Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-07-2003, 18:29
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 24-07-2003 @ 19:16:
Je zult zien dat wanneer men overal in de verenigde staten de doodstraf afschaft, de criminaliteitscijfers in rap tempo zullen stijgen. Want dat was, imho, de functie van de doodstraf: het enigzins stabiliseren van de misdaad, niet het verminderen. Want dat lukt toch niet, in geen enkel land. Criminaliteit is nou eenmaal stijgende, maar de doodstraf zorgt er m.i voor dat het tempo waar in dit gebeurt lager ligt.
Nee, dat is helaas niet waar. In staten waar de doodstraf wordt gebruikt ligt de criminaliteit gemiddeld hoger dan in staten waarin de doodstraf niet wordt gebruikt (ik concentreer mij even op de VS).

Bron
Oud 24-07-2003, 19:40
DeGexxte
DeGexxte is offline
Citaat:
little nemo schreef op 24-07-2003 @ 16:27:
gross....i shouldnt maar k kan t niet laten tog te reageren. ik zal het nog 1x uitleggen waarom de doodstraf niet gebruikt moet worden tegen zinloos geweld:

wij (en de staat) zijn humaan. iemand die iemand zonder reden neersteekt niet. daar staan wij dus boven; zoiets doen we niet. als je zo iemand dan doodmaakt, ben je dus net zo slecht als die persoon.

daarnaast kan het ook geen kwaad om ns naar het nut van de doodstraf te kijken. is de criminaliteit in de vs lager dan hier? nee, zelfs hoger. het helpt dus niet.
dit komt, doordat mensen die zoiets doen geen rekening houden met de gevolgen (onbewust) gaat men er toch vanuit dat men niet gepakt/gestraft zal worden.

kortom, de doodstraf is inhumaan en zinloos.
Ten eerste vind ik het heel dapper van je dat je nog ff reageerd!

Maar ik heb zelf nooit gepleit voor de doodstraf! Ik heb alleen gezegt dat IK vind dat de strafmaten van NU te soft zijn. Dat jij en Nare Man zeggen dat ik daar beter m'n mond over kan houden omdat ik er (geef ik eerlijk toe) weinig van afweet, was een ander verhaal....

Je hebt mij nooit horen zeggen dat ik de doodstraf een geweldig initaitief vind. Ik wilde meningen van anderen om te kijken wat zij ervan vonden! Nu heb ik dus de mening van een heleboel mensen gehoord, o.a. die van jou en Nare Man. Daar wil ik iedereen voor bedanken!

Dat jou mening is dat de doodstraf zinloos is, daar zijn de meningen blijkbaar over verdeeld!

Maar dat hou je toch he?!
Daar doen we weinig aan!
En 't zou ook niks zijn als we allemaal dezelfde mening hadden!
Oud 24-07-2003, 19:45
NN
NN is offline
Citaat:
nare man schreef op 22-07-2003 @ 10:13:
En wat wil je daar nou mee zeggen? Dat heeft voor de discussie geen enkele relevantie, tenzij je voor allochtonen een ander doodstrafregime wilt hanteren dan voor autochtonen.

Precies, zo zit het Nederlandse rechtssysteem in elkaar Tenzij je er ook echt iets van weet moet je er geen uitspraken over doen. Het recht is echt wel iets ingewikkelder dan jij het voorstelt. Jij laat je primitieve rechtsgevoel spreken en dat schreeuw natuurlijk altijd om zoveel mogelijk wraak.

Dat is jouw oordeel. Grappig dat mensen die echt van toeten noch blazen weten toch altijd uitspraken doen over het rechtssysteem. Je mag best vinden dat straffen te laag zijn, maar over het rechtssysteem moet je gewoon je bek houden als je geen rechten studeert. Je weet er namelijk niets vanaf en zolang je er niets vanaf weet kun je er geen gefundeerd oordeel over vellen (nee Kenny, dat kan ECHT NIET!).

Voor mij is die vraag heel simpel te beantwoorden, omdat ik ervan overtuigd ben dat de overheid onder geen enkele omstandigheid het leven van een onderdaan mag nemen. [/B]
Omdat ik nog een hele achterstand heb in het beantwoorden van interessante discussies en nog wel meer heb te doen vandaag beperk ik me (nu even) tot het aangeven dat ik het met nare Man, het 'rechtsgweten van ons forum', eens ben. De discussie doodstraf hebben we heel vaak gevoerd en ik vind het zonde van mijn tijd om in te gaan tegen weer zo'n LPF-allochtonesijncrimuneelennederlandsestraffesijntulaag-verhaaltje.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2003, 09:39
pessimistje
pessimistje is offline
Citaat:
DeGexxte schreef op 21-07-2003 @ 20:00:
Voor de velen die vinden dat deze discussie al veel te vaak is gevoerd: Sorry, gooi 'r dan maar een slotje op......

Ik wil alleen maar aangeven dat die kerels ziek zijn en niet mogen profiteren van onze mooie huiskamer-cellen
ze moeten de de cellen wat minder gebruiksvriendelijk maken, zodat dit soort mensen realiseren dat ze voor straf zitten en niet een vakantie hebben voor 10 jaar in een bungalopark!
Met citaat reageren
Oud 27-07-2003, 19:47
Abu JahJah
Abu JahJah is offline
Nee de doodstraf moet niet ingevoerd worden voor zinloos geweld. Maar ik vind wel dat ze bij seriemoordenaars (natuurlijk ook meestal zinloos geweld) misschien wel de doodstraf moeten toepassen. Levenslang kan misschien ook wel. Ik twijfel nog.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 08:09
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Abu JahJah schreef op 27-07-2003 @ 20:47:
Nee de doodstraf moet niet ingevoerd worden voor zinloos geweld. Maar ik vind wel dat ze bij seriemoordenaars (natuurlijk ook meestal zinloos geweld) misschien wel de doodstraf moeten toepassen. Levenslang kan misschien ook wel. Ik twijfel nog.
lekker belangrijk, hoeveel seriemoordenaars zijn dr nou in nederland?? nou ja, behalve als er bezoek uit amerika is dan...P
Oud 03-08-2003, 10:35
the_conquer
the_conquer is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef op 21-07-2003 @ 20:07:
veel geweld van moslims tegen nl is niet zo zinloos.

en voor de dader heeft geweld altijd zin, iig ziet niet iedereen iedereen als elkanders broeder en daar dient rekening mee gehouden te worden
Hoezo niet zinloos wat hebben wij die moslims dan misstaan?
Oud 03-08-2003, 12:39
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
pessimistje schreef op 25-07-2003 @ 10:39:
ze moeten de de cellen wat minder gebruiksvriendelijk maken, zodat dit soort mensen realiseren dat ze voor straf zitten en niet een vakantie hebben voor 10 jaar in een bungalopark!
dat jij denkt dat gevangenissen bungalowparken zijn is ook niet helemaal waar maar het zijn enkel bezuiningen vroeger had een gevangene geen wc op zijn eigen kamer dus drukte hij op het belletje om de cipier te roepen om hem naar de wc te brengen of als hij dit wil of dat gevangenen zitten nu veel meer op hun cel dan vroeger de cipiers en overig gevangenispersoneel hebben nu meer tijd voor andere taken, en over de tv op hun kamer het is de bedoeling om mensen te straffen niet zo sociaal gefrustreerd te maken dat ze niet meer terug in de maatschappij kunnen komen,alhoewel ik bij dat tweede ook mijn vraagtekens zet.
Oud 03-08-2003, 19:43
Verwijderd
10 jaar cel lijkt minder dan het feitelijk is.

en tv hebben ze ook ja.
maar niet op de kamer, alleen in de zaal ofzo, en dan gaat dat ding voor zover ik weet enkelt aan voor het nieuws enzo.

bovendien moet je niet denken van " mijn afgelopen 10 jaar gingen snel"

dat kwam omdat je ergens heen ging, je leeft.
in een gevangenis spendeer je praktisch je hele dag in je kamertje, "om te overdenken wat je gedaan hebt"
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 20:37
little nemo
little nemo is offline
k heb toevallig vandaag enkele uren in een cel doorgebracht en als k dr langer moest blijven zou k echt gek geworden zijn...
t is echt zo kut als je achter een deur zit die gewoon op slot zit en dat je geen contact met andere kan hebben
Oud 04-08-2003, 06:28
Isa
Isa is offline
Citaat:
nare man schreef op 22-07-2003 @ 10:13:
(nee Kenny, dat kan ECHT NIET!).

Het is maar wat je beschouwt als iets van recht afweten.

Voor mij is er 1 recht:Behandel anderen zoals gijzelf behandeld wilt worden. Dus als je vind dat een moordenaar gedood moet worden, dan moet je dat ook voor jezelf doen als je ooit verleid word tot moord.

basically.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 08:00
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef op 04-08-2003 @ 07:28:

Het is maar wat je beschouwt als iets van recht afweten.

Voor mij is er 1 recht:Behandel anderen zoals gijzelf behandeld wilt worden. Dus als je vind dat een moordenaar gedood moet worden, dan moet je dat ook voor jezelf doen als je ooit verleid word tot moord.

basically.
dat is echt een te dom criterium. dus als ik sex wil met 1 of ander meisje, kan ik dat gewoon doen, want dan behandel ik haar tenslotte zoals ik zelf behandeld wil worden

niet iedereen wil op dezelfde manier behandeld worden als andere; het is een erg vaag criterium

dat betekend ook dat het niet mogelijk is om kinderverkrachters dezelfde straf te geven en dat ik niet degene wil zijn die de straf bij een verkrachter uit wil voeren

daarbij komt, dat je zo bezig blijft: persoon A doodt persoon B. persoon B wordt vervolgens gedoodt door persoon C (uitvoerder van de straf). dat betekend dat persoon C ook gedoodt moet worden, etc.

ook is het niet echt een humaan criterium; iedereen kan wel ns de fout ingaan en zo straf je een first-offender meteen erg hard.
een preventieve werking gaat er echter niet van uit, wat je overhoudt is een samenleving die verhardt, wat toch niet de bedoeling kan zijn
Oud 04-08-2003, 16:01
Verwijderd
doodstraf lost niks op.
zware criminelen willen niet dood, dus zullen ze letterlijk over lijken gaan om die straf te ontwijken.

en een celstraf van 15 jaar IS levenslang.

je bent 20, gaat de bak in en na 15 jaar kom je vrij.
zie je leven maar weer op te pakken.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 16:27
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
little nemo schreef op 03-08-2003 @ 21:37:
k heb toevallig vandaag enkele uren in een cel doorgebracht en als k dr langer moest blijven zou k echt gek geworden zijn...
t is echt zo kut als je achter een deur zit die gewoon op slot zit en dat je geen contact met andere kan hebben
tijd voor een criminelen bevrijdingsfront?
Oud 04-08-2003, 16:40
Hans Olo
Hans Olo is offline
Als ik het voor het zeggen zou hebben, zou ik de volgende straffen (her) invoeren.

* Ik ben voor her invoering van de schandpaal voor kleinere vergrijpen zoals diefstal en vernieling

* Mensen die zonder enige reden geweld tegen dieren en/of mensen mogen wat mij betreft op de zelfde manier terug gepakt worden. ( Dit komt omdat ik als Leiding bij de scouting met een groep kinderen van 10 tot 14 jaar aan het varen was waarbij we zonder reden vanaf de kant bekogeld werden met stenen door een aantal hangjongeren, het kleinste en zwakste meisje werd geraakt in d'r rug met nare gevolgen. Ik was en ben nog zo ontzettend boos op die lui dat ze wat mij betreft zelf gestenigd mogen worden. )

* Je kan ook criminelen laten werken in een soort van Straf kamp, laat ze maar met een schepje en een kruiwagentje de dijken ophogen om Nederland te beschermen tegen het wassende water.

Kortom, elk crimineel gedrag keihard aanpakken. hou je aan de wet of ondervind consequenties
Oud 04-08-2003, 16:52
Verwijderd
Nou, gelukkig heb jij het niet voor het zeggen, dan
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 16:58
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Havock schreef op 04-08-2003 @ 17:01:
doodstraf lost niks op.
Dat is natuurlijk niet helemaal waar als je deze uitspraak letterlijk neemt
Oud 04-08-2003, 17:02
Verwijderd
Heh
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 19:27
Help Valentijn
Help Valentijn is offline
Citaat:
Hans Olo schreef op 04-08-2003 @ 17:40:
Als ik het voor het zeggen zou hebben, zou ik de volgende straffen (her) invoeren.

* Ik ben voor her invoering van de schandpaal voor kleinere vergrijpen zoals diefstal en vernieling

Als ik het goed begrijp kom je dan aan een soort paal te hangen waar het hele dorp je kan beschimpen en met eieren bekogelen ofzo. (hebben ze hier al 500 jaar geleden afgeschaft). Kunnen we evengoed mensen terug gaan ophangen op het marktplein

* Mensen die zonder enige reden geweld tegen dieren en/of mensen mogen wat mij betreft op de zelfde manier terug gepakt worden. ( Dit komt omdat ik als Leiding bij de scouting met een groep kinderen van 10 tot 14 jaar aan het varen was waarbij we zonder reden vanaf de kant bekogeld werden met stenen door een aantal hangjongeren, het kleinste en zwakste meisje werd geraakt in d'r rug met nare gevolgen. Ik was en ben nog zo ontzettend boos op die lui dat ze wat mij betreft zelf gestenigd mogen worden. )

Geweld tegen geweld lokt meer geweld wat op zijn beurt meer geweld uitlokt... Het is inderdaad erg voor het meisje maar je weet zelf hoe naar de gevolgen zijn van stenen gooien. Ga je het dan lekker bij iemand anders doen. Laat ze dan maar even tijd doen in de cel.

* Je kan ook criminelen laten werken in een soort van Straf kamp, laat ze maar met een schepje en een kruiwagentje de dijken ophogen om Nederland te beschermen tegen het wassende water.

Ik ben voorstander van alternatieve straffen bij lichtere vergrijpen alleen interpreteer ik het enkel lichtelijk anders. Zeker geen strafkamp-stijl maar gemeenschapswerk laten doen, iets in die zin.

Kortom, elk crimineel gedrag keihard aanpakken. hou je aan de wet of ondervind consequenties
Jep, houd je aan de wet, anders beland je in de cel. Maar om nu buitensporige maatregelen te nemen tegen misdadigers? De kans is groter dat ze terug hervallen of dat er een onterecht iemand aan de schandpaal genageld wordt (het is al zo oud dat het zelfs al een spreekwoord is )

Misdaden moeten bestraft worden. Maar men moet er ook rekening mee houden dat misdadigers mensen zijn die later opnieuw in de maatschappij moeten functioneren.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 19:40
655321
655321 is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 04-08-2003 @ 16:27:
tijd voor een criminelen bevrijdingsfront?
wat een onzinnige opmerking, als je ipv een had gedaan had k t nog wel leuk gevonden; waar het mij om gaat is dat in de gevangenis zitten gewoon erg kut is en dat t niet lijkt op een hotel wat vaak beweerd wordt
Oud 04-08-2003, 19:41
Verwijderd
Inderdaad. Ook al sluit je iemand in het Hilton of het Krasnapolsky op, na verloop van tijd zal hij er toch uitwillen. Het is niet het gebrek aan luxe wat een gevangenisstraf tot een straf maakt, het is het afnemen van iemands bewegingsvrijheid. Wat voor impact dat op een mens heeft kun je niet beredeneren totdat je het zelf ondergaan hebt.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 23:06
*Rupsje*
ik weet dat dit eigenlijk offtopic is, maar het gaat wel over de dood van Bart Raaijmakers. Sorry als dit niet mag, maar tis het enige topic over hem.
Ik las dit in een column in een plaatselijke krant:

Ik mis iets. De dood van bart Raaijmakers krijgt veel publiciteit, maar er is geen grote stille mars, geen kilometerlange stoet door de binnenstad, geen schreeuw van potest. Niets wat lijkt op de massale deelneming na de dood van Meindert Tjoelker en Rene Steegmans. o, wat lijkt dat lang geleden, die volkswoede over zinloos geweld. Nederland is doof en afgestompt. Voor Bart Raaijmakers haalt Tilburg zijn kinderen niet uit de botsautootjes.

(Er was toen kermis in Tilburg)

Ik las dit en ik dacht het is waar: Zinloos geweld wordt normaal in Nederland. Mensen denken: goh wat erg, gebeurt dat hier, in ons Nederland? En gaan daarna weer verder met hun leven.
Wat denken jullie hiervan?
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 23:10
Verwijderd
Ik denk dat mensen nu eindelijk eens inzien dat het totaal geen zin heeft om zo'n lame stille tocht te houden, want daar verandert helemaal niks door. Het is tragisch, maar de oplossing ligt niet in het sentimenteel een nachtwake houden of het zeggen dat dit land naar de klote gaat (meneer ), maar in het constructieve oplossingen aandragen en met alle partijen om de tafel zitten om een oplossing te vinden.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2003, 10:11
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
nare man schreef op 05-08-2003 @ 00:10:
Ik denk dat mensen nu eindelijk eens inzien dat het totaal geen zin heeft om zo'n lame stille tocht te houden, want daar verandert helemaal niks door. Het is tragisch, maar de oplossing ligt niet in het sentimenteel een nachtwake houden of het zeggen dat dit land naar de klote gaat (meneer ), maar in het constructieve oplossingen aandragen en met alle partijen om de tafel zitten om een oplossing te vinden.
dit heb je vast geschreven toen je gedronken had
...met alle partijen om de tafel zitten?? wie moet dan de zinloos geweld-plegers vertegenwoordigen??
je kan dit soort dingen gewoon niet voorkomen en het is ook niet iets van de laatste jaren; alleen de term zinloos geweld is nieuw, vroeger heette zoiets gewoon een vechtpartij oid.

en het idee van zo'n stille tocht is volges mij respect betonen en jezelf goed kunnen voelen dat je toch maar mooi ff hebt laten zien dat je niet van zinloos geweld gediend bent; zoiets heeft dus wel degelijk zin
Oud 05-08-2003, 10:50
Verwijderd
Citaat:
little nemo schreef op 05-08-2003 @ 11:11:
dit heb je vast geschreven toen je gedronken had
...met alle partijen om de tafel zitten?? wie moet dan de zinloos geweld-plegers vertegenwoordigen??
je kan dit soort dingen gewoon niet voorkomen en het is ook niet iets van de laatste jaren; alleen de term zinloos geweld is nieuw, vroeger heette zoiets gewoon een vechtpartij oid.

en het idee van zo'n stille tocht is volges mij respect betonen en jezelf goed kunnen voelen dat je toch maar mooi ff hebt laten zien dat je niet van zinloos geweld gediend bent; zoiets heeft dus wel degelijk zin

Je kunt natuurlijk niet de zinloos-geweldplegers om de tafel zetten met andere partijen, maar je kunt wel vertegenwoordigers uit die gemeenschap erbij betrekken. Bijvoorbeeld zoals in Tilburg, waar bekend is dat Antillianen een relatief groot deel van de criminaliteit voor hun rekening nemen terwijl ze maar een relatief klein deel van de bevolking uitmaken, zou het m.i. wenselijk zijn om ook intensief te praten met vertegenwoordigers van de Antilliaanse gemeenschap. Dan heb je namelijk een excuus om ze keihard aan te pakken. Ik ben een groot voorstander van doelgerichte aanpak als het gaat om bepaalde problemen die met standaardmiddelen niet op te lossen zijn (mits natuurlijk fundamentele rechtsbeginselen daarbij niet uit het oog verloren worden), maar je kunt zo'n 'cultuurgerichte' aanpak eigenlijk pas goed doorvoeren wanneer die de goedkeuring heeft van de Antillianen zelf.

Ik ben gewoon niet zo gecharmeerd van die stille tochten. Ik zie het nut voor die mensen er wel van in, maar ik vind het nogal hypocriet. Waarom wordt er wel zo'n tocht gehouden voor een slachtoffer van zinloos geweld, maar niet voor een slachtoffer van 'zinvol' geweld? Oké, Rene Steegmans en Bart Raaijmakers deden helemaal niks, maar iemand als Meindert Tjoelker lokte het gewoon puur uit. Waar ligt de grens?
Met citaat reageren
Oud 05-08-2003, 11:11
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
nare man schreef op 05-08-2003 @ 11:50:

Je kunt natuurlijk niet de zinloos-geweldplegers om de tafel zetten met andere partijen, maar je kunt wel vertegenwoordigers uit die gemeenschap erbij betrekken.

Ik ben gewoon niet zo gecharmeerd van die stille tochten. Ik zie het nut voor die mensen er wel van in, maar ik vind het nogal hypocriet.
dat kan wel, maar de vraag is, of die vertegenwoordigers wel zoveel invloed hebben; en ik vind dat ongeregeldheden an sich al genoeg legitimatie is voor een harde aanpak

en een stille tocht is idd vet hypocriet, maar ja als die mensen er toch blij mee zijn, laat ze lekker....dom volk
Oud 05-08-2003, 11:16
Verwijderd
Citaat:
little nemo schreef op 05-08-2003 @ 12:11:
dat kan wel, maar de vraag is, of die vertegenwoordigers wel zoveel invloed hebben; en ik vind dat ongeregeldheden an sich al genoeg legitimatie is voor een harde aanpak

en een stille tocht is idd vet hypocriet, maar ja als die mensen er toch blij mee zijn, laat ze lekker....dom volk
Yup, maar het kan denk ik geen kwaad als eerst informatie wordt ingewonnen over de aanpak die gevolgd zal worden. Natuurlijk kunnen eigen wetenschappelijke medewerkers te hulp worden geroepen, maar ik denk dat het nuttiger is om mensen van de straat te raadplegen. Verder denk ik ook dat de legitimatie van zo'n harde aanpak sterker is wanneer men ook gepraat heeft met vertegenwoordigers van de Antilliaanse samenleving. Dan kan men in ieder geval niet zeggen dat men niet geprobeerd heeft de dialoog op te starten.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2003, 11:23
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
nare man schreef op 05-08-2003 @ 12:16:
Yup, maar het kan denk ik geen kwaad als eerst informatie wordt ingewonnen over de aanpak die gevolgd zal worden. Natuurlijk kunnen eigen wetenschappelijke medewerkers te hulp worden geroepen, maar ik denk dat het nuttiger is om mensen van de straat te raadplegen. Verder denk ik ook dat de legitimatie van zo'n harde aanpak sterker is wanneer men ook gepraat heeft met vertegenwoordigers van de Antilliaanse samenleving. Dan kan men in ieder geval niet zeggen dat men niet geprobeerd heeft de dialoog op te starten.
info inwinnen kan idd geen kwaad, maar ik denk dat het meer voor het eigen geweten is (dan hebben we het iig geprobeerd) dan dat het daadwerkelijk zal helpen; ik denk dat je beter met de overtreders zelf kan praten....ook al zal je dat sowieso ook wel vinden...
Oud 05-08-2003, 11:29
$TR@NG3R
$TR@NG3R is offline
Ik vind het nl rechtsysteem egt niet slecht ofzo, kheb gister of eergister zon verslag gezien over onschuldige gevangen in amerika en de hele klotezooi is daar egt zo corrupt, majah het strafsysteem in nl vind je bent onschuldig tot anders bewezen, in amerika ben je schuldig tot anders bewezen, en dat slaat dus nergens op

Magoed ff ontopic, doodstraf voor zinloos geweld is niet egt juist aangezien zwaremishandeling bijvb ook zinloosgeweld is en daarvoor kun je onmogelijk dodstraf voor geven, en ik vind zelf eigenlijk dat zinloosgeweld niet bestaat majah dat is mijn mening
Oud 05-08-2003, 11:30
Verwijderd
Ik denk eigenlijk dat het ook niet zoveel zal helpen, nee. Ik heb de laatste tijd redelijk wat interviews en meningen gelezen van mensen die met Antillianen te maken hebben of het zelf zijn, natuurlijk allemaal naar aanleiding van hetgeen in Tilburg is voorgevallen.

Over het algemeen komt er inderdaad niet veel meer uit de monden van vertegenwoordigers van de Antilliaanse gemeenschap dan "jullie smokkelen toch ook XTC" en "jullie doen altijd alsof wij alleen maar slecht zijn". Ja, daar schieten we natuurlijk ook niks mee op Zelfs iemand als Carel de Haseth, ex-gevolmachtigde minister van de Antillen, had niet echt iets nuttigs te melden in de laatste Volkskrant. Dat viel me nogal tegen van hem. Ook hij komt alleen maar met het praatje dat elk land zijn problemen heeft en dat we nu ook eens de positieve kanten van Antillianen moeten onderstrepen. Ja, dáág
Met citaat reageren
Oud 05-08-2003, 11:52
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
nare man schreef op 05-08-2003 @ 12:30:
Ik denk eigenlijk dat het ook niet zoveel zal helpen, nee. Ik heb de laatste tijd redelijk wat interviews en meningen gelezen van mensen die met Antillianen te maken hebben of het zelf zijn, natuurlijk allemaal naar aanleiding van hetgeen in Tilburg is voorgevallen.

Over het algemeen komt er inderdaad niet veel meer uit de monden van vertegenwoordigers van de Antilliaanse gemeenschap dan "jullie smokkelen toch ook XTC" en "jullie doen altijd alsof wij alleen maar slecht zijn". Ja, daar schieten we natuurlijk ook niks mee op Zelfs iemand als Carel de Haseth, ex-gevolmachtigde minister van de Antillen, had niet echt iets nuttigs te melden in de laatste Volkskrant. Dat viel me nogal tegen van hem. Ook hij komt alleen maar met het praatje dat elk land zijn problemen heeft en dat we nu ook eens de positieve kanten van Antillianen moeten onderstrepen. Ja, dáág
maar het is ook lastig, ik woon zelf in huis met een paar antillianen en ze hebben gewoon een heel andere levensstijl dan wij. daarnaast worden ze ook altijd aangekeken op hun 'antilliaan-zijn' bijv met werk enzo. dus het is een beetje een spiraaltje; sommige antillianen maken problemen, waardoor ze een slechte naam krijgen, waardoor ze meer op elkaar aangewezen worden en minder kansen hebben, waardoor ze weer meer problemen gaan maken, etc.
Oud 05-08-2003, 12:23
Verwijderd
Ik suggereer ook zeker niet dat de schuld bij dit soort gevallen van ontsporende jongeren helemaal bij die jongeren zelf ligt. Het is mij alleen te makkelijk om te zeggen dat Nederlanders eens de positieve kanten van Antillianen moeten bekijken en dat het dan allemaal wel goed komt.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2003, 18:56
gldokkum
gldokkum is offline
Geef ze de doodstraf maar.

1. Ze zijn zelf net zo, dus waarom zou je het zielig vinden?
2. Het kost veel minder geld.
3. Ze kunnen het niet weer opnieuw doen.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2003, 19:26
Verwijderd
Citaat:
gldokkum schreef op 05-08-2003 @ 19:56:
Geef ze de doodstraf maar.

1. Ze zijn zelf net zo, dus waarom zou je het zielig vinden?
2. Het kost veel minder geld.
3. Ze kunnen het niet weer opnieuw doen.
Ik vind het een veel ergere straf als je ze levenslangopsluit - je leven lang tegen vier muren zitten kijken - lijkt me vreselijk, veel en veel vreselijker dan gedood te worden
Met citaat reageren
Oud 05-08-2003, 20:22
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Soveelah schreef op 05-08-2003 @ 20:26:
Ik vind het een veel ergere straf als je ze levenslangopsluit - je leven lang tegen vier muren zitten kijken - lijkt me vreselijk, veel en veel vreselijker dan gedood te worden
Maar het is duurder en er is geen garantie dat niet nog een keer gebeurt.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2003, 22:57
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 05-08-2003 @ 13:23:
Ik suggereer ook zeker niet dat de schuld bij dit soort gevallen van ontsporende jongeren helemaal bij die jongeren zelf ligt. Het is mij alleen te makkelijk om te zeggen dat Nederlanders eens de positieve kanten van Antillianen moeten bekijken en dat het dan allemaal wel goed komt.
idd, het moet zogezegd van beide kanten komen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten