![]() |
||
Citaat:
Bron
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
10 jaar cel lijkt minder dan het feitelijk is.
en tv hebben ze ook ja. maar niet op de kamer, alleen in de zaal ofzo, en dan gaat dat ding voor zover ik weet enkelt aan voor het nieuws enzo. bovendien moet je niet denken van " mijn afgelopen 10 jaar gingen snel" dat kwam omdat je ergens heen ging, je leeft. in een gevangenis spendeer je praktisch je hele dag in je kamertje, "om te overdenken wat je gedaan hebt" ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Het is maar wat je beschouwt als iets van recht afweten. Voor mij is er 1 recht:Behandel anderen zoals gijzelf behandeld wilt worden. Dus als je vind dat een moordenaar gedood moet worden, dan moet je dat ook voor jezelf doen als je ooit verleid word tot moord. basically. |
![]() |
||
Citaat:
niet iedereen wil op dezelfde manier behandeld worden als andere; het is een erg vaag criterium dat betekend ook dat het niet mogelijk is om kinderverkrachters dezelfde straf te geven en dat ik niet degene wil zijn die de straf bij een verkrachter uit wil voeren ![]() daarbij komt, dat je zo bezig blijft: persoon A doodt persoon B. persoon B wordt vervolgens gedoodt door persoon C (uitvoerder van de straf). dat betekend dat persoon C ook gedoodt moet worden, etc. ook is het niet echt een humaan criterium; iedereen kan wel ns de fout ingaan en zo straf je een first-offender meteen erg hard. een preventieve werking gaat er echter niet van uit, wat je overhoudt is een samenleving die verhardt, wat toch niet de bedoeling kan zijn
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
Als ik het voor het zeggen zou hebben, zou ik de volgende straffen (her) invoeren.
* Ik ben voor her invoering van de schandpaal voor kleinere vergrijpen zoals diefstal en vernieling * Mensen die zonder enige reden geweld tegen dieren en/of mensen mogen wat mij betreft op de zelfde manier terug gepakt worden. ( Dit komt omdat ik als Leiding bij de scouting met een groep kinderen van 10 tot 14 jaar aan het varen was waarbij we zonder reden vanaf de kant bekogeld werden met stenen door een aantal hangjongeren, het kleinste en zwakste meisje werd geraakt in d'r rug met nare gevolgen. Ik was en ben nog zo ontzettend boos op die lui dat ze wat mij betreft zelf gestenigd mogen worden. ) * Je kan ook criminelen laten werken in een soort van Straf kamp, laat ze maar met een schepje en een kruiwagentje de dijken ophogen om Nederland te beschermen tegen het wassende water. Kortom, elk crimineel gedrag keihard aanpakken. hou je aan de wet of ondervind consequenties
||
Citaat:
![]() Misdaden moeten bestraft worden. Maar men moet er ook rekening mee houden dat misdadigers mensen zijn die later opnieuw in de maatschappij moeten functioneren. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]()
|
Verwijderd
|
Inderdaad. Ook al sluit je iemand in het Hilton of het Krasnapolsky op, na verloop van tijd zal hij er toch uitwillen. Het is niet het gebrek aan luxe wat een gevangenisstraf tot een straf maakt, het is het afnemen van iemands bewegingsvrijheid. Wat voor impact dat op een mens heeft kun je niet beredeneren totdat je het zelf ondergaan hebt.
|
![]() |
|
ik weet dat dit eigenlijk offtopic is, maar het gaat wel over de dood van Bart Raaijmakers. Sorry als dit niet mag, maar tis het enige topic over hem.
Ik las dit in een column in een plaatselijke krant: Ik mis iets. De dood van bart Raaijmakers krijgt veel publiciteit, maar er is geen grote stille mars, geen kilometerlange stoet door de binnenstad, geen schreeuw van potest. Niets wat lijkt op de massale deelneming na de dood van Meindert Tjoelker en Rene Steegmans. o, wat lijkt dat lang geleden, die volkswoede over zinloos geweld. Nederland is doof en afgestompt. Voor Bart Raaijmakers haalt Tilburg zijn kinderen niet uit de botsautootjes. (Er was toen kermis in Tilburg) Ik las dit en ik dacht het is waar: Zinloos geweld wordt normaal in Nederland. Mensen denken: goh wat erg, gebeurt dat hier, in ons Nederland? En gaan daarna weer verder met hun leven. Wat denken jullie hiervan? |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik denk dat mensen nu eindelijk eens inzien dat het totaal geen zin heeft om zo'n lame stille tocht te houden, want daar verandert helemaal niks door. Het is tragisch, maar de oplossing ligt niet in het sentimenteel een nachtwake houden of het zeggen dat dit land naar de klote gaat (meneer
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ...met alle partijen om de tafel zitten?? wie moet dan de zinloos geweld-plegers vertegenwoordigen?? je kan dit soort dingen gewoon niet voorkomen en het is ook niet iets van de laatste jaren; alleen de term zinloos geweld is nieuw, vroeger heette zoiets gewoon een vechtpartij oid. en het idee van zo'n stille tocht is volges mij respect betonen en jezelf goed kunnen voelen dat je toch maar mooi ff hebt laten zien dat je niet van zinloos geweld gediend bent; zoiets heeft dus wel degelijk zin
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Je kunt natuurlijk niet de zinloos-geweldplegers om de tafel zetten met andere partijen, maar je kunt wel vertegenwoordigers uit die gemeenschap erbij betrekken. Bijvoorbeeld zoals in Tilburg, waar bekend is dat Antillianen een relatief groot deel van de criminaliteit voor hun rekening nemen terwijl ze maar een relatief klein deel van de bevolking uitmaken, zou het m.i. wenselijk zijn om ook intensief te praten met vertegenwoordigers van de Antilliaanse gemeenschap. Dan heb je namelijk een excuus om ze keihard aan te pakken. Ik ben een groot voorstander van doelgerichte aanpak als het gaat om bepaalde problemen die met standaardmiddelen niet op te lossen zijn (mits natuurlijk fundamentele rechtsbeginselen daarbij niet uit het oog verloren worden), maar je kunt zo'n 'cultuurgerichte' aanpak eigenlijk pas goed doorvoeren wanneer die de goedkeuring heeft van de Antillianen zelf. Ik ben gewoon niet zo gecharmeerd van die stille tochten. Ik zie het nut voor die mensen er wel van in, maar ik vind het nogal hypocriet. Waarom wordt er wel zo'n tocht gehouden voor een slachtoffer van zinloos geweld, maar niet voor een slachtoffer van 'zinvol' geweld? Oké, Rene Steegmans en Bart Raaijmakers deden helemaal niks, maar iemand als Meindert Tjoelker lokte het gewoon puur uit. Waar ligt de grens? |
![]() |
||
Citaat:
en een stille tocht is idd vet hypocriet, maar ja als die mensen er toch blij mee zijn, laat ze lekker....dom volk ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Ik vind het nl rechtsysteem egt niet slecht ofzo, kheb gister of eergister zon verslag gezien over onschuldige gevangen in amerika en de hele klotezooi is daar egt zo corrupt, majah het strafsysteem in nl vind je bent onschuldig tot anders bewezen, in amerika ben je schuldig tot anders bewezen, en dat slaat dus nergens op
Magoed ff ontopic, doodstraf voor zinloos geweld is niet egt juist aangezien zwaremishandeling bijvb ook zinloosgeweld is en daarvoor kun je onmogelijk dodstraf voor geven, en ik vind zelf eigenlijk dat zinloosgeweld niet bestaat majah dat is mijn mening
|
Verwijderd
|
Ik denk eigenlijk dat het ook niet zoveel zal helpen, nee. Ik heb de laatste tijd redelijk wat interviews en meningen gelezen van mensen die met Antillianen te maken hebben of het zelf zijn, natuurlijk allemaal naar aanleiding van hetgeen in Tilburg is voorgevallen.
Over het algemeen komt er inderdaad niet veel meer uit de monden van vertegenwoordigers van de Antilliaanse gemeenschap dan "jullie smokkelen toch ook XTC" en "jullie doen altijd alsof wij alleen maar slecht zijn". Ja, daar schieten we natuurlijk ook niks mee op ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Ik suggereer ook zeker niet dat de schuld bij dit soort gevallen van ontsporende jongeren helemaal bij die jongeren zelf ligt. Het is mij alleen te makkelijk om te zeggen dat Nederlanders eens de positieve kanten van Antillianen moeten bekijken en dat het dan allemaal wel goed komt.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Doodstraf, vvd, goed id? aaronmirck | 113 | 25-02-2005 13:27 | |
Mohammed B. verdient niets meer dan de doodstraf Verwijderd | 500 | 17-02-2005 22:08 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Sharia, de ideale wet; en oplossing voor alle problemen Isa | 229 | 12-07-2004 23:22 | |
Voor of tegen het invoeren van de doodstraf? funky | 252 | 08-10-2003 16:43 | |
Amerika Aesar | 151 | 23-07-2003 13:27 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Stelling: Als je iemand vermoord kun je daar niks aan doen. Rhinus | 109 | 01-01-2002 17:52 |