Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-07-2003, 18:36
Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Citaat:
LinkinFre@k schreef op 21-07-2003 @ 19:31:
wat moeten ze dan met ze doen in een 3 sterren gevangenis gooien

je zou bijna will zeggen : bestond de slavernij nog maar dan konden ze zich nog nuttig maken ergens, in plaats van een celstraf, met een leuke cel met tv.
Oud 21-07-2003, 18:40
LinkinFre@k
LinkinFre@k is offline
jah op mijn kamer staat bijna even veel... ze moeten gewoon een leeg hok met een plee maken met 10 man dr in
Oud 21-07-2003, 18:43
Poor twisted me
idd ik heb niet eens een tv
Oud 21-07-2003, 18:46
Joostje
Joostje is offline
Of weet je wat, we beginnen met iedereen die ook maar ooit verdacht is van een misdaad zijn nagels langzaam uit te trekken. Daarna villen we ze langzaam, prikken we hun ogen uit, smeren ze in met benzine, en zetten ze in de fik.

Oud 21-07-2003, 18:53
Poor twisted me
Citaat:
Joostje schreef op 21-07-2003 @ 19:46:
Of weet je wat, we beginnen met iedereen die ook maar ooit verdacht is van een misdaad zijn nagels langzaam uit te trekken. Daarna villen we ze langzaam, prikken we hun ogen uit, smeren ze in met benzine, en zetten ze in de fik.

je weet best dat dat overdreven is... maar zulke mensen die op zo'n gruwelijke wijze iemand die helemaal niets fout gedaan heeft, om het leven brengt?? Ik vind dat ze zo iemand echt mogen ophangen of iets dergelijks. In plaats van te plaatsen in een cel die waarschijnlijk schoner is als z'n eigen huiskamer, met een tv.
Oud 21-07-2003, 18:59
LinkinFre@k
LinkinFre@k is offline
amen.
Oud 21-07-2003, 20:45
Verwijderd
Citaat:
Assasin schreef op 21-07-2003 @ 18:36:
Het gaat hier wel om jongeren en die hebben naar mijn mening recht op een herkansing in maatschapij, met een goede begeleiding.
Ben je bekeerd jongen?
Oud 21-07-2003, 20:46
Verwijderd
Citaat:
Burter schreef op 21-07-2003 @ 19:29:
Net of dat het altijd allochtonen zijn. Het zijn vaak genoeg ook gewoon nederlanders.
Het was ironisch bedoeld, ik spuug op Nederlanders die elke allochtoon als een dief of terrorist zien.
Oud 21-07-2003, 20:49
Verwijderd
Citaat:
LinkinFre@k schreef op 21-07-2003 @ 19:31:
wat moeten ze dan met ze doen in een 3 sterren gevangenis gooien
Lul niet, ga eens in een gevangenis kijken voordat je met dergelijke niet-onderbouwde onzin aankomt. En al was het wel zo, dan nog zou ik niet graag een deel van leven op een hotelkamer doorbrengen. Ik durf te wedden dat als jij een paar weekjes op je kamer opgesloten wordt, je gillend gek wordt.
Oud 21-07-2003, 20:51
Jopper
Jopper is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 21-07-2003 @ 15:35:
En mijn vermoeden is weer eens bevestigd.

(Hoewel ik wel graag een bron zou willen zien.)
Van iemand gehoord. Maar andere beweren dat het om 4 negers zou gaan.
1 van de daders zat trouwens in het leger.

Laatst gewijzigd op 21-07-2003 om 20:55.
Verwijderd
Citaat:
evil_angel schreef op 21-07-2003 @ 19:53:
je weet best dat dat overdreven is... maar zulke mensen die op zo'n gruwelijke wijze iemand die helemaal niets fout gedaan heeft, om het leven brengt?? Ik vind dat ze zo iemand echt mogen ophangen of iets dergelijks. In plaats van te plaatsen in een cel die waarschijnlijk schoner is als z'n eigen huiskamer, met een tv.
Het emotionele overwint het rationele, denk er nog eens goed over na. Als jij mensen zo wilt behandelen, ben je m.i. geen haar beter dan die gasten. Je bent dan namelijk onmenselijk bezig. Wie ben jij om te oordelen over het leven van anderen? Alleen God mag dat, en die zal dat ook zeker doen.
Zaina
Zaina is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 21-07-2003 @ 21:46:
Het was ironisch bedoeld, ik spuug op Nederlanders die elke allochtoon als een dief of terrorist zien.
Niet allemaal..
Oud 21-07-2003, 20:52
Verwijderd
Citaat:
Zaina schreef op 21-07-2003 @ 21:51:
Niet allemaal..
Nou...
Oud 21-07-2003, 20:56
mrdirk
mrdirk is offline
Tjeeje, toen ik het krantenartikel las, had ik gewoon zin om die vier gasten neer te meppen!! Ik werd er echt kwaad door. Ik snap niet dat mensen dit soort gruwelijke dingen kunnen doen.

Ik wens de familieleden en de nabestaanden van het slachtoffer veel sterkte. En hoop dat ze de draad weer op kunnen pakken. Ook al is dat verschrikkelijk moeilijk.
Oud 21-07-2003, 20:57
Zaina
Zaina is offline
Waar is de baron eigenlijk. Die mis je toch wel in deze discussies

Ik zou te hypocriet zijn als ik hier alle allochtonen voor tuig uitmaak. Minimaal de helft van mijn vriendenkring is allochtoon
Oud 21-07-2003, 21:21
Verwijderd
Citaat:
Zaina schreef op 21-07-2003 @ 21:57:

Ik zou te hypocriet zijn als ik hier alle allochtonen voor tuig uitmaak. Minimaal de helft van mijn vriendenkring is allochtoon
BARON is met Atje in Turkije
Oud 21-07-2003, 21:48
Poor twisted me
Citaat:
Che Guevara schreef op 21-07-2003 @ 21:51:
Het emotionele overwint het rationele, denk er nog eens goed over na. Als jij mensen zo wilt behandelen, ben je m.i. geen haar beter dan die gasten. Je bent dan namelijk onmenselijk bezig. Wie ben jij om te oordelen over het leven van anderen? Alleen God mag dat, en die zal dat ook zeker doen.
read my sig

ik geloof niet in die god onzin....
kwaad met kwaad bestrijden daar geloof ik in, ik vind namelijk dat je het verdient te sterven als je iemand anders van het leven berooft om het zo maar es te zeggen
Oud 21-07-2003, 22:07
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
En dan weer een tirade over die slechte moslims en het beleid van de linkse kerk aanhoren zeker...
Oud 21-07-2003, 23:34
Metallinos
Metallinos is offline
Ik voel me altijd zo vreemd als ik die reacties in zo'n topic lees. Net of ik een gevoelloze klootzak ben ofzo die niet kan meeleven met slachtoffers en geen wraakgevoelens voor daders heb. Maar ik vraag me toch af of die mensen die op elk van zulke topic fanatiek reageren wel in de gaten hebben in wat voor wereld we leven? Beseffen jullie wel hoeveel mensen elke dag vermoord, misbruikt, mishandeld worden op deze wereld? Maar als er iets in de media komt blijkt dat geval ineens belangrijker te zijn ofzo, is het allemaal o zo erg en hoe kan dat ooit gebeuren in dit land, blablabla.

Ik denk dat sommige even iets minder moeten laten beïnvloeden door de media en ogen moeten openen, er is nou eenmaal narigheid in de wereld, live with it! En waarom maken jullie druk om zulke enkele gevallen en niet om veel grootschaligere gruwelijkheden? Omdat dat verder weg is? De mensen in verre landen zijn minder mens, maar deze jongen die nu toevallig is neergestoken is heel speciaal?

Let wel, ik zeg niet dat er nu niks eraan gedaan moet worden ofzo. De daders moeten uiteraard opgepakt en toepasselijk gestraft worden, zoals ons rechtsysteem dat voorschrijft. Belangrijker vind ik echter om criminaliteit bij de wortel aan te pakken.

Laatst gewijzigd op 21-07-2003 om 23:39.
Oud 22-07-2003, 00:14
0123456789
0123456789 is offline
go greg!
Ik ben het volledig met EternalDarkness eens, mensen zijn te erg bezig met het dingen associeren met hun leefomgeving. Het verhaalte van "ohw als dat daar gebeurt kan dat ook hier gebeuren." Kan je je ook indenken dat je opeens je maag inscheurt, je nagels erafvallen, en niet meer aangroeien voor de rest van je leven, je benen geamputeerd moeten worden, je een herssenstoornist oploopt en voor de rest van je leven niet meer kan praten of denken, op vakantie in turkije gegeijzeld worden door nederlandse toeristen, en lamgeneukt worden tegen je zin in?? Je kan het zo gek nog niet verzinnen... en dan nog te bedenken dat dat met een honderdtal mensen tegelijk kan gebeuren. Denk je dat de heroinedealer die een paar jaar geleden bij mij in de straat woonde in het nieuws kwam omdat hij aan jongeren verkocht (ook aan jongens van 14!!!) is dat niet ziek.?.. nee tuurlijk niet want het staat niet in de dag top 5 toch?
Je kan denken wat overdreven allemaal wat die wardt nu zecht, maar is het minder erg dan een jongen die doodgestoken word. Ok voor de nabestaanden is het vervelend, echt vervelend. Maar is dat niet voor de nabestaanden van de mensen die niet in eht nieuws komen, of voor mensen die hun hele leven lang heroineverslaafd zijn omdat ze niet ged genoeg oplette tijdens verzorging waat je ook drugsvoorlichting krijgt?
Das hetzelfde, en om nou te zeggen dat die jongens een andere cultuur hebben, meerendeel van die kerels zijn hier geboren, hun ouders of opa en oma kwamen hierheen om te werken, ik heb dan weliswaar nu geen baan omdat ik er geen kan vinden, maar hun voeren helemaal geen ruk uit(de kleinkinderen, niet de ouderen), alleen maar de boel lopen te verzieken. Natuurlijk nederlanders doen dat ook, overigens veel meer dan allochtonen, ik meen dat die 70% eerder het aantal nederlanders is dat een crimineel misdrijf heeft gepleegd. Maar het punt is dat erver gepraat word, niets gedaan. Die gozers de rest van hun leven in de cel gooien heeft geen nut, daar ebn ik van overtuigd, niet omdat het luxe is, wat het niet is overigens, maar puur omdat het vanzelf gewend. Je kan beter als overheid zorgen dat ze wat te doen hebben, zich vermaken, van mijn part werken ze niet, maar als ze iig het leven van anderen maar niet verkloten.
van mij part meer jeugdcentra, of zoiets, hier in arnhem vermaken ze zich best met breakdancen en andere bezigheden in de Madser, een van de jeugdcentra. Het is natuurlijk niet allesomvattend, maar het helpt, ze integreren beter, want ze praten met leeftijdsgenoten over van alles, ze worden daar voorgeicht. De wortel, als ze zich een van je voelen, dan keren ze zich enit tegen je... ok dat was mijn spui, niet echt een oplossing, niet nog meer een vraagstuk, maar gewoon de zoveelste nutteloze post met een onbereikbaar beeld
Oud 22-07-2003, 09:20
Zaina
Zaina is offline
Als je nu gewoon alleen die laatste zin had neergezet

Ik ben op z'n minst niet zo respectloos om dit soort zaken met een dag top 5 te vergelijken. Dit is aan de ene kant een hypocriete uitspraak, maar zolang die andere zaken niet bekend worden gemaakt, valt er niet op te reageren..
Oud 22-07-2003, 09:37
Verwijderd
Citaat:
Nouja, na verloop van tijd worden zijn grappen wel flauw. Maar je hebt gelijk, ik ben benieuwd wat hij te melden had.
Oud 22-07-2003, 10:50
Verwijderd
Citaat:
evil_angel schreef op 21-07-2003 @ 22:48:
read my sig

kwaad met kwaad bestrijden daar geloof ik in, ik vind namelijk dat je het verdient te sterven als je iemand anders van het leven berooft om het zo maar es te zeggen
Heiden, je zal branden
Anyway, mag ik vragen hoe jij denkt over mensenrechtenschendingen? Je lijkt me er een voorstandster van.
Oud 22-07-2003, 10:51
Verwijderd
Citaat:
naam onbekend schreef op 21-07-2003 @ 23:07:
En dan weer een tirade over die slechte moslims en het beleid van de linkse kerk aanhoren zeker...
Oh man, je ik lig altijd dubbel om die tirades. Geweldige stand-up comedian zou BARON zijn
Oud 22-07-2003, 12:18
Kubstudent
Kubstudent is offline
Citaat:
nare man schreef op 22-07-2003 @ 10:37:
Nouja, na verloop van tijd worden zijn grappen wel flauw. Maar je hebt gelijk, ik ben benieuwd wat hij te melden had.
Hij heeft de woorden van Freek de Jonge gevolgd...

En een vakantie geboekt om met zijn luie reet op het strand te kunnen liggen...
Oud 22-07-2003, 15:59
thugz-angel
thugz-angel is offline
Citaat:
read my sig

ik zou bijna gaan geloven dat jij een beetje agressief bent.....
Oud 22-07-2003, 16:47
Poor twisted me
Citaat:
thugz-angel schreef op 22-07-2003 @ 16:59:
ik zou bijna gaan geloven dat jij een beetje agressief bent.....
dat niet ik ben heel aardig hoor, maar ik kan het gewoon niet hebben als mensen zoiets doen iemand eff zonder reden neersteken/schieten
Oud 22-07-2003, 17:12
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 21-07-2003 @ 16:30:
Dat heeft niks met smoezen of een slechte jeugd te maken, dat is gewoon sociale wetenschap. Het blijkt zo te zijn dat in de praktijk vooral allochtone jongeren heel gemakkelijk verleid worden tot het plegen van strafbare feiten. Door het ontbreken van corrigerende sociale netwerken en ondersteuning vanuit familie en opleiding plegen ze gewoon veel sneller een strafbaar feit.

en dan mag er ook nog wel s onderzoek worden gedaan naar genetische aanleg, maar dat durft men (nog) altijd niet in dit Nederland. De Fotuynistische emancipatie is dus nog niet compleet

Het is echt niet zo dat ze het doen omdat ze zich bewust niet willen gedragen in hun 'gastland'. Was het maar zo simpel, dan konden we ze eruit schoppen. Het gaat hier om een veel complexer samenspel van factoren dan je ook maar kunt beginnen te vermoeden, dus het is echt niet zo simpel als 'iedereen kan zich toch wel gedragen'.
dit betwijfel ik, een groot deel van de asielzoekers en zogenaamde vluchtelingen komt hier wel degelijk met het idee om in de drugshandel e.d. te gaan zitten, kijk maar goed rond in Rotterdam West e.d.
Oud 22-07-2003, 17:15
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef op 22-07-2003 @ 18:12:
dit betwijfel ik, een groot deel van de asielzoekers en zogenaamde vluchtelingen komt hier wel degelijk met het idee om in de drugshandel e.d. te gaan zitten, kijk maar goed rond in Rotterdam West e.d.
'een groot deel'

Je-zus, wat heb jíj een vertekend beeld van asielzoekers/vluchtelingen/hoe jij ze wil noemen......

Bovendien zijn bronnen weer eens ver te zoeken. Een argument als 'kijk maar om je heen in Rotterdam-West' is natuurlijk nauwelijks serieus te nemen. Als je op een andere manier kijkt, dan zie je een hoop allochtone winkeliers, die hard werken voor hun bestaan hier in Nederland.
Oud 22-07-2003, 17:15
Verwijderd
Citaat:

BARON heeft helaas geen tijd en mogelijkheden om zich te mengen in deze discussie. dus julie kunnen samen gaan zoeken naar een hele mooie pedagogisch verantwoorde manier om deze vier daders binnen 2 jaar te gaan herplaatsen in de samenleving
Oud 22-07-2003, 17:16
Verwijderd
Citaat:
naam onbekend schreef op 22-07-2003 @ 18:15:
'een groot deel'

Je-zus, wat heb jíj een vertekend beeld van asielzoekers/vluchtelingen/hoe jij ze wil noemen......
er zijn voorbeelden te over, je bent weer eens wereldvreemd bezig....
Oud 22-07-2003, 17:18
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef op 22-07-2003 @ 18:16:
er zijn voorbeelden te over, je bent weer eens wereldvreemd bezig....
Er zijn nog meer voorbeelden van allochtonen die net zo hard werken als jij en ik, en die een (naar onze (subjectieve) maatstaven) normaal leven leiden.

Jij bent dus degene die wereldvreemd bezig is.
Oud 22-07-2003, 17:20
Verwijderd
Citaat:
Che Guevara schreef op 22-07-2003 @ 11:51:
Oh man, je ik lig altijd dubbel om die tirades. Geweldige stand-up comedian zou BARON zijn
jij ook, alleen ben je nog niet oud en wijs genoeg om dat zelf in te zien
Oud 22-07-2003, 17:22
Verwijderd
Citaat:
naam onbekend schreef op 22-07-2003 @ 18:18:
Er zijn nog meer voorbeelden van allochtonen die net zo hard werken als jij en ik, en die een (naar onze (subjectieve) maatstaven) normaal leven leiden.

Jij bent dus degene die wereldvreemd bezig is.
die zijn er ook, en dat geef ik toe als je dat woordje 'meer' weg zou laten. maar dan moet je ook mijn standpunt toegeven
Oud 22-07-2003, 17:22
Zaina
Zaina is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef op 22-07-2003 @ 18:15:
BARON heeft helaas geen tijd en mogelijkheden om zich te mengen in deze discussie. dus julie kunnen samen gaan zoeken naar een hele mooie pedagogisch verantwoorde manier om deze vier daders binnen 2 jaar te gaan herplaatsen in de samenleving
Is mijn manier pedagogisch verantwoord?
Oud 22-07-2003, 17:27
Verwijderd
Citaat:
en dan mag er ook nog wel s onderzoek worden gedaan naar genetische aanleg, maar dat durft men (nog) altijd niet in dit Nederland. De Fotuynistische emancipatie is dus nog niet compleet

Fortuynistische emancipatie? Ghehe

Genetische aanleg waarnaar? Er is in Nederland al genoeg aanleg gedaan naar biologische oorzaken van criminaliteit, de hele forensische psychiatrie als wetenschap rust erop. Het bestaan van een criminaliteitsgen of iets dergelijks is hoogst onwaarschijnlijk, daarom wordt er geen onderzoek naar gedaan.

Bovendien, ook al zou er een criminaliteitsgen gevonden worden, dan leidt dat in de praktijk juist tot lagere straffen, besef je dat wel? Er komen dan nog meer mensen in tbs-klinieken waar ze behandeld worden en er zullen minder hoge gevangenisstraffen worden uitgedeeld. Verkoop dat maar eens aan die fijne Fortuyn-achterban

Citaat:
Ik twijfel er niet aan dat er criminelen zijn die in Nederland komen vanwege het relatief tolerante strafbeleid, maar om te zeggen dat het grootste gedeelte van de asielzoekers deel zou nemen aan georganiseerde misdaad vind ik een domme opmerking die je ook nog eens niet kunt onderbouwen.

Ik begin steeds meer te betwijfelen of jij ooit wel eens een asielzoekerscentrum van dichtbij hebt gezien. Waarschijnlijk niet (wat wil je ook als je in Zeeland woont, daar wil nog geen asielzoeker naartoe ). Asielzoekers die hier in centra zitten en op een verblijfsvergunning wachten, hebben echt geen behoefte aan criminaliteit. Het zijn juist de harde jongens, die goed Nederlands en Engels spreken, die hier komen met goed vervalste papieren en handenvol geld.
Oud 22-07-2003, 17:45
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef op 22-07-2003 @ 18:22:
die zijn er ook, en dat geef ik toe als je dat woordje 'meer' weg zou laten. maar dan moet je ook mijn standpunt toegeven
Nee, dat woordje laat ik niet weg, want dat is essentieel. Er zijn namelijk veel minder criminele allochtonen dan 'normale' allochtonen.

Kijk, mensen als jij en BARON roepen wel eens dat 80% van de criminelen allochtoon is. Dat is dan misschien wel waar, maar jullie lijken er automatisch de consequentie aan te verbinden dat 80% van de allochtonen crimineel is. En daar ga je dus zwaar de fout in.
Oud 22-07-2003, 17:47
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 22-07-2003 @ 18:27:

Fortuynistische emancipatie? Ghehe

Genetische aanleg waarnaar? Er is in Nederland al genoeg aanleg gedaan naar biologische oorzaken van criminaliteit, de hele forensische psychiatrie als wetenschap rust erop. Het bestaan van een criminaliteitsgen of iets dergelijks is hoogst onwaarschijnlijk, daarom wordt er geen onderzoek naar gedaan.

jij studeert rechten, geen biologie. genetische aanleg is juist heel waarschijnlijk, omdat in bepaalde samenlevingsvormen bepaalde eigenschappen een grotere kans op overleven bieden. denk hierbij aan agressief gedrag (haantjesgedrag) gewelddadigheid of een verhoogt testosteron niveau (extra geilheid). door genetisch onderzoek komen er steeds meer nieuwe inzichten ten opzichte van gedrag; zo wordt tegenwoordig door de meeste gedragsdeskundigen 50% van menselijk gedrag als erfelijk gezien, opvoeding komt voor 50% van de ouders en 50% van omgeving. dat nog niemand het lef heeft gehad om te gaan onderzoeken welke genen dat zijn, komt omdat hierop nog altijd taboe rust, en het resultaat kan leiden tot groote dilemma's (baby's met verhoogde kans om later te gaan moorden e.d.)

Bovendien, ook al zou er een criminaliteitsgen gevonden worden, dan leidt dat in de praktijk juist tot lagere straffen, besef je dat wel? Er komen dan nog meer mensen in tbs-klinieken waar ze behandeld worden en er zullen minder hoge gevangenisstraffen worden uitgedeeld. Verkoop dat maar eens aan die fijne Fortuyn-achterban

juist niet, als uit iemands genen is aan te tonen dat de persoon niet te genezen is, zal je hem/haar voor levenslang moeten opsluiten, of elimineren.

Ik twijfel er niet aan dat er criminelen zijn die in Nederland komen vanwege het relatief tolerante strafbeleid, maar om te zeggen dat het grootste gedeelte van de asielzoekers deel zou nemen aan georganiseerde misdaad vind ik een domme opmerking die je ook nog eens niet kunt onderbouwen.

te snel gelezen jij, ik zeg: "een groot deel"

Ik begin steeds meer te betwijfelen of jij ooit wel eens een asielzoekerscentrum van dichtbij hebt gezien. Waarschijnlijk niet (wat wil je ook als je in Zeeland woont, daar wil nog geen asielzoeker naartoe ). Asielzoekers die hier in centra zitten en op een verblijfsvergunning wachten, hebben echt geen behoefte aan criminaliteit. Het zijn juist de harde jongens, die goed Nederlands en Engels spreken, die hier komen met goed vervalste papieren en handenvol geld.
hier in middelburg heb je twee asielzoekerscentra, een half jaar geleden nog drie. de coffeeshop tegenover het gesloten asielzoekerscentrum staat nu op de rand van faillissement, maar dat is vast toeval

uit landen in oorlog komen, zoals jij zegt, vaak rijke vluchtelingen, mensen die het geld ervoor hebben om te vluchten. ik doelde met die opmerking ook voornamelijk op marokkanen, antillianen en, in mindere mate, turken.
Oud 22-07-2003, 17:50
Verwijderd
Citaat:
naam onbekend schreef op 22-07-2003 @ 18:45:
Nee, dat woordje laat ik niet weg, want dat is essentieel. Er zijn namelijk veel minder criminele allochtonen dan 'normale' allochtonen.

Kijk, mensen als jij en BARON roepen wel eens dat 80% van de criminelen allochtoon is. Dat is dan misschien wel waar, maar jullie lijken er automatisch de consequentie aan te verbinden dat 80% van de allochtonen crimineel is. En daar ga je dus zwaar de fout in.
die fout heb ik dus nooit gemaakt, wat ben je weer aan het generaliseren!
Oud 22-07-2003, 18:02
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef op 22-07-2003 @ 18:50:
die fout heb ik dus nooit gemaakt, wat ben je weer aan het generaliseren!
Hoor wie het zegt...

Ik zei niet dat jij die fout maakt, maar dat jij (en ook BARON) die fout lijkt te maken. Dit maak ik op uit zinnen zoals deze:
Citaat:
een groot deel van de asielzoekers en zogenaamde vluchtelingen komt hier wel degelijk met het idee om in de drugshandel e.d. te gaan zitten
Verderop zie ik je zeggen (tegen nare man) dat je 'een groot deel' zei en niet 'het grootste deel'. Wat versta jij dan onder 'een groot deel'? Is dat niet vrijwel hetzelfde als 'het grootste deel'?
Oud 22-07-2003, 18:11
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Dus als je door middel van een foute beslissing iemand doodrijd in het verkeer dan mag je ook opgehangen worden...
Kom op zeg, waar trek je dan in vredesnaam de lijn...

Als je kwaad met kwaad blijft vergelden blijf je bezig nietwaar?
Want dat kwaad van jou moet weer door iemand anders bestreden worden, en dat kwaad weer door iemand anders...
Nou dan geloof ik...dat het einde zoek is
Oud 22-07-2003, 18:14
Verwijderd
Citaat:
naam onbekend schreef op 22-07-2003 @ 19:02:
Hoor wie het zegt...

Ik zei niet dat jij die fout maakt, maar dat jij (en ook BARON) die fout lijkt te maken. Dit maak ik op uit zinnen zoals deze:
Verderop zie ik je zeggen (tegen nare man) dat je 'een groot deel' zei en niet 'het grootste deel'. Wat versta jij dan onder 'een groot deel'? Is dat niet vrijwel hetzelfde als 'het grootste deel'?
nee, een groot deel hangt af van wat als groot wordt beschouwd in verband tot het totaal. in dit geval heb ik het over ongeveer een kwart dat hier met foute bedoelingen komt. ik heb hier niet direct bronnen bij, omdat het drugshandel tot fraude met uitkeringen omvat, en crimineel gedrag zoiezo moeilijk te onderzoeken valt. waar wel statistieken over zijn, de bewoning van de gevangenissen door allochtonen, en die is 75%. dan moet je kijken naar het aantal allochtone gevangenisbewoners ten opzichte van het totaal van allochtonen, en je hebt een percentage. bij dit percentage moet je een factor bijtellen, namelijk het aantal onopgeloste delicten.
Oud 22-07-2003, 18:19
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef op 22-07-2003 @ 19:14:
nee, een groot deel hangt af van wat als groot wordt beschouwd in verband tot het totaal. in dit geval heb ik het over ongeveer een kwart dat hier met foute bedoelingen komt. ik heb hier niet direct bronnen bij, omdat het drugshandel tot fraude met uitkeringen omvat, en crimineel gedrag zoiezo moeilijk te onderzoeken valt. waar wel statistieken over zijn, de bewoning van de gevangenissen door allochtonen, en die is 75%. dan moet je kijken naar het aantal allochtone gevangenisbewoners ten opzichte van het totaal van allochtonen, en je hebt een percentage. bij dit percentage moet je een factor bijtellen, namelijk het aantal onopgeloste delicten.
Goed, en dan kom je dus nog steeds tot de conclusie dat de meerderheid van de allochtonen gewoon onder de categorie 'brave burgers' vallen.

Maar ik geef toe dat er verhoudingsgewijs veel allochtonen op het criminele pad zijn. Nu is mijn vraag aan jou: wat wil jij daaraan gaan doen? Je kunt ze er natuurlijk niet uitzetten, je kunt ze ook geen zwaardere straffen geven dan autochtonen (dat is in strijd met de Grondwet), dus wat wil jij er precies aan doen?
Oud 22-07-2003, 18:24
Verwijderd
Citaat:
naam onbekend schreef op 22-07-2003 @ 19:19:
Goed, en dan kom je dus nog steeds tot de conclusie dat de meerderheid van de allochtonen gewoon onder de categorie 'brave burgers' vallen.

Maar ik geef toe dat er verhoudingsgewijs veel allochtonen op het criminele pad zijn. Nu is mijn vraag aan jou: wat wil jij daaraan gaan doen? Je kunt ze er natuurlijk niet uitzetten, je kunt ze ook geen zwaardere straffen geven dan autochtonen (dat is in strijd met de Grondwet), dus wat wil jij er precies aan doen?
je kan er extra politie op zetten, voor criminele jongeren drillcampen oprichten zoals in amerika (heeft aangetoond beter te werken dan de huidige jaren '70 stijl kampen) en zoiezo door te straffen en niet te laten lopen, dus de wet keihard toe te passen, uiteraard voor iedereen. en een lagere prioriteit te stellen aan foutparkeerders, hardrijders, wildplassers, illegaal fietsenden, alcohol op openbare weg nuttigende personen.
Oud 22-07-2003, 18:26
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef op 22-07-2003 @ 19:24:
je kan er extra politie op zetten, voor criminele jongeren drillcampen oprichten zoals in amerika (heeft aangetoond beter te werken dan de huidige jaren '70 stijl kampen) en zoiezo door te straffen en niet te laten lopen, dus de wet keihard toe te passen, uiteraard voor iedereen. en een lagere prioriteit te stellen aan foutparkeerders, hardrijders, wildplassers, illegaal fietsenden, alcohol op openbare weg nuttigende personen.
Kijk, dit is nu iets waar ik me redelijk in kan vinden.
Oud 22-07-2003, 18:27
Verwijderd
Citaat:
naam onbekend schreef op 22-07-2003 @ 19:26:
Kijk, dit is nu iets waar ik me redelijk in kan vinden.
*schudt de uitgereikte hand*

ik ga er weer vandoor
Oud 22-07-2003, 20:11
geen punt.
geen punt. is offline
Citaat:
spacegirl schreef op 21-07-2003 @ 12:44:
dat is niet hoor, ik heb een tijdje geleden gelezen dat in amstrdam de meeste overvallen gepeegt werden en in rotterdam t meeste geweldsdelicten(meen ik) en nog een plek met de meeste inbraken.

tilburg stond niet in dat rijtje thuis.

Op zich is tilburg wel veilig, je moet alleen uit bepaalde wijken blijven
Veiligheid omvat niet alleen geweld en misdrijven...... Denk eens aan verkeersveiligheid, brandveiligheid.... Dat alles tezamen is Tilburg de meest onveilige stad.
Oud 23-07-2003, 10:14
Verwijderd
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef op 22-07-2003 @ 18:20:
jij ook, alleen ben je nog niet oud en wijs genoeg om dat zelf in te zien
Binnenkort in Toomler
Oud 23-07-2003, 10:19
Verwijderd
@FeyenoordvakX in het algemeen: asielzoekers kunnen ook crimineel worden. Ik zal je kort uitleggen waarom:

- Ze vervelen zich dood in zo'n AZC, er is daar geen ruk te doen. En mensen die zich vervelen gaan hun pleziertjes zoeken. Gezien het feit dat ze geen geld hebben (daar kom ik zo op terug), gaan ze maar wat rondhangen en van het één komt het ander. Rondhangen wordt mensen lastig vallen, mensen lastig vallen wordt zakken rollen enz. enz.

- Ze zien de Nederlanders hier met mobieltjes, fietsen, mooie auto's en willen dat ook. Omdat ze niet mogen werken (dankzij onze fijne wetgeving op dat gebied), gaan ze op andere manieren proberen aan geld te komen. De makkelijkste manier is dan de criminaliteit.
Oud 23-07-2003, 11:43
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 21-07-2003 @ 21:45:
Ben je bekeerd jongen?
Ik ben nog steeds voor de doodstraf hoor.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten