Citaat:
Tampert schreef op 14-06-2003 @ 14:16:
waarom? Als mensen die functie willen gebruiken zie ik niet in waarom ze zich niet (in jouw woorden) zwak mogen opstellen.
|
Er bestaat ook nog zoiets als respect in deze maatschappij. Het moet gaan om normen en waarden en om verantwoordelijkheid (voor je uitspraken) en daar hoort een abrupte beëindiging van de conversatie - door middel van de negeerknop - niet bij.
Daarbij komt, 1) mensen kunnen qua postingstijl veranderen. Ik ken genoeg voorbeelden van hier op 't forum die zich eerst als een kinderachtige foetus gedroegen, maar naarmate de tijd vorderde zich toch wel volwassener gingen gedragen. Juist op een SCHOLIERENforum is deze ontwikkeling duidelijk te zien. En 2) Vaak is het een korte momentsopname tijdens een discussie. Stel, ik ben in discussie met een persoon die totaal andere denkbeelden heeft wat betreft het milieu, dan ram ik toch niet zomaar op de negeerknop? Respectloos en zwak (in mijn woorden,

.) noem ik dat.
Tot slot, als iemand je over de gehele linie niet aanstaat, ga er dan gewoon niet op in - dat is het mooie van een forum. Maar kies niet gelijk voor de optie dat je GEEN ENKELE post van diegene meer zult lezen.
Groetjes en christelijke kusjes,
Jan Peter.