Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-08-2003, 08:35
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 09-08-2003 @ 16:19:
Weet je,

flashmobbing klinkt mijn inziens minder onschuldig dan het lijkt.

Waarom?

Omdat verkeerde personen hier misbruik van kunnen maken. Zo kunnen ze bijvoorbeeld ongemerkt in een winkel gaan jatten op het moment dat ze daar aan het flashmobben zijn. Domweg, omdat de winkelbedienden de zaak op dat moment niet onder controle hebben. Ze worden immers afgeleid en ten tweede zijn er heel veel mensen bij elkaar op een kleine plek en verlies je het overzicht.
Toch al gauw €10,- aan omzet minder voor de AH. De flashmobbers stonden volgens mij ook buiten? [dat staat echter niet duidelijk in het artikel]
Dan hoeft toch niet al het personeel naar buiten te gaan?
Winkels met duurdere spullen hebben toch altijd betere bewaking, zodat in die drie minuten chaos niemand met een computer vandoorgaat.
Citaat:
Een andere - maar dan gruwelijkere wijze - is een terroristische aanval. Lijkt me de perfecte aanslag. Allemaal rare NewYorkers in een druk winkelcentrum die een dinosaurus gaan aanbidden in een speelgoedzaak is de ultieme manier om een vrij groot aantal personen direct te raken als jij er met bommen om je middel tussen staat...
Flashmobs zullen nooit meer dan een paar honderd mensen tellen, anders krijg je zo'n meute niet eens een winkelcentrum binnen. En als je een paar honderd man brutaal wil slachten kan dat wel makkelijker dan bij een flashmob. Ik noem een Damrak.

Citaat:
Tsja.

Al met al vrees ik dus dat flashmobbing niet zonder hinder gepaard gaat. Fijn als je als kikkers gaat springen op de Dam (daar lijken me weinig mensen last van te hebben), maar in winkels te gaan flashmobben, daar benadeel je toch echt de winkelier mee.

Ik vraag me af wat de politie van dit vind, eigenlijk.
Bij winkels is het inderdaad minder voor de winkelier, maar 'openbare' flashmobs, zoals in Central Park en op de Dam, doen niemand kwaad.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-08-2003, 11:35
LowLowMob_2003
LowLowMob_2003 is offline
Lowlows!

Hier voor jullie de geheime link naar de site over de <<LowLow Mob>>, de Flash Mob die gaat plaats vinden op Lowlands 2003:

http://forum.scholieren.com

Laat dit bericht lezen aan alle mensen waarvan je vermoedt dat ze naar Lowlands gaan. Het is belangrijk dat zo veel mogelijk Lowlanders deze belangrijke informatie onder ogen krijgen.

Be Lowlow,

Mi! Grrrrr...

EDIT BY TAMPERT:
Geen flashmobs organiseren via dit topic aub

Laatst gewijzigd op 12-08-2003 om 13:00.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 11:50
Joostje
Joostje is offline
Wij zijn niet van deze onzin gedient.
Oud 12-08-2003, 11:52
Verwijderd
Lolomob:

DD

En ik heb het niet over de borstmaat van mijn vriendin
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 12:18
Atje85
Atje85 is offline
ik ben TEGEN de amerikanisering van NL
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 13:55
Verwijderd
Citaat:
ik ben TEGEN de amerikanisering van NL
De flashmobs zijn duidelijk een voorbeeld ervoor dat de amerikanisering moet worden tegengegaan.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 14:29
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 12-08-2003 @ 14:55:
De flashmobs zijn duidelijk een voorbeeld ervoor dat de amerikanisering moet worden tegengegaan.

juist t verspreid zich als een virus, overal in NL begint t op te duiken, de amerikanisering van NL is begonnen, dat moeten we tegengaan
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 14:29
Atje85
Atje85 is offline
Stel je voor dat er straks meer flash mobs dan moskeeen zijn in NL
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 14:37
Verwijderd
Citaat:
Stel je voor dat er straks meer flash mobs dan moskeeen zijn in NL
oei, moet jeje eens voostellen dat dat zou gebeuren, dan is het gedaan met Nederland
Met citaat reageren
Oud 13-08-2003, 12:39
knijtert!
knijtert! is offline
Mischien moeten we niet zoveel zoeken achter het FlaSh mobben...
Mischien is het wel een doelloos inititief van doeloze mensen om zich minder doelloos voor te doen als ze zijn. Maar het kan net zogoed zijn omdat mensen het grappig vinden en dat ze het leuk vinden...

Ik vind het totaal ongrappig (mischien zijn sommige dingen die ze doen wel grappig... Maar wat ik tot nu toe gehoord/ te zien heb gekregen vond ik niet bepaald grappig)

Maar ik vind dat gelul van de Amerikanisering (dat dat heel slecht is dus bla bla) maar Bull shit... want volgens mij hebben jullie ook wel eens een happy meal, big mac of milk shake gekocht bij de McDonalds of Burger King.

Natuurlijk komen er slechte/minder goede gewoontes naar Nederland. Maar iedereen doet er lekker aan mee... Er word ook gedaan of er alleen maar slechte dingen uit Amerika komen. Ik ben niet bepaald een fan van de VS (vooral vanwege Bush maar dat is een hele andere discussie) maar om nou te doen dat al het slechte uit Amerika komt........

Laatst gewijzigd op 13-08-2003 om 13:07.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2003, 12:41
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
knijtert! schreef op 13-08-2003 @ 13:39:

Maar ik vind dat gelul van de Amerikanisering (dat dat heel slecht is dus bla bla) maar Bull shit... want volgens mij hebben jullie ook wel eens een happy meal, big mac of milk shake gekocht bij de McDonalds of Burger King.

T was ook niet zo serieus ik deed ff de LPFers na met hun islamisering van NL
Met citaat reageren
Oud 13-08-2003, 14:18
Verwijderd
Citaat:
Er komen zeker goede producten uit amerika

Maar ik vind de Amerikanisering op politiek, sociaal en cultureel gebied absoluut verkeerd voor europa.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 10:22
Mattaba
Mattaba is offline
Citaat:
Gatara schreef op 09-08-2003 @ 18:08:

Als dat niet gebeurt heb je kans dat de ME ingrijpt
Dat zal die wackos es leren .

Laatst gewijzigd op 14-08-2003 om 10:24.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten