Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-08-2003, 10:05
El Kim
El Kim is offline
Sommige scholen zijn dit jaar al begonnen met 60 SBU's per jaar. Een vriendin van me studeert aan de hogeschool Den Haag (niet INHOLLAND) en daar hadden ze het dit jaar al ingevoerd. Maar volgend jaar is het pas officieel. Ook ik heb gewoon dit jaar 42 punten moeten halen voor mijn P (net niet gelukt helaas 2 puntjes te kort! )

Maar ik weet niet zeker of wij (de mensen die voor hun P nog 42 punten moesten halen) ook volgend jaar 60 punten moeten halen?

k weet niet, het lijkt me zo raar, eerst 42 en nu ineens 60. Bovendien is het gebruikelijk dat je als je je studie afsluit, 168 punten hebt (4 x 42). Dat zou nu dus opgehoogd worden naar 240 punten. Dan krijg je allemaal van die rare getallen ertussenin van mensen die begonnen zijn met het 42 punten systeem en de rest van de studie het 60 punten systeem hebben, k weet niet, t klinkt zo vreemd (zo van: ik heb mijn studie afgerond met 222 punten! is niet gebruikelijk).
Oud 08-08-2003, 14:05
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
*Kim EL* schreef op 08-08-2003 @ 11:05:
Sommige scholen zijn dit jaar al begonnen met 60 SBU's per jaar. Een vriendin van me studeert aan de hogeschool Den Haag (niet INHOLLAND) en daar hadden ze het dit jaar al ingevoerd. Maar volgend jaar is het pas officieel. Ook ik heb gewoon dit jaar 42 punten moeten halen voor mijn P (net niet gelukt helaas 2 puntjes te kort! )

Maar ik weet niet zeker of wij (de mensen die voor hun P nog 42 punten moesten halen) ook volgend jaar 60 punten moeten halen?
Ik heb mijn P ook niet gehaald, mis 7 punten

En wij gaan volgend jaar gewoon aan het 60-punten-systeem, hoe ze dat wilen gaan doen; geen flauw idee!!
Oud 12-08-2003, 10:51
Miess
Miess is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 01-08-2003 @ 22:41:
Verpleegkunde... Dat is in ieder geval niet technisch...

Hoewel, tilliften...
Arme zieke oudjes
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 11:24
sportbabe
sportbabe is offline
Citaat:
Hannahnas schreef op 31-07-2003 @ 09:49:
Hoihoi...

Ik heb VWO natuur en techniek gedaan.... ben geslaagd met gemiddeld een 8 ongeveer... en studeer nu HBO milieukunde. Veel exacte vakken dus moet toch lukken zou je denken???? Nou... Al die MBO'ers halen hele hoge cijfers, maar de vwo'ers hallen alleen maar 3en en 4en!!! En zelfs de niet-verwante MBO'ers halen veel hogere cijfers. die wiskunde enzo is veel te moeilijk!!!!! Ik dacht altijd dat ik slim was :-((( Heb nu hertentamens in de vakantie yuk!!
Bij mij in de straat hetzelfde geval. Een buurjongen heeft het gym gehaald, hoog iq en mislukt in een of andere mega technische studi, terwijl een andere buurjongen via het vmbo, mbo economie is gaan doen, nu hbo economie doet, en waarschijnlijk doorstoomt naar wo economie. Nou, petje af. Maar die ene die economie gestudeerd heeft, was een hele erge puber, maar nu hij wat ouder is blijkt hij toch slim te zijn. Hij heeft alleen niet willen werken.

En ik zit ook op een vwo, en geloof me: lang niet iedereen is even slim. Als je je uren maakt, goed oplet en een beetje inzicht hebt, kan je een heel eind komen. En er zijn nogal wat van die mensen die stranden op het hbo of wo.

verder is het idd een vrij loos topic...
Met citaat reageren
Oud 18-08-2003, 21:33
Janneke1
Janneke1 is offline
Ach ja, ik kwam vanuit 3vwo- mbo...en iedereen vond mij zo dom overkomen
Ik denk inderdaad dat het te maken heeft met inzet.
Ik heb nog nooit écht geleerd en zo..haal evengoed 8-en en 9's en mensen die van het vmbo/mavo afkwamen leerden veel en haalden 10-en.
Dat is op school natuurlijk verder niet te zien en iedereen verwachtte van mij natuurlijk 10-en..
Hmm dit is eigenlijk wel heel wat anders, maar wat ik er mee wil zeggen is dat sowieso volgens mij vwo-leerlingen eerder tevreden zijn met een 7-8 dan mavo-mbo leerlingen.
Dat viel mij wel op, mbo-ers zijn wel echt doorzetters en zo.
Volgend jaar nieuwe school, nieuwe klas met mbo-ers, kijken of het net zo is
Met citaat reageren
Oud 18-08-2003, 21:36
Janneke1
Janneke1 is offline
Trouwens, ik ben nu eigenlijk natuurlijk zelf ook een mbo-er hoor, en ik voel me verder ook niet beter. Integendeel zelfs!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten