Advertentie | |
|
![]() |
|
Toevallig zag ik vandaag een documentaire (ik hoop dat de link het nog doet) over het locked-in syndroom (M'n ogen zeggen alles). Het ging over een man die een herseninfarct of een hersenbloeding had gekregen en alleen nog met z'n ogen kon knipperen, verder niets. Hij begreep, hoorde, zag en voelde wel alles, maar hij kon gewoon z'n spieren niet aansturen.
Hij was getrouwd, zijn vrouw was al bij hem toen hij die CVA kreeg (dus die hersenbloeding/herseninfarct). Ze is bij hem gebleven en ze verzorgt hem nu, toen hij zo was hebben ze ook een kind gekregen. En hij heeft met behulp van zijn vrouw en moeder een boek geschreven. Hij heeft dus altijd hulp nodig. Die moet voor een groot deel gegeven worden door zijn vrouw. Ik vind dat hij erg geluk heeft gehad. Als hij nog geen vriendin had gehad, had hij die denk ik ook nooit meer gekregen. Maar hij had al een vriendin, en die is voor hem blijven zorgen. Ze hebben elkaar beter leren kennen, zegt zijn vrouw. En dat vond hij ook, leek het ![]() Nouja, ik vond het heel boeiend om te zien. Ik vroeg me af wat ik zou doen als mijn vriend zo zou worden. Beetje offtopic dit, gezien die mensen al getrouwd waren en dus niet meer hoefden te zoeken naar iemand zeg maar. Sorry dan maar.
||
Citaat:
Ik vind het vreselijk knap hoe die vrouw ermee omging. Echt hartstikke goed! Ik weet werkelijk niet of ik dat zou kunnen, al heb ik het er wel met m'n vriend direct over gehad. Hij denkt dat hij me wel zou verzorgen. Maar dat zou ik nog moeten zien ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
a) gruwelijke liittekens: kan een afstoter zijn, zeker in het gezicht. Alhoewel uiterlijk niet het belangrijkste is, heeft het toch wel enige waarde en gezien de situatie van veel littekens mwa....hangt dus af wie wat hoe en waar.
b) mentale handicap: nee dat zou waarschijnlijk niks worden. c) niet kunnen lopen: hmm als ze zelfstandig genoeg is en er zelf vrede mee heeft, dan wel. Maar iemand die tot aan haar nek verlamd is, dan helaas... :/ d) slechthorend: geen probleem. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En ik denk dat dat kind krijgen in dit geval niets met opgewonden te maken heeft, maar met de drang een kind te krijgen. En over die dwarslaesie: dit vond ik nog wel een stukje erger dan een dwarslaesie bij je nek. Die man kon niet eens meer communiceren, dat kan je bij een dwarslaesie nog wel.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Seksualiteit |
Verstandelijk gehandicapten en flekszorg (seks) gothicje | 60 | 26-01-2007 11:14 | |
Algemene schoolzaken |
enquete geestelijk gehandicapten Verwijderd | 55 | 07-07-2005 13:20 | |
Lichaam & Gezondheid |
verstandelijk gehandicapten+kinderen Marinka | 27 | 17-03-2005 20:54 | |
Algemene schoolzaken |
enquete verstandelijk gehandicapten maenma | 43 | 03-03-2005 21:56 | |
Algemene schoolzaken |
Studentencongres handicap + studie Saela | 5 | 13-10-2003 10:01 | |
Liefde & Relatie |
handicap en relatie magicflower | 22 | 13-07-2003 20:38 |