Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-07-2003, 15:38
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 27-07-2003 @ 14:51:

Maar wanneer wordt nu eigenlijk de doodstraf in Nederland ingevoerd?
erm...t is niet serieus...maar dannog: zie evrm: nooit
Oud 27-07-2003, 17:07
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
little nemo schreef op 27-07-2003 @ 16:38:
erm...t is niet serieus...maar dannog: zie evrm: nooit
Tsjonge....
Oud 27-07-2003, 17:08
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Assasin schreef op 27-07-2003 @ 15:37:
Ik ben geen jankenbalk

Nah ja, bedplasser is ook goed
Oud 27-07-2003, 19:12
NN
NN is offline
Citaat:
little nemo schreef op 26-07-2003 @ 15:06:
hoe zie je dat dan voor je?? wat voor opvoeding en begeleiding??
Mensen begaan niet zo maar een misdaad. Ergens in hun verleden is iets fout gegaan en daardoor zijn ze tot die daad gekomen. Wat mij goed lijkt is om criminelen te helpen door begeleiding om dat te verwerken. Dan zal de kans dat ze dezelfde daad herhalen kleiner worden.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2003, 19:27
Scientist-NL
Scientist-NL is offline
Mag inderdaad wel wat strenger opgetreden worden
Met citaat reageren
Oud 27-07-2003, 20:45
Verwijderd
Citaat:
little nemo schreef op 27-07-2003 @ 16:37:
wat mij veel beter lijkt, is om de werkloosheid en armoede in een stad (als tilburg) goed in kaart te brengen, hier de bevolkingsopbouw naast te leggen, zodat je weet waar de probleemjongeren zitten. vervolgens moet je zorgen dat je de zogenaamde 'risicojongeren' (jongeren die nog geen criminelen zijn, maar hier wel door hun leefomgeving en inkomen een goede kans op maken).
deze groep probeer je dan dmv onderwijs en controle op het goede pad te houden en normen en waarden (clichecliche) bij te brengen zodat er gewoon minder probleemjongeren bij komen
Eindelijk een medestander, zo denk ik er ook over.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2003, 21:35
Dinalfos
Dinalfos is offline
Vind ik ook. Maar zal het werken?
Oud 28-07-2003, 08:07
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 27-07-2003 @ 22:35:
Vind ik ook. Maar zal het werken?
er zijn hier al goede proeven mee geweest in oa almere, waar uit blijkt dat bij goede begeleiding de kans op recidive lager is dan 10%. als je dit vergelijkt met de 'normale' cijfers dan zie je wel dat het werkt

het is ook wel logisch, wanneer ga je eerder crimineel gedrag vertonen: als je een goeie kans hebt op werk of niet en als je zelfrespect en respect voor andere hebt of niet??
dus...
Oud 28-07-2003, 11:25
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 27-07-2003 @ 18:08:
Nah ja, bedplasser is ook goed
Leg eens uit waarom iemand die lid van Amnesty is een jankebalk/bedplasser is?
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 20:58
Verwijderd
'Groep Antillianen boordevol problemen en zeer explosief'
Door Marc van den Eerenbeemt

AMSTERDAM - Na de dood van een tiener gaat Tilburg Antilliaanse criminelen 'keihard' aanpakken. Hulpverlener Schrils is pessimistisch.

Over vijf jaar vallen er nog steeds doden, net zoals anderhalve week geleden in Tilburg. 'Sorry, ik kan het niet anders zeggen', zegt James Schrils, maatschappelijk werker voor Antillianen. Hij is somber over de manier waarop de Nederlandse overheid omgaat met losgeslagen Antilliaanse jongeren.
Schrils, historicus en voorzitter van de stichting Forsa voor hulpverlening aan Antillianen, heeft na vijftien jaar werk al zijn optimisme verloren. 'Dit is een groep boordevol problemen. Bijzonder explosief, bijzonder weinig scholing en met bijzonder weinig vooruitzichten.'

In Tilburg is vrijdag een nieuw beleid aangekondigd. Burgemeester Stekelenburg gaat Antilliaanse criminelen, 'rotzakken die de samenleving dreigen te ontwrichten', vanaf nu 'keihard' aanpakken. De politie gaat preventief fouilleren. Anderhalve week geleden werd in Tilburg de 18-jarige Bart Raaijmakers doodgestoken. Twee Antillianen, een Surinamer en een man uit West-Afrika zijn opgepakt.

Voor sommige Tilburgers is de nieuwe aanpak mosterd na de maaltijd. In hatemails werd Stekelenburg te verstaan gegeven dat hij als 'gevaarlijk links persoon' van Tilburg een 'multicul getto' en een 'moordstad' heeft gemaakt. Vooral de jonge Antilliaanse criminelen worden gevreesd, vanwege het gemak waarmee zij zwaar geweld gebruiken. Dinsdag werden nog vier Antilliaanse jongeren aangehouden na straatroof met een vuurwapen en aanranding.

Tilburg telde in 1997 nog 2700 Antillianen, nu zijn dat er ruim vijfduizend. Volgens Tilburg is er ook nog een grote groep die zich niet heeft laten registreren. Na Dordrecht, Rotterdam en Amsterdam heeft Tilburg de grootste Antilliaanse gemeenschap.

Schrils, zelf ook Antilliaan, omschrijft de Antillianen als mensen met een groot minderwaardigheidsgevoel en historische trauma's die samenhangen met het koloniale verleden van de Antillen. 'Ze hebben zeer lange tenen. Ze schreeuwen: ''Wij eisen respect!'' Maar ze geven zelf niemand respect. Ach, het is allemaal al lang beschreven en bedacht. Maar in Nederland worden er steevast wat projectjes tegenaan gegooid, die na een paar jaar weer geruisloos verdwijnen.'

Alleen een aanpak die 'handen vol geld gaat kosten' kan soelaas bieden, denkt Schrils. Niet alleen moeten de Antillen een Nederlandse provincie worden, om zo hun economische en sociale situatie snel te verbeteren. De politie moet niets meer accepteren , zegt Schrils. Geen wapenbezit, geen luidruchtige straatfeesten. 'Denk je dat Antillianen problemen hebben met preventief fouilleren? De meesten juichen het toe!'

Ook gemeenten, maatschappelijk werkers en scholen moeten intensief samenwerken om jonge Antillianen aan boord te trekken. 'Een mentaliteitsverandering die vele generaties kost. Dat kan alleen met programma's van tien, twintig jaar. We hebben internaten nodig die kinderen kunnen opvangen, zonodig onder dwang. Vaders moeten op hun verantwoordelijkheid worden gewezen. Ze kunnen de opvoeding niet overlaten aan tienermoeders wier opleidings- en taalniveau doorgaans niet hoger is dan die van de criminele jeugd zelf.'

De Antilliaanse gemeenschap moet intensief worden betrokken bij die aanpak, vindt Schrils. 'Dat is heel moeilijk. Veel mensen bestaan niet voor de instanties. Misschien zijn er in Nederland wel 150 duizend in plaats van 100 duizend Antillianen.

Doen we niks, en dat ligt in deze magere tijd voor de hand, dan moet Nederland de misdaad gewoon accepteren.'

Bron: www.volkskrant.nl

Deze man pleit dus ook voor een preventieve aanpak
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 21:02
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 28-07-2003 @ 21:58:
*artikel*
Deze man pleit dus ook voor een preventieve aanpak
En zo hoort het ook
Oud 28-07-2003, 21:29
Verwijderd
Citaat:
naam onbekend schreef op 28-07-2003 @ 22:02:
En zo hoort het ook
Maak dat rechts Nederland maar eens duidelijk. Die willen bloed zien.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 21:46
Zaina
Zaina is offline
Waarvoor zou dit perse links moeten zijn? Als rechts persoon vind ik zijn plannen redelijk
Oud 29-07-2003, 08:06
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Zaina schreef op 28-07-2003 @ 22:46:
Waarvoor zou dit perse links moeten zijn? Als rechts persoon vind ik zijn plannen redelijk
het is niet per se links; de vvd zal t ook wel ok vinden.
het is alleen niet rechts-populstisch (el pee f)
Oud 29-07-2003, 19:33
Verwijderd
Citaat:
Zaina schreef op 28-07-2003 @ 22:46:
Omdat rechts meer ziet in een lik-op-stuk-beleid en strengere straffen i.p.v een preventieve aanpak.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2003, 21:05
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 28-07-2003 @ 22:29:
Bron?
Oud 29-07-2003, 21:33
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 29-07-2003 @ 22:05:
Bron?
Bron? Weleens van LPF-populisme gehoord?
Met citaat reageren
Oud 29-07-2003, 21:53
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 29-07-2003 @ 22:33:
Bron? Weleens van LPF-populisme gehoord?
Wel eens van het CDA en de VVD gehoord? Heck, zelfs klein-rechtse partijen als de CU denken er anders over hoor!

