Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-08-2003, 21:31
Verwijderd
Citaat:
Assasin schreef op 05-08-2003 @ 22:18:
Dan bouwen ze toch een eigen ziekenhuis, doet de Hamas ook en daar kweek je zeker wel steun mee omdat je dan kunt zeggen dat de regering en de Amerikanen niks willen doen en dat jij de enige bent die voor ze opkomt.
Denk je dat het slim is een ziekenhuis op te blazen waar Irakese vrouwen en kinderen in liggen, die ook nog eens gewond en/of ziek zijn? Kijk, als ze niet van je eigen volk zijn heeft de gemiddelde terrorist daar weinig moeite mee, maar dat is in dit geval dus niet zo.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-08-2003, 00:34
Verwijderd
Citaat:
Je zou een goede president van een bepaalde schurkenstaat zijn.
Er zijn bepaalde "schurken" staten die ik zeer waardeer
en ik ben er ook van overtuigd dat ik deze als een echte schurk goed zou kunnen leiden.

Citaat:
De bevolking slachtofferen is wel het domste dat je kan doen
Daarvoor heb ik niet gezorgt, maar de VS. Het is hun schuld dat de bevolking geslachtoffderd word, en het kan niet zo zijn dat bepaalde Eu landen deze situatie altijd maar weer moeten opknappen (ik denk hierbij aan het Duitse leger in Afghanistan en op de Balkan).

Ik zie onze Nederlandse soldaten ook niet als hulp, maar meer als een garantie voor de Nederlandse olie belangen (shell), en voor de instandhouding van goede relaties met de VS. Ik denk niet dat het humanitaire aspect de grootste rol speelt
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 13:26
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 05-08-2003 @ 22:31:
Denk je dat het slim is een ziekenhuis op te blazen waar Irakese vrouwen en kinderen in liggen, die ook nog eens gewond en/of ziek zijn? Kijk, als ze niet van je eigen volk zijn heeft de gemiddelde terrorist daar weinig moeite mee, maar dat is in dit geval dus niet zo.

Waarom zou dat niet slim zijn? Je geeft de US de schuld en daardoor kweek je een haat tegen de US en dus nieuwe terroristen.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 13:30
Verwijderd
Citaat:
Waarom zou dat niet slim zijn? Je geeft de US de schuld en daardoor kweek je een haat tegen de US en dus nieuwe terroristen.
Maar ook weer nieuwe vijanden voor de terroristen zelf.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 13:46
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 06-08-2003 @ 14:30:
Maar ook weer nieuwe vijanden voor de terroristen zelf.
Hoezo, die terroristen geven de schuld aan de US en die zijn toch al je vijand.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 18:58
Verwijderd
Citaat:
Hoezo, die terroristen geven de schuld aan de US en die zijn toch al je vijand.
Tuurlijk is de VS de viand, wat wil je anders met deze gestoorde imperialistische eigenbelang ondersteunende onderdrukkings politiek
Nee, mensen in het ziekenhuis hebben door de slechte omstandigheden in het ziekenhuis die mede door de VS zijn veroorzaakt al een hekel aan de VS. Waarom zou je zulke potentiële medestrijders om zeep helpen.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 19:02
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 06-08-2003 @ 19:58:
Tuurlijk is de VS de viand, wat wil je anders met deze gestoorde imperialistische eigenbelang ondersteunende onderdrukkings politiek
Nee, mensen in het ziekenhuis hebben door de slechte omstandigheden in het ziekenhuis die mede door de VS zijn veroorzaakt al een hekel aan de VS. Waarom zou je zulke potentiële medestrijders om zeep helpen.
Omdat als ze genezen worden door de Amerikanen ze dankbaar zullen zijn daarvoor, want die verwondingen zullen echt niet alleen door Amerikanen komen. En of je nu tien medestrijders krijgt door het ziekenhuis te laten staan of 30 familieleden dat maakt toch een verschil.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 19:06
matti
matti is offline
Volgens mij liggen de mariniers daar lekker in de zon te genieten van de plaatselijke schonen
Lijkt me bepaald geen makkelijke taak en ze hebben dan ook mijn steun!
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 19:15
Verwijderd
Citaat:
Omdat als ze genezen worden door de Amerikanen ze dankbaar zullen zijn daarvoor, want die verwondingen zullen echt niet alleen door Amerikanen komen.
De amerikanen genezen helemaal niet in die ziekenhuizen, werken namelijk geen amerikaanse doktors. Het probleem is juist dat ondanks dat de amerikanen er zijn het er absoluut niet beter op is geworden op het gebied van medische voorziening, en dat zorgt voor onvrede.

Sorry asassin, maar ik begin mij soms toch af te vragen of....
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 20:09
white star
white star is offline
de amerikanen denken tegenwoordig dat ze heel de wereld aan kunnen, en dat willen ze laten zien door allemaal kleine landjes aan te vallen die geen tegenstand bieden...

want zeg nou zelf, dacht je echt dat irak enige kans maakte tegen amerika??

maar tegen een land als noord-korea doen ze niks, omdat ze weten dat die kernbommen hebben, en van saddam wisten ze zeker dat hij ze niet had, anders had hij ze allang gebruikt op israel.

en een land als Pakistan, daar doen de amerikanen niks tegen, omdat dat een potentiëele bondgenoot is in een zee van vijandigheid (afghanistan, india, china), maar pakistan heeft ook kernwapens, chemische en biologische wapens.

Amerika moet niet zo de baas spelen, want als puntje bij paaltje komt dan kan zelfs een verenigde europese legermacht het amerikaanse leger in elkaar schieten, vergeet niet dat europa ook kernmachten heeft... (nederland heeft ook (amerikaanse) kernbommen) Engeland en Frankrijk hebben beide een vloot nucleaire onderzeers die zijn uitgerust met H-bommen, en die kunnen makkelijk het amerikaanse continent raken..

Don't mess with europe!
Oud 06-08-2003, 20:13
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Girlthing_taxi3 schreef op 06-08-2003 @ 21:09:
de amerikanen denken tegenwoordig dat ze heel de wereld aan kunnen, en dat willen ze laten zien door allemaal kleine landjes aan te vallen die geen tegenstand bieden...

want zeg nou zelf, dacht je echt dat irak enige kans maakte tegen amerika??

maar tegen een land als noord-korea doen ze niks, omdat ze weten dat die kernbommen hebben, en van saddam wisten ze zeker dat hij ze niet had, anders had hij ze allang gebruikt op israel.

en een land als Pakistan, daar doen de amerikanen niks tegen, omdat dat een potentiëele bondgenoot is in een zee van vijandigheid (afghanistan, india, china), maar pakistan heeft ook kernwapens, chemische en biologische wapens.

Amerika moet niet zo de baas spelen, want als puntje bij paaltje komt dan kan zelfs een verenigde europese legermacht het amerikaanse leger in elkaar schieten, vergeet niet dat europa ook kernmachten heeft... (nederland heeft ook (amerikaanse) kernbommen) Engeland en Frankrijk hebben beide een vloot nucleaire onderzeers die zijn uitgerust met H-bommen, en die kunnen makkelijk het amerikaanse continent raken..

Don't mess with europe!

erm...ja leuk, een nucleaire oorlog...
landen die allebei kernwapens hebben kunnen gewoon nix tegen mekaar doen, zo simpel is t...
Oud 06-08-2003, 20:20
white star
white star is offline
zo is het bijna ja.....
Oud 06-08-2003, 21:08
Verwijderd
Gauloises schreef op 06-08-2003 @ 01:34:

Citaat:
Er zijn bepaalde "schurken" staten die ik zeer waardeer
en ik ben er ook van overtuigd dat ik deze als een echte schurk goed zou kunnen leiden.
Eh... Cuba?

Citaat:
Daarvoor heb ik niet gezorgt, maar de VS. Het is hun schuld dat de bevolking geslachtoffderd word, en het kan niet zo zijn dat bepaalde Eu landen deze situatie altijd maar weer moeten opknappen (ik denk hierbij aan het Duitse leger in Afghanistan en op de Balkan).
Ik begrijp wel wat je bedoelt, maar ik vind niet dat het Irakese volk het slachtoffer moet zijn van een principiële kwestie. Op diplomatieke wijze is ook wel het een en ander te bereiken. En als de VS niet horen willen, moeten ze maar voelen (lees: de EU gaat lekker nog meer dwarsliggen, ghe ghe).

Citaat:
Ik zie onze Nederlandse soldaten ook niet als hulp, maar meer als een garantie voor de Nederlandse olie belangen (shell), en voor de instandhouding van goede relaties met de VS. Ik denk niet dat het humanitaire aspect de grootste rol speelt
Like duh, het gaat nooit om de bevolking, het gaat altijd om de economie en het grote geld. Zoals ik in een ander topic al zei, een land mag zoveel mensenrechten schenden als het wil, zolang het zich maar een betrouwbaar handelspartner toont.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 22:10
Verwijderd
Citaat:
Eh... Cuba?
Hoe wist je dat?

Citaat:
Ik begrijp wel wat je bedoelt, maar ik vind niet dat het Irakese volk het slachtoffer moet zijn van een principiële kwestie. Op diplomatieke wijze is ook wel het een en ander te bereiken. En als de VS niet horen willen, moeten ze maar voelen (lees: de EU gaat lekker nog meer dwarsliggen, ghe ghe).
Ooit zal deze principiële kwestie toch moeten worden uitgevochten, dus waarom niet nu.

Citaat:
Like duh, het gaat nooit om de bevolking, het gaat altijd om de economie en het grote geld. Zoals ik in een ander topic al zei, een land mag zoveel mensenrechten schenden als het wil, zolang het zich maar een betrouwbaar handelspartner toont.
Jep, alleen zijn er mensen die het niet willen inzien

Citaat:
Don't mess with europe!

Het probleem is dat europa wel toelaat dat dat gebeurd.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 22:29
Verwijderd
Gauloises schreef op 06-08-2003 @ 23:10:

Citaat:
Hoe wist je dat?
Gokje

Citaat:
Ooit zal deze principiële kwestie toch moeten worden uitgevochten, dus waarom niet nu.
Omdat het over de ruggen van de Irakese bevolking gaat. En heeft die niet al genoeg geleden?
Met citaat reageren
Oud 07-08-2003, 00:02
Verwijderd
Citaat:
En heeft die niet al genoeg geleden?
Het zal altijd ten koste gaan van een bevolking die geleden heeft, ik heb liever dat deze principiële kwestie snel word uitgevochten. Aan het begin hadden Duitsland en Frankrijk er een heel mooie kans voor gegeven.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2003, 09:00
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
Girlthing_taxi3 schreef op 06-08-2003 @ 21:09:

Don't mess with europe!
oh ja een verenigd Europa

pro VS: Groot-Brittanie,Nederland,Spanje,elk Oost-Europees land.

Anti-VS (is een iets te groot woord maar je weet wat ik bedoel):
Duitsland,Frankrijk,Belgie,en nog wat.

wie er gaat winnen?moeilijke vraag hoor NOT.
Oud 07-08-2003, 09:42
Verwijderd
Citaat:
Gauloises schreef op 07-08-2003 @ 01:02:
Het zal altijd ten koste gaan van een bevolking die geleden heeft, ik heb liever dat deze principiële kwestie snel word uitgevochten. Aan het begin hadden Duitsland en Frankrijk er een heel mooie kans voor gegeven.
Hoe bedoel je dat het altijd ten koste gaat van een bevolking die geleden heeft?
Met citaat reageren
Oud 07-08-2003, 10:12
white star
white star is offline
Citaat:
timbo85 schreef op 07-08-2003 @ 10:00:
oh ja een verenigd Europa

pro VS: Groot-Brittanie,Nederland,Spanje,elk Oost-Europees land.

Anti-VS (is een iets te groot woord maar je weet wat ik bedoel):
Duitsland,Frankrijk,Belgie,en nog wat.

wie er gaat winnen?moeilijke vraag hoor NOT.
alleen frankrijk is al genoeg, heel de wereld vergeet dat de fransen nog steeds kernwapens hebben, en daarmee dus een hele sterke troef in handen hebben.

Je kan nu wel zeggen zo van; Ze heeft het de hele tijd over kernwapens, maar militair gezien is dat gewoon een enorme beveiliging voor invallen, en ook een politiek hulpmiddel. dat zag je wel toen heel de wereld bibberde toen frankrijk kernproeven deed...
Oud 07-08-2003, 11:11
white star
white star is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 06-08-2003 @ 01:34:

Hmmmzz... de duitsers zijn al eens eerder in de Balkan geweest om de bevolking te "helpen" tegen agressors, en ze hadden nog een ander dingetje doen.....

maar eeuuuhh dat was.....????

oh jah!! OLIE!!!!

verrek, hebben we dat niet eerder gehoord?? in irak ofzo, pas geleden nog? ene rare texaan wou ook olie, want texas heeft te weinig. Rare jongens, die amerikanen...
Oud 07-08-2003, 11:29
Verwijderd
Citaat:
Hmmmzz... de duitsers zijn al eens eerder in de Balkan geweest om de bevolking te "helpen" tegen agressors, en ze hadden nog een ander dingetje doen.....

maar eeuuuhh dat was.....????

oh jah!! OLIE!!!!

verrek, hebben we dat niet eerder gehoord?? in irak ofzo, pas geleden nog? ene rare texaan wou ook olie, want texas heeft te weinig. Rare jongens, die amerikanen...
doe niet zo dom
Op de Balkan is nauwelijks olie zo ver ik weet. Er is daar niet veel te halen. Ik mag je erop wijzen dat ze er nu wegens humanitaire hulp zitten, want de VS die het daar mooi aangepakt heeft heeft de mensen daar allang weereens laten hangen.

In Afghanistan ging het om olie leidingen van de VS waarvan de onderhandelingen een paar maanden voor de oorlog tegen Afghanistan waren stukgelopen. De VS krijgen nu hun leidingen, en Duitsland mag er de bewaker spelen, maar ziet er weer helemaal niets van terug. Zo gaat het altijd met Europese landen, de VS naait ze om in hun belangen te voorzien, en de Europese landen met een zekere maat van normen en waarden gaan erheen om de slachtoffers te helpen op te bouwen.

Hieraan moet een einde komen, de europese landen zijn van alle acties en sancties van de VS een slachtoffer omdat ze miljarden betalen om de schade die de VS heeft aangericht weer op te bouwen. En ik vind persoonelijk dat Europa eens in verzet moet komen, ookal gaat het ten koste van de bevolking in een of ander land. En Irak was nu een mooie gelegenheid geweest.
Duitsland en Frankrijk hadden daarvoor een goede stap in de goede richting gedaan toen ze de oorlog weigerden mee te doen.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2003, 11:44
white star
white star is offline
ik mag dan wel een meisje zijn, maar blonT ben ik niet!

Denk je nou echt dat Duitsland in 1941 voor de gein de balkan binnenviel??

ze zijn toen binnengevallen om de italianen te helpen met hun oorlog tegen Griekenland, maar met als onderliggende gedachte dat ze dan meteen even de Roemeense olievelden konden beschrmen, want daar was duitsland van afhankelijk, want duitsland heeft zelf geen olie, en alles wat ze hadden veroverd toen ook nog niet.

Operatie Barbarossa was er niet zozeer op gericht om Rusland te veroveren, maar om de olierijke kaukasus te veroveren, omdat de vraag het roemeense aanbod overschreed, en arabie lukte niet zo goed...

DAAROM vielen de duitsers de balkan binnen... ze waren dan wel slecht en zo, maar ze waren niet dom!

en ja, we moeten de VS een lesje leren.

ik stel voor dat we de gaskraan dichtdraaien, en ons terugtrekken uit de NAVO, en een Europese VerdragsOrganisatie gaan oprichten, met alle europese landen (lukt toch niet).
Daarnaast komen amerikaanse schpen rotterdam niet meer in, en kunnen we voortaan geen dollars's meer pinnen op schiphol. ohjah, en we halen onze lifeguards uit new york terug, en noemen NY gewoon keihard Nieuw Amsterdam

Tsjakka, Don't mess with holland

(lukt ons nooit en als het lukt gan we kapot want de vs handelt dan niet meer met ons, en dat is een te groot deel van onze economie..... moeten we maar vriendjes worden met China...)
Oud 07-08-2003, 12:00
Verwijderd
volgens mij ben je wel blonT.

Duitsland zit daar niet om de 2e WO, maar omdat de VN en de VS hebben ingegrepen toen er enkele jaren gelden genocides plaatvonden op de balkan. De duitse troepen zitten er al sinds een aantal jaren als vredesmacht. De VS heeft de mensen daar allang weer in de steek gelaten. Duitsland zit daar dus om heel andere redenen dan jij denkt.

Citaat:
(lukt ons nooit en als het lukt gan we kapot want de vs handelt dan niet meer met ons, en dat is een te groot deel van onze economie..... moeten we maar vriendjes worden met China...)
We gaan helemaal niet kapot. Net 10% van onze buitenlandse handel doen we met de VS. Onze grootste handelspartner is Duitsland, en natuurlijk de rest van Europa. Ik ben van mening dat Nederland zich altijd al teveel op de VS concentreerd, en waarom snap ik niet. Ze moeten eens wat meer met andere Europese landen samenwerken, ipv alles doen wat de VS doet en de VS wil dat ze doen.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2003, 12:23
white star
white star is offline
ik heb het over de eerste keer dat ze er zaten, waarom ze er nu zitten snap ik ook wel

en onze economie is dan wel afhankelijk van duitsland, maar de duitse econmie is toch echt op de amerikaanse gericht, net als alle andere economieen van europa (behalve die van albanie en vaticaanstad). daar kan je gewoon niet omheen

en als die 10% weg valt, dan ga jij 10% minder verdienen en gaan de prijzen met 10% omhoog, een koopkrachtdaling van 20%, dat ga je toch wel voelen in je portomonee

en dan nog, het is misschien maar 10%, maar wel een belangrijke 10%. de vs zijn 's werelds grootste graanproducent. de nederlandse graanopbrengst is niet genoeg voor nederland. Canada is Nr 2. maar die zijn een marionettenstaat van de vs (economisch dan) en leveren dus ook niks meer....

en dan krijg je dalijk argentijns voer......

met de kop van maxima erop zeker
Oud 07-08-2003, 12:52
Verwijderd
Citaat:
ik heb het over de eerste keer dat ze er zaten, waarom ze er nu zitten snap ik ook wel
Jaja, smoesjes

Citaat:
duitse econmie is toch echt op de amerikaanse gericht, net als alle andere economieen van europa
Als het erop aan komt is de VS veel meer afhankelijk van de EU dan omgekeerd, doordat wij nog steeds in de VS investeren blijft hun economie draaiende gehouden. Als dit zou ophouden zou er onmiddelijk een zware crash plaatsvinden.

De EU kan het zeer goed zonder de VS stellen als het erop aan komt, maar er bestaat een wederzijdse afhankelijkheid.

Citaat:
de vs zijn 's werelds grootste graanproducent. de nederlandse graanopbrengst is niet genoeg voor nederland.
Nederland hoeft geen graan te kopen in de VS, waarom denk je dat de VS anders zelf al hun graanindustrie wouden gaan beschermen inj het afgelopen jaar met import heffingen en export subsidies. Graan genoeg te halen op andere plaatsen.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2003, 13:17
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Girlthing_taxi3 schreef op 07-08-2003 @ 11:12:
alleen frankrijk is al genoeg, heel de wereld vergeet dat de fransen nog steeds kernwapens hebben, en daarmee dus een hele sterke troef in handen hebben.
Maar in aantallen gezien moet Frankrijk het toch echt afleggen tegen landen als China, Rusland en de US. En die kunnen zich, me dunkt, wel aardig redden tegen een paar raketten van de Fransen.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2003, 13:26
Verwijderd
Citaat:
Maar in aantallen gezien moet Frankrijk het toch echt afleggen tegen landen als China, Rusland en de US. En die kunnen zich, me dunkt, wel aardig redden tegen een paar raketten van de Fransen.
Muahahaha, niets kan je dan meer redden, behalve een atoombunker, maar die zijn er ook maar voor een selecte groep mensen.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2003, 13:33
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 07-08-2003 @ 14:26:
Muahahaha, niets kan je dan meer redden, behalve een atoombunker, maar die zijn er ook maar voor een selecte groep mensen.
Er zijn manieren om een raket te onderscheppen hoor.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2003, 15:33
white star
white star is offline
ballistische raketten wel ja, maar kruisraketten niet, en de Franse Force de Frappe is uitgerust met kruisraketten met kernkop....
Oud 07-08-2003, 16:11
lifeafterdeath
lifeafterdeath is offline
Zet gewoon een goalkeeper of een phalanx neer, dan heb je ook nix te vrezen voor raketten...

En :

Ontopic
Oud 07-08-2003, 20:33
Verwijderd
Citaat:
lifeafterdeath schreef op 07-08-2003 @ 17:11:
Zet gewoon een goalkeeper (...) neer
Wie had je op het oog? Van der Sar, Buffon, Casillas?
Met citaat reageren
Oud 07-08-2003, 20:44
Verwijderd
Citaat:
Er zijn manieren om een raket te onderscheppen hoor.
Als een raket met een nucliare lading word onderschept ontploft ie altijd nog in de lucht, en de gevolgen zouden dan alsnog tamelijk erg zijn. Het nuclaire materiaal komt dan toch gewoon vrij en vervuild ook.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten