Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Ik ben al vrij snel opgehouden de rest van de reacties te lezen.
nog nooit gemerkt dat iemand die er iets anders uitzag uitgekotst werd. Er zit bij mij 1 gothicmeisje en die wordt helemaal niet raar behandelt. Nou doe ik politicologie en zijn de hockeykutten daarin ondervertegenwoordigd dus valt wel mee, je hebt in elke studie wel de ballen en de wat normalere mensen er zit altijd wel iemand bij waar je mee op kunt schieten. Ik zou zeggen ga je absoluut niet anders kleden om meer bij anderen te horen, mijn eigen ervaring is dat je wat je ook aan je uiterlijk verandert toch nooit echt bij bepaalde mensen zult 'horen'. En dat is hoogstwaarschijnlijk wederzijds, ik kan over het algemeen niet erg goed met het baltype opschieten en vind ze ook vrij sneu. Tuurlijk zul je door een aantal uitgekotst worden maar dan vraag je je af: wil ik mijn kleedstijl veranderen om bij beter bij hen te horen?? nou nee. En niet iedereen doet een rechtenstudie om er een bepaald zoort rol mee te vervullen. Net zoals dat niet iedere politicologiestudent lid is van een jongerenvereniging (van een pol. partij dus). Ik ben zelf helemaal niet zo'n netwerker als eigenlijk vereist is als je het wilt maken in de pol., maar ik wil ook niet die richting op. Ik doe de studie in eerste instantie om er geestelijk rijker van te worden en ik het interresant vind en absoluut niet om een bepaalde rol of beroep mee te vervullen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Verder ga ik er prat op dat ik zeker wel cultuur-openheid bezit en iedereen in zijn of haar waarde laat. Ik zeg alleen dat het in bepaalde situaties juist niet van tolerantie en openmindedheid getuigt om maar ten alle tijde je eigen kleding te willen behouden. Wees eens flexibel, dat is eigenlijk de kern van mijn betogen. Maar dit is een eeuwige discussie. Ik geef ook niet meer dan een beschrijving van de werkelijkheid. Als je graag als éénling tegen de maatschappelijke bierkaai wilt vechten door altijd maar je eigen ding te doen, veel succes ![]() |
![]() |
|
als je er gewoon netjes uitziet op je toelatingsgesprek (gewassen, niet te ordinair, etc.) maakt het geen enkel verschil of je nou piercings/een hanekam hebt of niet, of of je kak bent of goth.
Ze stellen wel eisen aan hoe verzorgd je eruit ziet, maar dat heeft niets te maken met je stijl...
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
![]()
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Verder ben ik het met beuk eens. Het verandert wel. Ik heb de grootste alto's in m'n eerste jaar gezien, maar zodra het afstuderen in zicht komt zijn ze allemaal veranderd. Dat heet volwassen worden en niet meer vasthouden aan puberidealen als jezelf zijn, je afzetten, niet in een hokje passen enz ![]() |
![]() |
|
Als iedereen het adagium van 'zo werkt het helaas wel' propageert, is het nogal lastig om een zekere omwenteling plaats te laten vinden, nietwaar? Wat dat betreft ben ik het zeer zeker met m'n-naam-is-onmogelijk-uit-te-spreken-cente (ofte wel, Evito) eens.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Stel je voor; jij wordt ten onrechte beschuldigd van een poging tot doodslag tijdens een avondje stappen. Daar word je voor aangeklaagd, en je zult -gewapend met een advocaat- ten tonele moeten verschijnen. Je hebt de keuze uit 2 advocaten; je kunt ze allebei betalen en ze zijn even duur.
Advocaat ččn: Man, om en nabij de 25, hanekam, gespleten tong, leren vest, en diverse tatoeages zichtbaar. Kantoor is tamelijk rommelig, maar wel 'gezellig'. Advocaat twee: Man, om en nabij de 40, keurig bijgehouden snor, geen oorbellen/neusbellen/zichtbare tatoeages, verzorgd uiterlijk, strak in 't pak met stropdas en al. Geordend kantoortje, stijlvol ingericht. Wie kies je? -- Beiden claimen je vrij te kunnen laten spreken. Dat was mijn punt, eigenlijk. Laatst gewijzigd op 06-07-2003 om 14:11. |
![]() |
||
Citaat:
Ik kan me trouwens ook niet voorstellen dat iemand kiest voor een dergelijke kledingsstijl puur uit esthetische overwegingen. Ik vermoed dat het de meesten deels juist te doen is om het bijbehorende imago. Maar dit past eigenlijk al niet meer binnen dit topic.
||
Citaat:
En toevallig is het een zeer goede advocaat waar je veel aan hebt tijdens een rechtzaak. Ook ken ik advocaten strak in pak, ''goede'' uitstraling. Maar beduidend minder goed. Ra ra wie kies ik.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
(Onder het motto: kun je het niet bevatten dan kraak je het maar af ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Zeg dát dan ![]() Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik wist dat er minstens ččn reactie zou komen met dit. En natuurlijk zit je ňf ronduit te liegen om maar tegen 'de maatschappij' te schoppen ňf je meent het en in dat geval --> uitzonderingen bevestigen de regel. Dank U. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik studeer zelf Engels (op de universiteit, dus) en ik merk eigenlijk weinig van 'kledingvoorschriften'. Er zijn mensen die altijd in het zwart rondlopen, er zijn kakkers, alto's, van alles. En iedereen gaat met elkaar om, ongeacht de kleding, maar gewoon of mensen elkaar mogen, of het klikt, etc. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() Kan me op zich wel voorstellen dat het bij studies zoals rechten of economie anders is, maar het geldt dus niet voor de universiteit in het algemeen ![]() |
![]() |
|
Ik zag je topic nu pas .. dat krijg je als je op vakantie gaat.
Maar even ontopic: Ik vroeg me dat ook af, zo'n 2 jaar geleden toen ik een vervolgopleiding ging doen. Ik kon voor mezelf kiezen; of ik ging eerst de kat uit de boom kijken, of ik was gelijk vanaf dag 1 mezelf, zodat iedereen het ook gelijk maar wist. Tegen commentaar e.d. kan ik wel, dus ik besloot gewoon lekker gelijk als mezelf te gaan. Bovendien voel ik mezelf daar het prettigst bij en ik wilde mezelf wel op mijn gemak voelen. En ja, ik kreeg commentaar, opmerkingen en vragen. En ik heb vragen die ik kreeg gewoon beantwoord en binnen enkele dagen keek niemand meer van me op.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Volgens mij worden er geen eisen gesteld hoor... of je moet in je Wicked Weasel bikini naar school gaan, dan kan ik me wel voorstellen dat je geweigerd wordt... maar ik denk eigenlijk niet dat ze je zouden weigeren op grond van uiterlijk. Zouden ze ook niet mogen
![]()
||
Citaat:
Het gaat niet om aanpassen, of het verloochenen van de gehele gothic/anders-zijn - ideologie, maar representatief zijn... Ik bedoel op een gegeven moment kom je toch in de volwassen wereld... En daar ís niet iedereen Gothic of Alto... Zeker niet als je rechten studeert en jurist of advocate wordt... Je zult toch een apenpakkie aan moeten.. Geloofwaardigheid krijg je niet snel toegewezen als je binnen komt wandelen in je Grunge-outfitje of je "Smoke-eyes" - make up... Maar goed, wat weet ik er nou van?!
||
Citaat:
![]() Hoe denk je dat iemand in 'ballerige' kleding daar aangekeken wordt? |
![]() |
||
Citaat:
anders moet je hem weer vervangen ![]()
|
bij ons op school (een grafische school waar dus veel stijlen door elkaar heenlopen)
is het zo je innerlijk telt als je normaal tegen mij doet doe ik normaal tegen jou en zo moet het toch ook? De enige die ECHT ECHT letten op de kleding van een ander zijn de marokanen en turken op het montesorie en die doen dan welleens stoer van He vieze junk wil je me lul zien maar verder niet... denk dat mensen daar op een gegeven moment te oud voor zijn en ook verder kijken dan iemand zijn uiterlijk voordat zij oordelen en ik hoop van harte dat dat ook zo is bij een uni |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Ik zat in de sixties op de Uni!
Ik had een vrij ruig uiterlijk, lang wild haar en een lange sik! De meiden vonden het wel leuk natuurlijk, lang niet iedere vent zag er toen zo uit. Ik was vrij populair dus, met mijn uiterlijk! Mijn vrouw heb ik daar ook ontmoet, ze was twee jaar verder dan ik! Kan je nagaan! |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
Hulp bij het uitzoeken van een laptop AskMeAnything | 7 | 17-06-2007 19:26 | |
VWO |
Aardrijkskunde Gadje | 500 | 26-05-2005 21:13 | |