Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-06-2003, 19:50
rodina
rodina is offline
Citaat:
Escapism schreef op 30-06-2003 @ 14:33:
A6 was gematigd ok
Citaat:
Dobermann
Wij stonden trouwens op A6.
ik ook
Oud 30-06-2003, 19:51
Escapism
Escapism is offline
Citaat:
rodina schreef op 30-06-2003 @ 20:50:
ik ook
ik hoop niet dat jij degene was die met jellerd aan t praten was buiten mijn tent en toen opeens ging pissen?
Oud 30-06-2003, 19:52
rodina
rodina is offline
Citaat:
Escapism schreef op 30-06-2003 @ 20:51:
ik hoop niet dat jij degene was die met jellerd aan t praten was buiten mijn tent en toen opeens ging pissen?

Nee ik ben beschaafd, plas niet in de bosjes enzo
Oud 30-06-2003, 19:54
Escapism
Escapism is offline
Citaat:
rodina schreef op 30-06-2003 @ 20:52:
Nee ik ben beschaafd, plas niet in de bosjes enzo
gelukkig

want dan had ik je heel ranzig moeten vinden enzo..
Oud 30-06-2003, 20:02
nexjes
nexjes is offline
hehe, khad ff geteld, voor t hoofdpodium waren er 196 speakers, dat is gelijk aan ongeveer 160 Kilowat (in je eigen stereo speakers zit meestal rond de 100).

Verslag wat ik reeds op een ander podium heb gepost:

Ik kreeg een tijdje geleden te horen dat ik wel mee kon (eerst kon t niet) naar werchter met mijn tekenleraar (Jan) en een maat van 'm (Steef) en de vriendin van Steef (Nienke). Dus ik ging kaartjes halen, maar de laatste 2 dagen waren uitverkocht .
Nouja, ik ben toch de donderdag en de vrijdag gegaan en t HEERSCHTE!
Donderdagavond aangekomen. T was erg druk bij de ingang dus we hadden een stuk van 2 uur bjork gemist, maar toen we binnen waren toch nog ff stuk bjork gekeken van n afstandje. Erg gaaf, jammer dat ik t niet helemaal heb gezien. Veel vuurwerk en lichbrutheid etc.
Daarna (bleek later) op de perfecte plek gaan staan (qua geluid) voor radiohead. Prima overzicht. Nou toen speelde radiohead 2 uur. Ongelooflijk bruut, nog gaver als op pinkpop 2 jaar terug. Ze speelden echt tering goed en t geluid was kristalhelder, niet in de verste verte een vervorminkje of zoiets, t geluid was perfect Toen was mijn geld al nuttig besteed.
Daarna nog underworld van een afstand bekeken, ze speelden wel lekker en ze hadden opgestapelde, heel dikke glasplaten op t podium waarop shit werd geprojecteerd, ook erg leuk. Maar we waren ze overdonderd door de genialiteit van radiohead dat underworld niet meer zo boeide, dus zijnw e wat kraampjes gaan checken en daarna naar huis.
Om 5 uur thuis, meteen pitten tot 9 uur, toen naar school, proefwerken gemaakt (proefwerkweek), toen weer terug naar huis, daarna weer naar werchter maar toen alleen met Steef en Jan naar werchter.
Daar aangekomen konden we dit keer wel meteen doorlopen. Stukje feeder aangehoord, niet veel aan. Toen naar interpol gelopen, ook niet veel aan. Toen maar klaar gaan staan voor The Roots (die ik totaal niet kende). Ze waren echt geweldig, zeker een aanrader. We kwamen tot de conclusie dat t wel studio-muziekanten en muziekanten die met grote namen hebben samengewerkt moesten zijn. Ze speelde heerlijk funky en op een geven moment ging iedereen van t podium en gingen ze omstebeurt op t podium brute solo's geven. Erg ERG ERG BRUUT!
Na roots bleven we staan van Ozark Henry, maar dat viel een beetje tegen. Toen naar tricky. Daar beetje buiten de tent gezeten (er hing een scherm buiten de tent), erg goed gespeeld. Als ik meer zin had gehad was ik de tent gaan staan.
Toen naar Moby, leek even tegen te gaan vallen, maar was uiteindelijk toch erg gaaf. Ze speelden nog creep van radiohead, omdat radiohead die zelf niet had gespeeld de avond ervoor. Het viel me al bij al erg mee, moby heerschte.
En toen praktisch vooraan gaan staan (net zoals bij the roots) en toen gewacht op massive attack, wat de perfecte afsluiter bleek te zijn
Ze speelden zoiezo erg goed, veel afwisseling. 5 zangers/zangeressen. Geweldig goed live gespeeld, maar vooral ook de visuele show was bruut. Ze hadden een zwat scherm waarop super veel geprojecteerd werd. Op allerlei matrix code manieren zeg maar kwamen er zinnetjes voorbij (meestal in t nederlands), stukken dos, shit over virussen, veel actualeiten, t nieuws enzo, t weer etc. Maar allemaal super gaaf weergegeven en t viel ook precies samen emt de muziek. Op een geven moment kwamen er ook beelden bij van de oorlog en een soort super snelle vlucht door een ruimte van een paar rondjes die steeds verboden waren door lijntjes (beetje kut uit te leggen). Weer helemaal overdonderd door massive attack, toen nog ff langs 2 many dj's, ze draaiden erg lekker. Toen naar huis. Fekking stronken.
't HEERSCHTE
Oud 30-06-2003, 20:32
Verwijderd
Oh ja, ik heb nog wat Vlaamse dingen geleerd.

Wegdekverhoging = Drempel
Verkeersplateau = Drempel
Ochtendontbijt = Ontbijt
Spek met eieren = Eieren met spek
Limburg = Buitenland
Bob de Bouwer z'n moeder = Een hoer
Jupiler = Bier waar aardige security-guards uit Brugge van houden

En dan dingen die ik al wist, maar die leuk blijven:
Curryworst = Frikandel
Poepen = Neuken
Zeker en vast = Vast en zeker
Inkom = Ingang

Kortom: Meer Vlamingen naar Zweden!
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 20:45
scala
scala is offline
Woah! Werchter was echt geweldig

Bjork was geweldig, erg schattig, ze zong precies de goede liedjes Radiohead was gwoon fantastisch, stond zowat vooraan en vond 't een soort van magisch ofzo 't ene moment kregen ze het publiek doodstil, et andere moment ging iedereen uit z'n dak erg koel, ook het laatste: "I lost myself" 1e avond was duidelijk 't koelst

Wat hadden die Belgen toch met HOERUH?? we hebben het een aantal belgen gevraagd maar niemand wist et? en het belgische publiek was sowieso vaag, weinig extreme mensen, allemaal ingehouden. Vooral bij QOTSA hadden we echt dood publiek waar wij stonden..niet dat wij daar ons iets van aan hebben getrokken
Moby was een btje eng druk vooraan, wel vet alleen jammer dat ie precies hetzelfde zei als bij Pinkpop vond Werchter trouwens wel goed georganiseerd, hoefde bijna bij nix te w88 ofzobehalve wc's, wasbakken enzo, goorheid! Zat btw op A8. Heb trouwens niemand gezien van 't forum, alleen Avelon werd close up gefilmd tijdens Radiohead

Danko Jones was errug koel, totaal niet verwacht Zelfde voor Audio Bullys! Moloko was ook vet, wat een uitstraling heeft zij! De tent was sowieso erg gaaf, de sfeer was zoveel beter daar
Leuk: Millonaire, Das Pop, The Roots, Cardigans, Stereophonics
Mooooi: Tom McRae, Coldplay
Gaaf: Underworld, Moby, Massive Attack
Koel: Royksopp die Coldplay deed, Moby die Creep deed
Minder: gaar wijf bij REM, de hitte ben echt verbrand, gaar en brak;o

Erg treurig trouwens die acties van gisteravond, iedereen die opeens de behoefte had om pyromaantje te spelen Btw grootste succes waren toch wel de White Stripes die er niet eens bij waren maar dat deuntje!

Laatst gewijzigd op 30-06-2003 om 20:47.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 21:30
Verwijderd
Jups, een frikandel met ketchup is een curryworst met TOMATENketchup. Pas daar op, als je gewoon ketchup zegt krijg je curry
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 21:35
Verwijderd
Citaat:
MetalliCat schreef op 30-06-2003 @ 22:30:
Jups, een frikandel met ketchup is een curryworst met TOMATENketchup. Pas daar op, als je gewoon ketchup zegt krijg je curry
Echt? Toen ik om curry vroeg vroegen ze nog even voor de zekerheid of ik curryketchup bedoelde. Curryketchup is trouwens super lekker, verkopen ze dat ergens in Nederland?

Trouwens...
Is Humo het Vlaamse woord voor homo?
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 23:56
Ciao Che
Ciao Che is offline
Werchter was erg leuk !

....
ja

erg leuk, niets aan toe te voegen verder
Oud 01-07-2003, 04:30
Avelon
Avelon is offline
Citaat:
scala schreef op 30-06-2003 @ 21:45:
Woah! Werchter was echt geweldig

verhaal
ach ik hoop nog s beroemd te worden

ben jij toevallig heel erg klein? want dan zag ik je

en er was nog een meisje dat iets tegen me zei.
maar ik weet niet wie dat nou was. wie was dat? ik verstond je overigens niet dan

radioheadd: geweldig.
zanger van depeche mode: oeh.

hm heb ik interpol dan gemist? :\

k stond ook op a3. geen forummers gezien.
Oud 01-07-2003, 10:33
Escapism
Escapism is offline
Citaat:
Avelon schreef op 01-07-2003 @ 05:30:

en er was nog een meisje dat iets tegen me zei.
maar ik weet niet wie dat nou was. wie was dat? ik verstond je overigens niet dan

radioheadd: geweldig.
zanger van depeche mode: oeh.

hm heb ik interpol dan gemist? :\

k stond ook op a3. geen forummers gezien.
volgens mij zag ik jou op t videosgerm bij radiohead
Oud 01-07-2003, 11:32
clubje
clubje is offline
Citaat:
Ufke schreef op 30-06-2003 @ 22:35:

Trouwens...
Is Humo het Vlaamse woord voor homo?
Lol

Humo is het bekendste, meest gerespecteerde en beste tijdschrift (vooral rock-tijdschrift) van België.

Werchter komt vooral door hen tot stand.

Trouwens, dat je ketchup vraagt, en curry krijgt, da's niet normaal hoor, da's niet typisch Vlaams
En er is een verschil tussen een curryworst en een frikandel ook hoor, maar ja who cares, zolang het maar vettig is.
Oud 01-07-2003, 12:03
Verwijderd
Citaat:
clubje schreef op 30-06-2003 @ 20:46:
Wat voor een onzin. Omdat jij Arno niet goed vind, hoeft de rest van de wereld dat niet te vinden.
En over die Belgische slimheid...blijf dan gewoon in Nederland hé, dan zijn wij in één keer verlost van 'al die irritante hollanders op onze festivals' (let op de aanhalingstekens, waarmee ik wil bedoelen dat ik niet achter dit cliché sta, maar wel tegen al die clichés over Belgen ben).
heej als jij niet tegen grapjes kan reageer dan ook gewoon niet........als een Belg een of ander vooroordeel naar boven haalt over Nederlanders (ik noem zuinigheid...hoe vaak ik die opmerking wel niet heb moeten horen vant weekend. Terwijl de Belgen gingen vechten om die rode kussentjes ) dan moet ik daar alleen maar omlachen, omdat ik toch wel weet dat t nergens opslaat.......dus als jij dat ook zo goed weet, houd dan gewoon je mond ff dicht.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 12:06
Verwijderd
Citaat:
Dobermann schreef op 30-06-2003 @ 20:40:

Belgen zijn trouwens ook raar volk..

"Mag ik 3 bier, 2 cola en 'n jus d'orange?"
"Wablief?"
"Jus d'orange, sinaasappelsap"
"... aah, ge bedoelt vruuchtendranck!"
"um, ik denk 't ja"

Wij stonden trouwens op A6.
haha...ik stond dus ook op A6 en kheb egt precies dezelfde conversatie met zown meisje agter dat barretje op de camping gehad ......ik vroeg ook om jus d'orange en zij toen van ehm wat is dat? AH vruchtendrank.....jah whatever ...........hehe, maar jah dan denk ik vruchtendrank is vrij algemeen.......als ik naar de melkboer ga vraag ik tog ook niet om zuivel....dan kijkt die melkboer mij ook zo aan van, ja wat zuivel......
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 12:52
clubje
clubje is offline
Misschien was het wel omdat jullie jus 'd'orange nogal graag uitspreken als "sudderans"
Oud 01-07-2003, 13:40
scala
scala is offline
Citaat:
Avelon schreef op 01-07-2003 @ 05:30:

haha toch een btje gelukt dan bij radiohead nog wel

euhm ik ben klein ja maar toch weer niet heeel klein? maar dan heb ik je gemist i guess
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 13:41
Verwijderd
Citaat:
Escapism schreef op 01-07-2003 @ 11:33:
volgens mij zag ik jou op t videosgerm bij radiohead
ja zag ik ook.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 13:46
Verwijderd
Citaat:
clubje schreef op 01-07-2003 @ 13:52:
Misschien was het wel omdat jullie jus 'd'orange nogal graag uitspreken als "sudderans"
neej hoor en dan nog.....het enige wat ze verkopen is cola, bier en jus d'orange....dan ga je tog denken van owjah het lijkt niet op cola en ook niet op bier, heej misgien is het dan wel vruchtendrank!
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 14:27
Elisa200
Elisa200 is offline
Hey,

Ik vond het een hele geslaagde werchter-versie; heb een hele leuke nederlandse band leren kennen, zuco 103 , echt leuke sfeer, beetje dansen, vree leuk. R.E.M was prachtig, net als Skin, Xzibit, en 2 many dj's. Heb ook enkele leuke nederlandse mensen leren kennen op de camping (B0). Ik heb helemaal niets van klachten, prachtig weer, dichte camping, leuke sfeer, ook makkelijk naar huis geraakt dankzij de lijn...
Super
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 17:42
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
ik woon in belgië en ik heb nog nooit van z'n leven iemand horen spreken over "vruchtendrank"

over dat OOEERRREEEEEJJJJ: ik dacht dat ze dat, na de oereee-rage van 5 jaar geleden, alleen nog maar riepen in voze dorpskermissen
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 17:48
Verwijderd
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef op 01-07-2003 @ 18:42:
ik woon in belgië en ik heb nog nooit van z'n leven iemand horen spreken over "vruchtendrank"

over dat OOEERRREEEEEJJJJ: ik dacht dat ze dat, na de oereee-rage van 5 jaar geleden, alleen nog maar riepen in voze dorpskermissen
t stond zelfs boven de standjes.......opt terrein......en ik heb t egt heel veel mensen horen zeggen
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 17:49
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
jellerd schreef op 01-07-2003 @ 18:48:
t stond zelfs boven de standjes.......opt terrein......en ik heb t egt heel veel mensen horen zeggen
maar ja, werchter ook hé
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 17:50
Verwijderd
Ja idd bij ons op de camping c3 werd het rond de Biertent nogal veel geroepen , maar ja gelukkig niet zoveel als 2 jaar geleden want dat was een fuckin nightmare , t ging de hele nacht door
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 17:52
Verwijderd
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef op 01-07-2003 @ 18:49:
maar ja, werchter ook hé
jah
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 18:07
Verwijderd
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef op 01-07-2003 @ 18:42:

Werchter is een voze dorpkermis.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 19:05
Blackeyed
Blackeyed is offline
Ik ben alleen zondag geweest( jammergenoeg).
Das Pop was leuke opener.
De La Soul,heel vooraan, goeie sfeer,liedjes niet zo bekend maar veel interactie met het publiek dus OK.
Wat rondgelopen, stukske van Tom MCrae meegepakt.
The Cardigans waren ok,stukken beter dan op pinkpop( wa zong da mens toen vals).
Toen Cypress Hill....heel vanvoor...niet normaal..moshpit...gekke mensen.Onvergetelijk. Der stond een vent langs ons,knalstoned,zijn broek helemaal afgezakt,bos schaamhaar stak leuk uit...
Na Cypress Hill effe uitgepuft en goed plekske voor Moloko gezocht. Die waren GEWELDIG!!! Sfeer,muziek,zang...alles prima.
Coldplay was vaak kippevelmomenten en REM was een waardige afsluiter, alleen da kutmens wa tijdens Everybody Hurts effe de boel verstoorde.
Werchter was Super(voor mij althans)
Oud 01-07-2003, 19:07
Verwijderd
Wat deed dat mens dan tijdens everybody hurts?
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 19:08
Verwijderd
Citaat:
Danique schreef op 01-07-2003 @ 20:07:
Wat deed dat mens dan tijdens everybody hurts?
die rende het podium op en ging ff door de microfoon staan bleren....kutwijf...
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 19:26
Escapism
Escapism is offline
ja KUTHOERRRRRR
Oud 01-07-2003, 19:27
Escapism
Escapism is offline
maar michael stipe pakte t wel leuk op door te zingen 'everybody hurts' en naar haar te wijzen
Oud 01-07-2003, 19:51
Verwijderd
Citaat:
clubje schreef op 01-07-2003 @ 12:32:
Lol

Humo is het bekendste, meest gerespecteerde en beste tijdschrift (vooral rock-tijdschrift) van België.

Werchter komt vooral door hen tot stand.

Trouwens, dat je ketchup vraagt, en curry krijgt, da's niet normaal hoor, da's niet typisch Vlaams
En er is een verschil tussen een curryworst en een frikandel ook hoor, maar ja who cares, zolang het maar vettig is.
het is toch een tvgids. bij een vriend van mij hebben ze hem tenminste als tvgids.

werchter was echt zo cool alleen was het extreem warm, veel gelachen om allemaal vage aangeschoten mensen. er lag een logboek werchter 2003 op straat --> een dronken iemand met een t-shirt over zijn hoofd waar je op mocht schrijven. 's nacht ze 'ze smelten de paashaas' gehoord.
hoogtepunten
skin
moby
coldplay(dat briefje op de piano )
supergrass

verder waren de wc's extreem ranzig en de douches extreem koud maar dat was wel lekker opzich.

jaah het was in 1 woord geweldig
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 19:58
Verwijderd
metallica was het geweldigst. bjork was ook superlief, bij radiohead viel ik bijna flauw maar het was wel vet verder geloof ik. thom yorke is eigenlijk wel cool en moby was gaaf. over het algemeen heb ik me wel vermaakt ja van het forum heb ik alleen escapism gezien. en ufke natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 20:43
IEMOW-KOR
IEMOW-KOR is offline
op www.rockwerchter.be staan erg mooie fotos
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 21:04
Verwijderd
Citaat:
ikke-eva schreef op 01-07-2003 @ 20:51:
verder waren de wc's extreem ranzig
Ik vond de wc's juist schoon. Maarja, ik ben Pukkelpop gewend.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 21:10
Verwijderd
muahah idd de dixi's waren best schoon hoor, behalve die keer toen ik moest na iemand die net een grote boodschap had gedaan maar goed.

Je gaat toch ook niet op de bril zitten ofzo als meisje zijnde dus wat boeit het dan of de wc schoon is.

Had ook de p-mate geprobeerd, ook wel handig als je een vuile dixi hebt maar ja dan moet je weer verplicht in de pot kijken enzo, dus ook niet zo handig.

jaja zeer boeiende shit.
AFI clip was net op mtv, wat een rukvideo trouwens muahah computer poppetje erin hoelame. maar goed ik lul ik heb net een hele zak chips op dus moet de calorieen effe verbranden door 100 typebewegingen per 30 seconden te maken.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 21:11
Verwijderd
Heeft er iemand trouwens een Dixi/Toi Toi gezien waarbij de bril vol zat met minder stevige poep?

DAT WAS VAN MIJN BROER!
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 21:12
Verwijderd
Citaat:
Ufke schreef op 01-07-2003 @ 22:11:
Heeft er iemand trouwens een Dixi/Toi Toi gezien waarbij de bril vol zat met minder stevige poep?

DAT WAS VAN MIJN BROER!
Citaat:
daphne schreef:
muahah idd de dixi's waren best schoon hoor, behalve die keer toen ik moest na iemand die net een grote boodschap had gedaan maar goed.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 21:13
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 22:11
Escapism
Escapism is offline
Citaat:
raaah schreef op 01-07-2003 @ 20:58:
van het forum heb ik alleen escapism gezien.
en jellerd.

zonder dat je t doorhad
Oud 01-07-2003, 22:12
Verwijderd
Citaat:
Escapism schreef op 01-07-2003 @ 23:11:
en jellerd.

zonder dat je t doorhad
Ik zei nog toen we doorliepen:
Die ene was Jellerd.
Maarja, zal ze wel verdrongen hebben.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 22:17
Escapism
Escapism is offline
Citaat:
Ufke schreef op 01-07-2003 @ 23:12:
Ik zei nog toen we doorliepen:
Die ene was Jellerd.
Maarja, zal ze wel verdrongen hebben.
ja happens all the time
Oud 01-07-2003, 22:34
GRRR
GRRR is offline
ik haat jullie allemaal
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 23:26
Verwijderd
Ik vond 't trouwens echt goed geregeld. Genoeg pishuisjes, douchegelegenheden en we hebben maar èèn keer in de rij voor de inkom (haha) gestaan; dat was op donderdag. De schijthokken werden vaak schoongemaakt en ze deelden gewoon wc-papier uit bij de Dixie's. Echt prima georganiseerd, vèèl beter dan Pinkpop.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten