Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-07-2003, 18:21
mR
mR is offline
Citaat:
Studentje schreef op 03-07-2003 @ 18:53:
Handig kan het zeker zijn, als je bijvoorbeeld in een boerendorp woont en in de stad naar school moet. En ik heb niks over rijstijl ofzo gezegd, zoals ik al eerder zei. Als we daar over gaan beginnen, dan zijn we nog wel even bezig.
Alleen dan is t handig ?
Kom 10x sneller door de stad dan een willekeurige auto ....
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-07-2003, 21:22
Suqeunse
Suqeunse is offline
aub ontopic blijven ,geen geruzie meer . doen jullie dat maar op msn ofzo.

ps : ik sluit me wel eerder aan bij studentje dan bij Mr, want studentje geef goede argumenten.

ik wil zelf ook een scooter gaan halen, maar heb er niet genoeg geld voor om bij mijn 18de rijbewijs te gaan betalen en nog een auto , het is kiezen tussen een auto en een scooter.

TopicStarter, zo te zien weet Mr veel van scooters, dus als je met hem ff private gaat messagen komt het wel goed.

succes verder.
Oud 04-07-2003, 13:34
miss sunshine1986
miss sunshine1986 is offline
Citaat:
Studentje schreef op 03-07-2003 @ 18:53:
Handig kan het zeker zijn, als je bijvoorbeeld in een boerendorp woont en in de stad naar school moet. En ik heb niks over rijstijl ofzo gezegd, zoals ik al eerder zei. Als we daar over gaan beginnen, dan zijn we nog wel even bezig.
Toch nog ff offtpoic: Ik woon dus in de stad en het is toch ideaal.. Het is sowieso sneller dan de fiets, sneller dan het OV... In de stad mag je namelijk ook voor een groot gedeelte over de fietspaden en dat gaat dus lkkr snel sterker nog, ik zou haast zeggen sneller dan de auto ..

Als je geld heb voor een scooter en voor je rijbewijs dan moet je gewoon een scooter kopen.. De aanschafkosten zijn de grootste kosten daarna valt het allemaal reuze mee.. Maar idd als je moet kiezen tussen een scooter of een auto en rijbewijs dan kan je denk ik toch beter sparen voor je rijbewijs en auto.. En dan dus twee jaartjes wachten en het met de fiets doen
Met citaat reageren
Oud 05-07-2003, 00:54
killingdjef
killingdjef is offline
Toch is het machtig als je je eigen scooter hebt. Een scooter geeft trouwens ook veel ervaring in het verkeer. Ik hoop over een half jaar mijn rijbewijs te halen als ik 18 ben en denk dat mijn ervaring met scooterrijden veel heeft geholpen.

Het leuke aan scooter is dat je niet geflitst kan worden
Niet dat ik aanmoedig om gelijk al je shit op te voeren zodat ie 140 gaat maar met een scooter ben je toch iets vrijer dan met een auto. Naar mijn mening (ondanks de rollenbanken) wordt je minder snel aangehouden met een scooter en leer hoe een scooterrijder denkt!

Dit vind ik met name heel erg belangrijk want sommige automobilisten denken "hah! scooter! 100 bonuspunten!" nu moet ik zeggen dat scooter rijders wel automobilisten irriteren.. soms gewenst maar ook vaak ongewenst door de onervarenheid van de rijder.

Kheb al een paar keer van een gebruiker van rechts voorrang gekregen omdat ik niet meer kon stoppen of dat het iedergeval niet meer op voorrang verlenen kon worden beschouwt van mijn kant. Dus respect naar die automobilisten die toch begrip kunnen tonen naar de onervaren rijders.

en dan kan je wel zeggen dat je niet onervaren bent maar das bullshit tenzij je die rijcursus van 3vo heb gevolgt ofzo
Met citaat reageren
Oud 06-07-2003, 11:47
Rhaa.N'eeH
Rhaa.N'eeH is offline
Citaat:
Hee Kay schreef op 29-06-2003 @ 15:39:
Inderdaad, rijbewijs of auto. Je bent toch 18 voor je het weet.

PS: waar verdien jij €200 per maand?
Hehe,.. Waar ? Nou ik krijg van m'n ouders elke maand E150 .. Ennehh ik werk , ligt eraan hoeveel ik in die maand werk, maar da's altijd wel meer dan E50
Oud 06-07-2003, 11:49
Rhaa.N'eeH
Rhaa.N'eeH is offline
Citaat:
mR schreef op 29-06-2003 @ 18:14:
[B]Altijd weer die anti scooter lui hier op scholieren.com forum... *zucht*

Heb je er het geld voor zou ik het wel doen, het is altijd handig vooral als je school en vrienden niet bepaald binnen fiets afstand liggen.

Een goede nieuwe scooter koop je voor ongeveer 1500 tot 2000 Euro. Ga je voor een 2de hands scooter, koop em dan het liefst via een dealer of neem iemand mee die er verstand van heeft.
Dit kan je veel geld en een miskoop besparen.

Enkele tips voor 2dehands scooters vind je hier.

Daarnaast komen nog de kosten van een helm, ongeveer 100 euro, een goed slot, ook ongeveer 100 euro en natuurlijk de verzekering van ongeveer 120 euro per jaar (dit is alleen WA verzekering, all risk is onbetaalbaar voor scooters ...).

Koop je de scooter via een dealer, dan krijg je er altijd 2 onderhoudsbeurten bij, die gratis zijn.
Je hebt dus in principe geen kosten aan onderhoud.

Opsomming van vaste kosten:
- Scooter: 1750 Euro *
- Helm: 100 Euro
- Verzekering: 120 Euro **
- Slot: 100 Euro

[b] Totaal: 2070 Euro

*= Gemiddelde prijs nieuwe scooter
**= Prijs van een verzekering van Mei tot Mei.
Sluit je nu een verzekering af betaal je alleen maar het bedrag tot Mei 2004.

Daarnaast komen ook nog eens de benzine kosten.
Dit is verschillend per scooter en aantal kilometers dat je rijd en of je scooter opgevoerd is of niet.
Bij mij is 1x per anderhalve week tanken genoeg, wat uitkomt op ongeveer 5 a 6 euro.
Ook moet er olie in voor de smering, wat ongeveer neerkomt op een liter per 2 maand (anderhalve liter kost 10 tot 15 euro).

Heb je nog serieuze vragen pm me dan of snuffel n beetje rond op scooterforum.net.
Daar zitten altijd wel mensen die je kunnen helpen met je keuze qua scooter en andere informatie.
ZoZo, INFO ! Dankjewel !
Ik zal me eens ff gaan orienteren .. Maar na alle NoScooters die ik hier heb gelezen .. Weet ik het allemaal niet meer zo zeker hoor.. !
Oud 06-07-2003, 11:52
Rhaa.N'eeH
Rhaa.N'eeH is offline
Citaat:
vrijgezel schreef op 01-07-2003 @ 01:45:
ik spaar sinds mijn 16e voor mijn rijbewijs en mijn uitzet

ik ga net als jou ook altijd geld uit aan pruts dingen enzo,

maar ik begon steeds meer te werken en ik verdiende ook steeds meer had zo 400 euro per maand dus toen heb ik een spaarrekening geopend en in augustus ga ik een intake doen en in september ga ik beginnen met lessen.

echt die 2 jaar zijn voorbij dat je het weet en dan heb je spijt dat je niet hebt doorgespaard.
Je hebt gelijk ! En ik moet inderdaad niet voor een scooter gaan sparen, omdat ik zo graag íets wil kopen.. !
Oud 06-07-2003, 12:00
Rhaa.N'eeH
Rhaa.N'eeH is offline
Hey mensen , wel lief blijven he !
Zoals ik al zei.. Ik denk dat ik me eventjes ga orienteren op het gebied van scooters en dan zie of ik het graag genoeg wil.

mR heel erg bedankt voor al je 'positieve' Scooteropmerkingen , jij bent duidelijk voor !
Wat ik zo hoor, is het allemaal ontzettend duur.. en ik wil als ik 18 ben zeker wel een leuke auto,.. Hmmm.

P.s. ik was op vakantie, dus kon ff een tijdje niet antwoorden..
Mijn excuses daarvoor
Oud 06-07-2003, 12:25
Balance
Balance is offline
Citaat:
Rhaa.N'eeH schreef op 06-07-2003 @ 12:47:
Hehe,.. Waar ? Nou ik krijg van m'n ouders elke maand E150 .. Ennehh ik werk , ligt eraan hoeveel ik in die maand werk, maar da's altijd wel meer dan E50

150 euro van je ouders?!!!!

*jaloers*
Oud 06-07-2003, 12:34
ellaversa
ellaversa is offline
ik krijg 120 euro van mn ouders en ze betalen mijn citta. en mijn paard, en mijn hond en mijn kleren en... en .... en....
Met citaat reageren
Oud 06-07-2003, 21:01
Rhaa.N'eeH
Rhaa.N'eeH is offline
Citaat:
linda85 schreef op 06-07-2003 @ 13:25:

150 euro van je ouders?!!!!

*jaloers*
'

HaHa, Nou Nou .. Nu voel ik me toch wel een beetje ongemakkelijk hoor.. I'm not one of those spoiled brats hoor !
Kijk maar naar die boven me !
Maare, ja ik krijg 150 en ze betalen eigenlijk vanalles..
Soms zelf m'n dates .. Hehe.
Oud 06-07-2003, 21:02
Rhaa.N'eeH
Rhaa.N'eeH is offline
Citaat:
ellaversa schreef op 06-07-2003 @ 13:34:
ik krijg 120 euro van mn ouders en ze betalen mijn citta. en mijn paard, en mijn hond en mijn kleren en... en .... en....
HaHa,.. Waarvoor krijg je die 120 Euro dan ?
Oud 11-07-2003, 11:05
Milos
Milos is offline
ik heb die scooters nooit gewild.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 11:10
ajaccio
ajaccio is offline
een klant van mn pa heeft handelt is scooters... kan een dna krijgen voor 1500

btw. 2e hands scooter kost ongeveer 300-1000 euro...

alleen nog 1,3 jaar w8ten :-(
Oud 11-07-2003, 11:17
DutchTerror
DutchTerror is offline
Kheb een Aerox gekocht

-2350 nieuw

Motorisch:
Cilinder Hebo Manston 2
Uitlaat Moet ik nog ff zien.. ik denk C20, Team 2k of R2
Krukas Malossi RHQ pen 12
Carburateur 24 mm Mikuni Flatslide
Luchtfilter Twin Air
Vario Malossi MHR 2000
Koppeling Malossi Delta Clutch [Tuned ]+ MHR Wing Bell
Membraan Polini Evolution
Vertanding RF 12.28
V-snaar MHR overrange snaartje
Spruitstuk Malossi 25 mm
Lagers SKF C4 met kunststof kooi

Dus motorisch zit er ook nog een fortuin in maar het blaaast...

Mja sproeier 170 is niet leuk

aantal ongelukjes.... 600 euro eigen schuld

Benk best al ver op weg naar de 5500
Oud 11-07-2003, 11:21
Mindfields
Mindfields is offline
Zou als ik jou was gewoon een 2e hands Fox kopen voor 500E.
Oud 11-07-2003, 13:05
Verwijderd
Gewoon voor je rijbewijs gaan
Scooter hebbie ff fun aan en daarna nie meer...
Rijbewijs hebbie gewoon veel meer aan en alsie nog ff flink doorspaart hebbie ook un leuk autootje
Maar je moet et zelluf wetuh maar ik kreeg ook de keuze:
rijbewijs of scooter......en ik fiets nog steeds dus
Succ6 ermee!!!
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 14:07
Rhaa.N'eeH
Rhaa.N'eeH is offline
Toch zijn de meningen nog verdeeld..
En btw waar vind ik die Fox van E500 dan ?
Oud 11-07-2003, 22:00
Janneke1
Janneke1 is offline
Ik zou voor een Piaggo Diesis gaan hoor

Nee je moet gewoon goed rondkijken, voor €500 zal wel al iets te krijgen zijn, maar volgens kun je dan beter een maandje langer sparen en een betere kopen.
En er zijn zo veel soorten!
En de prijzen verschillen ook per winkeldinges.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2003, 18:32
Verwijderd
Citaat:
DutchTerror schreef op 11-07-2003 @ 12:17:
Kheb een Aerox gekocht

Benk best al ver op weg naar de 5500
*zucht* je bent best wel een sukkel weet je dat?
Met citaat reageren
Oud 13-07-2003, 20:56
Marsel
Marsel is offline
Citaat:
Alex schreef op 13-07-2003 @ 19:32:
*zucht* je bent best wel een sukkel weet je dat?
haha, jah zoveel geld erin steken, en nog 'normaal' vinden ook ( zo komt het over)

Ik zelf ben mijn hele leven al bezig met brommertjes.. Puch, Honda schakels, Citta.. en sinds vorige week een Gilera Runner voor 775,-. Dat is dan me 9e brommer.
Aan de ene kant is het een heel prettig gevoel dat je vrij bent om te gaan en staan waar je wilt ( en handig 's ochtends naar je werk ) maar om daar zoveel geld voor over te hebben. gekkenwerk. Desondanks doe ik het zelf ook, maar dat komt vooral omdat ik me ook erg interreseer in de techniek en alles uit elkaar wil halen.
Maar die jongens die mans willen zijn met hun bruut gespoten scooter en voor duizenden euro's opgevoerd, ohh wat heb ik daar een hekel aan.
Die scooter gaat na de vakantie naar me vriendin omdat zij verder weg gaat verhuizen. Maar wat heb ik een hekel aan dat ding, als je nou gewoon bedenkt wat voor leuke dingen je allemaal kan doen ervan. Maar aan de andere kant gaat ook heel veel geld in uitgaan/drank en kleren zitten. Net waar jij je geld aan uit wilt geven.

Ik zelf ben erg voor de oude schakelbrommers, goede rijkwaliteiten, degelijke techniek en erg leuk sleutelen. Dat allemaal voor redelijke bedragen ( maar je kan dat ook erg duur maken natuurlijk ).
Als je vervoer nodig hebt, zoek iets goeds 2ehands wat nog een tijdje meegaat voor een leuke prijs. Maar hou je doelstelling voor een auto( rijbewijs ) en sparen voor later. Denk dat je dan veel meer plezier van je geld kan hebben.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 20:02
Rhaa.N'eeH
Rhaa.N'eeH is offline
Dank. Ik denk dat ik maar geen scooter neem..
Alsnog thnx iedereen die me dat wel aanbevool
Reageren

Regels voor berichten