Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-07-2003, 16:34
anjali
anjali is offline
15 maar??? Echt??? YESSSSSSSSSSSSSSSSSS! Ik heb er vandaag namelijk 10 op. Dat betekent: 10 keer 15 = 150!!!!! HOERA!!!! IK had namelijk ergens gelezen dat 3 schuimpjes 25 kcal zijn. Dus dacht ik dat ik daarvan wel veel kan eten. Ieder geval bedankt! Schuimpje van mij is 4 cm en minder dan 1 cm in de breedte.
Oud 25-07-2003, 22:21
Mara
Mara is offline
Met mij gaat 't wel goed. Na een verschrikkelijke vakantie ben ik afgevallen.
Dit doordat we een week op een camping vastzaten zonder auto. De camping was verschrikkelijk, en verkocht haast niks, en de supermarkt was 10 km ervan af.
's Ochtends kon je er wel stokbrood kopen, dus ik heb 's ochtends stokbrood met becel gegeten, en 's avonds avondeten (aardappelen en groente) en tussendoor ranja en water.
Dit is niet echt gezond, maar ik kon niks anders.
Ik ben nu iets meer dan een halve week terug, en ben 5 kg lichter dan voor ik op vakantie ging.
Ik eet nu gezond (2 maaltijden, maar dat komt omdat ik meestal te laat opsta voor ontbijt Dan eet ik pas om 12:00 uur ofzo omdat ik pas om 11:00 opsta) en tussendoor veel water en ranja en fruit.
Het is niet dat ik veel te weinig energie binnenkrijg, want ik verbruik ook nauwelijks. Ik zit en lig en dat is 't zo ongeveer.

Donderdag ga ik bloedprikken en dan gaan ze me testen op cholesterol, en dan krijg ik een week later de uitslag.
Afwachten dus.
Oud 25-07-2003, 22:28
Verwijderd
wah, weet niet of dit hier hoort, maar moet het even vragen...

Ging gister weer winkelen, en als ik thuis ben vind ik mijn kleren altijd wel ok staan enzo... Maar als je dan in de spiegel bij een winkel kijkt, lijk je opeens 10kilo zwaarder ofzo, en zakt de moed me helemaal de schoenen in... Ligt dit aan mij of waar komt dit door? Is echt iritant als je gaat winkelen, want zo vind ik nooit snel leuke kleren...
Oud 26-07-2003, 09:13
Basia
Basia is offline
Citaat:
pierpkeblap schreef op 25-07-2003 @ 23:28:
wah, weet niet of dit hier hoort, maar moet het even vragen...

Ging gister weer winkelen, en als ik thuis ben vind ik mijn kleren altijd wel ok staan enzo... Maar als je dan in de spiegel bij een winkel kijkt, lijk je opeens 10kilo zwaarder ofzo, en zakt de moed me helemaal de schoenen in... Ligt dit aan mij of waar komt dit door? Is echt iritant als je gaat winkelen, want zo vind ik nooit snel leuke kleren...
mwah vind t wel meevallen. in spiegels in bepaalde winkels vind ik mezelf dunner lijken dan in mn eigen spiegel.
maar spiegels in lingeriewinkels vind ik echt TE hard. daar ga ik echt weg met een minderwaardigheidscomplex.
Oud 26-07-2003, 09:32
Sandpaper Tears
Sandpaper Tears is offline
Citaat:
Basia schreef op 26-07-2003 @ 10:13:
mwah vind t wel meevallen. in spiegels in bepaalde winkels vind ik mezelf dunner lijken dan in mn eigen spiegel.
maar spiegels in lingeriewinkels vind ik echt TE hard. daar ga ik echt weg met een minderwaardigheidscomplex.
Mm volgens mij komt dat door dat tl-licht dat ze meestal hebben.
Verschrikkelijk is het. Bij gewoon daglicht is het veel minder erg
Oud 26-07-2003, 09:56
Verwijderd
Citaat:
MiZz TeRiOuZz schreef op 24-07-2003 @ 15:01:
weer terug van hardlopen
ik vindt het helemaal niet leuk
maar ik voel me daarna (als ik gedoucht heb enzo) wel lekker energiek

ik heb alleen een vraagje...ik zit nog in week 1 op dat schema dat maf fluitketeltje in het vorige lijntopic gepost had... ik loop dus net 20 minuutjes...maar aan het eind van die 20 minuten heb ik last van mijn heup...weet iemand hier mss waar dat door komt, en wat ik aan kan doen? bvd...
Idd, wa Leonoor zei over je schoenen. Als je voet verkeerd in je schoen staat dan gaan alle gewrichten tot aan je heup verkeerd staan. Ik heb er zelf een tijdje last van gehad, zelfs zo erg dat ik na een atletiektraining bang was dat mn dijbeen(da bot) uit de kom zo schieten.
Anyway, ik ben toen nieuwe schoenen gaan kopen (hier komt de tip), en er zijn een aantal winkels die je voeten analyseren, en kijken hoe je loopt mbv een videocamera. Miss als je zoon winkel kunt vinden dat je daar je voeten kunt laten bekijken, en miss nieuwe schoenen kopen. Er is er iig 1 in Maastricht, Eindhoven en Venlo. Ik ga nog ff kijken of ik het adres van die winkel in Venlo kan vinden, dan post ik da nog wel.
Oud 26-07-2003, 16:12
MiZz TeRiOuZz
MiZz TeRiOuZz is offline
Citaat:
Tiemen schreef op 26-07-2003 @ 14:26:
Idd, wa Leonoor zei over je schoenen. Als je voet verkeerd in je schoen staat dan gaan alle gewrichten tot aan je heup verkeerd staan. Ik heb er zelf een tijdje last van gehad, zelfs zo erg dat ik na een atletiektraining bang was dat mn dijbeen(da bot) uit de kom zo schieten.
Anyway, ik ben toen nieuwe schoenen gaan kopen (hier komt de tip), en er zijn een aantal winkels die je voeten analyseren, en kijken hoe je loopt mbv een videocamera. Miss als je zoon winkel kunt vinden dat je daar je voeten kunt laten bekijken, en miss nieuwe schoenen kopen. Er is er iig 1 in Maastricht, Eindhoven en Venlo. Ik ga nog ff kijken of ik het adres van die winkel in Venlo kan vinden, dan post ik da nog wel.
ik woon in zutphen

noujaah weet je wat het is: ik herken wel wat je zegt, over dat al je gewrichten dan verkeerd gaan staan. ik heb ongeveer 5 jaar enkelbraces gedragen vanwege redelijk ernstige blessures, en nu probeer ik het sinds een halfjaartje zonder braces (het probleem is deels opgelost, en ik kreeg door die braces last van mijn knieen, die ook niet al te best zijn )

zou het kunnen komen door die verandering?
Oud 26-07-2003, 17:23
Verwijderd
't Is zalig! Ik weeg nu 56-57 kg en mijn buikje is bijna goed .
Ik ga dan weer wat gaan lopen, dan kan ik wat meer eten.
(aangezien ik nog geen enkele warme maaltijd gegeten heb in een week).
Vandaag gegeten: een frangepanne en een appel.
Ik heb geen honger en heb die pilletjes niet nodig (herinner: stracker2). 'k Drink wel nog altijd veel koffie en af en toe eens een redbull (sugarfree).

Hopelijk hou ik het vol.

(Vorig dieet: weinig eten, veel vermagerd, weer vreetbuien, nog dikker dan voordien )
Oud 26-07-2003, 17:45
anjali
anjali is offline
Ga maandag met het 40 punten dieet beginnen is 1000 kcal per dag! Je kan er 7 kilo per week mee verliezen!

Morgen ga ik beginnen met 1500 dat is 60 punten. En maandag begin ik echt. En zondag word mijn dag dat ik 1500 eet/

Ieder geval voor iedereen die geinteresseerd is in het dieet:

http://www..40punten.nl
http://www.dieetidee.nl
Oud 26-07-2003, 18:44
Verwijderd
Citaat:
MiZz TeRiOuZz schreef op 26-07-2003 @ 17:12:
ik woon in zutphen

noujaah weet je wat het is: ik herken wel wat je zegt, over dat al je gewrichten dan verkeerd gaan staan. ik heb ongeveer 5 jaar enkelbraces gedragen vanwege redelijk ernstige blessures, en nu probeer ik het sinds een halfjaartje zonder braces (het probleem is deels opgelost, en ik kreeg door die braces last van mijn knieen, die ook niet al te best zijn )

zou het kunnen komen door die verandering?
Het kan natuurlijk zo zijn da je lichaam zich heeft aangepast aan die braces, dan is het idd mogelijk dat je er last van krijgt omdat je gewrichten weer verkeerd staan. Verder heb ik er nie genoeg verstand van om je iets aan te raden. Behalve dan da als je idd weer last krijgt van je gewrichten, dan zou ik naar een sportarts of ff naar de fysio. De enige tip die ik kan geven tot je zkr weet wat het is, is het volgende: Als je merkt dat er iets mis is met je benen, of het begint een btje pijn te doen dan moet je ASAP ophouden met rennen voor die dag. Zo kun je allerlei blessures ed vermijden.
Kut voor je btw daje 5 jaar met blessures hebt moeten kampen.

@anjali: Weet je zkr da je zo genoeg binnen krijgt?? Want 7 kilo per week is vinnik erg veel. Kep geen id hoe da dieet in elkaar zit, maar wa je nie moet vergeten is da je tijdes n dieet jezelf uithongert, en da da beter nie te snel kan gaan.

Veel suc6 ieder1
Tiemen
Oud 26-07-2003, 18:51
Verwijderd
Citaat:
Tiemen schreef op 26-07-2003 @ 19:44:
Want 7 kilo per week is vinnik erg veel.
7 kilo per week is achterlijk en niet gezond, bovendien heb je dan een enorme kans op het jojo-effect. Het enige wat je er mee bereikt is een eetstoornis, volgens mij.
Oud 26-07-2003, 19:06
anjali
anjali is offline
nee hoor leonoor. Het dieet is net zoals weight watchers als je dat kent?

Ieder geval je KAN 4 tot 7 kilo per week afvallen wil niet zeggen dat dat ook gebeurt. Het kan net zo goed 1 kilo per week zijn.

En het is een vrij populair dieet die bij velen grote succes had.

Ieder geval ga niet precies elke dag weinig eten 1 keer per week eet il 1500 en de rest van de dagen doe ik dan wel 1000 kcal.
Oud 26-07-2003, 19:47
Verwijderd
Citaat:
anjali schreef op 26-07-2003 @ 20:06:
nee hoor leonoor. Het dieet is net zoals weight watchers als je dat kent?

Ieder geval je KAN 4 tot 7 kilo per week afvallen wil niet zeggen dat dat ook gebeurt. Het kan net zo goed 1 kilo per week zijn.

En het is een vrij populair dieet die bij velen grote succes had.

Ieder geval ga niet precies elke dag weinig eten 1 keer per week eet il 1500 en de rest van de dagen doe ik dan wel 1000 kcal.
dan vinnik nog daje op moet passen. Zelfs als er staat dat je zoveel af KUNT vallen, dan betekent het dat je zo weinig binnen krijgt dat het nie meer goed voor je kan zijn.....
Oud 26-07-2003, 19:54
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 26-07-2003 @ 19:51:
7 kilo per week is achterlijk en niet gezond, bovendien heb je dan een enorme kans op het jojo-effect. Het enige wat je er mee bereikt is een eetstoornis, volgens mij.
'k Heb een vraagje voor je: Ben je zelf ook op dieet of wil je enkel anderen helpen?

Indien je op dieet bent zou ik je willen vragen of je methode al dan niet werkt. Jouw methode is geloof ik veel fruit eten, drie maaltijden per dag en wat sport (hardlopen?).

Correct me if i'm wrong.

Enneuh, vraagje aan iedereen: Is het je ooit gelukt om met een crash-dieet blijvende resultaten te halen?
Oud 26-07-2003, 20:05
anjali
anjali is offline
JA!!!!!!!

Ik heb ooit 5 dagen een fruit dieet gedaan 4 stukken fruit en voor de rest water en een voedingssupplement. Ben ik 6 kilo mee verloren. En daarna nam ik er elke dag wat anders bij de volgende dag 2 ons groente de dag erna een beker melk de volgende dag yoghurt mijn gewicht blijft nu gewoon hetzelfde. Al wil ik nu weer wat kilo's kwijt niet dat ik was aangekomen hoor! Maar was eigenlijk nog niet klaar ik wil 45 wegen en weeg nu 50 s'ochtends en s'avonds meestal 52.
Oud 26-07-2003, 20:09
Verwijderd
Citaat:
phensic schreef op 26-07-2003 @ 20:54:
'k Heb een vraagje voor je: Ben je zelf ook op dieet of wil je enkel anderen helpen?

Indien je op dieet bent zou ik je willen vragen of je methode al dan niet werkt. Jouw methode is geloof ik veel fruit eten, drie maaltijden per dag en wat sport (hardlopen?).

Correct me if i'm wrong.
You're wrong.

Ik ben meerdere keren op dieet geweest (in zekere zin ben ik het nog steeds, alleen dan geen afvaldieet), inmiddels besef ik maar al te goed dat het voornamelijk een kwestie is van jezelf accepteren. Sporten doe ik ook niet, kan ik niet ivm mijn gezondheid. Al wil ik het na de vakantie wel weer gaan proberen. Verder treed ik niet in details.

Ik hoop anderen te helpen of me dat op deze manier lukt weet ik niet, ik weet wel dat meepraten en eromheen praten niet werkt.
Oud 26-07-2003, 20:13
Verwijderd
Citaat:
anjali schreef op 26-07-2003 @ 21:05:
JA!!!!!!!

Ik heb ooit 5 dagen een fruit dieet gedaan 4 stukken fruit en voor de rest water en een voedingssupplement. Ben ik 6 kilo mee verloren. En daarna nam ik er elke dag wat anders bij de volgende dag 2 ons groente de dag erna een beker melk de volgende dag yoghurt mijn gewicht blijft nu gewoon hetzelfde. Al wil ik nu weer wat kilo's kwijt niet dat ik was aangekomen hoor! Maar was eigenlijk nog niet klaar ik wil 45 wegen en weeg nu 50 s'ochtends en s'avonds meestal 52.
Je bent blijbaar erg enthousiast over da dieet. Ik zou zeggen ga je gang, als je het zo graag wilt. Maar zoals ik al een paar keer heb gezegd tegen mensen die erg snel af willen valle"n: Pas aste op da je jezelf nie tekort doet aan de dingen die je nodig hebt.
Maareh ff een vraagje, want 45 kilo klinkt nie egt zwaar: hoe lang ben je?
Oud 26-07-2003, 20:29
Verwijderd
Citaat:
anjali schreef op 26-07-2003 @ 21:05:
JA!!!!!!!

Ben je daar dan nooit eens duizelig van geworden of zo?
Tot hoever heb je dan weer opgebouwd?
(maw, wat eet je nu ongeveer in een dag?)
Oud 26-07-2003, 20:31
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 26-07-2003 @ 21:09:
You're wrong.

Ik ben meerdere keren op dieet geweest (in zekere zin ben ik het nog steeds, alleen dan geen afvaldieet), inmiddels besef ik maar al te goed dat het voornamelijk een kwestie is van jezelf accepteren. Sporten doe ik ook niet, kan ik niet ivm mijn gezondheid. Al wil ik het na de vakantie wel weer gaan proberen. Verder treed ik niet in details.

Ik hoop anderen te helpen of me dat op deze manier lukt weet ik niet, ik weet wel dat meepraten en eromheen praten niet werkt.
Was iets dat ik me gewoon ff afvroeg, thx dat je wilde antwoorden op mijn nogal directe vraag.
Oud 26-07-2003, 20:33
Verwijderd
Citaat:
phensic schreef op 26-07-2003 @ 21:31:
Was iets dat ik me gewoon ff afvroeg, thx dat je wilde antwoorden op mijn nogal directe vraag.
Als ik soms nogal fel over kom, dan komt dat oa doordat een paar mensen die ik ken een eetstoornis hebben of hebben gehad en ik dus zie hoe zo iets iemand naar de kl*te kan helpen...
Oud 26-07-2003, 21:20
anjali
anjali is offline
nou vandaag heb ik alles gegeten inc chocolade enz.

Morgen eet ik tot 1500 cal en 100 gram kh en 35 gram vet.

En overmorgen tot 1000 cal 75 kh en 30 gram vet,

En nee ik heb me nog nooit duizelig gevoeld.
Oud 26-07-2003, 21:20
anjali
anjali is offline
Ik ben 1.58
Oud 26-07-2003, 21:42
Verwijderd
Citaat:
anjali schreef op 26-07-2003 @ 22:20:
Ik ben 1.58
Dan zie ik nie in wrm je af wil vallen.
Tis miss een domme vergelijking, maar mn moeder weegt er 55 met er 1.59 en ze heeft een lijntje waar zelfs meisjes van jouw leeftijd jaloers op zijn.
Oud 27-07-2003, 11:44
damaetas
damaetas is offline
ja ik heb dus vandaag beslist dat ik op dieet ga. als je me ziet zal je dat mss belachelijk vinden, maar omdat ik de laatste maandenhalf 5 KILO ben bijgekomen past bijna geen enkele broek meer en ik ben te arm om alles nieuw te kopen
ik hoop dat het lukt, want ik heb totaal geen zelfbeheersing en zo in de vakantie eet ik sowieso veel meer.

duimen maar.
Oud 27-07-2003, 11:48
MiZz TeRiOuZz
MiZz TeRiOuZz is offline
week hardgelopen vandaag
ben nu bij week 2...
meer heb ik eigenlijk niet echt te melden...
Oud 27-07-2003, 12:13
Verwijderd
Citaat:
damaetas schreef op 27-07-2003 @ 12:44:
ja ik heb dus vandaag beslist dat ik op dieet ga. als je me ziet zal je dat mss belachelijk vinden, maar omdat ik de laatste maandenhalf 5 KILO ben bijgekomen past bijna geen enkele broek meer en ik ben te arm om alles nieuw te kopen
ik hoop dat het lukt, want ik heb totaal geen zelfbeheersing en zo in de vakantie eet ik sowieso veel meer.

duimen maar.
Da heb je welles in de vakantie, ik zou zeggen: veel suc6 met het dieet, maar ga nie tot in het extreme. De meeste mensen zijn een tijdje na de vakantie tog weer trug op hun oude gewicht zonder er veel moeite voor te doen.
Oud 27-07-2003, 12:16
Verwijderd
ben net terug van vakantie en ik dacht echt dat ik minstens 5 kilo was aangekomen, MAAR IK BEN HELEMAAL NIX AANGEKOMEN! woehoew. ik heb me helemaal te pleuris gevroten aan sesam met suiker koekjes, van die choco-wafel dingen, meusli-repen, keisers-marrn bijna alleen maar gewone cola gedronken ipv cola-light. en toch niks aangekomen. en weet je wat het geheim is: gewoon heeeeel veel bewegen. elke dag wandelen van sochtends tot savonds en veel water drinkenn onderweg. boh als ik nou gewoon niet gesnoept had was ik echt veel afgevallen! nja, vanaf nu ga ik weer proberen af te vallen, vakantie is voorbij haha. ik mag geen zoete tussendoortjes meer, alleen light-dranken of water en dan vanaaf een halfuurtje rennen (als het goed is kan ik nu mijn rondje aan een stuk rennen zonder een stukje te hoeven lopen.
Oud 27-07-2003, 17:28
Verwijderd
Ik denk toch wel dat mijn maag reeds gekrompen is. Vanmorgen heb ik een kom muesli gegeten en dan nog 4 koekjes en ik zat reeds boemvol.
Ben echt wel blij, zo hoef ik geen honger te lijden en zal ik minder vlug naar de slechte tussendoortjes grijpen.

'k Weeg nu 56.
Oud 27-07-2003, 18:33
~Chyca~
~Chyca~ is offline
Pff... van dat lijnen wordt je echt chago zeg. Maarjah voorderest gaat het nog wel, en ik ben ook al afgevallen. En dat is de bedoeling.
Worden jullie niet vet chago van dat lijnen?
Oud 27-07-2003, 20:05
maf fluitketeltje
maf fluitketeltje is offline
Wegen jullie je ook allemaal? Ik niet, wil dat niet, ik krijg er een naar gevoel bij maar kan dus ook niet zien of ik ben afgevallen ofzo... hmmm...
Oud 28-07-2003, 10:23
stout!
stout! is offline
Hmmja ik weeg me wel, niet echt vaak en het werkt ook niet echt want ik val de laatste tijd niet echt af.
Allemaal heel onregelmatig geweest de laatste weken; eerst de vakantie en afgelopen weekend echt absoluut niet normaal gegeten. Ook het joggen is er bij ingeschoten, daar ga ik vandaag weer mee beginnen.
Ik ga zo douchen en boodschappen doen (fruit kopen, volgens mij heb ik in een week 1 appel gegeten ofzo) en ik ga weer gezond en actief doen want dit werkt echt niet voor mij. Hoewel ik me wel steeds tevredener voel met mijn lichaam.
Echt afvallen hoef ik opzich niet meer (die 2 kilo zou leuk zijn) maar ik merk wel dat ik me van ongezond en onregelmatig eten heel slecht ga voelen. En t is maandag hè, ik ben nog nooit een maandag niet opnieuw begonnen.
Oud 28-07-2003, 10:30
maf fluitketeltje
maf fluitketeltje is offline
Citaat:
stout! schreef op 28-07-2003 @ 11:23:
Hmmja ik weeg me wel, niet echt vaak en het werkt ook niet echt want ik val de laatste tijd niet echt af.
Allemaal heel onregelmatig geweest de laatste weken; eerst de vakantie en afgelopen weekend echt absoluut niet normaal gegeten. Ook het joggen is er bij ingeschoten, daar ga ik vandaag weer mee beginnen.
Ik ga zo douchen en boodschappen doen (fruit kopen, volgens mij heb ik in een week 1 appel gegeten ofzo) en ik ga weer gezond en actief doen want dit werkt echt niet voor mij. Hoewel ik me wel steeds tevredener voel met mijn lichaam.
Echt afvallen hoef ik opzich niet meer (die 2 kilo zou leuk zijn) maar ik merk wel dat ik me van ongezond en onregelmatig eten heel slecht ga voelen. En t is maandag hè, ik ben nog nooit een maandag niet opnieuw begonnen.
Hey heb je m'n mailtje van laatst wel gehad ?
Oud 28-07-2003, 11:12
stout!
stout! is offline
Citaat:
maf fluitketeltje schreef op 28-07-2003 @ 11:30:
Hey heb je m'n mailtje van laatst wel gehad ?
Nee ik was nog steeds aan het wachten

Edit: jawel, hij stond bij mijn Junkmail, wat raar! Ik mail je vanavond/vanmiddag terug! Sorry!
Oud 28-07-2003, 20:16
kastdeur
kastdeur is offline
Citaat:
ikheetfroukje schreef op 25-07-2003 @ 11:41:
Oh ja. Hoe slecht is cola light voor een mens(afgezien van de aspartaam dus). Ik lees heel vaak verhalen dat vrouwen die lijnen zijn gestopt met cola light drinken. Waarom?
Iemand anders?

Is het slecht voor de lijn?
Oud 28-07-2003, 21:06
Verwijderd
Citaat:
ikheetfroukje schreef op 28-07-2003 @ 21:16:
Iemand anders?

Is het slecht voor de lijn?
Citaat:
Aspartaam zorgt ervoor dat de hoeveelheid Serotonine in de hersenen wordt verminderd. Het gevolg hiervan is dat het lichaam zelf gaat proberen meer serotonine aan te maken. Dit gebeurt door een onweerstaanbare drang om meer suikerrijke producten te eten, omdat suikers de noodzakelijke bouwstenen zijn van serotonine.

Onvoldoende werking van deze neurotransmitter kan eveneens verantwoordelijk zijn voor het ontstaan van een toename van de prikkelbaarheid, onlustgevoelens, depressies en angsten. De meeste mensen die ooit aan de lijn hebben gedaan herkennen deze verschijnselen wel. Ook bij de regeling van de eetlust schijnt serotonine een rol te spelen.
http://www.aspartaam.nl/artikelen/afvallen.html
Oud 28-07-2003, 21:47
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 28-07-2003 @ 22:06:
http://www.aspartaam.nl/artikelen/afvallen.html
betekend dat, dat je van te veel light-frisdranken depressief kunt raken? (sorry, mijn concentratievermogen ligt op het moment niet al te hoog dus ik snap het berichtje niet )
Oud 28-07-2003, 21:50
Verwijderd
Citaat:
me blackrose schreef op 28-07-2003 @ 22:47:
betekend dat, dat je van te veel light-frisdranken depressief kunt raken? (sorry, mijn concentratievermogen ligt op het moment niet al te hoog dus ik snap het berichtje niet )
Volgens mij wel. De aspartaam zorgt ervoor dat je minder serotonine in je hersenen hebt. En door het tekort aan serotonine kunnen dingen als je prikkelbaarheid, onlustgevoelens, depressies en angsten toenemen. Dat is iig wat ik er uit haal.
Oud 29-07-2003, 08:46
damaetas
damaetas is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 28-07-2003 @ 22:50:
Volgens mij wel. De aspartaam zorgt ervoor dat je minder serotonine in je hersenen hebt. En door het tekort aan serotonine kunnen dingen als je prikkelbaarheid, onlustgevoelens, depressies en angsten toenemen. Dat is iig wat ik er uit haal.
er is ooit es een Eos-magazine daaraan gewijd. kwam er op neer dat aspartaam eigenlijk nooit had moeten goedgekeurd worden. kzalt strakjes ff zoeken.
Oud 29-07-2003, 10:49
Verwijderd
boh, ik ga ff conclusies trekken... als het echt zo erg is...
3 jaar geleden vond ik mezelf te dik ben ik gaan afvallen en heb dus alle frisdranken voor light vervangen en vervolgens werd ik zwaar depressief.... neh, toch komt her daar niet van volgens mij want op de groep dronk ik alleen maar limo of thee en toch bleef ik depressief... achja, ik schrok ff, dacht dat het allemaal makkelijk voorkomen had kunnen worden...
Oud 29-07-2003, 12:22
Dreamerfly
Dreamerfly is offline
Citaat:
me blackrose schreef op 29-07-2003 @ 11:49:
boh, ik ga ff conclusies trekken... als het echt zo erg is...
3 jaar geleden vond ik mezelf te dik ben ik gaan afvallen en heb dus alle frisdranken voor light vervangen en vervolgens werd ik zwaar depressief.... neh, toch komt her daar niet van volgens mij want op de groep dronk ik alleen maar limo of thee en toch bleef ik depressief... achja, ik schrok ff, dacht dat het allemaal makkelijk voorkomen had kunnen worden...
Je werd zwaar depressief, nadat je op dieet ging. Je denkt dat het van het diëten niet is gekomen, omdat je op de groep aan het diëten was(thee/limo) was en depressief bleef..........
Dat snap ik niet helemaal...........

Toen jij met het diëten begon, speelde er toen veel persoonlijk/psychische problemen?. Dat zal misschien dan zijn uiting hebben gehad op je eetgedrag.....(en de depressie door alles samengenomen, waarschijnlijk?)
Oud 29-07-2003, 12:39
sublime
sublime is offline
het gaat niet zo goed ben ongesteld dus ik voel me al dikker, maar heb ook de hele dag door zin in chocola .. en eet ook niet echt regelmatig, heb vandaag nog helemaal niet gewoon gegeten... damn!!

ben wel vanmorgen wezen zwemmen, maar dat schoot dus echt niet op, kwam geen meter vooruit. dus ik had daarna ook niet echt zo'n fijn ik-heb-echt-wat-gedaan gevoel....

kortom; ik zit in een dip geloof ik > Help?!?

Oud 29-07-2003, 13:36
Verwijderd
Citaat:
Dreamerfly schreef op 29-07-2003 @ 13:22:
Je werd zwaar depressief, nadat je op dieet ging. Je denkt dat het van het diëten niet is gekomen, omdat je op de groep aan het diëten was(thee/limo) was en depressief bleef..........
Dat snap ik niet helemaal...........
tgaat niet om het dieeten maar om de aspartaam. ik ging veel light-frisdranken drinken omdat ik aan het dieeten was en daarna werd ik zwaar depressief. maar als het van de aspartaam zou komen, zou ik weer vrolijk zijn geworden op de groep want daar kreeg ik nooit light-frisdranken, alleen maar limo of thee of melk. en ik bleef depressief dus...
Citaat:
Toen jij met het diëten begon, speelde er toen veel persoonlijk/psychische problemen?. Dat zal misschien dan zijn uiting hebben gehad op je eetgedrag.....(en de depressie door alles samengenomen, waarschijnlijk?)
ik voelde mezelf nogal mislukt en lelijk dus ging ik dieeten, dat lukte niet altijd even goed en ik werd depressief, steeds depressiever, nja zoiets.
Oud 29-07-2003, 15:08
Dreamerfly
Dreamerfly is offline
Citaat:
me blackrose schreef op 29-07-2003 @ 14:36:
tgaat niet om het dieeten maar om de aspartaam. ik ging veel light-frisdranken drinken omdat ik aan het dieeten was en daarna werd ik zwaar depressief. maar als het van de aspartaam zou komen, zou ik weer vrolijk zijn geworden op de groep want daar kreeg ik nooit light-frisdranken, alleen maar limo of thee of melk. en ik bleef depressief dus...

ik voelde mezelf nogal mislukt en lelijk dus ging ik dieeten, dat lukte niet altijd even goed en ik werd depressief, steeds depressiever, nja zoiets.

Oks, nu begrijp ik het beter.

Heb je dus het gevoel dat je door het willen afvallen, depressiever wordt/bent geworden(omdat het niet altijd lukt/e)>een neerwaartse spiraal>?
Oud 29-07-2003, 15:12
Dreamerfly
Dreamerfly is offline
Citaat:
sublime schreef op 29-07-2003 @ 13:39:
het gaat niet zo goed ben ongesteld dus ik voel me al dikker, maar heb ook de hele dag door zin in chocola .. en eet ook niet echt regelmatig, heb vandaag nog helemaal niet gewoon gegeten... damn!!

ben wel vanmorgen wezen zwemmen, maar dat schoot dus echt niet op, kwam geen meter vooruit. dus ik had daarna ook niet echt zo'n fijn ik-heb-echt-wat-gedaan gevoel....

Vervelend is 't wel, maar kom op, 1 daggie dat niet lukt is geen ramp, morgen weer beter, toch?.(en je zit nu even weer in die moeilijkere dagen, tenminste dan vind ik 't altijd wel lastiger om gezond te eten) Misschien dat je vanavond bv. met een vriendin zou kunnen gaan sporten(skeeleren/hardlopen). Evn de frisse lucht een half uur trotseren?.

(Knuff)mar.
Oud 30-07-2003, 13:51
Verwijderd
Citaat:
Dreamerfly schreef op 29-07-2003 @ 16:08:
Oks, nu begrijp ik het beter.

Heb je dus het gevoel dat je door het willen afvallen, depressiever wordt/bent geworden(omdat het niet altijd lukt/e)>een neerwaartse spiraal>?
ja, ik denk dat het zo is gegaan, ik weet niet zeker of die depressie iets te maken heeft met het afvallen of dat het los staat van mijn eetproblemen van toen. maar het komt niet van de aspartaam denk ik.
Oud 30-07-2003, 18:45
anjali
anjali is offline
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
sublime schreef op 29-07-2003 @ 13:39:

Hai!

Als je ongesteld bent mag je best wel op de dagen dat het het hevigst is chocolade of chips nemen hoor. Ik doe het zelf zo ik snack alleen tijdens mijn ongesteldheid zo kan je 2 of 3 dagen per maand lekker snacken oh ja helaas voel je je ook rot. Maar dat moet je zo bekijken je voelt je toch al rot dan kan die chocolade reep het toch niet erger maken?
Oud 30-07-2003, 19:36
summer1986
summer1986 is offline
Mag ik meedoen? Vanaf 19.30 begonnen met lijnen! Aangezien ik het niet erg vaak doe en als ik een poging waag vaak faal, heb ik tips nodig!
Ik ben nu 1.65 en weeg 62 kilo. Ik heb geen streefgewicht als ik maar afval. Die buik kan echt niet meer! I join the group
Oud 30-07-2003, 20:54
sublime
sublime is offline
@ anjali en dreamerfly: thanx voor jullie reacties... en ik moet zeggen dat toen ik dat poste het wel echt het diepte punt was

en ik weet ook wel dat een keer 'zondigen' niet zo heel erg is, maar toch, zeker als je je dan al kut voelt heb je echt zoiets van "waarom doe ik dat nou en het lukt weer totaal niet en ik heb geen zelfdiscipline bahbahbah" > dat helpt niet echt

maar mn humeur is iig alweer beter, dus hopelijk helpt dat bij de motivatie hoog houden

klaat de moed nog niet zakken...
Oud 31-07-2003, 08:38
Verwijderd
Citaat:
summer1986 schreef op 30-07-2003 @ 20:36:
Mag ik meedoen? Vanaf 19.30 begonnen met lijnen! Aangezien ik het niet erg vaak doe en als ik een poging waag vaak faal, heb ik tips nodig!
Ik ben nu 1.65 en weeg 62 kilo. Ik heb geen streefgewicht als ik maar afval. Die buik kan echt niet meer! I join the group
prima! maar wat is precies je doel? je zegt gewoon afvallen, maar is een kilo afvallen genoeg? is het niet handiger om een doel voor ogen te hebben? boh, nou stop ik met vragen haha. ik weet niet precies hoe het bij jou werkt maar ik moet echt een doel hebben, anders kom ik er niet.
Oud 31-07-2003, 08:45
dyfusica
dyfusica is offline
hmm ben al tijdje niet geweest hier maar ga weer proberen mee te doen..

Ben bij mn vader geweest en die eist half van je dat je gewoon meeeet, en daarna met een vriendin op vakantie die perse allemaal ongezonde troep wou en die anders heel moeilijk ging doen (beide lange verhalen, ik weet dat t eigenlijk niet kan maar wat doe je dr nu aan?)

Ben dus weer aangekomen en op t gewicht van voor mn laatste hongerdieet.

Maar aan de andere kant, we hebben al het lekkers en snoep het huis uit gegooid (behalve suikervrije kaugom) en het gaat nu gewoon goed met me, en ik denk dat ik wel een beetje een emotie eter ben, want als het goed gaat heb ik geen trek, en als het slecht gaat eet ik alles wat ik kan vinden. Verder probeer ik ook nogsteeds veel te bewegen met de honden dus qua beweging moet het ook goed zitten

Verder drink ik op een zomerse dag gemiddeld 4 liter waarvan minstens 1 liter thee en 1 liter water

Op een gemiddelde dag eet ik nu
-2 boterhammen /3 a 4 beschuitjes als ontbijt
(daarbij drink ik vitaminensapje)
-Als koffietijd als mn moeder thuis is (4/7) een koekje
-Lunch, weer ong 2 boterhammen / 3 a 4 beschuitjes of iets evenwaardigs aan dat
daarbij drink ik afwisselnd wat.
-Tussedoor eet ik dan weer een koekje/appel en drink ik heel veel light spul en thee en water.
-Bij avondeten eet ik gewoon normaal.
-En dan savonds nog een boel drinken.

In principe eet ik alleen als ik echt erge honger heb...
Hmm ik denk dat dit voorlopig wel goed vol te houden is
Topic gesloten

Regels voor berichten