Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-08-2003, 10:15
Verwijderd
Damn teringzooi zeg.
Staat volgens mij ook helemaal nergens in die brief over je ov vermeld dat het ding pas vanaf 1 sept geldig is.
Kost me weer een zak geld
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-08-2003, 10:19
Verwijderd
Citaat:
Glow schreef op 21-08-2003 @ 11:15:
Damn teringzooi zeg.
Staat volgens mij ook helemaal nergens in die brief over je ov vermeld dat het ding pas vanaf 1 sept geldig is.
Kost me weer een zak geld
Volgens je profiel doe je volgend jaar vwo 6?

En anders...hij is op z'n vroegst vanaf 1 september geldig als je begint met een hbo studie.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 10:21
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 21-08-2003 @ 11:19:
Volgens je profiel doe je volgend jaar vwo 6?

En anders...hij is op z'n vroegst vanaf 1 september geldig als je begint met een hbo studie.
Flauw dat dat ding niet automatisch meeveranderd he
Ben afgelopen jaar geslaagd en begin nu met een studie politicologie @ nijmegen.

Heb net m'n ov dus afgehaald en baal d'r nogal van dat dat ding dus nog niet geldig is. Korting krijg je vast ook niet?
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 10:23
Verwijderd
Citaat:
Glow schreef op 21-08-2003 @ 11:21:
Heb net m'n ov dus afgehaald en baal d'r nogal van dat dat ding dus nog niet geldig is. Korting krijg je vast ook niet?
Nee. Het studiejaar begint officeel pas op 1 september. Op zich wel logisch dat dat ding dan pas geldig is. Wees blij dat je al 19 bent, anders had je nog een maand langer moeten wachten.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 10:24
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 21-08-2003 @ 11:23:
Nee. Het studiejaar begint officeel pas op 1 september. Op zich wel logisch dat dat ding dan pas geldig is. Wees blij dat je al 19 bent, anders had je nog een maand langer moeten wachten.
Ergens heb je idd wel een punt. Maargoed..gotta go, terug naar nijmegen op vol tarief :/
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 10:26
Verwijderd
Citaat:
Glow schreef op 21-08-2003 @ 11:24:
Ergens heb je idd wel een punt. Maargoed..gotta go, terug naar nijmegen op vol tarief :/
Een kortingskaart heeft nu ook niet echt meer zin, denk ik... 't is ook stom dat alle introweken ed vaak al ruim voor 1 september vallen. Op de pabo in Rotterdam waren ze slim, ze deden het daar expres in de eerste lesweek, zodat iedereen (die een ov had dan) met z'n ov kon.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 11:09
bumblebee
bumblebee is offline
Ik ben potverdorie 261 euro kwijt omdat ik mn OV pas in Oktober krijg Stom beleid.
Oud 22-08-2003, 12:44
nogmaals
nogmaals is offline
Citaat:
thunder110 schreef op 18-08-2003 @ 23:47:
Hehe, ja dat is het inderdaad wel. Maar ik ben er toch €150,- aan kwijt, stomweg omdat ik na 1 juli achttien ben geworden.
sja... dat probleem heb ik ook... erg jammer maar niks aan te doen..
Oud 22-08-2003, 19:12
Sonia
Sonia is offline
Ik heb nog steeds geen bericht gekregen van de Ib-groep dat ik mijn OV kan komen afhalen. Zijn er meer mensen die dat hebben, want anders moet ik ff gaan mailen met de Ib-groep.
Oud 22-08-2003, 21:09
lingua
lingua is offline
waneer krijg je percies een ov jaarkaart!
kan ik ook wel gebruiken nl.
ik ga mbo doen en moet best veel reizen.
Oud 23-08-2003, 07:32
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
sgirl schreef op 22-08-2003 @ 22:09:
waneer krijg je percies een ov jaarkaart!
kan ik ook wel gebruiken nl.
ik ga mbo doen en moet best veel reizen.
Als je 18 bent, of hbo/wo gaat doen..
Oud 23-08-2003, 13:08
lingua
lingua is offline
Citaat:
Qamra schreef op 23-08-2003 @ 08:32:
Als je 18 bent, of hbo/wo gaat doen..
oww
Oud 23-08-2003, 13:15
Marinka
Marinka is offline
Citaat:
Basia schreef op 16-08-2003 @ 12:44:
vandaag heb ik bericht gekregen dat ik mn OV op mag halen....maar vanaf weer is ie dan geldig ?? direct ?? zou wel perfect zijn namelijk....

weet iemand t ?
op de achterkant staat precies wanneer de ov geldig is tijdens vakanties krijg je 40 % korting op de trein en in plaats van een volwassen strippenkaart mag je dan een kinderstrippen kaart gebruiken (rode/roze) in december krijg je een brief moet in worden geleverd bij het dichtsbijzijnde postkantoor en dan krijg je er een van januari tot december snappie??
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 17:25
Basia
Basia is offline
Citaat:
Marinka schreef op 23-08-2003 @ 14:15:
op de achterkant staat precies wanneer de ov geldig is tijdens vakanties krijg je 40 % korting op de trein en in plaats van een volwassen strippenkaart mag je dan een kinderstrippen kaart gebruiken (rode/roze) in december krijg je een brief moet in worden geleverd bij het dichtsbijzijnde postkantoor en dan krijg je er een van januari tot december snappie??
ben er inmiddels wel achter ja. heb m nog steeds niet opgehaald maar dat terzijde. korting geldt nu jammergenoeg nog niet, maar de schade valt bij mij nog mee.
ben nu alleen zo slim geweest om mn paspoort in tilburg te laten liggen
Oud 23-08-2003, 17:30
blacky
blacky is offline
september, staat op je ov als het goed is
Oud 23-08-2003, 18:02
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Marinka schreef op 23-08-2003 @ 14:15:
Ik heb helemaal geen brief gehad??? Ik kreeg gewoon bericht dat ik mijn nieuwe OV op kon halen..

Korting; van zaterdagochtend 04:00 tot maandagochtend 04:00, van 16 juli 04:00 tot 16 augustus 04:00. In die tijden kun je op een roze strippenkaart reizen (moet je wel je OV bij je hebben ) of in de trein met 40% korting reizen..

Overigens mag je in de trein 3 (of 4, kweenie meer..) mensen met 40% korting meenemen..

*heeft heeeeeeeeeel vaak de achterkant van d'r OV gelezen*
Oud 24-08-2003, 06:56
Verwijderd
Citaat:
Qamra schreef op 23-08-2003 @ 19:02:
Ik heb helemaal geen brief gehad??? Ik kreeg gewoon bericht dat ik mijn nieuwe OV op kon halen..
Dat zal zij wel met die brief bedoelen. (Dat 'bericht' moet je toch ook inleveren bij het postkantoor? )

3 mensen mag je met 40% meenemen in de trein, voor zo ver ik weet.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2003, 07:40
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 24-08-2003 @ 07:56:
Dat zal zij wel met die brief bedoelen. (Dat 'bericht' moet je toch ook inleveren bij het postkantoor? )
Ung, ik word écht scheel

Sorry
Oud 24-08-2003, 17:51
Iduna
Iduna is offline
Voor diegene die hun OV pas vanaf Okt. mogen gebruiken: Als het goed is, kun je bij de NS een trajectkaart kopen op jeugdtarief. Dat kost dan ook nog wel vele euro's...maar goed. Met het kleine beetje kinderbijslag en wat uit eigen zak, moet het lukken.
Toch vind ik het maar een rare regeling. Gelukkig kan ik m wel op tijd gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2003, 20:02
Tijgertjuh17
Tijgertjuh17 is offline
Hoe zit dat dan met inleveren??? Want als ik bv m'n kaart op 28 december in gaat leveren en m'n nieuwe gaat in in januair, wat moet ik dan vanaf 29 december gebruiken???
Met citaat reageren
Oud 24-08-2003, 20:06
Verwijderd
Citaat:
Tijgertjuh17 schreef op 24-08-2003 @ 21:02:
Hoe zit dat dan met inleveren??? Want als ik bv m'n kaart op 28 december in gaat leveren en m'n nieuwe gaat in in januair, wat moet ik dan vanaf 29 december gebruiken???
Je hoeft je OV niet in te leveren aan het eind van het jaar. Je kan gewoon je nieuwe OV ophalen, en degene die je al hebt gewoon gebruiken t/m 31 december.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2003, 22:23
Verwijderd
Citaat:
Glow schreef op 21-08-2003 @ 11:21:
Flauw dat dat ding niet automatisch meeveranderd he
Ben afgelopen jaar geslaagd en begin nu met een studie politicologie @ nijmegen.

Lol ook politiologie. Nijmegen. Staat bekend als het beste van Nederland in die prachtige huppeldepupgids. Ik aan de UvA. Laatste plek in huppeldepupgids
Met citaat reageren
Oud 24-08-2003, 22:25
Verwijderd
Maargoed. Ik krijg dat ding sowieso pas later. Ik vind het inderdaad een heel raar beleid.

Moet ik toch nog tien minuten fietsen
Met citaat reageren
Oud 20-09-2003, 12:38
Verwijderd
ik kreeg vandaag bericht dat ik mn OVkaart kan ophalen, maar die is dus tot 31 december geldig.
Maar krijg ik dan ergens in december bericht dat ik die OVkaart die van januari tot december geldig is, kan ophalen? Of hoe gaat dat?
Met citaat reageren
Oud 20-09-2003, 12:47
Verwijderd
Citaat:
vleermuissie schreef op 20-09-2003 @ 13:38:
ik kreeg vandaag bericht dat ik mn OVkaart kan ophalen, maar die is dus tot 31 december geldig.
Maar krijg ik dan ergens in december bericht dat ik die OVkaart die van januari tot december geldig is, kan ophalen? Of hoe gaat dat?
Het gaat precies zoals je zegt.

Een OV-jaarkaart is voor een kalenderjaar, deze dus t/m 31 december 2003. In december krijg je idd weer een afhaalbericht, de OV die je dan krijgt is geldig van 1 januari 2004 t/m 31 december 2004.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2003, 13:38
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 20-09-2003 @ 13:47:

Een OV-jaarkaart is voor een kalenderjaar, deze dus t/m 31 december 2003. In december krijg je idd weer een afhaalbericht, de OV die je dan krijgt is geldig van 1 januari 2004 t/m 31 december 2004.
En in een nieuwe kicke-kleur uiteraard
Oud 20-09-2003, 15:18
alwaysgood
alwaysgood is offline
heb vandaag bericht gekregen. Kan hem alleen pas vanaf 1 okt gebruiken. Gelukkig heb ik er nu een, want elke dag op en neer reizen van nijmegen naar utrecht is een duur grapje.
Oud 20-09-2003, 20:47
Janneke1
Janneke1 is offline
Hey nog even een andere vraag tussendoor...
Als je 17 bent en je gaat hbo doen krijg je wel ov toch?
En als het nou zo is dat je 3 jaar mbo doet en dan eerste jaar hbo mag overslaan..Dus dan maar 3 jaar hbo doet..
Telt dat laatste jaar mbo (waar je dus eigenlijk al 1e hbo doet) niet voor je ov.
Hmm ik denk het eigenlijk niet he, maar ja..als iemand zeker weet van niet..
Mijn ouders moeten zoveel geld betalen aan die school
O ja, normaal ben je in 3 mbo al 18. Maar ik ben dan dus 17.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2003, 23:33
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 20-09-2003 @ 13:47:

ok

en bah, het postkantoor was vandaag na 1 uur gesloten

nu kan ik em pas volgende week ophalen

ach.. hij is toch niet eerder dan 1-10 geldig...
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 08:02
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Janneke1 schreef op 20-09-2003 @ 21:47:
Hey nog even een andere vraag tussendoor...
Als je 17 bent en je gaat hbo doen krijg je wel ov toch?
En als het nou zo is dat je 3 jaar mbo doet en dan eerste jaar hbo mag overslaan..Dus dan maar 3 jaar hbo doet..
Telt dat laatste jaar mbo (waar je dus eigenlijk al 1e hbo doet) niet voor je ov.
Hmm ik denk het eigenlijk niet he, maar ja..als iemand zeker weet van niet..
Mijn ouders moeten zoveel geld betalen aan die school
O ja, normaal ben je in 3 mbo al 18. Maar ik ben dan dus 17.
Je krijgt in totaal 4 jaar stufi (en dus ook ov). Hoe je die 4 jaar invult boeit ze eigenlijk weinig (zolang je maar aan de eisen voldoet; 18 zijn of hbo doen). Dus als jij in je laatste jaar mbo 17 ben en daarna maar 3 jaar hbo gaat doen, heb je pech, aangezien je pas vanaf je 18e stufi krijgt (of als je naar het hbo gaat).

Helaas
Oud 21-09-2003, 08:22
Janneke1
Janneke1 is offline
Citaat:
Qamra schreef op 21-09-2003 @ 09:02:
Je krijgt in totaal 4 jaar stufi (en dus ook ov). Hoe je die 4 jaar invult boeit ze eigenlijk weinig (zolang je maar aan de eisen voldoet; 18 zijn of hbo doen). Dus als jij in je laatste jaar mbo 17 ben en daarna maar 3 jaar hbo gaat doen, heb je pech, aangezien je pas vanaf je 18e stufi krijgt (of als je naar het hbo gaat).

Helaas
ja ik las laatst al wel dat ik ook maar 3 jaar stufi krijg.
Nou ja, pech inderdaad.
Daar had ik alleen niet aan gedacht toen ik van vwo ging
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 09:31
Verwijderd
Citaat:
Qamra schreef op 21-09-2003 @ 09:02:

Helaas
Dit is ook niet helemaal waar. Als jij een HBO of WO opleiding doet die 5 of 6 jaar duurt, dan krijg je ook 5 of 6 jaar stufi + OV.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 09:32
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
kimmieee schreef op 21-09-2003 @ 10:31:
Dit is ook niet helemaal waar. Als jij een HBO of WO opleiding doet die 5 of 6 jaar duurt, dan krijg je ook 5 of 6 jaar stufi + OV.
Ja owke, maar ik ging even van het gemiddelde uit. En dan nog; ze doet maar 3 jaar hbo
Oud 21-09-2003, 09:43
Verwijderd
Citaat:
kimmieee schreef op 21-09-2003 @ 10:31:
Volgens mij krijg je maar 4 jaar, daarna kun je alleen nog lenen.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2003, 20:58
Wijzerplaat
Wijzerplaat is offline
Ik heb 17 jaar, doe een HBO opleiding en heb nog geen studiefinanciering of OV jaarkaart ontvangen, terwijl ik wel bij IBGroep ingeschreven sta.

Ik las in deze topic dat ik hem 1 oktober zou moeten krijgen, maar dat is dus niet het geval... Klopt het wel, dat ik hem op mijn 17e zou moeten krijgen?
Met citaat reageren
Oud 03-10-2003, 21:00
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 21-09-2003 @ 10:43:
Volgens mij krijg je maar 4 jaar, daarna kun je alleen nog lenen.
Ik weet het niet precies, maar ik denk, dat als dit waar zou zijn, een studie als Werktuigbouwkunde (vijf jaar dus) echt wel een heel stuk minder populair zou zijn als het nu is.

Ik zou het ook wel heel raar vinden, als het zo zou zijn. Maar goed, dat sluit het natuurlijk niet uit .
Oud 03-10-2003, 21:16
Verwijderd
Ik doe een 5-jarige opleiding en krijg in ieder geval 5 jaar studiefinanciering, dus ook 5 jaar OV lijkt me?
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 16:56
Ferrum
Ferrum is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef op 03-10-2003 @ 22:16:
Ik doe een 5-jarige opleiding en krijg in ieder geval 5 jaar studiefinanciering, dus ook 5 jaar OV lijkt me?
ov hoort bij stufi
Oud 05-10-2003, 09:32
Snufje
Snufje is offline
Citaat:
Wijzerplaat schreef op 03-10-2003 @ 21:58:
Ik heb 17 jaar, doe een HBO opleiding en heb nog geen studiefinanciering of OV jaarkaart ontvangen, terwijl ik wel bij IBGroep ingeschreven sta.

Ik las in deze topic dat ik hem 1 oktober zou moeten krijgen, maar dat is dus niet het geval... Klopt het wel, dat ik hem op mijn 17e zou moeten krijgen?
Jep, je hebt er wel recht op.. IB-groep bellen dus..
Met citaat reageren
Oud 05-10-2003, 09:50
Verwijderd
Citaat:
Hoe lang heb ik recht op een tempobeurs?

Over het algemeen kun je voor een vierjarige opleiding vijf jaar lang een beurs krijgen. Deze beurs wordt als voorwaardelijke beurs (tempobeurs) aan je uitbetaald. Heb je minimaal 30 studiepunten gehaald? Dan wordt de voorwaardelijke beurs na afloop van het studiejaar een gift. Wil je na vijf jaar nog verder studeren met studiefinanciering? Dan kun je nog maximaal twee jaar lenen. Je moet dan nog wel als voltijdstudent staan ingeschreven.

Voor opleidingen die niet worden bekostigd of zijn aangewezen op grond van de WHW, bijvoorbeeld buitenlandse opleidingen, kun je maximaal zes jaar een beurs krijgen én hoef je geen studiepunten te halen. Het aantal jaren dat je studiefinanciering krijgt voor buitenlandse opleidingen is gelijk aan het aantal jaren studiefinanciering voor een vergelijkbare opleiding in Nederland die wél is aangewezen of wordt bekostigd op grond van de WHW. Dit betekent dat je in sommige gevallen langer dan zes jaar studiefinanciering kunt krijgen.
www.ib-groep.nl

In Nederland/Nederlandse studies dus max. 5 jaar idd.
Weer wat geleerd.

Ze mogen de decanen wel eens een cursus gaan geven.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2003, 15:33
alwaysgood
alwaysgood is offline
mag je eigenlijk ook gratis je fiets meenemen als je een ov hebt? normaal moet je dan 6 euri dokken. Nu nog steeds? of krijg je korting?
Oud 05-10-2003, 16:20
GinnyPig
GinnyPig is offline
Citaat:
alwaysgood schreef op 05-10-2003 @ 16:33:
mag je eigenlijk ook gratis je fiets meenemen als je een ov hebt? normaal moet je dan 6 euri dokken. Nu nog steeds? of krijg je korting?
Nee, OV heeft geen invloed op de tarieven voor fietsgebruik.

(...)
Oud 06-10-2003, 09:56
regardless
regardless is offline
net of dat mbo mensen wel geld hebben

ik wil ook een ov!
Met citaat reageren
Oud 06-10-2003, 10:40
Verwijderd
Citaat:
regardless schreef op 06-10-2003 @ 10:56:
net of dat mbo mensen wel geld hebben

ik wil ook een ov!
mbo is wel iets goedkoper dan hbo...en jouw ouders krijgen nog kinderbijslag en vanaf je 18de krijg je ook een tegemoetkoming oid, als je nog studeert. Bij hbo'ers gaat het bijna net zo...
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 09:35
chris9 tje
chris9 tje is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 05-10-2003 @ 10:50:

In Nederland/Nederlandse studies dus max. 5 jaar idd.
Weer wat geleerd.

Dat geld voor vierjarige studies dus.
Citaat:
Over het algemeen kun je voor een vierjarige opleiding vijf jaar lang een beurs krijgen.
Als je een vijfjarige studie doet (de meeste / alle betastudies o.a.)
dan krijg je een jaar langer stufi.
Als je een zesjarige studie doet (geneeskunde, farmacie, technische geneeskunde theologie o.a.) dan krijg je 2 jaar langer stufi.
Oud 07-10-2003, 10:26
Verwijderd
Ik ben op 8 september met mijn opleiding begonnen en na heel wat geregel via de IB-groep is het op 30 september eindelijk daar doorgevoerd; ik sta daar nu dus ingeschreven voor stufi en OV-jaarkaart, daar zou ik dan vanaf oktober recht op hebben. Maar goed; m'n OV-jaarkaart heb ik nu nog niet, kan ik dan een vergoeding bovenop mijn stufi krijgen? En hoe moet ik dat regelen?
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 22:11
Basia
Basia is offline
Heb nog een vraagje over mn OV...
Mn jas met daarin mn telefoon maar ook mn portemonnee met dus mn OV zijn afg. zondag uit de auto gejat in een boenegehucht (auto opengebroken btw).
Maar goed, dat terzijde. NU moet ik dus een nieuwe OV aanvragen. Bij t postkantoor met aangeiftebewijs blabla.
Maar mijn eigenlijk vraag is: kan ik de gemaakte reiskosten nog terugvangen en zoja, HOE ??

thnx alvast..
Oud 08-10-2003, 11:56
Verwijderd
Citaat:
Basia schreef op 07-10-2003 @ 23:11:
Heb nog een vraagje over mn OV...
Mn jas met daarin mn telefoon maar ook mn portemonnee met dus mn OV zijn afg. zondag uit de auto gejat in een boenegehucht (auto opengebroken btw).
Maar goed, dat terzijde. NU moet ik dus een nieuwe OV aanvragen. Bij t postkantoor met aangeiftebewijs blabla.
Maar mijn eigenlijk vraag is: kan ik de gemaakte reiskosten nog terugvangen en zoja, HOE ??

thnx alvast..
Volgens mij kan dat niet, maar bel even op naar de IB-groep en vraag het zou ik zeggen...
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 12:11
Basia
Basia is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 08-10-2003 @ 12:56:
Volgens mij kan dat niet, maar bel even op naar de IB-groep en vraag het zou ik zeggen...
heb t gevraagd bij t postkantoor bij t aanvragen van nieuw OV:
je kan maar 1x je geld terug krijgen, dus van slechts 1x reizen.
mjah beter dan niets.
Oud 08-10-2003, 12:14
Verwijderd
Citaat:
chris9 tje schreef op 07-10-2003 @ 10:35:
Als je een vijfjarige studie doet (de meeste / alle betastudies o.a.)
dan krijg je een jaar langer stufi.
Als je een zesjarige studie doet (geneeskunde, farmacie, technische geneeskunde theologie o.a.) dan krijg je 2 jaar langer stufi.
Ik geloof je, maar waar staat dat dan op bv. de site van de IB-Groep?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten