Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Zelfde band heeft ook ooit zonder drum gespeelt. Had arm gebroken. Hebben ze unplugged gespeelt. Dat klinkt dan wel. Drum zonder bas, volgens mij moet dat gewoon altijd lelijk klinken. Commentaar mag. Een MP3tje van een band zonder bassist ook. Ben benieuwd of dat en beetje klinkt. Laatst gewijzigd op 02-08-2003 om 22:23. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() (alhoewel seven nation army cool is om te bassen)
||
![]() |
Citaat:
Seven nation army is leuk ![]() intro loopje kan ik je wel makkelijke tabs van geven, op internet staan ze zogenaamd voor de bass wel, maar dan heel kut
||
Citaat:
en aan de gitaarmensen die denken dat ze kunnen bassen: er zijn sowieso maar heel weinig goeie bassisten in bands, dat komt omdat de meeste eerst gitaar speelde; ze benaderen hun instrument dan op dezelfde manier als hun gitaar. gevolg: saaie, voorspelbare en weinig toevoegende loopjes. hoe komt het dat de echt goeie bassisten geen gitaar spelen??
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
nou, je bent gewoon absoluut geen frontman. en je hebt ook niks in de melodie te bepalen met drummen, dat noem ik wel degenlijk op de achtergrond, ik drum zelf in een band, en ik ervaar het zo, want ik bas ook in een band,.
||
![]() |
Citaat:
![]() iig, zoals ik al zei: met een pedaal kom je ook al een heel end, luister naar white stripes.
||
Citaat:
![]() ja the white stripes zouden volgens mij ook beter zijn met bas! ik vind ze wel okee namelijk. maar kijk het kan best zonder bas, maar vond zo'n manetje op een gitaar wordt je toch snel moe en saai van....heb ik dan.
|
tja, ligt eraan hoe je jezelf beschouwt. Ik ben wel van plan om iets te gaan doen waarvan mensen denken van "hey, die band had een goede drummer", ipv van "leuke band, klonk goed", haha
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar dat kan ook zijn omdat de basgitaar is geintroduceerd om de ritmesectie te versterken. |
![]() |
||
Citaat:
![]() een gitarist die een foutje maakt, is soms amper hoorbaar, maar een bassist en drummer die er naast zitten, dan moet je van stevige huize komen om het snel te repareren
||
Citaat:
ennum, je hoeft als bassist zeker niet op de achtergrond te staan, bijv als je ook zingt of gewoon heel goed basst (rhcp, incubus, rancid ---> die bassist is ook nog 2x2 meter, dat helpt ook wel ![]() en ja, duh dat je meer met de drummer te maken krijgt, als bassist moet je zorgen dat je met de drummer samenspeelt om n goed nummer te krijgen
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Muziek |
Punk Crocodi1e | 19 | 07-05-2013 16:07 | |
Muziek |
Show off Topic Kaater | 151 | 07-09-2005 13:55 | |
Muziek |