Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-05-2003, 13:33
TheOneWhoLeft
TheOneWhoLeft is offline
En waarom is het op meisjes gericht? 't werdt toch een jongeren-editie, dacht ik?

Maarre, is het wel de moeite waard om te kopen (als jongen zijnde) of kan ik dan net zo goed de fancy kopen met die geweldige problemen rubriek:
Wanhopig meisje: "ik zoek een vriend, wat moet ik doen?"
Antwoord: "je zou kunnen proberen meer uit te gaan zodat je mensen ontmoet" blaa

Oud 30-05-2003, 13:37
Verwijderd
Citaat:
TheOneWhoLeft schreef op 30-05-2003 @ 14:33:
En waarom is het op meisjes gericht? 't werdt toch een jongeren-editie, dacht ik?

Maarre, is het wel de moeite waard om te kopen (als jongen zijnde) of kan ik dan net zo goed de fancy kopen met die geweldige problemen rubriek:
Wanhopig meisje: "ik zoek een vriend, wat moet ik doen?"
Antwoord: "je zou kunnen proberen meer uit te gaan zodat je mensen ontmoet" blaa

Ja, ookal behoor ik dan wel tot de doelgroep, waarom is het alleen op meisjes gericht? Jongens en meisjes kunnen toch best samengaan als doelgroep, want als je hier ook rondkijkt kampt iedereen met dezelfde problemen?

Voor meisjes is er al ontzettend veel, beetje jammer..
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 13:55
Quiana
Quiana is offline
Hmm, de moeder van m'n vriend had zo'n
pakketje met 't PM en de whY gekocht, heb 'm
dus even gelezen..
Kweenie, tis op zich wel leuk om te lezen ed,
maar denk niet dat ik het zou kopen.
Tis niet super speciaal, vind de Yes leuker om te lezen,
ook omdat het wat breder is, en meer verschillende
onderwerpen heeft.
Oud 30-05-2003, 14:46
Verwijderd
Als ik een jongen was, zou ik het echt niet durven kopen hoor..
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 15:18
Verwijderd
Nou, ik heb em net gekocht maar nog niet gelezen..

Het ziet er allemaal wel hip uit alleen wel heel erg flitsend, echt overzicht van wat er nou allemaal in staat heb ik niet namelijk, na hem zo even doorgebladerd te hebben.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 15:33
Anne
Anne is offline
Heel veel plaatjes, weinig echte tekst. Heb het alleen nog maar doorgebladerd, maar dit is mijn eerste reactie. Straks ga ik in de schaduw zitten in de tuin en lezen. Ben benieuwd.
Wel jammer dat het op meisjes gericht is, ik kan me toch voorstellen dat ook jongens geïnteresseerd zijn in psychologie. Is het dan soms te moeilijk om een tijdschrift te maken dat zowel jongens als meisjes leuk vinden?
Oud 30-05-2003, 15:40
Verwijderd
Ik wil een blad dat over psychologie gaat voor jongeren... Niet over flirten etc, maar echt psychologische dingetjes.. Waarom reageren mensen zoals ze reageren? Hoe werken je hersenen? Een soort super leuke cursus ofzo, met foto's, plaatjes en vooral veel info... Voor jongeren...
Mja... dat komt er toch niet
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 15:43
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 30-05-2003 @ 16:40:
Ik wil een blad dat over psychologie gaat voor jongeren... Niet over flirten etc, maar echt psychologische dingetjes.. Waarom reageren mensen zoals ze reageren? Hoe werken je hersenen? Een soort super leuke cursus ofzo, met foto's, plaatjes en vooral veel info... Voor jongeren...
Laten we het zelf beginnen

Het scholieren.com Psychologie blad, voor jongens én meisjes
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 15:54
Anne
Anne is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef op 30-05-2003 @ 16:43:
Laten we het zelf beginnen

Het scholieren.com Psychologie blad, voor jongens én meisjes

En hoe gaan we dat realiseren?
Oud 30-05-2003, 16:02
Verwijderd
Citaat:
Anneee schreef op 30-05-2003 @ 16:54:

We laten verschillende mensen stukjes typen en dingetjes uitpluizen, vervolgens maakt iemand dat mooi aan elkaar in een word-bestand, we zetten het online en mensen printen het zelf uit of lezen het op hun pc
Off... we verkopen dit fantastische idee aan iemand die er echt een blad van op de markt brengt
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 16:03
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 30-05-2003 @ 16:40:

jaaa..en sommige artikelen in de why zijn best cool, zoals ik al zei dat meisje die ging testen hoe mensen reageren als ze dichtbij ze komt..dat soort dingen zijn erg cool.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 16:04
Verwijderd
Citaat:
freakjuh schreef op 30-05-2003 @ 17:03:
jaaa..en sommige artikelen in de why zijn best cool, zoals ik al zei dat meisje die ging testen hoe mensen reageren als ze dichtbij ze komt..dat soort dingen zijn erg cool.
Idd, maar dan zo'n onderzoekje met wat meer uitleg over wáárom mensen die afstand hier willen houden.. Want als je bv in Griekenland komt, daar staan ze allemaal op elkaars snuit wanneer ze met elkaar praten... dat is in Nederland dus heel anders.. Leuk om het wat uit te diepen...
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 16:06
Verwijderd
Citaat:
Anneee schreef op 30-05-2003 @ 16:54:

Euhm, meeten en gaan brainstormen ofzow
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 16:21
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 30-05-2003 @ 17:02:
We laten verschillende mensen stukjes typen en dingetjes uitpluizen, vervolgens maakt iemand dat mooi aan elkaar in een word-bestand, we zetten het online en mensen printen het zelf uit of lezen het op hun pc
Off... we verkopen dit fantastische idee aan iemand die er echt een blad van op de markt brengt
Nah, 'tis ook wel leuk om het zelf te doen, natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 16:27
Miracle
Miracle is offline
K heb hem net gekocht... samen met de gewone... (ik kon hem los trouwens niet eens vinden, maarja was ook maar bij ons 'kleine' postkantoortje (misschien dat hij er wel was, maar ik had nog een afspraak dus ik was blij dat ik hem gevonden had.

Het viel me btw nog mee, de fancy is veel erger....
Oud 30-05-2003, 16:28
Verwijderd
Citaat:
dreen schreef op 30-05-2003 @ 17:27:
K heb hem net gekocht... samen met de gewone... (ik kon hem los trouwens niet eens vinden, maarja was ook maar bij ons 'kleine' postkantoortje (misschien dat hij er wel was, maar ik had nog een afspraak dus ik was blij dat ik hem gevonden had.

Het viel me btw nog mee, de fancy is veel erger....
'Hier' hadden ze hem ook niet los (Bruna op Rotterdam Centraal).

De Fancy wel, de Viva en de Flair niet en de Yes ook niet echt...
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 16:31
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 30-05-2003 @ 17:28:
'Hier' hadden ze hem ook niet los (Bruna op Rotterdam Centraal).

De Fancy wel, de Viva en de Flair niet en de Yes ook niet echt...
ohw, maar goed dat ik niet langer bleef zoeken dan

Ik zei dat omdat ik hier regelmatig hoorde dat het teveel op fancy enzo leek... maar dat vind ik dus wl mee vallen
Oud 30-05-2003, 16:34
Verwijderd
Citaat:
dreen schreef op 30-05-2003 @ 17:31:
Ik zei dat omdat ik hier regelmatig hoorde dat het teveel op fancy enzo leek... maar dat vind ik dus wl mee vallen
Ik vind hem ook op alle bladen die er al zijn lijken, hij (of is het een zij? ) voegt er iig niks aan toe... En een beetje wat Quiana zei: 'tis niet super speciaal, vind de Yes leuker om te lezen, ook omdat het wat breder is, en meer verschillende onderwerpen heeft'. Plus dat ik whY ook niet heel diep ed op onderwerpen in vindt gaan...zeker niet dieper dan bladen als de Viva en de Flair (en de Libelle en de Margriet, maar die hebben dan ook een compleet andere doelgroep )...
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 17:51
Vada
Vada is offline
Ik heb hem gekocht en hij lijkt me eigenlijk best leuk. Ja, wel meer op meisjes gericht, maar als ik het me goed herinner heeft de redactie van PM al weken geleden gezegt dat dit ook de doelgroep zou worden/zijn. Waarom dat is weet ik ook niet, maar het was al wel bekend.

En alleen maar stukken tekst, zonder plaatjes.. dat verkoopt niet snel. Zeker niet als het een nieuw, relatief onbekend, blad is. Aangezien meisjes de doelgroep waren, kan ik me wel voorstellen dat ze het met zulke plaatjes een beetje vormgeven.
Veel mensen hebben het ook over al dat roze, maar dat is puur de site. Maken ze de achterkant van de site groen, met verder hetzelfde plaatje van het blad, dan denk ik dat niemand het blad ontzettend roze zou vinden.

Ik heb hem verder nog niet gelezen, alleen doorgebladerd. Over de diepgang ervan kan ik dus nog niet zoveel zeggen.
Oud 30-05-2003, 19:34
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb em vanmiddag gekocht en vond het wel leuk om te lezen, maar ook wel duur vergeleken met bladen als de Fancy, de Yes enzovoorts, echt een toegevoegde waarde aan het tijdschriftenbestand in Nederland is het niet. Ik vind het echter wel beter dat er niet allemaal van die make-up onzin in staat en rubrieken met kleding erin die ik toch nooit kan betalen. Vond sommige artikelen wel interessant zoals idd dat stukje over hoe mensen reageren als je dicht op ze staat en ook dat verhaal over die eetkliniek en van dat meisje die dr moeder had verloren vond ik wel interessant. Maar echt iets nieuws, nee.
Oud 31-05-2003, 08:56
Vada
Vada is offline
Ik heb een aantal artikelen gelezen, en moet toegeven dat ik niet veel dingen heb gelezen die ik nog niet wist.
Maar dat betekend nog niet meteen dat ik het een slecht blad vind, integendeel.

Bij het beoordelen van een blad moet je naar de doelgroep kijken, en dat zijn in dit geval meisjes van zo'n 15 t/m 18 jaar. Het overgrote merendeel van de meisjes van 15 t/m 18 jaar, heeft zich nog niet ontzettend in de psychologie verdiept. Veel dingen die ik heb gelezen, wist ik al. Maar ik denk dat alle meisjes die zich niet zo in de psychologie hebben verdiept, veel van deze dingen nog niet wisten. Voor hen voegt het dus wel iets toe.

De meeste mensen die op dit psychologie forum zitten, hebben zich dus ook al in de psychologie verdiept. Alleen al door hier te lezen en te posten, leer je dingen. Voor deze mensen zou het dus inderdaad wat diepgaander mogen zijn, en voegt het blad misschien niet zoveel toe. Maar als je naar het blad kijkt, en naar de doelgroep kijkt, vind ik het toch wel een aardig blad
Oud 31-05-2003, 09:39
Verwijderd
Citaat:
Vada schreef op 31-05-2003 @ 09:56:
Bij het beoordelen van een blad moet je naar de doelgroep kijken, en dat zijn in dit geval meisjes van zo'n 15 t/m 18 jaar. Het overgrote merendeel van de meisjes van 15 t/m 18 jaar, heeft zich nog niet ontzettend in de psychologie verdiept. Veel dingen die ik heb gelezen, wist ik al. Maar ik denk dat alle meisjes die zich niet zo in de psychologie hebben verdiept, veel van deze dingen nog niet wisten. Voor hen voegt het dus wel iets toe.

De meeste mensen die op dit psychologie forum zitten, hebben zich dus ook al in de psychologie verdiept. Alleen al door hier te lezen en te posten, leer je dingen. Voor deze mensen zou het dus inderdaad wat diepgaander mogen zijn, en voegt het blad misschien niet zoveel toe. Maar als je naar het blad kijkt, en naar de doelgroep kijkt, vind ik het toch wel een aardig blad
Vind jij het iets toevoegen aan de bladen die er al bestaan...? Ik bedoel, de Viva en de Flair en ook de Yes en soms de Fancy gaan minstens even diep. En deze bladen hebben zo'n beetje dezelfde doelgroep. Waarom nog een zelfde soort blad op de hoop erbij gooien...?

En als mensen zich nog niet in de psychologie verdiept hebben...weet ik ook niet of ze zo'n blad gaan kopen...ik denk dat die mensen toch eerder een Viva, Flair, Yes, Fancy ed kopen... Mensen die geinteresseerd zijn in psychologie kopen een psychologisch blad en juist voor die mensen zou het dieper moeten gaan ed. En dat was, voor zo ver ik weet, in eerste instantie ook de opzet. Net als dat het voor jongeren zou zijn en niet alleen voor meisjes.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2003, 09:42
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 31-05-2003 @ 10:39:
Net als dat het voor jongeren zou zijn en niet alleen voor meisjes.
Ik quote uit een voorgaande topic (http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=342550):

Citaat:
Het maandblad Psychologie Magazine (www.psychologiemagazine.nl) is van plan één nummer speciaal voor jongeren (14 - 18 jaar) uit te brengen. De redactie wil graag met jullie van gedachten wisselen over de invulling van zo'n nummer. Over welke onderwerpen zouden jullie echt eens iets meer willen weten? Bijvoorbeeld over psychische problemen (welke?), over relaties (wat zou je willen lezen?), over emoties (wat wil je weten?), over hoe drugs je hersenen beïnvloeden (of iets dergelijks), over uiterlijk of liever iets anders (waar denk je aan?). Waarschijnlijk leveren jullie antwoorden weer nieuwe vragen op - we zijn dan ook van plan fanatieke bezoekers van dit forum te worden. Alvast bedankt! Peggy, Suzanne & Heleen, Psychologie Magazine
Met citaat reageren
Oud 31-05-2003, 11:35
Vada
Vada is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 31-05-2003 @ 10:39:
Vind jij het iets toevoegen aan de bladen die er al bestaan...? Ik bedoel, de Viva en de Flair en ook de Yes en soms de Fancy gaan minstens even diep. En deze bladen hebben zo'n beetje dezelfde doelgroep. Waarom nog een zelfde soort blad op de hoop erbij gooien...?

En als mensen zich nog niet in de psychologie verdiept hebben...weet ik ook niet of ze zo'n blad gaan kopen...ik denk dat die mensen toch eerder een Viva, Flair, Yes, Fancy ed kopen... Mensen die geinteresseerd zijn in psychologie kopen een psychologisch blad en juist voor die mensen zou het dieper moeten gaan ed. En dat was, voor zo ver ik weet, in eerste instantie ook de opzet. Net als dat het voor jongeren zou zijn en niet alleen voor meisjes.
Ik moet eerlijk toegeven dat ik de Viva en de Flair vrijwel nooit lees. Hoeveel het dus aan deze bladen toevoegd kan ik niet zeggen. Ik zeg alleen dat ik het wel een aardig blad vind voor meiden van 15 t/m 18 jaar.

Of mensen het blad gaan kopen is inderdaad de vraag, want het heeft nog totaal geen bekendheid. De kans is groot dat ze dan toch eerder een blad kopen dat ze al kennen. Maar dat is dus even afwachten.

En PM heeft in eerste instantie inderdaad gezegt dat het een blad zou worden voor jongeren. Maar in deze en in deze topics werd al gesproken over een meidenblad.
Oud 31-05-2003, 16:43
Snow White
Snow White is offline
ik vind de tekst over dat 'eetkliniekgedoe' wat op de site staat echt belachelijk. sorry dat ik het zeg.

Eigenlijk ben je nergens goed in, behalve in niet-eten. Dus dat doe je. Voor je het weet ben je een levend skelet. Of je zoekt troost in grenzeloze vreetbuien en eindigt als een walvis op het droge. In eetkliniek De Wissel in Ermelo leren meiden van 43 tot 165 kilo normaal eten.

Hoezo ben je nergens goed in? Je DENKT dat je nergens goed in bent. dat is heel wat anders dan zeggen dat je nergens goed in bent. dat vind ik al heel erg verkeerd uitgelegd en beschreven in dat stukje. echt slecht over nagedacht. 'dus dat doe je'staat er. als of het zo gemakkelijk is!!! komop zeg! en dat van die walvis, vind ik echt niet kunnen. dat is echt heel erg beledigend voor mensen met overgewicht. hoe kun je zoiets schrijven?

Laatst gewijzigd op 31-05-2003 om 16:48.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2003, 17:20
Verwijderd
Citaat:
Snow White schreef op 31-05-2003 @ 17:43:
ik vind de tekst over dat 'eetkliniekgedoe' wat op de site staat echt belachelijk. sorry dat ik het zeg.

Eigenlijk ben je nergens goed in, behalve in niet-eten. Dus dat doe je. Voor je het weet ben je een levend skelet. Of je zoekt troost in grenzeloze vreetbuien en eindigt als een walvis op het droge. In eetkliniek De Wissel in Ermelo leren meiden van 43 tot 165 kilo normaal eten.

Hoezo ben je nergens goed in? Je DENKT dat je nergens goed in bent. dat is heel wat anders dan zeggen dat je nergens goed in bent. dat vind ik al heel erg verkeerd uitgelegd en beschreven in dat stukje. echt slecht over nagedacht. 'dus dat doe je'staat er. als of het zo gemakkelijk is!!! komop zeg! en dat van die walvis, vind ik echt niet kunnen. dat is echt heel erg beledigend voor mensen met overgewicht. hoe kun je zoiets schrijven?
ja, dat viel me ook al op ...beetje vreemd gegeneraliseerd ook. maar dat met die walvis vind ik wel geinig gevonden , maar wel gemeen
Met citaat reageren
Oud 31-05-2003, 19:31
Verwijderd
Kan iemand dat artikel inscannen?!
Met citaat reageren
Oud 31-05-2003, 20:22
Snow White
Snow White is offline
Citaat:
Karliene schreef op 31-05-2003 @ 20:31:
Kan iemand dat artikel inscannen?!
op de site kijken die staat aangegeven in de topic
Oud 31-05-2003, 20:33
Verwijderd
Citaat:
Snow White schreef op 31-05-2003 @ 21:22:
op de site kijken die staat aangegeven in de topic
Ik zie 1 link en dat is in de 1e post..
Op die site zie ik het betreffende artikel niet..
Met citaat reageren
Oud 31-05-2003, 20:42
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Karliene schreef op 31-05-2003 @ 21:33:
Ik zie 1 link en dat is in de 1e post..
Op die site zie ik het betreffende artikel niet..
Een gedeelte ervan staat bij het gedeelte '43 kilo en nog te dik'.
Oud 31-05-2003, 20:42
Anne
Anne is offline
Ik vind het heel jammer dat het toch weer een beetje zo'n standaard-meisjesblad is, alleen dan zonder mode. Ik hoopte op een iets volwassener blad, zoiets als PM, maar dan voor een jongere doelgroep en aansprekende onderwerpen. Ik vond ook dat er niet veel échte artikelen in stonden en het artikel over die kliniek was soms niet echt tactvol (zoals Snow White al zei).
Maar ik kan me toch voorstellen dat jongere meisjes dit wel interessant vinden (ik ben niet echt de doelgroep denk ik). Alleen jammer voor die jongens...
Oud 01-06-2003, 10:25
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 28-05-2003 @ 14:52:
Whehe, er is in gequote van hier he
Zal een paar namen noemen die dus gequote zijn;

LaY-D NiCoLe, Unexplained, Karliene, Tourniquet, Queenie, Dusjcrib, Morgan, ikheetfroukje, ..., verydrunkdriver, Krummeltje, RoelM en Overa... Echt lollig
uhh, WAAR zijn we gequote. en wat is er van mij gequote dan>?
Oud 01-06-2003, 10:27
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
... schreef op 01-06-2003 @ 11:25:
uhh, WAAR zijn we gequote. en wat is er van mij gequote dan>?
Volgens mij is er gequote vanaf het seksualiteitforum. Het ging over masturberen enzow.
Oud 01-06-2003, 10:31
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 01-06-2003 @ 11:27:
Volgens mij is er gequote vanaf het seksualiteitforum. Het ging over masturberen enzow.
waarom zou ik dan gequote zijn?
ik had alleen stomme opmerkingen
*enne, onze namen staan er toch niet bij he?!*
Oud 01-06-2003, 10:36
Vada
Vada is offline
Citaat:
... schreef op 01-06-2003 @ 11:31:
waarom zou ik dan gequote zijn?
ik had alleen stomme opmerkingen
*enne, onze namen staan er toch niet bij he?!*
Dit staat er:

...; ) (vrouw, 15)
Nee, ik praat daar niet over met vrienden of vriendinnen omdat ik niet weet of zij het ook doen en hoe ze reageren (kan heel negatief zijn).
Oud 01-06-2003, 10:41
Nona
Nona is offline
Ik vind het een leuk blad. Het is wel te vergelijken met van die domme meidenbladen, maar deze heeft tenminste inhoud! Dat kan je van veel van die bladen niet zeggen.

Die quotes zijn wel leuk. Wendy, pagina 49, het oranje gedeelte.
Oud 01-06-2003, 12:05
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Vada schreef op 01-06-2003 @ 11:36:
Dit staat er:

...; ) (vrouw, 15)
Nee, ik praat daar niet over met vrienden of vriendinnen omdat ik niet weet of zij het ook doen en hoe ze reageren (kan heel negatief zijn).
ow, die topic.
die is al best oud...
Oud 01-06-2003, 12:05
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 01-06-2003 @ 11:41:

Die quotes zijn wel leuk. Wendy, pagina 49, het oranje gedeelte.
ik heb het blad zelf niet gekocht dus kan het niet lezen
maar iemand anders heeft het al opgeschreven wat er staat.
-xxx-
Oud 02-06-2003, 16:34
Fortisi
Fortisi is offline
Ik heb het blad doorgebladerd, half gelezen..kan niet zeggen dat ik er iets van geleerd heb, wat ik wel heb bij PM, dus ik ga me verder niet verdiepen in Why, het is mij te oppervlakkig, te onrustig en te kleurig ingedeeld. Of wat al eerder gezegd is, te Fancy-achtig.

Maar het is vast leuk voor mensen die wat jonger zijn en zich niet hebben verdiept in psychologie en dergelijke.
Oud 02-06-2003, 17:19
PV
PV is offline
naar aanleiding van dit topic heb ik t blad ook maar gekocht, was toch wel nieuwsgierig geworden

heb het net even doorgebladerd, het ziet er nogal Fancy-achtig uit.. iets te kinderlijk waarschijnlijk voor de doelgroep wat minder kleurtjes en wat meer tekst zou denk ik geen kwaad kunnen (zoals al door meer mensen in dit topic is gezegd)

als k hem wat uitgebreider heb gelezen edit ik deze post wel ff

wel grappig trouwens om die forum-nicks tegen te komen in zo'n tijdschrift
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 18:54
alpha
alpha is offline
Ik vind hem leuk!
Maar idd door oa de illustraties wordt hij wat jeugdig.
Oud 02-06-2003, 19:50
Verwijderd
Jammer dat het een meidenblad is... waarom is het dat? Weliswaar zijn er méér meisjes geïnteresseerd in de menselijke psyche, maar dat neemt niet weg dat er óók veel jongens in geïnteresseerd zijn...
Naja, ik zal 'm binnenkort eens kopen...
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 22:50
de ijsprinses
de ijsprinses is offline
Er stond vandaag een stukje in de Volkskrant over whY, waar ik even een paar regels van citeer (uhuh )

'Aanvankelijk was het de bedoeling (..) om een subtitel voor zowel jongens en meiden te beginnen. Maar omdat de problemen van jongeren tussen de 15 en 19 jaar erg seksespecifiek bleken, en omdat de redactie voornamelijk uit vrouwen bestaat, werd besloten tot een meidenblad.'

Ik vind het heel jammer dat er wéér een tijdschrift alleen voor meisjes is. Ik begrijp het wel, maar hierdoor is het wel weer veel van hetzelfde, de vergelijking met Yes en Fancy is al snel gemaakt. Als Why ook op jongens gericht zou zijn was het een heel ander en vernieuwender tijdschrift geworden. denk ik.
Ik heb nog niet alles gelezen maar wat ik tot nu toe gelezen heb vind ik goed. Ze zijn duidelijk op jongeren gericht, zonder te kinderachtig te zijn. Goeie tips, luchtig geschreven, ook al gaan sommige stukken over zware onderwerpen. Ik ben het alleen wel eens met Snow White, het stukje boven het artikel over meiden met eetstoornis vind ik niet kunnen.
Het ziet er allemaal mooi uit, mooi papier ook de plaatjes en foto's zijn grappig en leuk.
Ik vind het dus wel goed, maar ik had er meer van verwacht. Ik mis artikelen die écht met psychologie te maken hebben, zoals Andijvie al schreef. Het Fancy/Yes-gehalte is nu te hoog en ik denk dat het voor zo'n soort tijdschrift te duur is.
Denk niet dat ik Why nog eens koop, ik ben ook niet echt de doelgroep. Ik studeer psychologie en vind PM geweldig bij dat stukje over die pratende spiegel wordt Roos Vonk genoemd, daar heb ik college van
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 15:10
damaetas
damaetas is offline
kben er nu nbtje in aan't lezen. fijn fijn fijn.
de taal lijkt inderdaad nogal op fancy/yes-taal, maar ik weet niet hoe het beter zou moeten. mss een taalexpert raadplegen ofzo

maareuh: leuk boekje hoor
Oud 05-06-2003, 07:28
Isa
Isa is offline
Why zuigt echt flink!

Vooral dat artikel over masturbatie, weer een hoop propaganda van een seksuoloog die hun mening dat seksverslaving en beestachtig gedrag helemala niet slecht maar zelfs absoluut gezond is-alsof het feit dat je minder agressief word van plezierige gevoelens iets zegt over gezondheid;en ze zijn te dom om te snappen dat het niet de seks is die gezond maakt maar het verlies aan emotie-zorg liever dat je de emotie aanpakt, dat is de bron van die ongezondheid.

-in datzelfde artikel staan trouwens ook meningen over masturbatie van een hoop s.commers, als iemand weet wqaar ik dat topic kan vinden, dusjcrib unexplained drunkdriver en een hoop anderen staan erin-

Maargoed, why is dus gewoon geen goed blad vind ik, naast bovenstaand staat er ook nog in hoe je je ouders het beste kan manipuleren, waar gaat het heen???
Met citaat reageren
Oud 05-06-2003, 07:41
Verwijderd
Citaat:
Kenny McCormick schreef op 05-06-2003 @ 08:28:
-in datzelfde artikel staan trouwens ook meningen over masturbatie van een hoop s.commers, als iemand weet wqaar ik dat topic kan vinden, dusjcrib unexplained drunkdriver en een hoop anderen staan erin-
Misschien op sexualiteit met de zoekfunctie?
Met citaat reageren
Oud 05-06-2003, 07:59
Verwijderd
mn moeder heeft aangeboden dat blad voor mij te kopen dus ik denk dat ik em zaterdag maar ga lezen..
Met citaat reageren
Oud 05-06-2003, 15:34
Verwijderd
ik vond het wel een leuk blad, alleen stel ik me iets anders voor als ik hoor dat het een jongerenmagazine is van psychologie-magazine...

het was idd een beetje te "fancy-achtig"...er mag nog wel wat dieper ingegaan worden op sommige dingen...

maar het was wel leuk verder hoor, alleen beeeetje te duur
Met citaat reageren
Oud 10-06-2003, 22:43
vrijgezel
vrijgezel is offline
ik heb het blad gekocht en ik lees de viva, yes, flair, en dat soort bladen ook altijd.

maar ik vind dit toch wel anders er staan bepaalde onderwerpen in die ik heel interessant vind.

ik denk wel dat ik dit blad vaker ga kopen
Oud 11-06-2003, 15:36
Verwijderd
ik heb het gekocht en ik vond het een leuk blad. de onderwerpen spraken me wel aan (behalve dan dat mastrubeer-gedoe) en ik vond het ook leuk dat er verschillende soorten artikelen waren.
ik zou het zeker nog es kopen ook al vond ik het erg duur.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten