Advertentie | |
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() en ik ben er ook van overtuigd dat ik deze als een echte schurk goed zou kunnen leiden. ![]() Citaat:
Ik zie onze Nederlandse soldaten ook niet als hulp, maar meer als een garantie voor de Nederlandse olie belangen (shell), en voor de instandhouding van goede relaties met de VS. Ik denk niet dat het humanitaire aspect de grootste rol speelt ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Waarom zou dat niet slim zijn? Je geeft de US de schuld en daardoor kweek je een haat tegen de US en dus nieuwe terroristen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Nee, mensen in het ziekenhuis hebben door de slechte omstandigheden in het ziekenhuis die mede door de VS zijn veroorzaakt al een hekel aan de VS. Waarom zou je zulke potentiële medestrijders om zeep helpen. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Sorry asassin, maar ik begin mij soms toch af te vragen of.... ![]() |
![]() |
|
de amerikanen denken tegenwoordig dat ze heel de wereld aan kunnen, en dat willen ze laten zien door allemaal kleine landjes aan te vallen die geen tegenstand bieden...
want zeg nou zelf, dacht je echt dat irak enige kans maakte tegen amerika?? maar tegen een land als noord-korea doen ze niks, omdat ze weten dat die kernbommen hebben, en van saddam wisten ze zeker dat hij ze niet had, anders had hij ze allang gebruikt op israel. en een land als Pakistan, daar doen de amerikanen niks tegen, omdat dat een potentiëele bondgenoot is in een zee van vijandigheid (afghanistan, india, china), maar pakistan heeft ook kernwapens, chemische en biologische wapens. Amerika moet niet zo de baas spelen, want als puntje bij paaltje komt dan kan zelfs een verenigde europese legermacht het amerikaanse leger in elkaar schieten, vergeet niet dat europa ook kernmachten heeft... (nederland heeft ook (amerikaanse) kernbommen) Engeland en Frankrijk hebben beide een vloot nucleaire onderzeers die zijn uitgerust met H-bommen, en die kunnen makkelijk het amerikaanse continent raken.. Don't mess with europe! ![]() ![]()
||
Citaat:
erm...ja leuk, een nucleaire oorlog... landen die allebei kernwapens hebben kunnen gewoon nix tegen mekaar doen, zo simpel is t...
||||
Verwijderd
|
Gauloises schreef op 06-08-2003 @ 01:34:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Het probleem is dat europa wel toelaat dat dat gebeurd. |
![]() |
||
Citaat:
pro VS: Groot-Brittanie,Nederland,Spanje,elk Oost-Europees land. Anti-VS (is een iets te groot woord maar je weet wat ik bedoel): Duitsland,Frankrijk,Belgie,en nog wat. wie er gaat winnen?moeilijke vraag hoor NOT.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Je kan nu wel zeggen zo van; Ze heeft het de hele tijd over kernwapens, maar militair gezien is dat gewoon een enorme beveiliging voor invallen, en ook een politiek hulpmiddel. dat zag je wel toen heel de wereld bibberde toen frankrijk kernproeven deed...
||
Citaat:
Hmmmzz... de duitsers zijn al eens eerder in de Balkan geweest om de bevolking te "helpen" tegen agressors, en ze hadden nog een ander dingetje doen..... maar eeuuuhh dat was.....???? oh jah!! OLIE!!!! verrek, hebben we dat niet eerder gehoord?? in irak ofzo, pas geleden nog? ene rare texaan wou ook olie, want texas heeft te weinig. Rare jongens, die amerikanen...
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Op de Balkan is nauwelijks olie zo ver ik weet. Er is daar niet veel te halen. Ik mag je erop wijzen dat ze er nu wegens humanitaire hulp zitten, want de VS die het daar mooi aangepakt heeft heeft de mensen daar allang weereens laten hangen. In Afghanistan ging het om olie leidingen van de VS waarvan de onderhandelingen een paar maanden voor de oorlog tegen Afghanistan waren stukgelopen. De VS krijgen nu hun leidingen, en Duitsland mag er de bewaker spelen, maar ziet er weer helemaal niets van terug. Zo gaat het altijd met Europese landen, de VS naait ze om in hun belangen te voorzien, en de Europese landen met een zekere maat van normen en waarden gaan erheen om de slachtoffers te helpen op te bouwen. Hieraan moet een einde komen, de europese landen zijn van alle acties en sancties van de VS een slachtoffer omdat ze miljarden betalen om de schade die de VS heeft aangericht weer op te bouwen. En ik vind persoonelijk dat Europa eens in verzet moet komen, ookal gaat het ten koste van de bevolking in een of ander land. En Irak was nu een mooie gelegenheid geweest. Duitsland en Frankrijk hadden daarvoor een goede stap in de goede richting gedaan toen ze de oorlog weigerden mee te doen. |
![]() |
|
ik mag dan wel een meisje zijn, maar blonT ben ik niet!
Denk je nou echt dat Duitsland in 1941 voor de gein de balkan binnenviel?? ze zijn toen binnengevallen om de italianen te helpen met hun oorlog tegen Griekenland, maar met als onderliggende gedachte dat ze dan meteen even de Roemeense olievelden konden beschrmen, want daar was duitsland van afhankelijk, want duitsland heeft zelf geen olie, en alles wat ze hadden veroverd toen ook nog niet. Operatie Barbarossa was er niet zozeer op gericht om Rusland te veroveren, maar om de olierijke kaukasus te veroveren, omdat de vraag het roemeense aanbod overschreed, en arabie lukte niet zo goed... DAAROM vielen de duitsers de balkan binnen... ze waren dan wel slecht en zo, maar ze waren niet dom! en ja, we moeten de VS een lesje leren. ik stel voor dat we de gaskraan dichtdraaien, en ons terugtrekken uit de NAVO, en een Europese VerdragsOrganisatie gaan oprichten, met alle europese landen (lukt toch niet). Daarnaast komen amerikaanse schpen rotterdam niet meer in, en kunnen we voortaan geen dollars's meer pinnen op schiphol. ohjah, en we halen onze lifeguards uit new york terug, en noemen NY gewoon keihard Nieuw Amsterdam Tsjakka, Don't mess with holland (lukt ons nooit en als het lukt gan we kapot want de vs handelt dan niet meer met ons, en dat is een te groot deel van onze economie..... moeten we maar vriendjes worden met China...)
||
Verwijderd
|
![]() Duitsland zit daar niet om de 2e WO, maar omdat de VN en de VS hebben ingegrepen toen er enkele jaren gelden genocides plaatvonden op de balkan. De duitse troepen zitten er al sinds een aantal jaren als vredesmacht. De VS heeft de mensen daar allang weer in de steek gelaten. Duitsland zit daar dus om heel andere redenen dan jij denkt. Citaat:
|
![]() |
|
ik heb het over de eerste keer dat ze er zaten, waarom ze er nu zitten snap ik ook wel
en onze economie is dan wel afhankelijk van duitsland, maar de duitse econmie is toch echt op de amerikaanse gericht, net als alle andere economieen van europa (behalve die van albanie en vaticaanstad). daar kan je gewoon niet omheen en als die 10% weg valt, dan ga jij 10% minder verdienen en gaan de prijzen met 10% omhoog, een koopkrachtdaling van 20%, dat ga je toch wel voelen in je portomonee en dan nog, het is misschien maar 10%, maar wel een belangrijke 10%. de vs zijn 's werelds grootste graanproducent. de nederlandse graanopbrengst is niet genoeg voor nederland. Canada is Nr 2. maar die zijn een marionettenstaat van de vs (economisch dan) en leveren dus ook niks meer.... en dan krijg je dalijk argentijns voer...... met de kop van maxima erop zeker
||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
De EU kan het zeer goed zonder de VS stellen als het erop aan komt, maar er bestaat een wederzijdse afhankelijkheid. Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Krijgt Nederland zijn eigen Falkland-oorlog? Verwijderd | 137 | 19-04-2006 07:38 | |
juichende amerikanen na neerschieten irakees Gimmeshelter | 148 | 22-03-2004 18:01 | |
Haal die verdomde troepen terug! Thijs085 | 56 | 20-03-2004 21:06 |