Advertentie | |
|
![]() |
|
ja maar stel nou dat je een enorme spiegel in de ruimte hangt die met dezelfde sterkt zonlicht weerkaatst naar de aarde als de maan. Zou dat dan ook ineens invloeden hebben?
De maan weerkaatst alleen maar zonlicht en met volle maan het maximale aantal. Ik snap niet waarom er meer kinderen geboren worden maar ik denk eigenlijk niet dat het echt met de volle maan te maken heeft... ik kan het verder niet verklaren ![]() EDIT: Ipv spiegel trouwens iets anders wat niet spiegelt maar gewoon weerkaatst want anders is het tuurlijk anders als de maan want dat is geen spiegel..
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
x2_Shade schreef op 12-07-2003 @ 13:52:
Citaat:
De mens zou zo geloof ik meer kans hebben, zich voort te planten. We weten natuurlijk niet precies, hoe dit gaat, het blijft vaag. Maar als je ervan uit zou gaan, dat het maanlicht van alles wat met de voortplantingsorganen te maken heeft, stimuleert … Maanlicht = zonlicht, wat door de rotsen van de maan weerkaatst wordt naar de aarde. Zonlicht = leven voor de mens. Als de zon opkomt, gaan de bloemetjes open, mensen en dieren worden wakker. En als de zon ondergaat, gaan ze dicht. Misschien dat het weerspiegelde zonlicht (= maanlicht) dan op de voortplantingsorganen werkt. Ik kan zulke dingen natuurlijk ook niet weten, maar ik ga ervan uit, dat het met het licht meekomt. Licht heeft een heel hoge trilling, daar moet op een of andere manier meer in mogelijk zijn. Heksen stralen wel genezende stenen in met maanlicht, om ze “ op te laden”. Die gaan dan blijkbaar ook van het licht van de maan uit. Ik heb wel eens oude scheermesjes in het licht van de volle maan gelegd. Die leken daarna scherper geworden te zijn. Maar toen ik dat op het oude onkruidforum schreef, kreeg ik het halve forum over me heen, dat was allemaal onzin … Ik kan me er dan nog 1 of 2 keer extra mee scheren. Was op t idee gekomen vanwege de ervaring met modellen van de Cheops pyramide, die ook scheermesjes scherp kon maken. Niet echt origineel dus. Als je het wilt uitproberen: Tussen zondag 23:30 en maandagochtend 4:30 zou je ze dan een paar uur in het maanlicht moeten leggen, zodat het licht op de mesjes zelf schijnt. Er moet dan wel echt geen zonlicht meer zijn en de maan moet hoog staan, dan krijg je meer licht. Tussen 1:00 en 3:00 uur zondagnacht 13 juli is de beste tijd dus. Je moet ze dan wel als de maan onder is, of in ieder geval voor er zonlicht komt, binnen halen. En ze mogen dan geen daglicht meer zien, anders gaat de scherpte eruit. In een dichte toilettas bewaren of zoiets. Ook nieuwe mesjes lijken wat scherper geworden, heb het met die goedkope wegwerpmesjes geprobeerd. Probeer het op eigen risico: niet boos op me worden als het niet werkt en je voor niets je bed bent uitgekomen! Laatst gewijzigd op 13-07-2003 om 11:52. |
![]() |
|
ooh ben jij de maker van die site!
Vandaar! Ik had al eens eerder gekeken ik wist niet eens dat dat jou site was ![]() Goeie site trouwens. Dat van zonlicht is leven klopt idd. Mischien dat zonlicht in het donker idd invloed heeft, maar ook als het geen volle maan is wordt het licht weerkaatst.... Dat van die scheermesjes snap ik trouwens ook niet echt...dat lijkt me heel raar. Maar ik zal het morgen nacht ff proberen. Ik ga toch pas 3 uur naar bed ofzo ![]() Kan het ook met een gewoon keukenmes trouwens?
||
Citaat:
Je kan het spul achter je raam leggen, maar in de praktijk werkt t beter als je t buiten legt, niet achter glas dus. Volgens mij heeft de maan in elke fase invloed, maar de meeste heeft hij als hij hoog staat (hoek van lichtstralen is groter dan, vergelijk ochtend- en avondzon en middagzon) en als hij vol is (méér licht). |
![]() |
||
Citaat:
't zou dan toch ook de week voor volle maan moeten zijn lijkt me Ik zal morgen om 12:00 een broodmes buitenleggen onder het maanlicht en om 3:00 weer binnennemen en in een tas doen dan later voelen of ie scherper is. Wie weet....
|
De toenemende maan en de afnemende maan geven een tegengesteld soort straling. De toenemende is energiek, en de afnemende is rustig. En de volle maan zit hier tussenin, is een evenwicht tussen die twee. Dat is volgens mij de gedachte, die hierachter zit. Daarom heeft de volle maan iets aparts, wat de andere maanfases niet hebben. Soms nemen ze ook wel de dag voor en na volle maan samen met de dag van volle maan.
Misschien dat het bij piepkleine scheermesjes eerder een effect merkbaar is dan bij grote messen ... (?) |
![]() |
||
Citaat:
De zwaartekracht van de maan zorgt voor de getijden op aarde, voor eb en vloed in de zeeën dus. Kijk hiervoor op: maan trekt water aan mediatheek thinkquest - invloed van de zon en maan helemaal onderaan de pagina, rechts van het plaatje: "hoe getijden ontstaan". En op: water dat ademt De zwaartekracht van de maan werkt dus op het water van de oceanen. En die zwaartekracht is wetenschappelijk te begrijpen: meetbaar, te berekenen en zo te bewijzen. De andere maaninvloeden niet. Een andere interessante link zegt iets over: de maan en vruchtbaarheid, de maanfase en paringsperiodes van dieren, aantal bevallingen bij volle en nieuwe maan, astrologie en volle maan. http://www.babyinfo.nl/fun/astrologi...aanstanden.asp |
![]() |
|
Ik geloof zeer zeker in effecten van volle maan, alhoewel volle maan natuurlijk wel meer opvalt als het er is, en het men dus eerder opvalt als ie vol is.
Maar ik weet t 100% zeker want als het volle maan is (en dat heb ik geregeld bijgehouden) krijg ik vaak wat extra last van lichamelijke klachten zoals rugpijn, mondzweertjes, en over het algemeen ben ik wat impulsiever, in voor gekke acties, en meestal gebeurd er wat rond volle maan, een verandering, aparte avond of zoiets. |
![]() |
||
Citaat:
Ik heb m trouwens zondag gezien, heel erg mooi, en t was weer een hele aparte dag, ik had last van mijn teen, die deed extra pijn, mijn rug, en heb gepicknickt, gewandeld, gezwommen, en was weer overactief en bewust van alles. Ik slaap overigens ook vaak wat onrustiger bij volle maan. En ik heb vaak spirituele buien rond die tijd. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Als je wilt weten wanneer hij opkomt, wanneer hij hoog en laag aan de hemel staat, en hoeveel procent van de maanschijf verlicht is, dan kan je dat vinden in bijv. het gratis te downloaden DOS-programmaatje "mooncalc". Je kunt het downloaden vanaf deze site: download mooncalc Je vindt hier de tijden van opkomst van de zon en van de maan in, de hoogte op verschillende tijden, en de azimuth (dat is de windrichting waar ze op verschillende tijden staan). Je kunt het programmaatje afstellen op je eigen woonplaats, maar als je Amsterdam of Utrecht neemt, dan scheelt het in Nederland nooit meer als een paar minuten. groeten, peter. |
![]() |
||
Citaat:
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Weerwolfspel #95.1 Spelleider | 500 | 27-11-2013 20:13 | |
De Kantine |
Weerwolfspel #94 Spelleider | 500 | 06-11-2013 19:37 | |
De Kantine |
Wat zou je doen met de forumer boven je als je die zou meeten?#3 Bongalientje | 500 | 17-09-2007 19:47 | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhalenwedstrijd] Beter een goede vriend Verwijderd | 0 | 01-04-2007 16:25 | |
Verhalen & Gedichten |
Verhalenwedstrijd: De onvergetelijke treinreis. Ieke | 0 | 07-08-2005 13:46 | |
Seksualiteit |
WAAR ben jij ontmaagd? Qimm | 277 | 30-10-2003 20:57 |