Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En als ik op straat loop te bellen, kan ik er ook op rekenen dat mijn mobiele uit mijn handen gerukt wordt? Als ik een leuk scootertje heb, of dure schoene, moet ik er dan niet raar van opkijken dat ik beroofd wordt door een stel struikrovers? Natuurlijk, je hebt gelijk, de gelegenheid schept de dief. Als ik mijn fiets niet op slot zet, ga ik er van uit dat die wordt meegenomen. En ik ben liever safe than sorry, ik ga niet zomaar lopen flirten met iemand. Hoewel ik zomaar met mijn vriend meeging destijds, die had me zomaar in duizend stukken kunnen hakken, en in het kanaal kunnen dumpen. Maar we wonen alweer een hele tijd samen. Ik ga mijn wereld niet onaanvaardbaar laten inperken door mijn angst. Ik wil wel kunnen leven. Een aanvaardbaar risicio neem ik dus. Maar daar ging mijn reply niet over. Ik betwistte de stelling dat hij zijn LUSTEN niet kon beheersen, dat het iets sexueels was, date rape. Integendeel, het is kwaadheid om het opnaaien en afgewezen worden, het is straffen. Pakken waarvan je vindt dat het je lang genoeg voor de neus gebengeld is. Teleurstelling om dat je je zin niet krijgt. Typisch iets van iemand die niet geleerd heeft om te gaan met frustratie. Verkrachting is mishandeling. Niks meer, niks minder. Maar extra schadelijk omdat je er zwanger van kunt worden of een ziekte van kunt oplopen. Het heeft met sex niks te maken. Verkrachters zijn hele zieke mensen, niet alleen de engerd uit de bosjes, maar ook voor de date raper. Die heeft een sadistisch trekje. Macht is voor hem opwindend.
||
Citaat:
Heeft niks met kans te maken alleen met de plek
||
Citaat:
Eigenlijk
|
Ja, mensen zijn groeps dieren. Een mens dat niet beschikt over naasten liefde, emphatie etc word afgestoten door de rest(je cultuur, groep). Het gen/idee wat zorgt voor het eigenschap van naastenliefde etc is dus een goede (sterke) eigenschap en heeft een grotere overlevings kans: note niet alleen mensen hebben deze.
Ok, mee eens, mensen kunnen niet zonder elkaar, maar mensen kunnen wel met elkaar tegen elkaar. Het gaat om de regeltjes die we aangeleerd krijgen, de regeltjes zijn christelijk en joods, ze vertellen ons dat we geen mensen pijn mogen doen anders worden we gestaft (hel, verdoemenis, etc). De regeltjes zijn dus "verzonnen". Vekrachten valt onder de catogorie "mensen pijn doen" (even breed gezien), dit is dus gewoon een regeltjes wat we bedacht hebben om ons systheem draaiende te houden en weinig ontevreden mensen in onze samenleving hebben... Dit is dus niet aangeleerd lijkt me....
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
A Je kunt niets doen aan verkrachting op "neutraal terein"
B Je kunt niets doen aan moord C Je kunt wel wat doen als je het uitlokt D (logische conclusie) iemand die vermoord word in een discotheek of een voetbalwedstrijd (waar de plek een agressieve lading heeft en je lokt het uit) dan verdien je het om vermoord te worden?? De "filosoof" vond het wel erg, en zoals zo vaak gebeurt, geeft ze zichzelf de schuld (komt erg vaak voor, niet alleen bij verkrachting). Jezelf de schuld geven is natuurlijk erg vervelend, maar nog vervelender is dat ze nu gaat generaliseren: iedereen die word verkracht heeft wel schuld (want je word niet verkracht midden op een marktplein). Regeltjes zijn overigens niet joods noch christelijk, de regeltjes is menselijk: elke cultuur heeft ze nodig om te overleven. Niet verkrachten is een van de oudste: want het gaat er niet om dat het mannetje sterker is dan het vrouwtje (wat toch nodig is voor een verkrachting), maar dat het mannetje sterker is dan de andere mannetjes (waar het vrouwtje ook op valt: de best mogelijke partner). |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Seksualiteit |
[afgesplitst] Verkrachting - slachtoffer of eigen schuld? JustTalk | 324 | 24-05-2014 14:55 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Priesters Lord Dolphin | 130 | 05-09-2007 13:44 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Media en de islam juno | 20 | 25-11-2005 10:35 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Iraanse jongens opgehangen Gatara | 500 | 29-08-2005 14:11 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Islam: hoe is 'sexy kleding' in overeenkomst met de hoofddoek? Knutselsmurfie | 104 | 08-03-2004 17:23 |