Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-07-2003, 21:16
Verwijderd
ik draag mn bril meestal alleen als ik achter de computer zit...lenzen zijn dus een beetje overbodig niet?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-07-2003, 21:43
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
BBEM schreef op 28-07-2003 @ 17:51:
ik heb gelukkig geen van beide nodig maar ik denk dat ik toch voor lenzen zou gaan omdat dat voor mij veel makkelijker zou zijn dan een bril die je sneller verlies
Hoe wil jij je lenzen ooit terugvinden als je ze eenmaal kwijt bent? Dan is een bril toch echt makkelijker hoor.

Citaat:
freakjuh schreef op 28-07-2003 @ 21:05:
heb een tijdje last van lenzen gehad, toen droeg ik een bril...vloog nog weles alle kanten op enzo is lastig zoeken in een pit (jaja freakjuh goes wild)
Daar heb ik nou nog nooit last van gehad... Wel ooit mn schoen verloren trouwens (toen was ik nog een jong en onervaren pinkpopgangertje, die niet doorhad dat t niet zo handig om je schoenen niet vast te doen als je vooraan staat bij The Offspring )
Oud 28-07-2003, 22:07
chaostar
chaostar is offline
Citaat:
*Juliah* schreef op 28-07-2003 @ 20:48:

Maar je ogen gaan toch wel steeds meer achteruit als je geen bril of lenzen draagt/gebruikt terwijl je t eigenlijk wel nodig hebt. -1,5 is niet veel maar je ogen hebben die bril/lenzen wel nodig toch.

Ik weet eigenlijk niet of dat zo is, misschien moet ik dat maar eens nagaan... Ik weet wel dat ik (en iedereen die een minsterkte heeft), dichtbij (op leesafstand) beter kan zien dan iemand die geen bril heeft (nabijheidspunt is naar voren geschoven) dus daarom is het voor mij bijvoorbeeld ontspannender om naar mijn beeldscherm te kijken zonder bril, omdat mijn bril daar eigenlijk te sterk voor is.

Wat een ingewikkelde kwestie op de late avond.
Oud 28-07-2003, 22:36
Nuck
Nuck is offline
Ik heb lenzen en een bril, heb meestal mijn lenzen in hoewel een bril me ook goed staat...
Oud 29-07-2003, 14:07
fib
fib is offline
ik heb nu sind 35 dagen een bril (-1 & -1,5) waarom een bril? ant: puur uit gemakzucht.
Oud 29-07-2003, 14:09
Verwijderd
Weet iemand waar je veel leuke monturen krijgt, met dikke zwarte rand?

Geen pearle en hans anders als het kan...
Met citaat reageren
Oud 29-07-2003, 16:27
Erbenda
Erbenda is offline
Citaat:
a new nose schreef op 29-07-2003 @ 15:09:

Wat is er mis met de pearle en de Hans Anders? De lenzen en brillen zijn van een goede kwaliteit, alleen zijn ze merkloos.

Maargoed ik draag nu al zo'n vijf maanden een bril, nadat ik een half jaar lenzen heb gedragen. Ik kreeg na een half jaar lenzen last van mijn ogen, en ik bleek allergisch te zijn voor lenzen. Nu draag ik alleen lenzen als ik ga sporten of uit ga.
Oud 29-07-2003, 17:32
Nuck
Nuck is offline
Citaat:

Bij de wat duurdere brillenzaken, die merken verkopen...afgelopen seizoen waren dat soort brillen veel te krijgen (heb zelf één van Emporio Armani, alleen dan niet zwart).
Oud 29-07-2003, 17:41
"Beltaine"
"Beltaine" is offline
een bril als ik geen zin heb mn lenzen in te doen of als ik ze kwijt ben.

met bril is blergh.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2003, 17:42
dark_poetry
dark_poetry is offline
Heeft bril,waarom?
lenzen zijn te veel gedoe.
Oud 29-07-2003, 18:07
Verwijderd
ik draag altijd lenzen, maar ik heb als sinds groep 5 (7/8 jaar?) een bril, in groep 8 kreeg ik lenzen en sindsdien heb ik altijd met lenzen gelopen. Ook 2 jaar lang met alleen kleurlenzen. Maar altijd voor savonds een bril, maar daar wilde ik nie tmee overstraat lopen. Nu heb ik net een hele koele nieuwe bril die ik wel leuk vind staan en die draag ik nu vaker dan alleen savonds

ik heb trouwens -7.5
Met citaat reageren
Oud 29-07-2003, 18:10
Hydraul!C FunK
Hydraul!C FunK is offline
Ik heb zelf lenzen na 2x een bril te hebben gehad.
En of een bril nu hip is(je hebt toch niet Jamai als voorbeeld he?) ach, hangt van de persoon af.
Oud 29-07-2003, 18:13
Roos
Roos is offline
Citaat:

Check Specsavers, hun boegbeeld is Jamai, dus daar moet je wel slagen
Oud 29-07-2003, 18:43
here I am
here I am is offline
Citaat:

waar je ook kunt kijken zijn de onbekendere zaken, die niet deel zijn van zo'n winkelketen ofzow. Daar hebben ze brillen met en zonder merk maar niet de standaard-hans-anders-brillen, zelf ga ik ook altijd naar zo'n winkel, wat ook leuker is. Daar staan ze niet met vijf man in de winkel maar meestal de eigenaar en een hulp. Na een tijdje kennen ze je dan ook en weten een beetje wat je mooi vindt enzo terwijl je dat niet met die winkelketens hebt.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2003, 18:51
El Kim
El Kim is offline
Lenzen vind ik mooier, maar sommige brillen zijn wel weer heel erg leuk... het kan karakter aan een gezicht geven. Kleurlenzen vind ik geweldig, het is grappig om te zien wat een andere oogkleur met je gezicht doet.
Oud 29-07-2003, 20:15
Verwijderd
Citaat:
here I am schreef op 29-07-2003 @ 19:43:
waar je ook kunt kijken zijn de onbekendere zaken, die niet deel zijn van zo'n winkelketen ofzow. Daar hebben ze brillen met en zonder merk maar niet de standaard-hans-anders-brillen, zelf ga ik ook altijd naar zo'n winkel, wat ook leuker is. Daar staan ze niet met vijf man in de winkel maar meestal de eigenaar en een hulp. Na een tijdje kennen ze je dan ook en weten een beetje wat je mooi vindt enzo terwijl je dat niet met die winkelketens hebt.
Ja inderdaad in zo'n zaak ben ik tot nu toe ook geweest, vriendelijke verkoop.

Ik bedoelde dat ik de Hans Anders en Pearle brillen wel gezien had, er hangt daar meestal niet echt iets bijzonders bij. En gezien ik een montuur toch lang hou...
Met citaat reageren
Oud 29-07-2003, 20:18
Verwijderd
Citaat:
Erbenda schreef op 29-07-2003 @ 17:27:
Wat is er mis met de pearle en de Hans Anders? De lenzen en brillen zijn van een goede kwaliteit, alleen zijn ze merkloos.

Maargoed ik draag nu al zo'n vijf maanden een bril, nadat ik een half jaar lenzen heb gedragen. Ik kreeg na een half jaar lenzen last van mijn ogen, en ik bleek allergisch te zijn voor lenzen. Nu draag ik alleen lenzen als ik ga sporten of uit ga.
Geloof me, er zijn brillen met hogere kwaliteit dan hans anders/pearle "huismerk".
Met citaat reageren
Oud 29-07-2003, 21:22
Roos
Roos is offline
Je hebt toch al een lauwe bril
Oud 30-07-2003, 00:46
Verwijderd
Citaat:
Mortischa schreef op 29-07-2003 @ 19:07:
ik draag altijd lenzen, maar ik heb als sinds groep 5 (7/8 jaar?) een bril, in groep 8 kreeg ik lenzen en sindsdien heb ik altijd met lenzen gelopen. Ook 2 jaar lang met alleen kleurlenzen. Maar altijd voor savonds een bril, maar daar wilde ik nie tmee overstraat lopen. Nu heb ik net een hele koele nieuwe bril die ik wel leuk vind staan en die draag ik nu vaker dan alleen savonds

ik heb trouwens -7.5
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 00:59
Verwijderd
Ik heb een hele mooie bril, maar meestal heb ik toch m'n lenzen in. Een bril zet je even ergens af en dan vergeet je dat je je bril niet op hebt en laat je 'm daar liggen (ik tenminste), een bril glijdt van je neus als je zweet, wiebelt als je sport, wordt ondoorzichtig als het regent, verdrinkt in het zwembad en bovendien kun je dan alleen scherp zien als je naar voren kijkt, en niet als je raar draait met je ogen.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 07:58
here I am
here I am is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 30-07-2003 @ 01:59:
Ik heb een hele mooie bril, maar meestal heb ik toch m'n lenzen in. Een bril zet je even ergens af en dan vergeet je dat je je bril niet op hebt en laat je 'm daar liggen (ik tenminste), een bril glijdt van je neus als je zweet, wiebelt als je sport, wordt ondoorzichtig als het regent, verdrinkt in het zwembad en bovendien kun je dan alleen scherp zien als je naar voren kijkt, en niet als je raar draait met je ogen.
helemaal mee eens, alleen vergeet ik 'm niet overal want dan zou ik overal tegenop knallen...
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 09:00
saartjeh
saartjeh is offline
Heel simpel: ik HEB een bril en ik WIL lenzen, want; tis makkelijker en k loop nie met dat ding op m'n neus (m'n koppie is al klein genoeg). Wat me tegen houd is dat t bij onze weardo verzekering vet veel kost en dat t me toch wel n btje scary lijkt en zo ernstig erg staat het niet bij mij die bril. Maar toch heb k t wel gwoon liever, want k heb t ding al 5,5 jr en me halfe brillen-familie loopt rond met 2 van die lezen. Maar als k ze neem wil ik niet van die hans worst of pearl, k ken veel mensen die daar nogal slechte ervaringen mee hebben. En aangezien ik maar iets van -3 ofzow heb... Maar tis wel irri in zwembad (merkte ik nu ook weer in de vak) als mensen nie bij me in de buurt blijven ben k ze kwijt, HIHI.
Kleurlezen vink voor mezelf n btje onzin, maar als iemand t leuk vind moet ie t ckr nie laten.
Of lenzen in zijn? Kweet t nie egt, ergens wel denk k, maar je ziet t toch niet (tenzijn je bovenop iemands oog gaat lopen loeren, tjaa )
En n bril.... tjsa, ...k denk nie egt dat na onze lieve Jamai ieder1 plotseling voor noppes n btje met brillen gaat rondlopen, of dat er minder lezen-fans komen. Eerder dat de mensen met bril een bep. SOORT uitzoeken, vdr nie egt denk k.

That's all I have got 2 say
bye
Oud 30-07-2003, 12:06
BCR
BCR is offline
Ik heb lenzen. Het zijn harde lenzen en nog steeds het allereerste paar die ik ooit heb gekregen (Ik kreeg ze 3/4 jaar geleden).

Maar ik heb ook een bril, voor de dagen dat ik lui ben. Als ik de hele dag thuis ben, dan doe ik eigenlijk haast nooit mijn lenzen in. Ik heb geluk dat ik nog aardig kan zien zonder lenzen.
Oud 31-07-2003, 10:19
Verwijderd
Citaat:
saartjeh schreef op 30-07-2003 @ 10:00:
Heel simpel: ik HEB een bril en ik WIL lenzen, want; tis makkelijker en k loop nie met dat ding op m'n neus (m'n koppie is al klein genoeg). Wat me tegen houd is dat t bij onze weardo verzekering vet veel kost en dat t me toch wel n btje scary lijkt en zo ernstig erg staat het niet bij mij die bril. Maar toch heb k t wel gwoon liever, want k heb t ding al 5,5 jr en me halfe brillen-familie loopt rond met 2 van die lezen. Maar als k ze neem wil ik niet van die hans worst of pearl, k ken veel mensen die daar nogal slechte ervaringen mee hebben. En aangezien ik maar iets van -3 ofzow heb... Maar tis wel irri in zwembad (merkte ik nu ook weer in de vak) als mensen nie bij me in de buurt blijven ben k ze kwijt, HIHI.
Kleurlezen vink voor mezelf n btje onzin, maar als iemand t leuk vind moet ie t ckr nie laten.
Of lenzen in zijn? Kweet t nie egt, ergens wel denk k, maar je ziet t toch niet (tenzijn je bovenop iemands oog gaat lopen loeren, tjaa )
En n bril.... tjsa, ...k denk nie egt dat na onze lieve Jamai ieder1 plotseling voor noppes n btje met brillen gaat rondlopen, of dat er minder lezen-fans komen. Eerder dat de mensen met bril een bep. SOORT uitzoeken, vdr nie egt denk k.

That's all I have got 2 say
bye
probeer specsavers, heel veel voor weinig.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 10:48
Ilúvatar
Ilúvatar is offline
ik heb het liefste rode wolfenogen
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 12:03
the tourist
the tourist is offline
Ik heb een bril, maar ik heb hem bijna nooit op. Alleen om dingen in de verte te spotten, zeg maar.

Als mijn ogen slechter worden, en ik hem dus wel altijd op moet, neem ik lenzen. Ik vind het irritant om de door een bril heen te moeten kijken () en ik vind een bril mij ook niet geweldig staan.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 12:05
Verwijderd
Citaat:
Blue Crystal Rose schreef op 30-07-2003 @ 13:06:
Ik heb lenzen. Het zijn harde lenzen en nog steeds het allereerste paar die ik ooit heb gekregen (Ik kreeg ze 3/4 jaar geleden).

Maar ik heb ook een bril, voor de dagen dat ik lui ben. Als ik de hele dag thuis ben, dan doe ik eigenlijk haast nooit mijn lenzen in. Ik heb geluk dat ik nog aardig kan zien zonder lenzen.
mijn vriend doet al iets van 12 jaar met zijn lenzen...is dat eigenlijk niet een beetje té of kan dat wel?
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 12:07
the tourist
the tourist is offline
Citaat:
*Juliah* schreef op 28-07-2003 @ 20:48:

Maar je ogen gaan toch wel steeds meer achteruit als je geen bril of lenzen draagt/gebruikt terwijl je t eigenlijk wel nodig hebt. -1,5 is niet veel maar je ogen hebben die bril/lenzen wel nodig toch.
Ik heb aan mijn ene oog -1,25 en aan de ander -1,5 , maar ik heb mijn bril echt niet nodig. Sommige dingen in de verte zie ik niet echt duidelijk, maar ik heb er geen last van. Op vakantie (bij wilde dieren kijken o.a.) en op school (bord lezen) is ie wel erg handig, maar voorderest gebruik ik hem niet.

Raar dat het zo verschilt tussen mensen met dezelfde sterkte
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 12:11
Verwijderd
een bril die ik nooit meer draag. Maar het is -1 ofzo, en ik heb 'm niet echt nodig.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 12:30
Don Mappi
Don Mappi is offline
LENZEN heb trouwens ook net nieuwe was mn oude kwijtgeraakt met zwemmen.

Nu vind ik hetzelf ook niet slim om met lenzen te gaan zwemmen, maar dit was uitzondering, want ja 's nachts stiekem op een camping het zwembad induiken, dan doe je niet ff snel je lenzen uit

verder een bril staat mij echt niet
Oud 31-07-2003, 12:53
Bravo
Bravo is offline
Ik heb al een paar jaar lenzen omdat ik hele dagen zo´n bril op m´n neus niet fijn vind. Heb wel een bril omdat ik toch de momenten zonder lenzen in moet overbruggen (heb vrij slecht ogen dus heb echt bril/lenzen nodig)

Doe niet aan kleurlenzen. Ik vind ogen te persoonlijk, het zegt zoveel over een persoon dus vandaar...
Oud 31-07-2003, 12:59
enrico
enrico is offline
Ik heb sinds mijn vierde een bril
dus al ongeveer 15 jaar...
heb ook al 2 paar harde lenzen gehad, maar die zaten mij niet echt geweldig....
Vaak zeggen mensen ook dat ik een brillenhoofd heb en als ik mijn lenzen in heb een beetje een kaal gezicht heb...
Ik blijf tot nu toe bij mijn bril...misschien over een tijdje een keer een laserbehandeling....best veel voordelen..

even een vraagje...
heeft hier iemand een bril met licht-gekleurde glazen??
en dan niet een zonnebril ofzo maar een gewone bril op sterkte voor dagelijks gebruik, met oranje/blauw/grijs getinte glazen??
zoja hoe bevalt dit??

Greetz Enrico
Oud 31-07-2003, 16:11
freakje
freakje is offline
Draag al 4 jaar zachte lenzen, omdat die veel handiger zijn bij het sporten (vroeger deed ik judo, vandaar) en bij een heleboel andere dingen.

Maar nu zit ik der wel al een tijdje aan te denken om een fake-bril te kopen, dus gewoon een goedkoop montuur zonder sterkte op de glazen, omdat ik een bril eigenlijk wel best mooi vind staan bij mij.

Verder draag ik in de zomer meestal kleurlenzen, omdat dat gewoon eens iets anders is.
Oud 31-07-2003, 17:32
here I am
here I am is offline
Citaat:
maria schreef op 31-07-2003 @ 13:05:
mijn vriend doet al iets van 12 jaar met zijn lenzen...is dat eigenlijk niet een beetje té of kan dat wel?
als het harde zijn kunnen er wel krassen op komen, die kan je dan laten polijsten. Als het zachte zijn heb ik geen idee, ik denk dat hij het beste eens langs de opticien kan gaan om ze na te laten kijken...
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 17:49
Chérie
Chérie is offline
Ik heb het allebei, alleen m'n lenzen draag ik zowat altijd (behalve als ik slaap) en m'n bril alleen als ik geen lenzen inheb (bijv. 's ochtends in het weekend)..
Brillen kunnen heel mooi staan, alleen zitten lenzen gewoon veel lekkerder, die voel je niet en een bril zit veel sneller in de weg.
Dus lenzen vind ik toch wel iets handiger dan een bril..
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 10:12
Optima
Optima is offline
ik ben van bril overgestapt naar lenzen, simpelweg omdat mijn bril telkens scheef hing en ik er ziek van werd over een schuine horizon te kijken. Ook zie je vaak het montuur in je ooghoeken, en bij sporten is het erg ongemakkelijk

Zelf moest ik best wennen om zonder bril door het leven te gaan. Ik miste iets en had nog fantoomtrekjes ( bril je neus opduwen terwijl er niets zit).

Nu vind ik het wel oké
Oud 04-08-2003, 10:17
Optima
Optima is offline
voor:
na:
Oud 04-08-2003, 10:19
Verwijderd
Ik heb nu geloof ik al 5 jaar lenzen, daarvoor altijd met bril gelopen. Was erg blij toen ik overstapte, maar nu vind ik het ook niet meer zo erg om met bril te lopen. Ik heb best een koele bril die wel iets extra's toevoegt aan mijn gezicht, maar die ik niet mis als ik hem niet op heb. En ik vind mijn ogen wel een stuk mooier als ik geen bril opheb. Ook had ik altijd last van mijn ooghoeken, wanneer hij strakker stond kreeg je daar van die charmante rode vlekken, wanneer hij losser gemaakt werd moest ik 'm de hele tijd terug op z'n plaats duwen. Nu draag ik mijn bril alleen als ik last van mijn lenzen heb [Eigenlijk nooit] en 's ochtends en 's avonds, als ik net uit bed kom en net voor ik ga, na het schoonmaken van mijn lenzen. [Het is ook zo lullig als ik meteen spontaan tegen de zoldertrap opknal. :/] Als ik een luie dag heb, kan ik ook mijn bril wel ophouden, maar ik voel me dan toch een beetje niet-af.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 12:51
feline
feline is offline
Toen mijn ogen slechter werden, heb ik gelijk lenzen genomen. Brillen staan me namelijk totaal niet, heel jammer want een mooie bril bij iemand die het kan hebben, vind ik echt heel gaaf.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 14:28
FireCracker
FireCracker is offline
Citaat:
"Beltaine" schreef op 29-07-2003 @ 18:41:
een bril als ik geen zin heb mn lenzen in te doen of als ik ze kwijt ben.

met bril is blergh.
Reageren

Regels voor berichten