Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Scholieren.com / Beleidszaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-08-2003, 03:05
michieldewit
michieldewit is offline
Citaat:
MickeyV schreef op 03-08-2003 @ 03:42:
Uiteraard niet. De term "zinvol" moet i. c. dan ook strikt gerelateerd worden aan de eigen opvattingen van de participanten
In dat geval kunnen we 'zinvol' misschien beter substitueren door 'genotvol' of 'funvol' of 'lol'
Oud 03-08-2003, 10:47
MazeMouse
MazeMouse is offline
Waar is eigenlijk de functie gebleven 'Report this post to admin'?

oke, je hebt dan altijd misbruikers maar dat kun je de regel invoeren: Misbruik = waarschuwing/ban

En dan kunnen threads die dus door de de users zelf aan worden gegeven als threads die gesloten dienen te worden door hoe het gaat. En tegelijk kunnen troll-posts er makkelijk tussenuit gepikt worden als ze gemeld worden.
Als dit goed gaat zou je niet meer een heel topic door moeten bladeren.

Maar goed, dit zal met die "iemand die zoiets doet is NSB'er" instelling die ik hier regelmatig langs zie komen wel niet werken.
Oud 03-08-2003, 10:53
Koen
Koen is offline
Citaat:
MazeMouse schreef op 03-08-2003 @ 11:47:
Waar is eigenlijk de functie gebleven 'Report this post to admin'?
Die hebben we er héél snel uitgehaald. Als ik me ergens wel niet de pleuris aan erger, is het wel dat élke thread aan me gemeld wordt waar ook maar iéts niet helemaal jovel in is. Zo is het forumbazen geen drol meer aan. Belangrijke zaken kunnen op M&M worden gemeld, en verder moderate ik liever zelf, zonder dat 100 leden me alle foute threads op gaan sommen.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 11:41
michieldewit
michieldewit is offline
Citaat:
Koen schreef op 03-08-2003 @ 11:53:
Die hebben we er héél snel uitgehaald. Als ik me ergens wel niet de pleuris aan erger, is het wel dat élke thread aan me gemeld wordt waar ook maar iéts niet helemaal jovel in is. Zo is het forumbazen geen drol meer aan. Belangrijke zaken kunnen op M&M worden gemeld, en verder moderate ik liever zelf, zonder dat 100 leden me alle foute threads op gaan sommen.
Waarschijnlijk kreeg je voor iedere gemelde posting een e-mailtje, of niet? Ik kan me voorstellen dat je daar snel kierewiet van wordt. Het zou dan handiger zijn als er per thread in de lijst gewoon een indicatortje zou staan dat aangeeft hoe vaak er iemand bezwaar heeft geuit. Dat indicatortje is dan uiteraard alleen voor de moderatoren zichtbaar en geeft hen de mogelijkheid om snel te bepalen of ergens toezicht nodig is.
Oud 03-08-2003, 11:48
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
michieldewit schreef op 03-08-2003 @ 12:41:
Waarschijnlijk kreeg je voor iedere gemelde posting een e-mailtje, of niet? Ik kan me voorstellen dat je daar snel kierewiet van wordt. Het zou dan handiger zijn als er per thread in de lijst gewoon een indicatortje zou staan dat aangeeft hoe vaak er iemand bezwaar heeft geuit. Dat indicatortje is dan uiteraard alleen voor de moderatoren zichtbaar en geeft hen de mogelijkheid om snel te bepalen of ergens toezicht nodig is.
En dan nog heb je bij ongeveer elke thread zo'n icoontje staan. Leden willen topics gesloten hebben om de meest lullige redenen.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 11:56
poesiefox
poesiefox is offline
Leden hebben in deze absoluut niks in te brengen. Z

Maar een methode om ongenoegen te uiten over een bepaalde beslissing door een van de drie mogelijkheden( te slap, rechtvaardig of te streng) te stemmen...is niet eens zo'n gek idee. Moet het wel gaan om hete hangijzer beslissingen, die in M en M betwist zijn.
Oud 03-08-2003, 13:14
michieldewit
michieldewit is offline
Citaat:
Chimera schreef op 03-08-2003 @ 12:48:
En dan nog heb je bij ongeveer elke thread zo'n icoontje staan. Leden willen topics gesloten hebben om de meest lullige redenen.
Het icoontje moet een indicator zijn waaruit blijkt hoeveel mensen bezwaar hebben geuit. Daarnaast zou je kunnen beslissen alleen bepaalde 'ereleden' de mogelijkheid te geven bezwaar te uiten. Treft een moderator een thread aan waarvan de indicator in het 'rood' staat, dan kan hij zelf na lezing van de thread bepalen of er een reden is de thread te sluiten. Is die er niet, dan zet hij de indicator weer netjes op nul. Overigens ook een handige techniek om modereren met meerdere personen te vergemakkelijken.
Oud 03-08-2003, 14:08
Manuzhai
Manuzhai is offline
Lijkt me dan toch beter om een lijst met moderatie-acties te maken (dynamisch, uiteraard), waarna leden er een oordeel aan kunnen hechten. Vervolgens kunnen alleen stemmen van bepaalde leden worden geteld, waarbij verschillende criteria kunnen worden gevoerd.

Bijvoorbeeld: alleen leden die al lang lid zijn, alleen leden die niet in de onderhavige thread gereageerd hebben, alleen leden die handmatig worden uitgekozen. Beoordelende leden kunnen beoordelingen krijgen voor hun beoordelingen en daarmee meer beoordelingsrechten krijgen, beoordelende leden kunnen per subforum meer of minder rechten krijgen, enzovoort.

Okay, ik draaf wellicht een beetje door, maar de mogelijkheden zijn vrijwel eindeloos.
Oud 03-08-2003, 14:15
Prime Evil
Prime Evil is offline
Dan krijgen de Sexfoto-threads dus allemaal een rating van 'ubernuttig' en een thread over de Gaypride krijgt 'verdomd saai' mee. Ikzelf ben wel bereid nuttig te stemmen, maar dat kan nu eenvoudigweg niet gezegd worden van alle forummers. Ik vind het alvast niet echt oplossing, maar ik heb verder ook weinig suggesties. Dat is het probleem met een 'slecht' functionerende leiding: die werk je heel moeilijk weg. En dat nog niet eens: een verandering van gedrag is al een hele ommezwaai. Eigenlijk zou een slecht functionerende FB door de Hand Gods gedegradeerd moeten worden, wel zo makkelijk :>
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 14:21
-niels-
-niels- is offline
Ik vraag me nog steeds af of dit nuttig is... of zelfs nodig... de topicstarter zegt zelf dat ie enkel oordeelt op 1 of 2 enkele topics op dit forum...

wat zijn nou de voordelen behalve een waardering voor topics te geven, waar een FB wel of niet iets mee doet?
En wegen die af tegen de 'tijd en geld' die erin gestoken moet worden en de mogelijke problemen die er uit voor vloeien... (waarvan er in deze topic al meerdere worden beschreven)

Zoals ik eerder zei dekt de BZ grotendeels de lading, als er klachten betreffende modereerbeleid (van sprecifieke topics) zijn dan is men vrij deze hier te posten... en daarbij zijn alle leden vrij hun mening te geven... (zie je de overeenkomst?)

en wat bans betreft geldt zover ik weet nog steeds dat dit enkel een discussie tussen admin en de gebande persoon is... en daarvoor ook geen beoordeling van buitenstaanders nodig is...
Oud 03-08-2003, 14:22
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Prime Evil schreef op 03-08-2003 @ 15:15:
Eigenlijk zou een slecht functionerende FB door de Hand Gods gedegradeerd moeten worden, wel zo makkelijk :>
En dat gebeurt al. Dus mag ik nu als netto resultaat concluderen dat jullie tevreden zijn met het huidige systeem?
Oud 03-08-2003, 14:24
Prime Evil
Prime Evil is offline
Citaat:
McCaine schreef op 03-08-2003 @ 15:22:
En dat gebeurt al. Dus mag ik nu als netto resultaat concluderen dat jullie tevreden zijn met het huidige systeem?
Ik heb nog geen In Memoriams gezien van forumbazen die levenloos zijn aangetroffen achter hun PC terwijl ze aan het prunen waren oid.

Maar ik ben wel 'tevreden', ik hoef in ieder geval geen beoordelingssysteem. Wat niet wegneemt dat sommige FB's nog altijd zeer ergerlijk te werk gaan soms. Misschien moet iedereen daar standaard maar een topic voor openen hier.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 14:28
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Prime Evil schreef op 03-08-2003 @ 15:24:
Ik heb nog geen In Memoriams gezien van forumbazen die levenloos zijn aangetroffen achter hun PC terwijl ze aan het prunen waren oid.
Jon is onze God de Vader, weet je toch?
Oud 03-08-2003, 14:57
Prime Evil
Prime Evil is offline
Citaat:
McCaine schreef op 03-08-2003 @ 15:28:
Jon is onze God de Vader, weet je toch?
Ja hoor, onze trouwe FDS op de chat. Mààr Jon is ook een druk man en ik verwacht niet dat hij constant gaat monitoren of iedereen zich wel goed gedraagt met zijn privileges. Vandaar dat de baas van Jon ook wel eens wat mag doen.. een Divine Intervention.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 15:22
michieldewit
michieldewit is offline
Citaat:
-niels- schreef op 03-08-2003 @ 15:21:
Ik vraag me nog steeds af of dit nuttig is... of zelfs nodig... de topicstarter zegt zelf dat ie enkel oordeelt op 1 of 2 enkele topics op dit forum...
Of een dergelijk systeem nodig is heb ik in mijn betoog zoveel mogelijk buiten beschouwing gelaten. Daarvoor ontbreekt het mij aan inzicht in de huidige forumcultuur. Schuif me dus niets in de schoenen.

Over het nut ervan heb ik slechts gespeculeerd. Toegegeven, mijn uitgangspunt is eerder een technische dan een praktische, maar daar heeft goeddeels met mijn eigen technische achtergrond te maken.
Oud 03-08-2003, 15:42
-niels-
-niels- is offline
Citaat:
michieldewit schreef op 03-08-2003 @ 16:22:
Of een dergelijk systeem nodig is heb ik in mijn betoog zoveel mogelijk buiten beschouwing gelaten. Daarvoor ontbreekt het mij aan inzicht in de huidige forumcultuur. Schuif me dus niets in de schoenen.

Over het nut ervan heb ik slechts gespeculeerd. Toegegeven, mijn uitgangspunt is eerder een technische dan een praktische, maar daar heeft goeddeels met mijn eigen technische achtergrond te maken.
niks persoonlijk... maar je zei, en zegt zelf nu weer, dat je het zelf eigenlijk ook niet weet... zo kan ik natuurlijk ook leuke ideeen aandragen, maar als ze niet nuttig zijn voor dit forum, waarom wordt er dan over gediscusseerd hier? En ja je can discusseren over het nut, maar dat zie ik niet echt terug vandaar dat ik het me nogmaals afvroeg... dus nogmaals

"Wat zou het nut zijn van het invoeren van zo'n systeem? en wegen de voordelen daarvan af tegen de problemen die het meebrengt?"

Het lijkt me als er meer duidelijkheid op dit vlak is er pas gediscusseerd moet worden of het precieze 'hoe en wat'
Oud 03-08-2003, 15:55
michieldewit
michieldewit is offline
Citaat:
-niels- schreef op 03-08-2003 @ 16:42:
niks persoonlijk... maar je zei, en zegt zelf nu weer, dat je het zelf eigenlijk ook niet weet... zo kan ik natuurlijk ook leuke ideeen aandragen, maar als ze niet nuttig zijn voor dit forum, waarom wordt er dan over gediscusseerd hier? En ja je can discusseren over het nut, maar dat zie ik niet echt terug vandaar dat ik het me nogmaals afvroeg... dus nogmaals

"Wat zou het nut zijn van het invoeren van zo'n systeem? en wegen de voordelen daarvan af tegen de problemen die het meebrengt?"

Het lijkt me als er meer duidelijkheid op dit vlak is er pas gediscusseerd moet worden of het precieze 'hoe en wat'
Beste Niels,

Het kan goed zijn dat wij verschillende talen spreken zonder dat wel ons ervan bewust zijn. Een andere verklaring voor ons meningsverschil kan ik me in ieder geval niet voorstellen. Als je het topic leest (en in acht neemt dat het merendeel van de inzendingen midden in de nacht is ingestuurd) kun je duidelijk zien dat er juist wordt gefilosofeerd over een mogelijk probleem, mogelijke oplossigen hiervoor en mogelijk nut van deze oplossingen. Volgens gaat er dus helemaal niets fout? En dat ik toegeef het ook allemaal niet te weten (tenminste, dat is jouw lezing van mijn betoog) zou alleen maar in het voordeel van mijn bescheidenheid spreken, niet?

Whatever.
Oud 03-08-2003, 15:57
MickeyV
MickeyV is offline
michiel, het zal vast een beste jongen zijn, maar je bent niet de eerste die stuit op de muur van onbegrip die niels is.
Oud 03-08-2003, 16:01
-niels-
-niels- is offline
Citaat:
michieldewit schreef op 03-08-2003 @ 16:55:
Beste Niels,

Het kan goed zijn dat wij verschillende talen spreken zonder dat wel ons ervan bewust zijn. Een andere verklaring voor ons meningsverschil kan ik me in ieder geval niet voorstellen. Als je het topic leest (en in acht neemt dat het merendeel van de inzendingen midden in de nacht is ingestuurd) kun je duidelijk zien dat er juist wordt gefilosofeerd over een mogelijk probleem, mogelijke oplossigen hiervoor en mogelijk nut van deze oplossingen. Volgens gaat er dus helemaal niets fout? En dat ik toegeef het ook allemaal niet te weten (tenminste, dat is jouw lezing van mijn betoog) zou alleen maar in het voordeel van mijn bescheidenheid spreken, niet?

Whatever.
Waarom zie ik dan een een discussie over mogelijke oplossingen? o.a. met betrekking tot het gesuggesteerde systeem?

En dan kan je wel zo'n houding aannemen, maar dat neemt niet weg dat het overduidelijk is wat er speelt...
Oud 03-08-2003, 16:30
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Prime Evil schreef op 03-08-2003 @ 15:57:
Ja hoor, onze trouwe FDS op de chat. Mààr Jon is ook een druk man en ik verwacht niet dat hij constant gaat monitoren of iedereen zich wel goed gedraagt met zijn privileges.
Daar hebben we Simon voor. Die is meer de Heilige Geest, zeg maar.
Oud 03-08-2003, 16:42
michieldewit
michieldewit is offline
Citaat:
-niels- schreef op 03-08-2003 @ 17:01:
Waarom zie ik dan een een discussie over mogelijke oplossingen? o.a. met betrekking tot het gesuggesteerde systeem?

En dan kan je wel zo'n houding aannemen, maar dat neemt niet weg dat het overduidelijk is wat er speelt...
Help! Nou ben ik echt de draad kwijt. Inderdaad, dit is een thread met mogelijke oplossingen op een mogelijk probleem. Dat lijkt me heel zuiver. Wat is nu precies het probleem? Ik begrijp je punt echt en oprecht niet...
Oud 03-08-2003, 16:52
MickeyV
MickeyV is offline
Nee, michiel. Jij bent geenszins degene die hulp nodig heeft.
Oud 03-08-2003, 17:55
michieldewit
michieldewit is offline
Citaat:
MickeyV schreef op 03-08-2003 @ 17:52:
Nee, michiel. Jij bent geenszins degene die hulp nodig heeft.
Niet zo negatief... Ik ben er zeker van dat Niels een punt probeert te maken, alleen ontgaat mij even welk. Misschien ziet hij de dingen wel verkeerd, maar daar komen we dan samen wel uit...
Oud 03-08-2003, 19:32
MickeyV
MickeyV is offline
Een ware filantroop, die michiel.
Oud 03-08-2003, 19:37
michieldewit
michieldewit is offline
Citaat:
MickeyV schreef op 03-08-2003 @ 20:32:
Een ware filantroop, die michiel.
Ik heb gewoon een hekel aan ruzie... (je kunt dat overigens als een persoonlijke zwakte zien; misschien moet ik een cursus stressmanagement of assertiviteit gaan volgen)
Oud 03-08-2003, 19:56
Prime Evil
Prime Evil is offline
Citaat:
michieldewit schreef op 03-08-2003 @ 20:37:
Ik heb gewoon een hekel aan ruzie... (je kunt dat overigens als een persoonlijke zwakte zien; misschien moet ik een cursus stressmanagement of assertiviteit gaan volgen)
Zie jij dit als ruzie? Het gaat verdorie over een forum, met iemand waar je verder weinig mee te maken hebt in het leven. Het is overigens hoogstens een woordenwisseling.. een ruzie gaat wel iets verder dan dit..
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 20:00
michieldewit
michieldewit is offline
Citaat:
Prime Evil schreef op 03-08-2003 @ 20:56:
Zie jij dit als ruzie? Het gaat verdorie over een forum, met iemand waar je verder weinig mee te maken hebt in het leven. Het is overigens hoogstens een woordenwisseling.. een ruzie gaat wel iets verder dan dit..
Ik zeg alleen dat ik een hekel aan ruzie heb. Of je het in dit geval zo zwaar moet zien weet ik niet. Maar de ruzieachtige sfeer bevalt me evenzogoed niet.

Dat ik met forummers in het dagelijks leven verder niets te maken heb, wil nog niet zeggen dat ik me hun mening niet aantrek. Zolang als ik onder mijn eigen naam chat neem ik dit forum aan als deel van mijn wereld, niet als aparte wereld waarin ik onschendbaar ben. Ik ben ik, online en offline. Zo simpel is het voor mij.

En last but not least: het leek me goed om nu maar eens de wijste van het stel te spelen en een beetje in te binden...
Oud 03-08-2003, 20:08
Prime Evil
Prime Evil is offline
Ik zeg niét dat het je niets hoeft te doen omdat het een forum is. Maar omdat het een forum is kun je je (inderdaad) wel een beetje inbinden qua emoties. Je wordt sowieso al gauw als een retard beschouwd als je schijnbaar je hele leven om het forum heenbouwt, al is het maar voor een ogenblik. Beetje relativeren, maar serieus zijn ook.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 21:10
michieldewit
michieldewit is offline
Citaat:
Prime Evil schreef op 03-08-2003 @ 21:08:
Ik zeg niét dat het je niets hoeft te doen omdat het een forum is. Maar omdat het een forum is kun je je (inderdaad) wel een beetje inbinden qua emoties. Je wordt sowieso al gauw als een retard beschouwd als je schijnbaar je hele leven om het forum heenbouwt, al is het maar voor een ogenblik. Beetje relativeren, maar serieus zijn ook.
Misschien ben ik ook wel een beetje maf. Ik ben nu eenmaal een gepassioneerd mens, dan ga je nu eenmaal overal vol tegenaan... Noem mij voortaan dan maar 'de naïeve malloot'. Ik zal me dan zondermeer aangesproken voelen...
Oud 03-08-2003, 21:13
Prime Evil
Prime Evil is offline
Mja, eigenlijk geef ik er geen fuck meer om onderhand. Laten we on-topic gaan of ons in stilzwijgen hullen.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 13:05
Simon
Simon is offline
Een paar losse opmerkingen.

Enkele bij deze discussie betrokken leden hebben geen vertrouwen in de forumbazen van dit forum, maar is het terecht om te denken dat je wel vertrouwen kan hebben in de leden? Of dat de situatie daar beter door wordt?

In welke mate is het hier gestelde machtsprobleem een probleem? Leeft dit onder veel leden, of is dit topic het plezier van enkele verdwaalde twintigers?

Is het jullie uberhaupt opgevallen hoe groot het verschil is tussen de gemiddelde leeftijd van de gebruiker op dit forum, en de mensen die hier discussieren?
Oud 04-08-2003, 13:08
Simon
Simon is offline
En over de nuttigheidsmeter:

Ereleden moeten ook aangesteld en afgezet worden, dat vergt nogal wat administratie, zeker als je het plan doorvoert zoals Manuzhai oppert.
Oud 04-08-2003, 13:45
-niels-
-niels- is offline
Citaat:
Simon schreef op 04-08-2003 @ 14:05:
Is het jullie uberhaupt opgevallen hoe groot het verschil is tussen de gemiddelde leeftijd van de gebruiker op dit forum, en de mensen die hier discussieren?
Rekening houdend met poesiefox is dat verschil idd nogal groot...
Oud 04-08-2003, 19:44
Verwijderd
Rekening houdend met het huidige administrator-bestand is de kans dat deze discussies ergens toe leiden sowieso minimaal.

Ik moet heel eerlijk en stiekem toch ook wel bekennen dat ik die zwamkoek over democratisch forummen wel voor gezien hou.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 20:47
Tampert
Tampert is offline
Citaat:
michieldewit schreef op 03-08-2003 @ 20:37:
Offtopic: ik vind dat juist een ontzettend goede eigenschap... Ruzie is nergens voor nodig

Ik weet niet of een systeem als dit veel toevoegt aan de kwaliteit van het forum. Het doel is oneerlijk modereren tegen te gaan maar het zorgt er alleen maar voor dat leden slechte topics aan forumbazen laten zien en de forumbazen besluiten zelf of ze al dan niet sluiten. Ik denk dat de oplossing het probleem totaal ontloopt en alleen maar tot een mechanisering van het forumbaasschap leiden. En ik ben sowieso niet echt een fan van super strakheid...

Of je moet een automatische FB in de software programmeren die intelligent is... Maja... Ik ken maar een AI-er op dit forum en ik denk niet dat die dat wil maken
Oud 04-08-2003, 21:29
Isa
Isa is offline
ja zoals meneer mccaine die mijn koranbewijzentopic sluit 'omdat het onzin is'.

hoezo ondemocratisch en dat voor iemand die prat gaat op virjheid van meningsuiting.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2003, 00:36
Manuzhai
Manuzhai is offline
Citaat:
Simon schreef op 04-08-2003 @ 14:08:
Ereleden moeten ook aangesteld en afgezet worden, dat vergt nogal wat administratie, zeker als je het plan doorvoert zoals Manuzhai oppert.
Juist niet. Het systeem dat ik voorstelde kon juist grotendeels op basis van eigenschappen die al in het systeem aanwezig zijn beslissen of en in welke mate iemands stem mee mocht tellen bij het stemmen. Hetgeen wel wat tijd kost bij het programmeren, maar niet bij het aanwijzen van personen die mogen stemmen.
Reageren

Regels voor berichten