Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-05-2003, 12:36
Sysy
Sysy is offline
Goh dit topic komt bij mij precies op tijd..
Ik heb altijd een masker op, bij iedereen een ander. Alleen is het afgelopen nacht mn vriend gelukt door het masker heen te prikken. Het gevolg was een hele nacht huilen en praten. En vandaag kan ik ook niks anders dan huilen. Ik heb altijd een masker opgehouden als ik me verdrietig voelde, als ik boos was of als ik het allemaal niet wist. Ik wilde niet dat mensen het merkte maar tegelijkerijd wilde ik dat iemand het zou zien. Maar het is me gewoon allemaal te veel geworden en dat heeft huilbuien tot gevolg.

Op het moment zie ik niet wanneer ik nog gelukkig moet worden, en ben ik als de dood dat mensen me zonder mn masker zien. Mn zus heeft me net al huilend aan de telefoon met mn vriend gezien. Ze denkt nu vast dat we ruzie of iets dergelijk hebben. Maar ik weer nu niet wat ik haar moet zeggen, ze mag niks weten.
En ik ga zometeen naar mn beste vriendin, ik ben mn energie bij elkaar aan het rapen om dan zo vrolijk mogelijk over te komen want ik wil niet dat ik mensen met mijn problemen op zadel. Zeker niet nadat ik gisteren door mijn huilen mn vriend aan het huilen heb gekregen.

Nu belde net de vriend van mn zus, hij weet dus ook dat ik zat te huilen en wilde ook weten wat er is. Maar ik wil het niet vertellen. Ik wil nu zo graag mn masker weer op zetten en net doen alsof er niks is. En waarschijnlijk doe ik dat ook omdat ik dat mn hele leven heb gedaan. Hoewel vandaag alles te veel lijkt te zijn...

het probleem is ook nog is dat ik heel goed weet wat ik doe, maar ik wil het niet stoppen...
Oud 31-05-2003, 14:15
snarl
snarl is offline
hoi.
ik heb eigenlijk altijd een masker op, niemand weet hoe ik me echt voel. maar soms gaat het per ongeluk af! en dat gebeurt steeds iets vaker. (daar ben ik zelf wel blij mee..)

het gaat "af" bij mensen waarvan ik weet dat ze wel helemaal zichzelf zijn, en die mij zeker weten echt mogen, dus niet doen alsof. er zijn, daar ben ik vaker achter gekomen, veel mensen die alleen maar doen alsof ze me mogen. klinkt zielig, maar dat was echt zo. ik vertrouw niet veel mensen meer, vandaar dat masker. niet dat dat expres gaat, ik wil het zelf ook niet.
Oud 31-05-2003, 14:20
Verwijderd
Tja ik heb hier een tijd grote problemen gehad, deed me zelf veel 'cooler' voor dan ik was en begon langzaam de grip op mijn persoon te verliezen.

Ik heb er onwijs veel overgepraat met de schoolpsych. Maaruh, het gaat helemaal goed nu met mij. Ik ben wel altijd mezelf maar meestal op een andere manier en dat is ok. Je bent toch meestal met vrienden anders dan bijvoorbeeld bij je familie maar toch ben je jezelf ( ik inmiddels dus wel ook al was dat niet zo).

Ik heb dus niet echt meer een masker op maar wel andere make-up. (om het zo maar te zeggen).
Met citaat reageren
Oud 01-06-2003, 09:29
Verwijderd
hmmm..
Ik heb ook een masker op, alleen is dit voor iedere persoon waar ik mee in contact kom anders. De ene keer ben ik vrij Spontaan en de andere keer wil ik gewoon niets anders dan mezelf een keer zijn. Maarjah door dat maskeren ben ik mezelf toch nooit.
Voor wie doe ik het masker af....
Umh voor een paar goede vrienden die er stukje bij beetje achter komen wie ik echt ben
maar het is zo moeilijk om jezelf te zijn en te blijven

Groetjes
Met citaat reageren
Oud 01-06-2003, 16:44
kaatje in da house
kaatje in da house is offline
hey

ik draag elke dag een masker, een masker waardoor iedereen denkt dat alles goed met me gaat, dat ik altijd zo vrolijk ben, nooit verdriet heb (ik huil al zelden, maar nooit int openbaar) en overal tegenkan.
ik hou er absoluut niet van om mijn problemen te delen met mensen, voel me er heel ongemakkelijk bij. plus dat mijn vertrouwen in mensen nog steeds verre van groot is...
ik weet niet of het hetzelfde is, maar als je je gevoelens onderdrukt (dus zeg maar een masker opzet) en nooit uit, dan noemen ze dat toxicose (toxicose is ook n ander woord voor zwangerschapsvergiftiging, maar die bedoel ik dus niet ) , ook wel toxic mind genoemd.
op deze site staat er wel iets over:

http://home.earthlink.net/~clearpathway/dutch.html

hoop dat ie het doet

Greetz, K.G.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2003, 20:50
Kwyjibo
Kwyjibo is offline
Ik heb voor iedereen die ik ken een masker op. Hoe dichter ze bij me staan hoe dikker het masker. Zelfs mn ouders weten niet hoe ik me echt voel. Ik vind het moeilijk omzelf open te geven omdat ik bang ben dat ze me niet begrijpen. Ik doe altijd alsof ik opgewekt ben maar van binnen voel ik me zeer klote. Ik ben wel altijd heel stil en nooit echt aanwezig, altijd een beetje in me eigen gedachte.
Oud 01-06-2003, 20:57
Verwijderd
zoals ik al eerder zei gaat mijn masker niet af, maar ik ben nu zo ontzettend kwaad!!! mensen moeten echt uitkijken voor mij, ik kook nml
Met citaat reageren
Oud 01-06-2003, 21:49
Verwijderd
Mijn vriend kwam met de opmerking "All I really know about you is what you tell me"
Ik ben erg gesloten, en blijkbaar hebben zelfs de mensen die mij goed kennen nog het gevoel dat ik ze niet alles laat zien. Is heel moeilijk, maar t'gaat beter now-a-days. (ben minder verlegen en dat helpt) Mjah, mijn zgn "Masker" neem ik af voor goede vrienden, voor mensen die ik om me heen wil houden. Mensen die me in principe niet zoveel boeien laat ik mij niet kennen. JE hoeft je hele prive leven tenslotte niet voor iedereen uit te leggen toch?
Met citaat reageren
Oud 01-06-2003, 23:22
Snellius
Snellius is offline
Even een oude nickname gebruiken.. Of is dit een vorm van een masker opzetten?

Volgens mij is het bij mij andersom vergeleken met de meeste mensen hier, ik draag totaal geen masker en iedereen ziet me zoals ik ben. Ik ben een gevoelige jongen en zit opgescheept met flink wat onzekerheid. Beter uitgedrukt is een negatief zelfbeeld.

Een oplossing voor mij zou juist zijn het opzetten van een masker. Ach, ik kan toch niet ontkennen wie ik ben...
Met citaat reageren
Oud 01-06-2003, 23:42
eeh...?
eeh...? is offline
Wat ik me dan afvraag, is of jullie 'maskerdragers' dat bewust doen, of gaat het vanzelf...
Met citaat reageren
Oud 01-06-2003, 23:53
Verwijderd
Citaat:
eeh...? schreef op 02-06-2003 @ 00:42:
Wat ik me dan afvraag, is of jullie 'maskerdragers' dat bewust doen, of gaat het vanzelf...
bij mij is het bewust
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 01:54
//ItsJustMe\\
//ItsJustMe\\ is offline
Citaat:
phensic schreef op 30-05-2003 @ 14:01:
Ik heb zowat altijd een masker op. Zelfs mijn beste vriendin kent me nog niet zo goed, terwijl zij zich wel helemaal blootgeeft aan me.
Het is mss niet zo fair van me dit dan ook niet te doen, maar ik ben gewoon een heel gevoelig iemand die veel te vlug gekwetst is, daarom bescherm ik mezelf.
Ik kom heel boos over en thuis kan ik wel eens agressief uit de hoek komen, maar dat is allemaal om mijn 'trots' te bewaren.
Begrijp je? Ik ben dus liever boos en bitchy ed dan dat ik daar sta te huilen...
...zo ben ik ook ong... btje raar missch maar toch...
Ik merk dat ik meer mezelf wil beschermen en dat ook doe. Dat doe ik dan liever dan laten zien dat iets me echt raakt ofzo.
Ik kon ook vaak (vooral vroeger) boos overkomen en soms was ik ook agressief. Maar dat was altijd eig om mezelf te beschermen, echt boos was ik niet ofzo geen haat in ieder geval. En ipv boos was ik eerder ontwijkend. ("boeid me niet" "ach wat maakt het ook uit" "wat weten hun nou" "laat ze maar gaan" ) Nu ben ik zo zeker iig.

Citaat:
Aan de ene kant wel, omdat ik bang ben dat ze me dan niet meer moet hebben.
Maar het is wel al eens gebeurd dat ik in tranen ben uitgebarsten bij haar, omdat ik het even niet kon inslikken.
Citaat:
Het was eigenlijk een rare situatie, ik weende om haar probleem dat zij niet wou inzien. Uiteindelijk was het zei die MIJ troostte .
Ik geneerde me enorm en zou het niet nog eens willen voorhebben.

Aan de andere kant, het lucht wel op, uw echte 'ik' laten zien.
Toch kan ik het niet. Ik zit met veel kleine geheimpjes en als ik een stukje van mezelf blootgeef, stop ik meestal niet meer en geef ik me helemaal bloot.
Dat heb ik bij 1 vriendin (een andere dan die vorige ter info).
Ik weet veel van haar en zij weet ook nogal veel van mij.
Ik denk dat ze 1 van de enigste is die zoveel van me weet, wat wel leuk is, ik ben helemaal op mijn gemak bij haar.
Het jammere is dat ik haar heel weinig zie, aangezien ik van school veranderd ben.
Ik had ongeveer een vergelijkbare situate bij een goede vriend van me toen.
Ik ging huilen om iets waar hij eigenlijk helemaal niet mee zat! (maar dat wist ik toen niet precies op dat moment) en ik huil(de) nooit eig. IK schrok echt van mezelf. Ik schaamde me echt (en dat deed ik ook niet altijd even snel). Gelukkig ving hij het goed op. Maar ik was echt geschrokken. Ik heb geen vele geheimpjes maar ik heb wel vaak dat ik me veelste gesloten voordoe (ontwijkend/stil/verlegen) dan ik echt ben (ofzoiets )

Ik heb altijd wel een soort masker op. Dat moet ook wel denk ik. Misschien iig voor mij. Meestal heb ik het gevoel dat ik niet mezelf ben. IIg nadat dat ene gebeurd was. (toen lette ik er pas wat meer op, stuk bewuster, dan ik al deed in verband met af en toe boos of agressief te zijn.)

Citaat:

Nog iets: Hoe kan ik mezelf nu LATEN kennen als ik mezelf nog niet helemaal ken??
Daar kwam ik ook niet uit... ik wou mezelf zijn en ik kreeg ook wel het advies om "gewoon" mezelf te zijn omdat ik ook beetje onzeker was. Maar wat is dan mezelf zijn? "gewoon"?
Ik heb het maar opgegeven. Ik wil me gewoon niet de hele tijd klote voelen, en gaan twijfelen of ik wel mezelf ben. (Doe ik tcoh wel maar jah.)

Gelukkig ken ik wel mensen waar k beetje mee kan praten over een gevoel wat ik dan heb. Ik moet dat gewoon ergens kwijt, anders bouwt het weer op en word ik weer boos/agressief/depressief.
Gelukkig ken ik ook 1 heel bijzonder iemand.
Oud 02-06-2003, 02:02
//ItsJustMe\\
//ItsJustMe\\ is offline
Citaat:
Kwyjibo schreef op 01-06-2003 @ 21:50:
Ik heb voor iedereen die ik ken een masker op. Hoe dichter ze bij me staan hoe dikker het masker. Zelfs mn ouders weten niet hoe ik me echt voel. Ik vind het moeilijk omzelf open te geven omdat ik bang ben dat ze me niet begrijpen. Ik doe altijd alsof ik opgewekt ben maar van binnen voel ik me zeer klote. Ik ben wel altijd heel stil en nooit echt aanwezig, altijd een beetje in me eigen gedachte.
Ken dat ook heel goed. Jaartje ongeveer zo geleeft. (3/2 jaar geleden ong)
(oke kort missch) Maar het is niet prettig ... naja als je je gevoel in totaal kan afschermen/wegstoppen/uitschakelen dan kan het wel prettig&handig zijn. Nu gaat het wel een stuk beter. (ik wist gewoon dat ik dat niet vol kon houden, voelde ook niet goed)

aansprekend sigje btw, maja logisch

Laatst gewijzigd op 02-06-2003 om 02:10.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 11:54
SparkleEyes
SparkleEyes is offline
Ik heb geen masker op... Ik wil namelijkd at iedereen me neemt zoals ik BEN en niet als iemand die ik niet ben/wil zijn...wat ik wel laatst over mezelf ontdekte is dat ik heel veel zeg en toch maar weinig over mezelf vertel... heb geen zin dat iedereen precies weet wat er met me aan de hand is, maar als iemand aan me vraagt "joh hoe gaat het?" dan zeg ik dat wel eerlijk...
Oud 02-06-2003, 12:13
Verwijderd
Ja, ik heb een masker op. Waarom? (weet niet of je dat ook wilt weten..) Omdat niet iedereen hoeft te weten wat mijn ware gevoelens zijn en mijn onzekerheden. Want als ze dat weten weten ze mn zwaktes en dan kunnen ze me daar op pakken.

En ja, ik zet t ook af. Dat moet wel. Denk niet dat ik hele tijd met masker op zou kunnen lopen. Bij mn vriend vooral en als ik alleen ben. Voor de rest heb ik m bijna altijd op. Wil ook liever met mn vriend alleen zijn, want dan kan ik ook gewoon lekker mezelf zijn. En natuurlijk vind ik het gezellig om met zn allen lol te maken enzo en te lachen en dingen te doen. En heel soms gaat ook dan t masker af, maar dan moet ik me ook wel heel erg op mn gemak voelen.

Zo is het ook dat ik het heel moeilijk vind om te huilen, maar nog moeilijker vind ik om te huilen waar mensen bij zijn. Ik wil niet dat mensen mijn verdriet zien. Ik vind huilen een teken van zwakte.
Ik weet dat velen onder jullie het daar absoluut niet mee eens zijn, maar dat zit er gewoon nou eenmaal in en dat zal er wel weer uitkomen, maar dat heeft tijd nodig. Ben er wel mee bezig.

Ook heb ik een manier ontwikkelt om te kunnen praten over wat er zich afspeelt in mijn leven enzo zonder mijn emoties er bij te laten en als het toch te dichtbij kom sluit ik me ook weer helemaal af..

Hoop dat t zo een beetje beantwoord is.
Kus
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 19:15
Tourniquet-
Tourniquet- is offline
vroeger wel heel erg.. ook vreemd: hoe slechter het thuis ging, hoe drukker en 'vrolijker' ik op school rondhuppelde. Opzich ben ik wel redelijk *mezelf* nu. Iig bij de mensen bij wie ik ook mezelf WIL zijn. Bij sommige mensen niet omdat ik het idd gewoon vind dat zij er simpelweg niks mee te maken hebben hoe ik me voel en wat er hier allemaal afspeelt enzo. Ik heb denk ik onbewust nog wel een soort muur om me heen gebouwd, maar daar zit ik niet zo mee.
Kheb dus wel vrienden bij wie ik mijn *masker* af doe, en dat is zooo fijn! dat je gewoon precies jezelf kan zijn, je emoties en gevoelens kan laten blijken. Díe vrienden bij wie ik mijn masker af doe, zijn ook de mensen die ik als Egte vrienden zie. Vrienden aan wie je alles kan vertellen en toevertrouwen en altijd zullen proberen te helpen. fijn
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 19:20
alpha
alpha is offline
Ja, ik heb een masker.
Thuis echter niet, maar op school en bij 'halve' vriendinnen wel.
Thuis ben ik erg gek, onze hele familie is gek, we maken bijv gekke geluidjes (Pieeeeeeeeep) zomaar opeens uit het niets. Er hoeft niet eens iemand bij te zijn. (hoort zus boven piepen, is alleen)
Maar op andere plekken ben ik erg onzeker en kom ik erg leerpikkerig over terwijl ik dat helemaal niet ben!

Ik moet me dus gewoon op mijn gemak voelen op die plek en bij diegene.
Oud 02-06-2003, 19:36
Ninn
Ninn is offline
Citaat:
ik draag elke dag een masker, een masker waardoor iedereen denkt dat alles goed met me gaat, dat ik altijd zo vrolijk ben, nooit verdriet heb (ik huil al zelden, maar nooit int openbaar) en overal tegenkan.
Dat heb ik hetzelfde.
Oud 06-06-2003, 23:02
yliek
yliek is offline
niet echt een maskermaar idd meer een muur,ik ben mezelf maar de meesten krijgen niet alles te zien...
Oud 07-06-2003, 10:22
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
hey
k ga mijn masker weer opdoen!!!heb hem een tijdje af gehad(dat kinkt raar ) en het was geen succes! k weet dat het niet goed is, maar als k nu mezelf ben verpest k alles..
dit is dus een beetje een zinloze post maar goed..
kuzzies
Met citaat reageren
Oud 07-06-2003, 11:03
Nona
Nona is offline
Ja, ik heb een masker op. Vaak zelfs, alleen is dat masker niet zo dik als een aantal jaar geleden.
Ik doe het af voor mijn ouders, mijn vriendje en nog wat goede vrienden die ik vertrouw. Online ben ik ook vaak mezelf, hoewel ik dan natuurlijk wel goed kan selecteren wat ik wel en niet op wil schrijven.
Oud 08-06-2003, 14:35
bLoeSeMs
bLoeSeMs is offline
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
quote: Ik heb altijd een masker opgehouden als ik me verdrietig voelde, als ik boos was of als ik het allemaal niet wist. Ik wilde niet dat mensen het merkte maar tegelijkerijd wilde ik dat iemand het zou zien. Maar het is me gewoon allemaal te veel geworden en dat heeft huilbuien tot gevolg.....
En ik ga zometeen naar mn beste vriendin, ik ben mn energie bij elkaar aan het rapen om dan zo vrolijk mogelijk over te komen want ik wil niet dat ik mensen met mijn problemen op zadel

quote: hoe slechter het thuis ging, hoe drukker en 'vrolijker' ik op school rondhuppelde

Raar... ik heb precies dezelfde dingen...vooral de laatste past bij mij..ik doe altijd vrolijk...heb soms vlage van een dipje ma dat probeer ik dan weer te verberge door nog vrolijker te doen..
Ik heb mijn vriend laatst geschreven zodat hij een glimp van mij achter mijn masker kon zien...hij begrijpt mij nu beter...
Mijn beste vriendin begrijpt mij wel goed...natuurlijk zal zij mij nooi helemaal kennen want zij kent eigenlijk alleen maar stukjes van mij...
Zoals iemand al eerder zij....hoe meer je me kent, hoe meer stukjes je krijgt....Over mij...over hoe ik me voel( al krijg je da nie zo snel) ...maar vooral over vroeger...ik vertel mensen steeds sneller hoe het vroeger was toen alles nog normaal was

Gelukkig heb ik nu een paar vriendinne derbij waarik over alles kan praten, over dingen die ik eigeluk niet durfde te vertellen...
dan kom je er eigenlijk pas achter dat iedereen met sommige dingen zit.das wel fijn.!!!
Met citaat reageren
Oud 14-06-2003, 08:33
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Gelukkig heb ik nu een paar vriendinne derbij waarik over alles kan praten, over dingen die ik eigeluk niet durfde te vertellen...
dan kom je er eigenlijk pas achter dat iedereen met sommige dingen zit.das wel fijn.!!!
[/QUOTE]

Jah, ik begrijp wat je bedoelt...Ik kan nu echt helemaal mezelf zijn...Ik voel me goed en overal (niet overal, maar bij de mensen die dicht bij me staan) kan ik me uiten zoals ik ben!
Das echt fijn!
Oud 18-06-2003, 11:42
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Ook ik heb een masker op. Eigenlijk weet niemand echt hoe ik ben en wie ik eigenlijk precies ben. Er zijn slechts een paar mensen die mij écht kennen, en de laatste tijd doe ik voor een persoon genaamd A. heel af en toe mijn masker eventjes af. Die momenten luchten altijd wel op
Met citaat reageren
Oud 18-06-2003, 12:17
Arun
Arun is offline
Mensen die mij niet kennen of voor het eerst spreken/zien/enz zullen mij waarschijnlijk arrogant vinden op de één of andere manier..
Mensen die mij écht kennen of mijn vrienden kijken daar doorheen, die weten hoe ik ben..

Ik heb dus wel een masker en dat zet ik voor sommige mensen af, voor anderen houd ik dat op.. Van buiten lijk ik volgens anderen arrogant, maar dat valt verder wel mee.. denk ik..
Oud 18-06-2003, 12:20
lucy48
lucy48 is offline
Ik denk dat ik het masker voor vrijwel iedereen op heb
Oud 18-06-2003, 12:29
kleinedraak
Ik heb wel een masker. Dit heb ik altijd op, maar elke keer heb ik een ander masker op. Dan het lachende, het drukke, het wilde, het rustige, het aand8trekkende, het verlegen, het depresieve. Maar weet je war nu zo erg is? ik weet zelf niet eens onder het masker zit. Ik weet niet eens hoe ik echt ben, dit is met de jaren zo gegroeid en ooity hoop ik mezelf weer trug te vinden als ik uit deze moeilijke tijd ben!
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 11:17
Verwijderd
Citaat:
*SISTAH* schreef op 02-06-2003 @ 20:15:
ook vreemd: hoe slechter het thuis ging, hoe drukker en 'vrolijker' ik op school rondhuppelde.

absoluut niet vreemd.. zo werkt t bij mij ook..
maar is nu veranderd: hoe erger ik in de knoop zit, ik ben vrolijk, maar veeeeeeeeel minder druk
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 12:36
miss x
miss x is offline
Ik heb soms een masker op, bij mense n die ik niet goed ken, bij vrienden heb ik niet echt een masker op maar vertel ik nooit iets over echt persoonlijke dingen, bijvoorbeeld als het slecht gaat in mn relatie of op school hoeft niemand dat te weten. ook hoe ik me voel e.d gaat niemand iets aan. Bij mn familie heb ik ook voor een groot deel een masker op, hun vertel ik echt helemaal niks.
De enige aan wie ik 98% eerlijk ben is mn vriend daar heb ik nooit een masker voor op
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 17:52
Silver rain
Silver rain is offline
ik denk dat ik voor iedereen een masker op heb, al is het voor bekenden niet een grote. Als ik alleen ben durf ik heb best mijzelf te zijn.
Oud 21-06-2003, 07:47
Soezen
Soezen is offline
ik probeer zoveel mogelijke gevoelsn bloot te leggen, zeg maar..Op school, bij mijn vriend en gewoon thuis. Ik denk wel dat dat ook niet altijd goed is. Mensen noemen je Te gevoelig en het kan irritant worden. Dus nu probeer ik juist steeds meer die masker op te zetten..
Met citaat reageren
Oud 21-06-2003, 07:58
LoeLoe
LoeLoe is offline
Er zijn maar 2 personen in me hele leven die weten wat er in mij om gaat en hoe mijn verleden eruit ziet.

Voor andere mensen houd ik het als het ware 'geheim'. Ik maak me leven mooier dan dat het is. Maar ik zoek het gewoon niet om tegen iedereen te vertellen hoe het werkelijk zit. Ik denk niet dat zij er veel mee opschieten als ze dit alles weten.

In het 'masker'-leven ben ik een vrolijk meisje...dat altijd in is voor een lolletje enzow.

Maar vanbinnen huil ik, alleen weet (bijna) niemand dat.
Oud 21-06-2003, 13:07
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
LoeLoe schreef op 21-06-2003 @ 08:58:
Er zijn maar 2 personen in me hele leven die weten wat er in mij om gaat en hoe mijn verleden eruit ziet.

Voor andere mensen houd ik het als het ware 'geheim'. Ik maak me leven mooier dan dat het is. Maar ik zoek het gewoon niet om tegen iedereen te vertellen hoe het werkelijk zit. Ik denk niet dat zij er veel mee opschieten als ze dit alles weten.

In het 'masker'-leven ben ik een vrolijk meisje...dat altijd in is voor een lolletje enzow.

Maar vanbinnen huil ik, alleen weet (bijna) niemand dat.
iemand bij mij op msn heeft de msnnaam: 'a smiling doens't always mean a 'smiling'...
Oud 21-06-2003, 14:14
sweet_gurl
sweet_gurl is offline
halllo......

Inderdaad ikzelf heb dit zelf ook.....ik de maar om zo te zegge mun masker af bij mensen waar ik zeker ben dat ze van me houden...of echte goede vrienen van me zijn...enkele mensen weten hoe ik ben....sommige zegge wel ik ken je het beste ...maar dan is het niet mun echte ik.....vind dit wel een goede topic om eerlijk te zijn......
Oud 21-06-2003, 14:36
Sirenie
Sirenie is offline
Ik denk wel dat ik een masker heb, maar ik weet nog niet precies wat het masker is, en wat mijn echte ik.
Langs de ene kant is dat masker nergens te bekennen, want ik ben erg emotioneel ingesteld en ik laat dat ook merken. Maar ik merk wel dat ik niet helemaal mezelf durf te zijn bij andere mensen, mensen die ik niet ken.

Ik weet niet wie ik ben en wat ik wil, daarom vind ik het ook zo moeilijk om te gaan studeren volgend jaar, want hoe moet ik nu vrienden maken als ik niet weet wie ik ben? Ik durf vast met niemand te praten. Ik ben bang dat ik teveel een masker op ga zetten, en dat ik dan op een dag wakker word en me realiseer dat mijn vrienden mij niet kennen.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2003, 14:38
Verwijderd
Ja. ik heb een masker op.

Hij gaat alleen af voor mijn ex

ik wil haar terug

en nu voel ik me dus verschrikkelijk
Met citaat reageren
Oud 21-06-2003, 17:01
sweet_gurl
sweet_gurl is offline
Sirenie zegt

Ik denk wel dat ik een masker heb, maar ik weet nog niet precies wat het masker is, en wat mijn echte ik.
Langs de ene kant is dat masker nergens te bekennen, want ik ben erg emotioneel ingesteld en ik laat dat ook merken. Maar ik merk wel dat ik niet helemaal mezelf durf te zijn bij andere mensen, mensen die ik niet ken

Dit heb ik ook heel lang gehad telkens weer het zelfde...maar het is tijd dat je eens gaat praten met iemand waar je goed mee kan praten...dit heb ik ook gedaan..en ik beloof je het helpt...natuurlijk niet na een keer.....maar ik raad je aan doe het ....veel sterkete oftewel suc_6

ReV3rEnD zegt Ja. ik heb een masker op.

Hij gaat alleen af voor mijn ex

ik wil haar terug

en nu voel ik me dus verschrikkelijk

ey.... dit heb ik ook geahd met mun eerste egte liefde om maar zo te zegge ik heb er lang over gedaan om weer normaal te zijn niet de verdrietige vrijgezel...ik weet dta het moelijk is ..maar als je haar terug wil ..moet je haar laten zien dat je sterk in je schoenen staat...heb je meer vragen zeg het dan oke .......suc6
Oud 21-06-2003, 21:01
SoulY
SoulY is offline
wow.. heb me net aangemeld voor dit forum dus ff inkomen .. maar dit topic is opzich wel heavy. ik heb zelf ook wel vaak over zoiets nagedacht en of ik misschien ook wel niet in iedere situatie zomaar iemand anders wordt... maar ik heb ook voor mezelf geconcludeerd eigenlijk dat dat gewoon niet waar is. ik ben wie ik ben en als ik ergens op een bepaalde manier reageer is dat niet een "masker" wat ik opzet, maar gewoon mezelf. natuurlijk kan ik terughoudend zijn omdat ik mezelf wil beschermen, natuurlijk kan ik uitbundig geinen en lol trappen met vrienden en zo zijn er nog zoveel dingen die elkaar eigenlijk tegenspreken, maar ik denk dat dit niets te maken heeft met maskers.. als je niet jezelf zou kunnen zijn, wie ben je dan? ? als je je hele leven het idee hebt dat je iemand anders speelt, waarom zou jij dat dan niet zijn? of is het zo dat je eigenlijk zelf liever iemand anders bent en daarom onbewust hoopt dat het maar een masker op hebt maar eigenlijk jezelf bent?

dit zijn dingen die mij wel bezighouden met dit onderwerp.. het is denk ik zo dat men altijd aan zichzelf twijfeld (bewust dan wel onbewust) en dit een deel onzekerheid met zich meebrengt wat weer uitdraait op bijv maskers..
Oud 22-06-2003, 07:30
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Citaat:
SoulY schreef op 21-06-2003 @ 22:01:
heb me net aangemeld voor dit forum dus ff inkomen
Welkom dan maar he en veel plezier dermee
Oud 22-06-2003, 10:45
magicflower
magicflower is offline
Hey ieder1,

Ik heb deze topic al veeeeeeeeeeeel langer zien staan maar ik wil nu pas reageren omdat ik tot nu toe nooit echt zeker wist of ik nu wel of niet een masker op had.

Ik ben er nu 8er dat ik eigenlijk meestal mezelf ben. Toch zet ik heel af en toe een gedeeltelijk masker op uit angst mezelf en/of anderen te kwetsen.......Meestal gooi ik er tov. heel close vrienden na een tijdje wel alles uit......Ma dus wel heel af en toe maskertje uit angst.

Tov. ni zo close vrienden krek hetzelfde........Ik huil soms ook uit bij wildvreemden puur omdat ik op die momenten met mijn emoties geen blijf meer weet....ma das echt heel zelden.

Thuis gooi ik er ook all1 maar echt alles uit als ik met mijn emoties geen blijf meer weet.

Tov. familie ist wel een heel masker ma ik heb ni zo veel contact met familie dus das nog zo geen ramp.

Opt school ist nog regelmatig een gedeeltelijk maskertje. Maar tov. vorig jaar is da ook al heel fel gebeterd.

Kortom, ik heb een masker in die zin dat bijna ieder1 het mag weten als ik me klote voel, ma ni ieder1 komt dan echt te weten waarom.

Snappen jullie het een beetje? vind het zelf nogal vaag nl.

Groetjes Magicflower
Oud 25-06-2003, 21:30
DreadlockMonkey
DreadlockMonkey is offline
ik heb eigelijk altijd een masker op. zeker op school en bij mijn ouders. omdat ik eigelijk altijd down ben, doe ik op school heel uitbundig en gemaakt vrolijk. mensen die me niet goed kennen hebben dag niet door en anderen wel. bij een paar goede vrienden kan mijn masker af.. en dan is t alleen maar huilen.
zo leven is niet leuk.. maar ik kan niet anders..
Oud 25-06-2003, 21:38
Verwijderd
Geen maskers maar muren.
Niet meer zo dik als vroeger maar nog steeds duidelijk aanwezig.
Zodra het me te persoonlijk wordt staat ze er weer.

Hmh, ik liet een keer 1 muur zakken.. is het probleem weer niet groot genoeg :/
Ik heb hier weer van geleerd.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 12:08
Severus
Severus is offline
Ik heb een masker op, ja. En ik doe het nooit af - want er is niemand die ik genoeg vertrouw en waar ik genoeg om geef om het voor af te doen.

In the end worden we allemaal onze maskers en kennen we onszelf niet meer terug....

Ripper
Oud 27-06-2003, 16:19
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Citaat:
Ripper schreef op 27-06-2003 @ 13:08:
In the end worden we allemaal onze maskers en kennen we onszelf niet meer terug....

Hiermee ben ik het niet eens, ik denk dat naarmate je ouder word, meer met je gevoel om kan gaan en meer van jezelf durft laten zien...
Oud 27-06-2003, 16:58
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Blueeyez03 schreef op 27-06-2003 @ 17:19:
Hiermee ben ik het niet eens, ik denk dat naarmate je ouder word, meer met je gevoel om kan gaan en meer van jezelf durft laten zien...
Het is meer, naarmate je ouder word, ga je je comfortabeler voelen in je maskers en wijzig je je maskers een beetje dat je je meer gaat uiten. Je bent nog altijd zelf, jij, zelf, verantwoordelijk voor je maskers. Naarmate je ouder word, zul je het ook niet zozeer meer als 'maskers' zien, ..

De term 'masker' slaat nergens op want je bent nog altijd zelf degene die kiest wat voor .. 'masker' .. je opzet, je bent zelf degene die het 'masker' .. creeert en kan wijzigen.

This might come as a shock, maar als iemand zegt dat die z'n masker afzet, is dat dus niet zo, diegene zet gewoon een ander masker op waarbij die zich beter voelt.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 17:31
Hoipiepeloi
Hoipiepeloi is offline
ja ik geloof wel dat ik een masker op heb, maar volgens mij heb ik het zelf niet altijd in de gaten. dat je een masker op hebt, wil volgens mij vooral zeggen dat je je probeert te gedragen op de manier zoals dat volgens jou in die groep moet om bijv. indruk te maken of juist niet. vroeger vond ik het moeilijk om me aan te passen, dat ging niet zo goed, maar nu gaat het wel beter. soms heb ik niet echt in de gaten dat ik een masker op heb geloof ik. dan denk ik dat ik mezelf ben, maar ondertussen heb ik mezelf heel erg 'aangepast'.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten