Advertentie | |
|
![]() |
|
Waar is eigenlijk de functie gebleven 'Report this post to admin'?
oke, je hebt dan altijd misbruikers maar dat kun je de regel invoeren: Misbruik = waarschuwing/ban En dan kunnen threads die dus door de de users zelf aan worden gegeven als threads die gesloten dienen te worden door hoe het gaat. En tegelijk kunnen troll-posts er makkelijk tussenuit gepikt worden als ze gemeld worden. Als dit goed gaat zou je niet meer een heel topic door moeten bladeren. Maar goed, dit zal met die "iemand die zoiets doet is NSB'er" instelling die ik hier regelmatig langs zie komen wel niet werken.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Leden hebben in deze absoluut niks in te brengen. Z
Maar een methode om ongenoegen te uiten over een bepaalde beslissing door een van de drie mogelijkheden( te slap, rechtvaardig of te streng) te stemmen...is niet eens zo'n gek idee. Moet het wel gaan om hete hangijzer beslissingen, die in M en M betwist zijn.
||
Citaat:
|
Lijkt me dan toch beter om een lijst met moderatie-acties te maken (dynamisch, uiteraard), waarna leden er een oordeel aan kunnen hechten. Vervolgens kunnen alleen stemmen van bepaalde leden worden geteld, waarbij verschillende criteria kunnen worden gevoerd.
Bijvoorbeeld: alleen leden die al lang lid zijn, alleen leden die niet in de onderhavige thread gereageerd hebben, alleen leden die handmatig worden uitgekozen. Beoordelende leden kunnen beoordelingen krijgen voor hun beoordelingen en daarmee meer beoordelingsrechten krijgen, beoordelende leden kunnen per subforum meer of minder rechten krijgen, enzovoort. Okay, ik draaf wellicht een beetje door, maar de mogelijkheden zijn vrijwel eindeloos. ![]()
|
Dan krijgen de Sexfoto-threads dus allemaal een rating van 'ubernuttig' en een thread over de Gaypride krijgt 'verdomd saai' mee. Ikzelf ben wel bereid nuttig te stemmen, maar dat kan nu eenvoudigweg niet gezegd worden van alle forummers. Ik vind het alvast niet echt oplossing, maar ik heb verder ook weinig suggesties. Dat is het probleem met een 'slecht' functionerende leiding: die werk je heel moeilijk weg. En dat nog niet eens: een verandering van gedrag is al een hele ommezwaai. Eigenlijk zou een slecht functionerende FB door de Hand Gods gedegradeerd moeten worden, wel zo makkelijk :>
|
![]() |
|
Ik vraag me nog steeds af of dit nuttig is... of zelfs nodig... de topicstarter zegt zelf dat ie enkel oordeelt op 1 of 2 enkele topics op dit forum...
wat zijn nou de voordelen behalve een waardering voor topics te geven, waar een FB wel of niet iets mee doet? En wegen die af tegen de 'tijd en geld' die erin gestoken moet worden en de mogelijke problemen die er uit voor vloeien... (waarvan er in deze topic al meerdere worden beschreven) Zoals ik eerder zei dekt de BZ grotendeels de lading, als er klachten betreffende modereerbeleid (van sprecifieke topics) zijn dan is men vrij deze hier te posten... en daarbij zijn alle leden vrij hun mening te geven... (zie je de overeenkomst?) en wat bans betreft geldt zover ik weet nog steeds dat dit enkel een discussie tussen admin en de gebande persoon is... en daarvoor ook geen beoordeling van buitenstaanders nodig is...
||
Citaat:
||
Citaat:
Maar ik ben wel 'tevreden', ik hoef in ieder geval geen beoordelingssysteem. Wat niet wegneemt dat sommige FB's nog altijd zeer ergerlijk te werk gaan soms. Misschien moet iedereen daar standaard maar een topic voor openen hier. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Over het nut ervan heb ik slechts gespeculeerd. Toegegeven, mijn uitgangspunt is eerder een technische dan een praktische, maar daar heeft goeddeels met mijn eigen technische achtergrond te maken.
||
Citaat:
![]() "Wat zou het nut zijn van het invoeren van zo'n systeem? en wegen de voordelen daarvan af tegen de problemen die het meebrengt?" Het lijkt me als er meer duidelijkheid op dit vlak is er pas gediscusseerd moet worden of het precieze 'hoe en wat'
||
Citaat:
Het kan goed zijn dat wij verschillende talen spreken zonder dat wel ons ervan bewust zijn. Een andere verklaring voor ons meningsverschil kan ik me in ieder geval niet voorstellen. Als je het topic leest (en in acht neemt dat het merendeel van de inzendingen midden in de nacht is ingestuurd) kun je duidelijk zien dat er juist wordt gefilosofeerd over een mogelijk probleem, mogelijke oplossigen hiervoor en mogelijk nut van deze oplossingen. Volgens gaat er dus helemaal niets fout? En dat ik toegeef het ook allemaal niet te weten (tenminste, dat is jouw lezing van mijn betoog) zou alleen maar in het voordeel van mijn bescheidenheid spreken, niet? Whatever.
|
![]() |
michiel, het zal vast een beste jongen zijn, maar je bent niet de eerste die stuit op de muur van onbegrip die niels is.
![]()
||
Citaat:
En dan kan je wel zo'n houding aannemen, maar dat neemt niet weg dat het overduidelijk is wat er speelt...
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Dat ik met forummers in het dagelijks leven verder niets te maken heb, wil nog niet zeggen dat ik me hun mening niet aantrek. Zolang als ik onder mijn eigen naam chat neem ik dit forum aan als deel van mijn wereld, niet als aparte wereld waarin ik onschendbaar ben. Ik ben ik, online en offline. Zo simpel is het voor mij. En last but not least: het leek me goed om nu maar eens de wijste van het stel te spelen en een beetje in te binden...
|
Ik zeg niét dat het je niets hoeft te doen omdat het een forum is. Maar omdat het een forum is kun je je (inderdaad) wel een beetje inbinden qua emoties. Je wordt sowieso al gauw als een retard beschouwd als je schijnbaar je hele leven om het forum heenbouwt, al is het maar voor een ogenblik. Beetje relativeren, maar serieus zijn ook.
|
![]() |
||
Citaat:
|
Een paar losse opmerkingen.
Enkele bij deze discussie betrokken leden hebben geen vertrouwen in de forumbazen van dit forum, maar is het terecht om te denken dat je wel vertrouwen kan hebben in de leden? Of dat de situatie daar beter door wordt? In welke mate is het hier gestelde machtsprobleem een probleem? Leeft dit onder veel leden, of is dit topic het plezier van enkele verdwaalde twintigers? Is het jullie uberhaupt opgevallen hoe groot het verschil is tussen de gemiddelde leeftijd van de gebruiker op dit forum, en de mensen die hier discussieren?
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik weet niet of een systeem als dit veel toevoegt aan de kwaliteit van het forum. Het doel is oneerlijk modereren tegen te gaan maar het zorgt er alleen maar voor dat leden slechte topics aan forumbazen laten zien en de forumbazen besluiten zelf of ze al dan niet sluiten. Ik denk dat de oplossing het probleem totaal ontloopt en alleen maar tot een mechanisering van het forumbaasschap leiden. En ik ben sowieso niet echt een fan van super strakheid... Of je moet een automatische FB in de software programmeren die intelligent is... Maja... Ik ken maar een AI-er op dit forum en ik denk niet dat die dat wil maken
||
Citaat:
![]() ![]()
|
![]() |
|
|