![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Waarom wil je er een paar kilootjes af? Anderen vinden je al slank... Vind je jezelf dan zo dik of zo? Was je vroeger mss echt dik? Ik vind het jammer voor je dat je nu al zo lang aan het lijnen bent. Geniet je er eigenlijk wel van ALS je dan eens iets eet? Waar eindigen die 'paar' kilootjes?? A non-believer... |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
![]() (En dan voeren ze je naar het ziekenhuis af) Citaat:
![]() Ik geef gewoon op, OK, je bent dus heilig van overtuigd dat er alles goed met je gaat en dat de manier waarop jij eet gezond en in orde is. OK. Dat is jouw keus, en in het geval dat je al een eetstoornis (al is het 'maar' het begin) hebt is het ook niet meer dan normaal dat je het niet wilt in zien en niet wilt toegeven, dan kun je het niet meer zo goed beinvloeden en beoordelen. Ik zeg nog maar 1 ding en dan ga ik je niet meer lastigvallen met mijn 'onzin' : van een eetstoornis dat al lang duurt te genezen is VEEL moeilijker dan als je het aan het begin bij de wortels pakt. Think 'bout it.
||
![]() |
Citaat:
ik denk dat ik echt geen eetstoornis heb.. maar ik weet wel dat ik een probleem heb met het accepteren van mezelf.. en dat heb ik al heeeeel lang... dus daar kom ik bijna niet meer vanaf.. maaar een eetstoornis.. nope! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En trouwens, bij het accepteren van jezelf en je lichaam moet je beginnen ipv. het over het hoofd te zien, want als je met je lichaam niet kunt omgaan, zul je dood en doodongelukkig worden voor de rest van je leven, of tenminste TOTDAT je iets aan je zelfbeeld verandert.
||
![]() |
Citaat:
en ik eet meestal wel drie keer op een dag.. niet super veel maar de ene keer meer dan de andere.. het eten is dus echt nog niet zo weinig en abnormaal... en met het accepteren van mezelf dat vind ik wel heel moeilijk maar het word juist erger als mensen me dun vinden omdat ik dan nog minder durf bijv in bikini omdat ze dan wel zien dat ik dik ben!! werkt dus averechts.. maar ik kan nog heel lang doorgaan maar volgens mij is het dan niet meer voor deze topic.. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Bedoel je soms 's ochtends een toostje of wat pap? Een toostje is btw ook erg weinig. [edit]Ik weet nog wat ik een tijd terug als avondeten at, dat was het woord 'avondeten' niet eens waard...maar ik at wel avondeten...[/edit] |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Je vindt het helemaal geweldig als je weinig, veel te weinig hebt gegeten (je eigen woorden), en dat is ziek.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Heeft een eetstoornis niet ook te maken met het (niet) accepteren van jezelf? De combinatie jezelf niet accepteren en (erg) weinig eten is iig niet echt een goede combinatie. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Een eetstoornis draait LANG niet alleen om het afvallen en dunzijn of niet eten, het is een prychische stoornis die zich door middel van eten en met eten omgaan uit. Het is dan ook zo dat het in de meeste gevallen om iets anders draait, aandacht (op een andere manier dan het overkomt, maar ik heb ff geen zin om het alles uit te leggen), verwerken van een trauma etc. Bovendien, denk je dat als al die meisjes zichzelf wel zouden accepteren, ze dan wel een eetstoornis zouden ontwikkelen ? Ja, sommigen wel, maar lang niet iedereen. IK, bijvoorbeeld, zou het nooit in mijn hoofd halen als ik mijn lichaam niet haatte, er niet ontzettend onzeker over was en er geen vrede mee kon vinden. Ik zou dan wel depressief zijn, misschien zou ik zelfs snijden, maar een eetstoornis ? Nee ...
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik had het wel alleen mbt het lichaam genomen, omdat dat het meest 'zichtbare' is bij een eetstoornis ... Naja, laat maar. Ik l*l me d'r niet uit he ![]()
|
Verwijderd
|
mrjn :
ben ik altijd aan de lijn.. tussendoor eet ik wel eens wat snoep.. bijv stroopwafel ofzo (heb ik dan wel weer spijt van) ik heb echt heel weinig op.. 2 toastjes.. ik ga sporten!!! neit zo erg dat ik anorexia ofzo heb hoor .. ik wil er gewoon een paar kilotjes af ik weet wel dat ik niet gezond eet.. ook wel eens wat in een automaat... alleen wil ik het neit dus ik ga me er later schuldig over voelen en dan ga ik weer lijnen en zo blijft het steeds doorgaan.. probleem heb met het accepteren van mezelf.. en dat heb ik al heeeeel lang... dus daar kom ik bijna niet meer vanaf.. maaar een eetstoornis.. nope! word juist erger als mensen me dun vinden omdat ik dan nog minder durf bijv in bikini omdat ze dan wel zien dat ik dik ben!! alleen soms sla ik ontbijt over of ik eet een toostje of wat pap En dit moet dan gezond klinken?? Denk eens wat je nu belangrijker vindt, je gezondheid of uw lijn? (en ik bedoel wel op lange termijn!) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Heej allemaal
Vandaag was best wel een goede dag, vergeleken bij andere. Dit heb ik gegeten: - 1 boterham met chocolade boter - 2 boterhammen met snijworst - 2x friese oranjekoek - broodje gezond - bordje patat Ik had dus ander beleg kunnen nemen ipv de snijworst. De oranjekoek is ook niet erg gezond, 1x zou genoeg geweest zijn. We aten patat, en ik heb een broodje gezond genomen, maar had nog trek dus heb wat patat gehad, met curry, niet mayonaise. Vergeleken bij andere dagen was dit wel een vrij goede dag dus ![]() |
![]() |
|
![]() |
Rooddraakje en Leonoor, ik vind het echt ZO knap dat jullie er niet aan toe geven ...
Als ik in een vreetperiode zit, vreet ik dan echt alles op wat los en vast zit en blijf ik heel de dag door vreten (tenzij er nix meer over blijft en ik geen geld heb). Vandaag ... Ik had zin in brood met boter ... ik nam een snede met boter en salami Ik had zin in salami ... ik nam +- 15 plakjes (moet je wel aan die kleine rondjes van een doorsnede van 2 cm denken, niet die reuzeplakken ![]() Ik wilde yoghurt ... ik heb yoghurt op Ik vond ham wel lekker, en heb 2 plakjes ham op Ik had zin in komkommer, meloen, sla ... alles heb ik op Ik kon die kleine partysaucijzen niet werstaan ... ik heb er 6 van op Ik had erge trek in kaas ... en ik nam kaas ! Ik wilde ijsthee ... en ... juist ja Gewoon verschrikkelijk, geen wonder dat ik nu net een walvis door de zee door onze woning vaar en over mijn buik niet kan buigen. En NOG erger is dat ik vroeger een overtuigde vegetarier was, en de overtuiging er gebleven is ... ik vond al die vleeswaren niet eens lekker, en ik ben tegen de bio-industrie, en normaalgesproken een uitgesproken vegetarier, en toch heeft het mij niet kunnen weerhouden van al dat spul op te vreten. IK HEB ECHT BEWONDERING VOOR MENSEN DIE ZELFBEHEERSING HEBBEN. En morgen MOET ik weg, terwijl ik nooit naar buiten ga als ik zo dik en vies en lelijk ben. Hoe ik DAT overleef, dat weet ik echt niet. Maar ja ... blijkbaar straft de God werkelijk onmiddelijk, en ik verdien het ![]()
Laatst gewijzigd op 29-05-2003 om 22:39. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je bent nogal een controlefreak, é? Je hebt nu even de controle (lees: beheersing) over jezelf verloren en nu voel je je logischerwijze slecht. Daar komt nog eens bij dat er iets in je minibuikje zit, waardoor het verschrikkelijk opgezwollen lijkt en je het er liefst zo snel mogelijk uit krijgt. Bijt op je tanden, morgen is het verteerd, gebruik geen lax ed. Toon dat je tenminste de beheersing hebt om DAT niet te doen en wees morgen trots op jezelf. Keep ya head up ![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Nah, alleen is het morgen niet verteerd, omdat er 'iets' (iets heel veel) in mijn MINIBUIKJE al van de dag daarvoor, en daarvoor, en daarvoor, van de laatste twee weken ELKE DAG iets in zat (voor de duidelijkheid en voor een voorstel van de hoeveelheden : mijn nieren hebben het na de eerste 3 dagen begeven en werkten gewoon niet meer, tot ik met laxeren genoeg er uit kreeg. Maar dat kan natuurlijk aan mijn nieren liggen ... alleen had ik dit nog nooit eerder gehad ![]() ![]() Laxativa kan ik niet gebruiken, want ik ga morgenochtend naar de kapper en mocht ik laxativa genomen hebben, dan zou het NOG avontuurlijker worden dan zowel ik als de kapper verwacht zouden hebben ![]() Nou ja ... dan maar ... overleven ![]() Bedankt voor je reactie ![]() [EDIT : Ik kan niet tegen typo's]
Laatst gewijzigd op 30-05-2003 om 02:45. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Daarmee los je het niet op (logisch). Natuurlijk hoef je er dan niet aan te denken, maar het is ( dat weet je zelf ook ) heel onverstandig. Waarom probeer je het niet zoals anderen hier? Als je een 'vreetbui' voelt aankomen, wat fruit eten of zo? Dan hoef je je niet ZO schuldig te voelen en heb je nog iets voedzaams binnen. Maar ja, ik kan je niet helpen, daarvoor zit je probleem veel te diep. Je zal het ZELF moeten aanpakken, niemand kan het doen in je plaats. Ik kan niet tegen typo's ---) ??? ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Typo = typfout ... ik moest die nog verbeteren, omdat jullie dadelijk denken dat ik stom ben of geen Nederlands kan praten ofzo ... en vooral voor mezelf, ik kan er niet tegen BIJ MEZELF, ik voel me dan meteen zo dom.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik denk dat je eerst uw zelfcomplexen moet aanpakken, voor je u fixeert op het eten. Denk mss eens hoe je ze gekregen hebt. Was je dan echt ZO dik? Of was het u omgeving die te veel kritiek had op je eetgewoonten? Vergelijk je je mss te veel met anderen? Voel je je zo minderwaardig (innerlijk) vgl met de mensen rondom je? Krop je alles op en uit het zich dan in het 'eten' (lees: niet-eten)? Probeer de ware reden achter uw eetstoornis te vinden en pak deze aan. Kijk eens goed naar anderen en hun vetlaagjes. Besef dat het NOOIT te laat is om er iets aan te doen en wees niet verlegen om hulp. Iedereen heeft wel eens hulp nodig, het maakt je daarom niet zwak of zo. Krijg je momenteel nog hulp? Wat ik eigenlijk niet begrijp aan mensen met ano, is dat ze veelal wijde kleren dragen of veel verschillende lagen. Of doe jij dat niet? It's what's in the inside that counts. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik dacht eerder: Je toont dikker met verschillende lagen en ze willen net mager zijn.... (verkeerde logica). |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||||||
![]() |
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wijde kleding draag ik alleen als ik dik ben, om dat te verbergen, of thuis, om mijn moeder niet te provoceren, want ze vind dat ik 'met de botten kan rattelen' ![]() Die lagen zijn om het warm te hebben, en ik draag 's winters ook zo'n beetje heel de inhoud van mijn kledingkast, maar dat komt doordat je vreselijk gevoelig bent voor de kou.
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik voelde me beter in mijn vel en dat wou ik dan ook tonen. En, idd, wanneer ik toen weer verzwaarde verdwenen strakke truitjes ook als sneeuw voor de zon. ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Het Grote Voeding en Gezondheids-topic #48 Mara | 500 | 30-04-2005 16:11 | |
Lichaam & Gezondheid |
afvallen Gianluca * | 5 | 12-02-2004 19:47 |