Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-04-2002, 16:00
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
twiety schreef:
*slijmerig zeikartikel*

moet iemand nou hier op ingaan of wil je alleen maar aandacht voor het artikel?

die gast heeft er verder nix mee te maken, van buitenaf zeiken is wel heel makkelijk ja dat doen wel meer mensen, maar ja als je daar zelf stond was je toch wel een beetje gek geworden
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-04-2002, 16:23
twiety
twiety is offline
Citaat:
Dutchy15 schreef:
moet iemand nou hier op ingaan
Niets moet.

of wil je alleen maar aandacht voor het artikel?
Zou mooi zijn.

die gast heeft er verder nix mee te maken,
Gelukkig niet. Maar iedereen mag z'n mening uiten.

van buitenaf zeiken is wel heel makkelijk ja dat doen wel meer mensen, maar ja als je daar zelf stond was je toch wel een beetje gek geworden
Ik neem aan dat je met 'je' Pim bedoelt, niet mij.
Pim wordt nergens gek van en zal - als hij in de regering komt - ook zijn uiterste best doen niet dit soort fouten te maken, i.t.t. paars.
En als hij fouten gaat maken zal hij daar verantwoordelijkheid voor afleggen en evt. DAARNA aftreden, niet vluchten voor je dat hebt gedaan zoals paars.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 16:27
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
twiety schreef:
Ja pim ja.
nou, hij is vaak gek geworden anders.
fouten maken is menselijk...
paars heeft toch ook verantwoordelijkheid afgelegd nu? en is ook afgetreden, volg je t nieuws niet ofzo.
paars vlucht niet, paars heeft nu hetzelfde gedaan als wat jij zegt, denk daar maar es over na indien je t niet snapt
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 16:34
twiety
twiety is offline
Citaat:
Dutchy15 schreef:

Ja pim ja.
nou, hij is vaak gek geworden anders.
fouten maken is menselijk...
paars heeft toch ook verantwoordelijkheid afgelegd nu? en is ook afgetreden, volg je t nieuws niet ofzo.
paars vlucht niet, paars heeft nu hetzelfde gedaan als wat jij zegt, denk daar maar es over na indien je t niet snapt
Ik snap 't prima. Jij blijkbaar niet, of je hebt gewoon 'n reactie van mij gemist. Vandaar hier een korte quote van mezelf:

1. Bekijken niod-rapport
2. Verantwoording afleggen tegen de kamer
3. Evt. aftreden

Het excuus voor het overslaan van punt 2 is dat voor hen al duidelijk was dat er afgetreden zou moeten worden. De fout zit 'm erin dat je niet alleen voor de conclusie aftreedt, maar ook om te laten zien wie in welke mate waarvoor verantwoordelijk was. (zie voor meer 1 pagina terug)

Fouten maken is menselijk, maar je bent wel verantwoordelijk voor je fouten en daar moet je je over kunnen verantwoorden.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 16:49
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
twiety schreef:

Ik snap 't prima. Jij blijkbaar niet, of je hebt gewoon 'n reactie van mij gemist. Vandaar hier een korte quote van mezelf:

1. Bekijken niod-rapport
2. Verantwoording afleggen tegen de kamer
3. Evt. aftreden

Het excuus voor het overslaan van punt 2 is dat voor hen al duidelijk was dat er afgetreden zou moeten worden. De fout zit 'm erin dat je niet alleen voor de conclusie aftreedt, maar ook om te laten zien wie in welke mate waarvoor verantwoordelijk was. (zie voor meer 1 pagina terug)

Fouten maken is menselijk, maar je bent wel verantwoordelijk voor je fouten en daar moet je je over kunnen verantwoorden.

Ehhh, dat gebeurd nu toch ook??? daar waren ze bijv gister en vandaag mee bezig hoor, en voor die fouten gaan ze zich nu ook verantwoorden, dat gebeurd al, en het boeit mij verder echt helemaal nix als stap 2 overgeslagen is eventjes en na stap 3 uitgevoerd wordt, het gaat erom dat het gebeurd!
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 17:16
twiety
twiety is offline
Citaat:
Dutchy15 schreef:

Ehhh, dat gebeurd nu toch ook??? daar waren ze bijv gister en vandaag mee bezig hoor, en voor die fouten gaan ze zich nu ook verantwoorden, dat gebeurd al, en het boeit mij verder echt helemaal nix als stap 2 overgeslagen is eventjes en na stap 3 uitgevoerd wordt, het gaat erom dat het gebeurd!
Dat kan. De respectloosheid voor de burger door het andersom te doen wordt meestal alleen door mensen herkend die van zichzelf menen respect te verdienen. Al kan ik 't de mensen na 8 jaar sorry-cultuur niet teveel kwalijk nemen dat ze deze streek niet doorhebben. De mensen zijn al blij dat er zoiets gebeurt, en da's nou precies waar paars op rekent.
Ik moet nog eerst zien hoeveel er van verantwoording terecht gaat komen.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 21:32
SlashR
SlashR is offline
Twiety, waar ben jij in vredesnaam mee bezig? We hebben het hier over een kabinet dat aftreedt als symbolische daad voor iets wat in 1995 is gebeurd, en wat doe jij? Jij plaatst een colomn van de meest subjectieve schrijver die er te vinden is: Pim Fortuyn. Wat probeer je te bewijzen? Dat Pim Fortuyn alles beter weet en alles beter kan? Dat als hij destijds premier was, hij niet alleen die shit had kunnen voorkomen, maar zelfs de armoede, het geweld en ook nog de files daar had kunnen oplossen?

Ik lees dit forum nou toch al een tijdje zonder te posten en het spijt me maar die Pim Fortuyn propoganda komt me nu echt mijn neus uit. Ja, iedereen heeft het recht op stemmen en ja jij mag op Pim Fortuyn stemmen, maar kom nou aub niet aan onze broek hangen hoe geweldig die man is. Zitten wij te zeuren tegen jou hoe geweldig die politieke partijen zijn waar wij op stemmen? Nee he? Ben je bang dat als er niet over hem wordt gepraat, dat hij totaal geen stemmen zal krijgen? Is dat waarom je hem in elke affaire of onderwerp noemt?

Laat ik het maar eventjes zo zeggen: Pim Fortuyn zat te klagen dat het Paarse kabinet nooit verantwoordelijkheid neemt voor zijn daden. Nou nemen ze verantwoordelijkheid en gaat Pim Fortuyn weer zitten zeuren. Hoe consequent is die man nou?

Oh en dan hebben we nog jouw punt dat hij nooit ergens onder door zal gaan. Had je toen dat debat gezien waarin Rosemuller hem de les wees? Had je gezien hoe hij zijn microfoontje af deed en vervolgens zei dat hij niet meer aan debatten wilde deelnemen? Hoe je het ook wil brengen, Pim Fortuyn liet zich daar duidelijk kennen en gaf zich gewonnen door die microfoon af te doen. Denk je nou echt dat hij op politieke debatten in de kamer beter zal functioneren als hij weer zijn feiten niet kan onderbouwen? En dan heb ik het helemaal niet over dat op internationaal niveau. Ik zie hem al een oplossing voor het Israel / Palestina conflict bedenken en dan lost hij daar natuurlijk ook gelijk de files op.

Tot slot wil ik zeggen dat deze opmerking: "Verder gaat me zelf om wraak op Kok omdat hij in z'n rol van premier Pim aanviel door zijn volk halve waarheden te vertellen. " het toonbeeld van niet alleen stomheid is, maar ook toont hoe verschrikkelijk naief je bent. Kok vertelt halve waarheiden en Fortyn hele? In wat voor wereld leef jij? Geloof je dat nou echt? Ik vind trouwens die opmerking uberhaupt stom aangezien "wraak" iets zieligs is wat eigenlijk onmacht toont. Niet alleen wil jij zeggen met dat "wraak" dat de heer Kok jou persoonlijk iets aan heeft gedaan, maar ook dat jij het verschrikkelijk leuk vindt dat het kabinet af is getreden. Als dat laatste inderdaad zo is, dan schud ik mijn hoofd in medelijden en hoop ik hier snel een ignore optie te vinden, want dat gaat me echt mijn hoofd te boven.
Oud 19-04-2002, 01:02
twiety
twiety is offline
Citaat:
SlashR schreef:
Twiety, waar ben jij in vredesnaam mee bezig?
'forummen'

We hebben het hier over een kabinet dat aftreedt als symbolische daad voor iets wat in 1995 is gebeurd, en wat doe jij? Jij plaatst een colomn van de meest subjectieve schrijver die er te vinden is: Pim Fortuyn.
Ik verzorg leesvoer over een lijsttrekker die het over iets heeft wat ook op de kaft van 't niod-rapport stond.

Wat probeer je te bewijzen? Dat Pim Fortuyn alles beter weet en alles beter kan?
Bewijzen niet, nee. Maar als jij dat concludeert uit mijn teksten, stemt mij dat zeer tevree, z'n standpunten zijn inderdaad goed ja. Laat ik 't er op houden dat ik denk dat hij het vanaf nu zou kunnen verbeteren met flink wat zetels.

Dat als hij destijds premier was, hij niet alleen die shit had kunnen voorkomen, maar zelfs de armoede, het geweld en ook nog de files daar had kunnen oplossen?
In ieder geval niet vergroten terwijl je er bergen geld inpompt om het tegen te gaan en het daarbij min of meer laat.

Ik lees dit forum nou toch al een tijdje zonder te posten en het spijt me maar die Pim Fortuyn propoganda komt me nu echt mijn neus uit.
Zie je dat pijltje naar beneden op je beeldscherm? Mijn naam is twiety, gewoon die reacties overslaan (en evt. reacties op mij uiteraard).

Ja, iedereen heeft het recht op stemmen en ja jij mag op Pim Fortuyn stemmen, maar kom nou aub niet aan onze broek hangen hoe geweldig die man is. Zitten wij te zeuren tegen jou hoe geweldig die politieke partijen zijn waar wij op stemmen? Nee he?
Heb je de index al eens gelezen?
"Actualiteit en Nieuws
Politieke discussies (!!!!), leuke weetjes en alle andere zaken waar in de media over gesproken wordt: je vindt het hier."
Ga je gang over andere politieke partijen! Ik vind Pim goed bezig en hoop dat mensen gaan inzien dat dat zo is. En zo niet, dan heb ik i.i.g. m'n zegje gedaan, en om dat te kunnen doen zijn deze forums gemaakt.

Ben je bang dat als er niet over hem wordt gepraat, dat hij totaal geen stemmen zal krijgen?
Nee, heb hooguit hoop dat 't er meer worden. Maar praat vooral omdat ik wil laten weten hoe ik erover denk, wederom daarom zijn deze forums gemaakt.

Is dat waarom je hem in elke affaire of onderwerp noemt?
Nee, alleen wil ik een andere visie laten zien, en Pim heeft nu eenmaal over veel dingen een mening die mij wel bevalt.

Laat ik het maar eventjes zo zeggen: Pim Fortuyn zat te klagen dat het Paarse kabinet nooit verantwoordelijkheid neemt voor zijn daden. Nou nemen ze verantwoordelijkheid en gaat Pim Fortuyn weer zitten zeuren. Hoe consequent is die man nou?
Heel consequent: je hoort namelijk eerst verantwoording voor de kamer af te leggen als kabinet, waarna je pas een beslissing mag (of i.i.g. zou moeten mogen al is 't uit respect voor de burger) nemen. Zo lijkt het nogal op vluchtgedrag, weglopen. En of 't bij 'lijkt' blijft moeten we nog maar afwachten.

Oh en dan hebben we nog jouw punt dat hij nooit ergens onder door zal gaan.
Persoonlijk inderdaad, ik zeg niet dat zijn politiek voor altijd zal overleven, ligt aan de kiezer.

[/b]Had je toen dat debat gezien waarin Rosemuller hem de les wees? Had je gezien hoe hij zijn microfoontje af deed en vervolgens zei dat hij niet meer aan debatten wilde deelnemen? Hoe je het ook wil brengen, Pim Fortuyn liet zich daar duidelijk kennen en gaf zich gewonnen door die microfoon af te doen.[/b]
Nee, en om in herhaling te blijven vallen, 3 termen: studenten, sensatie, persoonlijke aanval.

Denk je nou echt dat hij op politieke debatten in de kamer beter zal functioneren als hij weer zijn feiten niet kan onderbouwen?
Dit heet campagnevoeren, tijdens debatten komt het uiteindelijk altijd neer op compromissen sluiten. Maar als je veel zetels hebt, heb je wel meer te zeggen. En over die feiten onderbouwen, zie bovenstaande 3 termen. Bovendien is 't zijn goed recht, er is geen spreekplicht.

En dan heb ik het helemaal niet over dat op internationaal niveau. Ik zie hem al een oplossing voor het Israel / Palestina conflict bedenken en dan lost hij daar natuurlijk ook gelijk de files op.
Hehe, die vond ik leuk.
Je wil niets over Pim lezen, maar lokt wel zelf uit dat ik er wat over schrijf. Dit stuk is wel niet zo recent (22-10-2001)
"...Het wordt dus de hoogste tijd de premier van Israël uit te nodigen voor een bezoek aan ons land om de oude vriendschapsbanden aan te halen. Zoals het ook de hoogste tijd wordt de Palestijnen uit te nodigen eens iets op hun grondgebied te gaan doen met die vele miljoenen dollars aan hulpgelden. In plaats van die te parkeren op Zwitserse bankrekeningen van de corrupte Palestijnse elite, wordt daarmee het land opgebouwd. Een rechtsstaat, een democratie en een bloeiende economie. De omstandigheden voor de joden waren in 1948 niet zoveel anders. Ik zou zeggen hup Yasser Arafat, laat de wereld en de joden eens even een poepie ruiken. Opbouwen dat land, druk de stenengooiers een schop in de knuisten en maak er nu eindelijk eens een keer iets van. Dat zal heel veel meer indruk maken dan die heilloze Intifadah van jou en wie weet komt er dan een tijd dat er een federaal Palestina is, waarin joden en Palestijnen als broedervolkeren vreedzaam en welvarend met elkaar leven. Als dat zou kunnen!"

Tot slot wil ik zeggen dat deze opmerking: "Verder gaat me zelf om wraak op Kok omdat hij in z'n rol van premier Pim aanviel door zijn volk halve waarheden te vertellen. " het toonbeeld van niet alleen stomheid is, maar ook toont hoe verschrikkelijk naief je bent. Kok vertelt halve waarheiden en Fortyn hele?
Goed gelezen.

In wat voor wereld leef jij? Geloof je dat nou echt?
yep, misschien niet altijd, maar toch zeker over Pim

Ik vind trouwens die opmerking uberhaupt stom aangezien "wraak" iets zieligs is wat eigenlijk onmacht toont.
Tja, wat wil je anders tegen die uitspraken doen, dit geeft nog enigszins voldoening, al vind ik 't zoals gezegd jammer dat er geen parlementair debat is geweest voor het aftreden.

Niet alleen wil jij zeggen met dat "wraak" dat de heer Kok jou persoonlijk iets aan heeft gedaan,
Ik wilde bijna nee zeggen, maar 't is eigen ja. Aangezien hij mij (als deel van het volk) tijdens toespraken met camera erbij in zijn rol als ministerpresident heeft zitten voor te liegen.

maar ook dat jij het verschrikkelijk leuk vindt dat het kabinet af is getreden.
Het is toch mooi als Pim-fan als een van de 'puinhopen van acht jaar paars' vlak voor het einde van die acht jaar zorgt voor het aftreden.

Als dat laatste inderdaad zo is, dan schud ik mijn hoofd in medelijden en hoop ik hier snel een ignore optie te vinden, want dat gaat me echt mijn hoofd te boven.
Hopende hiermee enige verduidelijking te hebben gebracht, ga ik denk ik maar 's naar bed. Gegroet!

O ja, ignore optie: 'mijn profiel', 'wijzig negeer lijst', vul 'twiety' in en druk op 't knopje.

Laatst gewijzigd op 19-04-2002 om 01:11.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2002, 10:46
twiety
twiety is offline
Nog even een internet poll, na ilse nu fok:

FOK! Poll
Aantal stemmen: 4233 - Gestart op 18-04 @ 00:48
Wat ga jij stemmen op 15 mei?
Lijst Pim Fortuyn 28.8% (1223)
VVD 14.3% (609)
Ik weet het nog niet 11.1% (470)
GroenLinks 6.9% (296)
CDA 6.7% (285)
Ik mag nog niet stemmen 6.4% (274)
PvdA 6.3% (269)
SP 4.8% (207)
D66 4.3% (185)
Ik stem niet 3.3% (140)
ChristenUnie 2% (85)
Leefbaar Nederland 1.8% (79)
Verenigde Senioren 0.9% (40)
Vrije Indische / Ouderen 0.5% (24)
SGP 0.5% (22)
Partij van de Toekomst 0.4% (17)
Nieuwe Midden Partij 0% (4)
Duurzaam Nederland 0% (4)
Met citaat reageren
Oud 19-04-2002, 13:47
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
twiety schreef:
een poll
moet je nou alle internet polls posten???
Oud 19-04-2002, 14:18
twiety
twiety is offline
Citaat:
autodropje schreef:

moet je nou alle internet polls posten???
Was pas de 2e, maar ik zal 't voortaan niet meer doen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten