Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-07-2003, 22:07
Zaina
Zaina is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 08-07-2003 @ 21:14:
Dat heeft iemand die ik ken eens gedaan. Hij moest voor zijn studie 'De puinhopen van 8 jaar Paars' analyseren, en dan vooral hoevaak Pim Fortuyn zichzelf tegensprak. Op pagina 30 is hij ermee gestopt; toen had de heer Fortuyn zichzelf reeds 9 keer tegengesproken.

Het is jammer dat hij de resultaten van die analyse niet bij zich had, anders had ik nog wat voorbeelden kunnen geven.
Het is onmogelijk om een boek te schrijven en jezelf niet tegen te spreken. Sterker nog, ieder mens doet het en vaak ook..
Oud 08-07-2003, 22:18
Lyra
Lyra is offline
Citaat:
Zaina schreef op 08-07-2003 @ 23:07:
Het is onmogelijk om een boek te schrijven en jezelf niet tegen te spreken. Sterker nog, ieder mens doet het en vaak ook..
Niet ieder mens schrijft boeken.
Schrijven horen zich wel niet 9 keer tegen te spreken in 30 pagina's.
Oud 08-07-2003, 22:26
Zaina
Zaina is offline
Als ik je nu gelijk geef, heb ik me al 1 keer tegengesproken. Zo makkelijk gaat het
Oud 09-07-2003, 08:25
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef:
marokkanen heben net zoveel schijt aan links, de politie die hun koffie aanbiedt en vraagt of ze een klacht willen indienen tegen de boze winkelier, aan de bange autochtonen op scholen die ze zonder moeite kunnen beroven, aan het metropersoneel wat hen om een kaartje vraagt (als ze lef hebben), aan de badmeesters in zwembaden die hun aanspreken op hun sexuele intimidatie/verkrachtingen, aan de auto eigenaren, aan de juweliers, en ook aan nare man en che guevara.....
Ik denk dat Marokkanen vooral schijt hebben aan mensen die het nodig vinden om voor hen te bepalen waar zij schijt aan hebben.
Oud 09-07-2003, 10:11
Lyra
Lyra is offline
Citaat:
Zaina schreef op 08-07-2003 @ 23:26:
Als ik je nu gelijk geef, heb ik me al 1 keer tegengesproken. Zo makkelijk gaat het
Je kunt geen discussie houden in je eigen boek...
Oud 09-07-2003, 15:30
Isa
Isa is offline
als integratie betekent dat maroks verwestersen en zich sexy uitdagend gaan kleden en zich voor dezelfde onzin interreseren als wij, geef me dan maar geen integratie.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2003, 18:41
Verwijderd
Citaat:
dingokoning schreef op 08-07-2003 @ 22:18:
met welke allochtoonse bevolkingsgroep ga jij dan om feyenoordvakxx? aangezien ik je opmerkingen zie maken over de marokkaanse bevolkingsgroep die niet echt in hun voordeel is.. en wat voor allochtoons bloed heb je dan>?

yugoslaven, surinamers en zeeuwen, en in het verleden ook een rus en een zuid-afrikaanse jood. het allochtoons bloed in mij zijn kleine beedjes van vanalles, indisch, joods, spaans. ik heb voldoende ervaringen met buitenlanders, ik heb er lange tijd tusen gewoond en de ervaringen zijn enkel negatief.

Ik merk ook op dat er ook niet over turken word gepraat qua criminaliteit.. hebben de turken dan een beter beeld in de hoofden van de autochtonen ( en ja ik ben zelf Turks )
de werkloosheid en criminaliteit onder de turkse nederlanders is lager dan bij de marokkaanse, maar nog altijd te hoog.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2003, 18:43
Verwijderd
Citaat:
naam onbekend schreef op 09-07-2003 @ 09:25:
Ik denk dat Marokkanen vooral schijt hebben aan mensen die het nodig vinden om voor hen te bepalen waar zij schijt aan hebben.
hier draai je dus oorzaak-gevolg om, maar dat hoort erbij als sp-er zijnde
Met citaat reageren
Oud 09-07-2003, 18:46
Verwijderd
Citaat:
Kenny McCormick schreef op 09-07-2003 @ 16:30:
als integratie betekent dat maroks verwestersen en zich sexy uitdagend gaan kleden en zich voor dezelfde onzin interreseren als wij, geef me dan maar geen integratie.
dat hoeft ook helemaal niet, als ze Nederlands leren, werken, hun hoofddoek afdoen, hun snor scheren (zowel mannen als vrouwen) en zich net gedragen is het voor mij al voldoende
Met citaat reageren
Oud 09-07-2003, 18:48
thugz-angel
thugz-angel is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef op 09-07-2003 @ 19:46:
dat hoeft ook helemaal niet, als ze Nederlands leren, werken, hun hoofddoek afdoen, hun snor scheren (zowel mannen als vrouwen) en zich net gedragen is het voor mij al voldoende

typisch rechts, altijd die domme opmerkingen op t laatst, waardoor je jezelf weer voor lul zet.............
je bent echt niet grappig hoor
mensen zoals jij neem ik dan ook echt niet serieus
Oud 09-07-2003, 19:03
thugz-angel
thugz-angel is offline
Citaat:
het gaat hier specifiek over marokkanen, dus dan bedoel ik ook met 'ze' mensen van marokkaanse nationaliteit. (voordat je me voor nazi uit gaat maken alle stof wegnemen)
ik zou je niet voor nazi uit gaan maken, dat niet. maar ok t ging hier op een gegeven moment ook over allochtonen daarom. iig ik ken zat Marokkanen die helemaal niet zo zijn, en de Marokkanen die zo zijn hebben daar denk ik wel een aantal redenen voor.......

Citaat:
een individu als jij vertegenwoordigt natuurlijk niet een hele bevolkingsgroep.
ja maar ondertussen scheer jij wel alle Marokkanen over een kam, en dat mag dan wel?

Citaat:
nee hoor ik hou erg van shoarma, chinees, grieks, italiaans en indisch eten ik heb zelf buitenlands bloed en ik heb buitenlandse vrienden, en ik ben zo nieuwsgierig van aard dat alles wat vreemd is me juist aantrekt.
waarom stel jij je dan zo op tegen Marokkanen?

Citaat:
ik heb het hier over marokkanen, niet over allochtonen in het algemeen. maar feit is dat door jarenlang de allochtonen in nederland dood te knuffelen ze een stuk luier en criminelen zijn dan in het nabije buitenland (NRC een week geleden). daar werden ze, in tegenstelling tot hier, minder zacht behandelt en kregen ze minder en lagere uitkeringen. dus ik zie geen reden dat de mensen wiens uitkering wij betalen ons verrot gaan schelden, wat ze dus doen .
ze zijn niet lui geworden, ze zijn kapot, ga jij maar 20 jaar in een gigantische staalfabriek etc werken, weet je hoe zwaar dat werk is?.
ja die lagere uitkering etc wat doet er toe? dat komt gewoon omdat de economie hier beter is (nou ja nu nog dan).
euhm van mensen die hier zijn geboren ga jij de uitkering niet betalen? en ookniet van de mensen die zo hard voor jullie hebben gewerkt? stank voor dank? LOGISCH dat mensen zich dan zo tegen Nederlanders op gaan stellen,
sorry maar dan vind ik t dus eigen schuld
Oud 09-07-2003, 20:49
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef op 09-07-2003 @ 19:43:
hier draai je dus oorzaak-gevolg om, maar dat hoort erbij als sp-er zijnde
Hier heb ik maar een reactie voor:

Goed, nog eentje dan:

Ben jij nou echt zo dom, of doe je maar alsof?
Oud 09-07-2003, 20:51
Verwijderd
Jonge Marokkanen en Turken denken vooruitstrevend

Uitgegeven: 7 juli 2003 20:53
Laatst gewijzigd: 8 juli 2003 06:55

DEN HAAG - Turken en Marokkanen van de tweede generatie hebben over homoseksualiteit vergelijkbare opvattingen als autochtone Nederlanders. Dat geldt ook voor hun opvattingen over het zelfstandig wonen van meisjes, blijkt uit onderzoeksresultaten die de gemeente Den Haag maandag publiceerde.

Dit jaar heeft de gemeente in haar stadsenquête onder 800 inwoners voor het eerst specifieke vragen gesteld over de sociaal-culturele opvattingen van verschillende groepen Hagenaars. Uit het onderzoek blijkt dat de tweede generatie Turken en Marokkanen er duidelijk modernere opvattingen op nahoudt dan haar ouders.

