Advertentie | |
|
![]() |
|
hey
ik draag elke dag een masker, een masker waardoor iedereen denkt dat alles goed met me gaat, dat ik altijd zo vrolijk ben, nooit verdriet heb (ik huil al zelden, maar nooit int openbaar) en overal tegenkan. ik hou er absoluut niet van om mijn problemen te delen met mensen, voel me er heel ongemakkelijk bij. plus dat mijn vertrouwen in mensen nog steeds verre van groot is... ik weet niet of het hetzelfde is, maar als je je gevoelens onderdrukt (dus zeg maar een masker opzet) en nooit uit, dan noemen ze dat toxicose (toxicose is ook n ander woord voor zwangerschapsvergiftiging, maar die bedoel ik dus niet ) , ook wel toxic mind genoemd. op deze site staat er wel iets over: http://home.earthlink.net/~clearpathway/dutch.html hoop dat ie het doet ![]() Greetz, K.G. |
![]() |
||
Citaat:
(oke kort missch) Maar het is niet prettig ![]() ![]() aansprekend sigje btw, maja logisch
Laatst gewijzigd op 02-06-2003 om 02:10. |
![]() |
|
Ik heb geen masker op... Ik wil namelijkd at iedereen me neemt zoals ik BEN en niet als iemand die ik niet ben/wil zijn...wat ik wel laatst over mezelf ontdekte is dat ik heel veel zeg en toch maar weinig over mezelf vertel... heb geen zin dat iedereen precies weet wat er met me aan de hand is, maar als iemand aan me vraagt "joh hoe gaat het?" dan zeg ik dat wel eerlijk...
![]()
|
Verwijderd
|
Ja, ik heb een masker op. Waarom? (weet niet of je dat ook wilt weten..) Omdat niet iedereen hoeft te weten wat mijn ware gevoelens zijn en mijn onzekerheden. Want als ze dat weten weten ze mn zwaktes en dan kunnen ze me daar op pakken.
En ja, ik zet t ook af. Dat moet wel. Denk niet dat ik hele tijd met masker op zou kunnen lopen. Bij mn vriend vooral en als ik alleen ben. Voor de rest heb ik m bijna altijd op. Wil ook liever met mn vriend alleen zijn, want dan kan ik ook gewoon lekker mezelf zijn. En natuurlijk vind ik het gezellig om met zn allen lol te maken enzo en te lachen en dingen te doen. En heel soms gaat ook dan t masker af, maar dan moet ik me ook wel heel erg op mn gemak voelen. Zo is het ook dat ik het heel moeilijk vind om te huilen, maar nog moeilijker vind ik om te huilen waar mensen bij zijn. Ik wil niet dat mensen mijn verdriet zien. Ik vind huilen een teken van zwakte. Ik weet dat velen onder jullie het daar absoluut niet mee eens zijn, maar dat zit er gewoon nou eenmaal in en dat zal er wel weer uitkomen, maar dat heeft tijd nodig. Ben er wel mee bezig. Ook heb ik een manier ontwikkelt om te kunnen praten over wat er zich afspeelt in mijn leven enzo zonder mijn emoties er bij te laten en als het toch te dichtbij kom sluit ik me ook weer helemaal af.. Hoop dat t zo een beetje beantwoord is. Kus |
![]() |
|
vroeger wel heel erg.. ook vreemd: hoe slechter het thuis ging, hoe drukker en 'vrolijker' ik op school rondhuppelde. Opzich ben ik wel redelijk *mezelf* nu. Iig bij de mensen bij wie ik ook mezelf WIL zijn. Bij sommige mensen niet omdat ik het idd gewoon vind dat zij er simpelweg niks mee te maken hebben hoe ik me voel en wat er hier allemaal afspeelt enzo. Ik heb denk ik onbewust nog wel een soort muur om me heen gebouwd, maar daar zit ik niet zo mee.
Kheb dus wel vrienden bij wie ik mijn *masker* af doe, en dat is zooo fijn! dat je gewoon precies jezelf kan zijn, je emoties en gevoelens kan laten blijken. Díe vrienden bij wie ik mijn masker af doe, zijn ook de mensen die ik als Egte vrienden zie. Vrienden aan wie je alles kan vertellen en toevertrouwen en altijd zullen proberen te helpen. fijn |
![]() |
|
Ja, ik heb een masker.
Thuis echter niet, maar op school en bij 'halve' vriendinnen wel. Thuis ben ik erg gek, onze hele familie is gek, we maken bijv gekke geluidjes (Pieeeeeeeeep) zomaar opeens uit het niets. Er hoeft niet eens iemand bij te zijn. (hoort zus boven piepen, is alleen) Maar op andere plekken ben ik erg onzeker en kom ik erg leerpikkerig over terwijl ik dat helemaal niet ben! Ik moet me dus gewoon op mijn gemak voelen op die plek en bij diegene.
||
Citaat:
|
Ja, ik heb een masker op. Vaak zelfs, alleen is dat masker niet zo dik als een aantal jaar geleden.
Ik doe het af voor mijn ouders, mijn vriendje en nog wat goede vrienden die ik vertrouw. Online ben ik ook vaak mezelf, hoewel ik dan natuurlijk wel goed kan selecteren wat ik wel en niet op wil schrijven.
|
![]() |
quote:
-------------------------------------------------------------------------------- ik draag elke dag een masker, een masker waardoor iedereen denkt dat alles goed met me gaat, dat ik altijd zo vrolijk ben, nooit verdriet heb (ik huil al zelden, maar nooit int openbaar) en overal tegenkan. -------------------------------------------------------------------------------- quote: Ik heb altijd een masker opgehouden als ik me verdrietig voelde, als ik boos was of als ik het allemaal niet wist. Ik wilde niet dat mensen het merkte maar tegelijkerijd wilde ik dat iemand het zou zien. Maar het is me gewoon allemaal te veel geworden en dat heeft huilbuien tot gevolg..... En ik ga zometeen naar mn beste vriendin, ik ben mn energie bij elkaar aan het rapen om dan zo vrolijk mogelijk over te komen want ik wil niet dat ik mensen met mijn problemen op zadel quote: hoe slechter het thuis ging, hoe drukker en 'vrolijker' ik op school rondhuppelde Raar... ik heb precies dezelfde dingen...vooral de laatste past bij mij..ik doe altijd vrolijk...heb soms vlage van een dipje ma dat probeer ik dan weer te verberge door nog vrolijker te doen.. Ik heb mijn vriend laatst geschreven zodat hij een glimp van mij achter mijn masker kon zien...hij begrijpt mij nu beter... Mijn beste vriendin begrijpt mij wel goed...natuurlijk zal zij mij nooi helemaal kennen want zij kent eigenlijk alleen maar stukjes van mij... Zoals iemand al eerder zij....hoe meer je me kent, hoe meer stukjes je krijgt....Over mij...over hoe ik me voel( al krijg je da nie zo snel) ...maar vooral over vroeger...ik vertel mensen steeds sneller hoe het vroeger was toen alles nog normaal was Gelukkig heb ik nu een paar vriendinne derbij waarik over alles kan praten, over dingen die ik eigeluk niet durfde te vertellen... dan kom je er eigenlijk pas achter dat iedereen met sommige dingen zit.das wel fijn.!!! |
![]() |
|
Gelukkig heb ik nu een paar vriendinne derbij waarik over alles kan praten, over dingen die ik eigeluk niet durfde te vertellen...
dan kom je er eigenlijk pas achter dat iedereen met sommige dingen zit.das wel fijn.!!! [/QUOTE] Jah, ik begrijp wat je bedoelt...Ik kan nu echt helemaal mezelf zijn...Ik voel me goed en overal (niet overal, maar bij de mensen die dicht bij me staan) kan ik me uiten zoals ik ben! Das echt fijn!
|
Mensen die mij niet kennen of voor het eerst spreken/zien/enz zullen mij waarschijnlijk arrogant vinden op de één of andere manier..
Mensen die mij écht kennen of mijn vrienden kijken daar doorheen, die weten hoe ik ben.. Ik heb dus wel een masker en dat zet ik voor sommige mensen af, voor anderen houd ik dat op.. Van buiten lijk ik volgens anderen arrogant, maar dat valt verder wel mee.. denk ik..
|
Ik heb wel een masker. Dit heb ik altijd op, maar elke keer heb ik een ander masker op. Dan het lachende, het drukke, het wilde, het rustige, het aand8trekkende, het verlegen, het depresieve. Maar weet je war nu zo erg is? ik weet zelf niet eens onder het masker zit. Ik weet niet eens hoe ik echt ben, dit is met de jaren zo gegroeid en ooity hoop ik mezelf weer trug te vinden als ik uit deze moeilijke tijd ben!
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
absoluut niet vreemd.. zo werkt t bij mij ook.. maar is nu veranderd: hoe erger ik in de knoop zit, ik ben vrolijk, maar veeeeeeeeel minder druk |
![]() |
|
Ik heb soms een masker op, bij mense n die ik niet goed ken, bij vrienden heb ik niet echt een masker op maar vertel ik nooit iets over echt persoonlijke dingen, bijvoorbeeld als het slecht gaat in mn relatie of op school hoeft niemand dat te weten. ook hoe ik me voel e.d gaat niemand iets aan. Bij mn familie heb ik ook voor een groot deel een masker op, hun vertel ik echt helemaal niks.
De enige aan wie ik 98% eerlijk ben is mn vriend daar heb ik nooit een masker voor op |
![]() |
|
ik denk dat ik voor iedereen een masker op heb, al is het voor bekenden niet een grote. Als ik alleen ben durf ik heb best mijzelf te zijn.
|
Er zijn maar 2 personen in me hele leven die weten wat er in mij om gaat en hoe mijn verleden eruit ziet.
Voor andere mensen houd ik het als het ware 'geheim'. Ik maak me leven mooier dan dat het is. Maar ik zoek het gewoon niet om tegen iedereen te vertellen hoe het werkelijk zit. Ik denk niet dat zij er veel mee opschieten als ze dit alles weten. In het 'masker'-leven ben ik een vrolijk meisje...dat altijd in is voor een lolletje enzow. Maar vanbinnen huil ik, alleen weet (bijna) niemand dat.
||
Citaat:
|
halllo......
Inderdaad ikzelf heb dit zelf ook.....ik de maar om zo te zegge mun masker af bij mensen waar ik zeker ben dat ze van me houden...of echte goede vrienen van me zijn...enkele mensen weten hoe ik ben....sommige zegge wel ik ken je het beste ...maar dan is het niet mun echte ik.....vind dit wel een goede topic om eerlijk te zijn......
|
Ik denk wel dat ik een masker heb, maar ik weet nog niet precies wat het masker is, en wat mijn echte ik.
Langs de ene kant is dat masker nergens te bekennen, want ik ben erg emotioneel ingesteld en ik laat dat ook merken. Maar ik merk wel dat ik niet helemaal mezelf durf te zijn bij andere mensen, mensen die ik niet ken. Ik weet niet wie ik ben en wat ik wil, daarom vind ik het ook zo moeilijk om te gaan studeren volgend jaar, want hoe moet ik nu vrienden maken als ik niet weet wie ik ben? Ik durf vast met niemand te praten. Ik ben bang dat ik teveel een masker op ga zetten, en dat ik dan op een dag wakker word en me realiseer dat mijn vrienden mij niet kennen. |
![]() |
|
Sirenie zegt
Ik denk wel dat ik een masker heb, maar ik weet nog niet precies wat het masker is, en wat mijn echte ik. Langs de ene kant is dat masker nergens te bekennen, want ik ben erg emotioneel ingesteld en ik laat dat ook merken. Maar ik merk wel dat ik niet helemaal mezelf durf te zijn bij andere mensen, mensen die ik niet ken Dit heb ik ook heel lang gehad telkens weer het zelfde...maar het is tijd dat je eens gaat praten met iemand waar je goed mee kan praten...dit heb ik ook gedaan..en ik beloof je het helpt...natuurlijk niet na een keer.....maar ik raad je aan doe het ....veel sterkete oftewel suc_6 ReV3rEnD zegt Ja. ik heb een masker op. Hij gaat alleen af voor mijn ex ik wil haar terug en nu voel ik me dus verschrikkelijk ey.... dit heb ik ook geahd met mun eerste egte liefde om maar zo te zegge ik heb er lang over gedaan om weer normaal te zijn niet de verdrietige vrijgezel...ik weet dta het moelijk is ..maar als je haar terug wil ..moet je haar laten zien dat je sterk in je schoenen staat...heb je meer vragen zeg het dan oke .......suc6
|
![]() |
wow.. heb me net aangemeld voor dit forum dus ff inkomen
![]() dit zijn dingen die mij wel bezighouden met dit onderwerp.. het is denk ik zo dat men altijd aan zichzelf twijfeld (bewust dan wel onbewust) en dit een deel onzekerheid met zich meebrengt wat weer uitdraait op bijv maskers..
|
Hey ieder1,
Ik heb deze topic al veeeeeeeeeeeel langer zien staan maar ik wil nu pas reageren omdat ik tot nu toe nooit echt zeker wist of ik nu wel of niet een masker op had. Ik ben er nu 8er dat ik eigenlijk meestal mezelf ben. Toch zet ik heel af en toe een gedeeltelijk masker op uit angst mezelf en/of anderen te kwetsen.......Meestal gooi ik er tov. heel close vrienden na een tijdje wel alles uit......Ma dus wel heel af en toe maskertje uit angst. Tov. ni zo close vrienden krek hetzelfde........Ik huil soms ook uit bij wildvreemden puur omdat ik op die momenten met mijn emoties geen blijf meer weet....ma das echt heel zelden. Thuis gooi ik er ook all1 maar echt alles uit als ik met mijn emoties geen blijf meer weet. Tov. familie ist wel een heel masker ma ik heb ni zo veel contact met familie dus das nog zo geen ramp. Opt school ist nog regelmatig een gedeeltelijk maskertje. Maar tov. vorig jaar is da ook al heel fel gebeterd. Kortom, ik heb een masker in die zin dat bijna ieder1 het mag weten als ik me klote voel, ma ni ieder1 komt dan echt te weten waarom. Snappen jullie het een beetje? vind het zelf nogal vaag nl. Groetjes Magicflower
|
ik heb eigelijk altijd een masker op. zeker op school en bij mijn ouders. omdat ik eigelijk altijd down ben, doe ik op school heel uitbundig en gemaakt vrolijk. mensen die me niet goed kennen hebben dag niet door en anderen wel. bij een paar goede vrienden kan mijn masker af.. en dan is t alleen maar huilen.
zo leven is niet leuk.. maar ik kan niet anders..
|
Ik heb een masker op, ja. En ik doe het nooit af - want er is niemand die ik genoeg vertrouw en waar ik genoeg om geef om het voor af te doen.
In the end worden we allemaal onze maskers en kennen we onszelf niet meer terug.... Ripper
||
Citaat:
||
Citaat:
De term 'masker' slaat nergens op want je bent nog altijd zelf degene die kiest wat voor .. 'masker' .. je opzet, je bent zelf degene die het 'masker' .. creeert en kan wijzigen. This might come as a shock, maar als iemand zegt dat die z'n masker afzet, is dat dus niet zo, diegene zet gewoon een ander masker op waarbij die zich beter voelt. |
![]() |
|
ja ik geloof wel dat ik een masker op heb, maar volgens mij heb ik het zelf niet altijd in de gaten. dat je een masker op hebt, wil volgens mij vooral zeggen dat je je probeert te gedragen op de manier zoals dat volgens jou in die groep moet om bijv. indruk te maken of juist niet. vroeger vond ik het moeilijk om me aan te passen, dat ging niet zo goed, maar nu gaat het wel beter. soms heb ik niet echt in de gaten dat ik een masker op heb geloof ik. dan denk ik dat ik mezelf ben, maar ondertussen heb ik mezelf heel erg 'aangepast'.
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Hoe sterft de forumer boven je? Verwijderd | 68 | 15-05-2009 14:58 | |
De Kantine |
Weerwolfspel #33 Verwijderd | 500 | 25-05-2007 20:24 | |
Verhalen & Gedichten |
Anouk en Danny #2 Little Phoebe | 264 | 23-07-2006 14:40 | |
Verhalen & Gedichten |
Waar leef je van? [verhaaltje] Verwijderd | 6 | 28-06-2006 10:37 | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhaal] De poorten van Luskan Verwijderd | 4 | 01-07-2005 22:02 | |
Psychologie |
iedereen die gevoelens uit in gedichtvorm en dit met de rest wil delen... Fantôme | 360 | 13-08-2003 12:54 |