Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-07-2003, 14:21
Skald
Skald is offline
Citaat:
dystopia schreef op 25-07-2003 @ 02:48:
Je vergeet een belangrijk element hetgeen jaren voor de oorlog had plaatsgevonden namelijk Hitler's confrontatie met de joden.
Plus het feit dat Hitler zich rond zijn 16e/18e bij het occulte Thule genootschap aanmeldde, met alle gevolgen van dien aangaande het occultisme tijdens WO2.
Advertentie
Oud 25-07-2003, 14:32
We_Are_One
We_Are_One is offline
Wat bedoelen jullie hier met occultisme?
Niet alleen het geïnteresserd zijn in het occulte neem ik aan, want warom is de vraag anders "machtig occultist?"
Hij heeft het dus gebruikt volgens de threadstarter. Maar hoe heeft hij die "kwade macht" (voeg hier sarcastisch sinistere orgelmuziek in) dan gebruikt? Om Duitsland zover te krijgen als ze gegaan zijn?
Nee, dat is perfect te verklaren uit sociaal-economische en psychologische redenen.

Dus...waarom deze vraag?
Omdat Hitler toonbeeld van het kwaad geworden is denk ik en daar hoort volgens sommigen de duivel bij, of kwade rituelen.

Maar zijn er echt aanwijzingen dat Hitler occulte tovermachten tot zijn beschikking had?
Volgens mij niet.
En die symbolen die hij gebruikte waren alleen van belang om het volk te inspireren met de grootsheid van hun voorgangers (hoewel dit niet altijd historisch juist was) en voor de centjes.
Oud 25-07-2003, 21:33
LoneLover
LoneLover is offline
Citaat:
Skald schreef op 25-07-2003 @ 15:21:
Plus het feit dat Hitler zich rond zijn 16e/18e bij het occulte Thule genootschap aanmeldde, met alle gevolgen van dien aangaande het occultisme tijdens WO2.
Hitler wou gewoon "ergens" bijhoren, hij heeft ook nog een tijdje rondgehangen bij een communistische groepering.

Zielig ventje dus, hij was gewoon op zoek naar een groepje mensen waarin hij belangerijk kon worden, toevallig zijn dat uiteindelijk de Nazi's geworden. Kon voor hetzelfde geld een andere groepering geweest zijn.
Oud 26-07-2003, 09:01
Skald
Skald is offline
Toeval?

Hij voelde zich aangetrokken tot het Nazisme, heeft er zijn levenswerk van gemaakt. Daarbij behoorde tevens het occultisme, en het feit dat ie in jouw ogen 'toevallig' het Thule genootschap inging sluit natuurlijk geen occultisme uit.
Oud 26-07-2003, 13:52
We_Are_One
We_Are_One is offline
Maar wat bedoelen jullie nou met occultisme?
Het gebruiken van oude symbolen en vreemde rituele ceremonies om het volk onder de duim te houden?

Of daadwerkelijk gebruik maken van hogere/lagere machten en magie om anderen zijn wil op te leggen?

Het eerste was zeker en groot deel van het nazisme, het tweede denk ik niet
Oud 27-07-2003, 16:32
Skald
Skald is offline
Onder andere dat tweede, in elk geval ermee experimenteren.
Oud 29-07-2003, 01:04
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
In de jaren van de Grote Depressie, de jaren dertig, en in de jaren van de Tweede Wereldoorlog was amfetamine DE drug. Gangsters in Chicago gebruikten speed om te kunnen moorden en in de Tweede Wereldoorlog werd het door soldaten aan beide zijden van het front gebruikt om te overleven. Adolf Hitler kreeg vijf keer per dag een speedinjectie; ook de Engelse premier Anthony Eden en president John Kennedy gebruikten in moeilijke tijden speed. Bron + effecten speed
Naast het feit dat ik, kijkende naar de effecten van speed en de redenen om speed te gebruiken en tijden waarin het werd gebruikt, rotzooi vind vraag ik mij af of het bekend is van Hitler of hij nog andere middelen gebruikten? Zou dit invloed gehad kunnen hebben op Hitler's 'mystieke' inzichten, zo ja op wat voor manier?
Oud 30-07-2003, 23:25
R-J-N
R-J-N is offline
nou...waarschijnlijk wel anti-depressiva...maar dat zou ik eens na moeten zoeken in mijn WOII Naslagwerken en encyclopediën...

en wat Hitler zelf betrefd, ik zeg ut niet graag, ik heb nix met hem, Nazi's of wat dan ook. Maar die man was een genie, en er wordt wel eens gezegd dat de grootste geniën de grootste gekken zijn. Dus zijn genialiteit- hij wist als geen ander mensen te manipuleren en machtspelletjes te spelen, of (in het begin althans, voor hij compleet doorsloeg) welke personen hij kon vertrouwen -uitte hij alleen in een totaal verschrikkelijke manier!!! Waarvan je ook wenst dat dat geen 2e keer gebeurt!!!

Maar het feit is gewoon, dat halverwege de oorlog toen het 3e rijk op z'n retour was hij zwaar ging lijden aan waanideen, paranoia, slapeloosheid en meer van dat soort aanverwante kwalen, waarvoor hij elk een medcijn kreeg, dus hij stond bij wijze van spreke constant "strak"
Oud 19-08-2003, 19:20
Verwijderd
Citaat:
dystopia schreef op 25-07-2003 @ 02:48:
Je vergeet een belangrijk element hetgeen jaren voor de oorlog had plaatsgevonden namelijk Hitler's confrontatie met de joden.
Hoe heeft hij dan zo'n haat ontwikkeld? Is er dan zoveel gebeurd?
Oud 24-08-2003, 00:00
Oakleaf
Oakleaf is offline
Voordat de NSDAP het licht zag waren er allerlei kleine occulte partijen in duitsland, de bekendste zijn The Bavarian Illuminati, The Freemasons, The Rosicrucians, The Thule Society en The Vril Society.

THULE

De naam Thule komt van de legendarische poolstad Hyperborea ook wel bekend als Ultima Thule. Hier vandaag zouden de eerste ariers komen (De noordpool was in die tijd nog bewoonbaar) en vanuit daar zijn ze europa ingetrokken. Thule stond erom bekend dat mensen de aarde op die plek konden verlaten (holle aarde theorie)
Een van de legendes is dat Thule net zoals Atlantis of Lemuthie technologisch veel geavanceerder was dan wij nu.
Toen het kouder werd op de noordpool zijn de ariers verder europa in getrokken. Directe afstammelingen van de groep uit Thule zouden de kelten zijn.

De verspreidde Ariërs trokken via Scandinavië naar centraal Europa om via de Gobi-woestijn in het Himalaya gebergte terecht te komen. Van de centraal Europese Ariërs zouden de Indo-Germanen afstammen terwijl de Himalaya Ariërs zich vestigden in een stelsel van catacomben, kelders en netwerken. De Himalaya Ariërs splitsten zich uiteindelijk op in twee groepen die elk een aparte ontwikkeling doormaakten. Eén groep volgde de 'weg van de rechterhand' en de andere groep volgde heel origineel de 'weg van de linkerhand'.

De 'rechtsen' zouden sindsdien verblijven in een magisch centrum genaamd Agarthi. Agarthi stond voor het goede, voor vrede en de zoektocht naar 'opperste kennis'. Hun symbool was de rechtsdraaiende swastika. De 'linksen' hielden zich sindsdien schuil in een magisch centrum dat onder esoterici bekend staat als Shamballa, de stad van macht, het spirituele centrum waarin men rebelleert tegen de voorbestemdheid van de mensheid. Men wil meester zijn van de natuurelementen. Hun symbool was en is de linksdraaiende swastika.

Shamballa kent twee gezichten: het streven naar opperste macht, het gelijk willen zijn aan de goden, of anderzijds de totale verwoesting.

Halverwege de negentiende eeuw begon de mensheid interesse te tonen in zijn vroegste afstamming. Enerzijds groeide er door introductie van Darwins evolutietheorie een buitenbijbelse visie. Anderzijds leefden er binnen diverse occulte genootschappen esoterische interpretaties, die evenals bij de nazi's, waren gebaseerd op de mythen van Atlantis. Er ontstond een koppeling tussen evolutieleer en occulte opvattingen. De occultisten verbonden eind achttiende eeuw de evolutietheorie met hun eigen interpretaties. De twee stromingen sloten goed aaneen: de evolutietheorie concludeerde dat de mensheid een voortschrijdende fysieke en geestelijke ontwikkeling ondergaat en de occultisten geloven dat de menselijke ontwikkeling ertoe zou leidt dat zij uiteindelijk 'god' zou worden. De evolutie ging uit van een natuurlijke strijd waarbij alleen de sterksten zouden overleven. (natuurlijke selectie). Occultisten hingen ongeveer dezelfde visie aan met dit verschil dat zij dachten dat slechts 'de sterkste rassen zouden overleven'.

Over Joden.
Joden zijn altijd al ongewenst geweest in allerlei landen, wat dat betreft was het 3e rijk geen uitzondering.

Year and region where Jews
have been expelled since 250 A.D.

--------------------------------------------------------------------------------

YEAR . . . . . . . . . . . . . . . . . . PLACE

250 - - - - - - - - - - - - - - - - - Carthage
415 - - - - - - - - - - - - - - - - - Alexandria
554 - - - - - - - - - - - - - - - - - Diocese of Clement (France)
561 - - - - - - - - - - - - - - - - - Diocese of Uzzes (France)
612 - - - - - - - - - - - - - - - - - Visigoth Spain
642 - - - - - - - - - - - - - - - - - Visigoth Empire
855 - - - - - - - - - - - - - - - - - Italy
876 - - - - - - - - - - - - - - - - - Sens
1012 -- - - - - - - - - - - - - - - - Mainz
1182 -- - - - - - - - - - - - - - - - France
1182 -- - - - - - - - - - - - - - - - Germany
1276 -- - - - - - - - - - - - - - - - Upper Bavaria
1290 -- - - - - - - - - - - - - - - - England
1306 -- - - - - - - - - - - - - - - - France
1322 -- - - - - - - - - - - - - - - - France (again)
1348 -- - - - - - - - - - - - - - - - Switzerland
1349 -- - - - - - - - - - - - - - - - Hielbronn (Germany)
1349 -- - - - - - - - - - - - - - - - Saxony
1349 -- - - - - - - - - - - - - - - - Hungary
1360 -- - - - - - - - - - - - - - - - Hungary
1370 -- - - - - - - - - - - - - - - - Belgium
1380 -- - - - - - - - - - - - - - - - Slovakia
1388 -- - - - - - - - - - - - - - - - Strasbourg
1394 -- - - - - - - - - - - - - - - - Germany
1394 -- - - - - - - - - - - - - - - - France
1420 -- - - - - - - - - - - - - - - - Lyons
1421 -- - - - - - - - - - - - - - - - Austria
1424 -- - - - - - - - - - - - - - - - Fribourg
1424 -- - - - - - - - - - - - - - - - Zurich
1424 -- - - - - - - - - - - - - - - - Cologne
1432 -- - - - - - - - - - - - - - - - Savoy
1438 -- - - - - - - - - - - - - - - - Mainz
1439 -- - - - - - - - - - - - - - - - Augsburg
1442 -- - - - - - - - - - - - - - - - Netherlands
1444 -- - - - - - - - - - - - - - - - Netherlands
1446 -- - - - - - - - - - - - - - - - Bavaria
1453 -- - - - - - - - - - - - - - - - France
1453 -- - - - - - - - - - - - - - - - Breslau
1454 -- - - - - - - - - - - - - - - - Wurzburg
1462 -- - - - - - - - - - - - - - - - Mainz
1483 -- - - - - - - - - - - - - - - - Mainz
1484 -- - - - - - - - - - - - - - - - Warsaw
1485 -- - - - - - - - - - - - - - - - Vincenza (Italy)
1492 -- - - - - - - - - - - - - - - - Spain
1492 -- - - - - - - - - - - - - - - - Italy
1495 -- - - - - - - - - - - - - - - - Lithuania
1496 -- - - - - - - - - - - - - - - - Naples
1496 -- - - - - - - - - - - - - - - - Portugal
1498 -- - - - - - - - - - - - - - - - Nuremberg
1498 -- - - - - - - - - - - - - - - - Navarre
1510 -- - - - - - - - - - - - - - - - Brandenberg
1510 -- - - - - - - - - - - - - - - - Prussia
1514 -- - - - - - - - - - - - - - - - Strasbourg
1515 -- - - - - - - - - - - - - - - - Genoa
1519 -- - - - - - - - - - - - - - - - Regensburg
1533 -- - - - - - - - - - - - - - - - Naples
1541 -- - - - - - - - - - - - - - - - Naples
1542 -- - - - - - - - - - - - - - - - Prague & Bohemia
1550 -- - - - - - - - - - - - - - - - Genoa
1551 -- - - - - - - - - - - - - - - - Bavaria
1555 -- - - - - - - - - - - - - - - - Pesaro
1557 -- - - - - - - - - - - - - - - - Prague
1559 -- - - - - - - - - - - - - - - - Austria
1561 -- - - - - - - - - - - - - - - - Prague
1567 -- - - - - - - - - - - - - - - - Wurzburg
1569 -- - - - - - - - - - - - - - - - Papal States
1571 -- - - - - - - - - - - - - - - - Brandenburg
1582 -- - - - - - - - - - - - - - - - Netherlands
1582 -- - - - - - - - - - - - - - - - Hungary
1593 -- - - - - - - - - - - - - - - - Brandenburg, Austria
1597 -- - - - - - - - - - - - - - - - Cremona, Pavia & Lodi
1614 -- - - - - - - - - - - - - - - - Frankfort
1615 -- - - - - - - - - - - - - - - - Worms
1619 -- - - - - - - - - - - - - - - - Kiev
1648 -- - - - - - - - - - - - - - - - Ukraine
1648 -- - - - - - - - - - - - - - - - Poland
1649 -- - - - - - - - - - - - - - - - Hamburg
1654 -- - - - - - - - - - - - - - - - Little Russia (Beylorus)
1656 -- - - - - - - - - - - - - - - - Lithuania
1669 -- - - - - - - - - - - - - - - - Oran (North Africa)
1669 -- - - - - - - - - - - - - - - - Vienna
1670 -- - - - - - - - - - - - - - - - Vienna
1712 -- - - - - - - - - - - - - - - - Sandomir
1727 -- - - - - - - - - - - - - - - - Russia
1738 -- - - - - - - - - - - - - - - - Wurtemburg
1740 -- - - - - - - - - - - - - - - - Little Russia (Beylorus)
1744 -- - - - - - - - - - - - - - - - Prague, Bohemia
1744 -- - - - - - - - - - - - - - - - Slovakia
1744 -- - - - - - - - - - - - - - - - Livonia
1745 -- - - - - - - - - - - - - - - - Moravia
1753 -- - - - - - - - - - - - - - - - Kovad (Lithuania)
1761 -- - - - - - - - - - - - - - - - Bordeaux
1772 -- - - - - - - - - - - - - - - - Deported to the Pale of Settlement (Poland/Russia)
1775 -- - - - - - - - - - - - - - - - Warsaw
1789 -- - - - - - - - - - - - - - - - Alcace
1804 -- - - - - - - - - - - - - - - - Villages in Russia
1808 -- - - - - - - - - - - - - - - - Villages & Countrysides (Russia)
1815 -- - - - - - - - - - - - - - - - Lubeck & Bremen
1815 -- - - - - - - - - - - - - - - - Franconia, Swabia & Bavaria
1820 -- - - - - - - - - - - - - - - - Bremen
1843 -- - - - - - - - - - - - - - - - Russian Border Austria & Prussia
1862 -- - - - - - - - - - - - - - - - Area in the U.S. under Grant's Jurisdiction
1866 -- - - - - - - - - - - - - - - - Galatz, Romania
1880s - - - - - - - - - - - - - - - - Russia
1891 -- - - - - - - - - - - - - - - - Moscow
1919 -- - - - - - - - - - - - - - - - Bavaria (foreign born Jews)
1938-45 - - - - - - - - - - - - - - Nazi Controlled Areas
1948 -- - - - - - - - - - - - - - - - Arab Countries
Oud 07-03-2004, 15:05
Paulo Nuñez
Paulo Nuñez is offline
een magier tjah zou kunnen denk dat ie meer een soort van psycholoog was en dat verhaal over die speer lijkt me een verzinsel een verhaal in een verhaal zodat er nog ooit een filmversie van gemaakt kan worden.
owjah wat jij zegt van die speer was dat niet tegelijk met de executie van erwin rommel??? ik denk dat het daar aan lach ipv zon fabeltje
Oud 07-03-2004, 15:32
A Narrator
A Narrator is offline
Ik ben altijd al gefascineerd geweest door Hitler en niet voor zijn standpunten maar om zijn manier van aan de macht komen en regeren.
Hij was een 'megalomaniac' zo als ze hem noemde op Discovery.
Ik heb ook al eens gehoord dat Hitler van plan was om een Uber Soldate te maken doormiddel van geesten oproepen en Genetische Manipulatie.
Maar een Zwart Magiër zoals jij hem noemt daar heb ik m'n twijfels over.
Misschien was zijn echte naam wel Darth Fuhrer. Wie weet.
Oud 08-03-2004, 12:41
JCG
JCG is offline
Citaat:
Oakleaf schreef op 24-08-2003 @ 01:00:

Over Joden.
Joden zijn altijd al ongewenst geweest in allerlei landen, wat dat betreft was het 3e rijk geen uitzondering.

Year and region where Jews
have been expelled since 250 A.D.

...
offtopic: ik vraag me af, waarom worden joden bijna elk land uitgeschopt? Dan moeten ze toch wat "fout" doen lijkt mij. Ik zelf heb niks tegen joden.

[edit door Mutant]1x die lange post is genoeg[/edit]

Laatst gewijzigd op 08-03-2004 om 15:58.
Oud 08-03-2004, 16:01
Verwijderd
Citaat:
JCG schreef op 08-03-2004 @ 13:41:
offtopic: ik vraag me af, waarom worden joden bijna elk land uitgeschopt? Dan moeten ze toch wat "fout" doen lijkt mij. Ik zelf heb niks tegen joden.

[edit door Mutant]1x die lange post is genoeg[/edit]
IN Nederland zijn ze in de 15e eeuw buitengeschopt omdat ze teveel handel op zich namen dacht ik. Maar door die domme actie hebben de Joden zich in Antwerpen gevestigd waar de handel enorm opbloeide.
Ze zijn gewoon een makkelijk slachtoffer denk ik...
Oud 08-03-2004, 17:24
hasseltboy
hasseltboy is offline
Citaat:
Isa schreef op 20-06-2003 @ 08:45:

Ook is hij de enige overlevende geweest van een bekende aanslag, hoe kan dat zomaar als een dergelijke bom zo iemand tot moes zou behoren te maken?
Ook wilde hij de heilige graal hebben, plus de oorlog ging altijd goed voor hem toen hij de speer had waarmee jezus gestoken is, toen hij die kwijtraajkte aan de engelsen ging het in 1 klap downhill voor hem.

[
Dat van die aanslag is inderdaad raar, de mensen die naast hem stonden waren op slag dood en hem mankeerde niks, verder was het volgens mij meer Goebbels die zich intersseerde voor het occulte en de Heilige Graal en de Heilige Lans zocht en vond...
Oud 08-03-2004, 18:30
Weylyn
Weylyn is offline
Dat zo'n heerser zoekt naar de heilige graal verbaasd me niets. Stel je voor wat voor invloedt het zou hebben wanneer hij hem hed gevonden. De vinder van de heilige graal zou kunnen rekenen op onvoorwaardelijke steun van de christelijk kerk omdat wordt gezegt dat de graal alleen zal worden gevonden door iemand die "waardig" is. Dat had hem dus HEEL veel nieuwe soldaten opgeleverd.

En wat betreft de "Uber Soldat", zou jij als dictator niet zoeken naar een manier om de ultieme sodaat te creeren, Onverslaanbaar en 100% loyaal. Ik wel in ieder geval.

Ik geloof echter niet dat hij een of andere "zwarte magie" of wat dan ook bezat. Die man was zeer charismatisch en zeer bedreven in het volk vertellen wat het wilde horen. Hitler beloofde werk en voesel in een tijd van bittere armoede. Deze belofte wist hij zelfs na te komen. Ook beloofde hij wraak voor de vernederingen van versailles.

Zouden jullie zo'n leider niet volgen? Ik wel. (Let wel, toen de mensen eenmaal wisten wat ie allemaal uitvrat was het te laat)
Oud 09-03-2004, 22:24
Spoonie
Spoonie is offline
d'r zijn idd mensen met een betoverende blik je weet wel van die grote ogen of mensen die gewoon gezag en respect uitstralen.
voor de kenners hier neem raspoetin nu als voorbeeld.
die man was harstikke onverzorgt maar had toch een enorme uitstraling

Regels voor berichten