Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-08-2003, 17:34
Qamra
Qamra is offline
Dames, ontopic... *zwaait met wijsvinger*
Oud 04-08-2003, 17:34
Gwen.
Gwen. is offline
Sorry het was gewoon even belangrijk!
Oud 04-08-2003, 17:38
Qamra
Qamra is offline
I bet it is (ik vind het ook errug interessant )

Maareuhm vlechtjes he.. Ik kán ze wel zetten, maar ik weet zeker dat ik er werkelijkwaar een week over doe.. Dus je hebt niet veel aan mij, behalve als je nepdreads wilt hebben
Oud 04-08-2003, 23:50
HeiNZ
HeiNZ is offline
Citaat:
bloempjuh schreef op 04-08-2003 @ 16:13:
Toen ik nog dreads had...

[afbeelding]

[afbeelding]

En-ik-wil-ze-weer. (Beter worden gaat niet snel genoeg )
Die 2e foto is echt kewl
Hmm, kan iemand mij vertellen of het bij [echte] dreads nodig is om permanentvloeistof oid erin te gooien? *onwetend*

En heeft verder iemand een how-to url ergens ofzo? Google doet niet veel nuttigs geven, bovendien vindt ongeveer de helft dat je er troep in moet gooien en de helft niet oid?
Oud 05-08-2003, 00:05
mypinkpumps
mypinkpumps is offline
Citaat:
HeiNZ schreef op 05-08-2003 @ 00:50:
Die 2e foto is echt kewl
Hmm, kan iemand mij vertellen of het bij [echte] dreads nodig is om permanentvloeistof oid erin te gooien? *onwetend*

En heeft verder iemand een how-to url ergens ofzo? Google doet niet veel nuttigs geven, bovendien vindt ongeveer de helft dat je er troep in moet gooien en de helft niet oid?
Als je je dreads wilt houden moet je er zeker wel permanent vloeistof in doen... Anders heb je de kans dat ze uitzakken, wax alleen is niet voldoende...
Oud 05-08-2003, 11:07
the exploding boy
the exploding boy is offline
Citaat:
HeiNZ schreef op 05-08-2003 @ 00:50:
Die 2e foto is echt kewl

door de troep vervilt het stukken minder snel, das het nadeel
Oud 05-08-2003, 18:18
Rens
Rens is offline
Help, in verband met planning, kun je zwemmen in zee, als je net je dreads hebt?? (zoals in; 1 week??)
Oud 05-08-2003, 20:08
cornershop
cornershop is offline
Citaat:
Rens schreef op 05-08-2003 @ 19:18:
Help, in verband met planning, kun je zwemmen in zee, als je net je dreads hebt?? (zoals in; 1 week??)
ik zou gewoon proberen te zorgen dat ze niet nat worden, dat heb ik iig gedaan, gewoon een staart op je kop ofzo...
Oud 06-08-2003, 11:25
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
Citaat:
Rens schreef op 05-08-2003 @ 19:18:

als jij kunt zwemmen zonder dat je haar nat wordt: ja.
anders: lijkt het me niet zo'n goed idee want het is (volgens mij) het beste om je dreads 3 maanden niet te wassen.

edit: Oh en Qamra, jij maakt nepdreads?
Oud 06-08-2003, 12:27
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
weezzz schreef op 06-08-2003 @ 12:25:

edit: Oh en Qamra, jij maakt nepdreads?
Noop, ik zet ze... Mortischa máákt ze
Oud 06-08-2003, 13:19
punxnotdead
punxnotdead is offline
Citaat:
the exploding boy schreef op 05-08-2003 @ 12:07:
door de troep vervilt het stukken minder snel, das het nadeel
Op bv. www.dreadlocks.com en http://www.dreadheadhq.com
Word helemaal niks gezegd over permanentvloeistof.
Maar het is dus wel echt aan te bevelen?
Maakt het ook nog uit of je stijl haar hebt of krullend. Ik schijn goed dreadhaar te hebben. Lang vrij droog dik (in de zin van veel) krullend haar.
Oud 06-08-2003, 13:25
the exploding boy
Citaat:
punxnotdead schreef op 06-08-2003 @ 14:19:
Op bv. www.dreadlocks.com en http://www.dreadheadhq.com
Word helemaal niks gezegd over permanentvloeistof.
Maar het is dus wel echt aan te bevelen?
Maakt het ook nog uit of je stijl haar hebt of krullend. Ik schijn goed dreadhaar te hebben. Lang vrij droog dik (in de zin van veel) krullend haar.
das idd prima dread haar

maar permanentvleistof zeker doen hoor, anders ligt het er zo uit als je geen wax doet. ( zoals ze op die sites WEL aanbevelen....ik heb het er persoonlijk niet op omdat het en minder snel vervilt en er blijft vanalles aan je haar plakken want je moet het blijven insmeren anders valt het uit elkaar, door gebrek aan permanentvleoistof etc. )
Oud 06-08-2003, 13:28
punxnotdead
punxnotdead is offline
Citaat:
the exploding boy schreef op 06-08-2003 @ 14:25:
das idd prima dread haar

maar permanentvleistof zeker doen hoor, anders ligt het er zo uit als je geen wax doet. ( zoals ze op die sites WEL aanbevelen....ik heb het er persoonlijk niet op omdat het en minder snel vervilt en er blijft vanalles aan je haar plakken want je moet het blijven insmeren anders valt het uit elkaar, door gebrek aan permanentvleoistof etc. )
ok bedankt
Oud 06-08-2003, 13:36
Qamra
Qamra is offline
Ja, ik ga weer dreads nemen..

Trouwens, ik heb pas een pony laten knippen (cm of 5 op z'n kortst ofzo), die kan er ook gewoon in verwerkt worden he?!
Oud 06-08-2003, 15:14
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
Qamra schreef op 06-08-2003 @ 14:36:
Ja, ik ga weer dreads nemen..

Trouwens, ik heb pas een pony laten knippen (cm of 5 op z'n kortst ofzo), die kan er ook gewoon in verwerkt worden he?!
Erin verwerken? Bedoel je er nepdreads aanknopen?

Ik vind dreads juist mooi met een froefroe, ik zou het niet doen.
Maar wie ben ik .
Oud 06-08-2003, 16:47
Rens
Rens is offline
Ow, ik heb ook een pony, maar ik weet nog niet helemaal wat ik daarmee ga (laten ) doen.. Ik denk dat ik die gewoon pony laat, of misschien wel in mijn dreads.. (probleempje)
Oud 06-08-2003, 16:59
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef op 06-08-2003 @ 16:14:
Erin verwerken? Bedoel je er nepdreads aanknopen?

Ik vind dreads juist mooi met een froefroe, ik zou het niet doen.
Maar wie ben ik .
Een froefroe?????

Nee ik bedoel dus als ik dreads neem, of die pony erin gepropt kan worden zonder dat ik zeg maar of een mini dreadje heb, of dat mijn dread aan de bovenkant dik is en onderaan heel dun.. Ofzo...

Snappie?
Oud 06-08-2003, 17:28
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
Qamra schreef op 06-08-2003 @ 17:59:
Een froefroe?????

Nee ik bedoel dus als ik dreads neem, of die pony erin gepropt kan worden zonder dat ik zeg maar of een mini dreadje heb, of dat mijn dread aan de bovenkant dik is en onderaan heel dun.. Ofzo...

Snappie?
froefroe=pony, maar klinkt minder diertjesachtig.

ik zou dus die pony zo laten, dat was ik aan het mompelen.
Oud 06-08-2003, 17:31
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef op 06-08-2003 @ 18:28:
froefroe=pony, maar klinkt minder diertjesachtig.

ik zou dus die pony zo laten, dat was ik aan het mompelen.
Nou ja die pony is mislukt, daarom wil ik hem ook eventueel in mijn dreads hebben.. En anders laat ik hem nog ff groeien
Oud 06-08-2003, 21:55
Rens
Rens is offline
Ik denk dat ik mijn pony mijn pony laat.. (of mijn froefroe mijn froefroe) toch moet ik zeggen, froefroe klinkt naar koekjes, hoor Lies!
Oud 06-08-2003, 22:02
mypinkpumps
mypinkpumps is offline
Ik zou ook de pony houden, staat volgens mij opzicht nog best wel mooi en origineel. Maar je moet er wel het hoofdje voor hebben...
Oud 06-08-2003, 22:10
Rens
Rens is offline
In mijn geval is het meer van; je moet er maar een hofdje voor hebben, zonder pony....
Oud 06-08-2003, 23:08
Jules
Jules is offline
Citaat:
Qamra schreef op 06-08-2003 @ 13:27:
Noop, ik zet ze... Mortischa máákt ze
en dies nog op vakantie weez
Oud 07-08-2003, 08:43
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Sooz schreef op 07-08-2003 @ 00:08:
en dies nog op vakantie weez
Tot 16 augustus..

Oud 07-08-2003, 08:59
Rens
Rens is offline
Jahoe, dat is mijn verjaardag!! Anyway, The exploding Boy, als alles goed gaat, dan kan ik vanaf de 24e (=zondag, ik kom zaterdag terug van vakantie), dus als je dan ergens tijd hebt?? En waar, edele forummers, kan ik permanentvloeistof kopen, en hoeveel geld dien ik dan mee te nemen???
Oud 07-08-2003, 12:50
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Rens schreef op 07-08-2003 @ 09:59:
En waar, edele forummers, kan ik permanentvloeistof kopen, en hoeveel geld dien ik dan mee te nemen???
Drogist.. Ik dacht dat het iets van 6 gulden of euro was....
Oud 07-08-2003, 13:03
the exploding boy
Citaat:
Qamra schreef op 07-08-2003 @ 13:50:
Drogist.. Ik dacht dat het iets van 6 gulden of euro was....
drogist idd maar helaas wel rond de 8 euro
Oud 07-08-2003, 13:04
the exploding boy
Citaat:
Rens schreef op 07-08-2003 @ 09:59:
Jahoe, dat is mijn verjaardag!! Anyway, The exploding Boy, als alles goed gaat, dan kan ik vanaf de 24e (=zondag, ik kom zaterdag terug van vakantie), dus als je dan ergens tijd hebt?? En waar, edele forummers, kan ik permanentvloeistof kopen, en hoeveel geld dien ik dan mee te nemen???
ik kan ..ehm weet nog niet. ga zat. op vakantie en nog naar lowlands etc. ik mail nog
Oud 07-08-2003, 15:36
Rens
Rens is offline
Ok, dankuwel bij voorbaat in ieder geval.. Ik ga ook naar Lowlands... Hoop met dreads dan....
Hoe dan ook, ik ga maar eens naar de Etos ofzo dan
Oud 07-08-2003, 17:25
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
the exploding boy schreef op 07-08-2003 @ 14:03:
drogist idd maar helaas wel rond de 8 euro
Ow ja nou, kan ook wel

En kan je mijn vraag beantwoorden? Over mijn pony?
Oud 07-08-2003, 18:07
the exploding boy
kun je gewoon bij je dread proppen zeg maar gewoon touperen en dan de haartjes die eruit springen met een haaknaald erin proppen. of je pony apart in plukjes touperen, die dan tot bolletjes zeg maar maken en in je dread proppen. als je het goed doet vallen ze er dan niet uit ofzo, maar je kan eventueel elastiekje eromheen doen als dat wel gebeurd. wordt niet echt dikker ofzo
Oud 07-08-2003, 18:28
Jules
Jules is offline
Citaat:
Qamra schreef op 07-08-2003 @ 09:43:
ikwilookdreadsvanaisagvd
Oud 07-08-2003, 20:04
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
the exploding boy schreef op 07-08-2003 @ 19:07:
kun je gewoon bij je dread proppen zeg maar gewoon touperen en dan de haartjes die eruit springen met een haaknaald erin proppen. of je pony apart in plukjes touperen, die dan tot bolletjes zeg maar maken en in je dread proppen. als je het goed doet vallen ze er dan niet uit ofzo, maar je kan eventueel elastiekje eromheen doen als dat wel gebeurd. wordt niet echt dikker ofzo
Ik ga het voor de verandering eens niet zelf doen.. San wordt verstandig, laat ik het daar maar op houden

Sooz --> je ging ze er toch uithalen?!
Oud 08-08-2003, 09:25
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Citaat:
the exploding boy schreef op 06-08-2003 @ 14:25:
das idd prima dread haar

Ja, als je Murrays wax gebruikt wel ja, Murrays is stinkende KUT wax(het is op petroleum basis en dus greasy bende, en het laat heel veel zooi achter in je dreads). het is vette wax en daardoor vervilt je haar voor geen meter. Ik gebruik nu Knotty boy dread wax. Dat is heele goede wax, je haar word er niet mega vet van omdat het op basis van bijen wax is. Het is wel vrij duur maar je doet ook verschrikkelijk lang met 1 potje.
Ik heb geen permanent vloeistof gebruikt toen ik ze heb gezet. en ze zijn perfect geworden. krijg er vaak complimentjes over etc.
dus permanent vloeistof is niet persee nodig.
Oud 08-08-2003, 11:52
Kaps
Kaps is offline
Citaat:
dreadmanneke schreef op 08-08-2003 @ 10:25:
Ja, als je Murrays wax gebruikt wel ja, Murrays is stinkende KUT wax(het is op petroleum basis en dus greasy bende, en het laat heel veel zooi achter in je dreads). het is vette wax en daardoor vervilt je haar voor geen meter. Ik gebruik nu Knotty boy dread wax. Dat is heele goede wax, je haar word er niet mega vet van omdat het op basis van bijen wax is. Het is wel vrij duur maar je doet ook verschrikkelijk lang met 1 potje.
Ik heb geen permanent vloeistof gebruikt toen ik ze heb gezet. en ze zijn perfect geworden. krijg er vaak complimentjes over etc.
dus permanent vloeistof is niet persee nodig.
hoe lang hebbie je dreads
alsikvragenmag?
Oud 08-08-2003, 12:06
regardless
regardless is offline
KOOP PERMANENT VLOEISTOF BIJ DE POEISZ DAAR IS HET VET GOEDKOOP! een euro of 5
heb ik ook gedaan..

Even een vraagje:
Ik ga binnenkort vlechtjes met nephaar bij een vriendin zetten, maar hoe knoop ik dat nep haar boven in het haar vast?
wil en kan iemand dat mij vertellen?

thanx

Laatst gewijzigd op 08-08-2003 om 12:08.
Oud 08-08-2003, 13:52
fairyangel
fairyangel is offline
Ik wil bij een kapperswinkel bij ons in de buurt nepdreads gaan halen. Nu hoorde ik van een vriendin dat zij ze bij iemand heeft laten zetten en die iemand heeft ze op de een of andere manier om een pluk haar heeft gedraaid en er een stiekje om heen gedaan. Kan iemand mij hier meer uitleg over geven, zodat ik weet hoe ik ze vast moet zetten en ook hoe ik ze dan bij moet houden?

question 2: die nepdreads zijn lang, maar ik wil eigenlijk niet van die superlange, kan ik ze dan gewoon afknippen?
Oud 08-08-2003, 14:17
Qamra
Qamra is offline
Afknippen lijkt me niet z'n goed idee..

Owke, gebruik je fantasie Je hebt die ene lange dread (of nephaar, zelfde methode alleen dreads vallen niet uit elkaar als je ze loslaat, nephaar wel ). Daar maak je in het midden een lusje in. Door dat lusje moet dat plukje haar (je kan dus ook het plukje haar pakken en daarna pas dat lusje erom maken).. Daarna ga je gewoon vlechten, tot een cm of 10. Dat zet je vast met een elastiekje. Rest van het haar kan je dan gaan wegwerken..

Snappie?

En hou je ze bijhoudt? Geen gigantisch strakke staarten dragen (gaan ze van uitzakken), als je gaat slapen even een vlecht/staart maken, was alleen als het echt nodig is (ikzelf was nepdreads nooit) en als je het doet, was dan alleen de aanzet vlechtjes (je houdt je haar in een staart naar achter en die staart moet droog blijven. Of je kan wat shampoo met water mengen en dat op die aanzetvlechtjes sprayen/gieten en dan weer met die staart-methode uitwassen.), als je gaat zwemmen; maak een hoge knot en ga niet onder water.. En afhankelijk hoe je haar is weggewerkt moet je dat ook bijhouden. Sommige kappers/mensen smeren het overgebleven haar gewoon in met wax, dat moet je bijhouden eens in de week. Anderen maken er vlechtjes van (geen onderhoud) en anderen draaien de rest van het haar met wax om het aanzetvlechtje (ligt eraan hou eigenwijs je haar is moet je dat bijhouden)..

Laatst gewijzigd op 08-08-2003 om 14:22.
Oud 08-08-2003, 16:06
FulltimePsycho
FulltimePsycho is offline
Ik heb een vraagje:

Is het mogelijk om zulke dreads als extensions te laten zetten?
Oud 08-08-2003, 17:57
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
FulltimePsycho schreef op 08-08-2003 @ 17:06:
Ik heb een vraagje:

[afbeelding]
Is het mogelijk om zulke dreads als extensions te laten zetten?
Volgens mij kan het wel, dan worden eerst plukken nephaar in je haar gevlochten en daarna gedread en gestoomd..
Oud 08-08-2003, 20:57
Jules
Jules is offline
Citaat:
Qamra schreef op 07-08-2003 @ 21:04:
Sooz --> je ging ze er toch uithalen?!
Ja, na pukkelpop, maar kwil eerst nepdreads erin. Maarja als ze op vakantie is schiet t niet op natuurlijk
Oud 09-08-2003, 08:59
Rens
Rens is offline
Ja, wil ook dreads, maar dan lekker eigen haar (om overdosis te voorkomen). Maar moet ook w88, tot na Olga's en mijn vakantie..
(geduld is een schone zaak..)
Maar ja, voor het resultaat moet je wat overhebben, natuurlijk!
Oud 11-08-2003, 13:02
A*
A* is offline
Is het niet zo dat als je te lang dreads hebt je ze er niet meer uit kan kammen?
En hoelang zou 'te lang' dan zijn?
Oud 11-08-2003, 19:54
tinkle
tinkle is offline
Jaja overmorgen is het zo ver... dan krijg ik eindelijk mn (nep)dreads! hoop dat t me staat..
Nog iemand meer tips dan die hier staan voor mij?
Oud 12-08-2003, 16:10
Verwijderd
Citaat:
A* schreef op 11-08-2003 @ 14:02:
Is het niet zo dat als je te lang dreads hebt je ze er niet meer uit kan kammen?
En hoelang zou 'te lang' dan zijn?
Tot ik d8 iets van 12cm ofzo kun je uitkammen, maar dat voel je wel
Oud 12-08-2003, 18:16
Rens
Rens is offline
Mmm, mijn haar is toch echt wel ietsje heel veel langer, dus voor mij zit die optie er niet in, naja, ik wilde ze er toch lekker lang in laten zitten, dus daar maak ik me later wel weer zorgen over..
Oud 12-08-2003, 18:41
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Citaat:
EPD schreef op 08-08-2003 @ 12:52:
hoe lang hebbie je dreads
alsikvragenmag?
Ik heb ze 2 jaar.
Oud 13-08-2003, 09:42
Rens
Rens is offline
Wow, gaaf!
(plaatje??)
Oud 13-08-2003, 16:38
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Ik heb geen plaatje van me zelf op me computer. Maar me vriendin heeft paar dagen geleden een webcam gekocht, dus dan zal ik fototje maken en die hier posten.
Oud 13-08-2003, 17:04
Shitty_Chicken
Shitty_Chicken is offline
Citaat:
McLaren schreef op 12-08-2003 @ 17:10:
Tot ik d8 iets van 12cm ofzo kun je uitkammen, maar dat voel je wel
is er ook een maxium tijd aan verbonden?

Regels voor berichten