Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-06-2003, 14:11
kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
Citaat:
Shah of Blah schreef op 14-06-2003 @ 14:34:
dude, lees dan de topics met zelfmedelijden erin gewoon niet
Ik post hier omdat ik graag mensen wil helpen....
Oud 14-06-2003, 14:14
Verwijderd
1

Laatst gewijzigd op 02-01-2010 om 19:49.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2003, 14:15
Fa Sai
Fa Sai is offline
And that's why I always say: Love Sucks!
What a waste of time and energy it izzzzz...
Oud 14-06-2003, 14:26
kHebTrekInWatLekkers
Citaat:
ida15 schreef op 14-06-2003 @ 15:15:
da's waar maar jij zegt dat hij niet moet zeiken en daarmee kap je dus de hele discussie af....

Welke discussie?..... De enige discussie die ik hier zie gaat over zijn zelfmedelijden en dat ie daar mee moet ophouden..... Zelf kaart onze grote vriend helemaal geen probleem aan. Hij zit alleen maar wat te jammeren dat ie zo zielig is.

Echter er zijn hier bepaalde entiteiten (noem geen namen) die dat heel gewoon vinden en dat ie daar maar mee verder moet gaan...

Laatst gewijzigd op 14-06-2003 om 14:28.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2003, 14:28
Unexplained
Unexplained is offline
Inderdaad, kHebTrekInWatLekkers, er is hier sprake van een klassieke geval van een gedeelde psychose.

Bij deze psychische stoornis ontwikkelt zich een waan bij iemand die een relatie heeft met iemand die de waan reeds heeft ontwikkeld. Hij heeft de waan reeds ontwikkeld, en jullie sluiten je aan bij die waan en proberen het zelfs in stand te houden.

Deze vorm van inductiepsychose is levensgevaarlijk.

Laatst gewijzigd op 14-06-2003 om 14:36.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2003, 14:29
kHebTrekInWatLekkers
Citaat:
ida15 schreef op 14-06-2003 @ 15:14:
wacht even, ik zeg NIET dat hij zielig is en ik geef hem ook geen medelijden alleen begrip.
Precies... je geeft commentaar op mijn methode om hem te helpen. maar in feiten geef je zelf al aan dat je helemaal niks doet.
Oud 14-06-2003, 14:34
Verwijderd
1

Laatst gewijzigd op 02-01-2010 om 19:50.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2003, 14:36
Verwijderd
1

Laatst gewijzigd op 02-01-2010 om 19:51.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2003, 14:37
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
ida15 schreef op 14-06-2003 @ 15:36:
ja, dat klopt wat jou methode bestaat uit zeggen dat hij niet moet zeiken... moet ik nu klappen????
Jij vindt het leuk om iemand gevangen te houden in zijn psychose...lekker aardig van je
Oud 14-06-2003, 14:42
kHebTrekInWatLekkers
Citaat:
ida15 schreef op 14-06-2003 @ 15:36:
ja, dat klopt wat jou methode bestaat uit zeggen dat hij niet moet zeiken... moet ik nu klappen????
Everybody can give advice, but it takes a great mind to come up with a simple solution.
Oud 14-06-2003, 14:46
Verwijderd
1

Met citaat reageren
Oud 14-06-2003, 14:47
Verwijderd
1

Met citaat reageren
Oud 14-06-2003, 14:51
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
ida15 schreef op 14-06-2003 @ 15:46:
en jij wil iemand zijn psychose (ik zou er een andere naam aan geven maar aangezien jij het deze naam geeft) laten verdringen? da's buitengewoon vriendelijk van JOU.
Het lijkt mij nogal logisch dat je iemand van z'n psychose af wil laten komen...
"verdringen" is overigens onzin, Freud is achterhaald.
Oud 14-06-2003, 14:53
Phileine
Phileine is offline
Citaat:
ida15 schreef op 14-06-2003 @ 15:15:
da's waar maar jij zegt dat hij niet moet zeiken en daarmee kap je dus de hele discussie af....
Begin iets met hem, als je hem zo zielig vindt.

Ik heb niet gezegd dat hij zeikt, misschien een beter idee om dit - en de vorige topics wat nader te bestuderen.

Jullie zijn echt niet de enige die wel eens gedumpt zijn en om de boel iets aan te dikken durf ik te wedden dat ik heel wat traantjes meer heb gelaten om verloren "liefdes".

Verdriet hoort daarbij.

Topics aanmaken met de duidelijke vraag om advies om daarna nergens op in te gaan en te zeggen dat wat we zeggen niet klopt is andere koek. En daar zijn deze reacties op gegrond.
Oud 14-06-2003, 14:53
Vini-Vidi-Vici
Vini-Vidi-Vici is offline
ik trek t niet meer, ben ent op de verjaardag geweest, kmocht 3 kwartier komen, dr moeder zegt dat t maybe wel goed komt over n tijdje etc...maja zij vroeg of ze op mn examenfeest mocht komen, ik zie dr nu 2 weken niet, vaanvondg aat ze uit met vriendinnen, heeft mij niet uitgenodigd...auwie...dat doet pijn...kword gek, want kblijf hoop houden doordat wat dr moeder zei, en hoe zij zelf deed.ik denkg ewoon dat t nog goed kan komen, dat zeggen zoveel mensen in mijn omgeving, zij zelf sluit dat ook niet uit,alleen pas over n tijdje
Met citaat reageren
Oud 14-06-2003, 14:54
Verwijderd
1

Laatst gewijzigd op 02-01-2010 om 19:52.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2003, 14:55
kHebTrekInWatLekkers
Citaat:
ida15 schreef op 14-06-2003 @ 15:47:
er is een verschil tussen iets oplatenkroppen en een simpel advies beste vriend

Waar heb ik het over opkroppen gehad?
Oud 14-06-2003, 15:01
Verwijderd
Citaat:
Mannetje17 schreef op 14-06-2003 @ 15:53:
ik trek t niet meer, ben ent op de verjaardag geweest, kmocht 3 kwartier komen, dr moeder zegt dat t maybe wel goed komt over n tijdje etc...maja zij vroeg of ze op mn examenfeest mocht komen, ik zie dr nu 2 weken niet, vaanvondg aat ze uit met vriendinnen, heeft mij niet uitgenodigd...auwie...dat doet pijn...kword gek, want kblijf hoop houden doordat wat dr moeder zei, en hoe zij zelf deed.ik denkg ewoon dat t nog goed kan komen, dat zeggen zoveel mensen in mijn omgeving, zij zelf sluit dat ook niet uit,alleen pas over n tijdje
nou, goed niuws toch ( dat van dat ze dat zelf ook zegt, ik weet alleen niet hoe ik een deel van een topic moet quoten... stom he?)
wat ik denk wat je nu het beste kan doen is haar even met rust laten want ze heeft je natuurlijk niet voor niets niet uitgenodigd voor vanavond, laat het even rusten, ga er nog niet direct van uit dat het goed komt maar houd hoop!
Met citaat reageren
Oud 14-06-2003, 15:02
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
ida15 schreef op 14-06-2003 @ 15:54:
laat me denken, als iemand zegt dat je niet moet zeiken ZEG je er niets meer over maar je DENKT er nog wel over, dus wat doe je dan, je probeert er niet meer over te praten, denkt er alleen maar over en dan ga je rare dingen denken en jezelf opfokken OF je probeert er niet meer aan te denken terwijl je nog alng niet uitgepraat erover bent, dus; VERDRINGEN
Dit is de klassieke theorie van Freud over het gelaagde denken. Het bestaan van een onderbewustheid is nog nooit wetenschappelijk aangetoond.
Ik vestig mijn vertrouwen op attitudeverandering, in plaats van slap erover te ouwehoeren.
Oud 14-06-2003, 15:03
Verwijderd
Citaat:
kHebTrekInWatLekkers schreef op 14-06-2003 @ 15:55:
Waar heb ik het over opkroppen gehad?
tja, niet letterlijk maar als je zegt dat iemand niet moet zeiken betekend dat dus dat hij zijn kop erover moet houden \(tenminste ik neem niet aan dat zijn wc overstroomd is..) en dan gaat hij er dus alleen nog overnadenken... dan kan hij het dus gaan opkroppen
Met citaat reageren
Oud 14-06-2003, 15:04
Verwijderd
Citaat:
Unexplained schreef op 14-06-2003 @ 16:02:
Dit is de klassieke theorie van Freud over het gelaagde denken. Het bestaan van een onderbewustheid is nog nooit wetenschappelijk aangetoond.
Ik vestig mijn vertrouwen op attitudeverandering, in plaats van slap erover te ouwehoeren.
hmm, deze theorie kende ik niet van hem, maar ik geloof er wel in blijkbaar
Met citaat reageren
Oud 14-06-2003, 15:07
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
ida15 schreef op 14-06-2003 @ 16:04:
hmm, deze theorie kende ik niet van hem, maar ik geloof er wel in blijkbaar
Jammer, want het is achterhaald.

Wellicht dat wat Rationele Emotieve Therapie de topicstarter goed zal doen. Een passend boek is bijvoorbeeld "Ik kan denken/voelen wat ik wil", van Diekstra. ISBN 9026502389. Kost een Euro of 15, maar je hebt er je hele leven iets aan.
Oud 14-06-2003, 15:20
Verwijderd
Citaat:
Unexplained schreef op 14-06-2003 @ 16:07:
Jammer, want het is achterhaald.

Wellicht dat wat Rationele Emotieve Therapie de topicstarter goed zal doen. Een passend boek is bijvoorbeeld "Ik kan denken/voelen wat ik wil", van Diekstra. ISBN 9026502389. Kost een Euro of 15, maar je hebt er je hele leven iets aan.
tja, misschien een goed idee
Met citaat reageren
Oud 14-06-2003, 15:47
kHebTrekInWatLekkers
Citaat:
ida15 schreef op 14-06-2003 @ 16:03:
tja, niet letterlijk maar als je zegt dat iemand niet moet zeiken betekend dat dus dat hij zijn kop erover moet houden \(tenminste ik neem niet aan dat zijn wc overstroomd is..) en dan gaat hij er dus alleen nog overnadenken... dan kan hij het dus gaan opkroppen

Pfff... t is nogal een slippery slope bij jou... Je conclusies slaan gewoon totaal nergens op.... Misschien moet je eens ophouden kritiek te geven over dingen als je zelf niet in staat bent in te zien wat de verbanden zijn...

Er is namelijk een heel groot verschil tussen het van je af schrijven van een bepaald conflict en eindeloos blijven door emmeren over hoe zielig iemand zichzelf wel niet vindt.

Onze toppic starter
Citaat:
tis nu dus egt uit na 14 maandjes...kdenk niet meer dat ze me trug wil, ze heeft me gister wel nog echt gezoend etc, terwijl t uit was....en nu wil ze weer niet, dan weer wel, dr hartje wil dr hoofdje niet, plies help iemand mij, kwil eg niet zonder haar, kkan niet zonder haar....kheb t nu zo moeilijk, ze was mn allesje in die 14 maanden, nu nog!
, geeft geen enkel probleem aan, behalve dat hij zo zielig is met het doel dat wij met z'n allen hem vertellen dat hij dat inderdaad is.
Ik heb met mijn reactie enkel en alleen aangegeven dat dat nergens toe leidt en dat ie daar mee moet ophouden. Hij heeft alleen zichzelf er mee als iedereen hem vertelt dat hij zielig is. Misschien besef je je niet wat voor impact het heeft op iemand als ie eindeloos te horen krijgt. "Ach gossie... wat ben je zielig." Een gevaarlijk gevolg kan zijn dat ie zoals Unex al aangaf in een gedeelde psychose terecht komt met nare gevolgen indien...
Oud 14-06-2003, 16:16
Verwijderd
wie verteld hem nou dat hij zielig is? er zijn idd mensen die hem begrijpen en die medelijden met hem hebben maar dat is niet alleen een verhaaltje van wat ben je zielig maar gaat altijd gepaard met een advies.
ik weet ook dat dat niet goed voor iemand is, MAAR het lijkt me ook niet goed voor iemand om te zeggen dat hij niet moet zeiken, dat komt namenlijk echt keihard over!!!(behalve misschien voor keiharde types maar -met alle respect- dat lijkt mij onze topicstarter niet)
Met citaat reageren
Oud 14-06-2003, 16:18
kHebTrekInWatLekkers
Citaat:
ida15 schreef op 14-06-2003 @ 17:16:
wie verteld hem nou dat hij zielig is? er zijn idd mensen die hem begrijpen en die medelijden met hem hebben maar dat is niet alleen een verhaaltje van wat ben je zielig maar gaat altijd gepaard met een advies.
ik weet ook dat dat niet goed voor iemand is, MAAR het lijkt me ook niet goed voor iemand om te zeggen dat hij niet moet zeiken, dat komt namenlijk echt keihard over!!!(behalve misschien voor keiharde types maar -met alle respect- dat lijkt mij onze topicstarter niet)

Als je goed leest kan je duidelijk zien dat ie zichzelf o zo zielig vind...
Oud 14-06-2003, 16:21
Verwijderd
Citaat:
kHebTrekInWatLekkers schreef op 14-06-2003 @ 17:18:
Als je goed leest kan je duidelijk zien dat ie zichzelf o zo zielig vind...
ja so..? dat is het toch juist niet goed om hem nu zo keihard te bahandelen, dan geef je toch normaal advies als je dat kan en wilt?
Met citaat reageren
Oud 14-06-2003, 16:22
Verwijderd
Citaat:
ida15 schreef op 14-06-2003 @ 17:21:
ja so..? dat is het toch juist niet goed om hem nu zo keihard te bahandelen, dan geef je toch normaal advies als je dat kan en wilt?
als je in 1 week 5 topics opend, met steeds t zelfde,dan komt t op een gegeven moment je strot echt wel uit hoor
Met citaat reageren
Oud 14-06-2003, 16:27
Verwijderd
dat heb ik ergens gelezen ja, maar ik ben vandaag nieuw...
maar als iemand het zo vervelend is hoeft hij er toch niet op te reageren?
Met citaat reageren
Oud 14-06-2003, 16:50
kHebTrekInWatLekkers
Citaat:
ida15 schreef op 14-06-2003 @ 17:21:
Ik behandel hem juist keihard omdat hij daar juist meer mee geholpen is.... niet dat het leuk is, maar ik ben geen horroscoop die zegt wat ie wil horen...

Op het moment dat jij meegaat met hem erken je zijn probleem. Namelijk dat hij zielig is.
Ik zeg tegen hem dat hij niet moet zeuren, omdat hij niet zielig is.
Oud 14-06-2003, 17:06
Verwijderd
Citaat:
ida15 schreef op 14-06-2003 @ 15:46:
en jij wil iemand zijn psychose (ik zou er een andere naam aan geven maar aangezien jij het deze naam geeft) laten verdringen? da's buitengewoon vriendelijk van JOU.
Misschien moet je eerst eens opzoeken wat een gedeelde psychose is. Volgens mij begrijp je het niet
Jij denkt dat hij liefdesverdriet bedoeld. Hij bedoeld dat mannetje17 zichzelf heel zielig vindt en dat jij dat beeld alleen maar bevestigd. Je geeft hem veel positieve aandacht, hij ziet dat als een beloning voor zijn gedrag en blijft zich in zelfmedelijden wentelen. En zo schiet het niet op natuurlijk.

En een psychose heeft niets met verdringen te maken.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2003, 17:55
Verwijderd
[QUOTE]Jadie schreef op 14-06-2003 @ 18:06:
Misschien moet je eerst eens opzoeken wat een gedeelde psychose is. Volgens mij begrijp je het niet
Jij denkt dat hij liefdesverdriet bedoeld. Hij bedoeld dat mannetje17 zichzelf heel zielig vindt en dat jij dat beeld alleen maar bevestigd. Je geeft hem veel positieve aandacht, hij ziet dat als een beloning voor zijn gedrag en blijft zich in zelfmedelijden wentelen. En zo schiet het niet op natuurlijk.

En een psychose heeft niets met verdringen te maken.
[/QUOTE
DAT WEET IK WEL!! maar ik geef hem geen positieve aandacht , ik geef hem medeleven en daarop volgend ADVIES!!! lees je in voor hje oorbeeld en orienteer je niet alleen op de laatste 10 topics!!
Met citaat reageren
Oud 14-06-2003, 18:17
Verwijderd
Citaat:
ida15 DAT WEET IK WEL!! maar ik geef hem geen positieve aandacht , ik geef hem medeleven en daarop volgend ADVIES!!! lees je in voor hje oorbeeld en orienteer je niet alleen op de laatste 10 topics!! [/B]
[/QUOTE]

Ten eerste hoef je niet te schreeuwen. Ik ben niet blind.
Ten tweede: medeleven is positieve aandacht.
Ten derde: ik heb trouwens wel de hele thread gelezen.
Ik zie 2 posts van jou waarin je advies geeft, de rest zit je alleen maar Unexplained en KHebTrekInWatLekkers uit te schelden omdat ze het zelfmedelijden zat zijn.

Ja, het is kut als je vriend het uitmaakt maar op een bepaald moment moet je verder met je leven. Hij schijnt dit niet te beseffen.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2003, 18:20
PardonMe
PardonMe is offline
tja het is ontzettend balen, en ik geloof dat jij het er erg moeilijk mee hebt, gezien alle topics hier.
maar je kunt er nu eenmaal niks aan doen, liefde moet van twee kanten komen anders werkt het niet, heel spijtig.

Denk je dat het nu echt niet meer goed komt..?
Ze wilde eerst toch nog wel, is ze nu helemaal van gedachten veranderd dan??

Je moet het je ook niet te veel aan gaan trekken, want volgens mij ben je er erg veel mee bezig, natuurlijk is dat wel begrijpelijk, maar je moet toch een keer weer verder.. Je kunt ook zonder haar, en al kun je dat niet, dan zul je toch moeten.
Er zijn meer dingen belangrijk in het leven dan dat ene meisje, vergeet dat niet!

Laatst gewijzigd op 14-06-2003 om 18:22.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2003, 19:12
alpha
alpha is offline
Citaat:
ida15 schreef op 14-06-2003 @ 15:34:
tekst
het is nu 1-2 dagen uit...
ehm dat is dus niet zo. 2 weken. Maar goed.

Ik wil allereerst zeggen dat ik NIET mee ga doen in een discussie over of ie zielig is of niet. Of ie medelijden met zichzelf heeft of niet. Ik snap dit namelijk niet. Het gaat erom dat iemand zich klote voelt en dan wel ZO dat het te ver kan gaan. Dan lijkt mij dat discusseren over bovenstaande niet echt belangrijk is. Maar goed.

Mij lijkt het logisch dat je je ff flink klote voelt. Dat je een paar dagen (of weken) flink jankt. Wat is daar mis mee en daarnaast: dit is toch niet gek? Dit is toch niet vreemd? Na 14 maanden had ik mee ook ontzettend klote gevoelt (en medelijden met mezelf gehad).

Maar je moet niet verdrinken in de gedachte "als ze weer bij me is, maakt niet uit hoe, dan is het weer goed" want zo zit het niet. Een relatie bestaat uit wederzijds gevoel. En als de een niet meer Dat voelt wat nodig lijkt in die relatie, dan kan de ander nog zo veel van diegene houden, maar dan lukt het gewoon niet. Dus 'misschien wordt ze jaloers en komt ze terug' werkt niet! Ja voor even maar niet op lange termijn want dan zal dit hele verhaal zich telkens weer herhalen.

Wat je moet doen weet ik dus niet. Maar probeer iig niet telkens aan haar te denken. En als je dat al wel doet, denk dan niet alleen in zelfmedelijden, maar denk ook aan de positieve dingen. Want hierdoor kan je weer helemaal anders leven! Je kunt weer alle tijd in vrienden stoppen, je kunt weer flirten met andere leuke meiden. Of ga sporten, sla het van je af. Doe IETS.
Oud 14-06-2003, 19:24
Verwijderd
Citaat:
Jadie schreef op 14-06-2003 @ 19:17:

Ten eerste hoef je niet te schreeuwen. Ik ben niet blind.
Ten tweede: medeleven is positieve aandacht.
Ten derde: ik heb trouwens wel de hele thread gelezen.
Ik zie 2 posts van jou waarin je advies geeft, de rest zit je alleen maar Unexplained en KHebTrekInWatLekkers uit te schelden omdat ze het zelfmedelijden zat zijn.

Ja, het is kut als je vriend het uitmaakt maar op een bepaald moment moet je verder met je leven. Hij schijnt dit niet te beseffen.
[/QUOTE]
ten eerste:ik schreeuw niet
ten tweede:ik scheld helemaal niemand uit
ten derde: als mensen mjin advies in twijfel trekken vind ik dat vervelend zeker als ze zelf zeggen dat hij niet moet zeiken.
maar goed, ik geloof idd dat alpha gelijk heeft.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2003, 19:57
Pletterprater
Pletterprater is offline
Herhaling schijnt een vak appart te zijn, want ik lees nu alleen nog maar herhaling... herhaling van de kant van de topic starter en herhaling van het publiek dat leest... hier hebben we niet veel aan.

Nog een herhalend feit, een nieuwe dag, een nieuwe topic, kan dat niet beter ondergebracht worden onder hetzelfde topic?

En... okee, beetje kniesoren kan op zijn tijd wel... maar nu word het overdreven.
Je zegt dat ze geen reden had om het uit te maken, terwijl je zelf die reden maar al te goed schijnt te weten... het komt niet goed, niet zolang je denkt dat het goed komt (wat een heerlijke paradocs) kappe... nu echt, want het is nu inderdaad al een hele week hetzelfde verhaal.

Ga gedichten schrijven en post deze onder het forum gedichten of poetry (weet niet welke dat moet zijn)... dat is een manier om van je af te schrijven en dat kan helpen, de ene energie omzetten in een ander... maar alleen kniesoren door en door zal inderdaad je zieligheid doen opvijzelen. Hoe zieliger je denkt te zijn, hoe zieliger je word en hoe zieliger je weer denkt te zijn, probeer uit deze neerwaartse spiraal te klimmen door een knoop door te hakken... welke knoop? De knoop van medelijden hebben met jezelf, nergens voor nodig. Niets is voor eeuwig!!! En blijkbaar zat er een datum op deze liefdes relatie van 14 maanden. Het spijt me voor je dat ze je niet heeft uitgenodigt... maar sorry dat ik het zeg, je komt op dit moment echt over als iemand die je ook niet dicht bij je wilt hebben als je uitgaat en dus eigenlijk een leuke tijd wilt hebben... zet je hier dus alstublieft overheen.

En voor de discussie van Ida en die anderen... gaat eens na bij jezelf... neem je eerder advies aan van iemand die je eerst een beetje gelijk geeft en daarna verteld wat een oplossing zou kunnen zijn, of ga je liever voor degene die je meteen helemaal afzeikt en zegt dat je op moet rotten?... denk je niet dat iemand dan alleen nog minder van zichzelf gaat denken? (ben het dus eens met Ida)
Oud 14-06-2003, 20:19
Verwijderd
hee marco
vind het kut dat leontien je gedumpt heeft

maar of je bent een zeer gevoelige romanticus met een zeer groot gevoel voor drama

of je houdt een heel forum bezig met een leuke practical joke

geloof er namelijk geen zak van

beetje marco borsato copyen pasten hahahaha
Met citaat reageren
Oud 15-06-2003, 11:55
DaWeZ
DaWeZ is offline
Citaat:
Poser4life schreef op 14-06-2003 @ 21:19:

beetje marco borsato copyen pasten
dat hadk dus ook al wel in de gaten... die teksten kwamen me bekend voor...
Met citaat reageren
Oud 15-06-2003, 12:01
lieve
lieve is offline
Werom vind ik zo geen jongen, bij wie ik zijn alles ben.
Miljaar dat meisje is gek als die ou laat zitte...
Oud 16-06-2003, 15:47
DaWeZ
DaWeZ is offline
Citaat:
lieve schreef op 15-06-2003 @ 13:01:
Werom vind ik zo geen jongen, bij wie ik zijn alles ben.
Miljaar dat meisje is gek als die ou laat zitte...
ik denk t nie... (mja,je moet t zelf wete..)
en btw: der zijn zo genoeg jonges bij wie hun vriendin alles is.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten