Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
evil_angel: je kunt deze discussie ook op een iets vriendelijkere manier voeren, dat lijkt me niet teveel gevraagd.
![]() Het gaat hier niet over nare man of over wie dan ook in het bijzonder, het gaat hier om "niveauverschil" binnen een relatie. Dus ik hoop dat je volgende post in dit topic (als die er zal zijn) weer over het eigenlijke onderwerp gaat. ![]() |
![]() |
|
Tuurlijk
![]() Om eerlijk te zijn komen ( de meeste) mensen met ene hogere opleiding (extreem hoge opleiding) b.v. universiteit over als mensen zonder humor, mensen die nooit es feesten ofzo. Altijd zitten te studeren, en je grappen altijd verkeerd opvatten. Deze tread doet me denken aan een meisje dat ik eens tegenkwam op een verjaardag. Ze zat daar de hele tijd langs haar moeder, en probeerde het dialect van haar moeder na te praten. Verder had ze extreem nette kleding aan, nix vlots ofzo ![]() dit topic doet me erg aan haar denken, ze was wel aardig ofzo maar echt véééél te serieus, en te stil dat ook wel. ik heb gewoon iemand nodig waarmee je lol kunt maken niet zo'n zandzak die zo voor zich uit zit te kijken op een verjaardag ofzo. ![]() Hoewel er natuurlijk ook toffe mensen zijn met een hoge opleiding ![]() ![]() En dat zal andersom ook wel zo zijn
||
![]() |
Citaat:
Ontopic: Dat heeft nogal een invloed, bij mij dan iig. Het is gewoon verschrikkelijk irritant als je bijvoorbeeld iets zegt als, oeh, gelukkig regent het niet zo hard als het gewoon veel te hard regent en als ze dan zegt: vind jij dat het niet hard regent dan? ![]() ![]() Of als je gewoon ergens over wilt praten/ een discussie wil, dat ze dan gewoon met dingen aankomt waar je niet echt wat aan hebt. Dat soort dingen zijn gewoon irritant en daardoor heeft het bij mij nog nooit gewerkt met iemand die een stuk 'dommer' is. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() ![]() ![]()
|
ik vind je hierbij dan net zo goed leeftijdsverschil kunt betrekken, stel je voor iemand van 15 met iemand van 18 ofzo.... dan heb je denk ik een nog veel groter verschil, en dat kan dan ineens wel ?
![]()
||
Citaat:
![]() Maar nou dwaal k n btje af van de vraag ![]() K denk dus wel dat het effect heeft, dat contact zoiezo makkelijker verloopt bij iemand van gelijk IQ of/en EQ. Toch is het niet altijd in 'schoolniveau' te vinden, zoals k net al n btje uitlegde, alhoewel k toch wel merk dat er GEMIDDELD een duidelijk merkbaar verschil zit tussen de intelligentie van een Mavo en een VWO klas. Dat is niet altijd zo hoor, maar waar ik op school heb gezeten (tot nu toe nog maar 2 scholen, naast bas. nat. en strax ga k naar me 3e school toe ![]() Wak nog wel ff wou zeggen dat ik nog nie nie zo vaak mee heb gemaakt dat iemand sarcasme nie snapt, een paar keer maar, 1 of andere leerfabriek-trut die 24/7 achter haar bureau zit (k vond haar wel zielig opzich, haar moedr was nie zo nice, maar zo veel ego als een mens kan bezitten en uiten, dat knaagt toch wel aan je als je dr al zo'n 7 jr kent en iemand je keer op keer gebruikt). Zij zat op het vwo en ze was de definitie van naief. Vdr ken k nog het IQ-en-brein, dat wasw wel grappig, maar die hadden in 3-havo(inmiddels zitten ze in mavo) geen idee of je een IQ van 60 nou als hoog of laag moest beschouwen en van sarcasme hadden ze al helemaal geen kaas gegeten, maar klag pas echt onder de tafel van t lachen toen ze het woord naief nog nooit eerder hadden gehoord. Gelukkig konden ze er zelf ook om lachen en kvind me zelf eg nie meer waard ofzow. Maar vdr voor de rest ken k nie zo heel veel mensen die sarcasme niet doorhebben zeg maar, kijk dat scheelt weer. ![]() Nou, volgens mij ist wel lang genoeg
Laatst gewijzigd op 30-07-2003 om 09:35. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
Gelul natuurlijk. Je intelligentie heeft zeer wel iets te maken met je niveau op school. Je moet alleen goed in de gaten houden dat er verschillende soorten intelligentie zijn en dat je het op meerdere manieren kunt definiëren. Zo zou je kunnen zeggen dat iemand die goed kan leren op school en snel dingen snapt, intelligent is. Als je goed kunt leren en snel dingen snapt doe je hoogstwaarschijnlijk een hoger niveau. Als je intelligent definiëert als sociaal vaardig, als spitsvondig of als je vindt dat intelligentie te maken heeft met het snappen van sarcasme, dan zit je niet zozeer in de sfeer van schoolniveau. Maar te zeggen dat intelligentie niets te maken heeft met schoolniveau is natuurlijk gewoon crap. Mensen, lees eens wat vaker de Psychologie Magazine als jullie jezelf zo intelligent vinden in plaats van maar wat in de ruimte te blaten! Citaat:
2. Als je je hele leven spelfouten blijft maken sta je op een gegeven moment te boek als behoorlijk zielig. Ik weet niet wat jouw toekomstplannen zijn, maar zelfs voor een simpel baantje als receptioniste of secretaresse, wat je met een MBO kunt doen, is vereist dat je normaal Nederlands kunt schrijven. Natuurlijk kun je best volhouden dat het draait om de uiteindelijke informatie-overdracht, maar als je de rest van je leven werkloos blijft omdat je niet normaal kunt spellen ben je ook niet bepaald intelligent te noemen. Laatst gewijzigd op 30-07-2003 om 10:41. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik denk btw wel dat het wat te maken heeft met vmbo of vwo. Op de basisschool is het niveauverschil er nl ook al, dat komt niet opeens in groep 8 als er een advies gegeven wordt. Citaat:
Ik zal mezelf als voorbeeld nemen. Ik kan bv. best goed leren (al zeg ik het zelf ![]() Wat heb je aan PM magazine...? 't is een leuk blad, maar echt heel veel super nuttigs heb ik er nog nooit in zien staan. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
hahahahaha jij bent grappig. Studenten zijn ongeveer de grootste feestbeesten. Je brengt het echt op zo'n manier van 'vwo'ers zijn saai'. Nou, bij mij op school gaan de meeste bovenbouwers ook uit. Wat wel zo is, is dat het vwo niet vol zit met van die breezer sletjes die op hun 13e ontmaagd zijn in een sportzaal ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Verder heb ik lang genoeg rondgekeken op 'zo'n school'. Weer zo iemand die denkt dat mensen zomaar dingen zeggen. Wat ik zeg is echt wel ergens op gebaseerd. Jij wel eens rondgekeken op 'zo'n school'? En ken je veel vmbo'ers? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Het halve kamp loopt daar gewoon rond. En ik denk dat het vmbo/havo/vwo scholen, gemengde dus wel meevalt, maar op losse scholen niet
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik heb op twee mavo's gezeten, waarvan één waar min of meer al het 'uitschot' ook terecht kwam. Ik heb het nergens zo naar m'n zin gehad als daar. Verder heb ik stage gelopen op een (i)vbo-school. De meeste kinderen die er rondlopen zijn als je ze wat beter kent en ze je vertrouwen ed, gewoon leuke kinderen. Grote bek, maar een klein hartje, over het algemeen. Ik ken zat vmbo'ers die niet op hun dertiende ontmaagd zijn en zeker niet 'in een gymzaal'. En ik ken genoeg vwo'ers die wel vroeg ontmaagd zijn 'in een gymzaal'. Dat soort mensen lopen nl overal rond, misschien is het percentage op het vmbo hoger, dat wil ik best geloven, maar dat betekend niet dat alle vmbo'ers zo zijn. |
![]() |
|
Als je met iemand wilt die op dezelfde lijn/intelligentie niveau zit kan je het beste met jezelf een relatie beginnen
![]() Opleidings niveau en intelligentie kunnen wel met elkaar te maken hebben, maar er zijn teveel uitzonderingen op die regel om het als een waarheid vast te stellen...
||
Citaat:
![]() Trouwens een niveau op school heeft ook zeker te maken met doorzettingsvermogen. Ik ken meerdere mensen die bijvoorbeeld die cito toets verschrikkelijk goed gemaakt hadden en gewoon ook een hoog iq hebben, maar gewoon geen zin om zoveel te leren en dus gewoon vmbo doen in plaats van havo of vwo. Het maakt niet uit hoeveel spelfouten ik hier maak al schrijf ik alles verkeerd ik weet in mijn achterhoofd heus wel hoe je het precies moet schrijven, maar op zo'n forum als die ben je niet aan het solliciteren. Dus waarom elke regel 5X nakijken en door de spellingscorrectie halen in word? Dan zou het forum pas saai worden ![]() by the way, jij hoeft me echt geen nederlandse les te gaan geven hoor ![]() Jij komt jezelf nog weleens tegen ( of iemand anders natuurlijk) haha Trouwens ik zou weleens willen weten hoe jij in het echt praat toch wel zonder enig dialect mag ik dan hopen ![]() Bij het NOS journaal zouden ze je toch niet graag als nieuwslezer hebben denk ik zo. ![]()
||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Verder maak ik me in het algemeen niet druk om spelfouten, ik vind het alleen jammer dat die mensen menen dat ze nog serieus genomen worden op zo'n manier. Dat heeft niks met arrogantie te maken, dat is juist oprechte bezorgdheid. Want ik zal je een ding zeggen: als ík als werkgever een brief binnenkrijg met zulke spelfouten gaat hij gewoon linea recta de papierversnipperaar in, en zo gaat het overal in het Echte Leven. Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Dat denk ik ook niet, nee. Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Trouwens het percentage zal wel hoger liggen daar geloof ik best in, maar je moet ECHT niet denken dat alle mensen daar zo zijn! dat is gewoon absoluut niet zo.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Kom ik trouwens pas kijken? nouuuuu wat voel jij je oud dan zeg... dat valt toch wel mee? Trouwens dat wat jij zei kan ook totaal andersom zijn, ik kende namelijk iemand vanaf de basisschool die altijd echt 100% ervoor ging, en ze deed echt super der best toch is ze nooit hoger gekomen dan vbo, in de basis richting. Dat vind ik dan (eigelijk) zielig, voor zo iemand. Had ze echt de hele avond wiskunde geleerd kreeg ze de vorige dag weer een 3 terug. Trouwens ik denk dat jij wel weet hoe je denkt als je nog jong bent, dat leren komt later wel. Geloof mij zo gaan er een heleboel eigelijk door hun eigen schuld naar een (te) laag niveau. Dus ik vind niet dat je moet zeggen dat intelligente mensen alleen op het vwo zitten, daar lopen trouwens ook echt domme koeien rond zonder enig verstand van logisch denken. Je komt overal "domme" mensen tegen waar wie ben jij eigelijk om iemand dom te noemen. Ik vind dat iedereen wel ergens goed in is, kwa denken dan. Sommige mensen hebben ook overal een oplossing voor wanneer iets kapot is ofzo, terwijl andere dan maar weer een monteur bellen zoiets bedoel ik. Je moet niet doen alsof er alleen domme mensen op niveau's lager als het jouwe rondlopen want dat is zeker niet zo. ![]()
||
Citaat:
Het wordt je wel de hele dag verteld: je moet goed je huiswerk maken dan krijg je later een goede baan. Maar dat later duurt nog zo lang dan, terwijl het nu al bijna "later" is
||
Nare Man schreef:
Citaat:
ik zit in 6vwo, en ik maak wel eens een spelfout bij informele dingen als dit forum , als ik een formele brief schrijf ofzo dan let ik wel beter op ja
||
Citaat:
![]() zelfs de mensen die de dikke van dalen maken niet.
||
Citaat:
ohhhh de dikke vandalen bedoel ik ![]() zo wordt het ook weleens genoemd ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() http://www.vandale.com valt btw best mee qua gewicht. ![]() @Zaina: het gaat over de dikke Van Dale, dat zie je toch? ![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
"de dikke Vandalen"
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Hebben games een goede of slechte invloed op jongeren? Mirne | 18 | 12-10-2021 20:08 | |
Algemene schoolzaken |
Intelligentietoetsen Bamboestokje | 9 | 07-02-2013 13:48 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
God bestaat/bestaat niet, bewijzen? vedetje | 502 | 03-09-2008 16:34 | |
De hemel als 'eindstation'? wondersbestaan | 151 | 23-03-2004 09:35 | |
Rassen zijn helemaal niet gelijk. Isa | 247 | 28-12-2003 14:06 | |
Seksualiteit |
Wat is uw seksuele IQ? slisje | 46 | 22-06-2002 02:15 |