Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-08-2003, 09:51
mrhanky
mrhanky is offline
Ik vind het zo kansloos allemaal.

Willen ze laten zien dat ze niet zo gewelddadig enz. zijn
gaan ze de hele boel slopen. Goh hoe zal het toch komen dat je hier in nederland wordt uitgekotst.

Ps. ik heb op zich niks tegen marokanen in het algemeen, maar dit soort gasten verpesten het wel voor de goede marokanen.
Oud 17-08-2003, 09:56
Overjoyed
Overjoyed is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 16-08-2003 @ 20:39:
Jij bent dus ook tegen allochtonen, maar zelf ga je als een kind zitten janken als iemand iets negatiefs over je zegt.
bekijk zijn fotoboek, en leef je uit, je weet vast genoeg te zeggen!
Oud 17-08-2003, 12:12
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
als verwacht rellen dit soort demonstraties mogen dus nooit doorgaan maar ja dan ben je een facist.
Oud 17-08-2003, 12:24
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 16-08-2003 @ 20:42:
Dus, jij bent even racistisch als ik.
Ik bedoelde mensen die zo een demonstratie altijd verpesten ongeacht hun afkomst
Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 12:24
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 16-08-2003 @ 20:41:
Ik heb NIETS tegen allochtonen.

Toen twee jaar geleden die Eindhovenaar (Pierre Bouleij) werd doodgeschoten door een agent, stond ik ook vierkant achter de politie.

Maakt mij geen zak uit of het een Marokkaan of een Nederlander of een Turk of een Chinees is. (Jij bent voor mij trouwens een Nederlander...)
Ik sta ook achter de politie in dit geval, maar ik mag t taalgebruik van de topicstarter niet (discriminerend)
Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 12:29
Prea|K
Prea|K is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 17-08-2003 @ 13:24:
Ik sta ook achter de politie in dit geval, maar ik mag t taalgebruik van de topicstarter niet (discriminerend)

'Comité tegen zinloze discriminatie van topicstarters' ?
Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 12:30
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
timbo85 schreef op 17-08-2003 @ 13:12:
als verwacht rellen dit soort demonstraties mogen dus nooit doorgaan maar ja dan ben je een facist.
En nu in normaal Nederlands
Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 12:30
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Prea|K schreef op 17-08-2003 @ 13:29:
'Comité tegen zinloze discriminatie van topicstarters' ?
ahahaha grapjas
Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 12:54
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Ik had het vliegtuigje neer geschoten, ik zou me echt wel gefucked voelen, dat was alles behalve een goede actie, hoe zou jij het vinden als het een bekende of familie van jou was en er zo'n vliegtuigje boven je zou vliegen, gewoon een walgelijke actie.
Oud 17-08-2003, 13:18
Prea|K
Prea|K is offline
Citaat:
Tweety2k schreef op 17-08-2003 @ 13:54:
Ik had het vliegtuigje neer geschoten, ik zou me echt wel gefucked voelen, dat was alles behalve een goede actie, hoe zou jij het vinden als het een bekende of familie van jou was en er zo'n vliegtuigje boven je zou vliegen, gewoon een walgelijke actie.
Oh wat zielig. Haha ik vond het een KLASSE actie! Die gast heeft gewoon 100% gelijk en zo hoort het ook, hij had het ook op de grond kunnen doen maar je weet hoe dat gaat met die Marokkaantjes..

Toen ik dat op het nieuws zag was me dag weer goed!
Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 14:00
Dinalfos
Dinalfos is offline
Tja, ik vond het ook een topactie. Ik heb echt krom gelegen.
Oud 17-08-2003, 14:07
Zaina
Zaina is offline
Hij had nog leuker kunnen zijn met een betere tekst
Oud 17-08-2003, 14:23
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Prea|K schreef op 17-08-2003 @ 14:18:
maar je weet hoe dat gaat met die Marokkaantjes..
Ja, want ze zijn allemaal slecht
Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 14:57
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 17-08-2003 @ 15:23:
Ja, want ze zijn allemaal slecht
Bijna allemaal
Oud 17-08-2003, 15:23
NN
NN is offline
Jammer dat deze -op zich best redelijke demonstratie- uit is gelopen in rellen. Gaat Eerdmans vast weer zeuren in de kamer dat Cohen de veiligheid van A'dam op het spel heeft gezet.

Voor familie en andere nabestaanden vind ik dat vliegtuigje wel heel erg kwetsend. Wie verzint nou zoiets?
Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 15:24
the_republican
the_republican is offline
Citaat:
Als je zo'n vliegtuigje zou neerschieten, dan maak je pas een fout. De politie maakte geen fout, maar deed het juist goed. Uit zelfverdediging.

Wat jij zegt, is dat de mensen die in dat vliegtuigje zaten moeten worden neergeschoten. Dat is dus omdat ze een andere mening hebben?
Zouden ze de demonstranten dan ook allemaal moeten schieten?
Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 15:31
lifeafterdeath
lifeafterdeath is offline
Citaat:

Ik vond het prachtig om te zien

ten eerste : Had die mogool maar geen mes moeten trekken, eigen schult 9mm in je borst, hele dikke bult

ten tweede: Die familie maakt het natuurlijk niks uit dat die gestoorde persoon een mes pakt en een agent ermee bedreigt, nee die nare boze blanke politie agent heeft onze driss neergeschoten, waarom maakt ons nix uit maar ze hebben die aardige jongen zomaar doodgeschoten

prachtig interview op journaal met een marokkaan:
Die jongen had alleen maar een mesje !

LOOOOOOOOL!

ten derde: de politie had ook gelijk, als jij je in zijn situatie bevind: leef je ff in:

je komt naar een cafe om daar de boel rustig te houden
komt er ineens een gek met een mes op je af
je trekt je wapen en zegt leg dat mes neer of ik schiet
blijft ie maar doorlopen, wat doe je dan?
alsie nog maar 3 meter van je af is, ga je dan:

meneer wilt u dat wapen eventjes neerleggen dat praten we er even rustig over, alles zal goed komen

dacht het ook ja, agenten hebben geleerd om in zo'n situatie hun wapen te moeten gebruiken....

Allemaal gezijk van die lui, geweldig vliegtuigje ode aan de lui die dat hadden gehuurt

Mooizo d8ik fok die marokkaantjes maar lekker op

goeie actie!

Laatst gewijzigd op 17-08-2003 om 15:34.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 15:34
the_republican
Citaat:
lifeafterdeath schreef op 17-08-2003 @ 16:31:

ten eerste : Had die mogool maar geen mes moeten trekken, eigen schult 9mm in je borst, hele dikke bult

ten tweede: Die familie maakt het natuurlijk niks uit dat die gestoorde persoon een mes pakt en een agent ermee bedreigt, nee die nare boze blanke politie agent heeft onze driss neergeschoten, waarom maakt ons nix uit maar ze hebben die aardige jongen zomaar doodgeschoten

ten derde: de politie had ook gelijk, als jij je in zijn situatie bevind: leef je ff in:

meneer wilt u dat wapen eventjes neerleggen dat praten we er even rustig over, alles zal goed komen

dacht het ook ja, agenten hebben geleerd om in zo'n situatie hun wapen te moeten gebruiken....

Allemaal gezijk van die lui, geweldig vliegtuigje ode aan de lui die dat hadden gehuurt

goeie actie!
SUPERCOMMENTAAR! COMPLIMENT!
Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 15:37
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
NN schreef op 17-08-2003 @ 16:23:
Voor familie en andere nabestaanden vind ik dat vliegtuigje wel heel erg kwetsend. Wie verzint nou zoiets? [/B]
Familie en nabestaanden moet zich eens afvragen waarom driessie is afgemaakt. Hij had niet hoeven sterven van mij en ik weet dat dit soort acties kwetsend zijn maar het is z'n eigen, domme schuld. Zijn familie moet dan ook niet zo hypocriet doen. Want natuurlijk had de politie gelijk.
Oud 17-08-2003, 15:38
dark_poetry
dark_poetry is offline
Oud 17-08-2003, 15:39
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
lifeafterdeath schreef op 17-08-2003 @ 16:31:

prachtig interview op journaal met een marokkaan:
Die jongen had alleen maar een mesje !

LOOOOOOOOL!

goeie actie!
En jij doet Havo :/

Ja fok ze maar lekker op(want ze zijn toch allemaal even slecht ), en je dan maar afvragen waarom ze niet willen integreren
Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 15:40
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
the_republican schreef op 17-08-2003 @ 16:34:
SUPERCOMMENTAAR! COMPLIMENT!

Lekker nuttige bijdrage
Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 15:40
lifeafterdeath
Citaat:
Atje85 schreef op 17-08-2003 @ 16:39:
En jij doet Havo :/
Jup
Oud 17-08-2003, 15:41
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
lifeafterdeath schreef op 17-08-2003 @ 16:40:
Jup
Schande voor het land
Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 15:41
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
dark_poetry schreef op 17-08-2003 @ 16:38:
[afbeelding]
T staat er al, schele kip
Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 15:43
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 17-08-2003 @ 16:39:
Ja fok ze maar lekker op(want ze zijn toch allemaal even slecht ), en je dan maar afvragen waarom ze niet willen integreren [/B]
Jij bent de zoveelste die oorzaak en gevolg COMPLEET omdraait. Get a clue.
Oud 17-08-2003, 15:44
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 17-08-2003 @ 16:41:
T staat er al, schele kip
Lekker nuttige bijdrage
Oud 17-08-2003, 15:44
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 17-08-2003 @ 16:43:
Jij bent de zoveelste die oorzaak en gevolg COMPLEET omdraait. Get a clue.
Uit zijn uitspraak is heel duidelijk af te leiden dat hij over alle Marokkanen hetzelfde denkt. En als ik naar zijn post kijk is t al helemaal duidelijk

Get a clue yourself
Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 15:45
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 17-08-2003 @ 16:44:
Lekker nuttige bijdrage

Om t ff duidelijk te maken

En jouw reply is wel nuttig
Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 15:47
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 17-08-2003 @ 16:45:
Om t ff duidelijk te maken

En jouw reply is wel nuttig
Net zo nuttig als die van jou
Oud 17-08-2003, 15:49
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 17-08-2003 @ 16:44:
Uit zijn uitspraak is heel duidelijk af te leiden dat hij over alle Marokkanen hetzelfde denkt. En als ik naar zijn post kijk is t al helemaal duidelijk

Get a clue yourself
Jij leest alleen wat je 'wilt' lezen. Ik zeg toch ook niet dat jij denkt dat alle marro's lieve, schattige, pluizige knuffeldiertjes zijn?
lifeafterdeath
Wat ik trouwens ook niet snap:

ik ben bijvoorbeeld naar Turkije en Marokko op vakantie geweest, allemaal vet aardige en vriendelijke lui, heel behulpzaam etc.

Waarom verpest hier die kleine groep die rotzooi loopt te trappen het voor de rest? Het beeld wat Nederlanders van hun hebben word er niet beter op. Alle wel hardwerkende en geintegreerde allochtonen worden er de dupe van.
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 17-08-2003 @ 16:47:
Net zo nuttig als die van jou
Zijn we t eens
Met citaat reageren
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
lifeafterdeath schreef op 17-08-2003 @ 16:49:

ik ben bijvoorbeeld naar Turkije en Marokko op vakantie geweest, allemaal vet aardige en vriendelijke lui, heel behulpzaam etc.

Waarom verpest hier die kleine groep die rotzooi loopt te trappen het voor de rest. Het beeld wat Nederlanders van hun hebben word er niet beter op.
Ik ben zelf turks en dit wat jij nu zegt snap ik zelf ook niet T heeft wel iets te maken met dat je daar in de turkse maatschappij zelf opgroeit en hier als turk in NL eigenlijk bij beide landen niet thuishoort, je valt ertussen in.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 15:50
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 17-08-2003 @ 16:49:
Jij leest alleen wat je 'wilt' lezen. Ik zeg toch ook niet dat jij denkt dat alle marro's lieve, schattige, pluizige knuffeldiertjes zijn?
Jij misschien niet, anderen wel
Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 15:57
lifeafterdeath
Citaat:
Atje85 schreef op 17-08-2003 @ 16:44:

Get a clue yourself

Nee zo denk ik niet over alle marrokkanen...
Er is gewoon een bepaalde groep die het nodig vind om altijd maar rotzooi te trappen.

Er zijn altijd wel lui die het nodig vinden om rotzooi te trappen in strand tenten mensen lastig te vallen, mensen met een mes bedreigen...

ik ken er zat, die normaal zijn opgegroeid en zich niet misdragen.

dus ik denk niet over alle marokkaantjes hetzelfde:
ze zijn heel lief allemaal
Oud 17-08-2003, 15:58
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
lifeafterdeath schreef op 17-08-2003 @ 16:57:
Nee zo denk ik niet over alle marrokkanen...
Er is gewoon een bepaalde groep die het nodig vind om altijd maar rotzooi te trappen.

Er zijn altijd wel lui die het nodig vinden om rotzooi te trappen in strand tenten mensen lastig te vallen, mensen met een mes bedreigen...

ik ken er zat, die normaal zijn opgegroeid en zich niet misdragen.

dus ik denk niet over alle marokkaantjes hetzelfde:
ze zijn heel lief allemaal
zeg dat dan eerder
Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 15:59
NN
NN is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 17-08-2003 @ 16:37:
Familie en nabestaanden moet zich eens afvragen waarom driessie is afgemaakt. Hij had niet hoeven sterven van mij en ik weet dat dit soort acties kwetsend zijn maar het is z'n eigen, domme schuld. Zijn familie moet dan ook niet zo hypocriet doen. Want natuurlijk had de politie gelijk.
Fijn dat het slachtoffer niet van jou had hoeven sterven. Jammer dat jij daar niet stond als agent. Ik geef weer aan, natuurlijk is het niet goed te praten om een mes te trekken t.o. de politie, maar doodschieten is dan buiten alle proporties. (En een beroep op noodweer(exces) acht ik vanwege de psychische basis die een agent moet hebben om hier mee om te kunnen gaan ook niet kansrijk.)
Zijn familie doet wat mij betreft dan ook niet hypocriet en in een rechtstaat behoort de politie gelijk te hebben / aan de kant van de wet te staan, maar dat ik nu niet zo.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 16:03
lifeafterdeath
Citaat:
NN schreef op 17-08-2003 @ 16:59:
Fijn dat het slachtoffer niet van jou had hoeven sterven. Jammer dat jij daar niet stond als agent. Ik geef weer aan, natuurlijk is het niet goed te praten om een mes te trekken t.o. de politie, maar doodschieten is dan buiten alle proporties. (En een beroep op noodweer(exces) acht ik vanwege de psychische basis die een agent moet hebben om hier mee om te kunnen gaan ook niet kansrijk.)
Zijn familie doet wat mij betreft dan ook niet hypocriet en in een rechtstaat behoort de politie gelijk te hebben / aan de kant van de wet te staan, maar dat ik nu niet zo.

hij had 1 maal geschoten, hij had ook meerdere keren kunnen schieten, maar hij gebruikte zijn wapen zoals het hoorde. 1 keer vuren 1 schot raak, dat is genoeg om je te kunnen weren.

dat die dan nog is dood gegaan is pech voor hem
Oud 17-08-2003, 16:56
oneMen
oneMen is offline
Als dat vliegtuigje nou na het uitbreken van de rellen kwam aanvliegen had ik het een strakke actie gevonden. Maar vantevoren, zodat het uiteindelijk de aanleiding is geweest voor de rellen, dat vind ik echt een kutactie.

En over de discriminatie; marokkanen zelf discrimineren het meest. Overal waar het maar even tegenzit roepen ze 'discriminatie!', maar zelf moet ik niet een verkeerde blik werpen naar zo'n groep..

Merk hier de generalisatie op die Atje85 gebruikt.

Het is gewoon een harde kern die hardhandig moet worden aangepakt.
Oud 17-08-2003, 17:00
Prea|K
Prea|K is offline
Citaat:
M n M schreef op 17-08-2003 @ 17:56:
Als dat vliegtuigje nou na het uitbreken van de rellen kwam aanvliegen had ik het een strakke actie gevonden. Maar vantevoren, zodat het uiteindelijk de aanleiding is geweest voor de rellen, dat vind ik echt een kutactie.

Als dat vliegtuigje er niet was geweest dan was er wel iets anders waar ze zich aan ergerde en het rellen 'mogelijk' maakte, dus dat is ook dikke onzin. Rellen vanwege een vliegtuigje met een sarcastische tekst, hoe dom kan men zijn.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 17:06
Verwijderd
Citaat:
lifeafterdeath schreef op 17-08-2003 @ 16:49:

Waarom verpest hier die kleine groep die rotzooi loopt te trappen het voor de rest? Het beeld wat Nederlanders van hun hebben word er niet beter op. Alle wel hardwerkende en geintegreerde allochtonen worden er de dupe van.
Dat is vrij logisch. Als jij in Marokko of Turkije een hoge opleiding een goede baan hebt, hoef je je geluk niet in het buitenland te beproeven.

In de vijftiende eeuw was het ook het uitschot van Europa dat naar de nieuwe wereld trok. Je ziet vier eeuwen later het resultaat.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 17:10
Verwijderd
Ondanks dat de politie agent in dit geval gelijk had is het vliegtuigje tamelijk respectloos tegenover de familie van de dode man en ik snap dan ook best dat de mensen boos werden.
Met zo n vliegtuigactie provoceer je gewoon mensen en dan moet mn zich niet verbazen als er rellen komen.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 17:10
the_republican
Een familielid van mij is politieagent in A'dam. De agent die het schot loste op de Marokkaan, was zelf Marokkaans. En wat zitten ze nu te zeuren over discriminatie!?
Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 17:13
Verwijderd
Citaat:
the_republican schreef op 17-08-2003 @ 18:10:
Een familielid van mij is politieagent in A'dam. De agent die het schot loste op de Marokkaan, was zelf Marokkaans. En wat zitten ze nu te zeuren over discriminatie!?
Ik hoop dat je inziet dat dat een compleet loze opmerking is. Het enkele feit dat de schutter dezelfde ethnische afkomst heeft is irrelevant. Als een neger in een sollicitatiecommissie zit en hij weigert de zwarte sollicitant ten faveure van de blanke discrimineert hij net zo goed.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 17:31
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 17-08-2003 @ 13:30:
En nu in normaal Nederlands
Is dat zo moeilijk dan?

Maar ik zal het uitleggen die demonstratie had eigenlijk nooit mogen gebeuren als het aan mij ligt, maar ja dan vindt men je een fascist.

begrijp je het nu?
Oud 17-08-2003, 17:34
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
NN schreef op 17-08-2003 @ 16:59:
'doodschieten is buiten alle proporties'.

Die agent 'schoot niet dood', hij verdedigde zijn eigen huid. Met het abusievelijk doden van zijn belager tot gevolg. Als je begrijpt wat ik bedoel. Hij heeft dit niet zo gewild.

De psychische basis betekent NIETS in een nijpende situatie zoals die zich in dit geval voordeed. Dat is allemaal theoretisch gelul.

Driesje was niet(?) achterlijk, dus hij had zijn lot kunnen voorzien toen hij besloot tot de aanval over te gaan. Nee, die agent heeft m.i juist gehandeld.
Oud 17-08-2003, 17:53
Prea|K
Prea|K is offline
Wir haben das nicht gewust.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 18:24
Atje85
Atje85 is offline
Ik vraag me af of sommige mensen hier anders hadden gereageerd als de dode een autochtoon was
Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 18:28
the_republican
Citaat:
nare man schreef op 17-08-2003 @ 18:13:
Ik hoop dat je inziet dat dat een compleet loze opmerking is. Het enkele feit dat de schutter dezelfde ethnische afkomst heeft is irrelevant. Als een neger in een sollicitatiecommissie zit en hij weigert de zwarte sollicitant ten faveure van de blanke discrimineert hij net zo goed.
Jij begrijpt me niet. Die demonstranten gebruikten als argumenten dat de poitie verkeerd optreed.

1. Ze mogen geen geweld gebruiken in zo'n situatie.
2. De politie heeft geweld gebruikt uit discriminatie.

Dat tweede argument is dus niet waar omdat de agent zelf Marokkaans was.

Met het eerste ben ik het trouwens ook niet eens, maar daar heeft iedereen weer een adere mening over.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten