Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-06-2003, 19:27
Verwijderd
Citaat:
WooF schreef op 21-06-2003 @ 20:21:
Mja, moet het toch bij iets kwijt.
je kan het ook altijd bij mij kwijt hoor, dat weet je hoop ik onderhand al wel en anders weet je het dus nu voor de 100ste keer =)...
Advertentie
Oud 21-06-2003, 19:29
Verwijderd
Citaat:
Charlie1704 schreef op 21-06-2003 @ 20:27:
je kan het ook altijd bij mij kwijt hoor, dat weet je hoop ik onderhand al wel en anders weet je het dus nu voor de 100ste keer =)...
Mja..weet ik. doe ik alleen toch niet.
Oud 23-06-2003, 11:09
Anijs
Anijs is offline
Hou je een dagboek bij? niet meer...

Zo ja, wat voor soort? (digitaal, online, kleur kaft)
Laat je daar mensen wel eens in lezen? ik deed het op de computer ja.

Heb je ooit andermans dagboek gelezen zonder dat diegene dat wist? (uitgezondert digitale dagboeken). nee, behalve een dagboekdeeltje van Anne Frank in het achterhuis.

Is het tegen jouw principes om andermans dagboek ongevraagd te lezen? Ik zou niet zonder toestemming in het daboek van iemand lezen.

Of verandert je mening daarover als het dagboek al heel oud is? ja dus, die van Anne Frank heb ik wel gelezen (een paar regels, in hoeverre dat mogelijk was)

Ik hou een dagboek bij Jah.. alleen tis niet echt een dagboek.. de ene keer schrijf ik er een maand niet meer in en de andere keer 3 dagen achter elkaar.. Ligt eraan ofk tijd/zin heb..

Ik heb nooit andermans dagboek gelezen, en dat gaak ook nooit doen.. Het lulligste wat er is toch?? Alsk dood ben mogen ze mijn dagboek wel lezen.. Work beroemddd..

Mijn vriendin en ik lezen wel eens stukjes uit elkaars dagboek voor.. S wel leuwk.. en dan kan je het extreme lekker achterhouden

Ik heb zelf gewoon een dagboek waarin je moet schrijven.. een blauwe met een mooje grote bloem erop

Tis wel rieleks om alles van je af te schrijven.. en tis ook leuk voor later.. Om alles terug te lezen.. (doek nou zelfs al ooit)
Je eerste zoen prcies beschreven Je eerste echte vriendje... enz enz..
Maar ook vervelende dingen zoals de ziekte van je Oma.. Tis wel apart..
Oud 23-06-2003, 18:06
Verwijderd
vroeger toen ik een dagboek had schreef ik ook nog veel gedichten.
gisteren zat ik me heel kut voelend op een bankje in de polder en toen schreef ik het volgende gedicht:

Kleine riviertjes stromen,
stromen langzaam naar beneden,
naar waar zij zullen vallen,
als het water van een waterval.
Kleine riviertjes sussen,
mij en mijn verdriet.

en dat lucht dan zo op! wel jammer datik het vaker niet kan.. zijn er nog meer mensen die gedichten schrijven?
Oud 23-06-2003, 20:27
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 23-06-2003 @ 19:06:

B]

en dat lucht dan zo op! wel jammer datik het vaker niet kan.. zijn er nog meer mensen die gedichten schrijven?
ik.
Oud 24-06-2003, 17:15
FireCracker
FireCracker is offline
Hou je een dagboek bij? Jups

ik heb er nu één van Naomi Nabila, met bloemen erop, erg lief maar die is bijna vol, dus ik ga vanaaf ofzo beginnen in eentje met een nep anne geddes bloemenkindje erop

Laat je daar mensen wel eens in lezen?
nooit, ik schaam me kapoy

Heb je ooit andermans dagboek gelezen zonder dat diegene dat wist? (uitgezondert digitale dagboeken)
nee

Is het tegen jouw principes om andermans dagboek ongevraagd te lezen? Ja, ik zou het zelf ook vreselijk vinden als iemand die van mij zou lezen.

Of verandert je mening daarover als het dagboek al heel oud is? als die persoon dood is ofzo, dan is het niet zo heel erg, vind ik dan.
Oud 24-06-2003, 17:48
posthuman
posthuman is offline
pas geleden ben ik maar weer ´ns een echt dagboek gaan bijhouden. van sommige dingen die ik daarin schrijf denk ik wel eens, als diegene waar het over gaat toch eens wist hoe ik erover dacht. maar ik heb het lef niet om zoiets tegen iemand te zeggen of zoiets voor te lezen.
Oud 25-06-2003, 21:31
bLoeSeMs
bLoeSeMs is offline
ik hou al langer een dagboek bij
sinds de middelbare school schrijf is geregeld ik schrijf dan wat er is gebeurd...niet eens zo erg wat ik voel...meer hoe het vanuit mijn ogen is gebeurd om alles op een rijtje te zetten.
Ik schrijf nu elk schooljaar 1 dagboek vol
Oud 26-06-2003, 09:34
framboosje
framboosje is offline
Hou je een dagboek bij?
Laat je daar mensen wel eens in lezen?

yep, ik hou al 5 jaar een dagboek bij... ik ben nu bezig aan mijn zesde...
Het zijn allemaal schriften of echt zo dagboeken met een slotje

Heb je ooit andermans dagboek gelezen zonder dat diegene dat wist? (uitgezondert digitale dagboeken)
nope, ik vind dat je dat niet kunt maken

Is het tegen jouw principes om andermans dagboek ongevraagd te lezen?
Of verandert je mening daarover als het dagboek al heel oud is (en je kent diegene persoonlijk)?

ja, ongevraag lezen vind ik absoluut niet kunnen. zelf als ze het vragen twijfel ik soms nog, want ik vind het nog steeds persoonlijk (moest ik iemand vragen mijn dagboek te lezen, dan zou ik me er achteraf toch schuldig bij voelen)
ook als is het heel oud, ik zou er niet in lezen
Als de persoon dood is en ik kende die erg goed, zou ik het ook niet lezen, behalve als er écht toestemming voor gegeven is door die persoon (mijn dagboeken wil ik later doorgeven aan m'n dochtertje)

Vraag erbij bedacht door Dusjcrib: Zou jij het erg vinden wanneer mensen jouw dagboek zouden lezen na je dood?
ja, ik zou het idd erg vinden... nou ja, mijn dochtertje zou ze mogen lezen, maar iemand anders absoluut niet! zelf niet m'n vriendje.... (nou ja, da denk ik nu é)
Oud 19-06-2004, 18:01
Lauratjuh
Lauratjuh is offline
Ik heb nu een tijdje een dagboek elke dag, dag na dag bijgehouden... en ik vind het geweldig, ik heb er gewoon een echt dagboek met slot erop voor, en schrijf er steeds maar weer mijn gevoelens en belevenissen in. Ik laat mensen er nou niet in lezen, maar over een paar jaar ben ik van plan het aan mijn moeder te geven... vind ze vast erg leuk...
Ik las weleens mijn zusjes dagboek, maar ze is nou zo oud dat ik het een schending van haar privacy vindt... en ik zou het alleen nog gaan lezen als zij het spontaan zou laten doen.
Ik zou het wel leuk vinden om over tien jaar het dagboek van mijn zusje te kunnen lezen om te kijken hoe zij zich als klein meisje gedroeg enzo.
Als ik later dood ben zou ik mijn dagboek best openbaar willen stellen, maar de echte privacy gebeurtenissen en de dingen waarmee ik andere mensen in verlegenheid zou brengen, moeten er dan allemaal uit gehaald worden, ik wil absoluut niemand kwetsen.

Wat ik me wel eens afvraag is wat andere mensen in hun dagboek schrijven, als ze er altijd eerlijk in zijn, en hoe ze erin schrijven...
Oud 19-06-2004, 18:07
Quiana
Quiana is offline
Up van bijna een jaar.

Regels voor berichten