Advertentie | |
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() cHa0s - 3 more days - rebels of the sacred heart - says: exo? Alciën ~ Maigraith ~ says: ja cHa0s - 3 more days - rebels of the sacred heart - says: hm, nee, eigenlijk niet zo 'n trouwentype... hoewel 't een twijfelgeval is cHa0s - 3 more days - rebels of the sacred heart - says: in mijn optiek aldus cHa0s ![]() en voor mij, trouwen nein, maar ik was dan ook van plan alleen te blijven dus oke ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() ![]() ![]()
Laatst gewijzigd op 12-08-2003 om 19:20. |
![]() |
|
![]() |
ik hoef niet perse te trouwen...
ja zoon feest is misschien wel leuk en aardig en je staat een hele dag in het middelpunt van belangstelling... maar het kost ook veel! ik denk dat ik liever ga samenwonen met zoiets als een samenlevingscontract... hebben mijn oom en tante ook gedaan; je hebt toch een beetje die 'bevestiging', maar toch ook weer niet.
|
*ff zonder de rest overlezen te hebben*
ik wil trouwen,hoe dan ook.wel eerst een vijftal jaar samenwonen.is gewon iets waarvan ik al droom sinds ik een klein meisje was,en ik wil nog altij een sprookjeshuwelijk,met veel wit,veel mensen,veel feest,en veel leuke herrineringen erna...zelfs de grote kans op scheiden houdt me niet tegen,want mn grote voorbeeld op dat vlak zijn mn ouders,die hadden vroeger een relatie net als ik nu,en zijn ondertussen al 20 jaar gelukkig getrouwd ![]() ![]() ![]()
|
![]() |
Omdat ik er persoonlijk geen behoefte aan heb, als ik en mijn partner voor altijd samen willen blijven dan kan dat voor mij ook zonder een papieriele bevestiging, zon papiertje zorgt alleen voor een hele hoop hassle op het moment dat je er beiden geen zin meer in hebt.
Trouwen geeft een bepaald soort zekerheid, maar als je gewoon een gezonde relatie hebt en overtuigd bent van elkaars liefde dan is trouwens nergens anders goed voor dan voor een leuk feest. En als je niet zeker bent van elkaars liefde moet je helemaal niet trouwen want de kans dat het fout gaat zit er dan dik in, en dan kan je meters lange rekeningen gaan betalen aan advocaten. Wat betekend zon huwelijksgelofte dezer dagen nog als je kijkt naar het aantal huwelijken dat op de klippen loopt. Ik hou de vrijheid van mijn relatie liever zelf in de hand. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Hmmmm lieke... bijna niemand wil hier trouwen.
zullen we dan maar ![]() Ow jeej... dan toch nog maar 2 jaartjes wachten. Ik snap niet wat iedereen tegen trouwen heeft. Wat is er mis mee? Als je niet trouwt vind ik dat je altijd iets achter de hand hebt van: mag het mis gaan hebben we geen gezeik. Als ik de ware heb gevonden trouw ik met haar. Niet om te zeggen:"Nee je mag niet bij me weg want we zijn getrouwd" Maar om te zeggen dat ik altijd van haar ben en dat we er dan net zo goed en enorm feest om kunnen geven en haar in een mooie jurk te zien en alles ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik zou alleen trouwen om de rechten die je kinderen dan zouden hebben of andere voordelige bijkomstigheden. Dat trouwen zogenaamd de mooiste dag in je leven is, daar krijg ik jeuk van. Ik kom er niet bij waarom je in gods naam een relatie met iemand permanent zwart/wit op papier zou willen vast leggen. Overigens, mensen denken vaak dat het huwlijk een magische werking heeft oid, dat daarna alles mooier, geweldiger en de relatie beter is en daarom gaat het ook zo vaak mis, omdat trouwen/trouwdag veel te idealistisch, als een sprookje, word gezien.
Laatst gewijzigd op 14-08-2003 om 15:09. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
ik heb nu al 19maanden een vriendin.. en het gaat zo goed dat ik het erg leuk zou vinden als wij in de toekomst gaan trouwen
en waarom?? het gaat eigenlijk alleen maar om een papiertje... nee maar het is een soort van binding, ik vind het wel belangrijk.. kan het niet helemaal uitleggen zoals ik eigenlijk wilde maar ik hoop dat ik ga trouwen trouwen is ![]() ![]()
|
Als je met iemand gaat trouwen zit je echt vast aan diegene. Mocht je relatie dan toch niet goed gaan ben je verplicht er hard aan te werken om een scheiding te vermijden, en dat is zo'n gedoe. Als het voorbij is, is het voorbij. Je kunt er aan werken en dan word het misschien toch nog wat, maar mocht het echt nix meer zijn kun je gewoon uit elkaar gaan. Dat is makkelijker dan een scheiding. Dat is zo dwingend, en je hebt gelijk zo'n stempel op je.
Daarom vind k trouwen niet zo geweldig idee. Ik zal waarschijnlijk later wel trouwen. Want als iemand mij vraagt en ik hou van diegene zal ik heus wel ja zeggen, maar toch, ik sta er nog niet echt positief tegenover. Ik denk dat ik daar wat ouder voor moet zijn. |
![]() |
|
![]() |
hm trouwen...
voor mij hoeft het niet perse. de gedachte verbonden zijn tot de dood blabla vind ik eigenlijk heel deprimerend. maar ik zal er waarschijnlijk toch wel anders over denken over een paar jaar. ik heb erniks op tegen, maar hoef het ook niet perse. en van die gelukkigste dag van je leven hoef ik het ook niet zo. volgens mij valt dat met veel huwelijken vies tegen. |
![]() |
|
![]() |
Trouwen
voordelen: -je kan aan de buitenwereld laten zien dat je bij elkaar hoort en dat je het meent (symbolisch dus) -(sommige) oudere mensen zullen hier meer respect voor hebben (die hebben ouderwetse gedachten zo van: ongetrouwd samenwonen,een schande!) -het heeft bepaalde fiscale voordelen nadelen: -bruiloft is heel duur (als je een leuk feestje wil dan) -kost veel stress en moeite vantevoren -het is toch wel een beetje uit de tijd voor sommige mensen -scheiden is een hoop gedoe (en dit gebeurt vaak) -sommigen veranderen dan zo snel in zo'n saai burgerlijk stel met 2 kinderen op zondag op de bank zitten enzo -sommige mensen trouwen voor de verkeerde redenen, bijvoorbeeld; omdat ze denken dat hun partner op deze manier minder snel hun zal verlaten (om de partner te binden dus); omdat ze het wel stoer vinden; omdat iedereen het toch doet -door de vele scheidingen stelt het huwelijk van tegenwoordig niet zo veel meer voor -waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? Nou, voor mij is het dus wel duidelijk. Ik hoef later niet te trouwen. Nooit gewild ook. Nooit van 'die mooiste dag van je leven' gedroomd ofzo. Voor mij wegen de nadelen en het gedoe veel zwaarder dan de voordelen, en in mijn ogen zeg je meer met heel lang (de rest van je leven) bijelkaar blijven zonder te trouwen, dan met wel te trouwen en een jaar later weer te scheiden. Maar goed, iedereen weegt andere dingen af, en daardoor zul je over dit onderwerp veel verschillende meningen hebben. Iedereen moet doen waarvan hij denkt dat het beste voor zichzelf is, en schijt hebben aan de rest! ![]()
||
Citaat:
Het kan allemaal hoor. En komt vaak genoeg voor! Persoonlijk vind ik het maar 'blown out of proportion' . Ik vind niet dat er een papiertje en peperdure ceremonie met receptie en 200 gasten minimum voor nodig is om te bevestigen dat je van elkaar houd als je de rest van je leven met diegene wilt delen. Ik zat net een programma te kijken, "Extreme Bruiden" geloof ik dat het heet. Vreselijk, die vrouwen flippen totaal over hun trouwdag, alles moet in de puntjes verzorgt zijn want ja, laten we redelijk zijn, het is hún dag.. Of niet soms? Nou ja goed, het zal duidelijk wel aan mij liggen, maar ik kan best leven zonder die mooiste dag hoor! Voor mij geen dure recepties en afgehuurde kerken en getekende papiertjes... En zoals je kunt lezen bij Fa Sai hiervoor, het heeft meer nadelen dan voordelen. En als je echt van elkaar houdt maakt dat denk ik weinig uit toch? As long as your happy together!
|
He, ik wilde ook net over dat programma Extreme Bruiden vertellen. Dat is echt zo grappig
![]() ![]() ![]()
|
-Ik vind t niet bijzonder.
-Ik ben bang dat ik dan de hele tijd die dag moet denken: ojee dit behoort de leukste dag van mn leven te zijn en ik voel me helemaal niet zo. -Het kost veel geld vaak als je het een beetje behoorlijk wilt doen. -Een scheiding is duur en lastig. -Waarom moeilijk doen als je ook gewoon kan samenwonen? Ok, trouwen is wel handiger met bepaalde dingen en als je een huis wil enzow, maar verder.... -Ik ben nog niet met kinderen bezig. -heb nog geen leuke vent (wel een vriend) -vind t ouderwets -Heb nooit gedroomd van mij in een mooie jurk (ja tis wel leuk maar ach) |
![]() |
|
Verwijderd
|
ja ik wil wel trouwen denk ik! over zo'n 10 jaar ofzo. lijkt me onwijs gaaf! je weet heus wel dat je van elkaar houdt maar het is een soort bevestiging ofzo en het is natuurlijk gewoon leuk, zo'n jurk en al je familie enzo bij elkaar en dan op huwlijksreis. ja lijkt me wel wat
|
![]() |
|
![]() |
mijn vriend vindt trouwen wel belangrijk en ik vind het op zich wel aardig, dus als we bij elkaar blijven zal het er ooit van komen dat we trouwen.
Maar....ik HOEF niet perse te trouwen. Voor mijn gevoel voegt het niets bijzonders toe aan mijn relatie en als ik zo om mij heen kijk naar de mensen die getrouwd zijn is hun relatie inderdaad ook weinig veranderd door hun huwelijk, behalve dan dat dingen zoals een huis kopen met zijn tweeën en weet ik het wat allemaal iets makkelijker te regelen zijn (maar dit kan ook met een samenlevingscontract geregeld worden). Dus voor het verbeteren van mijn relatie hoef ik het niet te doen. Ik heb al heel veel hele romantische herinneringen van dingen die we met zijn tweeën meemaakten. Ik kan mij niet voorstellen dat een herinnering aan een bruiloft (met heel je familie en vriendenclub om ons heen) deze herinneringen zou kunnen overtreffen. Daar hoef ik het dus niet voor te doen. Feestjes kunnen we sowieso vieren...dus ook geen reden om te trouwen. Ik voel me al heel erg verbonden met mijn vriend en heb daar geen feestje in een gekke jurk voor nodig en de rest van de wereld weet al dat we bij elkaar horen, dus om dit te laten zien hoeven we het ook niet te doen. Mooiste dag van je leven....dat lijkt me heel betrekkelijk. Je kan van iedere dag die je gegeven wordt de mooiste dag van je leven maken, daar heb je geen bruiloft voor nodig. Je hoort ook zovaak dat de geboorte van kinderen de mooiste dag in iemands leven is...dan heb je dus al 2 mooiste dagen, welke is het nou??? Trouwen of niet trouwen....maakt dus voor mij weinig uit. Als ik trouw met mijn vriend vind ik het leuk, zo niet...ben ik net zo tevreden. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
het probleem van de scheidingen is
1. de mensen konden zich niet altijd uiten vroeger. Wat je daarmee later krijgt dat je huisje boompje beestje hebt en dat je vader of moeder homo lesbisch is en dat niej wou toegeven ..... (hoeft niej altijd kan gewoon een ruzie zijn) 2. De mensen overhaasten het trouwen. dat ze elkaar pas 2 jaar kennen en dan meteen zeggen ik wil met jou trouwen. probleem want je kent elkaar nog niet egt goed . het kan goed gaan.maar ook fout. zelf zou ik wel willen trouwen maarjah we zien wel en wat mensen ook niej moeten doen is ze weten dat ht huwelijk stroef loopt nog een kind krijgen en dann scheiden |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik wil dus echt wel trouwen met mijn huidige vriend. Nog nooit heb ik zoveel gevoelens gehad voor een jongen. Vanaf het begin wist ik dat hij mijn ware was en dat ik met hem wil trouwen!! En gelukkig denkt hij er net zo over. Elkaar het ja-woord geven, tis gewoon echt een verbintenis, je hoort dan echt bij elkaar.. ja. ik kan het niet goed uitleggen, maar voor bij betekent trouwen heel veel.. het lijkt mij gewoon heerlijk!!
Maar iedereen die niet wil trouwen, moeten het allemaal zelf weten natuurlijk. Als je het gevoel niet hebt, moet je het niet doen. Maar ja.. misschien denk je er over een paar jaar wel anders over. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Trouwen Verwijderd | 178 | 31-03-2008 19:25 | |
Lifestyle |
Hoe wil je trouwen? Apomes | 93 | 07-06-2005 00:11 | |
Liefde & Relatie |
Trouwen. Reden waarom wel of niet? Verwijderd | 108 | 08-08-2004 14:42 | |
Psychologie |
Het Grote Gedichten Topic #3 Droomvlucht | 500 | 29-06-2004 19:49 | |
Verhalen & Gedichten |
Trouw CarladelaParra | 0 | 12-04-2003 16:44 | |
Liefde & Relatie |
Zwanger van een getrouwde man (mijn ex-leraar).... Verwijderd | 31 | 20-03-2003 14:19 |