Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-06-2003, 22:04
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
^ schreef op 23-06-2003 @ 19:45:
Ik woon 30 km van de ontwikkelde en bewoonde wereld af in een dorp met 1200 inwoners en een zielige buurtsuper.
Als je zo geisoleerd woont, ben je wel onhip, je kan nergens komen.
Netzoals mensen die ergens in een dorp wonen waar maar zeven huizen staan en je 5 km moet fietsen om naar een treinstation te gaan en waar de treinen om het uur rijden.
hoezo gefrustreerd
Ik woon in een dorpje met 2500 inwoners, maarreuh kunnen jullie al ADSL of kabelinternet aanvragen? Wij ook maar sinds kort... Wij zijn ook best wel geïsoleerd jammergenoeg, mn ma doet altijd boodschappen 5 kilometer op in 'de stad' een plaatsje van 28.000 inwoners. Als ik naar Utrecht wil, n echte stad, doe ik er 25 minuten over met de bus. Het dichtsbijzijnde treinstation (Driebergen/Zeist) is ongeveer op 12 kilometer afstand. De bussen gaan hier gelukkig ook regelmatig, in de spits om de 10 minuten en anders om het halfuur. 's nachts rijdt de bus 2x.

Wat mode betreft: De boeren hier dragen hier Nike-Air max en knetteren rond op ouwe brommers, ja, da's cool Van internet hebben ze nog nooit gehoord..

Laatst gewijzigd op 23-06-2003 om 22:06.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-06-2003, 12:10
Laïs
Laïs is offline
Citaat:
eXo schreef op 22-06-2003 @ 21:32:
Ja
Oud 24-06-2003, 12:16
Verwijderd
Citaat:
Laïs schreef op 24-06-2003 @ 13:10:
Citaat:
Ja
Hehe.

Ik kom zelf uit het grootste bekrompen gereformeerde achterlijke inteeld plattelandsdorp van de hele randstad.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 15:50
Tuinkabouter !!
Tuinkabouter !! is offline
Groenlo is ook niet onbenullig groot maar wij zijn toch niet egt boeren...het hooghollandse accent is ook niet alles...jullie weten niet eens het verschil tussen liggen/leggen en kennen/kunnen

En als ik bij mij op school rondkijk lopen ze egt niet in oude kleren...oke je hebt hier niet alle winkels maar arnhem doetinchem en enschede zijn toch dicht in de buurt en daar gaan veel mensen heen kleren kopen...wij moeten er iets meer voor doen om hip te zijn maar wie hier wil is het echt wel.

Zelfs in voor-beltrum (500 inwoners !!) hebben ze adsl
-WJ
Oud 24-06-2003, 18:38
Baracuda
Baracuda is offline
Citaat:
Orion16 schreef op 23-06-2003 @ 23:04:
Ik woon in een dorpje met 2500 inwoners, maarreuh kunnen jullie al ADSL of kabelinternet aanvragen?
Ja aanvragen is geen probleem, maar of ze dan daadwerkelijk ADSL gaan invoeren...Dus over nou, wat zal het zijn, 10 jaar hebben wij hier ook adsl
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 18:56
annetjuh
annetjuh is offline
dat slaat helemaal nergens op.
de mode en de andere zooi die is in nederland wel het zelfde vanuit een dorp fietsen ben je zo in de stad en ik woon niet in het west. IN HET OOSTEN.
en niet in een dorp.
we wonen niet in Amerika of australie waar je een hele dag moet uittrekken om naar de stad te komen
Oud 24-06-2003, 19:04
PV
PV is offline
wat is de definitie van 'hip'.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 20:00
sopsgloss
sopsgloss is offline
ZEG JULLIE WILLEN TOCH NIET MET ZE ALLEN GAAN ZEGGEN DAT IK NIET HIP BEN HE ??????????????????
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 20:06
bindmiddel
bindmiddel is offline
Citaat:
PV schreef op 24-06-2003 @ 20:04:
wat is de definitie van 'hip'.
Oud 24-06-2003, 20:55
Verwijderd
jah, weetje er zijn ook mensen uit de stad die dus echt niet hip zijn en mensen van het platteland die juist weer ultrahip zijn. Het is maar of je hipgevoelig bent he?
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 21:38
Verwijderd
Citaat:
BitterTear schreef op 22-06-2003 @ 21:10:
?
Ja ik denk het wel....(ik woon zelf in Amsterdam)
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 12:40
Quistnix
Quistnix is offline
Een heleboel jongeren uit kleinere steden en dorpjes zijn juist een stuk individualistischer dan leeftijdsgenoten uit de grote steden, omdat ze de aansluiting met de trends in de grote stad missen. In die grote steden zie ik vooral een heleboel meelopers die hardnekkig en masse met de trends meehuppellen.

En laten we nu net in de periode van het post-individualisme zitten..
Oud 25-06-2003, 12:43
Quistnix
Quistnix is offline
Citaat:
^ schreef op 23-06-2003 @ 19:45:
Netzoals mensen die ergens in een dorp wonen waar maar zeven huizen staan en je 5 km moet fietsen om naar een treinstation te gaan en waar de treinen om het uur rijden.
hoezo gefrustreerd
Wees blij, ik moet 2 uur in de bus zitten voor ik een treinstation en een beetje beschaving zie..

edit: en die bus rijdt als je geluk hebt elk uur, maar soms moet je ook lekker 2 uur wachten als je net de ene gemist heb..
Oud 25-06-2003, 14:19
Arun
Arun is offline
Citaat:
bloempjuh schreef op 23-06-2003 @ 18:38:
Je kan zeggen wat je wilt, maar het duurt hier (Niet eens heel klein dorp vlakbij Arnhem) altijd even voor bepaalde 'trends' zijn doorgedrongen. Bepaalde dingen die ik hier lees, die kennelijk in de randstad regionen helemaal in zijn zie je hier gewoon pas een paar weken later. Maar dat zal er wel mee te maken hebben dat 'de grote stad' wat anoniemer is dan een dorp, ook al valt het 'ons kent ons' hier best mee.

Hahaha, volgend jaar hakke terror gabber in de achterhoek..!

Oud 25-06-2003, 14:24
Donald Duck
Donald Duck is offline
Citaat:
Ja
Sorry maar ik snap jou reactie niet echt, je zegt dat mensen uit de grote steden veel hipper zijn dan mensen uit het platte land. Ik heb zelf 10 jaar in Den Haag gewoond en woon nu ook bijna tien jaar op het platte land en er is echt op het gebied van hip zijn geen verschil.
Ik ga ook best vaak uit enzo alleen moet ik wat verder reizen en moet ik wat eerder weg om optijd thuis te zijn.
De mensen op het platte land zijn niet allemaal boer hoor.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 16:43
bindmiddel
bindmiddel is offline
Citaat:
Arun schreef op 25-06-2003 @ 15:19:
Hahaha, volgend jaar hakke terror gabber in de achterhoek..!

Wij hebben ook een Northside !!! (volgens mij wat dat ook wezen mag)
Friesland tegen de Achterhoek !!!!!!!

Zijn wij nu hip????
Oud 25-06-2003, 16:55
SkAnOuK
SkAnOuK is offline
*mhuhahaha*
wat een vraag...
Op het platteland heb je vaak een andere mode, die daar gewoon erg hip is. Het wil dus niet zeggen dat die mensen niet hip zijn. Vaak zijn ze wel orgineel.... Al die modekutties die allemaal in de zelfde style lopen is ook niet alles....
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 18:43
rodina
rodina is offline
Citaat:
Orion16 schreef op 23-06-2003 @ 22:58:
Cothen (gat waar ik in woon) is nog kleiner.... We hebben alleen een dorpssupermarkt (Spar), garage, 2 benzine pompen, 2 kappers, een slager en 2 bakkers.. En een bloemenwinkel, geen donder te doen hier dus.

