Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-07-2003, 15:13
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
Ace*Dusty schreef op 23-07-2003 @ 16:11:
Ik ook niet maar het gaat er gewoon om dat ik ook een menig heb en dt die afwijkt van wat de rest vind..

Ik vind het leuk om mijn kant van het verhaal te verdedigen.

Okee, maar kom er dan voor uit dat je wilt discussieren en overtuigen. Dat vinden we prima, maar ga niet net doen alsof je andere meningen al bij voorbaat zo respecteert, want dat doe je duidelijk niet. Dat hoeft ook niet. Ik verdraag jouw mening ook slechts tandenknarsend en handenwringend.
Oud 23-07-2003, 15:14
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 23-07-2003 @ 16:11:
Weinig inderdaad, maar wat als er wel iets mis gaat? Dan kies je overduidelijk niet voor een kind maar je bent toch zwanger.
Lees nog es: mornig-after pil halen (of je laat natuurlijk een spiraaltje inzetten. de koperen zijn niet 100% betrouwbaar, maar degene van kunstof die langzaam hormonen afgeven wel)
Je moet toch wat...
Oud 23-07-2003, 15:15
Ace*Dusty
Ace*Dusty is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 23-07-2003 @ 16:11:
Het feit dat je hierdit zinnetje opschrijft pleit je niet vrij van een vreselijk zemelgedrag in andere posts.
het gaat niet om dat zinnetje maar om het stukje wat erboven staat

Citaat:
Niet alleen van jou triuwens, van de hele tienermoeder mafia en de anti abortus lobby.
ik zeg nergens dat ik anti abortus bent aleen tegen het feit dat je tot 16 weken abortus kunt laten plegen
Oud 23-07-2003, 15:17
Verwijderd
Citaat:
SuperSanne schreef op 23-07-2003 @ 16:14:
Lees nog es: mornig-after pil halen (of je laat natuurlijk een spiraaltje inzetten. de koperen zijn niet 100% betrouwbaar, maar degene van kunstof die langzaam hormonen afgeven wel)
Je moet toch wat...
Ik las dit toevallig ook: '...dan klan er weinig meer misgaan.'
Weinig is niet niks...

Als je echt geen kinderen wil en echt tegen abortus bent, dan is de enige oplossing om zeker weten niet zwanger te raken; geen seks.
Maar ik wíl seks en ik ben vóór abortus, wie maakt er dan voor mij uit dat abortus geen optie is?

Ik ben blij trouwens dat ze er in Nederland niet moeilijk over doen, je kan er vrij makkelijk over praten etc. In Amerika worden moorden gepleegd rondom deze discussie...
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 15:18
Ace*Dusty
Ace*Dusty is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 23-07-2003 @ 16:14:
Je moet toch wat...
Dan kun je beter een hormonen spiraal nemen

een koperen spiraaltje laat een bevrucht eitje niet innestelen je bent dan bevrucht maar voorkomt dat het eitje innesteld

het verhoogt ook de kans op buitenbaarmoederlijke zwangerschappen
Oud 23-07-2003, 15:41
Jolanda_Denyce
Jolanda_Denyce is offline
Ik vind dat niets veilig is, ja GEEN sex hebben maar luisteren die pubers erna? Welnee!
Vroegtijdige voorlichting heeft meer nut.
Ik ken 2 meiden die door pil EN condoom zijn zwanger geworden, er bestaat inderdaad ook een morning after pil die ervoor zorgt dat het eitje niet in kan nestelen, deze dient wel binnen 72 uur te worden ingenomen.
Ik was altijd heel erg tegen abortus maar ik heb zelf een dochtertje en ik vind dat zij liefde en aandacht en alles nodig heeft, iemand die dat niet kan of wil geven, wat moet ie dan met een kind?
Ik vind wel dat meiden uit moeten kijken het moeten voorkomen!
Een abortus is gewoon geen anti conceptie en moet ook niet als beschouwt worden.
Het leven voor mij begint al bij de bevruchting!
Tegenwoordig duiken meisjes al zo snel met andere in bed, dat is gewoon heel jammer, niet alleen vanwege een zwangerschap maar kijk eens hoeveel ziektes er zijn!

Tot 16 weken vind ik ook niet normaal! Dan is het al een heel mensje.
Ik heb een echo met 10 weken gehad (8 weken van het levende kindje) en alles zat er toen al op en aan, ik vind het dan gewoon pure moord.
Haal dan gewoon een moring after pil!
Ook al is er niks gescheurd of wat dan ook!

Wat mij opvalt is dat er vaak staat dat van een verkrachting wel een abortus goed gekeurd mag worden maar is dat dan ook geen moord?
Het kind kan er toch niks aan doen dat pappa vervelend was tegen mamma?
Er kan wat moois uitkomen.

Ik vind dan dat OF helemaal tegen abortus bent OF dat je het wel goed vind dat de keus er is.

Maar nogmaals, 16 weken vind IK tever gaan.
Tot 6 weken vind ik acceptabel als het moet omdat met 7 weken het hartje al gaat kloppen.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 17:21
the_conquer
the_conquer is offline
Ik vind dat het zo zou moeten zijn dat iedere vrouw zelf mag weten of het kind wel of geen abortus mag plegen. Dit totdat het kind geboren is. Abortus vind ik beslist geen moord.

En over GEEN sex hebben gesproken. Das gewoon geen discussie over mogelijk. Sex roelt de pan uit. Handig als er bijvoorbeeld niks interressant op tv is etc. Het idee al dat je geen sex mag hebben voordat je een gezin wilt. Damn jullie zullen er maar mee te maken hebben . Ik spreek duidelijk over jullie. Want ik zit dan in de eerstvolgende space shuttle op weg naar een andere planeet.
Oud 23-07-2003, 17:41
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Jolanda_Denyce schreef op 23-07-2003 @ 16:41:
Haal dan gewoon een moring after pil!
Ook al is er niks gescheurd of wat dan ook!
Dus je moet hoe dan ook een MAP halen nadat je geneukt hebt? Hmm...
Oud 23-07-2003, 17:58
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Citaat:
Qamra schreef op 23-07-2003 @ 18:41:
Dus je moet hoe dan ook een MAP halen nadat je geneukt hebt? Hmm...
haha, kan je voor iedere vrijpartij twee dagen niet werken van de misselijkheid.

Poesifox: Fantaticie aanspreken als dom is niet aardig, want niemand kan met zekerheid spreken dat hij de waarheid spreekt.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 18:25
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
EvilSmiley schreef op 23-07-2003 @ 18:58:
haha, kan je voor iedere vrijpartij twee dagen niet werken van de misselijkheid.
Dát is pas goeie anti-conceptie
Oud 23-07-2003, 18:36
Girl87
Girl87 is offline
Hmm..

Ik vind dat elk geval apart is. Zoiezo vind ik dat je na onveilige seks/verkrachting niet zo lang moet wachten, maar gelijk een morning-afterpil te halen. En omdat ik kan begrijpen dat je na een verkrachting wel wat anders aan je hoofd hebt, kun je ook nog een overtijdbehandeling laten doen. (kan tot 16 dagen overtijd zijn)

En ik vraag me ook af of een kind gelukkig kan zijn als hij of zij weet dat ie niet gewenst is. Dat lijkt me niet namelijk.

Ik vind het igg erg egoistisch als vrouwen van boven de 25 abortus laten plegen, omdat het niet in hun leven past. Als ze carriere willen maken enzo. Zij kunnen hun kindje wel wat bieden, het is egoistisch als je je kindje dan 'vermoord'.

Ik dacht eerst heel anders over abortus, vroeger zou ik het wel gedaan hebben, nu echt niet! Als ik nu ongewenst zwanger zou zijn zou ik het houden, ook al ben ik pas 16 (bijna).

Weet je trouwens hoeveel mensen psychische problemen, zoals depressies, krijgen na een abortus? Heel veel!

Voorkomen is beter dan vermoorden. Veilige seks, voorlichting, morning afterpil en de overtijdbehandeling maken abortus overbodig!

Regels voor berichten