Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-07-2003, 11:47
Dominique24!
Dominique24! is offline
Ik ga liever met iemand die hetzelfde type is. Ik voel me daar happy bij.

Ik hoef geen vriendje bij wie in de achtertuin allemaal ontblote bouwvakkers zitten bij de biertap en waar in de voortuin de party-tent staat uitgestald.
Oud 29-07-2003, 12:24
Poor twisted me
Poor twisted me is offline
zo zie je maar weer dat ik ( net als nare) ook verschrikkelijk kan overdrijven
Oud 29-07-2003, 12:26
Shah of Blah
Shah of Blah is offline
Citaat:
emi schreef op 29-07-2003 @ 00:16:
hoe kun je jezelf nou slimmer noemen dan iemand als je dan MIJ typt... het is dan ik..

Ik wist niet helemaal goed hoe ik het uit moest leggen (en ik weet het nu nog steeds niet echt), maar mijn vriend snapte mijn sarcastische opmerkingen niet, maar was ook duidelijk minder intelligend dan ik. Maargoed.
lieve schat ik doe gymnasium en zij doet vmbo en mijn nederlands is niet altijd alles oke

of bedoelde je het sarcastisch
Oud 29-07-2003, 12:34
Poor twisted me
altijd dat gezeik over taalfouten er is ook maar 1 groep die daarover zeikt...........
Oud 29-07-2003, 12:57
emi
emi is offline
Ik kan het prima vinden met die zogenaamde 'domme' mensen. Maar als het dan op een relatie stuit, blijkt het niet te werken ...
Met citaat reageren
Oud 29-07-2003, 14:29
Verwijderd
evil_angel: je kunt deze discussie ook op een iets vriendelijkere manier voeren, dat lijkt me niet teveel gevraagd.
Het gaat hier niet over nare man of over wie dan ook in het bijzonder, het gaat hier om "niveauverschil" binnen een relatie.
Dus ik hoop dat je volgende post in dit topic (als die er zal zijn) weer over het eigenlijke onderwerp gaat.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2003, 15:27
Verwijderd
Citaat:
evil_angel schreef op 29-07-2003 @ 13:34:
altijd dat gezeik over taalfouten er is ook maar 1 groep die daarover zeikt...........
Squall en jij zijn degenen die begonnen te zeiken over taal.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2003, 15:44
Poor twisted me
maar het is wel zo *op zeer vriendelijke toon*
jij maakt vaak meteen een opmerking over taalgebruik van iemand nare !
Oud 29-07-2003, 15:57
emi
emi is offline
is het voor jullie beiden misschien mogelijk om on-topic te discussieren?
Met citaat reageren
Oud 29-07-2003, 16:09
Poor twisted me
Tuurlijk
Om eerlijk te zijn komen ( de meeste) mensen met ene hogere opleiding (extreem hoge opleiding) b.v. universiteit over als mensen zonder humor, mensen die nooit es feesten ofzo. Altijd zitten te studeren, en je grappen altijd verkeerd opvatten. Deze tread doet me denken aan een meisje dat ik eens tegenkwam op een verjaardag. Ze zat daar de hele tijd langs haar moeder, en probeerde het dialect van haar moeder na te praten. Verder had ze extreem nette kleding aan, nix vlots ofzo
dit topic doet me erg aan haar denken, ze was wel aardig ofzo maar echt véééél te serieus, en te stil dat ook wel.
ik heb gewoon iemand nodig waarmee je lol kunt maken niet zo'n zandzak die zo voor zich uit zit te kijken op een verjaardag ofzo.

Hoewel er natuurlijk ook toffe mensen zijn met een hoge opleiding die ken ik ook een paar gelukkig
En dat zal andersom ook wel zo zijn
Oud 29-07-2003, 16:56
darthraver
darthraver is offline
Citaat:
evil_angel schreef op 29-07-2003 @ 17:09:
Tuurlijk
Om eerlijk te zijn komen ( de meeste) mensen met ene hogere opleiding (extreem hoge opleiding) b.v. universiteit over als mensen zonder humor
Dat komt door een ander soort humor ofzo. Ik houd waarschijnlijk niet van jouw humor en jij niet van mijn humor.

Ontopic: Dat heeft nogal een invloed, bij mij dan iig. Het is gewoon verschrikkelijk irritant als je bijvoorbeeld iets zegt als, oeh, gelukkig regent het niet zo hard als het gewoon veel te hard regent en als ze dan zegt: vind jij dat het niet hard regent dan? (kon ff niks beters bedenken )
Of als je gewoon ergens over wilt praten/ een discussie wil, dat ze dan gewoon met dingen aankomt waar je niet echt wat aan hebt. Dat soort dingen zijn gewoon irritant en daardoor heeft het bij mij nog nooit gewerkt met iemand die een stuk 'dommer' is.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2003, 17:12
Poor twisted me
Citaat:
Leonoor schreef op 28-07-2003 @ 22:38:
Ik erger me wel eens aan domme mensen, maar dat heeft niet per se met iq te maken en al zeker niet met opleidingsniveau.

Qua relatie vind ik het wel fijn als degene met wie ik een relatie heb en ik ongeveer op hetzelfde niveau zitten, hoewel ook dat weer niet alleen te maken heeft met iq en weer zeker niet met opleidingsniveau.
helemaal mee eens
Oud 29-07-2003, 17:13
Poor twisted me
Citaat:
darthraver schreef op 29-07-2003 @ 17:56:
Dat komt door een ander soort humor ofzo. Ik houd waarschijnlijk niet van jouw humor en jij niet van mijn humor.

Ontopic: Dat heeft nogal een invloed, bij mij dan iig. Het is gewoon verschrikkelijk irritant als je bijvoorbeeld iets zegt als, oeh, gelukkig regent het niet zo hard als het gewoon veel te hard regent en als ze dan zegt: vind jij dat het niet hard regent dan? (kon ff niks beters bedenken )
Of als je gewoon ergens over wilt praten/ een discussie wil, dat ze dan gewoon met dingen aankomt waar je niet echt wat aan hebt. Dat soort dingen zijn gewoon irritant en daardoor heeft het bij mij nog nooit gewerkt met iemand die een stuk 'dommer' is.
hehe ik heb zowiezo een rare soort humor en dat heeft nix met opleiding te maken me vriendje heeft precies dezelfde humor en dat is wel very cool
Oud 29-07-2003, 17:22
heavinly
heavinly is offline
Ik denk zeker wel dat dit invloed heeft. Het praat veel makkelijker met iemand die op dezelfde golflengte zit, niet waar?
Met citaat reageren
Oud 29-07-2003, 17:52
emi
emi is offline
Citaat:
darthraver schreef op 29-07-2003 @ 17:56:
Het is gewoon verschrikkelijk irritant als je bijvoorbeeld iets zegt als, oeh, gelukkig regent het niet zo hard als het gewoon veel te hard regent
Hm, dat zeg ik altijd.... en met alles dat soort sarcastische opmerkingen ...
Met citaat reageren
Oud 29-07-2003, 18:00
Quiana
Quiana is offline
Zeker weten, het lijkt me iig niets om een relatie
met iemand te hebben die op een totaal ander niveau ed zit.
Oud 29-07-2003, 18:00
Basia
Basia is offline
ik denk dat dat voor de meesten wel van invloed is ja.
is of wordt toch wel een grote bron van ergernis als de ander een stuk 'dommer' is. grove spelfouten vind ik ook zo ergerlijk haha.
Oud 29-07-2003, 18:05
Poor twisted me
ik vind je hierbij dan net zo goed leeftijdsverschil kunt betrekken, stel je voor iemand van 15 met iemand van 18 ofzo.... dan heb je denk ik een nog veel groter verschil, en dat kan dan ineens wel ?
Oud 30-07-2003, 08:40
Verwijderd
Op dezelfde lijn liggen heeft niet per se iets met intelligentie te maken.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 08:53
Verwijderd
Citaat:
******** schreef op 30-07-2003 @ 09:40:
Op dezelfde lijn liggen heeft niet per se iets met intelligentie te maken.
Hoeft niet idd, maar het speelt vaak (meestal) wel mee.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 09:30
saartjeh
saartjeh is offline
Citaat:
Sorcha-Solar schreef op 28-07-2003 @ 15:48:
heeft er wel mee te maken, maar je inteligentie heeft niets te maken met je niveau op school
Klopt indd, bovendien zit er ook nog n verschil tussen je IQ en EQ. Maar k denk dat als je gwoon inteligentie als 1 groot algemeen fenomeen beschoot, het ind invloed heeft op je realtie. Ik doe zelf Havo, omdak reuma heb en zoiezo nie zo'n strek meissie ben, kon k nie in 1x vwo doen. Dus eerst havo en dan maar vwo. Een hele oude vriendin van mij (met kerst kennen we elkaar 8jr) doet vwo en met haar kan ik dus egt goed communiceren (dat woord gebruik k met opzet, want het geld eigenlijk voornamelijk voor haar IQ, wat dat betrefd zitten we op 1 en dezelfde golflengte, maar omdat ze vroeger veel gepest werd enzow is ze best wel onzeker gworden en is haar EQ niet in vergelijking met dat van mij. Dit zeg k nie om op te scheppen ofzow, even voor de duidelijkheid.) Dus als het al effect heeft bij gewone vriendschappen, dan zekr bij andere relaties. Kheb daar zelf nog wel es n probleem mee, dat k weinig mensen kan vinden waarmee ik op bepaalde gebieden gwoon mee kan praten. Ik zit vaak bij vrienden van me moedr bevoorbeeld, mensen van in de 40, n btje mensen analyseren. Mijn IQ is redelijk normaal denk k wel (alhoewel aan de andere kant 60% van de scholieren naar het VMBO gaat) mayb iets hoger, maar nie veel, al1 mijn EQ komt niet overeen met me IQ, het meest omhandige daaraan is dat als je mensen vind met een redelijk gelijke IQ-hoogte, je in de knel komt met het EQ. EQ bouw je op in je leven, mensen met een bepaalde levenservaring met daarbij een IQ van goede hoogte, daar kan k goed mee praten. Tis dus niet gezegd dat iewdere 45+er dat heeft.
Maar nou dwaal k n btje af van de vraag
K denk dus wel dat het effect heeft, dat contact zoiezo makkelijker verloopt bij iemand van gelijk IQ of/en EQ. Toch is het niet altijd in 'schoolniveau' te vinden, zoals k net al n btje uitlegde, alhoewel k toch wel merk dat er GEMIDDELD een duidelijk merkbaar verschil zit tussen de intelligentie van een Mavo en een VWO klas. Dat is niet altijd zo hoor, maar waar ik op school heb gezeten (tot nu toe nog maar 2 scholen, naast bas. nat. en strax ga k naar me 3e school toe) merkte ik egt dat er een verschil zat. Ik ben heel goed bevriend geweest met een grote groep van het VBO en ook met mensen van VWO...

Wak nog wel ff wou zeggen dat ik nog nie nie zo vaak mee heb gemaakt dat iemand sarcasme nie snapt, een paar keer maar, 1 of andere leerfabriek-trut die 24/7 achter haar bureau zit (k vond haar wel zielig opzich, haar moedr was nie zo nice, maar zo veel ego als een mens kan bezitten en uiten, dat knaagt toch wel aan je als je dr al zo'n 7 jr kent en iemand je keer op keer gebruikt). Zij zat op het vwo en ze was de definitie van naief. Vdr ken k nog het IQ-en-brein, dat wasw wel grappig, maar die hadden in 3-havo(inmiddels zitten ze in mavo) geen idee of je een IQ van 60 nou als hoog of laag moest beschouwen en van sarcasme hadden ze al helemaal geen kaas gegeten, maar klag pas echt onder de tafel van t lachen toen ze het woord naief nog nooit eerder hadden gehoord. Gelukkig konden ze er zelf ook om lachen en kvind me zelf eg nie meer waard ofzow. Maar vdr voor de rest ken k nie zo heel veel mensen die sarcasme niet doorhebben zeg maar, kijk dat scheelt weer.

Nou, volgens mij ist wel lang genoeg

Laatst gewijzigd op 30-07-2003 om 09:35.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 09:44
saartjeh
saartjeh is offline
jezus wat n spelfouten, fuck, kmoet toch es n btje btr op me spelling letten

Laatst gewijzigd op 30-07-2003 om 09:48.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 09:45
Aguy
Aguy is offline
Citaat:
heeft er wel mee te maken, maar je inteligentie heeft niets te maken met je niveau op school
ik doe dan wel vmbo(alleen maar omdat ik te lui was voor havo *stom*)
mijn vriendin doet vwo en we zitten wel op etzelfde niveau en op dezelfde lijn
maar dat kan dus ook gewoon aan mij liggen, omdat vmbo onder mijn niveau ligt (en das geen egotripperij, ben dus zonder ooit huiswerk maken over met allemaal 8en)
en ik ben harstikke sarcastisch, zij minder
onze humor komt verder heel erg overeen
kmaak ook nooit huiswerk en ga over met goede cijfers en zit wel op t VWO...dus jehhhh dat wat je hier zegt gaat niet helemaal op
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 10:24
Shah of Blah
Shah of Blah is offline
spelfouten... als iemand maar duidelijk kan maken wat ie bedoelt, ok?
Oud 30-07-2003, 10:36
Verwijderd
Citaat:
evil_angel schreef op 29-07-2003 @ 16:44:
maar het is wel zo *op zeer vriendelijke toon*
jij maakt vaak meteen een opmerking over taalgebruik van iemand nare !
Vaak meteen Lekker overdreven. Ik wijs mensen soms inderdaad op domme spelfouten, maar je zult moeten toegeven dat ik vindt met DT schrijven, of hij zegd met een D schrijven, gewoon enorm dom is en eigenlijk heel zielig. Je wordt op die manier namelijk niet echt serieus genomen. Misschien wel op zo'n scholierenforumpje, maar als je correspondeert met je school of met je werk en je gebruikt zulke spelling, dan word je echt vierkant uitgelachen. Dat is gewoon een feit. De spelling van werkwoorden is basisschoolstof en heeft niets met VMBO of VWO te maken. Iedereen moet dat gewoon kunnen, punt.

Citaat:

Gelul natuurlijk. Je intelligentie heeft zeer wel iets te maken met je niveau op school. Je moet alleen goed in de gaten houden dat er verschillende soorten intelligentie zijn en dat je het op meerdere manieren kunt definiëren. Zo zou je kunnen zeggen dat iemand die goed kan leren op school en snel dingen snapt, intelligent is. Als je goed kunt leren en snel dingen snapt doe je hoogstwaarschijnlijk een hoger niveau.

Als je intelligent definiëert als sociaal vaardig, als spitsvondig of als je vindt dat intelligentie te maken heeft met het snappen van sarcasme, dan zit je niet zozeer in de sfeer van schoolniveau. Maar te zeggen dat intelligentie niets te maken heeft met schoolniveau is natuurlijk gewoon crap. Mensen, lees eens wat vaker de Psychologie Magazine als jullie jezelf zo intelligent vinden in plaats van maar wat in de ruimte te blaten!

Citaat:
Shah of Blah schreef:
spelfouten... als iemand maar duidelijk kan maken wat ie bedoelt, ok
1. De Nederlandse regels van werkwoordspelling zijn er niet voor niets. Ze zijn bedoeld om duidelijkheid te scheppen over onderwerp, tijd etcetera. De werkwoordspelling is de kern van de Nederlandse grammatica. Zonder die regels wordt de taal compleet onduidelijk en snap je juist minder goed wat mensen bedoelen. Het vervagen van die regels is het afglijden van de taal.

2. Als je je hele leven spelfouten blijft maken sta je op een gegeven moment te boek als behoorlijk zielig. Ik weet niet wat jouw toekomstplannen zijn, maar zelfs voor een simpel baantje als receptioniste of secretaresse, wat je met een MBO kunt doen, is vereist dat je normaal Nederlands kunt schrijven. Natuurlijk kun je best volhouden dat het draait om de uiteindelijke informatie-overdracht, maar als je de rest van je leven werkloos blijft omdat je niet normaal kunt spellen ben je ook niet bepaald intelligent te noemen.

