Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-07-2003, 16:40
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
In mijn universiteit draag je gewoon wat je wilt. In mijn studierichting (politieke en sociale wetenschappen, vroeger een onderdeel van Rechten, nu een onafhankelijke richting) zit het vol hanekammen, dreads, halve hippies, halve zwervers, er zit zelfs een volledig kaal meisje. En niemand die erop aangekeken wordt.

Zeker bij richtingen als biologie, filosofie, geschiedenis, pol & soc, kunstwetenschappen,... kan je er met gemak bizar uitzien.
Geen prof die het belangrijk vindt wat je aantrekt, zelfs bij examens niet. En zo hoort het ook.

Wat ook grappig is: in mijn richting (en we spreken van meer dan 500 studenten) valt het op dat zij die de beste resultaten hebben, er het "onaangepastst" uitzien. Veel alternatievelingen die grote en grootste onderscheidingen halen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-07-2003, 16:45
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
nare man schreef op 05-07-2003 @ 12:42:

Weet je wat echt een volwassen ( ) instelling is? Verwachten dat iedereen je maar accepteert zoals je bent en dat iedereen alles maar pikt van jou, wat je ook doet. Dát is echt lekker tolerant.
"iedereen alles pikt van jou"
het gaat toch alleen maar om kledij? Sorry, als jij beledigd wordt door de manier waarop mensen zich kleden, sta je niet sterk genoeg in je schoenen om les te volgen aan de unief.
Want dat vereist namelijk een cultuuropenheid en kritiek.

Dat jij je thuisvoelt op een unief waar zo'n mentaliteit heerst...tja ik wil niet eens weten wat voor mensen daar dan uitkomen.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2003, 16:53
Ninnoc
Ninnoc is offline
Ik ben al vrij snel opgehouden de rest van de reacties te lezen.

nog nooit gemerkt dat iemand die er iets anders uitzag uitgekotst werd. Er zit bij mij 1 gothicmeisje en die wordt helemaal niet raar behandelt. Nou doe ik politicologie en zijn de hockeykutten daarin ondervertegenwoordigd dus valt wel mee, je hebt in elke studie wel de ballen en de wat normalere mensen er zit altijd wel iemand bij waar je mee op kunt schieten. Ik zou zeggen ga je absoluut niet anders kleden om meer bij anderen te horen, mijn eigen ervaring is dat je wat je ook aan je uiterlijk verandert toch nooit echt bij bepaalde mensen zult 'horen'. En dat is hoogstwaarschijnlijk wederzijds, ik kan over het algemeen niet erg goed met het baltype opschieten en vind ze ook vrij sneu. Tuurlijk zul je door een aantal uitgekotst worden maar dan vraag je je af: wil ik mijn kleedstijl veranderen om bij beter bij hen te horen?? nou nee.

En niet iedereen doet een rechtenstudie om er een bepaald zoort rol mee te vervullen. Net zoals dat niet iedere politicologiestudent lid is van een jongerenvereniging (van een pol. partij dus). Ik ben zelf helemaal niet zo'n netwerker als eigenlijk vereist is als je het wilt maken in de pol., maar ik wil ook niet die richting op. Ik doe de studie in eerste instantie om er geestelijk rijker van te worden en ik het interresant vind en absoluut niet om een bepaalde rol of beroep mee te vervullen.
Oud 05-07-2003, 17:35
Verwijderd
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef op 05-07-2003 @ 17:45:
"iedereen alles pikt van jou"
het gaat toch alleen maar om kledij? Sorry, als jij beledigd wordt door de manier waarop mensen zich kleden, sta je niet sterk genoeg in je schoenen om les te volgen aan de unief.
Want dat vereist namelijk een cultuuropenheid en kritiek.

Dat jij je thuisvoelt op een unief waar zo'n mentaliteit heerst...tja ik wil niet eens weten wat voor mensen daar dan uitkomen.
Ik heb het niet over beledigen, maar onder omstandigheden vind ik best dat je iemand kunt schofferen door je kleding. Als jij ergens bij een kantoor gaat solliciteren en je komt daar lekker sjofel aan met je tattoo's, je leren punkjasje en je hanekam, dan schoffeer je de interviewer. Je weet namelijk dat er een bepaalde houding en kleding van je verwacht wordt. Conformeer je daar niet aan, dan kan dat conformerend werken.

Verder ga ik er prat op dat ik zeker wel cultuur-openheid bezit en iedereen in zijn of haar waarde laat. Ik zeg alleen dat het in bepaalde situaties juist niet van tolerantie en openmindedheid getuigt om maar ten alle tijde je eigen kleding te willen behouden. Wees eens flexibel, dat is eigenlijk de kern van mijn betogen.

Maar dit is een eeuwige discussie. Ik geef ook niet meer dan een beschrijving van de werkelijkheid. Als je graag als éénling tegen de maatschappelijke bierkaai wilt vechten door altijd maar je eigen ding te doen, veel succes
Met citaat reageren
Oud 05-07-2003, 17:56
muziekvlinder
muziekvlinder is offline
als je er gewoon netjes uitziet op je toelatingsgesprek (gewassen, niet te ordinair, etc.) maakt het geen enkel verschil of je nou piercings/een hanekam hebt of niet, of of je kak bent of goth.

Ze stellen wel eisen aan hoe verzorgd je eruit ziet, maar dat heeft niets te maken met je stijl...
Oud 05-07-2003, 18:12
nps
nps is offline
Citaat:
nare man schreef op 05-07-2003 @ 17:20:
Daar ging het beuk niet om, hij bedoelde de algemene instelling die uit Riconoscente's posts in dit topic blijft. De manier waarop hij denkt over samenwerken met medestudenten laat weinig te raden over. Als je je zo op de uni gedraagt moet je niet verwachten dat je serieus genomen wordt.
"je je zo op de uni gedraagt". Op welk gedrag doel je precies, je qua kleding niet willen conformeren met de maatschappelijke norm? Is dat een reden om niet serieus genomen te worden, op een universiteit nog wel?

Citaat:
Overigens wordt er hier veel te vaak gezegd: 'dat is dan hun probleem, niet het jouwe'. Als een groep studenten niet met iemand wil samenwerken vanwege de kleding van die persoon, hoe kortzichtig ook, en jij kleedt je niet anders, kun je dus niet samenwerken en haal je je studie niet. Is het dan nog steeds niet jouw probleem?
Tuurlijk is het dan uiteindelijk jou probleem, maar je praat hier over een universiteit, dan verwacht je toch wel dat mensen oud, wijs en slim genoeg zijn om tot een normale oplossing te komen? Het moet natuurlijk wel van 2 kanten komen.
Oud 05-07-2003, 18:23
beuk
beuk is offline
Citaat:
*MiNDLeZz* schreef op 05-07-2003 @ 19:12:
"je je zo op de uni gedraagt". Op welk gedrag doel je precies, je qua kleding niet willen conformeren met de maatschappelijke norm? Is dat een reden om niet serieus genomen te worden, op een universiteit nog wel?
Het je nog steeds willen afzetten tegen anderen (en dit ook uitdragen in je kleding) en vooral het denken in termen als "zij". Die suffe alto-gedachte
Oud 05-07-2003, 19:28
Verwijderd
Citaat:
*MiNDLeZz* schreef op 05-07-2003 @ 19:12:
Juist op een universiteit zou je verwachten dat iemand volwassen genoeg is om niet meer op de door beuk beschreven kinderlijke manier vast te houden aan kleding, zo graag 'jezelf willen zijn' en dergelijke dingen.

Citaat:
Tuurlijk is het dan uiteindelijk jou probleem, maar je praat hier over een universiteit, dan verwacht je toch wel dat mensen oud, wijs en slim genoeg zijn om tot een normale oplossing te komen? Het moet natuurlijk wel van 2 kanten komen.
Zie bovenstaande stukje. Ik snap niet hoe ik het simpeler kan uitleggen dan wat ik al meerdere malen gedaan heb. Natuurlijk zal niemand op je zeiken omdat je bepaalde kleding aan hebt (behalve natuurlijk de allerextreemse varianten). Maar er zijn gewoon momenten waarop je moet toegeven aan een ander. Ik krijg het niet duidelijker dan dit, het spijt me.

Verder ben ik het met beuk eens. Het verandert wel. Ik heb de grootste alto's in m'n eerste jaar gezien, maar zodra het afstuderen in zicht komt zijn ze allemaal veranderd. Dat heet volwassen worden en niet meer vasthouden aan puberidealen als jezelf zijn, je afzetten, niet in een hokje passen enz
Met citaat reageren
Oud 06-07-2003, 13:02
Esmée
Esmée is offline
Citaat:
Riconoscente schreef op 05-07-2003 @ 13:14:
Pas je niet aan, wees hoe je wilt zijn.
Prima instelling, helaas wel naief. Ik zeg niet dat ik het er mee eens ben, met alle aanpassing die acceptatie vereist, maar zo werkt het gewoon wel.
Oud 06-07-2003, 13:21
Uncle_Sam
Uncle_Sam is offline
Als iedereen het adagium van 'zo werkt het helaas wel' propageert, is het nogal lastig om een zekere omwenteling plaats te laten vinden, nietwaar? Wat dat betreft ben ik het zeer zeker met m'n-naam-is-onmogelijk-uit-te-spreken-cente (ofte wel, Evito) eens.
Oud 06-07-2003, 13:24
beuk
beuk is offline
Ja! Revolutie!

Morgen trek ik witte sokken aan.
Oud 06-07-2003, 13:25
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 05-07-2003 @ 13:52:
Aah, hoe ontroerend. Maar het is wel enorm gelul.

Misschien is het nog niet tot je doorgedrongen, maar de kern van de maatschappij is geven en nemen. Af en toe moet je je een beetje aan elkaar aanpassen. Weigerachtigheid je aan te passen waar anderen dat wel van je verwachten en dat ook mogen verwachten, heeft een naam. Dat heet asociaal. Dat betekent letterlijk antimaatschappelijk.

Je gaat in je stukje dan ook totaal voorbij aan de kern van mijn stukje. Je zegt: Daarom hebben we vandaag de dag zo'n maatschappij als we hebben: mensen die zeggen tolerant te zijn, maar in werkelijk vinden dat men zich moet conformeren naar maatschappelijke normen. Acceptatie is het begin van verloedering. Pas je niet aan, wees hoe je wilt zijn. Dat is dus complete onzin. Zoals ik boven al zei is de kern van de maatschappij dat mensen zich aan elkaar aanpassen. Zonder aanpassing geen sociale cohesie, zonder sociale cohesie geen maatschappij (ja, ik heb ooit ook een blauwe maandag sociologie gestudeerd ).

Maar ik zal iedereen die zich onder het mom van 'verloedering' absoluut niet wil aanpassen aan zijn omgeving, zelfs niet het kleinste beetje, veel succes wensen
Het is wel zo, maar als je erover nadenkt is dat echt fucking bullshit, de wereld zou niet zo moeten zijn, iedereen zou zich moeten kunnen kleden hoe die wilt.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2003, 13:55
Verwijderd
Stel je voor; jij wordt ten onrechte beschuldigd van een poging tot doodslag tijdens een avondje stappen. Daar word je voor aangeklaagd, en je zult -gewapend met een advocaat- ten tonele moeten verschijnen. Je hebt de keuze uit 2 advocaten; je kunt ze allebei betalen en ze zijn even duur.

Advocaat ččn: Man, om en nabij de 25, hanekam, gespleten tong, leren vest, en diverse tatoeages zichtbaar. Kantoor is tamelijk rommelig, maar wel 'gezellig'.

Advocaat twee: Man, om en nabij de 40, keurig bijgehouden snor, geen oorbellen/neusbellen/zichtbare tatoeages, verzorgd uiterlijk, strak in 't pak met stropdas en al. Geordend kantoortje, stijlvol ingericht.

Wie kies je? -- Beiden claimen je vrij te kunnen laten spreken.

Dat was mijn punt, eigenlijk.

Laatst gewijzigd op 06-07-2003 om 14:11.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2003, 13:58
Verwijderd
ahha goed punt, maar zo is het nu eenmaal, als iedereen zich kleedde zoals die wou, dan was die hanekam punker een even normaal gezicht als een man in pak.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2003, 14:36
beuk
beuk is offline
Citaat:
dmtdmt schreef op 06-07-2003 @ 14:58:
ahha goed punt, maar zo is het nu eenmaal, als iedereen zich kleedde zoals die wou, dan was die hanekam punker een even normaal gezicht als een man in pak.
Bepaalde kledingsstijlen worden nou eenmaal geassocieerd met een bepaald imago. Punkers waren vroegah meestal vrij rebels. Als iemand er voor kiest om zich zo te kleden, krijg je die associaties er gratis bij. Dat is niet raar. Een bepaald stereotype verwijnt niet even binnen een paar jaar/decennia.
Ik kan me trouwens ook niet voorstellen dat iemand kiest voor een dergelijke kledingsstijl puur uit esthetische overwegingen. Ik vermoed dat het de meesten deels juist te doen is om het bijbehorende imago. Maar dit past eigenlijk al niet meer binnen dit topic.
Oud 06-07-2003, 14:44
Pan Am
Pan Am is offline
Citaat:
beuk schreef op 06-07-2003 @ 14:24:
Ja! Revolutie!

Morgen trek ik witte sokken aan.
Witte sokken?
Met citaat reageren
Oud 06-07-2003, 16:15
drama
drama is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 06-07-2003 @ 14:55:
Stel je voor; jij wordt ten onrechte beschuldigd van een poging tot doodslag tijdens een avondje stappen. Daar word je voor aangeklaagd, en je zult -gewapend met een advocaat- ten tonele moeten verschijnen. Je hebt de keuze uit 2 advocaten; je kunt ze allebei betalen en ze zijn even duur.

Advocaat ččn: Man, om en nabij de 25, hanekam, gespleten tong, leren vest, en diverse tatoeages zichtbaar. Kantoor is tamelijk rommelig, maar wel 'gezellig'.

Advocaat twee: Man, om en nabij de 40, keurig bijgehouden snor, geen oorbellen/neusbellen/zichtbare tatoeages, verzorgd uiterlijk, strak in 't pak met stropdas en al. Geordend kantoortje, stijlvol ingericht.

Wie kies je? -- Beiden claimen je vrij te kunnen laten spreken.

Dat was mijn punt, eigenlijk.
Toevallig ken ik een advocaat, tot voor kort met hanekam, wazige kleding. Noem maar op.
En toevallig is het een zeer goede advocaat waar je veel aan hebt tijdens een rechtzaak.

Ook ken ik advocaten strak in pak, ''goede'' uitstraling. Maar beduidend minder goed.

Ra ra wie kies ik.
Oud 06-07-2003, 16:40
Verwijderd
Citaat:
*MiNDLeZz* schreef op 05-07-2003 @ 12:27:
Ik denk dat het er maar net aan ligt welke opleiding je wil doen. Ik zit nu ook op 'n hbo school, als enige echt alternatieveling uit onze klas om het maar even zo te zeggen. Als we presentaties moeten houden voor docenten en/of mensen uit het bedrijfsleven dan word er wel verwacht dat je er netjes uitziet ja, maar dat maakt niet uit. Dan doe je 1 dagje nette kleertjes aan en ben je daar ook weer vanaf.
Idd, op HBO is het zo dat iedereen zich gewoon kleedt zoals ze zich willen kleden, en tijdens presentaties oid wel netjes. Op de uni zal het net zo zijn, alleen is daar de sfeer wat vervelender en wordt je missch wel raar aangekeken oid. Maar what else is new
Met citaat reageren
Oud 06-07-2003, 17:28
Verwijderd
Citaat:
drama schreef op 06-07-2003 @ 17:15:
Ra ra wie kies ik.
Ja, natuurlijk. Twee volkomen willekeurige en subjectieve voorbeelden verduidelijken het helemaal

Citaat:
freakjuh schreef:
Op de uni zal het net zo zijn, alleen is daar de sfeer wat vervelender en wordt je missch wel raar aangekeken oid. Maar what else is new
Tuurlijk. Dat is inderdaad de beste conclusie. Op een universiteit is het ook kut, wordt iedereen in hokjes gestopt en mag je niet eens aantrekken wat je zelf wilt. Verschrikkelijk...

(Onder het motto: kun je het niet bevatten dan kraak je het maar af )
Met citaat reageren
Oud 06-07-2003, 17:36
nps
nps is offline
Citaat:
Maar er zijn gewoon momenten waarop je moet toegeven aan een ander. Ik krijg het niet duidelijker dan dit, het spijt me.

Zeg dát dan Door jou betogen kreeg ik 'n beetje het idee dat je elke dag netjes naar de uni zou moeten komen.

Citaat:
Verder ben ik het met beuk eens. Het verandert wel. Ik heb de grootste alto's in m'n eerste jaar gezien, maar zodra het afstuderen in zicht komt zijn ze allemaal veranderd. Dat heet volwassen worden en niet meer vasthouden aan puberidealen als jezelf zijn, je afzetten, niet in een hokje passen enz
we'll see
Oud 06-07-2003, 19:26
Verwijderd
Citaat:
Toevallig ken ik een advocaat, tot voor kort met hanekam, wazige kleding. Noem maar op.
En toevallig is het een zeer goede advocaat waar je veel aan hebt tijdens een rechtzaak.

Ook ken ik advocaten strak in pak, ''goede'' uitstraling. Maar beduidend minder goed.

Ra ra wie kies ik.
*grinnik*

Ik wist dat er minstens ččn reactie zou komen met dit. En natuurlijk zit je ňf ronduit te liegen om maar tegen 'de maatschappij' te schoppen ňf je meent het en in dat geval --> uitzonderingen bevestigen de regel.

Dank U.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2003, 19:31
Verwijderd
Let ook op de woorden 'tot voor kort'. Dat wil zeggen dat die kerel een hanekam en wazige kleding had totdat hij rechten ging studeren en vervolgens advocaat werd.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2003, 19:37
Verwijderd
Ik zou het beide combineren. Je netjes kleden als dat moet, maar wel proberen er iets 'eigens' in te gooien. Ik zou niet overdreven gaan hangen aan het feit van 'ze accepteren me maar zoals ik ben', want dat werkt gewoon niet altijd zo.
Zoiets, denk ik
Met citaat reageren
Oud 06-07-2003, 23:16
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 06-07-2003 @ 20:31:
Let ook op de woorden 'tot voor kort'. Dat wil zeggen dat die kerel een hanekam en wazige kleding had totdat hij rechten ging studeren en vervolgens advocaat werd.
Hehe, inderdaad
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 17:26
barbara.inc
barbara.inc is offline
Citaat:
dmtdmt schreef op 06-07-2003 @ 14:58:
Das niet waar, er zijn niet veel mensen die er uit zouden willen zien als een punker...
Oud 07-07-2003, 18:33
laula
laula is offline
Citaat:
nare man schreef op 05-07-2003 @ 14:31:
Ik heb ooit een blauwe maandag sociologie gestudeerd. Zoals je misschien weet staan studies als sociologie, communicatiewetenschappen en culturele antropologie, de zachte studies dus, te boek als broeinest van alternatieve ideeën. Daar zul je met lichtblauw niet snel raar worden aangekeken.

Maar, het proces voltrekt zich daar precies in omgekeerde richting. Toen ik de collegezaal binnenkwam met een keurige broek en een gewoon overhemd werd ik ook raar aangekeken. Er werd me gevraagd 'of ik echt sociologie studeerde', want mijn kleding zag er niet zo uit. Dat geeft dus maar aan dat het proces van aanpassing en afstoting van bepaalde uiterlijke kenmerken in elke groep hetzelfde is. Het heeft echt niks te maken met het ballerig-willen-zijn van rechtenstudenten. Alternativo's onderling doen het net zo goed.

Maar wat ik me dan afvraag: heb jij je toen aangepast aan die anderen? Ben jij je ook 'alternatiever' (weetikveel hoe je het noemt...) gaan kleden? Je bent dan wel gestopt met die studie, maar ik neem aan dat dat niet was omdat ze er anders uitzagen dan jij/jij er anders uitzag dan zij?

Ik studeer zelf Engels (op de universiteit, dus) en ik merk eigenlijk weinig van 'kledingvoorschriften'. Er zijn mensen die altijd in het zwart rondlopen, er zijn kakkers, alto's, van alles. En iedereen gaat met elkaar om, ongeacht de kleding, maar gewoon of mensen elkaar mogen, of het klikt, etc.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 19:49
scala
scala is offline
Citaat:
freakjuh schreef op 06-07-2003 @ 17:40:
Op de uni zal het net zo zijn, alleen is daar de sfeer wat vervelender en wordt je missch wel raar aangekeken oid. Maar what else is new
Hm hoeft niet perse hoor Ik vind uni juist veel beter, de sfeer is zo relaxt...veel beter dan de middelbare bv, de hokjesgeest speelt niet meer zo'n rol, iedereen gaat z'n gang en laat een ander rondlopen zoals ie wil. Ik merk dus eigelijk helemaal niks van zogenaamde kledingvoorschriften. Ja ok, er verzorgd uitzien, maar dat geldt eigelijk overal. Ik probeer qua kleding nu veel meer uit, zonder dat ik irritante reacties hoef te verw88.

Kan me op zich wel voorstellen dat het bij studies zoals rechten of economie anders is, maar het geldt dus niet voor de universiteit in het algemeen
Met citaat reageren
Oud 13-07-2003, 20:33
sinsere
sinsere is offline
Ik zag je topic nu pas .. dat krijg je als je op vakantie gaat.

Maar even ontopic:
Ik vroeg me dat ook af, zo'n 2 jaar geleden toen ik een vervolgopleiding ging doen. Ik kon voor mezelf kiezen; of ik ging eerst de kat uit de boom kijken, of ik was gelijk vanaf dag 1 mezelf, zodat iedereen het ook gelijk maar wist. Tegen commentaar e.d. kan ik wel, dus ik besloot gewoon lekker gelijk als mezelf te gaan. Bovendien voel ik mezelf daar het prettigst bij en ik wilde mezelf wel op mijn gemak voelen.
En ja, ik kreeg commentaar, opmerkingen en vragen. En ik heb vragen die ik kreeg gewoon beantwoord en binnen enkele dagen keek niemand meer van me op.
Oud 13-07-2003, 20:39
Verwijderd
Citaat:
laula schreef op 07-07-2003 @ 19:33:
Maar wat ik me dan afvraag: heb jij je toen aangepast aan die anderen? Ben jij je ook 'alternatiever' (weetikveel hoe je het noemt...) gaan kleden? Je bent dan wel gestopt met die studie, maar ik neem aan dat dat niet was omdat ze er anders uitzagen dan jij/jij er anders uitzag dan zij?
Nee, ik ben ermee gestopt omdat ik het een zaadstudie vond
Met citaat reageren
Oud 13-07-2003, 20:39
El Kim
El Kim is offline
Volgens mij worden er geen eisen gesteld hoor... of je moet in je Wicked Weasel bikini naar school gaan, dan kan ik me wel voorstellen dat je geweigerd wordt... maar ik denk eigenlijk niet dat ze je zouden weigeren op grond van uiterlijk. Zouden ze ook niet mogen
Oud 13-07-2003, 20:49
OriginalMisfit
OriginalMisfit is offline
Zo ziet u maar weer het is tijd voor verandering!
Oud 14-07-2003, 11:32
Ilúvatar
Ilúvatar is offline
de 1e die mij aanvalt op mijn kledingstijl kots ik uit omdat hij/zij het oude franse koningshuis beledigt.

ik ga Theologie studeren trouwens.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 23:44
Verwijderd
geslachtspiercings worden iig niet gewaardeerd...
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 23:49
Verwijderd
zolang je maar een schone onderbroek aan hebt is alles best
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 23:49
Ogthala
Ogthala is offline
Ik wil eigenlijk niet weten waarop je dat baseert, Hermione.
Oud 19-07-2003, 02:10
Verwijderd
Citaat:
Ogthala schreef op 15-07-2003 @ 00:49:
Met citaat reageren
Oud 19-07-2003, 03:22
Verwijderd
Citaat:
Ogthala schreef op 15-07-2003 @ 00:49:
Je weet toch dat je keihard moet neuken als je een goed cijfer voor je mondeling wilt halen als alto.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2003, 06:43
Hagel
Hagel is offline
je kan je in je eigen stijl toch ook netjes kleden, netjes is toch niet gelijk ballerig.
Oud 19-07-2003, 08:34
Cinamon
Cinamon is offline
Citaat:
StayBeautiful schreef op 05-07-2003 @ 14:09:
simpel gezegd:

je moet gewoon representatief zijn
Juist!
Het gaat niet om aanpassen, of het verloochenen van de gehele gothic/anders-zijn - ideologie, maar representatief zijn... Ik bedoel op een gegeven moment kom je toch in de volwassen wereld... En daar ís niet iedereen Gothic of Alto... Zeker niet als je rechten studeert en jurist of advocate wordt... Je zult toch een apenpakkie aan moeten.. Geloofwaardigheid krijg je niet snel toegewezen als je binnen komt wandelen in je Grunge-outfitje of je "Smoke-eyes" - make up...
Maar goed, wat weet ik er nou van?!
Oud 19-07-2003, 09:47
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 19-07-2003 @ 04:22:
Je weet toch dat je keihard moet neuken als je een goed cijfer voor je mondeling wilt halen als alto.
Precies
Met citaat reageren
Oud 19-07-2003, 11:22
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Roxy schreef op 05-07-2003 @ 14:20:
ik merk bij mij op school (hbo - heao bdw) echt helemaal niks van eisen op het gebied van uiterlijk.
Er is wel een aardig verschil tussen HEAO en Rechten hoor, zoals Nare Man al zei, grote groep 'hockey trutjes'.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2003, 11:27
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef op 05-07-2003 @ 17:40:
In mijn universiteit draag je gewoon wat je wilt. In mijn studierichting (politieke en sociale wetenschappen, vroeger een onderdeel van Rechten, nu een onafhankelijke richting) zit het vol hanekammen, dreads, halve hippies, halve zwervers, er zit zelfs een volledig kaal meisje. En niemand die erop aangekeken wordt.

Hoe denk je dat iemand in 'ballerige' kleding daar aangekeken wordt?
Met citaat reageren
Oud 19-07-2003, 11:30
Chimera
Chimera is offline
Citaat:

Ra ra wie kies ik.
Erg verstandige keus. Wees blij dat we geen jurysysteem hebben, anders was je helemaal niet serieus genomen.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2003, 13:55
Nebuchadnezzar
Nebuchadnezzar is offline
*offtoppic*
leuke sig, dune ?
Oud 19-07-2003, 14:08
Duplo
Duplo is offline
Citaat:
nare man schreef op 05-07-2003 @ 13:52:
stuk.
.eens.
Oud 19-07-2003, 14:52
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Nebuchadnezzar schreef op 19-07-2003 @ 14:55:
*offtoppic*
leuke sig, dune ?
Uhuh

Ik had eerst die "One Ring bla bla" sig, en hoewel ik nog steeds een erg grote fan ben, loopt half forummend nederland met die sig tegenwoordig.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2003, 15:10
Nebuchadnezzar
Nebuchadnezzar is offline
Citaat:
Chimera schreef op 19-07-2003 @ 14:52:
Uhuh

Ik had eerst die "One Ring bla bla" sig, en hoewel ik nog steeds een erg grote fan ben, loopt half forummend nederland met die sig tegenwoordig.
gelukkig zijn er geen plannen voor een nieuwe dune film
anders moet je hem weer vervangen
Oud 19-07-2003, 17:07
Angie_
Angie_ is offline
bij ons op school (een grafische school waar dus veel stijlen door elkaar heenlopen)
is het zo je innerlijk telt
als je normaal tegen mij doet doe ik normaal tegen jou

en zo moet het toch ook?

De enige die ECHT ECHT letten op de kleding van een ander zijn de marokanen en turken op het montesorie en die doen dan welleens stoer van He vieze junk wil je me lul zien maar verder niet...

denk dat mensen daar op een gegeven moment te oud voor zijn en ook verder kijken dan iemand zijn uiterlijk voordat zij oordelen en ik hoop van harte dat dat ook zo is bij een uni
Met citaat reageren
Oud 19-07-2003, 17:25
Verwijderd
Citaat:
Engolie schreef op 19-07-2003 @ 18:07:
bij ons op school (een grafische school waar dus veel stijlen door elkaar heenlopen)
is het zo je innerlijk telt
als je normaal tegen mij doet doe ik normaal tegen jou
Daar gaat het niet om. Ten eerste is er wel een enorm verschil tussen een MBO grafisch vormgeven en een universitaire studie rechten. Ten tweede gaat het niet om innerlijk of aardig gevonden worden, maar om het feit dat je af en toe gewoon representatief moet zijn. Bij bepaalde situaties hoort bepaalde kleding, doe je die niet aan, dan gedraag je je antisociaal.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2003, 17:28
ArieP
ArieP is offline
Ik zat in de sixties op de Uni!
Ik had een vrij ruig uiterlijk, lang wild haar en een lange sik!
De meiden vonden het wel leuk natuurlijk, lang niet iedere vent zag er toen zo uit. Ik was vrij populair dus, met mijn uiterlijk! Mijn vrouw heb ik daar ook ontmoet, ze was twee jaar verder dan ik!
Kan je nagaan!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten