Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
een groot aantal schapen ontsnappen echter niet.
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
![]() zo niet, lees em dan nog een paar keer :b vind* trouwens
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Grote aantallen schapen ontsnappen kan wel. Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
als er echter bij aantal een bijvoeglijk naamwoord staat (groot/klein/etc) verwijst de persoonsvorm altijd naar aantal. een aantal ontsnappen is natuurlijk fout.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() als je me niet vertrouwt, kun je het aan je leraar nederlands vragen. http://www.onzetaal.nl/advies/aantal.html
Laatst gewijzigd op 17-07-2003 om 18:35. |
![]() |
|
Verwijderd
|
jamaar ik heb geen leraar Nederlands meer...
en bij congruentie hebben volgens mij dingen als bijwoord, bijvoeglijk naamwoord, etc, en al dan niet de aanwezigheid daarvan, er hemelaal niets mee te maken. De leraar Nederlands die ik had hamerde erg op congruentie, omdat-ie het zo achterlijk vond als iemand dat fout doet, en hij heeft hier ook nooit iets over gezegd. Wel heeft hij vaak gezegd dat bij 'een aantal blabla' het 1 aantal is, en dus enkelvoud. Ongeacht of dat aantal groot of klein is, het blijft 1 aantal. *leest site* daar staat ook niets bij over bijvoeglijke naamwoorden, zie je wel, wat jij zei was onzin ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() dus die hoef je het niet te vragen.
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Andere algemene vraag: Wat is de juiste spelling? En wat vind jij het stomst staan? Nieuwschierig Nieuwsgierig Niewschierig Niewsgierig Nieuwschiereg Nieuwsgiereg Niewschiereg Niewsgiereg Nieuwschirig Nieuwsgirig Niewschirig Niewsgirig Nieuwschireg Nieuwsgireg Niewschireg Niewsgireg Laatst gewijzigd op 17-07-2003 om 18:50. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() en dat was mijn zinnetje dus ![]() ![]()
||
Citaat:
![]() einstein is een van de beste(N?) van de vorige eeuw OF einstein behoort tot de beste(N?) van de vorige eeuw
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Hij leeft namelijk niet meer ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Behoren doet hij nog steeds, levend of niet.
||
Citaat:
deden zij het drie keer zo goed als hen Want het is toch ook: Ik ben beter dan hen En niet: Ik ben beter dan zij Of zit ik fout??
||
Citaat:
Daarom is het ook 'Ik ben beter dan jij' en niet 'Ik ben beter dan jou'.
||
Citaat:
![]() Enne... het is natuurlijk nooit goed als een burn-out het beste is wat je ooit is overkomen. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
'Ik zeg altijd; mijn burn-out is het beste dat mij ooit is overkomen.' en die dubbele punt moet een punt-komma worden. geloof ik. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
En dan is er nog altijd Suus in mijn leven… Suus eens een object van fascinatie. Alles was mooi aan haar en alles wat ze zei klonk als muziek in mijn oren. Waarom? Ik weet het echt niet. Suus mijn lieve Suus… *Een ontzield typisch pubertje met een hekel aan haar ouders een abonnement op de Fancy en problemen met haar vriendjes. Ze is meer een stereotype van zichzelf, dan zichzelf.* Wat moet ik met haar aan? Het was geen liefde wat ik voor haar voelde maar meer een volkomen misplaatste en onbegrijpelijke fascinatie
In deze tekst missen 5 komma's Zoeken maar! |
![]() |
|
![]() |
En dan is er nog altijd Suus in mijn leven.. Suus, eens een object van fascinatie. Alles was mooi aan haar en alles wat ze zei klonk als muziek in mijn oren. Waarom? Ik weet het echt niet. Suus, mijn lieve Suus… *Een ontzield typisch pubertje met een hekel aan haar ouders, een abonnement op de Fancy en problemen met haar vriendjes. Ze is meer een stereotype van zichzelf, dan zichzelf.* Wat moet ik met haar aan? Het was geen liefde wat ik voor haar voelde, maar meer een volkomen misplaatste en onbegrijpelijke fascinatie.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Wat voor boek zou je willen lezen? Not for Sale | 55 | 26-06-2007 16:45 | |
Verhalen & Gedichten |
Het "Aan de andere kant van de spiegel"-topic Verwijderd | 67 | 03-07-2006 13:27 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
De mens gelijk aan God Verwijderd | 155 | 14-03-2005 19:27 | |
Films, TV & Radio |
Taalspel fractuur | 5 | 10-11-2004 00:01 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
[Taalspelletje] Cryptozin marlies | 500 | 24-05-2004 09:50 |