Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-07-2003, 12:57
Verwijderd
Citaat:
x2_Shade schreef op 12-07-2003 @ 13:52:

Nou durf ik niet meer....

M'n vader zei trouwens dat statistisch meer kinderen bij volle maan worden geboren als op andere dagen....
Toch wel raar...
tja, ik blijf toch geloven dat de maan een of andere invloed heeft... via energie, via aantrekkingskracht, whatever, al is het gewoon het gevoel van de mens dat ze uitwerking heeft en daardoor die dingen gebeuren >
Advertentie
Oud 12-07-2003, 13:01
Shade
Shade is offline
ja maar stel nou dat je een enorme spiegel in de ruimte hangt die met dezelfde sterkt zonlicht weerkaatst naar de aarde als de maan. Zou dat dan ook ineens invloeden hebben?

De maan weerkaatst alleen maar zonlicht en met volle maan het maximale aantal. Ik snap niet waarom er meer kinderen geboren worden maar ik denk eigenlijk niet dat het echt met de volle maan te maken heeft...

ik kan het verder niet verklaren

EDIT:
Ipv spiegel trouwens iets anders wat niet spiegelt maar gewoon weerkaatst want anders is het tuurlijk anders als de maan want dat is geen spiegel..
Oud 12-07-2003, 13:11
Verwijderd
Citaat:
x2_Shade schreef op 12-07-2003 @ 14:01:
ja maar stel nou dat je een enorme spiegel in de ruimte hangt die met dezelfde sterkt zonlicht weerkaatst naar de aarde als de maan. Zou dat dan ook ineens invloeden hebben?

De maan weerkaatst alleen maar zonlicht en met volle maan het maximale aantal. Ik snap niet waarom er meer kinderen geboren worden maar ik denk eigenlijk niet dat het echt met de volle maan te maken heeft...

ik kan het verder niet verklaren

EDIT:
Ipv spiegel trouwens iets anders wat niet spiegelt maar gewoon weerkaatst want anders is het tuurlijk anders als de maan want dat is geen spiegel..
Ja maar dat is het em nou net, het is geen gewoon weerkaatsend iets, het is een sateliet, het heeft zwaartekracht, aantrekkingskracht,... en zo'n dingen hebben wel invloed denk ik.
Oud 12-07-2003, 15:42
pe51
pe51 is offline
x2_Shade schreef op 12-07-2003 @ 13:52:

Citaat:
Nou durf ik niet meer....

M'n vader zei trouwens dat statistisch meer kinderen bij volle maan worden geboren als op andere dagen....
Toch wel raar...
In oude overleveringen werkt de volle maan op de menselijke voortplantingsorganen. (heb ik iets over op mijn site staan: maaninvloeden.
De mens zou zo geloof ik meer kans hebben, zich voort te planten. We weten natuurlijk niet precies, hoe dit gaat, het blijft vaag. Maar als je ervan uit zou gaan, dat het maanlicht van alles wat met de voortplantingsorganen te maken heeft, stimuleert … Maanlicht = zonlicht, wat door de rotsen van de maan weerkaatst wordt naar de aarde. Zonlicht = leven voor de mens. Als de zon opkomt, gaan de bloemetjes open, mensen en dieren worden wakker. En als de zon ondergaat, gaan ze dicht. Misschien dat het weerspiegelde zonlicht (= maanlicht) dan op de voortplantingsorganen werkt.

Ik kan zulke dingen natuurlijk ook niet weten, maar ik ga ervan uit, dat het met het licht meekomt. Licht heeft een heel hoge trilling, daar moet op een of andere manier meer in mogelijk zijn. Heksen stralen wel genezende stenen in met maanlicht, om ze “ op te laden”. Die gaan dan blijkbaar ook van het licht van de maan uit.

Ik heb wel eens oude scheermesjes in het licht van de volle maan gelegd. Die leken daarna scherper geworden te zijn. Maar toen ik dat op het oude onkruidforum schreef, kreeg ik het halve forum over me heen, dat was allemaal onzin … Ik kan me er dan nog 1 of 2 keer extra mee scheren. Was op t idee gekomen vanwege de ervaring met modellen van de Cheops pyramide, die ook scheermesjes scherp kon maken. Niet echt origineel dus.

Als je het wilt uitproberen: Tussen zondag 23:30 en maandagochtend 4:30 zou je ze dan een paar uur in het maanlicht moeten leggen, zodat het licht op de mesjes zelf schijnt. Er moet dan wel echt geen zonlicht meer zijn en de maan moet hoog staan, dan krijg je meer licht. Tussen 1:00 en 3:00 uur zondagnacht 13 juli is de beste tijd dus. Je moet ze dan wel als de maan onder is, of in ieder geval voor er zonlicht komt, binnen halen. En ze mogen dan geen daglicht meer zien, anders gaat de scherpte eruit. In een dichte toilettas bewaren of zoiets. Ook nieuwe mesjes lijken wat scherper geworden, heb het met die goedkope wegwerpmesjes geprobeerd.

Probeer het op eigen risico: niet boos op me worden als het niet werkt en je voor niets je bed bent uitgekomen!

Laatst gewijzigd op 13-07-2003 om 11:52.
Oud 12-07-2003, 21:01
Shade
Shade is offline
ooh ben jij de maker van die site!
Vandaar! Ik had al eens eerder gekeken ik wist niet eens dat dat jou site was
Goeie site trouwens.

Dat van zonlicht is leven klopt idd. Mischien dat zonlicht in het donker idd invloed heeft, maar ook als het geen volle maan is wordt het licht weerkaatst....

Dat van die scheermesjes snap ik trouwens ook niet echt...dat lijkt me heel raar.

Maar ik zal het morgen nacht ff proberen. Ik ga toch pas 3 uur naar bed ofzo

Kan het ook met een gewoon keukenmes trouwens?
Oud 12-07-2003, 21:56
pe51
pe51 is offline
Citaat:
x2_Shade schreef op 12-07-2003 @ 22:01:
ooh ben jij de maker van die site!
Vandaar! Ik had al eens eerder gekeken ik wist niet eens dat dat jou site was
Goeie site trouwens.

Dat van zonlicht is leven klopt idd. Mischien dat zonlicht in het donker idd invloed heeft, maar ook als het geen volle maan is wordt het licht weerkaatst....

Dat van die scheermesjes snap ik trouwens ook niet echt...dat lijkt me heel raar.

Maar ik zal het morgen nacht ff proberen. Ik ga toch pas 3 uur naar bed ofzo

Kan het ook met een gewoon keukenmes trouwens?
Gewoon proberen, ik heb alleen scheermesjes geprobeerd nog, en ook nooit van anderen iets gehoord over messen scherp maken. Ik heb trouwens ook een paar lege batterijen buiten gelegd een keer, die leken ook wel wat opgepept. Maar ik had geen VU-metertje om de lading vóór en na te meten. Het was niet veel wat erbij gekomen was trouwens.

Je kan het spul achter je raam leggen, maar in de praktijk werkt t beter als je t buiten legt, niet achter glas dus.

Volgens mij heeft de maan in elke fase invloed, maar de meeste heeft hij als hij hoog staat (hoek van lichtstralen is groter dan, vergelijk ochtend- en avondzon en middagzon) en als hij vol is (méér licht).
Oud 12-07-2003, 22:28
Shade
Shade is offline
Citaat:
pe51 schreef op 12-07-2003 @ 22:56:
Gewoon proberen, ik heb alleen scheermesjes geprobeerd nog, en ook nooit van anderen iets gehoord over messen scherp maken. Ik heb trouwens ook een paar lege batterijen buiten gelegd een keer, die leken ook wel wat opgepept. Maar ik had geen VU-metertje om de lading vóór en na te meten. Het was niet veel wat erbij gekomen was trouwens.

Je kan het spul achter je raam leggen, maar in de praktijk werkt t beter als je t buiten legt, niet achter glas dus.

Volgens mij heeft de maan in elke fase invloed, maar de meeste heeft hij als hij hoog staat (hoek van lichtstralen is groter dan, vergelijk ochtend- en avondzon en middagzon) en als hij vol is (méér licht).
Maar waarom zeggen ze dan dat ze alleen op VOLLE maan zoals zondag dus dit soort dinge opvallen....
't zou dan toch ook de week voor volle maan moeten zijn lijkt me

Ik zal morgen om 12:00 een broodmes buitenleggen onder het maanlicht en om 3:00 weer binnennemen en in een tas doen dan later voelen of ie scherper is.

Wie weet....
Oud 12-07-2003, 23:32
pe51
pe51 is offline
De toenemende maan en de afnemende maan geven een tegengesteld soort straling. De toenemende is energiek, en de afnemende is rustig. En de volle maan zit hier tussenin, is een evenwicht tussen die twee. Dat is volgens mij de gedachte, die hierachter zit. Daarom heeft de volle maan iets aparts, wat de andere maanfases niet hebben. Soms nemen ze ook wel de dag voor en na volle maan samen met de dag van volle maan.

Misschien dat het bij piepkleine scheermesjes eerder een effect merkbaar is dan bij grote messen ... (?)
Oud 13-07-2003, 13:40
pe51
pe51 is offline
Citaat:
Mutant schreef op 12-07-2003 @ 14:11:
Ja maar dat is het em nou net, het is geen gewoon weerkaatsend iets, het is een sateliet, het heeft zwaartekracht, aantrekkingskracht,... en zo'n dingen hebben wel invloed denk ik.
Je hebt 1: het licht van zon en maan, wat een invloed op mensen heeft, en 2: de zwaartekracht van de maan.

De zwaartekracht van de maan zorgt voor de getijden op aarde, voor eb en vloed in de zeeën dus.

Kijk hiervoor op:

maan trekt water aan

mediatheek thinkquest - invloed van de zon en maan

helemaal onderaan de pagina, rechts van het plaatje: "hoe getijden ontstaan". En op:

water dat ademt

De zwaartekracht van de maan werkt dus op het water van de oceanen. En die zwaartekracht is wetenschappelijk te begrijpen: meetbaar, te berekenen en zo te bewijzen. De andere maaninvloeden niet.

Een andere interessante link zegt iets over: de maan en vruchtbaarheid, de maanfase en paringsperiodes van dieren, aantal bevallingen bij volle en nieuwe maan, astrologie en volle maan.

http://www.babyinfo.nl/fun/astrologi...aanstanden.asp
Oud 13-07-2003, 20:20
Verwijderd
Mijn stenen gaan iig geval vannacht naar buiten, die moeten nodig weer es opgeladen worden. Minder is dat ik dan op moet staan voor het licht wordt want sommigen verbleken door de zon. Maar ik heb het er voor over .
Oud 14-07-2003, 13:14
Firefly182
Firefly182 is offline
je stenen??? vertel.
Oud 14-07-2003, 13:22
Blues
Blues is offline
Ik weet veel wat de maan allemaal doet, maar 't heeft wel effect op de natuur, en soms voel ik me raar, onbeschrijfelijk, en als ik dan naar buiten kijk, is 't volle maan.
Wel romantische opzich.
Oud 14-07-2003, 19:32
Verwijderd
Citaat:
miss_corleone0 schreef op 14-07-2003 @ 14:14:
je stenen??? vertel.
Mijn edelstenen. Kristallen, mineralen enzo. Die moeten van tijd tot tijd weer opgeladen worden.
Oud 14-07-2003, 20:53
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Ik geloof zeer zeker in effecten van volle maan, alhoewel volle maan natuurlijk wel meer opvalt als het er is, en het men dus eerder opvalt als ie vol is.
Maar ik weet t 100% zeker want als het volle maan is (en dat heb ik geregeld bijgehouden) krijg ik vaak wat extra last van lichamelijke klachten zoals rugpijn, mondzweertjes, en over het algemeen ben ik wat impulsiever, in voor gekke acties, en meestal gebeurd er wat rond volle maan, een verandering, aparte avond of zoiets.
Oud 14-07-2003, 20:57
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
pe51 schreef op 10-07-2003 @ 22:21:
Ja, de volgende volle maan is op zondagavond 13 juli om 19:22 uur.
hoe ziet ie er morgen uit?
Ik heb m trouwens zondag gezien, heel erg mooi, en t was weer een hele aparte dag, ik had last van mijn teen, die deed extra pijn, mijn rug, en heb gepicknickt, gewandeld, gezwommen, en was weer overactief en bewust van alles.
Ik slaap overigens ook vaak wat onrustiger bij volle maan.
En ik heb vaak spirituele buien rond die tijd.
Oud 14-07-2003, 21:00
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
x2_Shade schreef op 12-07-2003 @ 23:28:
Maar waarom zeggen ze dan dat ze alleen op VOLLE maan zoals zondag dus dit soort dinge opvallen....
't zou dan toch ook de week voor volle maan moeten zijn lijkt me

Ik zal morgen om 12:00 een broodmes buitenleggen onder het maanlicht en om 3:00 weer binnennemen en in een tas doen dan later voelen of ie scherper is.

Wie weet....
De maan heeft ook invloeden als hij er anders uitziet. Ik heb daar alleen nog niet zo'n ervaringen mee, dan zou ik me er echt in moeten verdiepen. Kijk maar eens in de bieb, naar boeken over invloeden van de maan, staat zelfs precies in wanneer je wat moet planten. (ik weet echter niet of dat allemaal wel ZO ver gaat)
Oud 14-07-2003, 23:56
pe51
pe51 is offline
Citaat:
kaasstaafje schreef op 14-07-2003 @ 21:57:
hoe ziet ie er morgen uit?
Ik heb m trouwens zondag gezien, heel erg mooi, en t was weer een hele aparte dag, ik had last van mijn teen, die deed extra pijn, mijn rug, en heb gepicknickt, gewandeld, gezwommen, en was weer overactief en bewust van alles.
Ik slaap overigens ook vaak wat onrustiger bij volle maan.
En ik heb vaak spirituele buien rond die tijd.
Ja, na de volle maan gaat hij vanaf de rechterkant wat donkerder worden, en dan wordt het na een paar weken weer een sikkeltje, maar dan alleen links verlicht in plaats van rechts. De eerste dag zie je nog niet veel verschil.

Als je wilt weten wanneer hij opkomt, wanneer hij hoog en laag aan de hemel staat, en hoeveel procent van de maanschijf verlicht is, dan kan je dat vinden in bijv. het gratis te downloaden DOS-programmaatje "mooncalc". Je kunt het downloaden vanaf deze site:

download mooncalc

Je vindt hier de tijden van opkomst van de zon en van de maan in, de hoogte op verschillende tijden, en de azimuth (dat is de windrichting waar ze op verschillende tijden staan). Je kunt het programmaatje afstellen op je eigen woonplaats, maar als je Amsterdam of Utrecht neemt, dan scheelt het in Nederland nooit meer als een paar minuten.

groeten, peter.
Oud 15-07-2003, 10:05
dark_poetry
dark_poetry is offline
De maan was mooi vanacht.
hmmz met de maan heb ik een of ander verband met het goddelijk.
das meer een gevoel.
Oud 16-07-2003, 18:55
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
dark_poetry schreef op 15-07-2003 @ 11:05:
De maan was mooi vanacht.
hmmz met de maan heb ik een of ander verband met het goddelijk.
das meer een gevoel.
Ik ook. Voel me zelf net een godinnetje als het helemaal stil is 's nachts, je alleen het ruisen van de bladeren hoort, iedereen slaapt, en ik buiten de maan zie.
Oud 19-07-2003, 11:50
lifeafterdeath
lifeafterdeath is offline
toen ik op vakantie was een weekie terug liep ik s'nachts over de camping naar de volle maan te kijken.

Apart gevoel krijg je daarbij

Regels voor berichten