Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Bekijk resultaten poll: Wil jij een verhalenwedstrijd op Letteren?
Jah! 69 88.46%
Nee. 4 5.13%
Misschien. 5 6.41%
Aantal stemmers: 78. Je mag niet stemmen in deze poll

Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-08-2003, 16:49
clubje
clubje is offline
Misschien een tip:

misschien een wedstrijd met twee rondes?

Eerste ronde worden er een 5-tal verhalen door een jury geselecteerd. En uit die 5 kiest het hele forum dan het beste verhaal?
Of omgekeerd?
Oud 08-08-2003, 11:32
Vlooienband
Vlooienband is offline
Mededeling: Marieke en ik kletsen er gezellig over. Het schiet dus op.
Oud 08-08-2003, 12:44
Verwijderd
Jah!

alleen ik ga zelf niet schrijven
Oud 08-08-2003, 20:11
Ieke
Ieke is offline
Nu nog wachten op het mooie verhaaltje waarin het aan jullie zal worden voorgeschotelt
Oud 09-08-2003, 16:26
Bikinie-meisje
Bikinie-meisje is offline
het lijkt mij beter om je aan een bepaald begin / einde / onderwerp te houden

voor de vergelijking..
Oud 09-08-2003, 21:38
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Bikinie-meisje schreef op 09-08-2003 @ 17:26:
het lijkt mij beter om je aan een bepaald begin / einde / onderwerp te houden

voor de vergelijking..
Ik ben er eigenlijk niet zo'n groot voorstander van. De reden voor mij is hetzelfde als van LUH-3417.
Oud 11-08-2003, 12:59
Poziomka
Poziomka is offline
Ik heb absoluut "JAAA!!" gestemd Ik schrijf zelf heel vaak en heel graag (niet echt goed misschen maar kom, er wordt aan gewerkt ) en ik zou heel graag meedoen .
Oud 11-08-2003, 13:01
Poziomka
Poziomka is offline
Trouwens, ik zou willen voorstellen om geen bepaald thema op te geven. Tenslotte schrijft iedereen waarover hij graag schrijft en is een schrijver of -ster maar op zijn of haar best wanneer zij of hij schrijft over iets dat hem of haar echt interesseert...
Oud 11-08-2003, 14:00
Verwijderd
Citaat:
Poziomka schreef op 11-08-2003 @ 14:01:
Trouwens, ik zou willen voorstellen om geen bepaald thema op te geven. Tenslotte schrijft iedereen waarover hij graag schrijft en is een schrijver of -ster maar op zijn of haar best wanneer zij of hij schrijft over iets dat hem of haar echt interesseert...
Lijkt mij juist wel leuk om een thema te hebben, heel vaag misschien, maar dan kan je juist zien of iemand echt goed om kan gaan met zoiets en niet 'de bekende weg' kiest.
(Natuurlijk wel originele thema's, geen afgezaagde of cliché achtige dingen...)
Oud 11-08-2003, 14:09
Bikinie-meisje
Bikinie-meisje is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 11-08-2003 @ 15:00:
Lijkt mij juist wel leuk om een thema te hebben, heel vaag misschien, maar dan kan je juist zien of iemand echt goed om kan gaan met zoiets en niet 'de bekende weg' kiest.
(Natuurlijk wel originele thema's, geen afgezaagde of cliché achtige dingen...)
Anders krijg je ook dat mensen iets insturen wat ze al eens hebben gemaakt.

En een echte schrijver kan toch van elk onderwerp iets maken, en het in zijn richting sturen ?
Oud 11-08-2003, 14:19
Verwijderd
Citaat:
Bikinie-meisje schreef op 11-08-2003 @ 15:09:
Anders krijg je ook dat mensen iets insturen wat ze al eens hebben gemaakt.

En een echte schrijver kan toch van elk onderwerp iets maken, en het in zijn richting sturen ?
Dat vind ik dus ook
Oud 11-08-2003, 19:45
Poziomka
Poziomka is offline
Ok ok *neemt haar woorden terug... of toch niet ? *. Misschien is het wel goed om een thema te hebben, maar dan inderdaad iets origineel liefst . Iets waarmee je verschillende richtingen uitkan... zoiets... ===> allemaal heel vaag, ik weet het
Oud 11-08-2003, 21:20
sportbabe
sportbabe is offline
Zo'n wedstrijd lijkt me ook erg leuk, maar dan idd wel met een thema. Anders ben ik (als ik al inspiratie heb ) driekwart van de tijd bezig een onderwerp te zoeken. So: show me the details!
Oud 16-08-2003, 08:50
Vlooienband
Vlooienband is offline
Dudes!

Na veel gezeur, hier het idee.
We willen een krant vragen ons te sponsoren/helpen met de wedstrijd. Onze krantenkeuzes zijn:
Telegraaf, NRC, trouw. als we de krant niet kunnen strikken voor ons ingenieuze plan, willen we een aantal bladen vragen mee te helpen, waaronder de pauze, het blad voor schoolwupjes.
De manier van aanpak zal besproken worden met de krant, de prijs wordt wellicht de plaatsing van het verhaal in de krant. Als dit met de kranten en bladen allemaal niet doorgaat, zien we wel verder. Een van de andere ideeen is om iets met s.com te regelen, maar dat moeten we allemaal nog bespreken.
We willen ongeveer dat jullie de verhalen sturen naar een emailadres dat later bekend gemaakt zal worden en dat die beoordeeld worden door de jury. Jury zijnde: ieke, vlooienband, een redacteur van de krant/whatever en een literatuur docente, mits zij mee wil werken. Jottem.
So there, vragen? Nee? Goody. Dan gaan we nu verder met de eisen van het verhaal en de deelnemers.
  • verhaal: 3.000 woorden.
  • het verhaal moet niet eerder gepubliceerd zijn
  • om alle onbekende schrijvers een kans te geven, moet je niet eerder gepubliceerd hebben.

Well, that about covers it. Have phun!
Oud 16-08-2003, 11:02
clubje
clubje is offline
3000 woorden, zo weinig
Oud 16-08-2003, 11:09
Verwijderd
Citaat:
Vlooienband schreef op 16-08-2003 @ 09:50:
als we de krant niet kunnen strikken voor ons ingenieuze plan, willen we een aantal bladen vragen mee te helpen, waaronder de pauze, het blad voor schoolwupjes.

Jury zijnde: ieke, vlooienband, een redacteur van de krant/whatever en een literatuur docente, mits zij mee wil werken.
Als je iets als Pauze vraagt...mogen studenten ed dan wel meedoen of zijn zij bij voorbaat al uitgesloten van deelname?

Misschien kun je Anneee vragen om ook in de jury plaats te nemen (als ze wil, hoor)? Zij studeert Nederlands en heeft er, denk/vind ik, ook wel enig zicht op. Of misschien Anneee (of een andere student Nederlands) als er geen docent literatuur mee wil werken.
Oud 16-08-2003, 11:10
Verwijderd
Citaat:
clubje schreef op 16-08-2003 @ 12:02:
3000 woorden, zo weinig
De juryleden moeten wel alles lezen en als er weet ik het hoeveel verhalen ingestuurd worden.... 3000 woorden is toch al minstens een blz. of 5, volgens mij.
Oud 16-08-2003, 11:28
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
Misschien een tip: misschien een wedstrijd met twee rondes?

Eerste ronde worden er een 5-tal verhalen door een jury geselecteerd. En uit die 5 kiest het hele forum dan het beste verhaal?

Wordt er nou helemaal niets meer met dit briljante idee gedaan ?
Maw: kiest de jury nou gewoon een winnaar?
Eigenlijk lijkt mij het namelijk leuker als 'het publiek' ook kan/ mag meebeslissen. Dat werkt denk ik motiverend om die lange verhalen uberhaubt te gaan lezen.
Bovendien is het fijn voor de schrijver om te weten of 'de massa' zijn verhaal anders beoordeelt dan de vakjury, want die meningen kunnen nog weleens uitleenlopen. Als schrijver vind ik het belangrijker dat het verhaal 'goed in de markt ligt', dan dat een vakjury? een positief / negatief oordeel velt..
Oud 16-08-2003, 13:45
®Observer
®Observer is offline
Citaat:
Vlooienband schreef:
om alle onbekende schrijvers een kans te geven, moet je niet eerder gepubliceerd hebben.
Dus ik mag niet mee doen?

Ik heb al eerder gepubliceerd. Columns. Maar ik heb geen enkel verhaal gepubliceerd, nooit, nergens. Een onbekende verhalenschrijver als ik zou dus niets in kunnen sturen.

Wat een gelul, zeg.
Oud 16-08-2003, 13:58
clubje
clubje is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 16-08-2003 @ 12:10:
De juryleden moeten wel alles lezen en als er weet ik het hoeveel verhalen ingestuurd worden.... 3000 woorden is toch al minstens een blz. of 5, volgens mij.
Mja, da's inderdaad waar. Maar neem gerust jullie tijd om te lezen
Oud 16-08-2003, 17:49
Verwijderd
Volgens mij ben ik toch tegen Tisch in de jury.
Raakvlak (en Tisch waarschijnlijk ook) zullen vast wel snappen waarom.
Oud 16-08-2003, 21:08
Ieke
Ieke is offline
Allereerst: Hou eens op over mijn dislexie. Ik kan best lezen hoor.

Het idee dat je niet eerder gepubliceert moet zijn komt voort uit het idee om op deze manier onbekende mensen een kans te geven. Mensen als Rob en Roman hebben dat wel en hebben allebei ook al wat bekentheid erdoor gekregen. (En contacten in het wereldje) Ze hebben dus al 'bewezen' naar de buitenwereld dat ze 'goed' zijn. Het is dan jammer als een van hen zou winnen en dat daardoor iemend die ook goed is nog geen mogelijkheden krijgt. Dit is echt om mensen een kans te kunnen bieden als ze ooit verder willen in het schrijfwereldje. Geloof me, dat is echt moeilijk.

Over de jury: Als je in de jury wil vid ik dat je zelf iig niet mee mag doen. Ik had in mijn hoofd dat Anneee mee zou willen doen, dus daarom heb ik haar niet genoemt voor evt. jurylid. Katja en ik gaan niet meedoen en er zijn in de jury mensen van het forum nodig. Maar de jury moet ook niet te groot worden, dan werkt het niet. Iig moet er dan verder iemend van de krant in lijkt me en we willen nog iemend anders met kijk erop. Miss dat mijn tante dat wil doen (Zij is schrijfster, maar ik weet niet of ze dat wil) of weet ze iemad die dat kan (En anders weet de gene van de krant nog wel wat)Het lijkt me dat we dan best een aardige jury hebben. Ik en scimmia hebben idd niets gepubliceert. Maar moet dat? Naar mijn mening niet. Moet je zelf iets gepubliceert hebben om er wat an te weten? (het spreekwoord is toch ook de beste stuurlui staan aan wal? ) Ik denk dat we beide voldoende gelezen hebben om er wel iets zinnigs over te zeggen. (Ik denk dat ik hier ook wel goede reply's geef op verhalen van anderen.)
Verder hadden we nog een idee. Miss dat het mogelijk is om voor iedereen een stukje commentaar te schrijven op het verhaal. Maar dat is afhankelijk van de jury, het aantal verhalen en de tijd die we hebben.

Verder wil ik absoluut niet dat (als we vb met de pauze in zee gaan) er geen studenten mee mogen doen. Dan beginnen we er niet aan.
Oud 16-08-2003, 21:17
Verwijderd
Citaat:
Ieke schreef op 16-08-2003 @ 22:08:
Mensen als Rob en Roman hebben dat wel en hebben allebei ook al wat bekentheid erdoor gekregen. (En contacten in het wereldje)
Als ik me niet vergis heeft Anneee die contacten ook.

Ik snap de gedachtengang er achter prima en ik ben het er ook wel mee eens, maar dit stukje ben ik het dus niet mee eens: dat blijft scheef.
Oud 17-08-2003, 11:49
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 16-08-2003 @ 22:17:
Als ik me niet vergis heeft Anneee die contacten ook.

Ik snap de gedachtengang er achter prima en ik ben het er ook wel mee eens, maar dit stukje ben ik het dus niet mee eens: dat blijft scheef.
Ok, wist ik niet. Maar ik denk dat we dan toch de publiciteidsgrens moeten handhaven, anders moeten we iedereen aan een onderzoek onderwerpen of ze toevallig geen contacten hebben. Je moet ergens een grens trekken, dus dan is denk ik dit de beste.
Oud 17-08-2003, 12:01
sportbabe
sportbabe is offline
Er is dus geen thema waaraan je je moet houden?
Oud 17-08-2003, 12:05
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
sportbabe schreef op 17-08-2003 @ 13:01:
Er is dus geen thema waaraan je je moet houden?
Daar wouden we maar niet aan beginnen op dit moment. Het kan dus zijn als we contact met de krant hebben gehad (we willen eerst weten wat jullie ervan vonden) kan het zijn dat ze zeggen nou we willen wel een onderwerp hebben. Er staat eigenlijk nog niets definitief vast. We willen gewoon weten wat jullie ervan vinden en dan naar de krant te gaan. Maar goed, Katja en ik willen ook liever geen verplicht onderwerp. (Zie de reactie van LUH) Ik denk dat een vrije keuze leuker is, je krijgt dan ook meerdere soorten verhalen.
Oud 17-08-2003, 13:20
®Observer
®Observer is offline
Citaat:
Ieke schreef op 16-08-2003 @ 22:08:
Het idee dat je niet eerder gepubliceert moet zijn komt voort uit het idee om op deze manier onbekende mensen een kans te geven. Mensen als Rob en Roman hebben dat wel en hebben allebei ook al wat bekentheid erdoor gekregen. (En contacten in het wereldje) Ze hebben dus al 'bewezen' naar de buitenwereld dat ze 'goed' zijn. Het is dan jammer als een van hen zou winnen en dat daardoor iemend die ook goed is nog geen mogelijkheden krijgt. Dit is echt om mensen een kans te kunnen bieden als ze ooit verder willen in het schrijfwereldje. Geloof me, dat is echt moeilijk.
Goed, dit is mijn laatste reactie.

Ik, Rob, ben columnist. Of ik bekendheid heb? Nee, want ik geloof niet dat mijn columns veel worden gelezen. Roman is bekender, en heeft ook veel meer contacten. Roman heeft ook verhalen gepubliceerd, Roman is ook bezig met een boek. Dus ik kan niet met Roman in één adem worden genoemd.

Zoals ik dus al zei schrijf ik columns, geen verhalen. Je zou kunnen zeggen dat columns korte verhaaltjes zijn, maar het is niet te vergelijken met een verhaal van 5 pagina's. Daar heb je tenslotte te maken met spanningsopbouw, uitwerking van karakters, en allemaal andere dingen die in een column niet heel erg aanwezig zijn, aangezien de gemiddelde column slechts 300 woorden telt.

Niemand heeft ooit mijn 'lange' verhalen gelezen, voor de buitenwereld ben ik bekend als columnist, geen verhalenschrijver. En dus had ik graag mee gedaan aan deze wedstrijd om te kijken hoe mijn lange verhalen worden ontvangen.

Dat is mijn motivatie voor deze wedstrijd, en dus niet zoiets als 'Ha, ik ben Rob, wat ben ik toch goed, laat ik eens gaan winnen om al die andere beginnende sufferds flink in het stof te laten bijten, hahaha.' Want wat verhalen betreft ben ik zelf ook een beginner.

Ik hoop dat ik me nu duidelijk uit heb gedrukt, en als ik nu nog steeds uit de wedstrijd wordt gehouden: Jammer, maar helaas.

(Zou er anders misschien een plekje voor mij zijn in de jury?)

Laatst gewijzigd op 17-08-2003 om 13:31.
Oud 17-08-2003, 14:03
oeski
oeski is offline
Ja, ik persoonlijk vind het ook een beetje vreemd dat als je ooit iets hebt gepubliceerd je niet mee mag doen. Aan de ene kant wordt namelijk gezegd dat je mensen met dyslectie niet mag uitsluiten voor jurylid (waar ik niks tegen heb) maar aan de andere kant mag iemand die ooit iets heeft gepubliceerd niet mee doen. Reden: Omdat je dan al wat bekendheid hebt gekregen in de schrijverswereld. Maar dat is het doel toch helemaal niet van deze wedstrijd? Het lijkt me trouwens ook niet echt reëel om te denken dat als je deze wedstrijd wint dat je dan opeens allerlei contracten of iets dergelijks krijgt.
Verder vind ik het ook erg vaag. Want wat versta je nu precies onder publiceren? Rob heeft zoals hij zegt een beetje bekendheid met zijn columns, maar niet met verhalen. Dat is toch gewoon appels en peren vergelijken? Dat is net om iemand te gaan buitensluiten omdat die tekeningen heeft gepubliceerd.
Van mij mag de hele regel sowieso weg, want aangezien je hier volgens mij nou niet echt veel bekendheid mee krijgt maakt het ook niet uit of iemand dat al heeft.
Je kan zeggen dat je anderen een kans wilt geven, omdat diegene die gepubliceerd is goed is, maar dan kan je net zo goed over leeftijden beginnen. Iemand van 20 heeft zijn schrijfstijl over het algemeen beter onder controle dan iemand van 15.
Ik vind het dus een beetje vreemd om mensen om die reden uit te sluiten, het komt op mij niet erg eerlijk over.
En 3000 woorden, hoever mag je daar ongeveer van afwijken? Precies 3000 lukt natuurlijk niet.

Laatst gewijzigd op 17-08-2003 om 14:12.
Oud 17-08-2003, 18:55
niña
niña is offline
en is het al begonnen? moet je het verhaal op de site zetten? (sorry als ik domme vragen stel)
Oud 17-08-2003, 18:59
Psychopath
Psychopath is offline
Citaat:
Nina schreef op 17-08-2003 @ 19:55:
en is het al begonnen? moet je het verhaal op de site zetten? (sorry als ik domme vragen stel)
De FB'tjes hebben nog geen contact gehad met een krant dus het is nog niet begonnen. een verhaal schrijven mag natuurlijk al vast maar nog niet op het forem zetten he
Oud 17-08-2003, 19:32
niña
niña is offline
okki. thanx
Oud 17-08-2003, 21:39
Tisch
Tisch is offline
Ik zou me er ook graag even mee willen bemoeien.

Ik snap niet waarom er op mijn voorstel de jury te versterken met mijn persoon niet eens wordt ingegaan.

Mag ik er niet in: motiveer het.

Vertel.
Oud 17-08-2003, 23:19
Vlooienband
Vlooienband is offline
Raakvlak, waarom niet meer je normale nickname, Tisch/mari? Werd de ene te saai?

Imez, zoals ook in de uitleg van het idee gezegd:
Citaat:
De manier van aanpak zal besproken worden met de krant, de prijs wordt wellicht de plaatsing van het verhaal in de krant. Als dit met de kranten en bladen allemaal niet doorgaat, zien we wel verder. Een van de andere ideeen is om iets met s.com te regelen, maar dat moeten we allemaal nog bespreken.
We willen ongeveer dat jullie de verhalen sturen naar een emailadres dat later bekend gemaakt zal worden en dat die beoordeeld worden door de jury.
We willen gewoon dat iedereen die op s.com komt, mee mag doen (die aan de voorwaarden voldoen) en dat zijn dus ook de studenten onder ons.

Clubje, ieke en ik bedoelden wel dat je niet eerder gepubliceerd mag hebben. Qua verhalen dan.

Moet ik voor jullie allemaal de voorwaarden goed en duidelijk uitleggen, zodat het overduidelijke nog eens onderstreept wordt?

Voor de rest van de vragen acht ik mezelf totaal niet nuchter genoeg om een goed antwoord te geven.

Laatst gewijzigd op 18-08-2003 om 18:19.
Oud 18-08-2003, 12:35
Freestyler*
Freestyler* is offline
[aan de jury]

ik dacht dat je dislexie schreef......(ipv dislectie)

maar wat een hele discussie daarover zeg...
ik vind trouwens wel dat de ingestuurde verhalen op spel- en grammaticale fouten moeten worden gecontroleerd (en beoordeeld) door de jury.
Maar ik neem aan dat niet de hele jury dislectisch is....

Bovendien, hoe wilde de jury in vredesnaam gaan controleren of jij (iemand die een verhaal instuurt..) al eerder gepubliceerd hebt??
Dat is naar mijn mening een onbegonnen zaak.

Dus ik zou vooral wel gewoon mijn verhaal opsturen, ookal had ik al eerder een verhaal gepubliceerd...
De enige sanctie die de jury namelijk in huis heeft, is je uitsluiten van de wedstrijd. Dus in dit geval: wie niet waagt, wie niet wint.
Je kan het altijd proberen, want ik sluit zeker niet uit dat je je verhaal opstuurt onder een pseudoniem...
of is dat soms verboden, jury???

Vooralsnog vind ik dat de gehele organisatie bepaald niet voorspoedig verloopt. Het was missschien beter geweest om eerst voor je zelf duidelijkheid te hebben en dan pas de wedstrijd in het leven te roepen.

Maar ja: DE BESTE STUURLUI STAAN AAN WAL
en dat is een feit
Oud 18-08-2003, 20:33
Verwijderd
Citaat:
ImeZ schreef op 18-08-2003 @ 13:35:
Vooralsnog vind ik dat de gehele organisatie bepaald niet voorspoedig verloopt. Het was missschien beter geweest om eerst voor je zelf duidelijkheid te hebben en dan pas de wedstrijd in het leven te roepen.
Iemand anders kwam toch met dat idee? Vervolgens lijkt het me dan wel handig om te kijken of er überhaupt wel animo is voor zo iets. Anders zit je straks voor niks een heel plan uit te werken. En daar was deze topic in eerste instantie voor, als ik me niet vergis.
Oud 18-08-2003, 20:43
sportbabe
sportbabe is offline
Ik vind het wel leuk. Vooral nu er iets serieus uit dat 'chaotische zooitje' komt.

En bovendien heeft iedereen nu zn mening kunnen geven, en dat is wel zo democratisch en goed voor de sfeer.
Oud 19-08-2003, 18:55
Shitty_Chicken
Shitty_Chicken is offline
Als jullie gestopt zijn met ruzie maken.
En jullie al de regels voor de wedstrijd hebben.
plaats die dan even allemaal bij elkaar.
Misschien wordt het dan voor anderen ook duidelijk.
En kan ik bepalen of ik ook mee doe.
*k heb al wel op ja gestemd *
Oud 20-08-2003, 10:48
Shitty_Chicken
Shitty_Chicken is offline
Citaat:
ImeZ schreef op 19-08-2003 @ 20:03:
Die hebben ze dus niet, nouja...eigenlijk hebben ze die wel

(Regel 2 vind ik overbodig, gezien regel 3. Het verhaal moet sowieso door jou zelf geschreven zijn namelijk.)

Maar let op!
Alles kan nog veranderen, zo ongeveer dan. Zo is er nog al een discussie over de regels en de jury enzo. Maar het komt erop neer dat er nog weinig echt geregeld is.
Oke.
Zo snap ik het wel
'k Denk dat ik maar vast een opzetje ga maken.
Oud 21-08-2003, 10:23
Freestyler*
Freestyler* is offline
tuurlijk
Oud 21-08-2003, 17:12
ellaversa
ellaversa is offline
en trouwens, moeten het precies 3000 woorden zijn?
Oud 26-08-2003, 14:22
Verwijderd
Citaat:
Vlooienband schreef op 16-08-2003 @ 09:50:
Dudes!

Na veel gezeur, hier het idee.
We willen een krant vragen ons te sponsoren/helpen met de wedstrijd. Onze krantenkeuzes zijn:
Telegraaf, NRC, trouw. als we de krant niet kunnen strikken voor ons ingenieuze plan, willen we een aantal bladen vragen mee te helpen, waaronder de pauze, het blad voor schoolwupjes.
We willen ongeveer dat jullie de verhalen sturen naar een emailadres dat later bekend gemaakt zal worden en dat die beoordeeld worden door de jury. Jury zijnde: ieke, vlooienband, een redacteur van de krant/whatever en een literatuur docente, mits zij mee wil werken. Jottem.
So there, vragen? Nee? Goody. Dan gaan we nu verder met de eisen van het verhaal en de deelnemers.
  • verhaal: 3.000 woorden.
  • het verhaal moet niet eerder gepubliceerd zijn
  • om alle onbekende schrijvers een kans te geven, moet je niet eerder gepubliceerd hebben.

Well, that about covers it. Have phun!
Deze post vond ik net, nu lees ik net dat hier ook al weer over gediscussieerd wordt. Moet ik me hier nu aan houden? Of zijn er weer dingen veranderd?
Komen de definitieve regels etc nog ergens duidelijk te staan? Zou handig zijn

*gaat beginnen*
Oud 27-08-2003, 14:46
Ieke
Ieke is offline
Op dit moment staat er nog niets vast. Het is maar een idee dat eerst met jullie besproken moet worden voor er iets mee gaat gebeuren. We kunnen toch niet iets regelen en dat er dan straks niemend aan mee blijkt te doen?
Verder voor de 2e keer: Wat is er mis met een dyslectisch (Wat een rotwoord zeg, Kan je niet eens goed opschrijven wat je hebt) jurylid? Wat ben je minder als je dyslectisch bent? Ik vind het gezeur. Kom met goede argumenten waarom het niet zou kunnen. En anders wil ik iedereen verzoeken er eens over op te houden.
We hebben dit topic om de ideeën te bespreken!
Er is me aardig wat ontgaan deze afgeleopen into week en nu ben ik ook niet zo helder. (Ben pas net thuis) Vlooienband en ik hebben er vanavond een gesprek over en dan komen we weer met een reactie. Lijkt me het handigste.
Oud 28-08-2003, 14:36
Miracle
Miracle is offline
Ok, ik weet niet of jullie nog ideeen erbij willen, maar ik doe toch nog even een voorstel.
Waarom houden jullie niet twee wedstrijden. Iedereen mag één verhaal schrijven en dingt daarvoor mee met twee 'prijzen'. De hoofdprijs win je als de jury je het beste vindt, maar je kunt ook de 'publieksprijs' winnen. Iedereen van het forum mag daarvoor stemmen (via mail of poll oid).
(dit idee heb ik niet helemaal zelf bedacht, in dit topic zei ook al iemand iets over het oordeel van 'de massa', maar dat is schijnbaar of het hoofd gezien/vergeten.)
Het is niet zo heel moeilijk om de publieksprijs te realiseren en toch leuk om te winnen/hebben.

De hoofdprijs blijft gewoon hetzelfde. De publieksprijs kan om de eer, of om iets anders wat mogelijk is.

Laat ff horen wat jullie van dit idee vinden!
Oud 29-08-2003, 21:13
Ieke
Ieke is offline
Worden we het er nog over eens?

Twee wetstrijden kan wel leuk zijn, maar of het werkt? We kunnen er misschien ook wel iets bij regelen als extra, maar het is weer zoveel meer werk. (Dus dan de krant als professioneel en publieksprijs op het forum. Maar dan kan er denk ik geen prijs komen als publieksprijs) We moeten kijken of we dat willen en kunnen regelen, het is veel werk er zo weer bij.
Oud 30-08-2003, 16:06
Miracle
Miracle is offline
Je moet er pas aan beginnen als je het gewone af hebt gekregen. Als jullie er dan nog zin aan hebben.
Het hoeft niet zo heel veel werk te zijn.
(overigens zou ik altijd willen helpen om dat te doen, als jullie daar geen zin in hebben. Maar dan moeten diegene die meedoen het wel leuk vinden/willen.)
Ik doe btw niet mee met de wedstrijd
Oud 01-09-2003, 12:25
clubje
clubje is offline
Als het te veel werk is, of als het niet vlot is, vergeet dan misschien gewoon die krant ofzo? En doe gewoon de 'publieksprijs', lijkt mij het meest democratisch, en zo'n wedstrijd moet niet altijd te serieus aangepakt worden, lijkt me...

Het zou natuurlijk wel leuk zijn, met die krant enzo, maar ja...misschien is het TE veel werk?
Oud 01-09-2003, 14:50
Verwijderd
Ach, dat valt misschien nog wel mee. Het probleem is dat we een krant moeten laten geloven dat een leven zonder onze wedstrijd voor hen echt ondragelijk is en dat onze wedstrijd essentieel is voor het voortbestaan van hun krant en misschien het menselijke ras.
We kunnen ook dreigbrieven zenden of paketten tikkende wekkers en meer van die grappen. Om onze argumenten kracht bij te zetten.

LUH-3417
Oud 01-09-2003, 18:25
®Observer
®Observer is offline
Citaat:
LUH-3417 schreef op 01-09-2003 @ 15:50:
Ach, dat valt misschien nog wel mee. Het probleem is dat we een krant moeten laten geloven dat een leven zonder onze wedstrijd voor hen echt ondragelijk is en dat onze wedstrijd essentieel is voor het voortbestaan van hun krant en misschien het menselijke ras.
We kunnen ook dreigbrieven zenden of paketten tikkende wekkers en meer van die grappen. Om onze argumenten kracht bij te zetten.

LUH-3417
Oh, daar wil ik wel bij helpen.

Heb wel zin om eens een ouderwets goede dreigbrief te schrijven.
Oud 01-09-2003, 18:43
Psychopath
Psychopath is offline
Ik wil wel nep-sluipschutter spelen die een paar ruiten naar de konppen knalt
Oud 01-09-2003, 20:27
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
LUH-3417 schreef op 01-09-2003 @ 15:50:

LUH-3417

Precies. Ik denk dat het tijd gaat worden voor verdere stappen, we zijn druk aan het overleggen.

Regels voor berichten