Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-04-2002, 18:36
Faery
Faery is offline
Citaat:
Paige schreef:
Ik haat kleedgeld..Eerst mocht ik gewoon alles kopen wat mijn hartje begeerde..Maar nee, nu krijg ik maar 100 euro per maand om wat te kopen..."Ja, je moet de waarde van het geld leren kennen"...Ja heel leuk, die ken ik nu wel, kunnen we asjeblieft weer het oude systeem invoeren..
Oh meid wat heb je het zwaar. Ach en wee, welk een nare verandering in je toch al zo moeilijke leventje...
Oud 20-04-2002, 18:45
Roos
Roos is offline
Citaat:
Evil-Cherry schreef:
Tsja als je graag een wit/rood labeltje aan je broek hebt hangen, dan red je het niet met 50 gulden.. Wil je gewoon een mooie broek en boeit dat labeltje je niet dan is het makkelijk te vinden (alle broeken zijn toch hetzelfde... gewoon kwestie van beetje zoeken..)
Hahaha dit vind ik zo prachtig
Je kan dus twe kanten op volgens Evil-Cherry:

1: je wilt een wit/rood labeltje aan je broek
2: je wilt een mooie broek

Alsof mensen die vaak merkkleding kopen geen mooie broek willen? Het is echt niet zo dat ik alles koop waar toevallig een merkje op staat hoor. Iets met een merkje is absoluut NIET per definitie mooi, en jij suggereert hier indirect wel dat "wij" dat vinden. Eigenlijk zeg je gewoon dat mensen die merkkleding dragen geen smaak hebben, maar gewoon klakkeloos een volledige collectie van een merk aanschaffen "omdat er een rood/wit labeltje aanhangt"
Oud 20-04-2002, 18:46
Roos
Roos is offline
Citaat:
Faery schreef:
Oh meid wat heb je het zwaar. Ach en wee, welk een nare verandering in je toch al zo moeilijke leventje...
Damn, act normal
Oud 20-04-2002, 19:11
Faery
Faery is offline
Citaat:
rosi schreef:

Damn, act normal
Jah, sorry hoor, maar als je gaat lopen ijlen dat je niet rond kan komen van 100 euro per maand, is het toch wel sneu met je gesteld imho.
Oud 20-04-2002, 19:52
Paige
Paige is offline
Citaat:
Faery schreef:
Nou, jij weet dus niet hoe dat voelt als je eerst gewoon alles krijgt en dan opeens moet je het doen met 100 euro..Halloo..1 broek kost al gauw 60 euro..Dan koop je nog een vest ofzo en dan is het alweer op..Daar sta je dan in de stad..Leuk voor 2 dingen gaan winkelen..

Ik moet trouwens zelf schoenen en jassen betalen...
Met citaat reageren
Oud 21-04-2002, 12:36
Faery
Faery is offline
Citaat:
Paige schreef:

Nou, jij weet dus niet hoe dat voelt als je eerst gewoon alles krijgt en dan opeens moet je het doen met 100 euro..Halloo..1 broek kost al gauw 60 euro..Dan koop je nog een vest ofzo en dan is het alweer op..Daar sta je dan in de stad..Leuk voor 2 dingen gaan winkelen..

Ja, so? Ik ook, en ik moet het doen met 50 euro, das inclusief zakgeld. En das imho heel redelijk.

Ik vind dat je verwend bent.
Oud 21-04-2002, 12:46
KazzZ
KazzZ is offline
Citaat:
Faery schreef:

Ja, so? Ik ook, en ik moet het doen met 50 euro, das inclusief zakgeld. En das imho heel redelijk.

Ik vind dat je verwend bent.
ja vind ik ook!tjezus, 100 euro in de maand?! das veeel!ik krijg 100 piek in de maand... toch heel verschil en ja, ik moet er ook m'n schoenen en jassen voor kopen jeetje
Oud 21-04-2002, 15:09
Druppel
Druppel is offline
Ik vind kleedgeld heeel erg makkelijk en mijn moeder ook, nu hoeft zij namelijk niet meer na te denken of ze iets ergens wel of niet voor over heeft..... en ik vind het ook fijn omdat je zelf kunt beslissen wanneer je iets nieuws nodig hebt enzo..... ik krijg € 45,- in de maand en ik haal het er eigenlijk niet mee maar ik werk ook nog dus dan wel.

Xx~Druppel~xX
Met citaat reageren
Oud 21-04-2002, 15:16
De Ideale Schoonzoon
De Ideale Schoonzoon is offline
Citaat:
Miss_Kazzz schreef:

ja vind ik ook!tjezus, 100 euro in de maand?! das veeel!ik krijg 100 piek in de maand... toch heel verschil en ja, ik moet er ook m'n schoenen en jassen voor kopen jeetje
dan zou ik dus echt niet rond kunnen komen, met 100 gulden in de maand... en daar ook nog eens mijn schoenen en jas van moeten betalen...
Oud 21-04-2002, 17:08
caroos
caroos is offline
Citaat:
De Ideale Schoonzoon schreef:

dan zou ik dus echt niet rond kunnen komen, met 100 gulden in de maand... en daar ook nog eens mijn schoenen en jas van moeten betalen...
ik koop tog ook niet elke maand een andere jas en nieuwe schoenen
dat zou vrij idioot worden
Met citaat reageren
Oud 21-04-2002, 17:31
AtHell
AtHell is offline
Citaat:
Paige schreef:

nee roel daar weet jij helemaal niets van, ik bedoel stel je eens voor maar 100 euro welke idioot kan nou rondkomen met maar 100 euro enkel en alleen voor kleren, ik bedoel waar kan je vandaag de dag nog voor zown klein bedrag meer dan 2 of hoogstens 3 kledingstukken kopen die aan de juiste eisen voldoen en de juiste merkjes hebben dat ís gewoon onredelijk dat snap jij toch ook wel. wat een CRAP

U is verwent denk ik of u stelt zich aan.

*heeft stiekum geen kleedgeld maar een lopende geldschieter in de vorm van een mams dát is pas handig*
Oud 21-04-2002, 19:41
caroos
caroos is offline
Citaat:
AtHell schreef:

nee roel daar weet jij helemaal niets van, ik bedoel stel je eens voor maar 100 euro welke idioot kan nou rondkomen met maar 100 euro enkel en alleen voor kleren, ik bedoel waar kan je vandaag de dag nog voor zown klein bedrag meer dan 2 of hoogstens 3 kledingstukken kopen die aan de juiste eisen voldoen en de juiste merkjes hebben dat ís gewoon onredelijk dat snap jij toch ook wel. wat een CRAP

U is verwent denk ik of u stelt zich aan.

*heeft stiekum geen kleedgeld maar een lopende geldschieter in de vorm van een mams dát is pas handig*
wel comentaar leveren op andere over kleedgeld
en het zelf niet hebben dus jij bent precies hetzelfde zonder de ergenis van te weinig geld en dat is helemaal zuur
daar heb ik absoluut geen begrip voor hoor
Met citaat reageren
Oud 21-04-2002, 21:26
AtHell
AtHell is offline
Citaat:
caroos schreef:
wel comentaar leveren op andere over kleedgeld.

Uiteraard.

en het zelf niet hebben.

Nee ik werk voor mijn geld, dom he, zal ik maar gewoon tegen mijn ouders zeggen dat jij en ik het er overeens zijn dat ik maar gewoon zowmaar voor niets 100 euro moet krijgen iedere maand als kleedgeld en dat als ik een keer kleren wil halen, en die meestal nog zelf betaal ook en af en toe mijn ouders, wel genoeg geld moet hebben "gekregen" van mijn ouders omdat ik er anders toch onmogelijk met de "juiste" kleding bij kan lopen

dus jij bent precies hetzelfde

Ja deze uitspraak kan ik niet ontkennen, helaas, het is dat je me zo heel goed kent anders had ik moeten zeggen dat dat helemaal nergens op slaat.

zonder de ergenis van te weinig geld

Moet ik jou uitleggen dat mensen werken juist om geld te krijgen en dat op te maken en er standaart te weinig van hebben, Ik dus ook *kuch, 14, kuch*

en dat is helemaal zuur

Ik neem maar aan dat dit iets negatiefs is want imho is dat een zeer vaag iets wat je daar schrijft.

daar heb ik absoluut geen begrip voor hoor

Dan zal ik het maar moeten doen zonder jou begrip, wat vreselijk toch voor mij echt naar enzo....

Laatst gewijzigd op 21-04-2002 om 21:35.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2002, 16:45
caroos
caroos is offline
Citaat:
AtHell schreef:
......
weetje als jij er zo een problemen mee hebt dat ik het allemaal verkeerd zien moet je dat wel heel duidelijk naarvoorbrengen
he.
en dat doe je niet dus mischien tip voor de volgende keer he

Met citaat reageren
Oud 27-04-2002, 13:29
kermie
kermie is offline
Ik krijg op dit moment 137 euro per maand. Moet alles ervan betalen (ook jas en schoenen). Kom er wel mee rond, al is het niet makkelijk.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2002, 13:33
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
rosi schreef:

Alsof mensen die vaak merkkleding kopen geen mooie broek willen? Het is echt niet zo dat ik alles koop waar toevallig een merkje op staat hoor. Iets met een merkje is absoluut NIET per definitie mooi, en jij suggereert hier indirect wel dat "wij" dat vinden. Eigenlijk zeg je gewoon dat mensen die merkkleding dragen geen smaak hebben, maar gewoon klakkeloos een volledige collectie van een merk aanschaffen "omdat er een rood/wit labeltje aanhangt"
Dat denk ik zeker ja.. Als je een beetje met je ogen open rond loopt kan je exact dezelfde borke kopen ZONDER rood/wit labeltje..

Dus je hebt gelijk.. Alleen denk ik ietsje minder agressief en sarcastisch, want je moet het zelf weten hoor

[edit] elke gek loopt met zijn ogen rond [/edit]
Oud 27-04-2002, 13:39
Undeclinable
Undeclinable is offline
Ik krijg ongeveer 75 euro/maand kleedgeld (inc zakgeld that is)

Red ik het wel mee.. beetje bewust kopen.. ik verdien ook nog leuk met m'n werk.. dus als ik iets wil wat duurder is lap ik wel bij..
Oud 27-04-2002, 14:01
Bluesummers
Bluesummers is offline
k zou niet eens weten hoeveel k heb.. k gok rond 100 piek(geen euro) per maand, red ik t prima mee, mn mam betaalt schoenen en n jas, en ik shop niet zo vaak.. alleen als het echt nodig is, dus k red het wel..
Oud 27-04-2002, 14:20
PV
PV is offline
ik krijg geen kleedgeld en heb het ook nooit gekregen. ik krijg wel kleren van mn moeder, maar niet veel, de laatste jaren is het steeds van: dat kan je toch wel zelf betalen.. ik zou wel blij zijn met kleedgeld. zelfs met maar € 100 per maand damn je koopt toch niet elke week nieuwe kleren zeker.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2002, 19:16
Zlatan tha man
Zlatan tha man is offline
zeker dat ik voor 100 euro zou tekenen aan kledinggeld dan. Daar kom je toch makkelijk van rond¿¿ Ik krijg 70 maar werk er naast nog dus red het makkelijk. Ja je red het niet als je alleen maar dure replay broeken van €150 koopt. Maar dat is ook een beetje debiel imo. En ik ben er beter op geworden met kleedgeld want ik kreeg nooit broeken boven de €45. En af en toe kank nog wat aftroggelen van me ouders.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2002, 19:02
Verwijderd
ik kom keurig rond van me 100 gulden in de maand, en zo niet dan heb ik ook nog een baantje...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten