Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-08-2003, 20:02
zeehond23
zeehond23 is offline
Mja, maar bij mij heb het ook nog wat achterliggende achtergronden (ermh, mja, snap je?)
Advertentie
Oud 10-08-2003, 20:04
HenkMul
HenkMul is offline
Citaat:
zeehond23 schreef op 10-08-2003 @ 21:02:
Mja, maar bij mij heb het ook nog wat achterliggende achtergronden (ermh, mja, snap je?)
Alcoholisme in de familie? Dat is bij mij in ieder geval (afgezien van het feit dat de roes totaal niet lekker is) de reden geweest om met drank te stoppen.

Met vriendelijke groeten,

Henk Mul
Oud 10-08-2003, 20:05
zeehond23
zeehond23 is offline
Jepz, ben bang om ook zo te worden ofzo, en kan ook totaal niet tegen mensen die dronken zijn, vink irritant
Oud 10-08-2003, 20:07
HenkMul
HenkMul is offline
Citaat:
zeehond23 schreef op 10-08-2003 @ 21:05:
Jepz, ben bang om ook zo te worden ofzo, en kan ook totaal niet tegen mensen die dronken zijn, vink irritant
Hehe, dan erger je je zeker, net als ik, aan véél mensen tijdens het uitgaan (of andere aangelegenheden waar overmatig alcoholmisbruik aan de orde van de dag is)?
Oud 10-08-2003, 20:21
zeehond23
zeehond23 is offline
Mja, maar gelukkig voor mij gak ook nooit uit naar uitgaansgelegenheden waar mesen irritant dronken zijn
Oud 10-08-2003, 20:58
HenkMul
HenkMul is offline
Citaat:
zeehond23 schreef op 10-08-2003 @ 21:21:
Mja, maar gelukkig voor mij gak ook nooit uit naar uitgaansgelegenheden waar mesen irritant dronken zijn
Voornamelijk underground feestjes dus?

Henk Mul.
Oud 10-08-2003, 21:31
Verwijderd
Citaat:
zeehond23 schreef op 10-08-2003 @ 21:05:
Maar je bent weer niet bang om verslaafd te raken aan de drugs? En mensen onder invloedt van drugs kunnen ook behoorlijk irritant zijn.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 13:56
Bikinie-meisje
Bikinie-meisje is offline
Citaat:
HenkMul schreef op 10-08-2003 @ 19:24:
Natuurlijk is er niks mis met het genot in het leven. Ik snap echter niet hoe je op alcoholgebied daar zo laconiek over kan doen. Uit je vorige post bleek dat je vaak en heftig van de kaart bent en dat je af en toe geen maat weet te houden wat betreft alcoholgebruik. Juist omdat jij getuige bent (geweest) van hoe het niet behoort te zijn - namelijk een alcoholist als vader -, zou je beter moeten weten.

Henk Mul.
Wie zegt nou weer wat beter is? Mijn vader lijkt gelukkig met drank op..
Oud 11-08-2003, 14:26
HenkMul
HenkMul is offline
Citaat:
Bikinie-meisje schreef op 11-08-2003 @ 14:56:
Wie zegt nou weer wat beter is? Mijn vader lijkt gelukkig met drank op..
Je geeft het zelf al aan, 'lijkt'. Ofte wel, een verdomde farce, een leefwereld van schijn. Sorry voor mijn heftige respons, maar juist omdat ik in hetzelfde schuitje als jij zit / gezeten heb, weet ik maar al te goed hoe de vork in de steel zit.

Henk Mul.

Laatst gewijzigd op 11-08-2003 om 14:30.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2003, 11:35
Sander86
Sander86 is offline
Ik had tot afgelopen zaterdag nog nooit drank op.

Toen liet ik me vollopen met 5 shots en een wodka,
en ik moet zeggen dat ik nog nooit zo'n leuke avond
heb gehad! Al mijn grenzen vielen weg, waar ik normaal
altijd veel te verlegen ben.

De volgende dag had ik geen kater, voelde totaal geen
hoofdpijn.

Zou het kwaad kunnen om één keer per week iets
te drinken, zo erg dat je nog net geen kater hebt,
en door de week niets?

Groetjes,

Sander
Oud 20-08-2003, 11:41
Verwijderd
Nouja als je elke week 5 shots en een wodka drinkt, valt opzich wel mee, maar is toch op den duur slecht voor je lever.
Ik dacht dat vroeger namelijk ook, maar dronk dan wel meer als jou, zovan alleen zaterdag vol laten gieten en dan de rest van de week niet. Maar dat is extra slecht, want dan moet je lever in één keer heel veel gif verwerken, tis beter elke avond wat te drinken.

Maaruh hehe wat jij doet, gaat tot geestelijke verslaving lijden (of ist leiden?). Je bent verlegen en als je zuipt gaat dat weg en nou ben je al van plan om dat elke week te doen. Na een tijdje is er straks geen reet meer aan zonder alcohol. EN omdat je elke week gaat drinken, heb je steeds meer nodig en dan ga je wel katers krijgen en dan word het ook meerdere keren in de week. Want ja dan is daar weer een feest en blablabla....tenminste zo ging het bij mij, maarja jij ben net begonne. Ik zou in elk geval zorge dat je het zonder drank ook nog naar je zin heb, dus niet elke week drinken.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2003, 19:42
zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:
omajunk schreef op 10-08-2003 @ 22:31:
Maar je bent weer niet bang om verslaafd te raken aan de drugs? En mensen onder invloedt van drugs kunnen ook behoorlijk irritant zijn.
Nee, idd. En mensen aan druks zijn in mijn ogen veel minder irritant dan mensen met drank op, maar goed, dat ligt denk ik ook erg aan de mensen zelf. Iig in MIJN omgeving zijn ze niet irritant.
Oud 21-08-2003, 18:48
*×*M!§T€€Q*×*
*×*M!§T€€Q*×* is offline
Citaat:
Bikinie-meisje schreef op 10-08-2003 @ 18:40:
Ach zeur toch niet!

Ik kan nu al zeggen dat ik een heerlijk leven heb gehad!
ja met de dag leven...erg verstandig hoor om nooit in de toekomst te kijken, NU heb je het misschien naar je zin maar als je net zoveel blijft zuipen als dat je nu doet vraag ik me af hoe lang dat zal duren...
Je zegt dat je vader gelukkig is/lijkt met alcohol, maar het is toch triest als je zonder alcohol niet gelukkig kunt zijn?
Oud 22-08-2003, 00:48
coecie
coecie is offline
ja dat is maar net de vraag
wat moet een mens zonder alcohol...
Oud 26-08-2003, 18:27
Bikinie-meisje
Citaat:
HenkMul schreef op 11-08-2003 @ 15:26:
Je geeft het zelf al aan, 'lijkt'. Ofte wel, een verdomde farce, een leefwereld van schijn. Sorry voor mijn heftige respons, maar juist omdat ik in hetzelfde schuitje als jij zit / gezeten heb, weet ik maar al te goed hoe de vork in de steel zit.

Henk Mul.
Maar zit/zat je wel echt in dezelfde situatie?! Waarom ben je er dan nu zo van overtuigd dat het niet goed is ?
Oud 26-08-2003, 18:38
Bikinie-meisje
Citaat:
*×*M!§T€€Q*×* schreef op 21-08-2003 @ 19:48:
ja met de dag leven...erg verstandig hoor om nooit in de toekomst te kijken, NU heb je het misschien naar je zin maar als je net zoveel blijft zuipen als dat je nu doet vraag ik me af hoe lang dat zal duren...
Je zegt dat je vader gelukkig is/lijkt met alcohol, maar het is toch triest als je zonder alcohol niet gelukkig kunt zijn?
Dat wordt toch niet gezegd? Dat je zonder alcohol niet gelukkig kunt zijn? Er staat alleen dat die oude hardwerkende man gelukkiger lijkt met drank dan zonder! Omdat je even alles vergeet. Omdat je even een slokje neemt, en proeft. En dat het je mond tintelt. Omdat je dan EVEN met iets anders bezig bent dan met de zaak, en je collega's, en de bazen, en de mensen die onder je staan, en met geld, en etcetera. Al is het maar om een momentje te ontvluchten; de een drinkt een biertje, de ander maakt een wandeling in de vrije natuur! Ik prefereer het picknicken in het mooiste park van Nederland met een heerlijk flesje rosé erbij!

En ja, ik vind het zeker verstandig om bij de dag te kijken. Als je een jongen ontmoet ga je voor jezelf toch ook nog niet vaststellen dat je met hem trouwt, je vijf kinderen wilt en je hond Plukkie gaat heten? Je volgt gewoon je gevoel. Iig IK doe dat, ik stel niets van te voren vast, ik zie het allemaal wel gebeuren, ik doe gewoon wat goed voelt, en dat is het nu met de drank ook En jaaaaa, waarom zou je nu nadenken over later? Ik leef NU, en NU zal ik het goed hebben. Ik ga nu ook niet iets studeren waar ze van vermoeden dat ze over 6 jaar te weinig mensen van hebben, zodat ik dan aan een baan kom en aan geld. Ik plan me dag niet, laat staan me leven. Het komt allemaal wel op me af En ik weet dat ik kan vertrouwen daarop, en dat het goed komt

En nu ga ik drie flessen wijn halen
Oud 26-08-2003, 20:10
Verwijderd
Citaat:
Bikinie-meisje schreef op 26-08-2003 @ 19:38:
Dat wordt toch niet gezegd? Dat je zonder alcohol niet gelukkig kunt zijn? Er staat alleen dat die oude hardwerkende man gelukkiger lijkt met drank dan zonder! Omdat je even alles vergeet. Omdat je even een slokje neemt, en proeft. En dat het je mond tintelt. Omdat je dan EVEN met iets anders bezig bent dan met de zaak, en je collega's, en de bazen, en de mensen die onder je staan, en met geld, en etcetera. Al is het maar om een momentje te ontvluchten; de een drinkt een biertje, de ander maakt een wandeling in de vrije natuur! Ik prefereer het picknicken in het mooiste park van Nederland met een heerlijk flesje rosé erbij!
de uitspraak die ik nooit probeer te vergeten:

"We drinken om onze zorgen te verzuipen, maar dan blijken die krengen te kunnen zwemmen"
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten