
Daar kun je dan ook verwachten dat er word gerookt niet waar? In een restaurant kun je nog een tafeltje op een neit rokers plek vragen, en in een discotheek zijn er enkele voorzieningen voor aangebracht maar het is geven en nemen van beidden kanten...je kunt niet op een openbare plek verwachten dat mensen niet roken denk ik...
Daarom komt er ook een wet voor...
maar idd... je hebt gelijk... zelfde als mensen die op de bushalte staan te roken, als de wind kut staat kan ik er last van hebben, maar ik kan toch moeilijk verwachten dat iemand daar rekening mee houdt... dan kunnen ze net zo goed roken helemaal verbieden...
Oud 28-05-2003, 09:31
Verwijderd
Citaat:
Secreet schreef op 28-05-2003 @ 09:09:
Maar dan heb je er nog wel last van, en daar gaat het om. Als je een slechte gewoonte hebt moet je dat zelf weten, maar bij roken hebben anderen er gewoon te veel last van.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 18:38
Secreet
Secreet is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 28-05-2003 @ 11:31:
Maar dan heb je er nog wel last van, en daar gaat het om. Als je een slechte gewoonte hebt moet je dat zelf weten, maar bij roken hebben anderen er gewoon te veel last van.

Mjah maar ik hoor mensen die niet roken niet zeggen van: ik ga niet mee want er word teveel gerookt in een discotheek, in principe doen ze het zichzelf ook aan dan?
Want wanneer je weet dat je last van de rook zult hebben en toch gaat betekent dat dus dat je je eigen gezondheid hierdoor in gevaar brengt, dat is jouw verantwoording en niet die van rokers...
Oud 28-05-2003, 20:30
Verwijderd
Citaat:
Secreet schreef op 28-05-2003 @ 19:38:
Mjah maar ik hoor mensen die niet roken niet zeggen van: ik ga niet mee want er word teveel gerookt in een discotheek, in principe doen ze het zichzelf ook aan dan?
Want wanneer je weet dat je last van de rook zult hebben en toch gaat betekent dat dus dat je je eigen gezondheid hierdoor in gevaar brengt, dat is jouw verantwoording en niet die van rokers...
Dat is juist het vervelende, het is niet te vermijden.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 21:13
Secreet
Secreet is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 28-05-2003 @ 22:30:
Dat is juist het vervelende, het is niet te vermijden.
Natuurlijk is het wel te vermijden, je moet er alleen je best voor doen. Niet rokershoeken in restaurants, goede clubs met rookvoorziening, feestjes bij mensen thuis waarbij bij en voorbaat rokers buiten roken.....het kost wat moeite maar het is best te doen en als je er werkelijk last van hebt kun je dat ook.
Oud 29-05-2003, 14:09
Verwijderd
Ik ben begonnen om mensen te stangen. Voornamelijk mijn ouders, maar ook een paar anti-rokers die ik ken. Als tweede reden was voor mij de fijne reclame-boodschappen zoals: "Roken veroudert uw huit" enz.
Als derde reden was voor mij dat mijn moeder rookt en dat mijn vrienden ook rookten (nu de meesten niet meer, maakt ze ook niet uit dat ik rook) .
Als vierde reden was het goed tegen stress.
Als vijfde reden was het ook nog eens lekker (ja het is een wonder).
Met citaat reageren
Oud 29-05-2003, 14:10
Verwijderd
dat van mijn ouders die ik wilde stangen was gelul
Met citaat reageren
Oud 29-05-2003, 14:52
*LL*
*LL* is offline
bij mij gebeurde het gewoon......en ik stop weer als ik geen geld meer heb om sigaretten te kopen
Oud 29-05-2003, 15:02
kiek
kiek is offline
Citaat:
Wawl schreef op 25-05-2003 @ 22:29:
Ik rook niet omdat het niet stoer is, ongezond is en omdat het niet fris is.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2003, 15:58
Verwijderd
Citaat:
Secreet schreef op 28-05-2003 @ 22:13:
Natuurlijk is het wel te vermijden, je moet er alleen je best voor doen. Niet rokershoeken in restaurants, goede clubs met rookvoorziening, feestjes bij mensen thuis waarbij bij en voorbaat rokers buiten roken.....het kost wat moeite maar het is best te doen en als je er werkelijk last van hebt kun je dat ook.
Waarom zou de meerderheid moeite moeten doen om een ongezonde gewoonte van de minderheid te moeten ontwijken?
Met citaat reageren
Oud 29-05-2003, 16:13
Verwijderd
Ik heb mezelf vandaag beloofd dat ik nooit meer een sigaret zal aanraken...was al een aantal dagen gestopt trouwens. Ik voel me nu zo kut (longontsteking), ik moet er niet aan denken dat je je altíjd zo voelt als je twintig jaar gerookt hebt...(en er nog grof geld voor betaald hebt ook )
Met citaat reageren
Oud 29-05-2003, 17:25
Last Resort
Last Resort is offline
Ik was de geur enzow al wel gewend, aangezien mn pa een kettingroker is. Twee jaar geleden rookte een vriend van mij zegmaar, en ik nam weles een sigaretje enzow, het bekende verhaal. Een kettingroker ben ik nooit geweest, maar ik ben net een maand geleden gestopt, en tot nu toe gaat et nog goed

Maar idd, roken is stom en het slaat nergens op
Reageren

Regels voor berichten