Ik mag eigenlijk allang blij wezen dat ik ADSL heb kunnen aanvragen! De meeste dorpjes van deze grootte niet, helaas

Haha hier zijn geen eens winkels, alleen een melkboer
Oud 25-06-2003, 19:05
Verwijderd
Citaat:
SkAnOuK schreef op 25-06-2003 @ 17:55:

Op het platteland heb je vaak een andere mode, die daar gewoon erg hip is.
Een boerenkiel?
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 19:08
bindmiddel
bindmiddel is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 25-06-2003 @ 20:05:
Een boerenkiel?
En wat is daar nou weer mis mee ?

op het PLatteland draagt men meer Functionele kleding omdat dat hele mode gelul ze/ons geen bal kan schelen.

oh sa dat moest erut
Oud 25-06-2003, 19:11
Verwijderd
Citaat:
Krystman schreef op 25-06-2003 @ 20:08:
En wat is daar nou weer mis mee ?

op het PLatteland draagt men meer Functionele kleding omdat dat hele mode gelul ze/ons geen bal kan schelen.

oh sa dat moest erut
Weleens van ironie gehoord? Maar ondertussen bevestig je wel de stelling
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 15:26
bindmiddel
bindmiddel is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 25-06-2003 @ 20:11:
Weleens van ironie gehoord? Maar ondertussen bevestig je wel de stelling
ik dacht dat ik zelf ironisch bezig was
Oud 26-06-2003, 16:21
Verwijderd
Citaat:

Het schijnt ook dat mensen uit de stad denken dat mensen buiten de randstad allemaal in een boerderij wonen.

Wie is er dan onhip? [/B]
Dit vind ik zo een bullshit, dit is echt het standaardverwijt tegen mensen uit de Randstad, wij schijnen allemaal, zonder uitzondering, iedereen die niet uit de Randstad komt boeren de vinden terwijl dat onzin is, want iedereen weet dat rotterdammers ook uit de Randstad komen!!!
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 17:25
Quistnix
Quistnix is offline
Citaat:
Poser4life schreef op 26-06-2003 @ 17:21:
Dit vind ik zo een bullshit, dit is echt het standaardverwijt tegen mensen uit de Randstad, wij schijnen allemaal, zonder uitzondering, iedereen die niet uit de Randstad komt boeren de vinden terwijl dat onzin is, want iedereen weet dat rotterdammers ook uit de Randstad komen!!!
mij is echt gevraagd wat voorr (met zo'n vreselijke ontypbare ballo-r) boerrrderij mijn vaderrrr had toen bleek dat ik uit zeeland kom...
Oud 26-06-2003, 18:50
Verwijderd
Citaat:
beuk schreef op 23-06-2003 @ 11:10:
waar dan, ik zie hem niet
[afbeelding]
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 18:52
Lil' Stef
Lil' Stef is offline
was nou "hip"???

als ut past en lekker zit dan its goed toch???
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 19:55
Orion16
Orion16 is offline
Ik ben er eens op gaan letten Hier lopen de meiden anders ook op puntlaarsjes enzo hoor!
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 20:54
Verwijderd
Citaat:
Krystman schreef op 26-06-2003 @ 16:26:
ik dacht dat ik zelf ironisch bezig was
Jaja
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 20:59
Verwijderd
Hip in de definitie die hier gebruikt wordt vind ik eerder provinciaal.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 21:07
thugz-angel
thugz-angel is offline
Citaat:
BitterTear schreef op 22-06-2003 @ 21:10:
?

hoe durf je dat te vragen??? tuurlijk zijn zij hipper, ik woon hier in t oosten en ik kan t dus weten, en daar ben ik HELEMAAL NIET blij mee, kom op, die boeren hier uh uh,
Oud 26-06-2003, 21:21
June bug
June bug is offline
Citaat:
Musique schreef op 23-06-2003 @ 16:39:
Het meeste MTV? Geinig, als je bedenkt dat veel grote steden maar een of twee muziekzenders hebben en wij drie in een dorp van 30.000 (Ja, rest van Zuid-Oost Brabant, Best heeft er drie!)
Potverdorie... ik woon gewoon redelijk dichtbij Best (Valkenswaard) en ik heb gvd geen mtv! Nee, een leuk tell-sell kanaal hebben wij

lang leve UPC!!
Oud 26-06-2003, 21:42
Pan Am
Pan Am is offline
Citaat:
Orion16 schreef op 26-06-2003 @ 14:55:
Ik ben er eens op gaan letten Hier lopen de meiden anders ook op puntlaarsjes enzo hoor!
puntlaarsjes....de ECHTE graadmeter voor het hipheidsgehalte....
Man, die dingen staan al anderhalf jaar in de winkel!
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 01:15
Verwijderd
ja
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 01:46
Agnès
Agnès is offline
Boer'n!!!!!!
Oud 27-06-2003, 12:39
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
ADHD schreef op 26-06-2003 @ 22:42:
puntlaarsjes....de ECHTE graadmeter voor het hipheidsgehalte....
Man, die dingen staan al anderhalf jaar in de winkel!
Ben geen modepiefje die er zoveel verstand van heeft, heb wel wat beters te doen, maar ach joh, al die sletten lopen erop.., ook in Utrecht. Toen ik het voor 't eerst zag zag ik ze er ook al in mijn dorp op lopen dus het valt reuze mee met de 'plattelandsmode'.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 12:48
nps
nps is offline
Citaat:
sopsgloss schreef op 24-06-2003 @ 21:00:
ZEG JULLIE WILLEN TOCH NIET MET ZE ALLEN GAAN ZEGGEN DAT IK NIET HIP BEN HE ??????????????????
eigenlijk...
Oud 27-06-2003, 13:36
p-chez
p-chez is offline
Is er niet een verschil tussen hip zijn en hip doen?

Ik denk dat mensen op het platteland niet minder hip zijn dan mensen uit de stad, iig niet per definitie. Ik denk wel dat mensen uit de stad hipper doen dan mensen op het platteland. Maar dat is vrij logisch, gezien mensen op 't platteland de resources niet hebben voor kleding etc. die mensen in de stad weer wel hebben. Maar ook door wat nare man al zo mooi psychologisch naar voren bracht.
Oud 03-07-2003, 09:47
Kirby
Kirby is offline
Ik denk dat het uiteindelijk niet zo heel veel uitmaakt...
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 09:56
Ogthala
Ogthala is offline
Mensen in de stad zijn 'constant' onderhevig aan het begrip 'mode' in al zijn vormen en maten, dus het lijkt me niet meer dan logisch dat deze mensen een voorsprong wat betreft hipheid, wat ik hier maar even impliceer als mode, hebben.
Oud 03-07-2003, 10:37
Synonym
Synonym is offline
Ik vind anders in de 'grote steden' niet echt superhippe mensen rondlopen, ja, een enkeling...... De rest zijn allemaal standaard modetutjes die met de mode mee proberen te lopen...

Dus wat dat betreft scheelt het niet veel of je hier in het oosten woont, of in de randstad.
Oud 04-07-2003, 21:20
Sirenie
Sirenie is offline
Citaat:
p-chez schreef op 27-06-2003 @ 14:36:
Is er niet een verschil tussen hip zijn en hip doen?

Ik denk dat mensen op het platteland niet minder hip zijn dan mensen uit de stad, iig niet per definitie. Ik denk wel dat mensen uit de stad hipper doen dan mensen op het platteland. Maar dat is vrij logisch, gezien mensen op 't platteland de resources niet hebben voor kleding etc. die mensen in de stad weer wel hebben. Maar ook door wat nare man al zo mooi psychologisch naar voren bracht.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2003, 21:39
duifeltje
duifeltje is offline
waarom zouden stadsmensen hipper zijn?
eerder ordinair dan hip denk ik (niet dat alle mensen uit de stad ordinair zijn hoor, maar niet allemaal hip).
plattelandsmensen kunnen ook hip zijn, waarom niet?
mensen die op een boerderij wonen gaan ook gewoon shoppen dat zijn echt geen mensen die de hele dag een overall en klompen aanhebben!
Oud 05-07-2003, 11:58
Basia
Basia is offline
stadsmensen vooral uit het westen zullen vast wel hipper zijn dan ik ja (woon in een dorpje zo ongeveer vastgeplakt aan Enschede), maar ik hoef ook niet perse hip te zijn en exact de laatste mode te dragen.
Oud 05-07-2003, 12:15
hopefully
hopefully is offline
Denk wel dat er een kern van waarheid in zit, tenminste ik woon in een klein dorpje, en als ik dan naar school ga, dan kun je meestal wel het verschil zien tussen mensen die uit de stad komen en mensen die uit een kleiner dorp komen... wil natuurlijk niet zeggen dat het bij iedereen zo is, want dat is natuurlijk onzin.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2003, 12:30
geblaat
geblaat is offline
Nee juist andersom. Mensen van het "platteland" zijn juist hipper dan mensen uit de grote steden. Ze hebben daar tenminste geen last van "in hokjes geplaatst worden".
Oud 05-07-2003, 15:03
beuk
beuk is offline
Citaat:
geblaat schreef op 05-07-2003 @ 13:30:
Nee juist andersom. Mensen van het "platteland" zijn juist hipper dan mensen uit de grote steden. Ze hebben daar tenminste geen last van "in hokjes geplaatst worden".
Losstaand van het feit dat ik geen verband zie tussen "hip" en "in hokjes geplaatst worden", denk ik dat je laatste zin niet waar is. Op het platteland is men minder gewend en dus heerst er al snel zo'n "doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg" instelling. Iets wat enigszins afwijkend is valt dan ook meer op.
Oud 05-07-2003, 17:40
Basia
Basia is offline
Citaat:
beuk schreef op 05-07-2003 @ 16:03:
Losstaand van het feit dat ik geen verband zie tussen "hip" en "in hokjes geplaatst worden", denk ik dat je laatste zin niet waar is. Op het platteland is men minder gewend en dus heerst er al snel zo'n "doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg" instelling. Iets wat enigszins afwijkend is valt dan ook meer op.
dat is hier zeker waar. als je in het dorp waar ik woon enigzins afwijkt van "de massa", dan wordt er over je geluld en ga je het hele dorp rond. naar mijn mening heb je JUIST in de stad meer anoniemiteit zodat je minder in hokjes geplaatst wordt.
Oud 08-07-2003, 10:54
Shah of Blah
Shah of Blah is offline
geen zin om alles te lezen... maar je kan toch ook als je in een dorp woont wel al je kleding in de stad kopen en toch hip zijn?

dit is vast al gezegd in deze topic...fok it
Oud 08-07-2003, 13:45
Verwijderd
Ach ik weet het niet eigenlijk, op het platteland heb je meer ruitjesoverhemden in de broek met een grote riem maar in de stad heb je weer meer bomberjacken en housebroeken enzo, volgens mij loopt het platteland niet zoveel achter als men denkt
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 18:05
dystopia
dystopia is offline
In dit dorp waar ik woon is het voornamelijk meeloperij. Kerkrade ook. Trance en hardhouse met bijbehorende apenpakjes is hier ontzettend populair. Heerlen is het iets veelzijdiger. Dan kom ik bij mijn punt: omdat de stad groter is, is er meer kans op veelzijdigheid qua uitgaansgelegenheden. In Utrecht en Amsterdam heb je zo'n beetje 'alle' muziek, relatief gezien. Dat trekt verschillende groepen mensen aan, waardoor veelzijdigheid ontstaat (hoewel dit een wisselwerking is dus..).
Reageren

Regels voor berichten