Zeer opvallend

Wethouder P. Heijnen van Integratie noemt dat verschil in opvattingen tussen oudere en jongere Turken en Marokkanen zeer opvallend. "De resultaten stemmen mij hoopvol op het punt van de culturele integratie van de tweede generatie in onze stad."

De deelnemers aan de enquête kregen onder meer de vraag voorgelegd of het hen uitmaakt dat kinderen les krijgen van een homoseksuele leraar. Meer dan 60 procent van de Turken vindt dat dit niet uitmaakt. Bij Marokkanen, Surinamers, Antillianen en autochtonen ligt dit percentage rond de 90. Bij de eerste generatie Turken en Marokkanen ligt het percentage op 70, bij de tweede generatie op 96.

Het antwoord op de vraag of het uitmaakt of men geholpen wordt door een homoseksuele arts levert hetzelfde beeld op. Voor driekwart van de Turken maakt dat niet uit. Negen op de tien leden van de overige bevolkingsgroepen heeft geen probleem met een arts die homoseksueel is. Van de eerste generatie Turken en Marokkanen maakte het 80 procent niet uit welke seksuele geaardheid de arts heeft. Het aantal tegenstanders van de homoseksuele arts ligt bij de tweede generatie fors lager (92 procent).

Zelfstandig wonen

Veel Turken en Marokkanen vinden het ongewenst dat meisjes zelfstandig wonen, (respectievelijk 57 en 39 procent). Bij Surinamers is dat 22 procent, bij Antillianen en bij autochtonen 10 procent.

Ook hier bestaat weer een groot verschil in opvatting tussen de eerste en de tweede generatie Turken en Marokkanen. Ruim de helft (54 procent) van de eerste generatie vindt het ongewenst als meisjes zelfstandig wonen. De tweede generatie heeft hier veel minder moeite mee (16 procent afkeurende reacties).

Bron: www.nu.nl

Eat this!
Met citaat reageren
Oud 09-07-2003, 20:58
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 09-07-2003 @ 21:51:
*artikel*

Eat this!
Kijk, dat noem ik nu goed nieuws!
Oud 09-07-2003, 21:03
Verwijderd
Citaat:
naam onbekend schreef op 09-07-2003 @ 21:58:
Kijk, dat noem ik nu goed nieuws!
Ik ben benieuwd wat BARON hierop te melden heeft. Zou hij Multatuli citeren: ''Alles leugens!''
Met citaat reageren
Oud 09-07-2003, 21:09
naam onbekend
naam onbekend is offline
Overigens stond er een week of wat geleden een artikel in de Volkskrant over een Engelse migratiedeskundige (kan het artikel er niet bijzetten, voor het online-archief moet je betalen ), die zei te zijn geschrokken van de houding van de Nederlandse politiek t.o.v. immigranten. Er wordt volgens hem alleen maar gehamerd op de negatieve aspecten (de overlast, de criminaliteit), en te weinig op de positieve, zoals het cultuurverrijkende aspect. In Engeland gebeurde dat veel meer.

Dat vind ik nogal opvallend, dat nota bene iemand uit een land waar nog veel meer culturen samen leven dan hier ons zoiets moet vertellen.
Oud 09-07-2003, 21:32
Verwijderd
Citaat:
naam onbekend schreef op 09-07-2003 @ 22:09:
Overigens stond er een week of wat geleden een artikel in de Volkskrant over een Engelse migratiedeskundige (kan het artikel er niet bijzetten, voor het online-archief moet je betalen ), die zei te zijn geschrokken van de houding van de Nederlandse politiek t.o.v. immigranten. Er wordt volgens hem alleen maar gehamerd op de negatieve aspecten (de overlast, de criminaliteit), en te weinig op de positieve, zoals het cultuurverrijkende aspect. In Engeland gebeurde dat veel meer.

Dat vind ik nogal opvallend, dat nota bene iemand uit een land waar nog veel meer culturen samen leven dan hier ons zoiets moet vertellen.
Dat vertel ik ook al vaak genoeg hoor. En Femke Halsema bij het laatste lijsttrekkersdebat ook. Maar men wil het niet horen, je wordt bijna uitgelachen als je zoiets durft te zeggen.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2003, 22:20
horsepills
horsepills is offline
Citaat:
Zaina schreef op 08-07-2003 @ 23:26:
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 06:53
Isa
Isa is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef op 09-07-2003 @ 19:46:
er is geen enkele reden om ook hen te leren babylons te schrijven, van rechts naar links schrijven is toch mooier.
werken doen ze al.
hoofddoek af, waarom? wil je graag opgewonden raken van hun haar ofzo? das toch hun zaak?
snor scheren is ook

net, tja, wat is net?
Met citaat reageren
Oud 12-07-2003, 18:50
Verwijderd
Citaat:
thugz-angel schreef op 09-07-2003 @ 20:03:

je bent echt niet grappig hoor

ik vind mezelf heel grappig

mensen zoals jij neem ik dan ook echt niet serieus

oja? waarom reager je dan?

ik zou je niet voor nazi uit gaan maken, dat niet. maar ok t ging hier op een gegeven moment ook over allochtonen daarom. iig ik ken zat Marokkanen die helemaal niet zo zijn, en de Marokkanen die zo zijn hebben daar denk ik wel een aantal redenen voor.......

jaja wat een logica

ja maar ondertussen scheer jij wel alle Marokkanen over een kam, en dat mag dan wel?

je hebt altijd uitzonderingen die de regel bevestigen

vanwege hun onaangepast, agressief en crimineel gedrag, in het algemeen.

ze zijn niet lui geworden, ze zijn kapot, ga jij maar 20 jaar in een gigantische staalfabriek etc werken, weet je hoe zwaar dat werk is?.

dat is de eerste generatie, dat is een kleine groep en kapot werken is zwaar overdreven. we hebben het hier over de tweede en derde generatie, zeg maar zo'n 90% van het totaal.

ja die lagere uitkering etc wat doet er toe? dat komt gewoon omdat de economie hier beter is (nou ja nu nog dan).
euhm van mensen die hier zijn geboren ga jij de uitkering niet betalen?

het hele uitkeringsstelsel moet zwaar worden ingekrompen, WAO moet worden afgeschaft, en bijstand moet ook worden verlaagd tot het niveau dat mensen er net mee kunnen overleven (uitzonderingspositie voor bijstandsmoeders)

en ookniet van de mensen die zo hard voor jullie hebben gewerkt? stank voor dank? LOGISCH dat mensen zich dan zo tegen Nederlanders op gaan stellen,
sorry maar dan vind ik t dus eigen schuld
de enige reden dat hier ooit 'gast'arbeiders zijn gekomen is dat er een arbeidsoverschot was, waar mensen uit armere landen van mochten profiteren. dus inderdaad stank voor dank van marokkaanse zijde.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2003, 18:54
Verwijderd
Citaat:
naam onbekend schreef op 09-07-2003 @ 21:49:
Hier heb ik maar een reactie voor:

Goed, nog eentje dan:

Ben jij nou echt zo dom, of doe je maar alsof?
jij bent gewoon zo dom dat je niet doorhebt hoe geniaal ik ben
Met citaat reageren
Oud 12-07-2003, 19:14
Verwijderd
wel jammer dat nare man de discussie met mij weer 's niet aandurft
Met citaat reageren
Oud 12-07-2003, 19:17
Verwijderd
Citaat:
Kenny McCormick schreef op 10-07-2003 @ 07:53:
er is geen enkele reden om ook hen te leren babylons te schrijven, van rechts naar links schrijven is toch mooier.
werken doen ze al.

in de drugshandel ja

hoofddoek af, waarom? wil je graag opgewonden raken van hun haar ofzo? das toch hun zaak?
snor scheren is ook

net, tja, wat is net?
een hoofdoek in Nederland is onaangepast gedrag. als ik naar Arabie zou gaan zou ik ook een tulband dragen, dan val je niet op en pas je je aan.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2003, 19:30
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef op 12-07-2003 @ 20:17:
een hoofdoek in Nederland is onaangepast gedrag. als ik naar Arabie zou gaan zou ik ook een tulband dragen, dan val je niet op en pas je je aan.
'Onaangepast gedrag'.

Nederlandse vrouwen hebben eeuwenlang met hoofddoeken gelopen, en sommige bejaarde vrouwen zie je er af en toe nog steeds mee. Ander soort hoofddoek, maar toch.
Oud 12-07-2003, 19:31
Martian
Martian is offline
FeyenoordvakX is eigenlijk meer voor Arische eenvormigheid
Oud 12-07-2003, 19:32
Verwijderd
Citaat:
naam onbekend schreef op 12-07-2003 @ 20:30:
'Onaangepast gedrag'.

Nederlandse vrouwen hebben eeuwenlang met hoofddoeken gelopen, en sommige bejaarde vrouwen zie je er af en toe nog steeds mee. Ander soort hoofddoek, maar toch.
je snapt toch hopelijk wel wat ik bedoel
Met citaat reageren
Oud 12-07-2003, 19:33
Verwijderd
Citaat:
Martian schreef op 12-07-2003 @ 20:31:
FeyenoordvakX is eigenlijk meer voor Arische eenvormigheid
waarom kom je tot deze concluderende demoniserende opmerking
Met citaat reageren
Oud 12-07-2003, 19:35
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef op 12-07-2003 @ 20:32:
je snapt toch hopelijk wel wat ik bedoel
Niet helemaal. Wat is er mis met hoofddoeken? Dat is toch wel de minst storende vorm van 'onaangepast gedrag', lijkt me. Bovendien is het voor hen een vorm van identiteitsbehoud.
Oud 12-07-2003, 19:37
Martian
Martian is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef op 12-07-2003 @ 20:33:
waarom kom je tot deze concluderende demoniserende opmerking
Door een domme opmerking van jou uit te vergroten en te misbruiken om er zo voor te zorgen dat je minder serieus genomen wordt.

'Standaard discussietechnieken', pagina 47.

het was overigens meer een grapje
en demoniseren is een dom woord
Oud 12-07-2003, 20:51
Verwijderd
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef op 12-07-2003 @ 19:50:
dat is de eerste generatie, dat is een kleine groep en kapot werken is zwaar overdreven. we hebben het hier over de tweede en derde generatie, zeg maar zo'n 90% van het totaal.
Waar haal jij de informatie vandaan dat de tweede en derde generatie grotendeels werkeloos is?
Met citaat reageren
Oud 12-07-2003, 20:52
Verwijderd
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef op 12-07-2003 @ 20:14:
wel jammer dat nare man de discussie met mij weer 's niet aandurft
Wel jammer dat jij het door mij geposte bericht totaal negeert. Informatie die je standpunten onderuit haalt is niet interessant?

Ik mis BARON trouwens, waar is hij gebleven? Op vakantie naar Turkije?
Met citaat reageren
Oud 22-07-2003, 17:54
Verwijderd
Citaat:
Che Guevara schreef op 12-07-2003 @ 21:51:
Waar haal jij de informatie vandaan dat de tweede en derde generatie grotendeels werkeloos is?
waar haal jij vandaan dat ik dat ergens stel?
Met citaat reageren
Oud 22-07-2003, 17:56
Verwijderd
Citaat:
Che Guevara schreef op 12-07-2003 @ 21:52:
Wel jammer dat jij het door mij geposte bericht totaal negeert. Informatie die je standpunten onderuit haalt is niet interessant?

[/SIZE]
welke informatie? je bent toch best grappig soms
Met citaat reageren
Oud 22-07-2003, 18:09
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef op 22-07-2003 @ 18:56:
Deze informatie, wijsneus:
Citaat:
Che Guevara schreef op 09-07-2003 @ 21:51:
Jonge Marokkanen en Turken denken vooruitstrevend

Uitgegeven: 7 juli 2003 20:53
Laatst gewijzigd: 8 juli 2003 06:55

DEN HAAG - Turken en Marokkanen van de tweede generatie hebben over homoseksualiteit vergelijkbare opvattingen als autochtone Nederlanders. Dat geldt ook voor hun opvattingen over het zelfstandig wonen van meisjes, blijkt uit onderzoeksresultaten die de gemeente Den Haag maandag publiceerde.

Dit jaar heeft de gemeente in haar stadsenquête onder 800 inwoners voor het eerst specifieke vragen gesteld over de sociaal-culturele opvattingen van verschillende groepen Hagenaars. Uit het onderzoek blijkt dat de tweede generatie Turken en Marokkanen er duidelijk modernere opvattingen op nahoudt dan haar ouders.

Zeer opvallend

Wethouder P. Heijnen van Integratie noemt dat verschil in opvattingen tussen oudere en jongere Turken en Marokkanen zeer opvallend. "De resultaten stemmen mij hoopvol op het punt van de culturele integratie van de tweede generatie in onze stad."

De deelnemers aan de enquête kregen onder meer de vraag voorgelegd of het hen uitmaakt dat kinderen les krijgen van een homoseksuele leraar. Meer dan 60 procent van de Turken vindt dat dit niet uitmaakt. Bij Marokkanen, Surinamers, Antillianen en autochtonen ligt dit percentage rond de 90. Bij de eerste generatie Turken en Marokkanen ligt het percentage op 70, bij de tweede generatie op 96.

Het antwoord op de vraag of het uitmaakt of men geholpen wordt door een homoseksuele arts levert hetzelfde beeld op. Voor driekwart van de Turken maakt dat niet uit. Negen op de tien leden van de overige bevolkingsgroepen heeft geen probleem met een arts die homoseksueel is. Van de eerste generatie Turken en Marokkanen maakte het 80 procent niet uit welke seksuele geaardheid de arts heeft. Het aantal tegenstanders van de homoseksuele arts ligt bij de tweede generatie fors lager (92 procent).

Zelfstandig wonen

Veel Turken en Marokkanen vinden het ongewenst dat meisjes zelfstandig wonen, (respectievelijk 57 en 39 procent). Bij Surinamers is dat 22 procent, bij Antillianen en bij autochtonen 10 procent.

Ook hier bestaat weer een groot verschil in opvatting tussen de eerste en de tweede generatie Turken en Marokkanen. Ruim de helft (54 procent) van de eerste generatie vindt het ongewenst als meisjes zelfstandig wonen. De tweede generatie heeft hier veel minder moeite mee (16 procent afkeurende reacties).

Bron: www.nu.nl

Eat this!
Oud 22-07-2003, 18:19
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 22-07-2003 @ 19:09:
't Gaat er nu helemaal niet om wat ik vind, maar dit is natuurlijk makkelijk onderuit te halen.

Kijk, 800 is al veel te weinig voor een goede afspiegeling van de realiteit. Maar buiten dat, het grootste gedeelte van de geïnterviewden had waarschijnlijk dondersgoed door dat ze, door dit op een bepaalde manier in te vullen, hun beeld een stuk positiever kunnen maken.

Dit soort onderzoekjes kun je mijns inziens beter niet gebruiken voor je standpunten.
Oud 22-07-2003, 18:19
Verwijderd
Citaat:
naam onbekend schreef op 22-07-2003 @ 19:09:
en denk je dat een dergelijke enquete een juist beeld oplevert? ten eerste moeten de geenqueteerden Nederlands kunnen spreken, en ten tweede zullen ze dan nooit gaan zeggen dat ze homoos haten e.d. simpele logica
Met citaat reageren
Oud 22-07-2003, 18:20
Verwijderd
Citaat:
Studentje schreef op 22-07-2003 @ 19:19:
't Gaat er nu helemaal niet om wat ik vind, maar dit is natuurlijk makkelijk onderuit te halen.

Kijk, 800 is al veel te weinig voor een goede afspiegeling van de realiteit. Maar buiten dat, het grootste gedeelte van de geïnterviewden had waarschijnlijk dondersgoed door dat ze, door dit op een bepaalde manier in te vullen, hun beeld een stuk positiever kunnen maken.

Dit soort onderzoekjes kun je mijns inziens beter niet gebruiken voor je standpunten.
heej, je was me voor
Met citaat reageren
Oud 22-07-2003, 18:22
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef op 22-07-2003 @ 19:20:
heej, je was me voor
Maar dat heeft niets met mijn standpunt te maken, in tegenstelling tot jou. Ik heb gewoon een hekel aan dit soort nietszeggende onderzoekjes, helemaal wanneer er zware conclusies uit getrokken gaan worden.
Oud 22-07-2003, 21:53
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
thugz-angel schreef op 09-07-2003 @ 20:03:
Tja, dan moet je jezelf vooral Tuig-engel gaan noemen
Oud 23-07-2003, 10:22
Verwijderd
Citaat:
Studentje schreef op 22-07-2003 @ 19:19:

Over vooroordelen gesproken. Bovendien, enquêtes zijn anoniem. En mijn ervaringen komen overeen met de uitkomst van dit onderzoek. Of ik ga alleen met die ene procent allochtonen om die idd zo denken.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 10:24
Verwijderd
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef op 22-07-2003 @ 18:56:
Jammer genoeg heeft naam onbekend al geantwoord, anders had ik je een verbale pandoering gegeven.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 10:26
Zaina
Zaina is offline
OMG verbale pandoering
Oud 23-07-2003, 22:56
Verwijderd
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef op 12-07-2003 @ 19:50:
de enige reden dat hier ooit 'gast'arbeiders zijn gekomen is dat er een arbeidsoverschot was, waar mensen uit armere landen van mochten profiteren. dus inderdaad stank voor dank van marokkaanse zijde.
stank voor dank?

waarvoor moeten ze dankbaar zijn?

dankbaar voor al het vuile werk dat ze voor een of andere stink loontje deden?

dankbaar voor hun slechte intergratie dankzij de nederlandse regering?

dankbaar voor snotneuzen zoals jij die hun denkt af te kraken?

pure onzin man

Je hebt geen respect, geen kennis en duidelijk geen hersencellen.

wat kom je hier nog doen man?

ga buiten spelen
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 22:58
Verwijderd
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef op 22-07-2003 @ 19:19:
en denk je dat een dergelijke enquete een juist beeld oplevert?
Als die enquete tegen buitenlanders was gericht zou je iets heel anders zeggen.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2003, 00:20
Suqeunse
Suqeunse is offline
ach word er echt chagrijnig van zulke topics over marokkanen.. kennen jullie alleen dat woord?
Oud 24-07-2003, 10:40
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 23-07-2003 @ 11:22:
Over vooroordelen gesproken. Bovendien, enquêtes zijn anoniem. En mijn ervaringen komen overeen met de uitkomst van dit onderzoek. Of ik ga alleen met die ene procent allochtonen om die idd zo denken.
Maar met dit soort enquetes stuur je de vragers gewoon in een bepaald soort richting. Elke allochtoon snapt dat het beter is om te antwoorden dat ze geen probleem met homoseksualiteit hebben.

En over jouw vriendenkring kan ik natuurlijk niks zeggen, behalve dat dat natuurlijk nooit een waarheidsgetrouw beeld kan geven van alle allochtonen.

Maar mijn punt was gewoon dat zo'n soort onderzoek niks voorstelt. Mocht je gaan studeren, dan kom je er achter wat er allemaal bij een ècht onderzoek komt kijken. Dat is namelijk niet even een simpele enquete en dan zeggen dat zoveel procent dit vindt en dus dat het zo is.
Oud 24-07-2003, 19:40
Verwijderd
Studentje schreef op 24-07-2003 @ 11:40:

Citaat:
Maar met dit soort enquetes stuur je de vragers gewoon in een bepaald soort richting. Elke allochtoon snapt dat het beter is om te antwoorden dat ze geen probleem met homoseksualiteit hebben.

En over jouw vriendenkring kan ik natuurlijk niks zeggen, behalve dat dat natuurlijk nooit een waarheidsgetrouw beeld kan geven van alle allochtonen.
Het lijkt me sterk... Anyway, ik meen me een enquête onder allochtonen over 11 september te herinneren, waarover veel ophef ontstaan is om niets. In dat opzicht ben ik wel met je eens dat de opstellers van een enquête de vragen zo op kunnen stellen dat ze een bepaald antwoord krijgen.

Citaat:
Maar mijn punt was gewoon dat zo'n soort onderzoek niks voorstelt. Mocht je gaan studeren, dan kom je er achter wat er allemaal bij een ècht onderzoek komt kijken. Dat is namelijk niet even een simpele enquete en dan zeggen dat zoveel procent dit vindt en dus dat het zo is.
Ik studeer al, na de vakantie ga ik m'n tweede jaar in
Met citaat reageren
Oud 24-07-2003, 19:50
NN
NN is offline
Wellicht interessant; deze week las ik een artikel dat allochtonen op de arbeidsmarkt juist actiever zoeken naar een baan vanwege hun culturele achterstand.

Ik ben benieuwd wat Feyenoordvakx, Baron c.s. daarop te zeggen hebben.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2003, 19:57
Dinalfos
Dinalfos is offline
Jongens, deze praise voor allochtonen is net zo overdreven als het bashen daarvan.
Oud 24-07-2003, 20:37
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
NN schreef op 24-07-2003 @ 20:50:
Wellicht interessant; deze week las ik een artikel dat allochtonen op de arbeidsmarkt juist actiever zoeken naar een baan vanwege hun culturele achterstand.
In de Telegraaf (die lees ik op m'n werk in de kantine, bij gebrek aan beter) waren het juist alleen de Turken die harder naar werk zochten.
Reageren

Regels voor berichten