Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
zals al was het een Nederlander/Belg die onrechtmatig sprint in mijn ogen, dan zou ik het niet terecht vinden als deze een bepaalde prijs zou winnen
|
ok, maar cooke sprintte niet echt onregelmatig vond ik, hij moest met een boog om hushovd heen, daarna misschien een klein beetje te veel van z'n lijn afgeweken, maar niet genoeg om hem te diskwalificeren, en op het laatst was het gewoon schouder aan schouder.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
Waarom hebben jullie het alleen maar over die verdomde groene trui? Cooke wint hem, oke dan.
![]() Nee, het gaat in mijn ogen maar om 1 man... (en dat is niet Jean-Patrick Nazon, die toch wel heel knap de etappe wint!) Jacques Anquetil Eddy Merckx Bernard Hinault Miguel Indurain LANCE ARMSTRONG ![]() De mannen van de 5 Tourzeges! Lance heeft het geflikt, ik ben daar echt geweldig blij om, dit is echt een prachtige overwinning... laten we proosten! Cheers! ![]()
||
Citaat:
![]() Trouwens : gele trui: 1. Lance ARMSTRONG (VS/US POSTAL) 2. Jan ULLRICH (Dui/TEAM BIANCHI) 3. Alexandre VINOKOUROV (Kaz/TEAM TELEKOM) groene trui: 2. Robbie MC EWEN (Aus/LOTTO - DOMO) 3. Erik ZABEL (Dui/TEAM TELEKOM) bolletjes trui: 1. Richard VIRENQUE (Fra/QUICK STEP - DAVITAMON) 3. Lance ARMSTRONG (VS/US POSTAL) Allemaal ploegen met Belgische (nouja, Vlaamse) ploegleiders. ![]() ![]()
||
Citaat:
204. Pietro Caucchioli (Ita) Denk ik... ![]()
Laatst gewijzigd op 27-07-2003 om 18:44. |
![]() |
|
De uitvallers in de laatste dagen van de Tour waren:
Remmert Wielinga Nick Gates Santiago Botero Uwe Peschel In totaal vielen er 51 renners uit. Het peloton kwam met 147 renners in Parijs aan. Vonden jullie het ook zo raar dat gisteren ook nog een Once-renner gehuldigd werd? Niemand wist waarom, maar het was zo. Volgens mij stak Herbert Dijkstra een verhaal af dat dat een prijs zou zijn ter bevordering van Europa, omdat dat een Tsjech was in een Spaanse ploeg ofzo ![]() ![]() Sinds wanneer speelt de politiek een rol bij de huldigingen in de Tour? De Fransen hadden toch ook geen moeite met het Amerikaanse volkslied op de Champs Elysees (met het oog op Irak)??
|
Wat een mooie Tour!
![]() ![]() Maar goed, de Tour was spannend en mooi. Kut van die valpartij meteen in de eerste etappe. Leipheimer eruit, dus de goede klassementskansen van de Rabobank waren al verkeken en ik hoopte ook nog zo op een etappe-overwinning van Marc Lotz. Maja... de rest van de eerste week was het de Alessandro Petacchi-show, die jammer genoeg daarna de Tour verliet. De strijd om de groene trui werd daarmee wel spannender, tot de laatste dag. Vond Cooke veel beter dan ik van tevoren had gedacht. Zabel wordt met het jaar slechter en McEwen is de grote verliezer. Alexander Vinokourov is voor mij de revelatie van de Tour. We wisten al dat het een goede renner was, maar hij viel constant Armstrong aan in de bergen. Daarvoor werd hij ook strijdlustigste renner, al hadden Bettini en Virenque die titel ook wel kunnen krijgen wat mij betreft. Dan de strijd om het geel. Ongekend spannend. Na de etappe op Alpe d'Huez d8 ik van: "Heeft Lance nou reserves gehouden voor de rest van de dagen of is hij echt minder dan andere jaren?" Ik hoorde het antwoord direct na die etappe toen hij sprak met de Franse televisie: "Le team était super et moi? (kijkt bedenkelijk) Je ne sais pas..." Inleiding van een mooi schouwspel in de volgende bergetappes. Klote voor Beloki dat-ie gevallen was, ik zou nog wel willen zien of Lance dan in Parijs in de gele trui had gestaan. Door de valpartij moest Lance een heel stuk van het parcours ook afsnijden. Daarna de tijdrit, waarin Der Jan het fantastisch deed en op die dag zagen we dat Armstrond daadwerkelijk kwetsbaar was. Maar hoe meer we het hart van de Pyreneëen ingingen en hoe minder warm het warm, hoe sterker Amstrong toch weer werd, mentaal gezien dan. Fantastisch was de beklimming naar de Luz Ardiden, de berg waarop Armstrong vorig jaar ook al zijn slag sloeg. Valpartij, uit het pedaal schieten, en dan toch winnen. Ook een fout van Ullrich natuurlijk die voluit had moeten gaan na die valpartij van de Texaan. En na die etappe wist iedereen dat in Nantes de beslissing zou vallen. Daar was het omgekeerd: Ullrich viel op het gladde parcours en dat betekende einde Tour, Lance Armstrong is de winnaar. Maar als Ullrich niet was gevallen denk ik wel dat van die minuut voorsprong van Armstrong op het einde van die tijdrit nog wat was overgebleven. Toch mooi hoe Ullrich na al die negatieve berichten weer terug is. Maar de beste blijft nog steeds Lance. Maar o, wat was-ie zwaar deze keer voor hem. Nederlands suc6? Weinig. Boogerd kon een beetje bijblijven in de bergen, Wielinga ging totaal door het ijs en de rest modderde ook maar wat aan maar het was niet spectaculair wat ze lieten zien. Alleen Knaven en De Groot dan. De Groot was goed deze Tour, maar das niet goed genoeg. Je moet ook slim en rap genoeg zijn om een etappe te winnen en dat issie nog net niet. Knaven won in Bordeaux, een stad waar al veel Nederlanders wonnen. Ik voelde die dag al van tevoren dat er Nederlands succes mogelijk was. Tot zover mijn verhaal over de Tour. ![]() ![]()
|
De UCI heeft bevestigd dat er een renner tijdens de Tour werd betrapt op het gebruik van EPO. Ook de tegenexpertise gaf een positief resultaat. Om wie het gaat, is nog niet bekend. Volgens de reglementen mag de identiteit niet worden prijsgegeven om de rechtern van de verdediging niet te schenden.
Tijdens de Tour ondergingen 164 renners een bloedproef, daarbovenop werden nog 142 urinecontroles gehouden.
||
Citaat:
|
Vanmiddag werd bekend dat Pascual Llorente van de Kelme-ploeg degene is die positief werd bevonden na de twaalfde etappe in de Tour.
Llorente ontkent, en beschuldigt de Fransen ervan bezig te zijn met een 'campagne' tegen het Spaanse wielrennen.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Vrije tijd |
Het grote Tour de France topic (deel 2) 0oFZo0 | 107 | 30-07-2005 19:30 | |
Vrije tijd |
De Beste Sporter Ooit Wielrenner_R | 87 | 11-08-2004 16:47 | |
Vrije tijd |
Thomas Dekker Wielrenner_R | 29 | 25-05-2004 17:37 | |
Vrije tijd |
[wielrennen]Het Grote Tour de France Topic Part 1 B@RTOLI | 500 | 24-07-2003 19:21 | |
Lifestyle |
auto's rodina | 154 | 03-04-2003 20:21 | |
Verhalen & Gedichten |
Column: mijn levensverhaal, dubbele ritwinst in de tour... Verwijderd | 14 | 08-01-2003 17:53 |