Advertentie | |
|
![]() |
|
Hmm, de moeder van m'n vriend had zo'n
pakketje met 't PM en de whY gekocht, heb 'm dus even gelezen.. Kweenie, tis op zich wel leuk om te lezen ed, maar denk niet dat ik het zou kopen. Tis niet super speciaal, vind de Yes leuker om te lezen, ook omdat het wat breder is, en meer verschillende onderwerpen heeft. ![]()
|
Heel veel plaatjes, weinig echte tekst. Heb het alleen nog maar doorgebladerd, maar dit is mijn eerste reactie. Straks ga ik in de schaduw zitten in de tuin en lezen. Ben benieuwd.
Wel jammer dat het op meisjes gericht is, ik kan me toch voorstellen dat ook jongens geïnteresseerd zijn in psychologie. Is het dan soms te moeilijk om een tijdschrift te maken dat zowel jongens als meisjes leuk vinden?
|
Verwijderd
|
Ik wil een blad dat over psychologie gaat voor jongeren... Niet over flirten etc, maar echt psychologische dingetjes.. Waarom reageren mensen zoals ze reageren? Hoe werken je hersenen? Een soort super leuke cursus ofzo, met foto's, plaatjes en vooral veel info... Voor jongeren...
Mja... dat komt er toch niet ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Het scholieren.com Psychologie blad, voor jongens én meisjes |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Off... we verkopen dit fantastische idee aan iemand die er echt een blad van op de markt brengt ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
jaaa..en sommige artikelen in de why zijn best cool, zoals ik al zei dat meisje die ging testen hoe mensen reageren als ze dichtbij ze komt..dat soort dingen zijn erg cool. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
K heb hem net gekocht... samen met de gewone... (ik kon hem los trouwens niet eens vinden, maarja was ook maar bij ons 'kleine' postkantoortje
![]() Het viel me btw nog mee, de fancy is veel erger....
||
Verwijderd
|
Citaat:
De Fancy wel, de Viva en de Flair niet en de Yes ook niet echt... ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik zei dat omdat ik hier regelmatig hoorde dat het teveel op fancy enzo leek... maar dat vind ik dus wl mee vallen
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
Ik heb hem gekocht en hij lijkt me eigenlijk best leuk. Ja, wel meer op meisjes gericht, maar als ik het me goed herinner heeft de redactie van PM al weken geleden gezegt dat dit ook de doelgroep zou worden/zijn. Waarom dat is weet ik ook niet, maar het was al wel bekend.
En alleen maar stukken tekst, zonder plaatjes.. dat verkoopt niet snel. Zeker niet als het een nieuw, relatief onbekend, blad is. Aangezien meisjes de doelgroep waren, kan ik me wel voorstellen dat ze het met zulke plaatjes een beetje vormgeven. Veel mensen hebben het ook over al dat roze, maar dat is puur de site. Maken ze de achterkant van de site groen, met verder hetzelfde plaatje van het blad, dan denk ik dat niemand het blad ontzettend roze zou vinden. Ik heb hem verder nog niet gelezen, alleen doorgebladerd. Over de diepgang ervan kan ik dus nog niet zoveel zeggen.
|
Ik heb em vanmiddag gekocht en vond het wel leuk om te lezen, maar ook wel duur vergeleken met bladen als de Fancy, de Yes enzovoorts, echt een toegevoegde waarde aan het tijdschriftenbestand in Nederland is het niet. Ik vind het echter wel beter dat er niet allemaal van die make-up onzin in staat en rubrieken met kleding erin die ik toch nooit kan betalen. Vond sommige artikelen wel interessant zoals idd dat stukje over hoe mensen reageren als je dicht op ze staat en ook dat verhaal over die eetkliniek en van dat meisje die dr moeder had verloren vond ik wel interessant. Maar echt iets nieuws, nee.
|
Ik heb een aantal artikelen gelezen, en moet toegeven dat ik niet veel dingen heb gelezen die ik nog niet wist.
Maar dat betekend nog niet meteen dat ik het een slecht blad vind, integendeel. Bij het beoordelen van een blad moet je naar de doelgroep kijken, en dat zijn in dit geval meisjes van zo'n 15 t/m 18 jaar. Het overgrote merendeel van de meisjes van 15 t/m 18 jaar, heeft zich nog niet ontzettend in de psychologie verdiept. Veel dingen die ik heb gelezen, wist ik al. Maar ik denk dat alle meisjes die zich niet zo in de psychologie hebben verdiept, veel van deze dingen nog niet wisten. Voor hen voegt het dus wel iets toe. De meeste mensen die op dit psychologie forum zitten, hebben zich dus ook al in de psychologie verdiept. Alleen al door hier te lezen en te posten, leer je dingen. Voor deze mensen zou het dus inderdaad wat diepgaander mogen zijn, en voegt het blad misschien niet zoveel toe. Maar als je naar het blad kijkt, en naar de doelgroep kijkt, vind ik het toch wel een aardig blad ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
En als mensen zich nog niet in de psychologie verdiept hebben...weet ik ook niet of ze zo'n blad gaan kopen...ik denk dat die mensen toch eerder een Viva, Flair, Yes, Fancy ed kopen... Mensen die geinteresseerd zijn in psychologie kopen een psychologisch blad en juist voor die mensen zou het dieper moeten gaan ed. En dat was, voor zo ver ik weet, in eerste instantie ook de opzet. Net als dat het voor jongeren zou zijn en niet alleen voor meisjes. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Of mensen het blad gaan kopen is inderdaad de vraag, want het heeft nog totaal geen bekendheid. De kans is groot dat ze dan toch eerder een blad kopen dat ze al kennen. Maar dat is dus even afwachten. En PM heeft in eerste instantie inderdaad gezegt dat het een blad zou worden voor jongeren. Maar in deze en in deze topics werd al gesproken over een meidenblad.
|
ik vind de tekst over dat 'eetkliniekgedoe' wat op de site staat echt belachelijk. sorry dat ik het zeg.
Eigenlijk ben je nergens goed in, behalve in niet-eten. Dus dat doe je. Voor je het weet ben je een levend skelet. Of je zoekt troost in grenzeloze vreetbuien en eindigt als een walvis op het droge. In eetkliniek De Wissel in Ermelo leren meiden van 43 tot 165 kilo normaal eten. Hoezo ben je nergens goed in? Je DENKT dat je nergens goed in bent. dat is heel wat anders dan zeggen dat je nergens goed in bent. dat vind ik al heel erg verkeerd uitgelegd en beschreven in dat stukje. echt slecht over nagedacht. 'dus dat doe je'staat er. als of het zo gemakkelijk is!!! komop zeg! en dat van die walvis, vind ik echt niet kunnen. dat is echt heel erg beledigend voor mensen met overgewicht. hoe kun je zoiets schrijven?
Laatst gewijzigd op 31-05-2003 om 16:48. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
Ik vind het heel jammer dat het toch weer een beetje zo'n standaard-meisjesblad is, alleen dan zonder mode. Ik hoopte op een iets volwassener blad, zoiets als PM, maar dan voor een jongere doelgroep en aansprekende onderwerpen. Ik vond ook dat er niet veel échte artikelen in stonden en het artikel over die kliniek was soms niet echt tactvol (zoals Snow White al zei).
Maar ik kan me toch voorstellen dat jongere meisjes dit wel interessant vinden (ik ben niet echt de doelgroep denk ik). Alleen jammer voor die jongens...
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
ik had alleen stomme opmerkingen ![]() *enne, onze namen staan er toch niet bij he?!*
||
Citaat:
...; ) (vrouw, 15) Nee, ik praat daar niet over met vrienden of vriendinnen omdat ik niet weet of zij het ook doen en hoe ze reageren (kan heel negatief zijn).
||
Citaat:
die is al best oud...
|
Ik heb het blad doorgebladerd, half gelezen..kan niet zeggen dat ik er iets van geleerd heb, wat ik wel heb bij PM, dus ik ga me verder niet verdiepen in Why, het is mij te oppervlakkig, te onrustig en te kleurig ingedeeld. Of wat al eerder gezegd is, te Fancy-achtig.
Maar het is vast leuk voor mensen die wat jonger zijn en zich niet hebben verdiept in psychologie en dergelijke.
|
![]() |
naar aanleiding van dit topic heb ik t blad ook maar gekocht, was toch wel nieuwsgierig geworden
![]() heb het net even doorgebladerd, het ziet er nogal Fancy-achtig uit.. iets te kinderlijk waarschijnlijk voor de doelgroep ![]() als k hem wat uitgebreider heb gelezen edit ik deze post wel ff ![]() wel grappig trouwens om die forum-nicks tegen te komen in zo'n tijdschrift ![]() |
![]() |
|
Er stond vandaag een stukje in de Volkskrant over whY, waar ik even een paar regels van citeer (uhuh
![]() 'Aanvankelijk was het de bedoeling (..) om een subtitel voor zowel jongens en meiden te beginnen. Maar omdat de problemen van jongeren tussen de 15 en 19 jaar erg seksespecifiek bleken, en omdat de redactie voornamelijk uit vrouwen bestaat, werd besloten tot een meidenblad.' Ik vind het heel jammer dat er wéér een tijdschrift alleen voor meisjes is. Ik begrijp het wel, maar hierdoor is het wel weer veel van hetzelfde, de vergelijking met Yes en Fancy is al snel gemaakt. Als Why ook op jongens gericht zou zijn was het een heel ander en vernieuwender tijdschrift geworden. denk ik. Ik heb nog niet alles gelezen maar wat ik tot nu toe gelezen heb vind ik goed. Ze zijn duidelijk op jongeren gericht, zonder te kinderachtig te zijn. Goeie tips, luchtig geschreven, ook al gaan sommige stukken over zware onderwerpen. Ik ben het alleen wel eens met Snow White, het stukje boven het artikel over meiden met eetstoornis vind ik niet kunnen. Het ziet er allemaal mooi uit, mooi papier ook ![]() Ik vind het dus wel goed, maar ik had er meer van verwacht. Ik mis artikelen die écht met psychologie te maken hebben, zoals Andijvie al schreef. Het Fancy/Yes-gehalte is nu te hoog en ik denk dat het voor zo'n soort tijdschrift te duur is. Denk niet dat ik Why nog eens koop, ik ben ook niet echt de doelgroep. Ik studeer psychologie en vind PM geweldig ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
Why zuigt echt flink!
Vooral dat artikel over masturbatie, weer een hoop propaganda van een seksuoloog die hun mening dat seksverslaving en beestachtig gedrag helemala niet slecht maar zelfs absoluut gezond is-alsof het feit dat je minder agressief word van plezierige gevoelens iets zegt over gezondheid;en ze zijn te dom om te snappen dat het niet de seks is die gezond maakt maar het verlies aan emotie-zorg liever dat je de emotie aanpakt, dat is de bron van die ongezondheid. -in datzelfde artikel staan trouwens ook meningen over masturbatie van een hoop s.commers, als iemand weet wqaar ik dat topic kan vinden, dusjcrib unexplained drunkdriver en een hoop anderen staan erin- Maargoed, why is dus gewoon geen goed blad vind ik, naast bovenstaand staat er ook nog in hoe je je ouders het beste kan manipuleren, waar gaat het heen??? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
ik vond het wel een leuk blad, alleen stel ik me iets anders voor als ik hoor dat het een jongerenmagazine is van psychologie-magazine...
het was idd een beetje te "fancy-achtig"...er mag nog wel wat dieper ingegaan worden op sommige dingen... maar het was wel leuk verder hoor, alleen beeeetje te duur ![]() |
![]() |
|
ik heb het blad gekocht en ik lees de viva, yes, flair, en dat soort bladen ook altijd.
maar ik vind dit toch wel anders er staan bepaalde onderwerpen in die ik heel interessant vind. ik denk wel dat ik dit blad vaker ga kopen ![]() ![]() ![]()
|
|