En zelfs een deel van de lpf-stemmers zullen het daar niet mee eens zijn. Denk ik.
Oud 29-07-2003, 22:05
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 29-07-2003 @ 22:53:
Wel eens van het CDA en de VVD gehoord? Heck, zelfs klein-rechtse partijen als de CU denken er anders over hoor!

En zelfs een deel van de lpf-stemmers zullen het daar niet mee eens zijn. Denk ik.
Dan begrijp je toch wat ik bedoel? Rechts Nederland, je weet toch?
Met citaat reageren
Oud 29-07-2003, 22:07
Zaina
Zaina is offline
Ik haat mijn ( sommige ) mede lpf aanhangers, ook bij die bedreiging van Stekelenburg waren zij het.. '' Wij zijn lpf aanhangers en zeggen nou eenmaal dingen uit ons hart. We hebben er spijt van.'' Zoiets was het...

Oud 30-07-2003, 11:02
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 28-07-2003 @ 22:29:
ik ben ook voor een preventieve aanpak,want ik denk dat het meer effect heeft op langere termijn, MAAR ik wil nu bloed zien van de daders van de dodelijke steekpartij (dodelijke steekpartij klinkt netjes he laten we het achterbakse messenstekers noemen).
Oud 30-07-2003, 19:51
Verwijderd
Citaat:
timbo85 schreef op 30-07-2003 @ 12:02:
ik ben ook voor een preventieve aanpak,want ik denk dat het meer effect heeft op langere termijn, MAAR ik wil nu bloed zien van de daders van de dodelijke steekpartij (dodelijke steekpartij klinkt netjes he laten we het achterbakse messenstekers noemen).
Heel mooi dat je voorstander bent van de preventieve aanpak, maar kwaad moet je niet met kwaad vergelden. Wat heeft het voor zin om die jongens om het leven te brengen? De ouders Raaijmakers krijgen er hun zoon niet mee terug, en de ouders van de daders verliezen een kind.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 21:39
DjTiesto
DjTiesto is offline
is dit een links forum ofzo?
Oud 30-07-2003, 21:44
Zaina
Zaina is offline
Nee
Oud 30-07-2003, 22:03
Dinalfos
Dinalfos is offline
Ja.
Oud 31-07-2003, 09:47
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 30-07-2003 @ 20:51:
Heel mooi dat je voorstander bent van de preventieve aanpak, maar kwaad moet je niet met kwaad vergelden. Wat heeft het voor zin om die jongens om het leven te brengen? De ouders Raaijmakers krijgen er hun zoon niet mee terug, en de ouders van de daders verliezen een kind.
omdat ik denk dat deze figuren een gevaar voor de samenleving zijn en ik ze het liefst niet zie terugkeren.
Oud 31-07-2003, 20:27
Verwijderd
Citaat:
timbo85 schreef op 31-07-2003 @ 10:47:
omdat ik denk dat deze figuren een gevaar voor de samenleving zijn en ik ze het liefst niet zie terugkeren.
Dat moet psychologisch onderzoek uitwijzen, als Ze daadwerkelijk gevaarlijk zijn worden ze opgesloten in een TBS-kliniek. En ik zeg er maar vast bij dat in een TBS-kliniek zitten a. geen pretje is en b. levenslang kan zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten