Advertentie | |
|
![]() |
|||||||||||||
![]() |
Hallo Kazanka,
He, he… eindelijk even tijd om op jou reactie te reageren. Citaat:
Nog wanneer ik de levensadem bezit…? Dat is maar net hoe je het bekijkt; misschien wel dood op de manier van dat mijn stoffelijk lichaam is afgestorven… maar mijn geestelijk leven stopt niet. Men zegt ook wel dat op het moment dat je bent wedergeboren (= een Bijbelse term); geestelijk geboren je vanaf dat moment het eeuwige leven hebt… Welke vorm…? Ik denk een vervolmaakte vorm, net zoals in de tijd na Zijn opstanding… Hij verscheen toen ook aan verscheidene mensen… Hij was er zomaar en was soms ook zo weer verdwenen. Ook ging Hij door muren heen… Citaat:
Ziek zijn… lichamelijk of geestelijk maakt nog niet dat je minderwaardig bent; minder waard. Ieder mens heeft een ‘gat in zijn hart’ wat opgevuld moet worden… Een ‘ingebakken heimwee’ naar zijn of haar Schepper… Wanneer dat gat nog niet opgevuld is, is er nog genezing nodig. Citaat:
De Bijbel zegt dat geloof een gave van God is… Hij geeft het en wil het aan iedereen geven die daar voor openstaat. Ik mag getuigen van mijn geloof, er over vertellen… maar ik kan niemand anders overtuigen van mijn gelijk. Citaat:
Citaat:
Citaat:
En het is goed om goed na te denken over deze keuzes…! Citaat:
Citaat:
Citaat:
Verder weet ik geen goed antwoord op deze vraag. Citaat:
En inderdaad is het denk ik zo dat een onvolmaakt wezen niet in staat is zich een volmaakte voorstelling te maken zonder een Volmaakt Wezen… Zoals eerder al gezegd is geloof een gave van God zelf. Citaat:
De Soeverein is rechtvaardig, zijn weg is de goede weg. Hijzelf kan geen onrecht aandoen, zijn leiding is nodig om de vrede te bewaren, als hij niet zou worden gevolgd en zijn soevereiniteit wordt aangetast, zullen burgeroorlogen en chaos volgen. Alleen is dan de grote vraag, is de Soeverein verantwoordelijk voor alle oorlogen en chaos of de onderdanen (mensen)…? Citaat:
Een ‘deur’ naar de geestelijke wereld; in goed en kwade zin… God kan jou en mij dingen duidelijk maken in een droom, maar ook de satan kan dan (nog?) Deze ‘werelden’ zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. He… weer een wereld erbij… de droomwereld… Hoop dat je eerst voldoende hebt aan antwoorden… tot gauw…(?) Aafke |
![]() |
||||||||||||||||
Citaat:
Citaat:
En kan het geestelijke leven zich afspelen in meerdere lichamelijke vormen? Of is het eenmalig dat een geest in een lichamelijke vorm zich laat zien..? Zoja, wat gebeurt er met de geestelijke vorm, wanneer die het lichaam verlaat, waar verblijft deze? Waarschijnlijk zijn al deze vragen niet goed te beantwoorden, maar misschien heb je er wel bepaalde gedachtes over. Citaat:
Wat betrefd het voelen van een leegte klopt wel, alleen of dit door een heimwee naar de schepper komt, of uberhaupt iets met een mogelijke schepper te maken heeft...dat betwijfel ik. Bij mij is er een grote leegte, er is geen enkel doel in mijn bestaan, ook een geloof in een 'schepper' zal dat niet kunnen veranderen. Ik betwijfel of er iets is dat dit gat ooit zal kunnen dichten. Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wat ik met het zelfbeeld bedoel. Maakt god onderscheid bij het beoordelen van een mens afhankelijk van hoe die zichzelf ziet. Bijvoorbeeld het verschil tussen een rijke Baron, die veel mensen hard laat werken om zijn winst te vergroten. Iemand die geweld gebruikt om zijn onderdanen in bedwang te houden, maar er zelf wel van overtuigd is dat hij naar de regels van god leeft. En iemand die weinig bezit, zijn leven wijdt aan het geloof, in armoede leeft en de mens liefheeft. Alwetende dat hij ondanks zijn levensstijl, de genade van god niet waard is. Zou god hier onderscheid in maken, welke van de twee mannen zal positiever worden beoordeeld? Of maakt het geen verschil? Dat is wat ik bedoelde.. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst droomde ik bijvoorbeeld dat ik ergens in een stad was. Er was een (burger)oorlog aan de gang. Ook ik nam deel aan de strijd. Ik verschool mij geknield achter een muurtje. Recht voor mij had ik zicht op twee mensen van het vijandige kamp, ze kwamen op mij over als bevelhebbers, in elk geval personen met een hogere rang dan soldaat. Ik schoot op hun met mijn geweer. Zij stierven niet, zij kwamen enkel dichterbij. Een van hun ging voor mij staan, de ander naast mij, naast de muur. De muur was ongeveer een meter hoog. De man naast mij richtte zijn geweer op mij. Ik schoot op hem, maar mijn kogels troffen hem niet. Enige seconden later lostte hij een schot, ik werd geraakt en viel ter aarde. Kon mijzelf niet meer bewegen, maar ik kon nog wel denken. Daarna lag ik op een grasland, half bedekt met sneeuw en ook bedekt met bloed. Het deed me denken aan een graf, maar ik kon nog gewoon denken, ik zag mijzelf liggen, maar begreep niet waarom mijn lichaam daar enkel lag, terwijl ik mij zoals altijd voelde... Was een rare droom, maar nog steeds weet ik hem tot in de details voor mijn geest te halen. Hoewel ik een betekenis probeer te vinden, lukt dit geenszins. Verwonderlijk...deze droomwereld. Citaat:
![]() Het is nu trouwens steeds dat ik met mijn eigen vragen kom, heb je zelf geen vragen. Misschien over verwante onderwerpen die in deze topic passen. Onderwerpen die nog niet aan bod zijn gekomen, stel een vraag en ik zal trachten deze te beantwoorden. Nog een kleine vraag...had ik jouw laatste e-mail al beantwoord?
|||||||||||||||||||
![]() |
Hallo Kazanka,
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dit vers uit Hebreeen zegt dus eenmaal te sterven… voor zover ik het dan kan zien is er dan ook maar 1 leven in 1 lichaam mogelijk. Tja, en waar gaat de geest dan naartoe… naar God… (terug…?)…? Johannes (14) schrijft daarover het volgende; hij citeert de woorden van Jezus (hij was een ooggetuige die veel met Jezus optrok): 1 Uw hart worde niet ontroerd; gij gelooft in God, gelooft ook in Mij. 2 In het huis mijns Vaders zijn vele woningen - anders zou Ik het u gezegd hebben - want Ik ga heen om u plaats te bereiden; 3 en wanneer Ik heengegaan ben en u plaats bereid heb, kom Ik weder en zal u tot Mij nemen, opdat ook gij zijn moogt, waar Ik ben. 4 En waar Ik heenga, daarheen weet gij de weg. 5 Tomas zeide tot Hem: Here, wij weten niet, waar Gij heengaat; hoe weten wij dan de weg? 6 Jezus zeide tot hem: Ik ben de weg en de waarheid en het leven; niemand komt tot de Vader dan door Mij. 7 Indien gij Mij kendet, zoudt gij ook mijn Vader gekend hebben. Van nu aan kent gij Hem en hebt gij Hem gezien. 8 Filippus zeide tot Hem: Here, toon ons de Vader en het is ons genoeg. 9 Jezus zeide tot hem: Ben Ik zolang bij u, Filippus, en kent gij Mij niet? Wie Mij gezien heeft, heeft de Vader gezien; hoe zegt gij dan: Toon ons de Vader? 10 Gelooft gij niet, dat Ik in de Vader ben en de Vader in Mij is? De woorden, die Ik tot u spreek, zeg Ik uit Mijzelf niet; maar de Vader, die in Mij blijft, doet zijn werken. 11 Gelooft Mij, dat Ik in de Vader ben en de Vader in Mij is: of anders, gelooft om de werken zelf. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Zou je graag willen dat dit gat gevuld werd…? Citaat:
En waarom zou ik mijn mening bijstellen voor een ander…??? Om beter in de groep te passen…? Ik wil pas van mening veranderen als ikzelf ervan overtuigd ben dat die ander gelijk heeft. Ik ben te lang een naloper geweest van mensen, mensen die niet te vertrouwen waren. Ik heb voor God gekozen en daardoor ook meteen voor mijzelf. Ik weet dan ik bij Hem van waarde ben en dat Hij te vertrouwen is… ook al begrijp ik soms niets van Zijn wegen met mensen en omstandigheden. Citaat:
Soms zijn er inderdaad maar 2 keuzemogelijkheden. Lees nog maar eens de tekst van hierboven, wat Jezus van Zichzelf zegt… en ook daar kan je maar 2 dingen mee doen. Geloof of ongeloof. (niet zeker weten of twijfel is ook een vorm van ongeloof… wat vaak vooraf gaat aan geloof of… ongeloof) Je gelooft het of niet… Net als; je bent zwanger of niet… je kunt niet een klein beetje zwanger zijn. Citaat:
Hebr. 11 1 Het geloof nu is de zekerheid der dingen, die men hoopt, en het bewijs der dingen, die men niet ziet. 2 Want door dit (geloof) is aan de ouden een getuigenis gegeven. 3 Door het geloof verstaan wij, dat de wereld door het woord Gods tot stand gebracht is, zodat het zichtbare niet ontstaan is uit het waarneembare. Citaat:
Citaat:
(Misschien zegt het volgende gedeelte jou wat…?) 7 Daarom, noch wie plant, noch wie begiet, betekent iets, maar God, die de wasdom geeft. 8 Wie plant en wie begiet, staan gelijk; alleen zal elk zijn eigen loon krijgen naar zijn eigen werk. 9 Want Gods medearbeiders zijn wij; Gods akker, Gods bouwwerk zijt gij. 10 Naar de genade Gods, die mij gegeven is, heb ik als een kundig bouwmeester het fundament gelegd, waarop een ander voortbouwt. Maar ieder zie wel toe, hoe hij daarop bouwt. 11 Want een ander fundament, dan dat er ligt, namelijk Jezus Christus, kan niemand leggen. 12 Is er iemand, die op dit fundament bouwt met goud, zilver, kostbaar gesteente, hout, hooi, of stro, 13 ieders werk zal aan het licht komen. Want de dag zal het doen blijken, omdat hij met vuur verschijnt, en hoedanig ieders werk is, dat zal het vuur uitmaken. 14 Indien het werk, dat hij erop gebouwd heeft, standhoudt, zal hij loon ontvangen, 15 maar indien iemands werk verbrandt, zal hij schade lijden, doch hij zelf zal gered worden, maar als door vuur heen. Citaat:
Hmmmmmm… m.a.w. God kan ook een fantasie van mensen zijn…??? Citaat:
Een mislukte oogst…? Schuld van de souverein…? Hetzelfde geldt voor sommige gelovigen…? (Die op Hem vertrouwen en toch mislukt de oogst…) Je zou je kunnen afvragen waarom laat de souverein toe dat een oogst mislukt…??? Waarom worden bijv. sommige gebeden niet (of nog niet) verhoord…? Citaat:
Citaat:
De droom heeft dan een functie als ‘doorgeefluik’. Snap je wat ik bedoel…? Ja, en tevens is het een ‘uitlaatklep’, het verwerken van de dagelijkse dingen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ben jij bijv. te vertrouwen…? Niet bedoeld als persoonlijke aanval…!!! Heb net op een ander discussie-forum een spam-atack meegemaakt. Met die eerst zich goed voordeden op het forum, met allerlei vragen ect. En zomaar ineens het forum eronder kalkten met allerlei onzin… en zo het forum verprutsten… |
![]() |
||||||||||||||||
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het is wel zo dat er altijd uitzonderingen zijn. Er zijn twee mensen van het kamp en die vertrouw ik nu al meer dan enig ander. Zijn hele bijzondere mensen, maar daar vertel ik nog wel meer over als ik een mailtje stuur ![]() Of ik zelf te vertrouwen ben? Waarschijnlijk niet, ik vertrouw mijzelf ook niet meer helemaal. Twijfel is wat mij maakt, ik verander vaak van mening bij sommige onderwerpen, ligt samen met zijn stemming en gevoel van dat moment. Het blijft echter altijd zo dat ik het leven verwonderlijk vind. In zijn pracht en tevens in zijn volkomen duisternis.
Laatst gewijzigd op 06-09-2003 om 14:55. |
![]() |
||||||||||||||
![]() |
Citaat:
Wel geloof in dat de ziel, de levensadem... bij God wegkomt... Wat jij beschrijft over een baby is het groei-proces wat plaats vind... deze groei gaat je hele leven door... De Bijbel spreekt zelf over een 2de keer geboren worden; een geestelijke geboorte (wederomgeboren worden) worden...: Johannes 3 1 En er was iemand uit de Farizeeen, wiens naam was Nikodemus, een overste der Joden; 2 deze kwam des nachts tot Hem en zeide tot Hem: Rabbi, wij weten, dat Gij van God gekomen zijt als leraar; want niemand kan die tekenen doen, welke Gij doet, tenzij God met Hem is. 3 Jezus antwoordde en zeide tot hem: Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u, tenzij iemand wederom geboren wordt, kan hij het Koninkrijk Gods niet zien. 4 Nikodemus zeide tot Hem: Hoe kan een mens geboren worden, als hij oud is? Kan hij dan voor de tweede maal in de moederschoot ingaan en geboren worden 5 Jezus antwoordde: Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u, tenzij iemand geboren wordt uit water en Geest, kan hij het Koninkrijk Gods niet binnengaan. 6 Wat uit het vlees geboren is, is vlees, en wat uit de Geest geboren is, is geest. Citaat:
Citaat:
Ook al ben je ziek, je bent en blijft waardevol... Overigens kan een positieve kant van ziekte zijn, dat het je drijft naar je Schepper. Het maakt je afhankelijk... en het maakt dat het leven opzich, niet altijd zomaar even vanzelfsprekend is... Iemand die altijd gezond is... kan daardoor ook zomaar over de ziekte van iemand ander 'heen walzen'. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je kan het koninkrijk van God pas zien als je wedergeboren bent (geestelijk geboren) Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
In de nacht van dit gebeuren wist ik het al voordat mijn schoonzusje opbelde met de mededeling... had ik gedachten de rouwadvertentie al klaar... De rest lees je wel in mijn mail... En ik vertrouw je... Groetjes Aafke |
![]() |
||||||||||
Citaat:
Citaat:
Een ziekte kan daarentegen wel een positieve kant hebben. Dat je meer respect tegenover het leven gaat krijgen, andere mensen die ziek zijn anders gaat bekijken, etc... Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Ik zal deze week nog wel een mail sturen, weet niet precies wanneer, moet nog even kijken wanneer het beste uitkomt. Gegroet
|||||||||||
![]() |
Hallo Kazanka,
Citaat:
En dan ook nog eens terugkijkend... naar alle mensen van uit het verleden. Het begrip 'eeuwigheid' is ook al zo'n 'onmogelijk' begrip. Ook de zielen die erbij komen hebben de keus om te geloven in hun Schepper of niet... Hoe het precies allemaal gaat en zal zijn weet ik ook niet. In menselijke gedachten niet te omvatten. Citaat:
Door heel simpel (?) te gaan geloven in God... Hoe kun je Hem het beste leren kennen... door Jezus, Zijn Zoon. Hij laat zien wie God (Zijn Vader) is. Je kan Hem gewoon vragen... wilt U laten zien Wie U bent... Je had het over een kloof... die kloof is veroorzaakt door onze zonde; onze ongehoorzaamheid... Deze kloof kan maar op 1 manier overbrugt worden. Door de gehoorzaamheid van Zijn Zoon Jezus; die voor onze zonden aan het kruis stierf en zo de straf die wij verdienden op zich nam. Hij heeft ervoor gezorgt dat die kloof die wij als mensen zelf niet kunnen overbruggen... toch overbrugt kan worden. Daarom zeggen we ook wel dat Hij de Weg is tot de Vader... Citaat:
Hoe zou God tegen ziekte of zieke mensen aankijken...? Wat denk jij...? Citaat:
Stel dat door de zondeval (de satan) wij een masker op hebben gekregen. Wij zelf zijn niet in staat dat masker af te doen; al onze pogingen ten spijt. Totdat er 1 is die in staat is dat masker bij ons te verwijderen... Hij betaald voor onze zonde; met Zijn eigen leven... en krijgt daardoor Zelf ook het leven weer terug. Dan zal het oog inderdaad in staat zijn alle pracht en praal te zien... Citaat:
Citaat:
![]() Zwanger = Geloven Waarin kan inderdaad anders zijn... Toch is de uitkomst van een zwangerschap altijd een heel klein mini mensje. Tja, en je hebt het over de keus van het geloof... dan zal je je daarin moeten verdiepen... Voor mij is het het Christendom omdat ik de geloofsfeiten die staan beschreven in de Bijbel geloof. Omdat ik weet dat Gods Geest (de Heilige Geest) door wedergeboorte in mijn hart woont. (Rom. 8:16 Die Geest getuigt met onze geest, dat wij kinderen Gods zijn.) Citaat:
1 Joh. 1 1 Hetgeen was van den beginne, hetgeen wij gehoord hebben, hetgeen wij gezien hebben met onze (eigen) ogen, hetgeen wij aanschouwd hebben en onze handen getast hebben van het Woord des levens 2 - het leven toch is geopenbaard en wij hebben gezien en getuigen en verkondigen u het eeuwige leven, dat bij de Vader was en aan ons geopenbaard is - 3 hetgeen wij gezien en gehoord hebben, verkondigen wij ook u, opdat ook gij met ons gemeenschap zoudt hebben. En onze gemeenschap is met de Vader en met zijn Zoon Jezus Christus. 4 En deze dingen schrijven wij, opdat onze blijdschap volkomen zij. 5 En dit is de verkondiging, die wij van Hem gehoord hebben en u verkondigen: God is licht en in Hem is in het geheel geen duisternis. 6 Indien wij zeggen, dat wij gemeenschap met Hem hebben en in de duisternis wandelen, dan liegen wij en doen de waarheid niet; 7 maar indien wij in het licht wandelen, gelijk Hij in het licht is, hebben wij gemeenschap met elkander; en het bloed van Jezus, zijn Zoon, reinigt ons van alle zonde. 8 Indien wij zeggen, dat wij geen zonde hebben, misleiden wij onszelf en de waarheid is in ons niet. 9 Indien wij onze zonden belijden, Hij is getrouw en rechtvaardig, om ons de zonden te vergeven en ons te reinigen van alle ongerechtigheid. 10 Indien wij zeggen, dat wij niet gezondigd hebben, maken wij Hem tot een leugenaar en zijn woord is in ons niet. Citaat:
![]() Citaat:
Aan de andere kant heeft het mij gevormd en gemaakt wie ik nu ben. Het heeft mij naar mijn Schepper toe gedreven. Alle grond werd onder mij voeten 'weggemaaid'. Ik raakte in de diepste put die er was... maar onder in die put was Gods hand die mij opving. Eerlijk gezegd kan ik niet onder woorden brengen hoeveel ik van God houd...!!! Citaat:
Groetjes Aafke |
![]() |
|||||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
||||||||||
![]() |
Hallo Kazanka,
Citaat:
Marcus 9 23 Jezus zeide tot hem: Als Gij kunt! Alle dingen zijn mogelijk voor wie gelooft. 24 Terstond riep de vader van de knaap uit en zeide: Ik geloof, kom mijn ongeloof te hulp! Je gelooft niet in jezelf... (heel herkenbaar) Geeft niet... God gelooft wel in jou, Hij heeft jou lief en vind jou van waarde... Een metafoor...? Deze metafoor is een werkelijke gebeurtenis van essentieel belang voor de gehele mensheid... (En... ik zie uit naar jou mailtje) Citaat:
Waarom ging Jezus anders overal rond om zieken te genezen...? Het frappante is wel dat Hij niet direct iedereen genas... waarom weet ik niet. Ik denk dat God 'over' de ziekte heenkijkt... innerlijke genezing van het hart is belangrijker dat lichamelijke genezing. Het is soms wonderlijk te zien hoe mensen die ziek zijn (doodziek) mensen weten te bemoedigen en op te beuren. Citaat:
Rijkdom en glitter op deze wereld of een innerlijke, geestelijke pracht en praal... Naar wereldse begrippen ben ik arm en gaat alles moeizaam... maar ik geestelijk opzicht ben ik rijk, steenrijk... Citaat:
Citaat:
Je kan het ook zien als het toppunt van geloofszekerheid... Bestaat ongeloof...? Voor mij niet meer, niet dat mijn geloof altijd groot is, maar met mijn kleine geloof... geloof ik in een immens grote God... die alles in Zijn hand heeft... Kan me voorstellen dat dit arrogant in je oren kan klinken... maar ik kan en wil niet meer anders dan dit geloven. Citaat:
In het N.T. word deze gebeurtenis door verschillende mensen verteld, door ooggetuigen... Nog niet alle profetien in het O.T. zijn vervuld... en ook het N.T. bevat nieuwe profetien... Citaat:
[/quote] Iets in mij geloofd erg sterk in reincarnatie. Ik ken bijvoorbeeld een meisje, 16 jaar oud en echt helemaal van de wereld. Ze lijdt heel erg aan stemmen en nog meer aandoeningen. Zou het niet erg triest zijn als er dan toch maar een enkel leven zou zijn? Zij leeft niet, ze wordt als het ware in leven gehouden. Ze zit in een kliniek, de kans dat ze er ooit uit komt is misschien 0,02%. Waarom zou zij enkel dit leven kunnen leven? [/quote] Waarom... stel dat ze dan weer zo'n leven krijgt...? Ik geloof in de genezende kracht van God... en in het bijzonder voor mensen die van zichzelf geen levenskracht (meer) hebben... Ik geloof in genezing voor dit meisje... alleen misschien niet hier op aarde... alhoewel ik geloof dat dat ook kan... Citaat:
Citaat:
Over lijden zegt de Bijbel het volgende: Rom. 8 18 Want ik ben er zeker van, dat het lijden van de tegenwoordige tijd niet opweegt tegen de heerlijkheid, die over ons geopenbaard zal worden. Groetjes Aafke |
![]() |
||||||||
Citaat:
Tot nu toe heb ik niets van Zijn handelingen kunnen bemerken. Ik wacht, begin alleen te vergeten waarop ik nu eigenlijk zit te wachten. Citaat:
Ik geloof dat ik door lichamelijke genezing, innerlijke genezing kan bereiken, andersom niet. Zou het ook bij het menselijk instinct horen? Ik was gister behoorlijk ver weg, toch probeerde een meisje, met zelf even grote of nog grotere problemen dan mijzelf, me het nut van leven uit te leggen. Terwijl ik de week erover iets soortgelijks bij haar had gedaan. Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
|||||||||||
![]() |
Hallo Kazanka,
Citaat:
Hoe zou je het vinden dat Hij jou kracht gaf om te dragen wat je dragen moet…? Citaat:
Citaat:
Ook genas Hij zieken omdat het niet echt zijn bedoeling is dat mensen ziek zijn, voor zover ik het kan zien is dit ook een gevolg van de zondeval. Citaat:
Citaat:
En ook jij mag het terugdoen lees ik…! Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Vertrouw maar op Hem, vertrouw erop dat Hij op Zijn tijd dingen aan jou laat zien… Misschien is de tijd nog niet ‘rijp’. Ik weet het niet… Bij mij was het ook niet pats-boem en ik wist het… Nee, een proces van jaren… En je bent al op weg, God plaatst mensen om je heen, dank Hem daar maar voor. Groetjes Aafke, die nog uitziet naar een mailtje van jou. ;-) |
![]() |
|||||||||||
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Sommige mensen ken ik gewoon te goed en kan ze daardoor niet aan hun lot overlaten. Ik wil hun helpen, alleen kan dat niet goed genoeg, toch is het beter dan niks doen. Citaat:
De keren dat ik buiten in stilte de natuur opzocht ging het niet echt goed zal ik maar zeggen, zal dat voorlopig niet opnieuw gaan doen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||||||||||
![]() |
Hallo Kazanka,
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
Aangezien wij toch al via een ander medium contact met elkaar hebben, stel ik voor om deze topic te laten voor wat het is. We zijn enigzins ook al iets van 40 posts enkel off-topic bezig, dus zit wat in om het hierbij te laten.
![]() De mail zal wel gewoon doorgaan, maar dit begint zo'n beetje te veranderen in een 'Bezoekster en Kazanka wisselen gedachtes uit' topic. Denk niet dat, dat de bedoeling van dit forum kan zijn.. ![]() Dus wat mij betrefd, ik zal u snel weer mailen, heb het momenteel druk met school, dus kan even duren voordat ik de mail verstuur, maar daarin is het contact vrijer, dan in deze topic, dus reden genoeg om enkel e-mails te sturen zonder deze topic bestaande te houden. Gegroet, Kazanka ![]() ![]()
|
Ik vind die god zo'n hypokriet, hij zegt dat je altijd moet vergeven en ondertussen laat hij iedereen verdrinken, en hij valt zomaar zonder pardon een stad binnen, en hangt notabene zn eigen zoon op en dan zegt hij hebt uw naaste lief als uzelf ofzo
![]() Lucy
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Lucy
|
![]() |