Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
(Maar als ik toch mag reageren: is het in een land met de financiële problemen die Nederland heeft ook de komende jaren wel nog beter leven dan in België dat mits enkele - niet zo ingrijpende, bvb. zeker niet in gezondheidszorg of onderwijs - besparingen een begroting in evenwicht blijft hebben? Maar deze discussie wou ik dus eigenlijk liever vermijden en vervangen door een constructief discours over hoe we het allemaal nog beter kunnen krijgen.) |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
België...
+ Gezondheidszorg ![]() + Onderwijs (!) + Haven van Antwerpen (beetje chauvinisme mag wel) + ... T'is helemaal ni slecht om in België te wonen! Zeker nu wij het economisch zo véél beter doen dan onze noorderburen, Nederland... --> Wij hebben géén overheidstekorten (zelfs overschotten!), wij hebben geen stagnatie van de economische groei (jullie wel), ... ... en we worden nét ietsje beter bestuurd dan jullie CDA-VVD coalitie... al doet die VLD (ook liberalen) het toch echt niet goed bij ons! Yes, It's great to be a Belgian! ![]() |
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
wij hebben GEEN WACHTLIJSTEN in de gezondheidszorg... honderden artsen worden weggehaald in België om bij jullie te komen werken (aan de achterstand) ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ga jij nu echt beweren dat jullie onderwijs en gezondheidszorg béter is als bij ons? ![]() NU al zien we elke dag bussen uit Nederland passeren om te zien hoe wij het hier oplossen... er worden honderden artsen uit België naar Nederland gelokt omdat jullie daar een chronisch tekort aan hebben --> denk maar eens aan die ellenlange WACHTLIJSTEN in holland! Onderwijs uit Vlaanderen staat aan de internationale top! De economische situatie : Enkele belangrijke indicatoren! * Financieringsbehoefte (-) of vermogen van de overheid in het eurogebied: 2003 Nederland : -1,0 (= financieringsbehoefte) België : + 0,2 (= vermogen van de overheid) 2002 Nederland : -1,6 (= financieringsbehoefte) België: +0,0 (evenwicht) *Inflatie 2003 Nederland: 2,2 België: 1,5 2002 Nederland: 3,9 ![]() België: 1,6 (= ruim de helft minder inflatie!) *Economische groei 2003 Nederland: -0,5 ![]() België: 1,1 (ruim 2 maal zoveel als in Nederland!) (*) Er is dus gewoonweg GEEN econ. groei, er is een achteruitgang in Nederland! Een Europese vergelijking laat overigens zien dat, met uitzondering van het straatarme Portugal, Nederland het enige land is dat GEEN economische groei heeft in héél de Europese Monetaire Unie!) 2002 Nederland: 0,2 België: 0.7 (ruim 3 x zoveel) Deze cijfers komen van de E.C.B. en de N.B.B. En dan het bestuur ... Toegegeven, ook wij worden niet ideaal bestuurd... maar dat kan je toch ook niet zeggen van jullie regering! Als ik hoor dat zelfs tandartsbezoeken van volwassenen niet meer worden terugbetaald, het vreemdelingenbeleid aanzienlijk wordt verscherpt, nadat Nederland jàren een gedoogbeleid voerde t.o.v. deze bevolkingsgroep,... Het Cordon Sanitaire : hier ben ik helemaal niet trots op, ik ben zelf links/progressief (sp.a), maar denk niet dat een cordon sanitaire dé oplossing is om extreem-rechts terug te bestrijden - het heeft enkel averechts geholpen! Het blok is enkel maar gegroeid! Eigenlijk zouden we het moeten oplossen zoals in Nederland, het fascistische Vlaams Blok aan de macht laten komen (zoals jullie LPF) en vervolgens totaal zien mislukken! En dan zie je dan de kiezer niet (of nauwelijks) stemt voor die partij... Maar ik ga hier nu verder geen ruzie om maken, ik heb teveel hollandse vrienden ![]() |
![]() |
|
|