Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-06-2003, 11:57
Verwijderd
Zolang je maar ergens in je achterhoofd houdt dat het idd wel weer over gaat, denk ik dat het idd wel weer over gaat. Probeer toch met iemand te praten, al doe je dat niet graag ed...je hoeft niet alles te vertellen, maar gewoon af en toe iets. En net als dat jij 'buien' hebt, hebben anderen die ook, dus reageren ze elke keer weer net iets anders op je. Door een beetje meer met mensen te praten, weet je soms van elkaar wat voor bui je hebt en kun je er allebei rekening mee houden.

Ga iets doen wat je leuk vindt...zonder mensen, als je dat op dit moment fijn vindt. Kies even voor jezelf.

P.S. Is het schrijven van de brief nog gelukt?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-06-2003, 12:51
smilegirl
smilegirl is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 22-06-2003 @ 12:57:
Zolang je maar ergens in je achterhoofd houdt dat het idd wel weer over gaat, denk ik dat het idd wel weer over gaat. Probeer toch met iemand te praten, al doe je dat niet graag ed...je hoeft niet alles te vertellen, maar gewoon af en toe iets. En net als dat jij 'buien' hebt, hebben anderen die ook, dus reageren ze elke keer weer net iets anders op je. Door een beetje meer met mensen te praten, weet je soms van elkaar wat voor bui je hebt en kun je er allebei rekening mee houden.

Ga iets doen wat je leuk vindt...zonder mensen, als je dat op dit moment fijn vindt. Kies even voor jezelf.

P.S. Is het schrijven van de brief nog gelukt?
schrijven van de brief is gelukt....komt er 1 van de 4

Ik stuur deze brief in verband met de ondertoezichtstelling van mij.
Nu is het gedwongen ondertoezichtstelling en jij wilt daar graag vrijwillerger ondertoezichtstelling van maken.
En dat houd in dat mijn moeder het volledige gezag over mij krijgt.
Helaas ben ik het hier niet mee eens.
Ik ben er niet zeker van dat mijn moeder beslissingen neemt die in mijn belang zijn.
Het maakt me heel onrustig als ik van haar en haar beslissingen afhankelijk ben.
Mijn moeder is heel onvoorspelbaar en niet evenwichtig.
En hoe kan mijn moeder over mij beslissen als ik bijna geen contact met haar heb; ik ben door de jaren heen erg veranderd en zij heeft daar maar weinig van mee gekregen dus ze kent me niet meer zo goed.
Natuurlijk heeft mijn moeder zich al die jaren aan alle afspraken gehouden en zich goed gedragen.
Maar wij zijn niet voor niets bij haar weggehaald en dan is het toch raar dat ze naar al die jaren weer over mij kan beslissen?
Ik zou het ook geen fijn idee vinden als mijn vader voogdij zou krijgen.
Ik kan beide niet vertrouwen en ik kan op geen van beide rekenen als het om belangrijke dingen zou gaan.
En dan heb ik nog een vraag.
Waarom kan de ondertoezichtstelling niet zo blijven?
Ik heb het allang geaccepteerd dat het nou allemaal zo is dus waarom veranderen?
Het is toch nog maar voor 3 jaar.
Ik hoop dat dit alles een beetje duidelijk over mij mening over het vrijwillergerswerk.

dit is de brief aan mijn voogdes...
ik heb er ook nog 1 aan de rechter...maar die is nog persoonlijker dan deze dus die hou ik voor mezelf.
het klinkt allemaal zo volwassen zo "niet mij"
ik ga strax lekker rondhangen bij mijn pony.....
lekker rijden daarna ff lekker bos in...gewoon ff alles uitwaaien...
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 13:40
smilegirl
smilegirl is offline
*zucht* leven is F*CKING oneerlijk
mijn beste vriend b..heeft me steeds geholpen vooral met mijn broer dattie aan de drugs is..heeft B me enorm gesteund en doettie nu nog steeds...
een ECHTE vriend dus...
hele aardig lieve knappe jongen....
en nu gaan zijn ouders scheiden!!!!!
komttie dingen te weten over het verleden van zijn moeder..
ik wist al die dingen al maar d8 dat hij ze ook al wist
oftwel leven is gewoon HEEl oneerlijk...
klinkt misschien b-tje raar...
maar misschien ist maar beter dat hij nu problemen heeft...
kan ik hem helpen heb ik een b-tje afleiding
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 14:50
Fantôme
Fantôme is offline
@ smilegirl.
het is een mooie brief hoor.
en idd, hoe moeilijk jij het nu hebt, probeer er ook voor je vriend te zijn... ik beweer niet dat het makkelijk is... maar probeer het.
liefs, wendy
Oud 24-06-2003, 15:10
smilegirl
smilegirl is offline
Citaat:
... schreef op 24-06-2003 @ 15:50:
@ smilegirl.
het is een mooie brief hoor.
en idd, hoe moeilijk jij het nu hebt, probeer er ook voor je vriend te zijn... ik beweer niet dat het makkelijk is... maar probeer het.
liefs, wendy
moet er voor hem zijn..hij steunt mij al 7 jaar ofso...duzz
vanaf het moment dat we elkaar ontmoeten klikte het gelijk...dus ga hem gewoon helpen!!

vecht voor mijn leven,het zijne,dat van me zusje en me broer.
toch weet ik dat aan alles ooit een eind komt hoe dan ook..
met die ged88 vecht ikk deze moeilijke tijd door..
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 11:18
smilegirl
smilegirl is offline
kheb ff lang nix van me laten horen...
maar ben ff tijdje weggeweest..
kon het allemaal gewoon niet meer aan...
niet zo raar toch?
pakte me spullen schreef een briefje pakte wat geld en ging in de trein zitten...vond het allemaal wel best..
naar uurtje in de trein zitten ging ik (terug) naar didam mijn geboorte plaats en ben daar ff bij me tante gweest...
jaah zou je denken en school dna?
ach er gebeurde toch nix belangrijks meer...
ben er 4 dagen geweest toch terug naar huis gegaan
en mijn pleegmoeder alles fteld wat me dwars zat..
tging weer paar dagen goed...
toen afgelopen vrijdag zou ik naar het schoolfeest gaan belt me pa op of ik zaterdags wou komen..
nouja ik zo jaah is goed...
toen begon hij te ftellen dat de scooter van mijn broer hier in ulft stond...raar want mijn broer had belooft om langs te komen en had ie niet gedaan..
jaah scooter was kapot hij was gevallen ..er is altijd maar 1 reden geweest voor danny om hier naar ulft te komen en dat is drugs.nu denk ik steeds weer...hij is vast met drugs op scooter gaan rijden...
volgende dag ging ik daar heen..heb met danny gepraat maar het helpt allemaal nix...hij zegt dat ik de enige ben ik hem begrijpt en dat is ook wel zo...en hij wil dat ik veel bij hem ben zodat het beter met hem gaat...maar ik moet aan mezelf denken en doe het dus niet.
zijn vriendin kwam later en was alleen met haar en die ftelde hoe het echt met danny ging de laatste weken...
hij dealt xtc..en gebruikt het zelf ook.....sinds ik dat hoorde voel ik nix meer...denk nix meer....kweet het niet meer....sinds vorige week vrijdag is het wel aan met de jongen die ik zo leuk vond....maar nu hebik daar spijt van omdat ik me schaam voor me eigen familie en hij wil moet weten wat er allemaal om mij heen gebeurt...verder heeft mijn pleegvader een poliep in zijn maag we kunnen elk moment gebeld worden en dan word hij geopereerd.en ze zagen vlekjes in de prostaat maar konden nog niet zeggen wat het is...we zijn allemaal hier thuis bang voor hetzelfde..
ppff.bij mij komt altijd alles tegelijk....
kvoel nix meer denk nix meer wil nix meer....
morgu krijg ik vakantie.....maar boeit me nix.....
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 11:23
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Je moet voor jezelf zorgen hoor meis, laat niet over je heen lopen en zet jezelf ook niet te veel aan de kant voor anderen. Op een gegeven moment trek je de problemen van andere jezelf te veel aan en dan ga je er zelf aan onderdoor. Je kan dat misschien wel een poosje volhouden maar op een gegeven moment gaat dat mis.

Probeer stevig in je schoenen te staan en zeg eerlijk tegen anderen dat je het niet aan kan om hun problemen aan te horen en ze daar mee te moeten werken. Je hebt zelf genoeg problemen die je moet verwerken, daar kan je die van een ander niet bij gebruiken.

Zet door en probeer positief te blijven, hoe moeilijk het ook is. Het leven bestaat uit ups en downs en soms zijn de dalen heel diep maar kijk dan vooruit, vroeg of laat zal er ook weer een piek komen.

Sterktje meis,

Groetjes Dana
Oud 03-07-2003, 13:20
smilegirl
smilegirl is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 03-07-2003 @ 12:23:
Je moet voor jezelf zorgen hoor meis, laat niet over je heen lopen en zet jezelf ook niet te veel aan de kant voor anderen. Op een gegeven moment trek je de problemen van andere jezelf te veel aan en dan ga je er zelf aan onderdoor. Je kan dat misschien wel een poosje volhouden maar op een gegeven moment gaat dat mis.

Probeer stevig in je schoenen te staan en zeg eerlijk tegen anderen dat je het niet aan kan om hun problemen aan te horen en ze daar mee te moeten werken. Je hebt zelf genoeg problemen die je moet verwerken, daar kan je die van een ander niet bij gebruiken.

Zet door en probeer positief te blijven, hoe moeilijk het ook is. Het leven bestaat uit ups en downs en soms zijn de dalen heel diep maar kijk dan vooruit, vroeg of laat zal er ook weer een piek komen.

Sterktje meis,

Groetjes Dana
probeer voor mezelf te zorgen,heb ook gezegt tegen danny mijn broer dat ik hem gewoon niet kan helpen.
maar ik trek me zijn problemen wel aan hijs mijn broer...met xtc op de scooter zitten is niet slim HIJ HAD WEL DOOD KUNNEN ZIJN!!!
ik weet dat ik hem niet kan helpen hij het zelf moet doen,maar doet we verdomde veel pijn
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 13:27
pepijn 14
pepijn 14 is offline
ik vind het echt heel goed van je dat je zo'n doorzetter bent. Het dwingt echt veel respect bij mij af. Je heb het moeilijk en toch help je anderen met problemen en denk je ook aan anderen. Ik vind het gewoon onwijs knap van je dat je dit allemaal doet. petje af meisje! . Veel succes!
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 17:24
smilegirl
smilegirl is offline
kga steeds meer aan mezelf denken moet gewoon anders ga ik zelf kapot...
het enige wat ik niet los kan laten is danny mijn broer
Met citaat reageren
Oud 05-07-2003, 17:00
smilegirl
smilegirl is offline
vandaag 5 juli....danny verw88 dat ik naar hem toe zou komen...
heb het niet gedaan,moet aan mezelf denken.
als ik daar heen ga zie ik hoe hij kapot gaat...
en als ik ga stel ik het nog heel even uit voor hem dat het echt fout gaat...
maarja als ik vandaag was gegaan en het was niet fout gegaan dan gaat het volgende week wel fout...
zit nu best in spanning...weet gewoon dattie op dit moment heel fout bezig is...
weet niet wat ik moet doen...
en dan ook nog ik heb vakantie en ben VERPLICHT!!!! om mijn (lieve) moeder te bellen om wat af te spreken alsof we dikke vriendinnen zijn!!!
ze roddeld tegenwoordig over mij en dan zou ik iets met haar af moeten spreken
FUCK YOU JEUGDZORG&LINDENHOUT!!!!
zelf ga ik ook steeds dommere dingen doen....maar gelukkig houden mijn vriendinnen me goed in de gaten..
met mijn pleegvader gaat het steeds slechter afw88 tot 15 juli en dan krijgen we een uitslag als hij echt kanker zou hebben zie ik he dus echt helemaal niet meer zitten!!
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 14:36
Verwijderd
Citaat:
smilegirl schreef op 05-07-2003 @ 18:00:
zelf ga ik ook steeds dommere dingen doen....maar gelukkig houden mijn vriendinnen me goed in de gaten..
met mijn pleegvader gaat het steeds slechter afw88 tot 15 juli en dan krijgen we een uitslag als hij echt kanker zou hebben zie ik he dus echt helemaal niet meer zitten!!
Ik ben blij dat je die vriendinnen hebt. Kun je er met je pleegmoeder niet over praten...? Of zeg ik nou iets heel doms (ik weet niet meer 100% alles wat je in de topic hebt geschreven)? Ook als je pleegvader kanker heeft, wat ik natuurlijk niet hoop...dan nog moet je proberen verder te gaan. Je hebt al zoveel overleeft, je hebt voor jezelf gekozen en dat moet je blijven doen. Ik hoop heel erg dat hij geen kanker heeft en dat het snel beter met hem gaat...laat je het weten, als je meer weet? Heel veel sterkte en pas goed op jezelf!
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 19:23
smilegirl
smilegirl is offline
mijn pleegmoeder hoort wel wat ik zeg luisterd niet echt,
en ik kan haar nie vetrouwen alles wat ik zeg fteld ze door aan die f*cking jeugdzorg en lindenhout.
gelukkig kan ik er met me pleegzus wel over praten wat ik heel moeilijk vind.
praat niet graag over mezelf.
gister wel iets heel goeds gedaan vind ik zelf.
danny wou dat ik dit weekend zou komen.heb ik niet gedaan ga er aan kapot.
hij belde mij gister op
gewoon normaal gesprek en toen begonnie el kheb weer dom gedaan...en wou hij zijn verhaal ftellen en zou ik me schuldig gaan voelen...
maar ik had een feestje..
dus ik zei: sorry danny nu niet ik kan het nu ff niet aan en heb een feestje..
was moeilijk maar hij moet meer zijn leven gaan lijden en niet steeds verw88 dat ik hem kan helpen ik heb dezelfde problemen als hij alleen ik heb meer verwerkt en kan er beter mee omgaan hij pakt drugs...
mijn pleegvader scheld vloek zeurt en weet ik veel wat...alleen omdat hij zicht niet goed voelt
me pleegmoeder vind me een slet omdat ik sinds een week een nieuw vriendje heb..
het is nu 2,5 maand uit met me ex-vriendje waar ik een jaar mee gehad heb.
was niet de bedoeling om zo snel weer verkering te hebben maar vind die jongen gewoon zoooo leuk
ze vertrouwt me niet en dat doet me pijn logisch dat ik haar dan ook nie meer vertrouw.
nu ga ik de telefoon pakken en me moeder bellen om toch maar iets goeds te doen in de ogen van anderen
maar tis toch raar....ik wil me moeder nie meer zien,ze doet me alleen maar pijn en dan moet ik toch van "kinderbescherming" contact met haar opnemen,en dat terwijl ik me daar nog kutter door ga voelen...
komt hier ooit een eind aan???
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 19:35
Verwijderd
Citaat:
smilegirl schreef op 07-07-2003 @ 20:23:
komt hier ooit een eind aan???
Ik denk het wel, sowieso ben je over drie jaar (das nog lang, weet ik, maar goed) volwassen...dan heb je meer rechten (en plichten, oké), dat zal al een heel stuk schelen, denk ik...
Pas iig goed op jezelf en laat anderen op je passen.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 09:51
smilegirl
smilegirl is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 07-07-2003 @ 20:35:
Ik denk het wel, sowieso ben je over drie jaar (das nog lang, weet ik, maar goed) volwassen...dan heb je meer rechten (en plichten, oké), dat zal al een heel stuk schelen, denk ik...
Pas iig goed op jezelf en laat anderen op je passen.
probeer goed op mezelf te passen toch loop ik mezelf soms voorbij.
of doe ik stomme dingen zoals een sigaret opsteken.
owkeej rook dan heel soms.
maar das altijd als ik me heel kut voel.
heb nog nooit een pakje voor mezelf gekocht nouja daar kwam dit weekend verandering in.
heb het pakje nu 4 dagen en er zijn 4 sigaretten uit.
weet dat het stom is maar me spanning word dan toch iets minder.
en mijn 2 beste vriendinnen letten op mij.
bellen elke dag nu het vakantie is en zien elkaar HEEL erg vaak.
het is net of ik nu pas in de gaten krijg hoe belangrijk vriendschap is.
ze zijn mijn steuntje in de rug.
ook heb ik een vriendje maar kheb hem niet alles fteld over mij.
heb gezegt dat ik niet meer zo over mijn verleden wil praten omdat het vorig jaar december grotendeels is afgesloten.
hij weet een klein deel van de problemen van nu.
maar wil hem daar (nog) niet mee opzadelen.
verder is elke dag dat ik nog niet instort er weer 1 en geniet ik er nog ff van.
maar ik voel dat ik het niet erg lang meer volhoud om te vechten want word er echt moe van.
heb geprobeert me moeder te bellen maar toen ik haar stem hoorde hing ik op ik kon het gewoon niet.
maar wrom begrijpen mensen dat niet!!! hoe kan ik normaal met iemand omgaan terwijl ze mijn leven kapot maakt en ook nog eens voogdij over mij gaat krijgen wat ik gewoon belachelijk vind!!
ooit komt de zon weer op gaat het licht weer aan heeft alles weer kleur.
maar dat is gewoon denk ik wneer ik "vrij" ben en dat is pas als ik 18 ben...ben ik van alle mensen die zich met mij bemoeien af.
IS MY F*CKING LIFE SO STAY OUT!
Met citaat reageren
Oud 13-07-2003, 11:31
smilegirl
smilegirl is offline
zo tis hier kermis.
en aangezien dat ik steeds wil gillen krijsen schelden enz enz
is dit DE uitlaadklep voor mij..
ik kan al me opgekropte gevoelens er zo uit gooien..
vandaag komt danny hier mja alleen om te zuipen en zich van de wereld te blowen...doe gewoon alsof ik hem nie ken..
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 12:44
smilegirl
smilegirl is offline
mijn gevoel raakt steeds meer in de war...
zoveel mensen verlangen zoveel dingen van mij...
voel me raar...
ben chaggie...
kheb er gewoon geen zin meer in
wil weg weg van alles...
alleen zijn niemand die aan me kop zeurt geen problemen..
en een broer die zegt of ik ASJEBLIEFT langs wil komen...
jaah ik ben weer zo gek en voor hem laat ik een tuinfeest van vanavond schieten omdat ik er morgu heen ga en als ik beide zou doen dan storrt ik in...
ik hou het niet meer vol
met mijn pleegvader gaat het elke dag slechter....
de dingen die hij voor de paarden deed moet ik nu zo goed als alleen doen...
mijn zus ligt lang op bed werkt..dus moet ik letterlijk ALLES doen..
ben moe...moe van alles...
wil gewoon gewoon nix...
gelukkig kan ik volgende week zaterdag naar mijn tante...
praten weg van alles en geen gezeik
maar moet dus nog wel 9!! dagen mezelf er door heen slepen..
mijn moeder verlangt nu dat ik volgende week haar ga opzoeken
WAT DENKT ZE WEL NIET!!!!!!
hoi mam leuk dat je voogdij over mij krijgt zullen we nu weer normaal met elkaar omgaan....
D8 HET NIET
wil dat ze me met rust laat....
ik heb verdomme nu hier mijn leven en wil geen contact met haar ik heb hier mijn nieuwe familie vrienden en dingen
al 6 jaar!!!!! wrom accepteerd dat gekke mens dat niet en laat ze me niet met rust..
oooowwwww voor mij is ze eigenlijk al dood....
voel nix voor geen liefde maar ook geen haat
ze is een vreemde die ik te goed ken...
ben in de war
moes ff me ei kwijt
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten