Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-07-2003, 16:42
Megadeth
Megadeth is offline
HIT THE LIGHTS!!!!!!!!!!!!
Oud 25-07-2003, 00:15
MikeyMo
MikeyMo is offline
ik geloof erin dat we verder leven na de dood.
niet zozeer reincarnatie, maar ik heb geen idee wat er anders zou moeten zijn.
(ik heb dit mezelf een beetje voorgehouden omdat ik best bang was voorde dood..)
Oud 25-07-2003, 00:53
squat
squat is offline
Citaat:
Volgens mij ZIE jij gewoon helemaal niets, wat erop wijst dat reïncarnatie bestaat.
Wat moet ik zien? Verhalen van iemand die geloofd dat hij zich dingen van een ander leven kan herineren? Hersenspinsels en leugens.

Citaat:
Dat denk ik, dat je met "logisch" je natuurlijke gevoel bedoelt, omdat ik vroeger zelf zo dacht - en dat óók "logisch" noemde.
Als natuurlijk gevoel denk ik meer dat er niet niets kan zijn. Ik kan mij niet voorstellen dat ik niet kan denken omdat ik nooit bewust niet heb kunnen denken. Door beredenatie en ervan uitgaan dat er niets paranormaals bestaat denk ik dat er niets kan zijn. Reden dat ik niet in godsdienst of het paranormale geloof is omdat veel achterhaalt is of niet te bewijzen. Bovendien heb ik zelf geen paranormale ervaringen.

Citaat:
Logica is een redeneermethode, een denkmethode. Je kunt nooit met logica aantonen (= beredeneren, bewijzen) dat iets NIET bestaat, als je het niet gezien hebt. Want dan moet je het overal gezocht hebben, op alle plaatsen geweest zijn.
Beter lezen. In een eerdere post zei ik dit: "Ik sluit reïncarnatie of een elk ander mogelijk leven na dood uit op logica. Het is niet te bewijzen maar logica wijst op geen enkele manier op leven na dood. "

Citaat:
Je zou dus op z'n minst kunnen concluderen dat je het gewoon simpel NIET WEET
Vice versa.

Citaat:
In spirituele kringen worden (dag en nacht), (zomer en winter) en (wakker zijn en slapen) en (leven en dood) wel eens met elkaar vergeleken. Na de ochtend, middag en avond is de dag afgelopen, 'gaat de dag dood'. En na de lente, zomer en herfst 'gaat het jaar dood', er groeit in de winter ongeveer niets. En na elke nacht begint er weer een nieuwe dag, na elke winter begint er weer een nieuwe lente. Het hele gebeuren begint opnieuw, alsof het in een cirkel staat, en na elke ronde gaat de cirkel verder bij het begin. De tijd is cyclisch, (is niet als een lijn, maar als een cirkel), de 4 dagdelen en 4 seizoenen zijn een zich steeds herhalende cirkelgang, is het idee. En zoals de tijd is, de dag en het jaar, zo is de mens ook.
Er is een verschil tussen het leven en de tijd. Doordat de aarde om zijn as, en om de zon, draait heb je dag en nacht en seizoenen. Aan het eind van de circel is de conditie hetzelfde als aan het begin. Bij een leven is dat niet zo. Als je dood gaat ben je geenzins als een foetus in de buik van je moeder.
Mag ik dan ook nog even vermelden dat de tijd niet cyclish is maar simpelweg de baan van de aarde een circel is.

Citaat:
Deze cirkelgang nu, zo wordt gezegd, die herhaalt zich niet alleen in de dag en nacht en in het jaar, maar ook in het groot, in mensenlevens. Een mensenleven heeft ook 4 levensdelen, zoals de dag 4 dagdelen heeft, en het jaar 4 seizoenen.
Je hebt de jeugd, volwassenheid en de ouderdom. Daarna komt de dood. Na de dood begint deze cirkelgang weer opnieuw bij de jeugd.

De jeugd komt overeen met de lente en ochtend; de volwassenheid met de middag, als de zon óók "vol" is; en de ouderdom met de avond. De periode van dood zijn komt dan overeen met de nacht en de winter. Men zegt ook wel: "iemand is in de lente van haar leven", of bijv.: "iemand is in de volheid van zijn leven, het volle leven", en: "de man is in de avond van zijn leven".
Het is maar hoe je het opdeeld. De mens heeft bedacht om de winter de winter te noemen en de zomer de zomer. Ze hadden het jaar, de tijd van de dag of het leven ook in andere eenheden kunnen opdelen. Bovendien is het het meest logisch dat er 4 delen zijn. Als er 2 extremen zijn zijn er ook 2 overgangsfases.

Citaat:
In éénjarige planten kun je dit ook ontdekken: in de lente ontkiemt het zaad en groeit de plant op, zoals in de jeugd het lichaam van de mens 'ontkiemt' en opgroeit. In de zomer bloeit de plant, de mens is dan ook in de bloei van zijn leven. In de herfst is de plant in verval, bladeren vallen af, hij gaat dood, maar er is nieuw zaad. In de herfst van zijn leven gebeurt hetzelfde met het lichaam van de mens. Het raakt in verval en gaat dood, maar er is nieuw zaad voor nieuwe lichamen waarin de mensen die niet op aarde "leven", opnieuw geboren kunnen worden. In de winter is het zaad in de grond, wachtend op een nieuwe lente. Zo wacht de mens, die naar het bovenaardse is gegaan, op een nieuwe geboorte.
Word over het algemeen voortplanting genoemt. Mensen doen dit door middel van kinderen.

Citaat:
Ook de aardse TIJD zelf is een cirkelgang, geen rechte lijn. Je hebt de toekomst, het heden, het verleden en een tijd, dat de aardse tijd er NIET is: als je dood bent. Ook 4 tijden dus, net zoals de 4 jáárgetijden.
Die snap ik even niet. De tijd? Bovendien geloof ik niet in heden en verleden.

Citaat:
En als je naar het verschijnsel PLAATS kijkt, dan zie je dat er ook 4 soorten plaats zijn: links, voor, rechts en achter (als je onder en boven even vergeet). Je hebt de 4 hoofd - windrichtingen (oosten, zuiden, westen en noorden).
Plaats is geen verschijnsel. Bovendien heb je hier weer precies hetzelfde; 2 extremen (boven en onder of links en rechts) en 2 tussenfases. Windrichtingen zijn hetzelfde als plaats maar met een andere naam.

Laatst gewijzigd op 25-07-2003 om 00:58.
Advertentie

Regels voor berichten