Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-07-2003, 12:20
Verwijderd
Citaat:
EvilSmiley schreef op 14-07-2003 @ 23:40:
*knip*
Hoe dan ook, in belgië is de gezondheidszorg beter, mits je genoeg geld hebt. *knip*
Hoezo is de gezondheidszorg beter? Ik weet er niet heel veel van af (maar heus wel wat), maar ik denk dat dat wel meevalt.
Advertentie
Oud 16-07-2003, 15:30
Verwijderd
Citaat:
EvilSmiley schreef op 16-07-2003 @ 12:45:
daarom staat er ook "mits"
tsja...idd, maar daaruit concludeer ik dus dat het geen goede gezondheidszorg is, omdat een gezondheidszorg pas goed is als hij voor iedereen bereikbaar is.
Oud 16-07-2003, 15:40
Verwijderd
Citaat:
jellerd schreef op 16-07-2003 @ 16:30:
*knip*omdat een gezondheidszorg pas goed is als hij voor iedereen bereikbaar is.
[flauw] Dus als je consequent aan iedereen die wat heeft, of het nu een hartaanval of een splinter in zijn pink is, snel en gratis een pleister geeft, heb je een geweldige gezondheidszorg? [/flauw]
Oud 16-07-2003, 21:24
Verwijderd
Citaat:
Ertur schreef op 16-07-2003 @ 16:40:
[flauw] Dus als je consequent aan iedereen die wat heeft, of het nu een hartaanval of een splinter in zijn pink is, snel en gratis een pleister geeft, heb je een geweldige gezondheidszorg? [/flauw]
idd vrij flauw...ik bedoel natuurlijk financieel bereikbaar
Oud 25-07-2003, 19:13
Stefan17
Stefan17 is offline
Citaat:
jellerd schreef op 08-07-2003 @ 17:52:
Hoe voelt t nou om voorbij gestreefd te worden door jullie Noorder Buren
Laat ons er alsjeblieft aan werken om te zorgen dat we het allemaal beter/nog beter krijgen. Zowel Nederland en België als de derdewereldlanden die elke verbetering nog veel meer nodig hebben.

(Maar als ik toch mag reageren: is het in een land met de financiële problemen die Nederland heeft ook de komende jaren wel nog beter leven dan in België dat mits enkele - niet zo ingrijpende, bvb. zeker niet in gezondheidszorg of onderwijs - besparingen een begroting in evenwicht blijft hebben? Maar deze discussie wou ik dus eigenlijk liever vermijden en vervangen door een constructief discours over hoe we het allemaal nog beter kunnen krijgen.)
Oud 25-07-2003, 19:19
Verwijderd
Citaat:
She-Devil schreef op 15-07-2003 @ 22:59:
Ik ben trots Nederlander te zijn. En niet door dit berichtje.
Hoe kun je trots zijn op iets waar je niets voor hebt hoeven doen?
Oud 25-07-2003, 19:36
Help Valentijn
Help Valentijn is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 25-07-2003 @ 20:19:
Noemen ze nationalisme ofte vaderlandsliefde, die ene heeft het net iets erger dan de andere. Overdosissen van dit zijn bij voorkeur te vermijden. Komen alleen maar problemen (op zen Belgs: zwarte zondagen) van.
Oud 04-08-2003, 16:25
Verwijderd
Citaat:
Dobermann schreef op 25-07-2003 @ 20:19:
Ik zat gister naar de berging van de Tricolor te kijken en ik moet zeggen dat ik me best even trots voelde dat Smit uit Nederland komt en dat we dan een kleinprutlandje mogen zijn met flut onderwijs en een zo mogelijk nog slechter openbaar vervoer - dát vind ik wel iets positiefs. We hebben allerlei uitersten - een giga goeie haven maar een flut kabinet etc. Daar heb ik nooit iets voor hoeven doen maar ik ben er wél trots op
Oud 04-08-2003, 18:24
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Joostje schreef op 16-07-2003 @ 10:29:
is het niet sierra leone?
Ja.
Oud 04-08-2003, 18:32
Verwijderd
Citaat:
Help Valentijn schreef op 25-07-2003 @ 20:36:
Noemen ze nationalisme ofte vaderlandsliefde, die ene heeft het net iets erger dan de andere. Overdosissen van dit zijn bij voorkeur te vermijden. Komen alleen maar problemen (op zen Belgs: zwarte zondagen) van.
Bedankt voor dit intrigerende antwoord, maar mijn vraag was retorisch van karakter.
Oud 04-08-2003, 18:32
Verwijderd
Citaat:
Soveelah schreef op 04-08-2003 @ 17:25:
Ik zat gister naar de berging van de Tricolor te kijken en ik moet zeggen dat ik me best even trots voelde dat Smit uit Nederland komt en dat we dan een kleinprutlandje mogen zijn met flut onderwijs en een zo mogelijk nog slechter openbaar vervoer - dát vind ik wel iets positiefs. We hebben allerlei uitersten - een giga goeie haven maar een flut kabinet etc. Daar heb ik nooit iets voor hoeven doen maar ik ben er wél trots op
Dat je met bepaalde aspecten van ons koude kikkerlandje blij bent, daar kan ik redelijk in meegaan. Maar trots? Nee.
Oud 23-02-2004, 02:00
Verwijderd
België...
+ Gezondheidszorg
+ Onderwijs (!)
+ Haven van Antwerpen (beetje chauvinisme mag wel)
+ ...

T'is helemaal ni slecht om in België te wonen!
Zeker nu wij het economisch zo véél beter doen dan onze noorderburen, Nederland...

--> Wij hebben géén overheidstekorten (zelfs overschotten!), wij hebben geen stagnatie van de economische groei (jullie wel), ...

... en we worden nét ietsje beter bestuurd dan jullie CDA-VVD coalitie... al doet die VLD (ook liberalen) het toch echt niet goed bij ons!

Yes, It's great to be a Belgian!
Oud 23-02-2004, 02:17
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
geilespookje schreef op 23-02-2004 @ 03:00:
België...
+ Gezondheidszorg
+ Onderwijs (!)
+ ...
Vreemd, ik zou zeggen dat België slechter is op alle drie de punten. De haven van Antwerpen is iig kleiner dan die van Rotterdam wat overslag betreft.

Citaat:
Zeker nu wij het economisch zo véél beter doen dan onze noorderburen, Nederland...
Oh ja?

Citaat:
--> Wij hebben géén overheidstekorten (zelfs overschotten!), wij hebben geen stagnatie van de economische groei (jullie wel), ...
Werkelijk?

Citaat:
... en we worden nét ietsje beter bestuurd dan jullie CDA-VVD coalitie... al doet die VLD (ook liberalen) het toch echt niet goed bij ons!
Ga eerst maar eens je cordon sanitaire fixen zou ik zeggen.
Oud 23-02-2004, 02:34
Verwijderd
Citaat:
geilespookje schreef op 23-02-2004 @ 03:00:
België...
+ Gezondheidszorg
+ Onderwijs (!)
+ ...

Yes, It's great to be a Belgian!
Nog iets vergeten...
wij hebben GEEN WACHTLIJSTEN in de gezondheidszorg... honderden artsen worden weggehaald in België om bij jullie te komen werken (aan de achterstand)
Oud 23-02-2004, 03:15
Verwijderd
Citaat:
McCaine schreef op 23-02-2004 @ 03:17:
Vreemd, ik zou zeggen dat België slechter is op alle drie de punten. De haven van Antwerpen is iig kleiner dan die van Rotterdam wat overslag betreft.

Oh ja?

Werkelijk?

Ga eerst maar eens je cordon sanitaire fixen zou ik zeggen.
Tssss... je geeft enkel een uitleg voor de Haven van A'pen (niet geheel onterecht overigens), maar wat met de rest??

Ga jij nu echt beweren dat jullie onderwijs en gezondheidszorg béter is als bij ons?

NU al zien we elke dag bussen uit Nederland passeren om te zien hoe wij het hier oplossen... er worden honderden artsen uit België naar Nederland gelokt omdat jullie daar een chronisch tekort aan hebben --> denk maar eens aan die ellenlange WACHTLIJSTEN in holland!
Onderwijs uit Vlaanderen staat aan de internationale top!

De economische situatie :
Enkele belangrijke indicatoren!

* Financieringsbehoefte (-) of vermogen van de overheid in het eurogebied:

2003
Nederland : -1,0 (= financieringsbehoefte)
België : + 0,2 (= vermogen van de overheid)

2002
Nederland : -1,6 (= financieringsbehoefte)
België: +0,0 (evenwicht)

*Inflatie

2003
Nederland: 2,2
België: 1,5

2002
Nederland: 3,9
België: 1,6
(= ruim de helft minder inflatie!)

*Economische groei

2003
Nederland: -0,5 (*)
België: 1,1 (ruim 2 maal zoveel als in Nederland!)
(*) Er is dus gewoonweg GEEN econ. groei, er is een achteruitgang in Nederland!
Een Europese vergelijking laat overigens zien dat, met uitzondering van het straatarme Portugal, Nederland het enige land is dat GEEN economische groei heeft in héél de Europese Monetaire Unie!)

2002
Nederland: 0,2
België: 0.7 (ruim 3 x zoveel)

Deze cijfers komen van de E.C.B. en de N.B.B.

En dan het bestuur ...
Toegegeven, ook wij worden niet ideaal bestuurd... maar dat kan je toch ook niet zeggen van jullie regering! Als ik hoor dat zelfs tandartsbezoeken van volwassenen niet meer worden terugbetaald, het vreemdelingenbeleid aanzienlijk wordt verscherpt, nadat Nederland jàren een gedoogbeleid voerde t.o.v. deze bevolkingsgroep,...

Het Cordon Sanitaire : hier ben ik helemaal niet trots op, ik ben zelf links/progressief (sp.a), maar denk niet dat een cordon sanitaire dé oplossing is om extreem-rechts terug te bestrijden - het heeft enkel averechts geholpen! Het blok is enkel maar gegroeid! Eigenlijk zouden we het moeten oplossen zoals in Nederland, het fascistische Vlaams Blok aan de macht laten komen (zoals jullie LPF) en vervolgens totaal zien mislukken! En dan zie je dan de kiezer niet (of nauwelijks) stemt voor die partij...

Maar ik ga hier nu verder geen ruzie om maken, ik heb teveel hollandse vrienden
Oud 23-02-2004, 11:08
NN
NN is offline
Ik heb de indruk dat we ons best aan het doen zijn om voor de volgende peiling zo veel mogeljk te zaken.
Oud 23-02-2004, 11:19
waaromniet?
waaromniet? is offline
Uppen

Regels voor berichten