Laatst gewijzigd op 30-07-2003 om 10:41.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 10:43
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 30-07-2003 @ 11:36:
Vaak meteen Lekker overdreven. Ik wijs mensen soms inderdaad op domme spelfouten, maar je zult moeten toegeven dat ik vindt met DT schrijven, of hij zegd met een D schrijven, gewoon enorm dom is en eigenlijk heel zielig. Je wordt op die manier namelijk niet echt serieus genomen. Misschien wel op zo'n scholierenforumpje, maar als je correspondeert met je school of met je werk en je gebruikt zulke spelling, dan word je echt vierkant uitgelachen. Dat is gewoon een feit. De spelling van werkwoorden is basisschoolstof en heeft niets met VMBO of VWO te maken. Iedereen moet dat gewoon kunnen, punt.
Ik zou er dan ook wat van zeggen, om dezelfde reden als nare man.
Ik denk btw wel dat het wat te maken heeft met vmbo of vwo. Op de basisschool is het niveauverschil er nl ook al, dat komt niet opeens in groep 8 als er een advies gegeven wordt.

Citaat:
Gelul natuurlijk. Je intelligentie heeft zeer wel iets te maken met je niveau op school. Je moet alleen goed in de gaten houden dat er verschillende soorten intelligentie zijn en dat je het op meerdere manieren kunt definiëren. Zo zou je kunnen zeggen dat iemand die goed kan leren op school en snel dingen snapt, intelligent is. Als je goed kunt leren en snel dingen snapt doe je hoogstwaarschijnlijk een hoger niveau.

Als je intelligent definiëert als sociaal vaardig, als spitsvondig of als je vindt dat intelligentie te maken heeft met het snappen van sarcasme, dan zit je niet zozeer in de sfeer van schoolniveau. Maar te zeggen dat intelligentie niets te maken heeft met schoolniveau is natuurlijk gewoon crap. Mensen, lees eens wat vaker de Psychologie Magazine als jullie jezelf zo intelligent vinden in plaats van maar wat in de ruimte te blaten!
Intelligentie kan idd wel iets te maken hebben met je niveau van school, meestal heeft het er iets mee te maken, maar heel vaak heeft het er ook weinig mee te maken.

Ik zal mezelf als voorbeeld nemen. Ik kan bv. best goed leren (al zeg ik het zelf ) en ik snap dingen over het algemeen behoorlijk snel en toch heb ik eerst mavo gedaan. Dat dit niet door mijn iq kwam heeft een test uitgewezen. Door oa dyslexie en nog een aantal andere oorzaken zat ik toch op de mavo.

Wat heb je aan PM magazine...? 't is een leuk blad, maar echt heel veel super nuttigs heb ik er nog nooit in zien staan.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 10:45
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
evil_angel schreef op 29-07-2003 @ 17:09:
Tuurlijk
Om eerlijk te zijn komen ( de meeste) mensen met ene hogere opleiding (extreem hoge opleiding) b.v. universiteit over als mensen zonder humor, mensen die nooit es feesten ofzo. Altijd zitten te studeren, en je grappen altijd verkeerd opvatten. Deze tread doet me denken aan een meisje dat ik eens tegenkwam op een verjaardag. Ze zat daar de hele tijd langs haar moeder, en probeerde het dialect van haar moeder na te praten. Verder had ze extreem nette kleding aan, nix vlots ofzo
dit topic doet me erg aan haar denken, ze was wel aardig ofzo maar echt véééél te serieus, en te stil dat ook wel.
ik heb gewoon iemand nodig waarmee je lol kunt maken niet zo'n zandzak die zo voor zich uit zit te kijken op een verjaardag ofzo.

Hoewel er natuurlijk ook toffe mensen zijn met een hoge opleiding die ken ik ook een paar gelukkig
En dat zal andersom ook wel zo zijn
ff als eerste, sorry hoor, jullie moeten niet zo zeiken over nare man, jammer he, als er iemand wel goed Nederlands kan en jullie stukjes barsten van de fouten

hahahahaha jij bent grappig. Studenten zijn ongeveer de grootste feestbeesten. Je brengt het echt op zo'n manier van 'vwo'ers zijn saai'. Nou, bij mij op school gaan de meeste bovenbouwers ook uit. Wat wel zo is, is dat het vwo niet vol zit met van die breezer sletjes die op hun 13e ontmaagd zijn in een sportzaal
Oud 30-07-2003, 10:45
Verwijderd
Citaat:
2. Als je je hele leven spelfouten blijft maken sta je op een gegeven moment te boek als behoorlijk zielig. Ik weet niet wat jouw toekomstplannen zijn, maar zelfs voor een simpel baantje als receptioniste of secretaresse, wat je met een MBO kunt doen, is vereist dat je normaal Nederlands kunt schrijven. Natuurlijk kun je best volhouden dat het draait om de uiteindelijke informatie-overdracht, maar als je de rest van je leven werkloos blijft omdat je niet normaal kunt spellen ben je ook niet bepaald intelligent te noemen.
Analfabeten en dyslectici ed kunnen op andere gebieden bijzonder intelligent zijn. Talige intelligentie hoeft niet per definitie iets over de overige intelligenties te zeggen. Net zo min als werkeloosheid daar per se wat over zegt.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 10:46
Verwijderd
Citaat:
Parallel schreef op 30-07-2003 @ 11:45:
Wat wel zo is, is dat het vwo niet vol zit met van die breezer sletjes die op hun 13e ontmaagd zijn in een sportzaal
Net zo bevooroordeeld als de persoon die je quote?

Alsof het vmbo en de havo daar wel mee vol zitten.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 10:49
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 30-07-2003 @ 11:46:
Net zo bevooroordeeld als de persoon die je quote?

Alsof het vmbo en de havo daar wel mee vol zitten.
Dat is niet bevooroordeeld, het staat vaak genoeg in een tijdschrift dat vmbo'ers veel eerder ontmaagd worden dan vwo'ers. En kijk eens rond op zo'n school en trek je conclusies. Ik had overigens alleen over vmbo, niet over havo.
Oud 30-07-2003, 10:51
Verwijderd
Citaat:
Parallel schreef op 30-07-2003 @ 11:49:
Dat is niet bevooroordeeld, het staat vaak genoeg in een tijdschrift dat vmbo'ers veel eerder ontmaagd worden dan vwo'ers. En kijk eens rond op zo'n school en trek je conclusies. Ik had overigens alleen over vmbo, niet over havo.
Dat vmbo'ers in VERHOUDING eerder ontmaagd worden is iets anders dan 'dat het er vol loopt met breezer sletjes die op hun 13e ontmaagd zijn in een sportzaal'. En het betekend ook niet dat iedere vmbo'er veel eerder ontmaagd wordt dan iedere vwo'er (dat staat nu in jouw post).

Verder heb ik lang genoeg rondgekeken op 'zo'n school'. Weer zo iemand die denkt dat mensen zomaar dingen zeggen. Wat ik zeg is echt wel ergens op gebaseerd.

Jij wel eens rondgekeken op 'zo'n school'? En ken je veel vmbo'ers?
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 10:56
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 30-07-2003 @ 11:51:
Dat vmbo'ers in VERHOUDING eerder ontmaagd worden is iets anders dan 'dat het er vol loopt met breezer sletjes die op hun 13e ontmaagd zijn in een sportzaal'. En het betekend ook niet dat iedere vmbo'er veel eerder ontmaagd wordt dan iedere vwo'er (dat staat nu in jouw post).

Verder heb ik lang genoeg rondgekeken op 'zo'n school'. Weer zo iemand die denkt dat mensen zomaar dingen zeggen. Wat ik zeg is echt wel ergens op gebaseerd.

Jij wel eens rondgekeken op 'zo'n school'? En ken je veel vmbo'ers?
Ja, zeker wel. Ik woon in Velp, en je hebt hier1 vmbo school, het titus college. Ik weet niet of hier iemand 'onze priscilla' van lifestyle kent, zulke meisjes zitten daarop. Allemaal LieVuh MokKElZ van De CAmpInG!! En nou heb ik het echt niet over een paar, maar over veel mensen. Een vriendin van mij is er 5x in elkaar geslagen omdat volgens mensen daar 'goffuk' is. Alle Shirleys, Roswitha's en Lindsay zitten daar. En de meeste zijn ook op hun 13e ontmaagd, volgens die vriendin voeren ze daar hele gesprekken over in de klas.
Het halve kamp loopt daar gewoon rond.

En ik denk dat het vmbo/havo/vwo scholen, gemengde dus wel meevalt, maar op losse scholen niet
Oud 30-07-2003, 11:02
Verwijderd
Citaat:
Parallel schreef op 30-07-2003 @ 11:56:
Ja, zeker wel. Ik woon in Velp, en je hebt hier1 vmbo school, het titus college. Ik weet niet of hier iemand 'onze priscilla' van lifestyle kent, zulke meisjes zitten daarop. Allemaal LieVuh MokKElZ van De CAmpInG!! En nou heb ik het echt niet over een paar, maar over veel mensen. Een vriendin van mij is er 5x in elkaar geslagen omdat volgens mensen daar 'goffuk' is. Alle Shirleys, Roswitha's en Lindsay zitten daar. En de meeste zijn ook op hun 13e ontmaagd, volgens die vriendin voeren ze daar hele gesprekken over in de klas.
Het halve kamp loopt daar gewoon rond.

En ik denk dat het vmbo/havo/vwo scholen, gemengde dus wel meevalt, maar op losse scholen niet
En ik denk dat jij, misschien door die ene school, een beetje een verkeerd beeld hebt van vmbo'ers. Je mening baseren op één school...lijkt me toch mooi om vooroordelen op te kweken.

Ik heb op twee mavo's gezeten, waarvan één waar min of meer al het 'uitschot' ook terecht kwam. Ik heb het nergens zo naar m'n zin gehad als daar. Verder heb ik stage gelopen op een (i)vbo-school. De meeste kinderen die er rondlopen zijn als je ze wat beter kent en ze je vertrouwen ed, gewoon leuke kinderen. Grote bek, maar een klein hartje, over het algemeen.

Ik ken zat vmbo'ers die niet op hun dertiende ontmaagd zijn en zeker niet 'in een gymzaal'. En ik ken genoeg vwo'ers die wel vroeg ontmaagd zijn 'in een gymzaal'. Dat soort mensen lopen nl overal rond, misschien is het percentage op het vmbo hoger, dat wil ik best geloven, maar dat betekend niet dat alle vmbo'ers zo zijn.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 12:29
Zaina
Zaina is offline
Als je met iemand wilt die op dezelfde lijn/intelligentie niveau zit kan je het beste met jezelf een relatie beginnen

Opleidings niveau en intelligentie kunnen wel met elkaar te maken hebben, maar er zijn teveel uitzonderingen op die regel om het als een waarheid vast te stellen...
Oud 30-07-2003, 12:34
Verwijderd
Citaat:
Parallel schreef op 30-07-2003 @ 11:56:
Ja, zeker wel.
Je kent ze dus btw niet, je hebt alles van horen zeggen ed. En als je vriendin in elkaar geslagen is, dan kan ik begrijpen dat ze geen goed beeld van de mensen daar heeft. Verder geldt mijn vorige post.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 12:43
Poor twisted me
Citaat:

1. De Nederlandse regels van werkwoordspelling zijn er niet voor niets. Ze zijn bedoeld om duidelijkheid te scheppen over onderwerp, tijd etcetera. De werkwoordspelling is de kern van de Nederlandse grammatica. Zonder die regels wordt de taal compleet onduidelijk en snap je juist minder goed wat mensen bedoelen. Het vervagen van die regels is het afglijden van de taal.

2. Als je je hele leven spelfouten blijft maken sta je op een gegeven moment te boek als behoorlijk zielig. Ik weet niet wat jouw toekomstplannen zijn, maar zelfs voor een simpel baantje als receptioniste of secretaresse, wat je met een MBO kunt doen, is vereist dat je normaal Nederlands kunt schrijven. Natuurlijk kun je best volhouden dat het draait om de uiteindelijke informatie-overdracht, maar als je de rest van je leven werkloos blijft omdat je niet normaal kunt spellen ben je ook niet bepaald intelligent te noemen. [/B]
mag ik je er even aan herinneren dat we hier op een forum zijn en bijvoorbeeld niet in de rechtbank? Ik snap dus echt niet wat JIJ je druk maakt over MIJN spelfouten nare. En ook niet over die van andere mensen, alsof je nog niet vaak genoeg in de nederlandse les gezeten hebt. ( jaja daar issieee wéééér!)

Trouwens een niveau op school heeft ook zeker te maken met doorzettingsvermogen. Ik ken meerdere mensen die bijvoorbeeld die cito toets verschrikkelijk goed gemaakt hadden en gewoon ook een hoog iq hebben, maar gewoon geen zin om zoveel te leren en dus gewoon vmbo doen in plaats van havo of vwo.
Het maakt niet uit hoeveel spelfouten ik hier maak al schrijf ik alles verkeerd ik weet in mijn achterhoofd heus wel hoe je het precies moet schrijven, maar op zo'n forum als die ben je niet aan het solliciteren. Dus waarom elke regel 5X nakijken en door de spellingscorrectie halen in word? Dan zou het forum pas saai worden
by the way, jij hoeft me echt geen nederlandse les te gaan geven hoor
Jij komt jezelf nog weleens tegen ( of iemand anders natuurlijk) haha
Trouwens ik zou weleens willen weten hoe jij in het echt praat toch wel zonder enig dialect mag ik dan hopen
Bij het NOS journaal zouden ze je toch niet graag als nieuwslezer hebben denk ik zo.
Oud 30-07-2003, 12:53
Verwijderd
Citaat:
evil_angel schreef op 30-07-2003 @ 13:43:
mag ik je er even aan herinneren dat we hier op een forum zijn en bijvoorbeeld niet in de rechtbank? Ik snap dus echt niet wat JIJ je druk maakt over MIJN spelfouten nare. En ook niet over die van andere mensen, alsof je nog niet vaak genoeg in de nederlandse les gezeten hebt. ( jaja daar issieee wéééér!)
Ik maak me niet druk om jouw spelfouten, zo slecht is het daar geloof ik niet eens mee gesteld. Jij bent degene die over taalfouten begon, scroll maar eens een paar posts omhoog op de eerste pagina van dit topic.

Verder maak ik me in het algemeen niet druk om spelfouten, ik vind het alleen jammer dat die mensen menen dat ze nog serieus genomen worden op zo'n manier. Dat heeft niks met arrogantie te maken, dat is juist oprechte bezorgdheid. Want ik zal je een ding zeggen: als ík als werkgever een brief binnenkrijg met zulke spelfouten gaat hij gewoon linea recta de papierversnipperaar in, en zo gaat het overal in het Echte Leven.

Citaat:
Trouwens een niveau op school heeft ook zeker te maken met doorzettingsvermogen. Ik ken meerdere mensen die bijvoorbeeld die cito toets verschrikkelijk goed gemaakt hadden en gewoon ook een hoog iq hebben, maar gewoon geen zin om zoveel te leren en dus gewoon vmbo doen in plaats van havo of vwo.
Dat zou dus betekenen dat er mensen zijn die het niet erg vinden dat ze voor de rest van hun leven een baan ver onder hun niveau hebben? Daar geloof ik werkelijk geen reet van. Natuurlijk vinden ze dat erg. Ook doorzettingsvermogen is aangeboren, dus mensen mét intelligentie maar zónder doorzettingsvermogen lijden daar erg onder. Overigens is werken in een slechte baan terwijl je zelf hooggekwalificeerd bent een enorme bron van stress onder werknemers, dus er klopt niets van de bewering dat er veel mensen zijn die 'bewust' VMBO doen omdat ze geen zin hebben om te werken.

Citaat:
Het maakt niet uit hoeveel spelfouten ik hier maak al schrijf ik alles verkeerd ik weet in mijn achterhoofd heus wel hoe je het precies moet schrijven, maar op zo'n forum als die ben je niet aan het solliciteren. Dus waarom elke regel 5X nakijken en door de spellingscorrectie halen in word? Dan zou het forum pas saai worden
Waarom blijf je toch steeds zo zeiken over die spelfouten? Ik heb allang mijn punt gemaakt, namelijk dat het gewoon amateuristisch en dom staat als je spelfouten maakt. Ook op een forum word je serieuzer genomen als je ze niet maakt. En verder, is het nou zoveel moeite om werkwoorden goed te vervoegen? Immers, het typen van een extra T achter 'ik vindt' kost nog meer moeite omdat er een extra letter bijkomt

Citaat:
by the way, jij hoeft me echt geen nederlandse les te gaan geven hoor

Dat denk ik ook niet, nee.

Citaat:
Jij komt jezelf nog weleens tegen ( of iemand anders natuurlijk) haha
Trouwens ik zou weleens willen weten hoe jij in het echt praat toch wel zonder enig dialect mag ik dan hopen
Bij het NOS journaal zouden ze je toch niet graag als nieuwslezer hebben denk ik zo.
Inderdaad, ik praat vrijwel accentloos (misschien met een enigszins zachte G) en een baan bij het NOS-journaal als nieuwslezer ambiëer ik ook niet. Verder is het trouwens een beetje loze opmerking dat ik mezelf nog wel eens tegen zou moeten komen. Slaat echt compleet op poep. Ik denk niet dat ik gevraagd zou worden voor een internationaal hoog aangeschreven universitaire topmaster als ik zo'n kommaneuker, slecht redenaar en vervelend figuur ben als jij het nu voorstelt, dus ik zou mijn energie maar in andere dingen steken dan met mij in discussie te gaan. Ik heb al voldoende om trots op te zijn, jij komt net kijken, dus ik zou maar aan het werk gaan als ik jou was.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 12:57
Poor twisted me
Citaat:
Leonoor schreef op 30-07-2003 @ 12:02:
En ik denk dat jij, misschien door die ene school, een beetje een verkeerd beeld hebt van vmbo'ers. Je mening baseren op één school...lijkt me toch mooi om vooroordelen op te kweken.

Ik heb op twee mavo's gezeten, waarvan één waar min of meer al het 'uitschot' ook terecht kwam. Ik heb het nergens zo naar m'n zin gehad als daar.

Ik ken zat vmbo'ers die niet op hun dertiende ontmaagd zijn en zeker niet 'in een gymzaal'. En ik ken genoeg vwo'ers die wel vroeg ontmaagd zijn 'in een gymzaal'. Dat soort mensen lopen nl overal rond, misschien is het percentage op het vmbo hoger, dat wil ik best geloven, maar dat betekend niet dat alle vmbo'ers zo zijn.

inderdaad! Ik zat op een een vmbo school waarover alleen maar slechte verhalen verteld werden... nou toen ik er zelf op terecht kwam bleek het ontzettend maar dan ook ontzettend mee te vallen en die school was gewoon helemaal okkie!
Trouwens het percentage zal wel hoger liggen daar geloof ik best in, maar je moet ECHT niet denken dat alle mensen daar zo zijn! dat is gewoon absoluut niet zo.
Oud 30-07-2003, 12:59
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 30-07-2003 @ 13:53:
Dat zou dus betekenen dat er mensen zijn die het niet erg vinden dat ze voor de rest van hun leven een baan ver onder hun niveau hebben? Daar geloof ik werkelijk geen reet van. Natuurlijk vinden ze dat erg. Ook doorzettingsvermogen is aangeboren, dus mensen mét intelligentie maar zónder doorzettingsvermogen lijden daar erg onder. Overigens is werken in een slechte baan terwijl je zelf hooggekwalificeerd bent een enorme bron van stress onder werknemers, dus er klopt niets van de bewering dat er veel mensen zijn die 'bewust' VMBO doen omdat ze geen zin hebben om te werken.
Jij denkt dat alle kinderen van 11 en 12 jaar daar al zo bewust bij nadenken? Veel kinderen hebben dan nog geen flauw benul van de gevolgen die zo iets voor de rest van hun leven heeft.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 13:11
Poor twisted me
Citaat:
nare man schreef op 30-07-2003 @ 13:53:
Ik maak me niet druk om jouw spelfouten, zo slecht is het daar geloof ik niet eens mee gesteld. Jij bent degene die over taalfouten begon, scroll maar eens een paar posts omhoog op de eerste pagina van dit topic.

Verder maak ik me in het algemeen niet druk om spelfouten, ik vind het alleen jammer dat die mensen menen dat ze nog serieus genomen worden op zo'n manier. Dat heeft niks met arrogantie te maken, dat is juist oprechte bezorgdheid. Want ik zal je een ding zeggen: als ík als werkgever een brief binnenkrijg met zulke spelfouten gaat hij gewoon linea recta de papierversnipperaar in, en zo gaat het overal in het Echte Leven.

Waarom blijf je toch steeds zo zeiken over die spelfouten? Ik heb allang mijn punt gemaakt, namelijk dat het gewoon amateuristisch en dom staat als je spelfouten maakt. Ook op een forum word je serieuzer genomen als je ze niet maakt. En verder, is het nou zoveel moeite om werkwoorden goed te vervoegen? Immers, het typen van een extra T achter 'ik vindt' kost nog meer moeite omdat er een extra letter bijkomt

Dat denk ik ook niet, nee.

Inderdaad, ik praat vrijwel accentloos (misschien met een enigszins zachte G) en een baan bij het NOS-journaal als nieuwslezer ambiëer ik ook niet. Verder is het trouwens een beetje loze opmerking dat ik mezelf nog wel eens tegen zou moeten komen. Slaat echt compleet op poep. Ik denk niet dat ik gevraagd zou worden voor een internationaal hoog aangeschreven universitaire topmaster als ik zo'n kommaneuker, slecht redenaar en vervelend figuur ben als jij het nu voorstelt, dus ik zou mijn energie maar in andere dingen steken dan met mij in discussie te gaan. Ik heb al voldoende om trots op te zijn, jij komt net kijken, dus ik zou maar aan het werk gaan als ik jou was. [/B]
ben je boos nare| Ik zal je uitleggen waarom ik erover begon omdat ik eens in een topic iets poste waarmee jij het niet eens was en direct daarna begon je over spelfouten
Kom ik trouwens pas kijken? nouuuuu wat voel jij je oud dan zeg... dat valt toch wel mee?

Trouwens dat wat jij zei kan ook totaal andersom zijn, ik kende namelijk iemand vanaf de basisschool die altijd echt 100% ervoor ging, en ze deed echt super der best toch is ze nooit hoger gekomen dan vbo, in de basis richting. Dat vind ik dan (eigelijk) zielig, voor zo iemand. Had ze echt de hele avond wiskunde geleerd kreeg ze de vorige dag weer een 3 terug.
Trouwens ik denk dat jij wel weet hoe je denkt als je nog jong bent, dat leren komt later wel. Geloof mij zo gaan er een heleboel eigelijk door hun eigen schuld naar een (te) laag niveau. Dus ik vind niet dat je moet zeggen dat intelligente mensen alleen op het vwo zitten, daar lopen trouwens ook echt domme koeien rond zonder enig verstand van logisch denken. Je komt overal "domme" mensen tegen waar wie ben jij eigelijk om iemand dom te noemen. Ik vind dat iedereen wel ergens goed in is, kwa denken dan. Sommige mensen hebben ook overal een oplossing voor wanneer iets kapot is ofzo, terwijl andere dan maar weer een monteur bellen zoiets bedoel ik. Je moet niet doen alsof er alleen domme mensen op niveau's lager als het jouwe rondlopen want dat is zeker niet zo.
Oud 30-07-2003, 13:13
Poor twisted me
Citaat:
Leonoor schreef op 30-07-2003 @ 13:59:
Jij denkt dat alle kinderen van 11 en 12 jaar daar al zo bewust bij nadenken? Veel kinderen hebben dan nog geen flauw benul van de gevolgen die zo iets voor de rest van hun leven heeft.
inderdaad zeg... ik weet nog dat ik van de basischool afkwam en eigelijk niet eens wist wat ik nou precies ging doen.. tja de cito toets had iets uitgewezen that's it. Vandaar dat ik naar mavo/havo ging.

Het wordt je wel de hele dag verteld: je moet goed je huiswerk maken dan krijg je later een goede baan. Maar dat later duurt nog zo lang dan, terwijl het nu al bijna "later" is
Oud 30-07-2003, 13:57
Shah of Blah
Shah of Blah is offline
Nare Man schreef:
Citaat:

2. Als je je hele leven spelfouten blijft maken sta je op een gegeven moment te boek als behoorlijk zielig. Ik weet niet wat jouw toekomstplannen zijn, maar zelfs voor een simpel baantje als receptioniste of secretaresse, wat je met een MBO kunt doen, is vereist dat je normaal Nederlands kunt schrijven. Natuurlijk kun je best volhouden dat het draait om de uiteindelijke informatie-overdracht, maar als je de rest van je leven werkloos blijft omdat je niet normaal kunt spellen ben je ook niet bepaald intelligent te noemen. [/B]
true, maar er zijn denk ik maar weinig mensen die nederlands ECHT 100% goed beheersen

ik zit in 6vwo, en ik maak wel eens een spelfout bij informele dingen als dit forum , als ik een formele brief schrijf ofzo dan let ik wel beter op ja
Oud 30-07-2003, 14:10
Poor twisted me
Citaat:
Shah of Blah schreef op 30-07-2003 @ 14:57:
Nare Man schreef:

true, maar er zijn denk ik maar weinig mensen die nederlands ECHT 100% goed beheersen

ik zit in 6vwo, en ik maak wel eens een spelfout bij informele dingen als dit forum , als ik een formele brief schrijf ofzo dan let ik wel beter op ja
niemand kan 100% goed nederlands en dat is ook logisch, echt verschrikkelijk veel woorden en uitzonderingen op uitzonderingen van regels
zelfs de mensen die de dikke van dalen maken niet.
Oud 30-07-2003, 14:28
Verwijderd
Citaat:
evil_angel schreef op 30-07-2003 @ 15:10:
zelfs de mensen die de dikke van dalen maken niet.
De dikke van wat? (Het is de Van Dale. )
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 14:33
Poor twisted me
Citaat:
Leonoor schreef op 30-07-2003 @ 15:28:
De dikke van wat? (Het is de Van Dale. )
omgg ik gebruik hem nooit veel te zwaar voor mij we hebben hem wel als het goed is hier.

ohhhh de dikke vandalen bedoel ik
zo wordt het ook weleens genoemd
Oud 30-07-2003, 14:33
Zaina
Zaina is offline
Deze topic gaat nergens meer over
Oud 30-07-2003, 14:40
Verwijderd
Citaat:
evil_angel schreef op 30-07-2003 @ 15:33:
omgg ik gebruik hem nooit veel te zwaar voor mij we hebben hem wel als het goed is hier.

ohhhh de dikke vandalen bedoel ik
zo wordt het ook weleens genoemd
De dikke Van Dale dan toch zeker? Zonder die -n op het eind.

http://www.vandale.com valt btw best mee qua gewicht.

@Zaina: het gaat over de dikke Van Dale, dat zie je toch? ()
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 14:51
Poor twisted me
Citaat:
Leonoor schreef op 30-07-2003 @ 15:40:
De dikke Van Dale dan toch zeker? Zonder die -n op het eind.

http://www.vandale.com valt btw best mee qua gewicht.

@Zaina: het gaat over de dikke Van Dale, dat zie je toch? ()
haha neej zo noemde laatst een kindje van een jaar of 7/ 8 de dikke van dale

"de dikke Vandalen"
Oud 30-07-2003, 14:54
Zaina
Zaina is offline
Nee zo noemde jij het net , nou niet dat kind de schuld geven
Oud 30-07-2003, 15:15
Poor twisted me
Citaat:
Zaina schreef op 30-07-2003 @ 15:54:
Nee zo noemde jij het net , nou niet dat kind de schuld geven