Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-05-2003, 11:40
Ingemar
Ingemar is offline
Citaat:
mrjn schreef op 29-05-2003 @ 12:37:
hej
ik heb echt heel weinig op.. 2 toastjes.. en ik heb gewoon echt geen honger!!! dit warme weer werkt wel weer heel goed!!
ik ga ook ff frisse start maken.. ik ga sporten!!! niet alleen tennis. want das soms beetje luie sport.. maar ook body shape!! hopen dat het gaat lukken

en nog ff reactie op de anderen.. bij mij is het neit zo erg dat ik anorexia ofzo heb hoor .. ik wil er gewoon een paar kilotjes af en that's it!!!
byebye
Je bent al slank, je eet veel te weinig, enz.
Houd jezelf maar voor de gek ed.

(=Leonoor)
Oud 29-05-2003, 14:22
Verwijderd
Citaat:
...
ik heb echt heel weinig op.. 2 toastjes.. en ik heb gewoon echt geen honger!!!

.. ik ga sporten!!!

.. bij mij is het neit zo erg dat ik anorexia ofzo heb hoor .. ik wil er gewoon een paar kilotjes af en that's it!!!
En waar ga je de energie halen om te sporten?

Waarom wil je er een paar kilootjes af? Anderen vinden je al slank... Vind je jezelf dan zo dik of zo? Was je vroeger mss echt dik?

Ik vind het jammer voor je dat je nu al zo lang aan het lijnen bent.
Geniet je er eigenlijk wel van ALS je dan eens iets eet?

Waar eindigen die 'paar' kilootjes??

A non-believer...
Oud 29-05-2003, 14:25
Verwijderd
Ondertussen nog een appelsien en een appel gegeten. *trots*

(Dit wordt nog een fruitdieet )
Oud 29-05-2003, 14:26
N*A*Shezbaernon
N*A*Shezbaernon is offline
Citaat:
ik heb echt heel weinig op.. 2 toastjes.. en ik heb gewoon echt geen honger!!! dit warme weer werkt wel weer heel goed!!
ik ga ook ff frisse start maken.. ik ga sporten!!! niet alleen tennis. want das soms beetje luie sport.. maar ook body shape!! hopen dat het gaat lukken
Top, maar weet je, als het toch al zo warm weer is, had je die toastjes misschien niet eens op kunnen eten ... misschien zou je het alleen op water trekken ! Eeeej ... is DAT niet een idee ?! En dan nog twee uur sporten, het beste is natuurlijk squash, en wat een dieet heb je !

(En dan voeren ze je naar het ziekenhuis af)
Citaat:

en nog ff reactie op de anderen.. bij mij is het neit zo erg dat ik anorexia ofzo heb hoor .. ik wil er gewoon een paar kilotjes af en that's it!!!
Dat DIT mij niet bekend voorkomt

Ik geef gewoon op, OK, je bent dus heilig van overtuigd dat er alles goed met je gaat en dat de manier waarop jij eet gezond en in orde is. OK. Dat is jouw keus, en in het geval dat je al een eetstoornis (al is het 'maar' het begin) hebt is het ook niet meer dan normaal dat je het niet wilt in zien en niet wilt toegeven, dan kun je het niet meer zo goed beinvloeden en beoordelen. Ik zeg nog maar 1 ding en dan ga ik je niet meer lastigvallen met mijn 'onzin' : van een eetstoornis dat al lang duurt te genezen is VEEL moeilijker dan als je het aan het begin bij de wortels pakt.

Think 'bout it.
Oud 29-05-2003, 14:28
N*A*Shezbaernon
Citaat:
phensic schreef op 29-05-2003 @ 15:25:
Ondertussen nog een appelsien en een appel gegeten. *trots*

(Dit wordt nog een fruitdieet )
Oud 29-05-2003, 15:21
mrjn
mrjn is offline
Citaat:
Ik geef gewoon op, OK, je bent dus heilig van overtuigd dat er alles goed met je gaat en dat de manier waarop jij eet gezond en in orde is. OK. Dat is jouw keus, en in het geval dat je al een eetstoornis (al is het 'maar' het begin) hebt is het ook niet meer dan normaal dat je het niet wilt in zien en niet wilt toegeven, dan kun je het niet meer zo goed beinvloeden en beoordelen.
Think 'bout it. [/B]
ik weet wel dat ik niet gezond eet.. maar ik eet nog wel meer want bijv vanmiddag heb ik een croisantje op met boterham met kaas..en ik eet ook wel gezond komkommer ofzo. dus het is niet dat ik helemaal niets eet.. en ik eet bijv op school ook wel eens wat in een automaat... alleen wil ik het neit dus ik ga me er later schuldig over voelen en dan ga ik weer lijnen en zo blijft het steeds doorgaan..

ik denk dat ik echt geen eetstoornis heb.. maar ik weet wel dat ik een probleem heb met het accepteren van mezelf.. en dat heb ik al heeeeel lang... dus daar kom ik bijna niet meer vanaf.. maaar een eetstoornis.. nope!
Oud 29-05-2003, 15:25
Verwijderd
Citaat:
mrjn schreef op 29-05-2003 @ 16:21:
ik weet wel dat ik niet gezond eet.. maar ik eet nog wel meer want bijv vanmiddag heb ik een croisantje op met boterham met kaas..en ik eet ook wel gezond komkommer ofzo. dus het is niet dat ik helemaal niets eet.. en ik eet bijv op school ook wel eens wat in een automaat... alleen wil ik het neit dus ik ga me er later schuldig over voelen en dan ga ik weer lijnen en zo blijft het steeds doorgaan..

ik denk dat ik echt geen eetstoornis heb.. maar ik weet wel dat ik een probleem heb met het accepteren van mezelf.. en dat heb ik al heeeeel lang... dus daar kom ik bijna niet meer vanaf.. maaar een eetstoornis.. nope!
Als je zo weinig eet, je schuldig voelt als je wat eet, enz. dan zou het best kunnen dat je een eetstoornis hebt, je gaat iig niet gezond met eten om. Ik ben geen arts, ik kan dus niks met zekerheid zeggen ed, dit is alleen wat ik denk. En mensen met een eetstoornis zeggen vaak (iig in eerste instantie) ook dat ze geen eetstoornis hebben ed. En ook zij eten wel eens iets en ook wel eens iets wat minder gezond is, dat iemand dat doet hoeft niet meteen te zeggen dat iemand geen eetstoornis heeft.
Oud 29-05-2003, 15:28
N*A*Shezbaernon
Citaat:
mrjn schreef op 29-05-2003 @ 16:21:
... maar ik eet nog wel meer want bijv vanmiddag heb ik een croisantje op met boterham met kaas..en ik eet ook wel gezond komkommer ofzo.
Mag ik U hierbij informeren dat 'gezond voeding' iets anders betekent dan af en toe wat groente of fruit ?
Citaat:

... dus het is niet dat ik helemaal niets eet ...
Je hoeft niet HELEMAAL NIX te eten om verkeerd bezig te zijn ! Mensen met Boulimia eten ook wel en zeker niet te weinig, maar hun leefstijl en eetgewoontes zijn ook niet bepaald 'normaal' te noemen, ofwel ?!
Citaat:

alleen wil ik het neit dus ik ga me er later schuldig over voelen en dan ga ik weer lijnen en zo blijft het steeds doorgaan ...
Zoek dan hulp. Alleen al het feit dat je je schuldig voelt omdat je gegeten hebt wijst er op dat er iets niet goed gaat. Eten is normaal, eten heb je nodig, eten heeft IEDEREEN nodig. Zoek hulp ajb, ga met iemand praten, of kijk ff rond op sabn.nl (prikbord), of je met die meisjes zou willen wisselen.
Citaat:

Wel eens gehoord dat het moeilijkste bij een eetstoornis is om de persoon in te laten zien dat hij/zij een probleem heeft ?
En trouwens, bij het accepteren van jezelf en je lichaam moet je beginnen ipv. het over het hoofd te zien, want als je met je lichaam niet kunt omgaan, zul je dood en doodongelukkig worden voor de rest van je leven, of tenminste TOTDAT je iets aan je zelfbeeld verandert.
Oud 29-05-2003, 15:48
mrjn
mrjn is offline
Citaat:
N*A*Shezbaernon schreef op 29-05-2003 @ 16:28:
Mag ik U hierbij informeren dat 'gezond voeding' iets anders betekent dan af en toe wat groente of fruit ?

Je hoeft niet HELEMAAL NIX te eten om verkeerd bezig te zijn ! Mensen met Boulimia eten ook wel en zeker niet te weinig, maar hun leefstijl en eetgewoontes zijn ook niet bepaald 'normaal' te noemen, ofwel ?!

Wel eens gehoord dat het moeilijkste bij een eetstoornis is om de persoon in te laten zien dat hij/zij een probleem heeft ?
En trouwens, bij het accepteren van jezelf en je lichaam moet je beginnen ipv. het over het hoofd te zien, want als je met je lichaam niet kunt omgaan, zul je dood en doodongelukkig worden voor de rest van je leven, of tenminste TOTDAT je iets aan je zelfbeeld verandert.
je hoeft geen snoep te eten op een dag want dat is alleen maar xtra dus vandaar dat ik dat niet wil (maar dus wel doe soms)
en ik eet meestal wel drie keer op een dag.. niet super veel maar de ene keer meer dan de andere.. het eten is dus echt nog niet zo weinig en abnormaal...
en met het accepteren van mezelf dat vind ik wel heel moeilijk maar het word juist erger als mensen me dun vinden omdat ik dan nog minder durf bijv in bikini omdat ze dan wel zien dat ik dik ben!! werkt dus averechts..
maar ik kan nog heel lang doorgaan maar volgens mij is het dan niet meer voor deze topic..
Oud 29-05-2003, 16:08
N*A*Shezbaernon
Citaat:
mrjn schreef op 29-05-2003 @ 16:48:
... maar het word juist erger als mensen me dun vinden omdat ik dan nog minder durf bijv in bikini omdat ze dan wel zien dat ik dik ben !!
*Zucht*

Ik zeg niks meer
Oud 29-05-2003, 16:11
Verwijderd
Citaat:
mrjn schreef op 29-05-2003 @ 16:48:
en ik eet meestal wel drie keer op een dag.. niet super veel maar de ene keer meer dan de andere.. het eten is dus echt nog niet zo weinig en abnormaal...
Dat ligt er aan wat je eet en hoeveel je eet ('meestal wel' is btw ook dubieus), als je drie keer per dag een schijfje komkommer eet, eet je ook drie keer op een dag, maar dat maakt het nog niet gezond ed. En een eetstoornis is meer dan alleen maar weinig/veel/enz. eten. Verder: zie N*A*Shezbaernon.
Oud 29-05-2003, 16:17
mrjn
mrjn is offline
nee ik bedoel dan wel brood smiddags en avondeten savonds.. alleen soms sla ik ontbijt over of ik eet een toostje of wat pap
Oud 29-05-2003, 16:23
Verwijderd
Citaat:
mrjn schreef op 29-05-2003 @ 17:17:
nee ik bedoel dan wel brood smiddags en avondeten savonds.. alleen soms sla ik ontbijt over of ik eet een toostje of wat pap
Ontbijten is belangrijk.

Bedoel je soms 's ochtends een toostje of wat pap? Een toostje is btw ook erg weinig.

[edit]Ik weet nog wat ik een tijd terug als avondeten at, dat was het woord 'avondeten' niet eens waard...maar ik at wel avondeten...[/edit]
Oud 29-05-2003, 16:33
N*A*Shezbaernon
Citaat:
mrjn schreef op 29-05-2003 @ 17:17:
Ohja zoals vandaag zul je bedoelen (2 toastjes).

Je vindt het helemaal geweldig als je weinig, veel te weinig hebt gegeten (je eigen woorden), en dat is ziek.
Oud 29-05-2003, 17:32
mrjn
mrjn is offline
hmm das ook weer wat overdreven.. zo bedoelde ik het ook niet maar ik vind het wel handig.. maar wanneer heb je dan eigenlijk een eetstoornis.. want volges mij heeft het meer met het accepteren van mezelf te maken dan met een eetstoornis
Oud 29-05-2003, 17:34
Verwijderd
Citaat:
mrjn schreef op 29-05-2003 @ 18:32:
hmm das ook weer wat overdreven.. zo bedoelde ik het ook niet maar ik vind het wel handig.. maar wanneer heb je dan eigenlijk een eetstoornis.. want volges mij heeft het meer met het accepteren van mezelf te maken dan met een eetstoornis
Je hebt een eetstoornis wanneer een arts dat vast heeft gesteld.

Heeft een eetstoornis niet ook te maken met het (niet) accepteren van jezelf? De combinatie jezelf niet accepteren en (erg) weinig eten is iig niet echt een goede combinatie.
Oud 29-05-2003, 17:39
N*A*Shezbaernon
Citaat:
mrjn schreef op 29-05-2003 @ 18:32:
Oh als je nou wist ...

Een eetstoornis draait LANG niet alleen om het afvallen en dunzijn of niet eten, het is een prychische stoornis die zich door middel van eten en met eten omgaan uit.

Het is dan ook zo dat het in de meeste gevallen om iets anders draait, aandacht (op een andere manier dan het overkomt, maar ik heb ff geen zin om het alles uit te leggen), verwerken van een trauma etc.

Bovendien, denk je dat als al die meisjes zichzelf wel zouden accepteren, ze dan wel een eetstoornis zouden ontwikkelen ? Ja, sommigen wel, maar lang niet iedereen.

IK, bijvoorbeeld, zou het nooit in mijn hoofd halen als ik mijn lichaam niet haatte, er niet ontzettend onzeker over was en er geen vrede mee kon vinden. Ik zou dan wel depressief zijn, misschien zou ik zelfs snijden, maar een eetstoornis ? Nee ...
Oud 29-05-2003, 17:43
Verwijderd
Citaat:
N*A*Shezbaernon schreef op 29-05-2003 @ 18:39:
Bovendien, denk je dat als al die meisjes zichzelf wel zouden accepteren, ze dan wel een eetstoornis zouden ontwikkelen ? Ja, sommigen wel, maar lang niet iedereen.
Jezelf niet accepteren is breder dan alleen je lijf niet accepteren...ik denk dat iedereen (meisjes en jongens ) met een eetstoornis (en zeker bij anorexia) zichzelf niet accepteert...ik ken iig geen voorbeelden van mensen waarbij het anders is...
Oud 29-05-2003, 17:53
N*A*Shezbaernon
Citaat:
Leonoor schreef op 29-05-2003 @ 18:43:
Jezelf niet accepteren is breder dan alleen je lijf niet accepteren...ik denk dat iedereen (meisjes en jongens ) met een eetstoornis (en zeker bij anorexia) zichzelf niet accepteert...ik ken iig geen voorbeelden van mensen waarbij het anders is...
Ik zei toch nix anders ?

Ik had het wel alleen mbt het lichaam genomen, omdat dat het meest 'zichtbare' is bij een eetstoornis ... Naja, laat maar.

Ik l*l me d'r niet uit he
Oud 29-05-2003, 19:10
Verwijderd
mrjn :

ben ik altijd aan de lijn..
tussendoor eet ik wel eens wat snoep.. bijv stroopwafel ofzo (heb ik dan wel weer spijt van)
ik heb echt heel weinig op.. 2 toastjes..
ik ga sporten!!!
neit zo erg dat ik anorexia ofzo heb hoor .. ik wil er gewoon een paar kilotjes af
ik weet wel dat ik niet gezond eet..
ook wel eens wat in een automaat... alleen wil ik het neit dus ik ga me er later schuldig over voelen en dan ga ik weer lijnen en zo blijft het steeds doorgaan..
probleem heb met het accepteren van mezelf.. en dat heb ik al heeeeel lang... dus daar kom ik bijna niet meer vanaf.. maaar een eetstoornis.. nope!
word juist erger als mensen me dun vinden omdat ik dan nog minder durf bijv in bikini omdat ze dan wel zien dat ik dik ben!!
alleen soms sla ik ontbijt over of ik eet een toostje of wat pap

En dit moet dan gezond klinken??

Denk eens wat je nu belangrijker vindt, je gezondheid of uw lijn?
(en ik bedoel wel op lange termijn!)
Oud 29-05-2003, 19:21
mrjn
mrjn is offline
ik eet zeker nog genoeg hoor!! en ik ben gewoon gezond en op lange termijn ook!!! ik bedoel als je neit snoept is het gewoon goed
Oud 29-05-2003, 19:25
Verwijderd
Citaat:
mrjn schreef op 29-05-2003 @ 20:21:
ik eet zeker nog genoeg hoor!! en ik ben gewoon gezond en op lange termijn ook!!! ik bedoel als je neit snoept is het gewoon goed
Ik trek me terug.

Do as you please...
Oud 29-05-2003, 19:32
charmedgirl
charmedgirl is offline
haha ik ben niet boos ofzo hoor... maar ja ik denk er over na...
Oud 29-05-2003, 19:33
mrjn
mrjn is offline
ow dat was ik die vorige
Oud 29-05-2003, 19:38
Verwijderd
Citaat:
mrjn schreef op 29-05-2003 @ 20:21:
ik bedoel als je neit snoept is het gewoon goed
Oud 29-05-2003, 20:27
rooddraakje
rooddraakje is offline
Weet je waar ik nou zin in heb?
Me helemaal vol vreten met chocola en tijgernootjes..maar ja dan voel ik me achteraf toch weer k*t dus doe k t maar niet.
Okee beetje onnuttig bericht, sorry.
Oud 29-05-2003, 20:31
Verwijderd
Citaat:
rooddraakje schreef op 29-05-2003 @ 21:27:
Weet je waar ik nou zin in heb?
Me helemaal vol vreten met chocola en tijgernootjes..maar ja dan voel ik me achteraf toch weer k*t dus doe k t maar niet.
Okee beetje onnuttig bericht, sorry.
Ik had/heb zin om in m'n eentje een hele zak super chips leeg te eten...'t is dat er geen chips in huis zijn...daarom net maar een tosti op (meer twee boterhammen met gesmolten kaas, maar goed)...
Oud 29-05-2003, 22:05
Mara
Mara is offline
Heej allemaal

Vandaag was best wel een goede dag, vergeleken bij andere.
Dit heb ik gegeten:
- 1 boterham met chocolade boter
- 2 boterhammen met snijworst
- 2x friese oranjekoek
- broodje gezond
- bordje patat

Ik had dus ander beleg kunnen nemen ipv de snijworst. De oranjekoek is ook niet erg gezond, 1x zou genoeg geweest zijn.
We aten patat, en ik heb een broodje gezond genomen, maar had nog trek dus heb wat patat gehad, met curry, niet mayonaise.

Vergeleken bij andere dagen was dit wel een vrij goede dag dus
Oud 29-05-2003, 22:35
N*A*Shezbaernon
Rooddraakje en Leonoor, ik vind het echt ZO knap dat jullie er niet aan toe geven ...

Als ik in een vreetperiode zit, vreet ik dan echt alles op wat los en vast zit en blijf ik heel de dag door vreten (tenzij er nix meer over blijft en ik geen geld heb).

Vandaag ...
Ik had zin in brood met boter ... ik nam een snede met boter en salami
Ik had zin in salami ... ik nam +- 15 plakjes (moet je wel aan die kleine rondjes van een doorsnede van 2 cm denken, niet die reuzeplakken )
Ik wilde yoghurt ... ik heb yoghurt op
Ik vond ham wel lekker, en heb 2 plakjes ham op
Ik had zin in komkommer, meloen, sla ... alles heb ik op
Ik kon die kleine partysaucijzen niet werstaan ... ik heb er 6 van op
Ik had erge trek in kaas ... en ik nam kaas !
Ik wilde ijsthee ... en ... juist ja

Gewoon verschrikkelijk, geen wonder dat ik nu net een walvis door de zee door onze woning vaar en over mijn buik niet kan buigen. En NOG erger is dat ik vroeger een overtuigde vegetarier was, en de overtuiging er gebleven is ... ik vond al die vleeswaren niet eens lekker, en ik ben tegen de bio-industrie, en normaalgesproken een uitgesproken vegetarier, en toch heeft het mij niet kunnen weerhouden van al dat spul op te vreten.

IK HEB ECHT BEWONDERING VOOR MENSEN DIE ZELFBEHEERSING HEBBEN.

En morgen MOET ik weg, terwijl ik nooit naar buiten ga als ik zo dik en vies en lelijk ben. Hoe ik DAT overleef, dat weet ik echt niet. Maar ja ... blijkbaar straft de God werkelijk onmiddelijk, en ik verdien het

Laatst gewijzigd op 29-05-2003 om 22:39.
Oud 29-05-2003, 23:31
Verwijderd
Citaat:
N*A*Shezbaernon schreef op 29-05-2003 @ 23:35:
IK HEB ECHT BEWONDERING VOOR MENSEN DIE ZELFBEHEERSING HEBBEN.

En morgen MOET ik weg, terwijl ik nooit naar buiten ga als ik zo dik en vies en lelijk ben. Hoe ik DAT overleef, dat weet ik echt niet. Maar ja ... blijkbaar straft de God werkelijk onmiddelijk, en ik verdien het
Ik denk wel dat je het gaat overleven.
Je bent nogal een controlefreak, é? Je hebt nu even de controle (lees: beheersing) over jezelf verloren en nu voel je je logischerwijze slecht.
Daar komt nog eens bij dat er iets in je minibuikje zit, waardoor het verschrikkelijk opgezwollen lijkt en je het er liefst zo snel mogelijk uit krijgt.
Bijt op je tanden, morgen is het verteerd, gebruik geen lax ed. Toon dat je tenminste de beheersing hebt om DAT niet te doen en wees morgen trots op jezelf.

Keep ya head up
Oud 30-05-2003, 02:40
N*A*Shezbaernon
Citaat:
phensic schreef op 30-05-2003 @ 00:31:
Ik denk wel dat je het gaat overleven.
Je bent nogal een controlefreak, é? Je hebt nu even de controle (lees: beheersing) over jezelf verloren en nu voel je je logischerwijze slecht.
Daar komt nog eens bij dat er iets in je minibuikje zit, waardoor het verschrikkelijk opgezwollen lijkt en je het er liefst zo snel mogelijk uit krijgt.
Bijt op je tanden, morgen is het verteerd, gebruik geen lax ed. Toon dat je tenminste de beheersing hebt om DAT niet te doen en wees morgen trots op jezelf.
Dat klopt bestwel ... het probleem met mij en eten is, dat ik door mijn eetstoornis geen balans meer in mijn voeding kan vinden : of eet ik niet, of gaan er aan de andere kant alle dammen open en krijg ik een eetbui (naja, soms eet ik wel normaal, maar dat voelt voor mij net zo goed, 'slecht', als een eetbui aan). Dan is het wel makkelijker om helemaal niet te eten, want als ik in de gewoonte raak hoef ik, in tegenstelling tot wat alle slimme boekjes en sites zeggen, HELEMAAL niet aan het eten te denken ... dan is het iets wat ik GEWOON niet doe, wat om mij heen gaat, en waar ik ook niet aan denk. En ik voel me natuurlijk beter als ik niet eet, maar dat is van een eetgestoorde wel te verwachten.

Nah, alleen is het morgen niet verteerd, omdat er 'iets' (iets heel veel) in mijn MINIBUIKJE al van de dag daarvoor, en daarvoor, en daarvoor, van de laatste twee weken ELKE DAG iets in zat (voor de duidelijkheid en voor een voorstel van de hoeveelheden : mijn nieren hebben het na de eerste 3 dagen begeven en werkten gewoon niet meer, tot ik met laxeren genoeg er uit kreeg. Maar dat kan natuurlijk aan mijn nieren liggen ... alleen had ik dit nog nooit eerder gehad ).

Laxativa kan ik niet gebruiken, want ik ga morgenochtend naar de kapper en mocht ik laxativa genomen hebben, dan zou het NOG avontuurlijker worden dan zowel ik als de kapper verwacht zouden
hebben

Nou ja ... dan maar ... overleven . Het is een van mijn fobies, tussen de mensen gaan als ik mezelf heb vetgemest.

Bedankt voor je reactie

[EDIT : Ik kan niet tegen typo's]

Laatst gewijzigd op 30-05-2003 om 02:45.
Oud 30-05-2003, 07:52
Verwijderd
Citaat:
N*A*Shezbaernon schreef op 29-05-2003 @ 23:35:
Rooddraakje en Leonoor, ik vind het echt ZO knap dat jullie er niet aan toe geven ...
Als dingen niet in huis zijn en de winkels in de buurt dicht zijn (feestdag - kee, het tankstation is wel open en die hebben ook chips), dan heb je weinig keus... Plus dat ik gister best aardig wat op heb over de hele dag (van 6.00u tot 24.00u) verspreidt (tien boterhammen, veel fruit, één pakje toastjes, cake en avond eten). Maar goed...'k snel het wel...'k heb het zelf alleen soms ook wel een beetje, ik probeer dan maar fruit en desnoods brood oid te eten.
Oud 30-05-2003, 10:11
Anne
Anne is offline
Ik ben afgevallen! *juicht* Ik pas nu opeens een broek, die ik vorig jaar nog niet paste. Jeeee!
Oud 30-05-2003, 10:45
Verwijderd
Citaat:
Anneee schreef op 30-05-2003 @ 11:11:
Ik ben afgevallen! *juicht* Ik pas nu opeens een broek, die ik vorig jaar nog niet paste. Jeeee!
Leuk voor je.
Oud 30-05-2003, 10:55
Verwijderd
Citaat:
N*A*Shezbaernon schreef op 30-05-2003 @ 03:40:
Dan is het wel makkelijker om helemaal niet te eten, want als ik in de gewoonte raak hoef ik, in tegenstelling tot wat alle slimme boekjes en sites zeggen, HELEMAAL niet aan het eten te denken ... dan is het iets wat ik GEWOON niet doe, wat om mij heen gaat, en waar ik ook niet aan denk.

[EDIT : Ik kan niet tegen typo's]
Je gaat de confrontatie met eten, uw probleem dus, uit de weg.
Daarmee los je het niet op (logisch). Natuurlijk hoef je er dan niet aan te denken, maar het is ( dat weet je zelf ook ) heel onverstandig.
Waarom probeer je het niet zoals anderen hier? Als je een 'vreetbui' voelt aankomen, wat fruit eten of zo? Dan hoef je je niet ZO schuldig te voelen en heb je nog iets voedzaams binnen.

Maar ja, ik kan je niet helpen, daarvoor zit je probleem veel te diep.

Je zal het ZELF moeten aanpakken, niemand kan het doen in je plaats.

Ik kan niet tegen typo's ---) ???
Oud 30-05-2003, 11:30
N*A*Shezbaernon
Citaat:
phensic schreef op 30-05-2003 @ 11:55:
Je gaat de confrontatie met eten, uw probleem dus, uit de weg.
Daarmee los je het niet op (logisch). Natuurlijk hoef je er dan niet aan te denken, maar het is ( dat weet je zelf ook ) heel onverstandig.
Waarom probeer je het niet zoals anderen hier? Als je een 'vreetbui' voelt aankomen, wat fruit eten of zo? Dan hoef je je niet ZO schuldig te voelen en heb je nog iets voedzaams binnen.

Maar ja, ik kan je niet helpen, daarvoor zit je probleem veel te diep.

Je zal het ZELF moeten aanpakken, niemand kan het doen in je plaats.

Ik kan niet tegen typo's ---) ???
Nou, alleen het probleem is dat ik me al schuldig voel als ik halve liter WATER opdrink ... kijk, tijdens die vreetbuien eet ik normaalgesproken wel fruit, want ik hou van fruit en groente en het is ook hetgeen ik het meest mis als ik niet 'mag' eten, het is alleen dat we gister toevallig nix in het huis hadden. Of, misschien voel ik me niet een SCHULDIG zoals jullie dat ervaren, maar ik vind mezelf gewoon vies omdat ik een dik uitpuilend buik heb, en DAAROm moet ik compenseren. Het maakt dan vrij weinig uit of het fruit is, drank of een ton junkfood, het gaat mij niet zo veel om de calorieen (was eigenlijk altijd al zo, ben nooit een 'counter' geweest), maar om hoe ik er uit zie.

Typo = typfout ... ik moest die nog verbeteren, omdat jullie dadelijk denken dat ik stom ben of geen Nederlands kan praten ofzo ... en vooral voor mezelf, ik kan er niet tegen BIJ MEZELF, ik voel me dan meteen zo dom.
Oud 30-05-2003, 12:53
Verwijderd
Citaat:
N*A*Shezbaernon schreef op 30-05-2003 @ 12:30:
Nou, alleen het probleem is dat ik me al schuldig voel als ik halve liter WATER opdrink ... kijk, tijdens die vreetbuien eet ik normaalgesproken wel fruit, want ik hou van fruit en groente en het is ook hetgeen ik het meest mis als ik niet 'mag' eten, het is alleen dat we gister toevallig nix in het huis hadden. Of, misschien voel ik me niet een SCHULDIG zoals jullie dat ervaren, maar ik vind mezelf gewoon vies omdat ik een dik uitpuilend buik heb, en DAAROm moet ik compenseren. Het maakt dan vrij weinig uit of het fruit is, drank of een ton junkfood, het gaat mij niet zo veel om de calorieen (was eigenlijk altijd al zo, ben nooit een 'counter' geweest), maar om hoe ik er uit zie.
JIJ vindt dat je dan een dikke buik hebt, nogal vanzelfsprekend eigenlijk als de rest van je lichaam zo uitgemergeld is. Het eerste wat uitpuilt is natuurlijk je buik en dat is jammergenoeg heel zichtbaar.
Ik denk dat je eerst uw zelfcomplexen moet aanpakken, voor je u fixeert op het eten. Denk mss eens hoe je ze gekregen hebt.
Was je dan echt ZO dik? Of was het u omgeving die te veel kritiek had op je eetgewoonten? Vergelijk je je mss te veel met anderen? Voel je je zo minderwaardig (innerlijk) vgl met de mensen rondom je? Krop je alles op en uit het zich dan in het 'eten' (lees: niet-eten)?
Probeer de ware reden achter uw eetstoornis te vinden en pak deze aan. Kijk eens goed naar anderen en hun vetlaagjes.
Besef dat het NOOIT te laat is om er iets aan te doen en wees niet verlegen om hulp. Iedereen heeft wel eens hulp nodig, het maakt je daarom niet zwak of zo.

Krijg je momenteel nog hulp?

Wat ik eigenlijk niet begrijp aan mensen met ano, is dat ze veelal wijde kleren dragen of veel verschillende lagen. Of doe jij dat niet?

It's what's in the inside that counts.
Oud 30-05-2003, 13:01
Verwijderd
Citaat:
phensic schreef op 30-05-2003 @ 13:53:
Wat ik eigenlijk niet begrijp aan mensen met ano, is dat ze veelal wijde kleren dragen of veel verschillende lagen. Of doe jij dat niet?
Wat is daar niet aan te begrijpen? Ze schamen zich voor hun lichaam, ze willen niet dat anderen het zien ed. Dus proberen ze hun lichaam te verbergen met wijde kleding en/of laagjes.
Oud 30-05-2003, 13:10
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 30-05-2003 @ 14:01:
Wat is daar niet aan te begrijpen? Ze schamen zich voor hun lichaam, ze willen niet dat anderen het zien ed. Dus proberen ze hun lichaam te verbergen met wijde kleding en/of laagjes.
Idd, zo had ik het nog niet bekeken.

Ik dacht eerder: Je toont dikker met verschillende lagen en ze willen net mager zijn.... (verkeerde logica).
Oud 30-05-2003, 13:13
mrjn
mrjn is offline
Citaat:
Wat is daar niet aan te begrijpen? Ze schamen zich voor hun lichaam, ze willen niet dat anderen het zien ed. Dus proberen ze hun lichaam te verbergen met wijde kleding en/of laagjes .
ik vind juist dat laagjes je weer dikker maken dus dan klopt het inderdaad niet erg.. wel beetje vaag..
Oud 30-05-2003, 13:16
Verwijderd
Citaat:
phensic schreef op 30-05-2003 @ 14:10:
Ik dacht eerder: Je toont dikker met verschillende lagen en ze willen net mager zijn.... (verkeerde logica).
Maar ze voelen zich niet mager en met strakke kleding kun je alles zien ed. Met wijde kleding en/of laagjes is het moeilijk om dat soort dingen te zien.
Oud 30-05-2003, 13:19
mrjn
mrjn is offline
ja maar met laagjes vinden mensen je er tog dikker uit zien dan met dunnere kleren.. het tekent dan wel maar minder dik als allerlei laagjes
Oud 30-05-2003, 13:30
Verwijderd
Citaat:
mrjn schreef op 30-05-2003 @ 14:19:
ja maar met laagjes vinden mensen je er tog dikker uit zien dan met dunnere kleren.. het tekent dan wel maar minder dik als allerlei laagjes
Maar met dunne kleren zien ze je lijf en je wilt juist dat dat niet gezien wordt... Ikzelf heb ook liever wijde kleding of laagjes aan, dan zien ze m'n lijf niet, wel m'n kleding, maar goed, iedereen ziet dat die wijd is of dat het laagjes zijn, maar ze zien m'n lijf dan niet. En volgens mij valt het dikker er uit zien ook wel mee...je ziet dan een wijde broek ofzo, maar geen benen. Of je ziet een truitje en een vest oid...valt ook wel mee wat 'dikmakend' betreft.
Oud 30-05-2003, 14:23
N*A*Shezbaernon
Citaat:
phensic schreef op 30-05-2003 @ 13:53:
JIJ vindt dat je dan een dikke buik hebt, nogal vanzelfsprekend eigenlijk als de rest van je lichaam zo uitgemergeld is. Het eerste wat uitpuilt is natuurlijk je buik en dat is jammergenoeg heel zichtbaar.
Na, als ik iets mag opmerken, mijn lichaam is helemaal niet uitgemergeld. Ik heb dikke bovenbenen en te brede heupen, en al zou ik mezelf tot de dood uithongeren, raak ik dat niet kwijt (die bovenbenen dan wel te verstaan he, niet de botten ), dus ik heb die 'geprezen' vrouwelijke vormen behouden al weeg ik 38 kilo, en ik geloof dat ik ze nog zou hebben als ik 30 woog. Ik heb alleen geen kont (maar dat had ik nooit eigenlijk, das' niet de partij waar ik aankom) en mijn borsten zijn wat minder geworden, maar verder ... nou ja, die heupen ook wel, maar die bovenbenen, mijn grootste komplex ... nee, nooit. Ik ben niet uitgemergeld, en je kunt nu wel mooi denken dat ik het maar zo ervaar, maar ik kan best beoordelen hoe ik er uit zie .. ik weet dat ik een dunne nek heb en mijn schouders te veel botten doorlaten enzo, en net zo goed weet ik dat ik dikke bovenbenen heb.
Citaat:

Ik denk dat je eerst uw zelfcomplexen moet aanpakken, voor je u fixeert op het eten.
Eens
Citaat:

Denk mss eens hoe je ze gekregen hebt.
Was je dan echt ZO dik? Of was het u omgeving die te veel kritiek had op je eetgewoonten? Vergelijk je je mss te veel met anderen? Voel je je zo minderwaardig (innerlijk) vgl met de mensen rondom je? Krop je alles op en uit het zich dan in het 'eten' (lees: niet-eten)?
Dat is een heel lang verhaal en dat ga ik jullie besparen, ook wil ik het niet zo openbaar zetten omdat het een beetje met mensen te maken heeft die hiero op het forum ook rondhuppelen. Denk niet aan een of andere trauma, verkrachting ofzo, maar toch.
Citaat:

Krijg je momenteel nog hulp?
Niet professioneel, en dat zie ik ook niet zo snel gebeuren.
Citaat:

Dan ben ik wel een uitzondering ... ik draag namelijk mooie, strakke kleding, omdat ik aan de wereld wil laten zien wat ik al bereikt heb en hoe 'mooi' en slank ik ben. Ook vind ik dat veel mooier dan oversized kleding.
Wijde kleding draag ik alleen als ik dik ben, om dat te verbergen, of thuis, om mijn moeder niet te provoceren, want ze vind dat ik 'met de botten kan rattelen'
Die lagen zijn om het warm te hebben, en ik draag 's winters ook zo'n beetje heel de inhoud van mijn kledingkast, maar dat komt doordat je vreselijk gevoelig bent voor de kou.
Oud 30-05-2003, 15:04
N*A*Shezbaernon
Citaat:
O ... ZO zit dat dus
Oud 30-05-2003, 15:07
N*A*Shezbaernon
Citaat:
mrjn schreef op 30-05-2003 @ 14:19:
Na ... kijk, het is ook zo dat 'wij' verschrikkelijk bang zijn om dik GEVONDEN te WORDEN. Er is nix erger en pijnlijker dan een opmerking of je niet wat aangekomen bent of iets in die richting, ook al wordt het meteen door een opmerking gevolgd dat je er nu veel leuker er uit ziet. Als je 'dikke' kleding aan hebt, of die laagjes, blijft de pijn er wel, maar naar buiten toe heb je tenminste wel een excuus : je hebt namelijk 'dikke' kleren aan ...
Oud 30-05-2003, 15:13
Verwijderd
Citaat:
N*A*Shezbaernon schreef op 30-05-2003 @ 16:04:
O ... ZO zit dat dus

Citaat:
N*A*Shezbaernon schreef op 30-05-2003 @ 16:07:
Als je 'dikke' kleding aan hebt, of die laagjes, blijft de pijn er wel, maar naar buiten toe heb je tenminste wel een excuus : je hebt namelijk 'dikke' kleren aan ...
Sorry, 't is niet grappig, maar 't is wel 'waar'. oid
Oud 30-05-2003, 15:33
N*A*Shezbaernon
Citaat:
Leonoor schreef op 30-05-2003 @ 16:13:
Sorry, 't is niet grappig, maar 't is wel 'waar'. oid
Jahaa, anorexia is tegenwoordig net een wetenschap, het vraagt veel van je technische en strategische vermogen
Oud 30-05-2003, 15:53
Verwijderd
Citaat:
N*A*Shezbaernon schreef op 30-05-2003 @ 15:23:
Na, als ik iets mag opmerken, mijn lichaam is helemaal niet uitgemergeld. Ik heb dikke bovenbenen en te brede heupen, en al zou ik mezelf tot de dood uithongeren, raak ik dat niet kwijt

Ja, aan u skelet kan je nix doen, é. Jammer voor je dat uw spier/vetmassa niet egaal verdeeld is en natuurlijk valt het meer op als je op andere plekken wel mager bent.

Niet professioneel, en dat zie ik ook niet zo snel gebeuren.

Heb je er al eens gehad? Waarom overweeg je het niet?

Dan ben ik wel een uitzondering ... ik draag namelijk mooie, strakke kleding, omdat ik aan de wereld wil laten zien wat ik al bereikt heb en hoe 'mooi' en slank ik ben. Ook vind ik dat veel mooier dan oversized kleding.
Wijde kleding draag ik alleen als ik dik ben, om dat te verbergen, of thuis, om mijn moeder niet te provoceren, want ze vind dat ik 'met de botten kan rattelen'
Ah, dan heb je toch een beetje dezelfde logica als ik. Wanneer ik vermagerd was, begon ik expres mijn strakke kledij te dragen, in de hoop dat anderen er iets zouden over zeggen.
Ik voelde me beter in mijn vel en dat wou ik dan ook tonen.
En, idd, wanneer ik toen weer verzwaarde verdwenen strakke truitjes ook als sneeuw voor de zon.
Oud 30-05-2003, 16:55
iamre18
iamre18 is offline
Citaat:
Anneee schreef op 30-05-2003 @ 11:11:

Hoe is het je gelukt af te vallen?

Regels voor berichten