Advertentie | |
|
![]() |
|
Lees erg veel fantasy en soms ook science fiction;
goede boeken zijn toch wel van -Margaret Weiss en Tracy Hickman -Jack Vance (Heeft ook veel fantasy boeken zonder science erin!Vertelt zijn verhalen wel op een heel andere manier dan de meeste andere fantasy-schrijvers) -Tolkien (Wie hem niet?) -Feist
||
Citaat:
|
![]() |
Goede fantasy:
A Song of Ice and Fire, door George RR Martin. Deze serie bevat al 3 boeken: A Game of Thrones, a Clash of Kings, a Storm of Swords. Er komen er nog 3. Dit vind ik een van de beste fantasy die er is. Voor een goede recensie check: http://www.westeros.org/Citadel/Books/Martin01a.html A Tale of the Malazan Book of the Fallen, door Steven Erikson Er zijn al 4 boeken uit; totaal komen er tien, en deze schrijver slaagt erin ieder jaar een nieuw boek uit te brengen. Deze serie is zeker niet gemakkelijk te lezen; vooral in het eerste boek heb je het idee dat je een hoop informatie mist, maar uiteindelijk wordt alles duidelijk. Voor meer info over het verhaal: http://www.sfsite.com/06a/gard58.htm Verder heb je Memory, Sorrow&Thorn, door Tad Williams; een trilogie die al wel af is, the Wheel of Time, door Robert Jordan etc. etc. Zoals je wel ziet lees ik de meeste fantasy gewoon in het engels; de meeste vertalingen doen het originele verhaal geen eer aan... |
![]() |
|
![]() |
[QUOTE]Morgan schreef op 29-06-2003 @ 20:28:
[B]Er zijn weinig goede fantasy-boeken in Nederland, alleen de populairste worden vertaald en vaak ook nog eens slecht. Goeie fantasy boeken zijn ook nog beter in het Engels, als ze vertaald worden worden ze meestal waardeloos. Vooral de kronieken van Belgarion (The Belgariad/th) en de kronieken van Mallorea (The Mallorean). |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Alle boeken van Bridget Wood zijn echt gaaf, het begint met 'Heer der Wolven' over de verbannen hoogkoning van het Oude Ierland. Topboek!!! Het vermengt de legendes van Ierland(halfmensen,duistere magiers enz.) met de Mens, die vrijwel in alle boeken de hulp moeten bieden aan de Hoogkoning of Hoogkoningin. En elk boek is echt apart, niet cliche door het feit dat steeds weer een mens de Hoogkoning op de troon kan zetten. Echt geweldig, zo levendig verteld.
Vrouwe der Stormen vond ik ook wel goed, van M. Zimmer-Bradley, zoals al gezegd was. Ik heb het eerste boek van Katharine Kerr ook gelezen, van de Deverry Saga. Was goed te lezen! Ik heb ook 'De Magiers van Nexus' gelezen, geen idee meer van wie 't was. Maar tis een dik boek, en 't heeft geen einde. Daar baalde ik echt van, want het is een spannend verhaal ![]()
|
Verwijderd
|
inderdaad in de poort des doods reeks (weis en hickman) ben ik nu bezig , zit momenteel aan boek 5 chaos-schepper
en is goed uitgewerkt fantasy ! wat ik ook grappig vind in deze boeken is zifnab , die vaak grappig zinspeeld op gandalf die zijn 'grote voorbeeld'' is . al bij al wel duistere boeken . |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Boeken gezocht AceSpade | 4 | 06-10-2011 18:06 | |
Films, TV & Radio |
Welke film moet iedereen gezien hebben volgens jou? suusch | 243 | 14-10-2005 21:43 | |
Verhalen & Gedichten |
Horror-Fantasy boeken Retinite | 1 | 30-03-2003 22:08 | |
ARTistiek |
Fantasy boek waarvan ik de naam kwijt ben Mindfields | 2 | 30-05-2002 10:58 | |
ARTistiek |
Lord Of The Rings is slecht en fout ^AmArU^ | 73 | 25-04-2002 21:28 | |
ARTistiek |
Fantasy boeken? TearSong | 44 | 19-06-2001 23:57 |