Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-08-2003, 17:10
Opuntjepuntje
Opuntjepuntje is offline
Een eeuwigheid rondfladderen onder Gods lof
Oud 22-08-2003, 19:46
hamer&sikkel
hamer&sikkel is offline
Eeuwig leven is het ergste wat er is:

Neem Niemand is onsterfelijk van Simone de Beauvoir.

Hierin koopt een man van een oude Joodse koopman een drankje dat onsterfelijk maakt. Hij probeert het uit op een muis en slaat deze dood. Na een paar dagen komt het arme beest weer tot leven. De man neemt het in en leeft eeuw na eeuw. Dan bekruipt hem langzaam aan de angst dat, als de aarde en het heelal vergaan zijn hij nog steeds zal leven. Hij zal nooit dood gaan, nooit. Hij zal eenzaam eeuwig rondzweven in de ruimte, samen met de muis.

Nou, rillingen lopen mij over de rug bij zo een gedachte. u niet?
Oud 22-08-2003, 19:54
Kazanka
Kazanka is offline
Citaat:
hamer&sikkel schreef op 22-08-2003 @ 20:46:
Eeuwig leven is het ergste wat er is:

Neem Niemand is onsterfelijk van Simone de Beauvoir.

Hierin koopt een man van een oude Joodse koopman een drankje dat onsterfelijk maakt. Hij probeert het uit op een muis en slaat deze dood. Na een paar dagen komt het arme beest weer tot leven. De man neemt het in en leeft eeuw na eeuw. Dan bekruipt hem langzaam aan de angst dat, als de aarde en het heelal vergaan zijn hij nog steeds zal leven. Hij zal nooit dood gaan, nooit. Hij zal eenzaam eeuwig rondzweven in de ruimte, samen met de muis.

Nou, rillingen lopen mij over de rug bij zo een gedachte. u niet?
Lijkt me geen prettige ervaring, ik zou 25 al mooi genoeg vinden.
Oud 23-08-2003, 00:11
DeGexxte
DeGexxte is offline
Citaat:
eefjeefje schreef op 17-08-2003 @ 13:25:
ik zou het enger vinden als mijn leven zomaar zou stoppen. Stel je voor, een uitgemergeld kind in Soedan. Oorlog meegemaakt, honger, familie kwijt. Eén en al ellende. Kind gaat dood door ondervoeding, en that's it. Acht jaar ellende.
Of iemand is 30, depressief. Kent alleen verdriet. Springt voor een trein, hup, 30 jaar weggevaagd...
Nee, maar vind jij dat zo'n kind in Soedan beter voor altijd pijn en verdiet mee zou moeten maken?! Waarschijnlijk vind hij eindelijk rust!

Vind jij dan ook dat die 30-jarige man altijd depressief moet zijn?!
Als hij er zélf mee wil kappen, denk ik niet dat, dat het hem zal plezieren om nog voor een hele tijd depri te wezen!

Hij kiest er immers (op dat moment, niemand weet of hij er wel goed over heeft nagedacht) zelf voor...
Oud 05-09-2003, 22:44
Nar'Hyarmen
Nar'Hyarmen is offline
Citaat:
bartjehill schreef op 01-08-2003 @ 16:23:
ja zit ik net aan te denken wat is er nou enger dat je je eeuwig zit te vervelen in een doosje ergens in een andere dimensie als je doodgaat of als het gewoon in een keer ophoud weg jou zieltje
het idee dat ik doodga, dat ik gewoon ophou met bestaan dat maakt mij het bangst van alle enge dingen op de wereld. Ik zie het nut dan niet in. gewoon, wat leven, je best doen om er wat van te maken en dan *poef* weg leven, weg alles. En dan ben ik er niet meer. Dan is er niets meer, dan weet ik niets meer, dan ben ik gewoon niet meer, niets meer. Alles wat ik dan heb opgebouwd verlies ik dan. Nee echt niet. Voor mij ga ik doorleven. en NOOOOOOOOOOOIT verdwijnen. ik blijf.
Oud 06-09-2003, 09:54
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Het 2e alhoewel me dat ook weer het meest gerustseld
Als je immers gewoon 'doodgaat' hoef je eventuele rampen en wegvagen van de mensheid ed niet mee te maken, maar reincarneren is des te geruststellender omdat je steeds weer meer kan leren en ontdekken en je levenslessen kan leren enzo. Echter raakt de wereld steeds vervuilder dus ik zie t niet zo zitten om weer geboren te worden in die rotzooi.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2003, 10:16
elledc
elledc is offline
Mijn droom is dat het leven ophoudt binnen een 40-tal jaar. Dan heb ik meer dan lang genoeg geleefd en dan hoeft het voor mij niet verder.
De wereld wordt steeds meer robot en steeds meer vervuild van mensen. Als je eens beseft hoe slecht de wereld er nu aan toegaat (qua oorlogen en natuurvervuiling) dan moet je inzien dat het binnen enkele eeuwen hier rampzalig wordt. De natuur zal zich wreken en misschien ontploft de aarde wel binnenkort, dat hoop ik!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten