|
|
Bekijk resultaten poll: Tot welke levensbeschouwing voel jij je aangetrokken? | |||
Agnosticisme |
![]() ![]() ![]() ![]() |
18 | 11.32% |
Boeddhisme |
11 | 6.92% |
Hindoeisme |
5 | 3.14% |
Humanisme |
5 | 3.14% |
Islam |
11 | 6.92% |
Jodendom |
8 | 5.03% |
Protestantisme |
23 | 14.47% |
(Rooms)-Katholicisme |
9 | 5.66% |
Anders, namelijk... |
32 | 20.13% |
Atheďsme |
37 | 23.27% |
Aantal stemmers: 159. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
Advertentie | |
|
![]() |
|
Waarom staan er van het Christendom twee stromingen in het lijstje?
Waarom niet gewoon Christendom? Er bestaan namelijk nog meer Christelijke stromingen in de wereld dan de Rooms Katholieken en de Protestanten. Je hebt onder andere ook nog Oosters Orthodoxen in Rusland en Griekenland en Kopten in Egypte. En Protestantisme heb je ook nog in alle vormen van vrijzinnig tot behoudend. tot mensen die zich Christen noemen en niet in God geloven tot mensen die wel in God geloven en die zondags in zwarte kousen twee keer naar de kerk gaan. hoewel dat geloof ik ook al opgaat in de Rooms Katholieke Kerk hier in Nederland.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() Jij bent dus vandaag katholiek, morgen moslim, overmorgen protestants, over drie dagen joods, over vier dagen hindoeistisch, over vijf dagen gereformeerd, over zes dagen boeddhistisch, en over zeven dagen heks? ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Protestantijisme... whatever; ik ben gewoon Evangelisch!
Tegenwoordig is het allemaal Christendom, van wat ik hoor van Katholieken; er is geen beeldenverhoging etc meer en sommige kerken spelen met een bandje... Achja alles kan he ![]() Wat ik niet snap is dat 'opeens' heel veel mensen atheist worden; ik heb al 20 mensen gesproken en hier zie ik ook opeens weer een paar ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ten tweede hekserij is door middel van spreuken en gebruik van kruiden en dergelijke iemand te genezen en daardoor werden zij vroeger (voor de heksenverbrandingen enzo ook kruidenvrouwtjes genoemd en geen heksen.) wicca is het geloven in goden en door rituelen resultaten op een bovennatuurlijke manier te krijgen maar velen doen dit allebei.. ![]() ten derde wie ben jij om mensen die in wicca geloven (of heks zijn)te vergelijken met de mensen die achter een of andere hype aan lopen.. je moet niet zo generaliseren..die hype is trouwens ontstaan door die series als buffy en charmed.. jammer genoeg zijn er hele jonge kindertjes die inderdaad geloven dat je werkelijk tegen demonen moet vechten enzo.. triest maar ja.. |
![]() |
|
![]() |
j0,
Das altijd moeilijk. Ik vind het acepteren van een pakket aan geloof niet echt doordacht. Iedereen zou zich in alle filosophien moeten verdiepen en van elke filosofie de delen waarmee ze zich kunnen identificeren meenemen in hun eigen filosofie. Misschien ga ik hiermee te ver mee maar ik vind dat ouders die hun kinderen met 1 godsdienst opvoeden fout. Ik vind dit indoctrinatie. Iemand je geloof opdringen vind ik niet kunnen. Iedereen moet zijn eigen beslissingen maken zonder daar op foute wijze beinvloedt in te worden. Ik zelf heb me verdiept in een HOOP filosofien en acepteer van alles wel bepaalde dingen maar ben het nog nooit met 1 filosofie/godsdienst eens geweest. Ik acepteer modules van verschillende filosofien =) Kind Regards, NocturaL
|
Verwijderd
|
Protestantisme...
Ik geloof in de liefde en ik vond het Christendom goed daar op aansluiten...maar dan wel zonder al die heiligen en priesters enz: Protestantisme dus... Met een klein vleugje Anarchisme, omdat ik een pessimist ben ![]() Ik blijf echter wel overal over nadenken en overal aan twijfelen... |
![]() |
|
![]() |
Anders, namelijk..
Bahá'í. Dat klinkt misschien wel heel vaag, maar dat is het eigenlijk niet. Het is een onafhankelijk (en erkend) geloof. Er zijn zo'n 6 miljoen bahá'ís in de wereld, maar ondertussen wel meer denk ik.. dat was zo'n 5 jaar geleden. Na het christendom is het de meest verspreide religie. Wat basis staat in mijn geloof is (wereld)eenheid. Dus eenheid tussen man en vrouw, eenheid der rassen, eenheid op de hele wereld enz... in het Engels: "Unity". Klinkt beter dan in het Nederlands ![]() Voor meer info kijk je maar op http://www.bahai.com/welcome.htm Mzl! Ary |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
|