Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-07-2003, 22:09
Verwijderd
Citaat:
gldokkum schreef op 31-07-2003 @ 23:08:
Uitgeprocedeerden kunnen water en brood krijgen, meer niet.
Niet dus.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-07-2003, 22:11
gldokkum
gldokkum is offline
Citaat:
Gatara schreef op 31-07-2003 @ 23:09:
Ik zie alleen maar loze statements.

Ik zal je even helpen.

Stel ik ben een vluchteling en kom Nederland binnen. Wat kan ik verwachten?
Als er wordt vastgesteld dat je hier terecht bent, kun je rekenenen op onderdak. En anders zo snel mogelijk weer weg.

En hoe asielzoekerscentra er uit moeten zien, heb ik al beschreven.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 22:23
Martian
Martian is offline
Citaat:
Joostje schreef op 31-07-2003 @ 23:00:
ik was eerst

*verneukt thread*
nietus, jij slome dokus

*helpt mee*
Oud 01-08-2003, 00:59
Verwijderd
ik zie het alweer.allemaal dom kansloos geblaat

kom op laten we de boel verneuken en volspammen!
Met citaat reageren
Oud 01-08-2003, 01:16
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
nare man schreef op 01-08-2003 @ 01:59:
ik zie het alweer.allemaal dom kansloos geblaat

kom op laten we de boel verneuken en volspammen!
woot ja!
Oud 01-08-2003, 17:21
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
gldokkum schreef op 31-07-2003 @ 23:11:
Als er wordt vastgesteld dat je hier terecht bent, kun je rekenenen op onderdak. En anders zo snel mogelijk weer weg.

En HOE wordt dat vastgesteld? En over welke periode moet dat vastgesteld worden?
Oud 01-08-2003, 17:44
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
gldokkum schreef op 31-07-2003 @ 22:40:
Hoe verneuk je een topic met 1 post, leuke cursus.
Heb het één en ander ingekort. Het zou mooi zijn als je de moeite zou nemen om het te lezen. Als was het alleen maar de dikgedrukte delen.

Ik kaart daar namelijk de problemen van het Nederlands asielbeleid en het internationaal vluchtelingen"probleem" aan.
Oud 01-08-2003, 17:55
Help Valentijn
Help Valentijn is offline
Citaat:
Gatara schreef op 01-08-2003 @ 18:44:
Heb het één en ander ingekort. Het zou mooi zijn als je de moeite zou nemen om het te lezen. Als was het alleen maar de dikgedrukte delen.

Ik kaart daar namelijk de problemen van het Nederlands asielbeleid en het internationaal vluchtelingen"probleem" aan.
Ik denk niet enkel aan het Nederlands asielbeleid maar aan het volledig Europees asielbeleid.

Een initiatief vanuit de EU of een eenvormig asielbeleid in alle EU-landen zou al een goed begin zijn. Jammer genoeg (voor de asielzoeker) wil iedereen land zo snel mogelijk van zijn asielzoekers afraken en zo min mogelijk de verantwoordelijkheid van opvang dragen. (Fort Europa)

Met een grondigere research van de achtergrond van de asielzoeker (geen 48-urenbeleid) en de motivatie van zijn asielaanvraag, een humaner beleid en verbeterde uitzettingsprocedures moet toch al een stukje verder komen.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2003, 18:24
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 31-07-2003 @ 22:32:
Asizelzoekers zijn ook mensen

Bron?
Oud 01-08-2003, 18:28
NN
NN is offline
Ik voel er niet zo veel voor om mij te mengen in deze discussie waar de meest inhumane voorstellen worden gedaan.

Wel wil ik even opmerken dat deze week bekend werd dat afgelopen meer mensen ons land verlieten dan binnenkwamen. Dat geeft lijkt mij wel genoeg te kennen over de huidige politieke koers die wordt gevoerd.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2003, 19:18
Verwijderd
Citaat:
Help Valentijn schreef op 01-08-2003 @ 18:55:
Ik denk niet enkel aan het Nederlands asielbeleid maar aan het volledig Europees asielbeleid.

Een initiatief vanuit de EU of een eenvormig asielbeleid in alle EU-landen zou al een goed begin zijn. Jammer genoeg (voor de asielzoeker) wil iedereen land zo snel mogelijk van zijn asielzoekers afraken en zo min mogelijk de verantwoordelijkheid van opvang dragen. (Fort Europa)

Met een grondigere research van de achtergrond van de asielzoeker (geen 48-urenbeleid) en de motivatie van zijn asielaanvraag, een humaner beleid en verbeterde uitzettingsprocedures moet toch al een stukje verder komen.
Precies.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2003, 19:20
Martian
Martian is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 01-08-2003 @ 19:24:
Bron?

Oud 01-08-2003, 19:44
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Martian schreef op 01-08-2003 @ 20:20:

jemig, waar is je gevoel voor (smakeloze) humor gebleven?
Oud 01-08-2003, 19:45
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Help Valentijn schreef op 01-08-2003 @ 18:55:

Ik haalde Goodwin-Gill (en waar ik me wel in kan vinden) aan
die het onder andere had over

- States have an highly individualistic conception of persecution, they won’t do a case by case approach because those are too expensive and they connect a possible refugee status too much with the integration matter (e.g. temporary refuge), which makes the intern politics rather more important than international law.

- no treaty has followed the convention and protocol to make the grant of asylum a matter of individual right, nor to integrate a scheme of asylum and solutions into a normative system founded on international co-operation.

- Furthermore many states apparently have a lack of capacity or political will.

Nou, is dat laatste een moeilijk punt. Als vluchtelingen bij wijze van spreke druppelgewijs binnenkomen, zal de Nederlandse bevolking er geen punt van maken. Lijkt het erop alsof ze massaal naar binnen komen (zoals sommigen van ons lijken te denken), dan is die absorbeer spons van goedwillendheid zo vol.
En aangezien een regering het volk representeert...

Daarom denk ik ook dat het zo belangrijk is om conflicthaarden proberen in te dammen en om daar waar nodig steun te geven. En niet in Irak, maar in Liberie, bijvoorbeeld.
En overal is een markt van te maken, dus hiervan ook waarschijnlijk

Even voor de goede orde: ik propageer hier geen oorlogsvoering. Slechts vredesmachten die de strijdende partijen proberen rustig te houden en te dwingen tot onderhandelingen

Best is natuurlijk gewoon voorkomen. Dus:
- relatief eerlijke geldstromen over de gehele wereld;
- iedereen: eten, dak boven hun hoofd, kleding, gezondheidszorg, enige scholing.

Maar dat heeft tijd nodig.

Citaat:

Én niet van die stomme vragen stellen als hoeveel hotels staan er in een stad aan een asielzoeker

Én moet de Nederlandse regering - en alle andere regeringen (binnen de EU op zn minst) - ervoor zorgen dat ze OOK geinformeerd worden door de VN en non-gouvernmentele organisaties als Amnesty International, het Rode Kruis en Human Rights Watch. De Nederlandse regering hoeft niet alles voor waar aan te nemen wat zij zeggen, maar door nu slechts de ambtenaar achter zijn bureautje in de ambassade te geloven, terwijl alle andere organisaties die in het veld staan het tegenovergestelde roepen, lijkt me ook geen gezonde situatie.

Laatst gewijzigd op 01-08-2003 om 19:52.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2003, 19:48
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
NN schreef op 01-08-2003 @ 19:28:
Wel wil ik even opmerken dat deze week bekend werd dat afgelopen meer mensen ons land verlieten dan binnenkwamen. Dat geeft lijkt mij wel genoeg te kennen over de huidige politieke koers die wordt gevoerd.
Grappig is wel te bedenken dat een LPF-aanhanger mij onlangs liet herinneren dat het asielbeleid strenger was geworden en dat ie daar heel blij mee was enzo.

Feit is dat deze zelfde LPF-aanhanger vergeten was dat Paars II deze nieuwe asielwet geactiveerd had.

(ben t overigens niet eens met die wet; zie mijn bezwaren in het Engels stukje van eerder, maar dat doet er even niet toe )
Oud 02-08-2003, 14:14
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
NN schreef op 01-08-2003 @ 19:28:
Ik voel er niet zo veel voor om mij te mengen in deze discussie waar de meest inhumane voorstellen worden gedaan.

Hoe lang duurt een meer?
Serieus: afgelopen wat? jaar/maand?
Oud 03-08-2003, 10:32
the_conquer
the_conquer is offline
toch nog glasbakken op schiphol
Oud 03-08-2003, 12:47
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
volgende poging zorgen dat hij geen glas in kan slikken.
Oud 08-08-2003, 21:04
Verwijderd
nou die kerel die zich in de fik had gezet om niet het land uit te worden gezet.. wordt er dus mooi wel uitgekickt!! de beslissing was al gevallen.. of hij zich nou in de fik zet of niet hij gaat eruit!
Met citaat reageren
Oud 08-08-2003, 22:41
Dinalfos
Dinalfos is offline
Hihihi! Zijn voordeel is nu wel dat hij in het land van herkomst niet meer zo gemakkelijk herkend wordt en dus langer uit handen van de autoriteiten kan blijven

Dus wat doen we voortaan? Idd, we geven alle uitgeprocedeerde asielzoekers een aansteker met een busje benzine en we kunnen ze met een gerust hart het vliegtuig in trappen, hahahaha

Laatst gewijzigd op 08-08-2003 om 22:48.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2003, 23:14
Gatara
Gatara is offline
lezen is ook een kunst
Reageren

Regels voor berichten