Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-07-2003, 18:17
Verwijderd
Citaat:
a new nose schreef op 11-07-2003 @ 23:10:
Wie dan voor de piercing kiest is gewoon puberaal imo.
Inderdaad. Maar een fulltime-baan met piercing zou ideaal zijn.

@ Rodina: Ik heb vandaag aan mijn chef gevraagd of er nog regels waren volgens voorgenoemde HACCP regels e.d., en die waren er volgens hem nietwat piercings betreft. Een gezichtspiercing is dus geen probleem bij ons in de keuken (en zou dat ook niet moeten zijn in andere keukens aangezien die ook meestal HACCP regels handhaven)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-07-2003, 19:01
Angie_
Angie_ is offline
ik ben aangenomen bij de thuiszorg met al mijn piercings.. tong neus oren(hoop)

ligt toch aan de persoon denk ik
Met citaat reageren
Oud 19-07-2003, 19:27
Verwijderd
Bij ons mag je niet werken met zichtbare piercings. Staat ook zo in het bedrijfsregelement. Landelijke organisatie...
Met citaat reageren
Oud 19-07-2003, 19:44
rodina
rodina is offline
Citaat:
AePiE schreef op 19-07-2003 @ 19:17:
Inderdaad. Maar een fulltime-baan met piercing zou ideaal zijn.

@ Rodina: Ik heb vandaag aan mijn chef gevraagd of er nog regels waren volgens voorgenoemde HACCP regels e.d., en die waren er volgens hem nietwat piercings betreft. Een gezichtspiercing is dus geen probleem bij ons in de keuken (en zou dat ook niet moeten zijn in andere keukens aangezien die ook meestal HACCP regels handhaven)
Ah oke

Een goede vriendin van me werkte bij La Place, in de keuken en die moest dr neuspiercing dr uit halen.. Misschien scheelt het ook wel wat per bedrijf.
Oud 20-07-2003, 12:39
Embraced Pale Death
Embraced Pale Death is offline
ik doe me lippierc uit op mn werk, maar volgens mij merken ze het niet eens als ie der in zit...
boeiend...
Oud 20-07-2003, 13:01
Verwijderd
Ik werkte al bij de Konmar (supermarkt mocht iemand het niet weten ) toen ik besloot mijn neuspiercing opnieuw te laten schieten. Daar hebben ze toen verschrikkelijk moeilijk over gedaan. (ik had het niet gevraagd van tevoren, het leek mij namelijk geen probleem). Ik moest er een pleister overheen plakken. Resultaat: alle klanten vragen: "Wat heb je op je neus?"
Dus ik: "Een piercing."
"Mag dat niet dan?"
"Nee."
"Ook raar."

Vaak deed ik ook geen pleister op en dan had ik nooit reacties.
Mijn ervaring is dus dat het mensen vaak weinig intresseerd, zo'n piercing. Zolang ze gewoon hun boodschappen kunnen doen en kunnen afrekenen maakt het ze volgens mij weinig uit.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2003, 14:14
Magdalena
Magdalena is offline
ik heb zelf geen piercing, maar bij alle baantjes waarop ik heb gesolliciteerd werd van te voren gezegd dat ze dit totaal niet op prijs stelde.
bij de albert heijn en hema zeiden ze dit ook, maar dan kon het als je daar een tijdje werkte eventueel nog wel.
bij een 4 sterren hotel waar ik heb gesolliciteerd voor een baantje als serveerster mocht het absoluut niet, maar daar mag je ook niet teveel make-up en moet je haar persé opgestoken of in een staart (weet nog niet of ik aangenomen ben btw)

het hangt er vanaf WAAR je wil werken. achter een bar in een alternatieve tent zullen ze er totaal geen problemen mee hebben; in een chic restaurant des te meer. maar zover ik heb meegemaakt en gehoord wordt je vriendelijk, toch dringend, verzocht om je piercing er tijdens werktijd uit te halen of te bedekken.
Oud 20-07-2003, 15:48
Verwijderd
Citaat:
rodina schreef op 19-07-2003 @ 20:44:
Ah oke

Een goede vriendin van me werkte bij La Place, in de keuken en die moest dr neuspiercing dr uit halen.. Misschien scheelt het ook wel wat per bedrijf.
Hij plakte er trouwens nog wel achteraan dat "een heel gezicht vol piercings ook weer niet hygienisch is". Beetje vreemd...volgens mij word het niet minder schoon naarmate je meer piercings hebt

Kwestie van dat ie er van walgt denk ik
Met citaat reageren
Oud 20-07-2003, 16:13
KazzZ
KazzZ is offline
ja, ik was afgewezen voor de thuiszorg. Maar das wel logisch op zich
Oud 20-07-2003, 16:43
Verwijderd
Citaat:
KazzZ schreef op 20-07-2003 @ 17:13:
ja, ik was afgewezen voor de thuiszorg. Maar das wel logisch op zich
Muh.. vanwege piercings?
Met citaat reageren
Oud 20-07-2003, 16:50
Gwen.
Gwen. is offline
Citaat:
heavinly schreef op 11-07-2003 @ 21:40:

Zelf wil ik namelijk misschien een lippiercing en ik wil dus weten hoe moeilijk daarover wordt gedaan bij bedrijven. Ik kan me namelijk voor stellen dat je er vaak representatief uit moet zien, maar weer niet elke bedrijf vindt dat heel erg belangrijk.
Bij elke baan waar je in contact komt met andere mensen (tenzij je lopende band werk doet waar je met 300 anderen paprika's staat te stickeren en dat soort baantjes) moet je er representatief uitzien. Het verschilt alleen per baan wat representatief inhoudt. In een advocaten kantoor kan je niet gaan staan met een skatebroek dreads en een lippiercing, terwijl dat wel representatief zou zijn in een skatewinkel. Iedereen die zijn gezonde verstand gebruikt kan bedenken bij welke baan piercings niet representatief zijn. En dan gaat het er niet om wat jouw persoonlijke smaak is a la "een piercing is een sieraad net als oorbellen", daar denken ze nou eenmaal anders over in een reisbureau of op kantoor. Natuurlijk verschilt het ook per vestiging, ik las een meisje dat niet aangenomen werd bij de Thuiszorg door een piercing terwijl een vriend van mij met lippiercing hanekam leren studsjasje zelfs in die kleren mocht werken. De een vind representatief zijn belangrijker dan er ook zo uitzien en de ander wil wel hoge eisen stellen en als je per se de baan wilt en hem niet krijgt vanwege je piercings, tough luck, ik zou ze eruit halen, ik ga ook geen tatoeages nemen op extreem zichtbare plekken aangezien ik misschien mijn kans op de baan van mijn dromen dan verpest.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2003, 20:08
El Kim
El Kim is offline
Dat hangt af van het soort zaak... als het een hele sjieke zaak is kan ik me voorstellen dat ze geen mensen met (zichtbare) piercings willen, i niet goed voor het imago van de zaak... in een supermarkt doet het er minder toe. Wel denk ik dat men niet moeilijk doet over een tong piercing of andere piercings die niet in het gezicht zitten, die zijn makkelijk te verbergen...
Reageren

Regels voor berichten